Tekniset ongelmat

Lafi kusee? Ylläpito on joukko viisastelevia idiootteja? Onko sinulla vuosisadan idea Lafin tason parantamiseksi? Älä paranna maailmaa Mäkkärin pöydässä, avaudu tänne.

Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittaja Orkrist » Ke Syys 03, 2008 7:54 pm

Eikö yksityisviestien lähetys onnistu? Avatar ei näy? Esiintyykö jotakin muuta ongelmaa?

Mikäli huomaat Lafissa vian, joka on puhtaasti tekninen, ole kiltti ja ilmoita siitä täällä. Adminit tutkivat asiaa ja mikäli emme itse voi tehdä sille mitään, viemme ongelman Nikolle, joka hostaa Lafia ja hoitaa vaikeimmat tekniset viat.
here's the truth - baby, here's the truth.

Orkrist
Pääesiintyjä

Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittaja sshokora » La Loka 11, 2008 7:26 pm

Kysyisin, en tiedä, tämä ei taida olla tekninen ongelma...
... mutta onko täällä missään linkkiä, mistä saan foorumin lopettamaan uusista viesteistä ilmoittamisen?

Tarkoitan, että esimerkiksi Miitit-alueella minun ei tule käytyä, mutta se vilkkuu punaisena aina, kun sinne tulee uutta viestiä, jota en ole lukenut. Onko missään mitään linkkiä, josta foorumi ei enää laita mm. Miitit-aluetta punaiselle uusien viestien tullessa?

Anteeksi, en ole varma, oliko tämä ollenkaan oikea topic.
- I can't open myself up to anyone, I can't believe in anyone at all
And I can't see anything, the ray of light disappears and will dry up -

sshokora
Teknikko

ViestiKirjoittaja Orkrist » Su Loka 12, 2008 9:11 pm

sshokora, tietääkseni sellainen ei ole mahdollista tässä foorumisoftassa. Ainoa, mitä voit tehdä, on käydä klikkaamassa Miitit-alueelta "merkitse kaikki viestit luetuiksi" -painiketta. Ikävä kyllä siis tuollaista ratkaisua ei ole.

Ja teknistä asiaahan tuokin oli, joten toki sellaisetkin voi kysyä täällä. : )

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Rin » Su Loka 12, 2008 10:01 pm

Tuoltahan saa heti etusivultakin kaikki viestit kuitattua kun klikkaa oikeasta reunasta "Merkitse kaikki alueet luetuiksi" -linkkiä. :3
Kuva

äänetön hämärä, hämmästynyt tähti

viileässä, pimeässä, ystäväksi lähti

Rin
Teknikko

ViestiKirjoittaja Rei » Su Loka 19, 2008 3:32 pm

Mulle ei tuu sähköpostiin sitä vahvistus juttua en tiiä miks vaikka kaikki on kirjoitettu oikein :?

Rei

ViestiKirjoittaja Orkrist » Su Loka 19, 2008 3:52 pm

^jos olet snow scene tai lasienkeli_, tunnuksesi on aktivoitu.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Ailesoku » Ti Marras 04, 2008 3:09 pm

No, mulla on nyt tosiaan toi yksityisviestin lähetys ongelmana. Viimeksi, kun vastasin johonkin yksityiseen, kesti yli puolen päivää, ennen kuin se lähti tuolta "Lähtevät"-kansiosta. Nyt noin tunti sitten vastasin tikulle, ja se viesti on edelleen tuolla. Että mitäs nyt?

// Korjaus: lähti jo, mutta toivoisin silti, että tätä voitaisiin nopeuttaa.

