Tekniset ongelmat

Lafi kusee? Ylläpito on joukko viisastelevia idiootteja? Onko sinulla vuosisadan idea Lafin tason parantamiseksi? Älä paranna maailmaa Mäkkärin pöydässä, avaudu tänne.

Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittaja Amber » Pe Heinä 31, 2009 8:46 pm

Mittojen perusteista en niinkään ole perillä, koska... no, olen vain pahainen moderaattori :D, mutta ainakin minusta se lisää foorumin siisteyttä, että porukalla on maltillisen kokoiset avat ja signaturet.

Ja toisin kuin väitit, minnakon viestistä löytyy kyllä perustelut sille animointiasialle. Signaturejen kohdalla pätee sinänsä sama kuin avojenkin, että tietenkin sielläkin halutaan säästää ihmisten silmiä. Toinen syy on sitten tosiaan tuo palvelimen kuormittuminen ja latauksen hidastuminen.
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja Umi » La Elo 01, 2009 9:33 pm

Ilmeisesti osa lafista on jämähtänyt talviaikaan, sillä sisäänkirjautuneena ainakin minulla kaikki kellonajat ovat tunnin jäljessä. Jos taas en ole kirjautunut sisään, näyttää lafin kello täsälleen samaa aikaa kuin tietokoneenikin.

En voi väittää, etteikö asia hieman häiritsisi.

//Kiitos, gnrbu.
Viimeksi muokannut Umi päivämäärä Ke Elo 26, 2009 1:25 am, muokattu yhteensä 3 kertaa
Mind the gap between the train and the platform.

Umi
Teknikko

ViestiKirjoittaja Korona » La Elo 01, 2009 9:53 pm

Tiedättekö, mikä on vikana, kun en pysty omalla tunnuksellani kirjoittamaan tiettyihin ketjuihin vastauksia ("viestin lähettäminen epäonnistui"). Asia ilmeni jo puolivuotta sitten, mutta häipyi joksikin aikaa, kunnes taas on tullut ikävästi esiin. En myöskään saa aukaistua joitakin ficcejä auki, kun olen kirjautuneena sisään, mutta silloin kun selailen lafia kirjaamatta itseäni sisään, kaikki avautuu aivan normaalisti.

Apua?

/Toimii! En tiedä mitä tapahtui, mutta kaikki toimii jostain syystä nyt ihan normaalisti. Outoa.
Viimeksi muokannut Korona päivämäärä Su Elo 02, 2009 3:10 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
test, one, two, three - anything but that.

Korona
Bändäri

ViestiKirjoittaja gnrbu » Su Elo 02, 2009 6:22 am

Umi, voit vaihtaa kellonajan itse. Omat asetukset -> Asetukset. Tarkista, että aikavyöhyke on [UTC + 2] ja Kesäaika-kohdasta on valittuna vaihtoehto "Kyllä".

Korona, jos yrität virheilmoituksen jälkeen lähettää viestin uudestaan, onnistuuko se? Lukeeko virheilmoituksessa mitään muuta? Entä millaisen virheilmoituksen saat, kun yrität lukea ketjuja?

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja f u u » Ke Syys 09, 2009 1:53 pm

Musta tuntuu, ettei mun yksärit mene perille... Muutama tunti sitten lähetin vomitille viestin, mutta se näkyy koko ajan tuolla lähtevissä viesteissä, ei lähetetyissä. Eli se ei ole lähtenyt? Apua?
hey smile don't cry anymore
from here on, always, I'll be watching you

f u u
Fani

ViestiKirjoittaja Tricen » Ke Syys 09, 2009 2:00 pm

+FUU+

Orkrist kirjoitti:^Viestin lähdössä ei ole mitään ongelmaa - viestit näkyvät kansiossa niin kauan, kunnes vastaanottaja lukee ne. Eli viestisi kyllä menevät perille, mutta vastaanottaja ei välttämättä lue niitä heti.
No more words are needed.
Just moments scattering into nothingness.

Just beauty.

Tricen
Teknikko

ViestiKirjoittaja Psycho » Ma Loka 19, 2009 12:16 pm

En nyt oikein tiedä mihin tämä pitäisi laittaa, vai pitäisikö ollenkaan edes kysyä. Asia vain juolahti mieleeni. Eli siis etusivulla lukee näin:

Jäsenet
Täällä voit esitellä itsesi muille hylkeille.

Onko tuo hyljejuttu ihan tarkoituksella vai onko se jäännös aprillipäivän Lost and Hylkeestä? :D Pitipä päästä kysymään.

Edit: Okei kiitos! :D
Viimeksi muokannut Psycho päivämäärä Ma Loka 19, 2009 2:47 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
And my soul from out that shadow that lies floating on the floor
Shall be lifted - nevermore

Psycho
Fani

ViestiKirjoittaja jasper » Ma Loka 19, 2009 12:23 pm

Psycho kirjoitti:En nyt oikein tiedä mihin tämä pitäisi laittaa, vai pitäisikö ollenkaan edes kysyä. Asia vain juolahti mieleeni. Eli siis etusivulla lukee näin:

Jäsenet
Täällä voit esitellä itsesi muille hylkeille.

