Lafi-gaala 2012

Lafi kusee? Ylläpito on joukko viisastelevia idiootteja? Onko sinulla vuosisadan idea Lafin tason parantamiseksi? Älä paranna maailmaa Mäkkärin pöydässä, avaudu tänne.

Kiinnostaako Lafi-gaala 2012 ja oletko tulossa?

Kiinnostaa ja olen tulossa.
11
27%
Kiinnostaa ja saatan tulla.
21
51%
Kiinnostaa, mutten pääse tulemaan.
8
20%
Ei kiinnosta, enkä tule.
1
2%

Ääniä yhteensä : 41

Lafi-gaala 2012

ViestiKirjoittaja tikraw » Su Touko 20, 2012 2:57 pm

Heipä hei arvoisat hylkeet! Kesä ja sen kansssa myös perinteinen Lafi-gaalan aika lähestyy jo kovaa vauhtia. Ajattelimme tänä vuonna olla ajoissa, joten suunnittelua on ideoinnin ja ajankohdan pohdinnan suhteen aloitettu jo nyt. Tällä hetkellä näyttää siltä, että gaala voitaisiin järjestää Traconin yhteydessä eli Tampereella 8.-9.9. Näin siksi, että kesä on ylläpidolle kiireistä aikaa, eikä sopivia coneja oikein ole - Desucon on jo loppuunmyyty ja Animecon taas järjestetään Kuopiossa, mikä on monelle lafilaiselle ehkäpä hiukan turhan kaukana.

Mitään virallista ei ole vielä lyöty lukkoon, ja tässä kohtaa kuvaan uitte te, hylkeet! Nyt on mitä loistavin aika kertoa mielipiteesi ja ideasi gaalan suhteen. Onko kategorioita aina ihan liikaa? Pitäisikö ohjelman olla rennompaa, enemmän miitin tapaista hengailua? Vai fiinimpää, enemmän Oscar-gaalan suuntaan? Onko gaala liian pitkä vai liian lyhyt? Onko läppä aina ihan huonoa? Onko sinulla jokin koko gaalan mullistava parannusehdotus? Vai pieni idea siitä, miten tapahtuma olisi ehkä hiukan kivempi kaikille? Vai pitäisikö koko gaala irl-tapaamisena lopettaa ja siirtää koko touhu meseen? Haluamme kuulla jokaisen pienenkin mielipiteen ja ehdotuksen - ne antavat meille suuntaa ja ideoita siitä, mitä juuri te, lafilaiset, haluatte ;) Saa ehdotella myös kaikkea ihan hullua ja heitellä ajatuksia, vaikkei gaaloissa olisi aiempina vuosina ollutkaan. Myös gaalan ajankohtaa saa kritisoida ja ehdottaa parempaa, jos sellainen mieleen tulee.

Mikäli teillä on jotain omia ohjelmaideoita, haluatte esimerkiksi järjestää kaikille kilpailun tai yhteisleikin, saa nistä myös huudella. Jos ette halua ideaanne kaikkien nähtäville vaan haluatte pitää sen yllätyksenä, ylläpitoon voi ottaa yhteyttä myös yksärillä :)

Vastailkaahan myös tuohon äänestykseen. Karoitetaan vähän sitä, paljonko porukkaa olisi tulossa, jos Traconin yhteyteen gaala järkätään. Vastausta voit muuttaa myöhemmin eikä se sido yhtään mihinkään!
Just smile, it confuses people.

3 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

Re: Lafi-gaala 2012

ViestiKirjoittaja tycho » Su Touko 20, 2012 3:56 pm

Itse olen ehdottomasti IRL-gaalan puolella, ja Tampereen sijainti voikin henkilökohtaisesti ensi syksyä ajatellen olla hyvä, mikäli kaikki menee niin kuin pitää. Sen sijaan, jos asun kaikesta huolimatta edelleen Leppävirralla, en todennäköisesti pääse. (SINNE KAUKANA OLEVAAN KUOPIOON KYLLÄ PÄÄSISIN!!!)