Ailesoku

ViestiKirjoittaja Orkrist » Ti Marras 04, 2008 3:17 pm

^Viestin lähdössä ei ole mitään ongelmaa - viestit näkyvät kansiossa niin kauan, kunnes vastaanottaja lukee ne. Eli viestisi kyllä menevät perille, mutta vastaanottaja ei välttämättä lue niitä heti.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja fudge » Pe Marras 07, 2008 3:09 pm

En pysty vaihtamaan allekirjoitukseni kuvaa jostain syystä. Aina kun laitan koodin ja painan 'Lähetä' tulee vain teksti: Kuvan kokoa ei saatu. Elikkäs mitä teen?
Kuva
Like a rising dragon I face the skies
Breaking through the clouds I seize the light of the morning moon

fudge
Roudari

ViestiKirjoittaja Orkrist » Pe Marras 07, 2008 3:14 pm

Lähetä yrittämäsi koodi minulle yksärillä, niin yritän ottaa selvää, mistä kiikastaa. Laita [img]-tagien väliin esimerkiksi jokin ylimääräinen merkki tyyliin [*img]osoite[/*img], niin näen koko koodin.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja hyanniee » To Tammi 08, 2009 6:20 pm

Hhhhmmmm. En oo ihan varma, et kuuluuko tää juttu tähän topicciin, mut enpä mitään muutakaan keksiny...

Eli, oon jo useamman kerran yrittäny laittaa yhteen ficiini uutta lukua, mutta aina lähetys-nappulaa painettuani se ei lähetä sitä viestiä, vaan tulee punanen teksti, joka sanoo, et viestissä on liian vähän merkkejä. Ja siis muo vaan silleen kummastuttaa, et kun sitä tekstiä on pyöristettynä 26 sivuu, niin en tajua, miten siinä voi olla liian vähän merkkejä. Niin ja se luku oli täällä ennen sitä käyttökatkosta ja sillon lähetys toimi ihan normaalisti.

Niin, että onko jotain vikaa ja voiko sille tehä jotain, vai pitiskö mun sitten vaan postata se kahessa osassa tai jotain?
Someday, somewhere, somebody, somehow... in the rain.

hyanniee
Teknikko

ViestiKirjoittaja Amber » To Tammi 08, 2009 7:35 pm

Tekstissäsi on itseasiassa liikaa merkkejä, väitti foorumi mitä väitti! :D Olen itse ihmetellyt samaa ja todennut ficin jakamisen kahteen viestiin auttavan. :)
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja Aysha » Ke Tammi 14, 2009 2:25 pm

No, nyt tuli ongelmaksi tällainen asia, että vanha luku, jonka lähetin pari kuukautta sitten, ilman mitään ongelmia, takkuilee. Yrittäisin korjata pienen kirjoitusvirheen, mutta ruutuun napsataa ilmoitus, että liian vähän merkkejä (mikä varmaan tarkoittaakin päinvastaista, että on liikaa merkkejä). Mitään tuollaista ei kuitenkaan ole ilmennyt aikaisemmin.

Onko nyt tännekin tullut sellainen ihme ongelma, kuten vanhassa lafissa silloin viime vuoden alussa, ettei voi kuin lähettää lyhyitä viestejä eikä korjata niitä vanhoja hiukan pidempiä? Vai onko nyt tullut vanhassakin lafissa ollut tiettyjen sanojen "hylkääminen"?
いつからか夢の中でしか眠れない
Itsukaraka yume no naka de shika nemurenai
Dream because dreams should be cherished.

Birth - words & music: ASAGI

Aysha
Multisex Lafi

ViestiKirjoittaja Orkrist » Ke Tammi 14, 2009 2:52 pm

En tiedä, mistä ongelmassa on kyse, mutta olen mailannut korkeammalle taholle ja kysynyt, josko sieltä tiedettäisiin ongelman syytä ja sille ratkaisua. Toivotaan, että kyseessä on ohimenevä juttu tai väärin jostain rastittu kohta.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja sshokora » Pe Tammi 16, 2009 4:38 pm

... okei, tää on pieni, tyhmä ja hassu kysymys josta saa kaiken lisäksi väärän kuvan musta. XD

Mut minkä vuoksi mun viestimäärä vähenee? Ei se mua kummemmin haittaa, mutta mä ihmettelin vain. Ei mun viestejä poistettu ole, löydän uusimmat ja vanhempiakin viestejäni täältä yhä, enkä kirjoittele sen turhempia viestejä kuin kukaan muukaan, mutta... ihmettelen. Tekninen ongelma?

