Ulkoasuideointi

Lafi kusee? Ylläpito on joukko viisastelevia idiootteja? Onko sinulla vuosisadan idea Lafin tason parantamiseksi? Älä paranna maailmaa Mäkkärin pöydässä, avaudu tänne.

Pitäisikö käyttäjätietojen näkyä oikealla vai vasemmalla puolella?

Oikealla
164
58%
Vasemmalla
70
25%
Ei merkitystä
51
18%

Ääniä yhteensä : 285

Ulkoasuideointi

ViestiKirjoittaja Orkrist » Ke Syys 03, 2008 7:56 pm

Onko sinulla mielipidettä tai ideaa siitä, millainen Lafin uusi ulkoasu voisi olla, tai mitä parannettavaa nykyisessä olisi? Jaa mielipiteesi muiden kanssa - tämä on tuhannen taalan tilaisuus saada Lafista juuri sen näköinen kuin itse haluaisit.
here's the truth - baby, here's the truth.

Orkrist
Pääesiintyjä

Re: Ulkoasuideointi

ViestiKirjoittaja Memlei » Ma Syys 22, 2008 10:32 pm

Ohoh, tää on jäänyt multa ihan huomaamatta.

Itse ulkoasuun mulla ei ole paljon sanottavaa, mutta kaksi pikkujuttua haluan mainita. Ensimmäinen niistä on käyttäjäkuvien ja perustietojen asemointi - haluaisin nähdä ne pian taas vasemmalla. ;__; Toista juttua en enää muista, mutta keksin tähän pikaisesti uuden... eli sekavuus. Tää kaiken sinisyys tässä nykyisessä leiskassa hämää, ja jotenkin kaikki tuntuu vieläkin olevan vähän sekaista, toisin kuin vanhassa Lafissa, jossa kaikki oli värejä ja asemointeja myöten todella selkeää. Eli pääasiassa siis toivoisin ulkoasuun lisää selkeyttä ja parempia värilinjauksia. Ja siinä kaikki.
Myöhemmin, kun Albert oli kuollut, Jack käsitti, että Albert keräsi hyviä päiviä
niin kuin muut ihmiset keräsivät kolikoita tai postikorttisarjoja.

Memlei
Teknikko

ViestiKirjoittaja Riku » Ti Syys 23, 2008 1:46 pm

Ei mullakaan muuta sanottavaa oikeastaan ole ulkoasuideoinnista muuta kuin se, että jotenkin tuo käyttäjäkuvan ja nickin sijainti oikealla puolella häiritsee ihan suunnattomasti, se vaan tuntuu sopivammalta silmään ollessaan vasemmalla puolella.
Sitten logosta, jotenkin kun vanhassa lafissa tottui foorumin logoon, niin tuo teksti näyttää jotenkin karulta ja yksinäiseltä tuossa. Eli siis jos minkäänlaista ideaa vain on laitta tänne jälleen logoa, niin se tekisi tuosta otsikosta jotenkin näkyvämmän, eikä se katoaisi tuohon siniseen pohjaan.
Kuva

Riku
Teknikko

ViestiKirjoittaja Dobnu » Ti Syys 23, 2008 3:44 pm

Mä tulin komppailemaan kaikkia edellisiä. Eli jos nuo käyttäjätiedot saisi takaisin vasemmalle niin mun silmää miellyttäisi tosi paljon. Tuntuu tyhmältä, kun allekirjoituskin pitää olla nykyisin keskitetty, kun molemmissa reunoissa se näyttää olevan "väärässä reunassa". yhyy olipas hyvä syy valittaa.
Komppaan myös näiden värien kanssa. Ensinnäkin sininen on hirveän kylmä ja luotaantyöntävä väri ja kun kaikki on harmaansinisenvalkoista, se tekee ulkoasusta epäselkeän. Eli mun mielestä tämän sinisyyden voisi heivata johonkin muualle ja vaihtaa kokonaan uuteen väriin. 8) Tai ainakin vaihtaa sinisen sävy joksikin vähän lämpimämmäksi ja laittaa toiseksi väriksi jonkun muun kuin vaaleansinisen.
Ja jollain tapaa olen haidon kanssa fontistakin samaa mieltä. 8D En mä tiedä, syökö se ficcien uskottavuutta, mutta mun mielestä kakkoslafin fontilla oli jotenkin helpompi lukea ficcejä kuin tällä nykyisellä.