Muuta en toistaiseksi osaa sanoa. Tai sen verran, että haluan voittaa nykyisen tittelini takaisin mahd. pian uudestaan :( En siksi, että olisin jotenkin poikkeuksen komea ( ;)) ) kantaja sille, vaan enemmänkin todistellakseni itselleni yhtä jos toista, hahah.
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

1 tykkää.
tycho
Vuoden moderaattori

ViestiKirjoittaja Mizuumi » Su Touko 20, 2012 4:30 pm

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että IRL-gaalaa jatkossakin. Alusta asti Lafiin liityttyäni olen joka ikinen vuosi halunnut päästä paikalle, mutta Kouvola - Tampere - Kouvola matkustus ei oikein ollut ystävällinen lompakolleni. Nyt kuitenkin täällä Jyväskylässä asuessani olen todellakin tulossa paikalle, mikäli gaala järjestetään Tampereella. Mikäli se järjestetään tosiaankin Traconin yhteydessä, saisin jopa autokyydin paikalle. Joten hell yeah, Mizuumi vihdoinkin tosiaan tulossa paikalle, mikäli alustavat suunnitelmat gaalan sijainnista pitävät!!
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

1 tykkää.
Mizuumi
Teknikko

ViestiKirjoittaja Parkkimittari » Su Touko 20, 2012 5:16 pm

En ole oikeastaan kertaakaan ollut vielä missään miiteissä, mutta mielelläni tulisin jos vain pääsee :33

Ainakin minulle Tracon olisi hyvä paikka, koska on tullut kavereitten kanssa jo vähän perinteeksi käydä siellä ja tänäkin vuonna olisi tarkoitus tulla :33 Eikös viime vuonna siellä ollut joku Lafi-yö tai jotain... Mutta emme päässeet sinne, koska emme voineet olla kuin sen yhden päivän siellä, koska kaikki asutaan niin kaukana ja matkoihin menee aika paljon aikaa...
Jos siis otettaisiin nekin huomioon, jotka eivät voi olla conissa kahtapäivää, eli gaala ei olisi esim. hirveän myöhään illalla :)

Mutta itse olen ainakin irl-gaalan puolella :3 (eikö se muka tullut jo selväksi D:<<)
Ketä minä rakastan? Ketä minä vihaan? Kenet minä aion pettää? Miten ja miksi?

1 tykkää.
Parkkimittari
Roudari

ViestiKirjoittaja Pinja-Chan » Su Touko 20, 2012 5:59 pm

Mä ehdin tässä jo olla vähän hermostunut siitä, pääsenkö paikalle... siis, jos se ei olis Traconissa.
Itse tosiaan lupailin äidille, että jätän conit vähemmälle, jos keikoille halua. Tampereen conit on poikkeus, koska nyt täytyy vaan
ostaa ne con -liput. Tää siis tarkoittaa,että paikalle tulen vaikka minkä läpi. Mä itse tykkäsin noista kategorioista tänä vuonna.
Niitä oli paljon, eli ihmisillä on enemmän mahdollisuuksia voittaa. Silti niitä ei oo ainakaan mun makuun liikaa.
ja mä haluun päästä jakaa mun palkinnot eteenpäin. :D

Itse tosiaan oon ollut kahdessa viimeisimmässä gaalassa. Ensimmäisessä en ollut ollut lafissa aktiivisesti, ja gaalassakin olin ihan takana. Toisessa viihdyin pidempään ja olin tullut vähän aktiivisemmaksikin. :D Kummassakin oli hauskaa, et en keksi oikeen mitään ehdotuksia~ Itse pidän enemmän irl-gaalasta, koska se on sellanen tapahtuma mikä kokoo erilaiset lafilaiset yhtee. Lisäks ihmiset on enemmän vaikutuksessa toistensa kanssa, jos näin voi sanoa. :D
Life is tough but try to be postive always i will do my best So you will do your best.