Onko tuo hyljejuttu ihan tarkoituksella vai onko se jäännös aprillipäivän Lost and Hylkeestä? :D Pitipä päästä kysymään.

Tarkoituksella jätetty jäännös aprillipäivästä :---------D
ja taas
hierrät a i k a a s i verille

jasper
Vuoden Kiyoharu

ViestiKirjoittaja paramnesia » Ma Loka 26, 2009 10:32 pm

Okei, tämä on käynnyt jo pari kertaa joten pakko vähän kysyä... Miksi Lafi potkii minut välistä pihalle? Kun yritän vastata johonkin viestiin, painan lähetä, tulee ilmoitus että pitää kirjautua sisään. Siinä sitten katoaa kommentti mystisemmin kuin Ruki sademetsään ja jumalaton vitutuspilvi laskeutuu minun ja koneeni ylle.

Että, kertokaas nyt, onko tämä ihan normaalia? Nettiyhteydessä ei voi olla vikaa koska mese ei pätkäse eikä muut välilehdet.
Kiristää vain heikosti pantaa... : c

// minnako: en sitten tiedä, kun todellakaan ei sivu ole tuntia auki... pitää kellon kanssa ruveta joku päivä tutkimaan
Mutta loistavaa etten ole yksin ! Kiitos C:
Viimeksi muokannut paramnesia päivämäärä Ma Loka 26, 2009 10:45 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
風の中で育った木は根が強い.

paramnesia
Teknikko

ViestiKirjoittaja minnako » Ma Loka 26, 2009 10:37 pm

bunnyie, sama käy mulla, ja ainakin mulla lafi heittää automaattisesti pihalle, jos on tarpeeksi kauan päivittämättä sivua. Ainakin mulla se tapahtuu n. tunnissa, että jos en selaa samalla lafia sinä aikana, kopioin varalta koko kommentin ja jos se tosiaan on kadonnut, kirjaudun sisään, ja liitän sen siihen uusiksi.

( en osaa sanoa miksi niin käy, mutta uskon sen olevan ihan normaalia. :'D )
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ti Loka 27, 2009 1:47 am

bunnyie, minnako & muut samasta ongelmasta kärsivät, mitä selaimia käytätte ja onko teillä automaattinen kirjautuminen raksittuna käyttöön?

Foorumi tosiaan katkaisee session, kun et avaa uusia sivuja tarpeeksi pitkään aikaan, mutta ainakin minun Firefox 3.5.1:ni näyttää silloin vain yhden pienen varoituksen ja kirjaa minut automaattisesti takaisin sisään hävittämättä kirjoitettua kommenttia.

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Ramona » Ke Loka 28, 2009 7:59 pm

mitä selaimia käytätte ja onko teillä automaattinen kirjautuminen raksittuna käyttöön?
Oh, pakko tulla nyt sanomaa, että mulla se heittää pihalle, käskee kirjautumaan uudestaan ja syö kommentin, vaikka mulla on automaattinen sisäänkirjaus käytössä. 8< Selaimena on firefox mullakin eikä edes mikään ikivanha versio vaan toiseksi uusin. Itteänikin vituttaa, kun pitkä kommentti katoaa bittiavaruuteen, mutta olenkin sen takia ruvennu kirjoittamaan kommentit ensin koneen kirjoitusohjelmalle ja sitten copypastettanu ne lafiin... Sillä tavoin ei ainankaan katoa eikä foorumi kerkeä viestiä kirjottaessa heittää pihalle. Joskin vaikeemman kautta mä sen taidan tehä. xD
When someone
softly touches me,
only the strength to believe,
that those fingers are yours,
is my reality

Ava made by. Maija ♥

Ramona
Roudari

ViestiKirjoittaja Ujelo » Ke Loka 28, 2009 9:13 pm

Oon kokenut ulosheiton karmeuden parikin kertaa, mutta sitten aloin fiksuna tyttönä tehdä niin, että ennen "Lähetä"-nappulan painamista vaan maalaan tekstin, painan hiiren oikeanpuoleista painiketta ja kopioin viestini! Vasta sitten lähetän viestin, ja vaikka foorumi oliskin heittänyt mut pihalle, mulla on viesti helposti tallessa ja sen saa nopeasti takaisin viestiruutuun ja menemään, kunhan on kirjautunut takaisin. :D Mun mielestä varsin simppeliä eikä kovin paljon vaivaa vaadi.
I'm sure the answers will echo there

Vuoden NC liian monena vuonna

avatar credit to silentcarnival @ LJ

Ujelo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja paramnesia » To Loka 29, 2009 8:23 pm

Ehkä nyt laitan uuden viestin (:
gnrbu: Käytössä on tosissaan uusin IE ja en minä mitään ole ikinä ruksaillut : D Olisko pitänyt?