Dobnu
Teknikko

ViestiKirjoittaja Amber » Ti Syys 23, 2008 5:00 pm

Logosta sen verran, että se on tulossa, mutta aikataulusta ei voi vielä sanoa mitään, koska logon tekeminen on ulkoistettu eli sen tekee täysin Lafin ulkopuolinen henkilö. Muu ulkoasu tullaan tekemään pitkälti uuden logon mukaan.
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja Nessie » Pe Syys 26, 2008 5:15 pm

Mun mielestä olis hyvä että sen yhden varsinaisen leiskan lisäksi olis pari muuta eri väristä/tyylistä, joista voisi itse valita mieleisen (sillä kaikkiahan ei koskaan voi miellyttää...). Onko tää ylipäätään toteutettavissa?
3! 2! 1! ACTiON!

Nessie
Fani

ViestiKirjoittaja Hopsu » Ke Loka 15, 2008 12:31 pm

Mielestäni tuo Nessien idea on todella mahtava ja jos idea saisi paljon ääniä, niin minusta kannattaisi kokeilla.
monnis sanoo:
ikuinen basisti XDD surkea tulevaisuus

Hopsu
Bändäri

ViestiKirjoittaja Hasu » Ma Loka 20, 2008 10:12 am

Idea on minustakin oikein hyvä. Silloin ei tarvitse sopeutua siihen yhteen malliin ja niin :')

Mutta tässä tosiaan taitaa olla vielä ongelmana se, ettei millään ulkoasulla ole meidän tarvitsemaamme kielipakettia. (=buttonit yms ei ole suomeksi.)
Hienompi ulkoasu on kuitenkin kokoajan meillä mielessä ja kyllä lafi sellaisen vielä saa ! Logoa odotellessa ja niin----

Hasu
Roudari

ViestiKirjoittaja Cindyy » Ti Loka 28, 2008 5:30 pm

Sikäli toivoisin uutta ulkoasua mahdollisimman pian, sillä lafissa olevat taustat saavat ainakin omat silmäni rasittumaan niin pahasti että saan jo 15 minuutin käynnistä jumalattoman päänsäryn. 8(
Erivärit, selkeämmin taustasta erottuvat tekstit helpottaisivat jo paljon. :3

Cindyy
Fani

ViestiKirjoittaja jammy » To Loka 30, 2008 6:55 pm

Noh.

MUn mielestä tää ulkoasuei oo mitenkään häiritsevä, tylsä vain. :--( Samoin toi avatar + nimimerkin sijainti oikeel vähä häirittee, mut kyl alan olla jo tottunut siihen. :D Ja tosiaan jos joku logo olisi tulossa, niin oikein hyvä juttu. =)
Mutta siis, idiksii ulkoasuun? Kyllähän minulla joitakin on, en nyt tiedä onko hyviä ideoita vai ei. :----D
Ainakin sellainen toive mulla olisi, että foorumin värimaailma olisi joku muu kuin sini-valko-harmaa tms. Liian tylsä. =( en nyt tarkota et tarvii mikää shokkipinkki-kelta-kusenvärine ol, mut vaik jtn mustaa, tummansinist, vihreetä, punasta? (EI SIIS NOITA YHESSÄ =D )
täs nyt esimerkki: Tausta musta, laatikot tummanharmaita, teksti oletuksena vaaleanharmaa/valkoinen, mustassa taustassa vaikka jotain pientä kuviota. =)
Itse olen vain kuvankäsittelijä, photoshoppaan kuvii paljon yms, mut modauksia/ulkoasuja en oo koskaan tehny, et en sit tiijä mikä on mahollista tämmösellä foorumilla ja mikä ei. :D:

Noh, mutta jos kommentistani oli edes mitään hyötyä niin jees juttu, toteutelkaa itse sitten miten parhaaksi näette. :3
Scream yourself
drain yourself

jammy
Fani

ViestiKirjoittaja Leave » Su Marras 02, 2008 6:20 pm

Olenko ainut, joka haluaa että nikki ja avatar sörsellys jää oikealle puolelle? Minun mielestäni se on kiva näin miten se on nyt. Väreissä komppailen näitä muita. Nessien idea oli minustakin tosi kiva, jos se vain on mahdollista. Väreistä sen verran, että tyyliin joku harmaa, musta, punainen olisi kiva. Ei yhdessä, mutta niiden eri sävyjä. Ainut toive muuten sillain on, että avatarit ja muut pysyy oikealla puolella. Muuten tämä on oikein kiva. Fonttiin kesti totutella, mutta sekin menee. 8'')

