Last Heaven [Reituki, oneshot]

Ficissä saa olla paritus riippumatta henkilöiden sukupuolesta, mutta fyysinen kontakti jää pieneen pussailuun ja halailuun. Alastomuus, seksi tai seksuaaliseksi koettu käyttäytyminen, huumausaineet, väkivalta tai huono kielenkäyttö eivät kuulu tämän ikärajan ficceihin kuin maininnan tasolla.

Last Heaven [Reituki, oneshot]

ViestiKirjoittaja BAKANAMI » La Touko 03, 2014 11:47 am

Nimi:Last Heaven
Kirjoittaja: Bakanami
Ikäraja: Sallittu
Tyylilaji: Romantiikka, draama
Paritus: Reituki
Betaaja: Minä itse, tulkaahan äkkiä kiljumaan virheistä jos löytyy ~
Varoitus: Ei ihmisille, jotka vihaavat rakkaus-siirappi-romantiikka-itku shaissea :--)
Laulu: the GazettE - Last Heaven
Disclaimer: En omista biisiä, enkä bändin jäseniä (vaikka haluaisinkin) ja enkku käännös on Jpop asian sivuilta kopsattu. Luotetaan nyt siihen, koska löysin ainakin 5-7 erillaista käännöstä, enkä itse osaa kääntää japanista enkuksi/suomeksi :D
Summary: Rukin näkökulmasta kirjoitettu.
A/N: Sain idean aikoja sitten, kun istuin autossa ja annoin ajatuksen rullata. Last Heaven kolahti heti silloin, kun BEAUTIFUL DEFORMITY ilmestyi. Biisiä kuunnellessa ja näppäimistöä näpytellessä ilmestyi sitten lopuksi tälläinen tarina. Tämä on ensimmäinen teksti, minkä olen kirjoittanut pitkään, piiiiitkääään aikaan, joten olkaahan kivoja ja antakaa jotain palautetta 8) Enkä ole edes ikään kirjoittanut näin siirappista tekstiä, hohoo! Risut ja ruusut otetaan vastaan! ♥
Ja hei pistäkääs biisi taustalle soimaan, saatte tunnelmaa kehiin! (Oikeasti kerään vain pisteitä kotiin)

Last Heaven

Kosketus. Kuinka paljon ihminen tarvitseekaan sitä. Ja kuinka paljon minä ikävöin sinun kosketustasi - joka ikinen päivä. Tänäänkin kun kävin parturissa, kuvittelin parturin käsiä sinun käsiksi, jotka hipsuttelivat ja hieroivat päänahkaani. Kylmät väreet valtasivat kroppani.
Ymmärrän sen vasta nyt. Miksi ihminen tajuaa asioiden merkityksen vasta sitten, kun on menettänyt ne? Miksi ihminen on niin tyhmä olento? Jos saisin valita, menisin takaisin aikaan, jolloin sinä pörrötit hiuksiani ja minä huusin pää punaisena, koska olin juuri saanut hiukseni laitettua. Ja silloin, kun näykit kaulaani, kun olin juuri saanut piirrettyä mustat viivat kaulaani ja sinä höpsö sotkit koko kaulani mustaan väriin.

Always stay this way
Last heaven
that needs no words
is right here

Oletkin varmaan huomannut, että joka kerta, kun taivalla loistaa tähtitaivas, minä istun yksin taloni parvekkeella ja katselen taivasta. Joka kerta siellä on yksi tähti, joka on kirkkaampi muita tähtiä. Katselen sitä ja uskon, että sinä olet tuo tähti. Kirkkaampi muita. Olit minulle kaikista kirkkain tähti, nyt loistat ikuisesti pimeinä öinä taivaalla. Minäkin tahdon olla ikuinen. Meidän piti olla ikuisesti yhdessä.