/ hmm, vai johtuneeko siitä, että joku vanha ketju (esim. halimaa vol. 1) olisi poistettu tai..?
- I can't open myself up to anyone, I can't believe in anyone at all
And I can't see anything, the ray of light disappears and will dry up -

sshokora
Teknikko

ViestiKirjoittaja Riku » To Helmi 12, 2009 10:37 pm

Tulin nyt itse itkemään tällaista ongelmaa, kuin viestien muokkaaminen. Eli, kun yritän esim. "Yleiset" osastolla muokata viestiini uutta tekstiä, se teksti ei ilmesty laisinkaan, kun painan sitä lähetä-nappia, vaan katoaa jonnekin. Sen sijaan tekstin pyyhkiminen vanhoista viesteistä onnistuu, eikä tätä ongelmaa esiinny missään muualla kuin tuolla. Se on turhauttavaa vain silloin, kun haluaisin muoksia esim. Kirpputorin postauksia, enkä tehdä kolmea postausta samalle sivulle sen takia, etten saa lisäiltyä mitään vanhaan viestiin.
Kuva

Riku
Teknikko

ViestiKirjoittaja Mikumi » Ti Maalis 10, 2009 6:34 pm

Hmm.. Tuolla ylempänä on puhuttu tuosta että viestissäsi on liian vähän merkkejä mutta..

Kun yritän vaihtaa ficcini otsikkoon osien määrän seitsemästä kahdeksaan, vaihdan päivämäärän, painan lähetä, teen kaiken tasan juuri niin kuin ennenkin mutta siihen tulee se punainen teksti. Se, että viestissäni on liian vähän merkkejä. Yritän siis muuttaa sitä muokkaamalla sitä ensimmäistä viestiä niin kuin aina ennenkin, joten siinä on sitä tekstiä. Eli en saa otsikkoon muutettua ficcini osien määrää, ennen se on pelannut, mistä mahtaa johtua?
"Red. Blue. Dreams. Lies. The colored sky. Coming home. The first train. Sunlight. The window."

Mikumi
Fani

ViestiKirjoittaja Amber » Ti Maalis 10, 2009 6:58 pm

Riku ja Mikumi, minä ainakaan en osaa auttaa teitä kumpaakaan käytännössä, mutta sen verran voin sanoa, että olen saanut kuvan, että tuo ficcien pituusraja on muuttunut. Siksi sellaiset tekstit, jotka ennen mahtuivat yhteen viestiin, eivät enää mahdu. Todellakin harmillista ja ärsyttävää, mutta en usko, että voimme asialle juuri mitään. :/
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja Mikumi » To Maalis 12, 2009 4:46 pm

Nyt sitten ekasta viestistäni katosi osat 2-4 enkä keksinyt muuta keinoa kuin laittaa linkkiä vanhaan lafiin (tosin linkki ei toimi suoraan koska siellä on ä).
"Red. Blue. Dreams. Lies. The colored sky. Coming home. The first train. Sunlight. The window."

Mikumi
Fani

ViestiKirjoittaja allisapp » Ke Maalis 25, 2009 5:44 pm

Minulla olisi sellainen ongelma, ettei minulla ollenkaan näy rastia, jolla voisi poistaa viestin.
Kuva
Tai siis, oma aloittamassa topicissa ei näy, vaikkei ole tullut vastausta.
Ja joissain ihan tavallisissa viesteissä näkyy rasti, joskus ei.

Minnako// Koko topicciin ei ole vastattu. ^^ Mutta kiitos kuitenkin "yrityksestä"
Amber// kiitos. ^^
Viimeksi muokannut allisapp päivämäärä Ke Maalis 25, 2009 8:48 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuva
The g l o o m y morning has already died

allisapp
Taustalaulaja

Seuraava

Paluu Ota kantaa