10. luukku

Lafin virallinen joulukalenteri 2013.

10. luukku

ViestiKirjoittaja minnako » Ti Joulu 10, 2013 10:25 pm

Hei kaikki Lafitoverit! Pahoittelen tämän luukun myöhäisyyttä, oli nimittäin hieman mutkia matkassa (mm. nukahdin _kahdesti_ ennen postaamista...), mutta tässä se nyt on!

Ikäraja: Sallittu
Warnings: saksalainen poro ja kuminen Jeesus
henkilöt: Byou, miyavi ja Kaoru
beta: ei ole ):
A/N: Kiitos anonyymille auttajalle!

2. Valkoisen 3. mantelin, 2. nuoren 8. poron sekä 2. monimutkaisen 9. Jeesuksen 2. nahkainen jouluongelma.

1. Byou oli 2. kultainen. Hänen ostamansa 3. manteli oli liian 2. kulunut ja 2. valoisa, vaikka hän nimenomaan oli 4. huonosti pyytänyt 2. vihreää 3. mantelia. Ei auttanut muu kuin 4. loistaen 5. juosta takaisin 2. kylmään kauppaan ja 4. kauniisti pyytää 2. vanhaa tilalle.

2. Isossa kassajonossa hän tapasi 2. vastentahtoisen 6. miyavin. 2. Pinkki 6. miyavi näytti 2. värikkäältä.

2. Kaunis 6. miyavi, miksi olet noin 2. kapea?” 1. Byou kysyi 4. laulaen.
”Ostin 7. toissapäivänä 2. mustan 8. poron. Tajusin kuitenkin, että se on liian 2. läpinäkyvä.”
”Voi ei!” 1. Byou 4. nauraen huudahti. ”Toivottavasti tämän 2. uudenaikaisen kaupan 2. messinkiset myyjät ymmärtävät, kuinka 2. mekaanisesta ongelmasta on kyse.”

2. Punainen 6. miyavi ei ehtinyt edes vastata, kun 2. pörheät kaverukset huomasivat 2. pienen 10. Kaorun edessään.
”Hei, 2. isosilmäinen 10. Kaoru! Onko sinullakin 2. suuri ongelma?”
”Hei 2. inspiroiva 1. Byou ja 2. pelottava 6. miyavi! Minulla ei ole aikaa jutella. 7. Tulevaisuudessa ostamani 9. Jeesus on liian 2. lämmin. En voi näyttää sitä perheelleni, koska minua niin 11. rakastuttaa. Minusta kuitenkin tuntuu, että tämä jono on liian 2. arvokas, jotta ehtisin 12. Tel Aviviin 2. erikoiselle jouluaamiaisille ajoissa.”
2. Ruudullinen 1. Byou ja 2. puinen 6. miyavi 4. viheltäen katsoivat jonoa: se oli kuin olikin liian 2. villainen.
”Minä kyllä haluaisin 2. paperisen 3. mantelin”, 10. Kaoru 4. kiiresti sanoi 1. Byoulle.
”Ja minä haluisin 2. saksalaisen 8. poron! Se tekisi minusta hyvin 2. tuoksuvan”, 1. Byou 4. pehmeästi kertoi 2. pölyiselle 6. miyaville.
”Olen aina 4. hyppelehtien unelmoinut 2. kumisesta 9. Jeesuksesta!”, 2. muovinen 6. miyavi sanoi 2. tummalle 10. Kaorulle.

Niinpä he 2. posliinisesti päättivät yhdessä vaihtaa ostoksiaan niin, että kukin sai haluamansa: 1. Byou sai 2. hohtavan 8. poron, 6. miyavi sai 2. hauskan 9. Jeesuksen ja 10. Kaoru 2. sutjakan 3. mantelin.

Ja niin he kaikki olivat 2. pilkullisia.

2. Rasvaista joulua!

1. jrokkari 1
2. adjektiivi
3. joulusana/substantiivi
4. millä tavalla
5. liikkumiseen liittyvä verbi
6. jrokkari 2
7. milloin
8. joulusana/substantiivi 2
9. joulusana/substantiivi 3
10. jrokkari 3
11. verbi
12. paikka

Kuinka tehdä oma aukkotarina?
1. Kirjoita tarinaa jonkin verran. Tee aukkoja joidenkin verbien, adjektiivien, subjektien (tekijöiden) ja objektien (kohde) kohdalle. Voit tehdä aukkoja muihinkin kohtiin, mutta jätä varaa sanojen taivuttamiselle.
2. Toista kohta yksi niin kauan kuin jaksat (= kunnes saat tarinasi loppuun).
3. Lue ääneen - mielellään seurassa!
提心吊胆和闷

6 tykkää.
minnako
Mao Zedong

Paluu Joulukalenteri