The distant sky, this infinite moment,
I now wish from the visible stars
in this youthful merry-go-around
that continues to turn endlessly
I want to be eternal like you

Siitä on jo melkein vuosi, kun lähdit luotani - elämäni pisin vuosi. Ennen meidän yhteiset vuodet menivät hujauksessa – kuin yhdessä viikossa. Nyt yksi päivä tuntuu viikolta, viikko kuukaudelta ja kuukausi vuodelta. Muistatko meidän yhteisen unelmamme? Kun meistä piti yhdessä kasvaa Japanin suurimmiksi rock – tähdiksi. Meidän yhteinen tulevaisuus, yhteinen elämä. Minä jäin yksin taistelemaan tuon unelman puolesta, kun sinä muutuit toisenlaiseksi tähdeksi. Sinusta ei tullut rock – tähteä, vaan tähtitaivaan kirkkain tähti. Mutta sisimmässäni tiedän, että kuljet minun kanssani yhdessä tuota polkua. Olet vierelläni, olet suojelusenkelini. En vain tunne, enkä näe sinua, mutta tiedän, että olet siinä. Kun en meinaa saada nukutuksi itkultani, tiedän, että olet lohduttamassa minua. Mutta tiedätkö mitä? En enää itke kun kukaan ei tule viereeni nukkumaan. En enää itke kun herään aamulla yksin. En enää itke vaikka näen sinut tähtitaivaalla. En enää itke, kun näen pölyyntyneen bassosi treenikämpän nurkassa. Tiedän, että olet paremmassa paikassa – odottamassa minua.

Love without shape hanging day by day
Time rolls by
Let’s stay like this, having dreams we cannot reach
long road which leads me to the calm hill
I go leaving my sadness behind. Good night... my beloved
last heaven of mine

Sanotaan, että tähdet ovat aurinkoja. Tähdenlennot ovat meteoriitteja, jotka palavat ilmakehässä. Mutta minä tykkään uskoa satuihin, enkä halua ajatella kaikkea reaalisesti. Uskon, että olet yksi tähdistä ja sinusta tulee lopuksi tähdenlento, mutta vielä ei ole sen aika. Meistä tulee yhdessä tähdenlento. Kun minä saavun luoksesi, yhdessä me lennämme läpi avaruuden, loistaen viimeisen kerran yhdessä, siten kadoten loputtomuuteen. Yhdessä.

The everlasting season, this rippling sea
I now wish from the visible stars
in this youthful merry-go-around
that continues to turn endlessly
If I become like you, tell me I’m eternal

Sanotaan, että kaikki loppuu ainakaan. Minä en usko siihen. Uskon, että tarina jatkuvat, toisella tavalla vain. Loppu on uuden alku, mutta uusi alku voi olla pala edellistä loppua. Mikään ei koskaan lopu täydellisesti. Vaikka minä löytäisinkin uuden kumppanin, sellaisen jota rakastan, tulen aina rakastamaan sinua enemmän. Enkä tule jakamaan ikuista loppua kenenkään muun kanssa.

Time roll by
long road which leads me to the calm hill
last heaven of mine

Mutta älä murehdi rakkaani, en unohda sinua koskaan. Tulen lopulta sinun luoksesi, kunhan on vain minun aikani. Rakkautemme toisiamme kohtaan kasvaa päivä päivältä, vaikken näe sinua. Voin vain enää muistella tuoksuasi ja takkuisia hiuksiasi, jotka takertuivat sormiini, kun silitin päätäsi. Vaikka kaipaankin sinua joka päivä, ajatus siitä, ettet ole enää täällä, ei enää tee syviä viiltoja sydämeeni, koska olet jossain paremmassa paikassa, turvassa tältä kaikelta paskalta. Joten odota minua siellä tähtitaivaalla, niin voin onnellisesti olla kuolinvuoteellani.

Memento mori. All things must have an end
But you don’t need to grieve. We will meet again.

Love without shape changing day by day
Close together
we become
one shooting star

Long road which leads to the calm hill.
Shining bright tomorrow, bringing the light
Always stay this way

Rakastuneena olo on kuin olisi jossain vaaleanpunaisessa pilvilinnassa, pää seitsemännessä taivaassa. Sitten kun toinen osapuoli on oikeasti pilvilinnassa, olo on kuin omakin elämä olisi loppumassa. Vaatii hurjasti voimia jaksaa lähteä yksin eteenpäin kohti omia unelmia – jotka olivat joskus yhteisiä. En tiedä miten olen itse jaksanut näin pitkälle, mutta nyt olo on paljon kevyempi kuin ennen. Ehkä sinä kuljet rinnallani, enkelinä. Voin vain olla onnellinen siitä, että minulla on oma taivaani odottamassa minua. Sen aika ei ole vain vielä – ei pitkään aikaan.