Ujelo: Kyllä minä tuota nykyään olen alkanut käyttämään, samoin sitä että kirjoitan kommentin ensin wordpadiin ja siitä sitten tänne... mutta tiedätkö miten turhautunut olo tulee kun huononmuistin kanssa unohtaa tuon homman tehdä? Yeah, it's ain't fun at all :__D

Mutta kiitos nyt kumminkin kaikille ! Empähän ole yksin ongelman kanssa, ehkä tämän kanssa vaan sitten pitää oppia elämään. Koitetaan kestää Lafin kettuilu 8)
風の中で育った木は根が強い.

paramnesia
Teknikko

ViestiKirjoittaja mochi » La Marras 21, 2009 7:49 pm

Öh... Äsken yritin tulla lafiin tänään, niin tuohon tuli lafin tilalle joku englannin kielinen tiedotus, että lafi on ruuhkautunut tjtn, no odotin sitten kärsivällisesti noin tunnin, kunnes pääsin lafiin. Mutta sitten se näytti etusivun sijasta tälläisen tekstin:"LAFI KESÄLOMALLA 15.-19.07" Siis mitä hittoa? Se ei lähtenyt millään pois vaikka päivittelin sivua... Mietin vain, että mistäköhän tämä johtuu..? Kyllä siinä jo hätääntyi, että onko lafi lähtenyt näin aikaiselle kesälomalle, vaikka joulukaan ei ole vielä ohi. ö_____ö Myös kaverini näki lafin samanlailla, kun kysyin häneltä... Näkyikö muillakin, vai olimmeko vain erikoistapauksia vai mitä? Olisi aika kiva tietää... :)
Kai laitoin tämän oikeaan paikkaan...?
Nyt kun yksin kuljen
hellästi suljen sydämeeni
tunteet jotka muutu ei.
Sua kaipaan vieläkin
...

mochi
Teknikko

ViestiKirjoittaja Orkrist » La Marras 21, 2009 7:50 pm

^Lafin palvelimella oli tietokantayhteyskatkoksia, joiden pitäisi nyt olla korjattu. Foorumi ei ole toiminut koko iltapäivänä (käsittääkseni).
here's the truth - baby, here's the truth.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Umi » La Marras 28, 2009 12:06 pm

Tuon tietokantayhteyskatkoksen jäljiltä olen joutunut huomaamaan, ettei lempitoimintoni aka 'Näytä aktiiviset viestiketjut' enää toimi, ja osittain sitä korvaamassa on sisäänkirjautuneena nyt kaksi uutta toimintoa, '{ SEARCH_UNREAD }' ja 'Näytä uudet viestit'. Mistä moinen?
Mind the gap between the train and the platform.

Umi
Teknikko

ViestiKirjoittaja Tinga » To Joulu 10, 2009 10:25 pm

Hepsheps! Mulla on jo jonkin aikaa ollu tällainen mukava ongelma, josta ajattelin nyt tulla kysymään...
Eli, ongelma ilmenee aina kun kiirjotan jotain pidempää viestiä mm. lisään ficciin uutta osaa. Eli homma toimii, että saan kyllä osan liitettyä viestikenttään jee jee, mutta, kun vieritän nuolella alas päin tekstiä pitkin (miten tän voi fiksusti selittää..?), ja npasautan hiiren vaikka ihan tekstin loppuun, niin koko paska vierähtää ihan ylös asti. Eli jos vaikka yritän kursivoida tekstiä, niin se osottautuu aika helkkarin vaikeeksi, kun pitää joka kerta vierittää uudelleen ja uudelleen ettiä se kohta ja tarkistaa onko kaikki kirjottanu sokkona oikein. Kaikki on hyvin, kun teksti mahtuu tämän viestilaatikon sisälle, mutta kun esim. juuri lisää uutta osaa, niin ne nyt tuppaa olemaan vähän pidempiä tekstinpätkiä..
En tiedä ymmärsittekö ollenkaan mitä tarkotin, mutta ton paremmin sitä en osaa selittää. Pystyisin kyllä näyttämään juu, mutta en viitsisi kaikkia tänne mun kämpillekään kutsua xD
(voi olla pieni mahdollisuus myös, että vika on mun omassa koneessa, mutta ihmettelen vain, kun ei se samaa juttua tee muilla foorumeilla, vain Lafissa...)

Kiitos paljon jo etukäteen! ^^
~$exual Disgrace~

Look into my eyes
So silent, but I speak
Hear me, please don't ignore
Steal my art and you steal my heart

Tinga
Roudari

ViestiKirjoittaja minnako » To Joulu 10, 2009 10:35 pm

Tinga, Yuugilla oli ihan samanlainen ongelma sivulla 2, ja tässä on gnrbun vastaus (/ratkaisu, miten sen haluaa ottaa :'D). Kokeile sitä? :)
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Tinga » Pe Joulu 11, 2009 11:05 pm

Kiittooos~
Vaikka mä kovasti koitin ettiä, et onko tolle ongelmalle jo ratkasua, mut meni sitte ohi. :)
~$exual Disgrace~

Look into my eyes
So silent, but I speak
Hear me, please don't ignore
Steal my art and you steal my heart

Tinga
Roudari

EdellinenSeuraava

Paluu Ota kantaa