Konnichiwa, watashi wa Secu-chan desu ^.^

Täällä voit esitellä itsesi muille hylkeille.

Konnichiwa, watashi wa Secu-chan desu ^.^

ViestiKirjoittaja Secu-chan » Su Elo 05, 2012 7:37 pm

Heips kaikille muille hylkeille! 8D

Eli tuota aloitetaan vaikka siitä, että olen selaillut tämän foorumin sisältöä jo yli kolme vuotta, mutta en ole rekisteröitynyt kuin vasta tänään. Siihen, etten ole rekisteröitynyt aiemmin ja siihen, miksi uskalsin rekisteröityä tänään, on pari syytä, jotka osittain linkittyvät toisiinsa. Eli nämä kaksi henkilöä: Shunshun & Amber . Shunin (saanhan käyttää lyhennettä, saanhan? :<) ficcejä luin ensiksi ja tuota... hänestä tuli uusi ficci-jumalattareni. Ehdoton suosikkini on Enkä enää halunnutkaan sammuttaa valoja ja hyvänä kakkosena tulee Tahdon nähdä sinut, kauniina. Eli suuri hatunnosto Shunille siitä, että hän on toiminut inspiroijanani ja kyllä, hänen ficcinsä ovat yksi hyvä keino hävittää writer's block. Ihailen myös Shunin tyyliä, koska se on persoonallinen ja huomaa hyvin, että neiti on sivistynyt :D Eli Shun on toinen osapuoli siihen, miksi en heti uskaltanut rekkautua, koska en ajatellut olevani samalla tasolla - lähellekään - joten tuntui, ettei mulla olisi foorumilla mitään annettavaa. Kuitenkin haluan joskus Shunin ficcejä kommentoida, joten päätin tehdä nickin. Shunin ja Yuugin (ainoa?) yhteistuotos My Very Berry Happy Days Under The Society on ehkä huumorin tasolta paras ikinä lukemani ficci. Muistan nauraneeni samoille kohdille vedet silmissä ja seuraavana päivänä olivat vatsalihakset kipeät. Keep up the good work!
Amber taas, olen lukenut häneltä vain pari ficciä, mutta ne ovat siitä huolimatta loistavia luomiensa mielikuvien ja herättämiensä muistojen ansiosta ja riittivät viimeiseksi painavaksi syyksi tehdä nicki. Lempparini häneltä ovat tällä hetkellä Vaanija sekä Replay. Aion jossain vaiheessa lukea hänen koko tuotantonsa lävitse, sillä aikomukseni olisi joitain hänenkin ficcejään kommentoida :D Kiitos teille kahdelle (ja siis myös osin Yuugille) siitä, että autoitte minua tiedostamattanne rekkautumaan tänne! 8D *hugg* Toivon olevani joskus teidän tasoisenne. Ja muitakin lemppareita varmasti tulee ajan mittaan, kunhan lueskelen muidenkin tuotantoja, eli älkäätte muut masentuko!