☆ LM.C 13.5.2012
☆ An Cafe 6.11.2012
☆ Plunklock 9.5.2013

1 tykkää.
Pinja-Chan
Vuoden Maya

ViestiKirjoittaja tikraw » La Touko 26, 2012 2:57 pm

Eli siis koontina tähän asti toivotaan IRL-gaalaa, joka ei olisi kamalan myöhään, ja myös kategorioista ja ajankohdasta on tullut positiivista palautetta. Eiköhän siis jotain IRL-gaalaa olla järjestämässä ja mikäli ei ihmeitä tapahdu niin varmaankin Traconin yhteyteen yritetään se saada! Ajankohdasta sen verran, et se ei tietty riipu täysin meistä, kun pitää saada myös sopivat tilat, mut varmaan iltapäivää tms. yritetään saada ettei ole kamana aikaisin/myöhään, jotta mahdollisimman moni pääsisi paikalle!

Mut kuitenkin vasta 7 on vastannut kyselyyn tulevansa, 13 ehkä ja muutama ei - mitäs te loput yli tuhat lafilaista? :D Olisi tosi kiva saada myös gaalaensikertalaisia mukaan! Ja kuultaisiin mieluusti toiveita siitä, mikä saisi teidät innostumaan gaalasta ja tulemaan paikalle. Kenties vain paikanpäällä voitettavia kategorioita, kuten miss ja mister Lafi? Kertokaa mitä kaipaatte! Olisiko gaalaa ennen / gaalan jälkeen kiva olla viime vuoden tyyliin jotain rennompaa miittiohjelmaa? Piknik ulkona sään salliessa? Yhteisleikkejä? Halikierros? Vai pelkkää rentoa vapaata hengailua ja jutustelua? Jos teillä ei ole mitään uusia ideoita, kertokaa vaikka mikä aiemmissa gaaloissa on ollut hyvää ja mikä huonoa, jos olette paikalla olleet. Ja edelleen myös yksäriä saa laitella jos tää ketju on liian julkinen tai pelottava paikka.

Ihan oikeasti kuullaan mieluusti jokainen pienikin idea :D Rakastettaisiin saada teidä paikalle vähän viimevuotista enemmän, näette et ei ne muut lafilaiset ole niin kummia eikä ylläpito niin hirveän pelottava (voitte toki ehdottaa, miten voitaisiin nolata itsemme ja vakuuttaa teidät tästä, ideoita? ;D). Loistava mahdollisuus myös nähdä oman lempificcisi kirjoittaja, kiittää oman ficin kommentoijia, ihkuttaa yhteistä lempibändiä uuden tuttavan kanssa, saada uusia ystäviä ja pitää hauskaa.

3 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Aysha » To Touko 31, 2012 9:40 pm

No, voisin tulla tännekin sanomaan jotain.

Eli olisin mielelläni tulossa, mutta en ole varma pääsenkö Traconiin tai menevätkö ohjelmat päällekkäin. Olen nimittäin tässä ehtinyt lupailemaan/harkitsemaan, että menisin muotinäytösmammaksi, jos sellaista tarvitaan. Mikäli lolitamuotinäytös ja gaala menevät päällekkäin, en todennäköisesti pääse, vaikka haluaisin.

Minusta oli kiva, kun ihmiset saattoivat viimeksi myydä julisteitaan ja muuta gaalan jälkeen. Siinä ehti jutella ihmisten kanssa jonkin verran ja samalla katsoa, löytyisikö jotain, millä voisi laajentaa kokoelmaansa^^ Itseäni harmittaa, että jouduin lähtemään sen verran aikaisin, etten ehtinyt olla pitkään sitten gaalan jälkeen miittaamassa ihmisten kanssa. Minusta miittaamis/piknik idea olisi todella kiva, koska siinä pääsee tutustumaan paremmin lafilaisiin ja ihmisiin muutenkin. Leikitkin kelpaavat ajan vietteeksi oikein hyvin, eli kannatan gaalan jälkeistä ohjelmaa, mikäli aika, sää ja muut asiat sen sallivat.
いつからか夢の中でしか眠れない
Itsukaraka yume no naka de shika nemurenai
Dream because dreams should be cherished.