Time rolls by
long road which leads to the calm hill
last heaven of mine

Always stay this way
Last heaven
that needs to words
is right here

Lyhyt kuin mikä, mutta noh...
Kommentit laulamaan! 8)
Rakkaus haavat parantaa,
mutta kuka parantaa haavat rakkauden?

BAKANAMI
Fani

Re: Last Heaven [Reituki, oneshot]

ViestiKirjoittaja Larjus » Ke Touko 07, 2014 10:19 am

En ees muista milloin oon viimeksi lukenut oneshotin, saati songficin, saati sitten Reitukia. Joskus käytännössä inhosin sitä paritusta kun sitä pursus jo korvista, mutta nykyään mun suhtautuminen siihen on neutraali. Lisäks tää fici oli kirjoitettu niin, että siihen vois kuvitella melkein kenet vaan! Kuitenkin uskollisesti kuvittelin Rukin ja Reitan koko juttuun :D

Oon tosi huono kommentoimaan yksiosaisiin ficeihin mitään, koska niissä on jo oikeestaan kerrottu kaikki mitä edes kerrotaan :D Ei voi alkaa oikein miettiä jatkoteorioita tai edes kinuta sitäö jatkoa. Mut sinällään oneshotteja on kiva lukea, kun ei tarvitse jäädä odottamaan mitään! Enkä edes tiedä miten tätä voisi jatkaa.

Mä jotenkin odotin, tiedä sitten miksi, semmosta fluffihömppää, mut tää oli loppujen lopuks tosi haikee! Nättiä ja vähän filosofisen oloista tekstiä. Se oli kiva. Rukin tunteet kyllä tuli hyvin ilmi.
Käytännössä mitään ei sit tapahtunutkaan, mut eipä sitä loppujen lopuks jäänyt kaipaamaankaan. Ajatukset on hyviä! Niitä on kiva lukea. Välillä jopa harmittaa, että ficeissä keskitytään niin paljon toimintaan, että hahmojen aivotoiminta jää vähälle. Tosin joskushan se on tarkoituskin (ei niistä saa kaikkea tietää... :D)

Tänäänkin kun kävin parturissa, kuvittelin parturin käsiä sinun käsiksi, jotka hipsuttelivat ja hieroivat päänahkaani.

Hipsutella, yks maailman mainioimmista sanoista :D

Ja rukiviivat mainittiin, hahaa.

Irtoopa musta vähän D: Anyways, suloinen songfic, tosin ihan erilainen kuin odotin. Mutta pidin!
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

Larjus
Teknikko

Re: Last Heaven [Reituki, oneshot]

ViestiKirjoittaja BAKANAMI » Su Touko 11, 2014 7:39 pm

Hyvä ettei mennyt kahvit väärään kurkkuun, kun huomasin että joku olit tullut kommentoimaan! :D Elämän pienet ilot ; 3
Kiitos hurjasti kommentista, vaikka odotin kiukkuista palautetta (hehe), mutta kiva kuulla että tykkäsit! Täytyy kyllä itsekin myöntää, että Reitukia on tullut luettua aivan liikaa, mutta biisiä kuunnellessa ja tekstiä kehiteltäessä reituki tuntui kaikista luonnollisimmalta vaihtoehdolta :)
Toimintaa tässä ei ollut kyllä yhtään, mutta ihan tarkoituksella halusin pysyä ainostaan Rukin ajatusmaailmassa ~

Haha, hipsuttelu on oikeasti maailman kivoin sana! Hipsuttelun lisäksi sanasta tulee mieleen teletappien hipsu :Dd (whaat)

Mutta kiitti vielä kun kommentoit! *w*
Rakkaus haavat parantaa,
mutta kuka parantaa haavat rakkauden?

BAKANAMI
Fani

Paluu Sallittu