Nyt kun selvensin tämän asian, pääsen takaisin tähän hetkeen eli olen tämän kevään uusi ylioppilas ja 19-vuotias Piikkiössä (Turun lähellä) asusteleva tyttönen :) Rakkauteni j-rockia kohtaan alkoi 9. luokan loppupuolella, kun yksi parhaista ystävistäni kuunnellutti minulle Moi Dix Moisia ja edelleen kuuntelen kyseistä bändiä silloin tällöin, lempibiisiä en kuitenkaan osaa mainita, on niin monta hyvää. Erityisesti rakastan Sethin ääntä, hur, mutta en niin välitä herrojen pukeutumisesta, vaikka toki arvostan heidän rohkeuttaan käyttää kyseisenlaisia vaatteita :D Suurin rakkauteni tällä hetkellä on edelleen vuosien jälkeen Gackt *-* Kävin herran keikalla viime kesänä Tukholmassa ja se oli elämäni paras ilta, ah! Lempikappaleitani ovat tällä hetkellä Love Letter, Saikai ~Story~, Redemption, Vanilla (kuuntelin sen aina ennen jokaista koetta, koska uskoin sen tuovan onnea, en tiedä miksi^^") ja monet muut, vaihtelee paljon. Muita bändejä/artisteja, joita kuuntelen ovat mm. Versailles, Girugamesh, D'espairsRay, Screw, Plastic Tree (lähinnä vain Sanatorium^^"), Guang Liang, Kagerou, MUCC, Eru, Super Junior (vain pari kappaletta). Itunesini sisältää myös järkyttävän suuren määrän animeiden tunnareita tai animeissa esiintyneiden ääninäyttelijöiden lauluja o_O Rakastan niitä hyvin paljon, mutta en ala niitä tässä nyt erittelemään^^ Animen osalta ei ole varmaan kauhea yllätys, että katson pääasiassa yaoita, koska olen ymmärtänyt että suurin osa Lafin parituksista on miesxmies? :D Yaoista kestosuosikkini ovat Fuyu no Semi, Ai no Kusabi (vanha ja re-make) sekä Junjou Romantica (se on sellainen kiva päivää piristävä hömppä). Non-yaoista tykkään eniten Studio Ghiblin tuotannosta, Rurouni Kenshin: X-samurai; reflection ja trust & betrayal (OVAt, ei tv-sarja) ja Fullmetal Alchemistista^^ Lempiääninäyttelijöitä en luettele, saa kysyä jos kiinnostaa, koska niitä on laskelmieni mukaan noin 10 kappaletta :D Mangaakin luen, mutta siitäkin yaoita, lempparini Haru wo Daiteita. Toivottavasti mua ei heitetä ulos, koska tämä ei oikein liity j-rockiin? :<

Mitä Japanin kulttuuriin tulee, olen erityisen, suorastaan fanaattisen, kiinnostunut samuraista (kuten voi päätellä mainitsemastani animesta) ja geishoista :D Aikakausista minua kiinnostavat eniten 1600- ja 1800-luvut, sekä tietysti nykytilanne. En ole käynyt Japanissa, mutta haaveenani olisi joskus päästä sinne sellaiseen aikaan, kun kirsikankukat kukkivat^^ Tällä erää olisi kahden vuoden päästä matka tiedossa 8D
Japanilaisia elokuvia olen nähnyt harmittavaisen vähän, ainoastaan Moon Childin, mutta se on yksi surullisimpia elokuvia, mitä tiedän. Ja rakastan Geishan muistelmat -elokuvaa, vaikka en tiedä, voiko sitä sinällään laskea japanilaiseksi elokuvaksi? Omistan ko. nimisen kirjankin alkuperäiskielellä, enkä osaa päättää pidänkö enemmän kirjasta vai elokuvasta, kummatkin ovat koskettavia omilla tavoillaan.
Draama-sarjoja olen katsellut jonkin verran, mutta olen niiden suhteen tavattoman nirso. Yksi kestosuosikkini, jonka ansiosta innostuin viittomakielestä, on Aishiteiru to Ittekure. Korealaisia draamoja en ole vielä kamalasti katsellut, mutta jos jollain on jotain suositeltavaa, niin olen kuulolla. Korealaisista elokuvista suosikkini on No Regrets (sekin BL). Kiinalaisia elokuvia omistan hyllyssäni muutamia ja niistä voisin mainita House of the Flying Daggers sekä Red Cliff. Kiinalaisista näyttelijöistä pidän erityisesti Zhang Ziyistä :D

Sitten aiheeseen, joka on todella lähellä sydäntäni: kirjoittaminen. Olen kirjoittanut ficcejäkin, mutta yksikään niistä ei ole julkaisemisen arvoinen. J-rock aiheisia ficcejä en ole ikinä tehnyt, mutta ehkä vielä joskus rohkaistun :) Ficcejä enemmän olen ropettanut noin 6 vuotta parhaan ystäväni kanssa enkä totta puhuen voisi kuvitella elämääni ilman kirjoittamista, sillä se on vaikuttanut posiviitisesti myös äidinkielen numerooni. Meillä on omakeksimät hahmot ja ropeja susi-ihmisistä ja geishoista pitsihihaisiin aatelisiin. Kirjoittaminen on yksi niistä asioista, joista voisin puhua tuntikausia, koska itselleni se on itseilmaisua parhaimmillaan, stressin purkamista, terapeuttista touhua vaikeina aikoina ja huomaan edistyneeni, kun katson parin vuoden takaisia tekstejä :D Ystäväni , nettituttuni ja minun ropeja voi halutessaan käydä kurkkaamassa täältä: Clandestineworld Siellä ei vielä montaa ole, mutta kunhan saamme päätettyä seuraavat julkaisun arvoiset tuotokset, niin lisää tulee. Kuljen Clandessa nimellä Nga'nath :)