Birth - words & music: ASAGI

2 tykkää.
Aysha
Multisex Lafi

ViestiKirjoittaja tikraw » To Touko 31, 2012 9:51 pm

OI JES IHANAA JOKU SANOO JOTAIN XD Mietin jo, et pitääkö mun tulla ehdottelemaan itse jotain uusia hienoja kategorioita (kuten vuoden admin ;DDD), mut pelastit meidät kaikki.

Ja kiva kun ootte myös käyneet vastaamassa kyselyyn! Gaalaan on toki vielä jonkin verran aikaa, mut kaikenlaisia ideoita otetaan koko ajan vastaan oikein mieluusti :) Ensimmäisenä vastaan tulee toki äänestys ennen itse varsinaista gaalaa, joten kategorioihin liittyvien ideoiden heittely alkaa pian olla ihan oikeasti ajankohtaista. Ylläpidossa on välillä mietitty, onko kategorioita jo ihan liikaa - että kaikkia tylsistyttää kun niiden kaikkien jakamisessa menee muutama hetki. Mut Pinja-Chan sanoi ainakin aiemmin, että suuri määrä on juuri hyvä. Onko kategorioita siis nykyään mielestänne sopivasti, liikaa vai liian vähän? Myös uusia palkintoja / vanhojen poistoa tai yhdistämistä sopii ehdotella :D

tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja neo-giri » To Touko 31, 2012 10:12 pm

En ole aiemmin Lafin irl-gaaloissa ollut, mutta nyt olen yhdeksänkymmenenyhdeksän prosentin todennäköisyydellä tulossa, mikäli gaala Traconissa tai muuten Tampereella tosiaan pidetään:DD Jo olis aikakin... Irl-gaalaa kannatan siis minäkin(Y) Mitään parannusehdotuksia en osaa mennä sanomaan, kun ei ole irl-gaalasta aiempaa kokemusta:') Tuo kirppisjuttu vaikuttaa toki kivalta - mikäs sen parempaa kuin tehdä kivoja pikku heräteostoksia, jotka täydentävät kokoelmia>8)

Irl-gaalassa olis toki mukava olla myös sitä jotain muutakin toimintaa, kuin se palkintojenjako, sillä tokihan sitä olis kiva ihmisiin tutustuakin, kun nyt kerran nähtäiskin:D Jotkut suunnitellut pelit, leikit tai kisat olis siinä mielessä hyviä, ettei tulis heti näitä eri porukoihin klimpittäytymisiä niin kuin yleensä tuppaa tulemaan, jos annetaan ihmisten vaan vapaasti höpötellä~

Palkintokategoriat ovat mun mielestä olleet edellisinä vuosina ihan hyviä ja niitä on ollut aikalailla sopivasti. Viime vuoden "vuoden action" vai mikä se nyt oli, oli ehkä vähän turha näin muun muassa, mutta muuten ei tule nyt äkkiä mitään mieleen^^ Paitsi, että se "vuoden joku" tai muu vastaava sieltä puuttuu... Terveisin ihminen, joka ihan mieluusti voittais jonkun kategorian, muttei ole kovinkaan sopiva mihinkään tarjolla olevista ja jos onkin niin ei muut sitä tiedä yhyy eikuX'D

-- eikä ylläpito niin hirveän pelottava (voitte toki ehdottaa, miten voitaisiin nolata itsemme ja vakuuttaa teidät tästä, ideoita? ;D)

Se viime vuoden Tracon-miitinkin alkuseremonia murensi hienosti paikalla olleiden ylläpidon jäsenten vaikuttavuutta - "omg, niiden pokka ei pidä - ne onkin vaan ihmisiä D:". Jotain semmosta siis ehkä?:'D

Mutta joo, toivottavasti gaala saadaan järkättyä^^
Gitchi Gitchi Goo !!

neo-giri
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Mizuumi » Pe Kesä 01, 2012 7:43 am

tikraw kirjoitti:Onko kategorioita siis nykyään mielestänne sopivasti, liikaa vai liian vähän?

