Palautetta alueuudistuksista

Lafi kusee? Ylläpito on joukko viisastelevia idiootteja? Onko sinulla vuosisadan idea Lafin tason parantamiseksi? Älä paranna maailmaa Mäkkärin pöydässä, avaudu tänne.

Palautetta alueuudistuksista

ViestiKirjoittaja Orkrist » Ma Huhti 04, 2011 2:19 pm

Palautetta ja keskustelua Lafissa tapahtuvista alueuudistuksista.

Uusimpana alueuudistuksena ovat Muu fanfiction -ala-alue sekä Tapahtumat-kategoria, jonka alla ovat Keikat, Conit ja muut tapahtumat, Miitit sekä Lafilarp (tulee näkyviin myöhemmin). Niistä tarkemmin täällä.
here's the truth - baby, here's the truth.

1 tykkää.
Orkrist
Pääesiintyjä

Re: Palautetta alueuudistuksista

ViestiKirjoittaja allisapp » Ma Huhti 04, 2011 3:22 pm

Okei, olen erittäin, erittäin tyytyväinen tähän uudistukseen. :D Erityisesti fanfiction-alueeseen. Muistaakseni olen jollekin moderaattorille valittanut siitä, ettei mm. RPS-fanfictionia voi tänne laittaa. Todennäköisesti tulen käyttämään kyseistä aluetta paljon, varsinkin kun olen suht. pian saanut kirjoitettua tuon Adam Lambert/BB-Sauli -ficin. :33

Anygays, respect! Thanks!

P.S. Ja olisi kivaa, jos vanhat keikkatopicit pidettäisiin näkyvillä, kun ainakin itse käyn niitä välillä lueskelemassa, oli se sitten kuinka vanha keikka vai ei.
Niin, ja jos niitä ei laiteta näkyviin, niin voisitte käydä poistaas tapahtumakalenterin linkit, kun kerta meillä ei ole oikeuksia päästä lukemaan niitä?

// Okei, hienoa :D
Viimeksi muokannut allisapp päivämäärä Ma Huhti 04, 2011 3:42 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
The g l o o m y morning has already died

2 tykkää.
allisapp
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Orkrist » Ma Huhti 04, 2011 3:31 pm

allisapp, Tapahtumakalenteri-topic ollaan poistamassa pian ja joka alueelle luodaan omat tapahtumakalenterit. Tällä hetkellä keikkuvasta topicista ja tyhjästä alueesta ei siis tarvitse välittää.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Rin » Ma Huhti 04, 2011 7:43 pm

Orkrist Alueuudistuksia-topiikissa kirjoitti:Alue on vastaus käyttäjiltä tulleisiin kyselyihin, osittain siksi, että sisarfoorumimme Osaka Romanesque ja Only Korean! ovat tällä hetkellä hyvin epäaktiivisia.

ihan tottahan tuo (valitettavasti) on. muttamuttamutta, ei Osaka Romanesqueta sen paremmin kuin Only Koreania varmasti ainakaan se aktivoi, jos lafilaiset postaavatkin poppifikkinsä Lafin uudelle osastolle. /: ei sillä että epäilisin kovin suurta poppifikkiruuhkaa ilmestyvän Lafiinkaan, kun tuo suomalainen poppifandom on vielä niin pieni sekä japanilaisen että korealaisen popin suunnalla, mutta ajattelin nyt silti sanoa.

en muista oonko käynyt erikseen kehumassa että on hieno juttu että OR:n ja OK:n linkit on nyt tuolla Lafin yläreunassa, joten kehunpa nyt että se on hieno juttu. :'3 mutta samalla kyselen että voisiko samat linkit heittää myös tuonne "Ohjeita Muu fanfiction -alueen käyttöön" topiikin ohjeviestiin? ihan vaikka siksi että luotan niiden tulevan huomatuksi sitä paremmin, mitä useammassa paikassa ne ovat. ja sitä kautta poppifoorumeillekin saattaisi eksyä väkeä nykyistä enemmän. käyttäjäthän foorumin pitävät elossa, ja ainakin meillä Osaka Romanesquen puolella ongelma on se, että aktiivisia käyttäjiä ei ole kovin montaa. myönnän itsekin oman hiljaisuuteni siellä, mutta puolustelen sitä samalla sillä, että enhän mäkään jaksa yksinäni hiljaisella foorumilla jutustella. ^^;