Ja nyt joku saattaa kysyä, luenko paljon? Vastaus: en. Kouluaikana saatan hyvin häpeällisesti lukea 1-2 kirjaa, mutta kesällä aina rohmuan kirjoja nenäni eteen, nytkin menossa kaksi kirjaa yhtä aikaa. Tässä muutamia lempiteoksiani ja kirjailijoitani:
- Johanna Sinisalon koko tuotanto
- Anja Angelin Joka tiikerillä ratsastaa
- Khaled Hosseinin koko kaksikirjainen tuotanto
- John Steinbeckin Helmi
- Lisa Seen Lumikukka ja salainen viuhka

Kirjoittamisen ja satunnaisen lukemisen lisäksi olen ollut erityisen kiinnostunut kielenkääntämisestä jo noin 5 vuotta :) En tiedä onko minusta siihen englanninnumeron (9) ja varsinkaan yo:n perusteella, joka oli aivan täysi fiasko, mutta ainakin sitten aion käännellä vapaa-ajalla, jos siitä ei tule ammattia, kuten toivoisin, vaikka minulla onkin editoijani ja oikolukijani auttamassa/neuvomassa :D Tähän mennessä olen lyriikoiden lisäksi kääntänyt pari BL-animea ja yhden live-action -elokuvan^^ Jos joku haluaa niitä tähän mennessä jo julkaistuja katsella, minulle voi lähettää asian tiimoilta yksäriä.

Jos ulkonäöstä pitää jotain kertoa, niin olen itseni mielestä varsin tavallisen näköinen: farkkuja, tunikoita, talvisin villapaitoja ja villasukkia, kotona collarit etc. Sovinkohan porukkaan? Hiukset ovat olleet lyhyet 6. luokasta lähtien, mutta eivät nekään variksenpelättimeltä näytä, sanotaan vaikka näin, että ne ovat pitkät lyhyet, ei mikään sänki^^ Ja väreinä ruskean eri sävyt. Silmäni ovat vihreänruskeat, mitä inhoan yli kaiken, koska olisin halunnut puhtaanruskeat silmät. Pituutta tosin toivoisin lisää, sillä sitä löytyy vain noin 155 cm... *huoh*

Mainitsemieni asioiden lisäksi pidän kesästä, pojista (olen siis hetero ja poikaystävää ei ole löytynyt, koska täälläpäin ei kovin montaa aasialaista heiluskele ;< tai sitten olen vain turhan ujo enkä koskaan lähesty ketään :D), eri kulttuureista ja uskonnoista (vaikka olen ateisti, uskon silti uudelleensyntymään o.O), lumisista maisemista, auringonnousuista- ja laskuista, jäätelöstä, suklaasta, hedelmäkarkeista, sipsistä, mytologioista (erityisesti fanitan kreikkalaista mytologiaa^^), kasveista, söpöistä asioista (mm. Helsingissä sijaitsevan Blibbo-kaupan tuotteista), iloisista ja avoimista ihmisistä, tatuoinneista ja lävistyksistä (vaikka en haluaisi niitä itselleni) ja paljon muusta :D En pidä kiroilusta (kiroilen itsekin, joten tarkoitan ihmisiä, joilla joka toinen sana on v*ttu), hämähäkeistä, haista, rusinoista, helmipuurosta, ahtaista paikoista, sateesta jos olen ulkona, 24/7 valittavista ihmisistä.

Tutustun mielelläni uusiin ihmisiin! 8D Joten jos jäi kysymyksiä, niin saa kysyä, vastaan mielelläni! :3

Secu-chan kiittää ja kuittaa ~
Viimeksi muokannut Secu-chan päivämäärä To Joulu 27, 2012 1:35 am, muokattu yhteensä 10 kertaa
Hito wa ittai... doko kara kita
Doko e ikun darou
Taisetsu na yasashi hito
Kimi dake ga inai

- Gackt: Saikai ~Story~

3 tykkää.
Secu-chan
Bändäri

Re: Konnichiwa, watashi wa Secu-chan desu ^.^

ViestiKirjoittaja Yuugi » Su Elo 05, 2012 8:03 pm

Tervetuloa lafiin. ^-^ Toivottavasti viihdyt.