//edit
Sekin vielä, että keksin uuden syyn kannattaa Nessien ideaa 8''D; jos foorumi päättää esimerkiksi ottaa vakkariulkoasukseen jonkun pinkkisinivihreän pirtsakan ulkoasun, niin käyttäjät joilla saattaa olla menossa maailman luokan pahin angstaus päällä ja tulevat lafiin lukemaan jotain death/angst ficcejä purkaakseen sitä, se pirteys saattaa vähän olla ironista. Eikö? -kokemusta on. Ja päinvastoin, ''nyappy nyappy!'', ja ulkoasu onkin joku mustaharmaa angsti. Että sitä sitten voisi vaihdella mielensä mukaan/miltä tuntuu. Paljon kivempi niin. Angstiulkoasu ja fluffyulkoasu. Kantani on tämä. :'D
Viimeksi muokannut Leave päivämäärä Su Marras 02, 2008 11:12 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Leave

ViestiKirjoittaja tomoto » Su Marras 02, 2008 9:01 pm

Leave et todellakaan ole ainut, joka haluaa nick/ava söperryksen jäävän oikealla puolelle. Siihen on niin hyvin tottunnut, että se on sillä puolella ja on kiva, että se on siellä eikä kuten tavalliseen tapaan vasemmassa laidassa. Vasemmassa laidassa se on jotenkin häiritsevämpi, kun alkaa lukemaan jonku kirjoitusta ekana jää tuijottamaan sitä avaa mikä siinä vilkkuu ja kilkkuu iloisesti vasemmassa laidassa. Siihen ei lukiessa kiinnitä niin suurta huomiota, kun se on oikealla. Tämän takia on musta luontevampaa, että se on tuolla oikeassa laidassa.

Nessien idea saa ääntä myös minulta. Koska kaikkia ei voi kaikki miellyttää, ni olisi kiva, jos olisi jokaisella hieman jotakin. Ne jotaka tykkäävät vähän räiskyvämmästä oli sitä ja ne jotka taas kallistuvat rauhalliseen selkeään harmooniseen kokonaisuuteen saisi sitä. Itse koen ainakin kauhean suuren värisirkuksen silmiä pisteleväksi, mutta monista se on taas kivaa kuin tasapainoinen harmoonisuus. Olisi hyvä jos tälläinen olisi mahollista toteuttaa ja kokeilla sitä.
Na na, na na, na na, na na na, na na, na na, na na na na na

tomoto
Teknikko

ViestiKirjoittaja fuchini » Ma Marras 03, 2008 11:24 am

no jooo, mulle on aivan sama kummalla puolella toi avatar ja nää muut jutut on, kunhan on. jossain. Kyllä mä niihin totun :D En päässy paljoon totuttelee sitä tohon vasempaan laitaan, vaikka melkein jokasessa foorumissa se on vasemalla puolella. Mutta mulle aaaaivan sama ^^

Ja noista väreistä. Minenki mielestä tää väri on aika tönkkö :D Mun keittiö on tän värinen >D haa haa.. Mutta jooo, toi Leaven kiva Angstiulkoasu ja fluffyulkoasu oli luv ehdotus, se olis aika hauska n____n juu juu, esim siis tyylii toi angsti vois olla joku musta/puna/ jotkut muut tummat värit ja toi söpöpöpö vois olla joku melko värikäs, muttei kuitenkaan ihan yliampuva >D mutta sellanen :D

fuchini

ViestiKirjoittaja Ailesoku » Ti Marras 04, 2008 3:31 pm

Samaa mieltä Nessien kanssa. Olen yhdellä toisellakin fanfic-sivustolla/foorumilla, jossa on mahdollista vaihtaa ulkoasu oman mielensä mukaan. Fontti ei häiritse itseäni (käytän muutenkin asiakirjoissa), ja musta ava oikealla puolella on kivempi. Tähän ulkoasuun olen jo ehtinyt tottua, mutta onhan se tuollainen tylsähkö väriltään.