Vaikken irl-gaalassa olekaan vielä ollut, olen seurannut tapahtumien menoa. Kategorioita ei mielestäni ole ollut liikaa ollenkaan :) Varmasti jokaisen jaon jaksan kuunnella ja näinhän yhä useammalla on mahdollisuus voittaa jotain.
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

Mizuumi
Teknikko

ViestiKirjoittaja minnako » Pe Kesä 01, 2012 8:25 am

No moi! Ajattelin sanoa, että mäkin oon todennäköisesti tulossa!

Ja noista kategorioista sitten: mäkin haluaisin paljon kategorioita, koska lafipalkinnot parhaat palkinnot eiku, mutta se vaatis kamalan aktiivista äänestämistä. ): Mut jos äänestämisen kanssa ei tulis ongelmia ja tulis jokin äänivyöry, niin totta kai niin paljon kuin on mahdollista<3
提心吊胆和闷

1 tykkää.
minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja tikraw » Pe Kesä 01, 2012 10:32 am

Okei, eli kirppistä ja miittailua sekä jonkinlaisia leikkejä toivottu! Lisätään muistilistaan ;D
neo-giri kirjoitti:Se viime vuoden Tracon-miitinkin alkuseremonia murensi hienosti paikalla olleiden ylläpidon jäsenten vaikuttavuutta - "omg, niiden pokka ei pidä - ne onkin vaan ihmisiä D:". Jotain semmosta siis ehkä?:'D

HYVIN PITI POKKA. MELKEIN AINAKIN. OLI HIENO SEREMONIA. (jos siis joku ihmettelee, mistä puhutaan, niin viime vuoden yöllinen tracon-miitti aloitettiin sillä, et kun osallistujat saapuivat sisälle huoneeseen, paikalla ollut ylläpito istui vakavasti seizassa ja taustalla soi jotain tämän tyyppistä... melkein piti pokka kaikilla.)
minnako kirjoitti:Ja noista kategorioista sitten: mäkin haluaisin paljon kategorioita, koska lafipalkinnot parhaat palkinnot eiku, mutta se vaatis kamalan aktiivista äänestämistä. ): Mut jos äänestämisen kanssa ei tulis ongelmia ja tulis jokin äänivyöry, niin totta kai niin paljon kuin on mahdollista<3

Tästä haluisin vielä tarkentaa, et siis kaikkien ei tarvitse äänestää kaikissa kategorioissa. Voi äänestää vaan yhteenkin kategoriaan jos ei muihin ketään keksi! Mut siis varmaan minnakonkin ajattelema ongelma on sit siinä, kun joku kategoria saa vain neljä ääntä ja ne menevät kaikki eri henkilöille... et miten voittaja sit päätetään, arvotaanko vai mitä XD

Mut hienoa kun heittelette ideoita ja mielipiteitä! Tätä menoa kyllä saadaan jonkinlainen gaala aikaan ;)

3 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Cafekko-Chan » La Kesä 02, 2012 7:19 pm

noniin, mä siis painoin tota ihme saatan tulla juttua. koska. mä tulen traconiin lähes 100 % varmuudella, tai siis tulen. mutku oon niin pieni että yhyyy en tiedä uskallanko (nyt kaikki rakkaat ylipuhutte mut) mut siis todellakin oon sitä mieltä että IRL- gaala on kivempi ku mesegaalanen, koska.. emt. siitä vaan menis maku, nyt mulla ei oo mitään ideantynkää ku en oo koskaa ollu siellä. mutta kaimmar minä sitten uskallan ilmaantua. pelästyin että gaala pidettäisiin animeconissa, etten ainakaa pääsisi, mutta thank god, se onki traconissa :)
''夢見た頃は独りでいるのが怖くて嫌で''
''手にした温もりを上手に返す勇気が無くて''
''真っ直ぐ伸びてくみんなの顔を見るのが嫌いで''
'' 居場所が欲しいの、この街の中、独りにしなで ''