Haluaisin ystävällisesti korjata, että My Very Berry Happy Days ei suinkaan ole minun ja shunshunin ainoa yhteinen teos. Meiltä löytyy J-fanfic 50 -haaste nimeltä Kisakin grillibileet, Kainushi wa boku, Mitsu, Kutsu mua Rametaniks! (jota tosin toivon, ettet lue XD) ja minun suunnittelemani, shunshunin toteuttama Camera Obscura.

Ollaan kirjotettu aika paljon yhdessä. ^-^ Toivottavasti näissä on sinulle lisää luettavaa.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja Secu-chan » Su Elo 05, 2012 8:25 pm

Yuugi: Kiitos korjauksestasi! ^^ Olen itse asiassa lukenut osan noista joku yli vuosi sitten, mutta en muistanut/ymmärtänyt niiden olevan teidän yhteisiä, anteeksi siitä :< Lueskelen ne tässä uudestaan lähipäivinä, sillä osa oli sellaisia, etten ollut kuullut niistä :) Ja ihan pelkästään sunkin tuotantoon aion kyllä tutustua 8D

Ja kiitos, aion viihtyä Lafissa!
Doko e ikun darou
Taisetsu na yasashi hito
Kimi dake ga inai

Secu-chan
Bändäri

ViestiKirjoittaja shunshun » Su Elo 05, 2012 8:31 pm

Öö... Apua :DDD Tämä on toka kerta, kun joku kertoo esittelyssään pitävänsä mun teksteistä, se on tosi häkellyttävää - ja ennen kaikkea imartelevaa.
Shun? Kalskahtaapa vieraalta, mutta lyhennä toki jos siltä tuntuu :DDD
Kaikkein cooleinta on oikeasti se, että sanoit lempificeikses tyyliin mun aliarvostetuimpia tekstejä ;------;<3 Etenkään tota Ren/Keetoa ei kukaan oikein tuntunut tajuavan ihan niin hyvin kuin olin toivonut, ja ihmisiä usein häiritsi sen rakenteen erikoisuus. Joten yyy, ihanaa, että joku tykkää, oikeasti tykkää siitä!
Muutenkin ylistit mua kovasti ja oon sanaton :D Coolia, jos mun tekstit hälventää blockia... etenkin kun mun oma block ei ota väistyäkseen XD ironista!

Yuugi tuossa ylhäällä teki hyvän tiedonannon, meillä on paljon yhteisiä projekteja, koska niitä tosiaan on noin monta, aloimme nimetä ficciemme authoria nimellä: ss&Y Company, joka lyhennetään vain ss&Y 8D
Odotan innolla sun mahdollisia kommentteja mun ja muidenkin lafilaisten ficceihin :3 Toivottavasti ne ficit, joita oon ollut tekemässä, joita et ole vielä lukenut, vastaa sun odotuksia.

Ja heeeei, kiva, että joku kuuntelee Kagerouta :o oon henkeen ja vereen sen bändin hardcore fangirl (ja tunnun olevan yksi harvoista) :3

Viihdy, hylkeenpoikanen! :DDD JA LUE KUTSU MUA RAMETANIKS!, älä usko Yuugia :----D se on nerokas.
Ja osallistu ihmeessä Lafi-gaalaan sekä käyttäjäkyselyyn.)
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Ninjin » Su Elo 05, 2012 8:43 pm

Hei ja tervetuloa, rantakallioilta löytyy varmasti tilaa kunhan muita hylkeitä hieman siirtää!

Red Cliff on mahtava elokuva, pisteet kotiin sen omistamisesta. Jostakin syystä Gacktosta mulle tulee tällä hetkellä mieleen ainoastaan Twitter-feediini päätynyt keskustelu, jossa todettiin herran näyttävän vanhalta naiselta (!??), mutta Moon Child on hauska elokuva.
Hmm... millaisista tatuoinneista pidät? Entäs, kun mainitsit pitäväsi kasveista, löytyykö niitä tai muita ei-ihmisperheenjäseniä taloudesta? 8D
"I'm an angel, you ass. I don't have a soul to sell."