Ailesoku

ViestiKirjoittaja banaani » Ke Marras 12, 2008 9:10 pm

Jos (ja kun?) on mahdollista että ulkoasuvaihtoehtoja on monta, niin kai tämän nykyisenkin voi jättää sitten sinne valittavaksi? =^____^= Jollain mystisellä tavalla tykästyin tämän tylsiin väreihin, enkä kauhean innolla odota mitään räikeää uutta.
it's prison, yo.

banaani
Bändäri

ViestiKirjoittaja akumu » Su Huhti 05, 2009 12:28 pm

Mulla ei oo tästä ulkoasusta mitään sanottavaa, paitsi se, että mä oon nyt ihan hiton hyvin tottunut siihen, että avatar ja nick on tuolla oikealla puolella. Joutuisin kauheesti taas totuttelee siihen, että ne olis vasemmalla puolella, jos ne sinne puolelle siirretään. Ja mulle on ihan sama minkä värinen tää oikeestaan on, ku oon jo tottunut tähän vallan mainiosti. Itteäni otti tosiaankin vähän aikaa sitten päähän, kun Lafilla ei ollut logoa, mutta viime yönä se sitten ilmestyikin tänne!

Eli, tykkään tosta logosta tosi paljon, eikä mulla silleen oo mitään parannusehdotuksia tän foorumin suhteen :o Oon varmaan tyyliin ainoo, joka haluais et nick ja avatar jutut pysyy oikeella puolella yhhyhyhyy.
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Rin » Su Huhti 05, 2009 1:48 pm

aaaa toi logo on hieno! n____n kesti hetken ennenko tajusin että siinähän lukee noita bändien nimiä taustalla. :3 hih, me likes~
Kuva

äänetön hämärä, hämmästynyt tähti

viileässä, pimeässä, ystäväksi lähti

Rin
Teknikko

ViestiKirjoittaja mutasota » Su Huhti 05, 2009 4:20 pm

uus logo on tosi hieno, mitä tossa ympäril lukee, Bändien nimiäkö? lukeeks tossa alimmaisena alice nine?
Sincrea 181008 ♥♥♥
An cafe 180309 ♥♥♥
Miyavi 220909 ♥♥♥
Vistlip + Aicle. + Dio - distraught overlord 181009 ♥♥♥

HAPPY HOUSE ♥

Hallitsemisen tunne

ent. alinaalina

mutasota
Roudari

ViestiKirjoittaja Matron » Su Huhti 05, 2009 6:01 pm

Logo on oikeesti tosi hieno ja melkeenpä hauska, kun ainakin itse aloin etsiä noita bändien nimiä tuolta joukosta. :) Hienoa työtä, todellakin! Nykyisestä ulkoasusta tykkään, koska yksinkertaisuus on kaunista ja toivoisinkin, että tämä jäisi vaihtoehdoksi. Lisäksi mäkin olen hassulla tavalla tottunut noihin oikealla puolella oleviin avatar-systeemeihin.
Oosaka! Kansaii! Kanpaii!

Matron
Roudari

ViestiKirjoittaja InSane » Su Huhti 05, 2009 6:06 pm

Mmh.. uusi logo on oikein hieno, hyvää työtä! Uutta ulkoasua on tietenkin kiva odotella mutta oikeastaan iteseäni ei nyt niin hirvittävästi haittaa vaikka se olisi joku toinen kuten punainen tai vaikka jäisi nyt tähän siniseen. Mutta silti. Olen itsekkin nyt päässyt tottumaan tähän avat oikealla juttuun, jos jossain näen ne vasemmalla ne on heti väärin päin mielestäni :D

// Nyt on vähän aikaa jo kulunut noiden bändien bongailussa tosta logosta (D, An cafe, alice nine., Krarra ja x japan bongattu jo, ton logon tuijottelu on oikeesti hauskaa)
Viimeksi muokannut InSane päivämäärä Ma Huhti 06, 2009 3:45 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
A pill to make you numb
A pill to make you dumb
A pill to make you anybody else
But all the drugs in this world
Won't save her from herself

InSane
Fani

Seuraava

Paluu Ota kantaa