Cafekko-Chan
Roudari

ViestiKirjoittaja minnako » La Kesä 02, 2012 7:39 pm

^ Ylipuhuja täällä, ohoi! Kyllä uskallat tulla mukaan, oikeasti, me ollaan kaikki tosi kivoja. :3 Gaaloissa, niin kuin noin yleisestikin paikoissa, joissa tapaa lafilaisia paljon kerralla, tutustuu helposti uusiin ihmisiin, monesti jopa jokaisen kanssa ehtii käydä juttelemassa! Ujoudella, pienuudella tai millään muullakaan sellaisella ei ole väliä, koska kaikkihan me tähän samaan paattiin mahdutaan ; )

Ja tikraw!Ellu kauniisti tarkensi sanojani, ongelma tulee siinä vaiheessa, kun yhteen kategoriaan on useampi ääni, ja jokainen niistä menee eri henkilöille. XD
提心吊胆和闷

2 tykkää.
minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Amai » Su Kesä 03, 2012 11:50 am

Mieluusti uskaltautuisin paikalle, mutta en tiedä voinko mennä Traconiin tärkeiden kirjoitusten takia. Ja jos esim. lolitamuotinäytös tai cosplay menee päällekäin, niin pitää arpoa minne menee.
Mutta kyllä, kiinnostaa. Nimenomaan irl-gaala.

Amai
Bändäri

ViestiKirjoittaja tikraw » Su Kesä 03, 2012 1:09 pm

^Toivottavasti pääset paikalle! Ja kaksi ihmistä on nyt maininnut jo, että lolitamuotinäytös saattaisi mennä gaalan edelle. Mitään ei voida luvata (koska tällaiset jutut on niin monen jutun summia), mut voidaan yrittää katsella, et jos meille esim. tarjotaan kahta aikaa tilojen puolesta ja toinen on päällekäin sen kanssa ja toinen ei (eikä esim. kumpikaan mene hirveän myöhälle tms. muuta huonoa), valitaan tietysti se useammalle lafilaiselle sopiva ;)

Myös Cafekko-Chanille suosittelen lämpimästi paikalle tuloa! Ainakin ylläpidon suhteen tulee aina vaan kommenttia et "hei ettehän te olekaan niin pelottavia kun teidät näin oikeasti... oikeastaan olette aika noloja" ja tuskin ne muutakaan lafilaiset ihan hirvittävän kamalia ovat ;D

// v Hyvä homma!

1 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Cafekko-Chan » Su Kesä 03, 2012 1:36 pm

noniin ylipuhujat....hmm... okei, mä tulen. :)
jos muistan oikeaan aikaan olla oikeassa paikassa, niin yritän tulla käväisemään ainakin ;D
''夢見た頃は独りでいるのが怖くて嫌で''
''手にした温もりを上手に返す勇気が無くて''
''真っ直ぐ伸びてくみんなの顔を見るのが嫌いで''
'' 居場所が欲しいの、この街の中、独りにしなで ''

2 tykkää.
Cafekko-Chan
Roudari

ViestiKirjoittaja Fray » La Kesä 09, 2012 3:20 pm

Humm, tällä hetkellä näyttäis tosi hyvältä - vahvasti olen siis tulossa mikäli vaan matkaseurakin sit päätyy tulemaan, toisaalta, voisinhan mä yksinkin tulla, ette te varmaan mua syö... *nauraa*

Tai ei sitä ikinä tiedä, mut ette ainakaa silloin jos mä syötän teille muffinssei eka, haha~
Pulvis et umbra sumus.

1 tykkää.
Fray
Vuoden Shinya

ViestiKirjoittaja tikraw » La Kesä 09, 2012 3:58 pm

^Hei hieno homma molemmat! :) Mut varo vaan Fray, ylläpidon syöttäminen voidaan tulkita lahjonnaksi, tosin jos adminit saa kaksi muffinsia per naama voidaan unohtaa koko juttu eiku-

tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja minnako » La Kesä 09, 2012 4:48 pm

Joo, kaks muffinssia per admin on ehdoton minimi tollasessa lahjontatapauksessa eiku

Eikun oikeasti, tervetuloa vaan mukaan, Fray! :D
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

Seuraava

Paluu Ota kantaa