Ninjin
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Secu-chan » Su Elo 05, 2012 8:52 pm

Shunshun: Huu, jestas, sain vastauksen The Shunshunilta :o This is an honour! ;_;
Jostain syystä pelkäsin, että vierastaisit kehuja randomilta... ;--; Miksiköhän... koska tunnut olevan yhä hengissä ja ilmeisesti piristin sun päivää, ole hyvä, olet ansainnut sen! :D

Ja mitä ihmettä? En ymmärrä, miksi ne ficit ovat niin aliarvostettuja, koska mun mielestä ne on sun parhaimmat tuotokset, varsinkin Enkä enää halunnutkaan sammuttaa valoja. Jeesus sentään se symboliikka siinä! O_O<3 Juuri sitä rakennetta rakastan siinä, vaikka se onkin paikoin raskas. Enkä sanonut ymmärtäneeni kaikkia tekstejäsi heti (nyt nolosti myönnän, että jouduin lukemaan niiden kommentteja, varsinkin Enkä enää halunnutkaan sammuttaa valoja -ficcisi kommentteja ennen kuin ymmärsin sen mielestäni tarpeeksi hyvin palvoakseni sitä vielä hivenen lisää. Totta puhuakseni olen lukenut sen varmaan 10 kertaa ja aina se vie mun blockit pois.) Että se siitä mun viisaudesta sitten^^" Ja toivottavasti omakin blockisi hälvenee jossain vaiheessa/pian :)

Mitä Kagerouun tulee, omistan tasan yhden levyn, mutta sun Tahdon nähdä sinut, kauniina -ficcisi ansiosta (jonka ohessa suosittelit kuuntelemaan Kageroun Lilyn) aloin kuuntelemaan herraa enemmän, edelleen sitä yhtä levyä vaan, mutta on sekin parempi kuin ei mitään. Ja Lily on tällä hetkellä Itunesini eniten soitettu kappale (1458 kertaa), kiitos sun! 8D

Odottelen uusia tuotoksiasi ja toivon, että tulevat kommenttini sinun/sinun ja Yuugin yhteisiin tuotoksiin ovat arvoisiasi! Nimittäin kun en ole kommentoimisen mestari...

Ninjin: Kiitos, varmasti löydän itselleni pienen kolon, johon ahtautua :) Red Cliff on mahtava! Ostin sen Kaneshi Takeshiron takia, mutta tuota nerokas elokuva ihan kokonaisuudessaan^^"" Ja kun aloitan syksyllä kiinan opiskelun, niin jospa noista elokuvistakin olisi jotain apua siinä, ehkä 8D

Tatuoinnit, hmm. Kaikki tribaalit ovat nättejä :D Ja tietysti kanjit, jos ottaisin itse tatuoinnin niin varmaan kanjeilla kirjoitettuna jotain - kenties jonkin elämänviisauden tai nimeni tai jtn^^"
Kasveja löytyy kaktuksista ruusuihin, olohuoneemme suorastaan versoo (asun siis yhä toistaiseksi kotona). Kasvit ovat kivan näköisiä ja piristävät kotia, mutta en ole kasvitieteilijä ja vihasin bilsaa lukiossa xD Toinen kysymyksesi: mulla oli kaloja muutama vuosi sitten, mutta kuolivat johonkin nimeämättömään pöpöön yksi kerrallaan, vaikka siivosin kyllä säännöllisesti o.O Toinen vanhemmista allerginen, joten ei olla hankittu koiraa, mutta omaan asuntoon päästessäni haluaisin koiran, jos vain mahdollista, kenties kultaisen noutajan :)
Viimeksi muokannut Secu-chan päivämäärä Ma Elo 06, 2012 6:24 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Doko e ikun darou
Taisetsu na yasashi hito
Kimi dake ga inai

Secu-chan
Bändäri

ViestiKirjoittaja Amber » Su Elo 05, 2012 8:56 pm

Tervetuloa ihan näin julkisestikin vielä! Oon edelleen niin imarreltu ja häkeltynyt, etten oikein osaa sanoa muuta. :') Ja hei tervetuloa mukaan larppaamaan joskus, sutkin otettais varmasti avosylin vastaan~
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

Paluu Jäsenet