...en enää edes tiedä mikä viesti tämä on. varmaan toive siitä että kaikki mahdolliset suomenkieliset poppifikit ilmestyisivät ennemmin OR:n tai OK:n (ai että mä inhoan näitä lyhenteitä...) kuin Lafiin, joka kyllä pyörii ilmankin poppifikkejä, toisin kuin poppifoorumit. ^^;
toivottavasti tää nyt ei ollut liian nenäkästä valitusta, tai mitään... D:

ja vielä mielipide/kiitos siitä että jame-uutiset Lafin ylälaidassa näyttävät nyt kivalta. :) eilen nyrpistin niille vähän nenääni, mutta mun luottamukseni Lafin ylläpidon taiteelliseen silmään on sen verran vahva, että tavallaan _oletin niiden linkkien ulkonäölle tapahtuvan jotain. :D kiitos~

// v
niini kirjoitti:Näin kirjoittajien on mahdollisuus tavoittaa suurempi yleisö ja saada ehkä enemmän kommenttejakin, kun ficci on julkaistu kahdessa eri paikassa.
mm, toi on kyllä totta. ihan sen ymmärrän - samasta syystä itse kirjotan nykyään enemmän englanniksi livejournaliin - koska hyvän alun jälkeen lukijakunta ja palautteen määrä horossa kutistui ihan olemattomaksi. /:
Viimeksi muokannut Rin päivämäärä Ma Huhti 04, 2011 8:07 pm, muokattu yhteensä 3 kertaa
Kuva

äänetön hämärä, hämmästynyt tähti

viileässä, pimeässä, ystäväksi lähti

1 tykkää.
Rin
Teknikko

ViestiKirjoittaja minnako » Ma Huhti 04, 2011 8:05 pm

(Lisään myös sen, että Muu Fiction -alueen tarkoitus on palvella myös harvinaisempien fandomien ficcareita (esim. Amber Shakespeare-ficciensä kanssa ♥ :D) mutta myös esim. Lafilaisia HP-ficcareita, jolloin jpop- ja kpop-ficien kieltäminen vain olemassa olevan foorumin takia olisi perusteetonta.)

Mullakaan ei mitään linkkejä vastaan!
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Orkrist » Ma Huhti 04, 2011 8:17 pm

Kiitos palautteesta! Muokkasin linkit ohjeistukseen. :D

1 tykkää.
Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja sunny » Ti Huhti 05, 2011 10:51 am

Olen mitä kiitollisin siitä, että Muu fanfiction-aluetta uudistettiin niin, että etenkin nämä jpop-ficit saadaan Lafiin ! Toivottavasti ihmiset rohkaistuvat ja sinne alkaa sitten ilmestyä ficcejä ! Olen todella iloinen tästä uudistuksesta, koska, kuten jo todettua, näin nämä harvemmassa kasvavat poppificitkin tavoittavat suuremman yleisön.

MUTTA ikuisena kritisoijana minulla on myös negatiivista sanottavaa ko. alueesta. Jpop ficit sopivat mielestäni Lafiin kuin nenä päähän, koska jpop ja jrockhan ovat loppujen lopuksi samaisesta maasta; korealaiset ficit puolestaan jo alkavat olla melkolailla oma juttunsa, tosin aasialaisina käyvät vielä jotenkuten tunnelmaan, mutta se, että kaikki fanfiction on nykyään Lafissa sallittua ampuu minusta aika paljon foorumin pääpointin ohi. En epäile, etteikö jrock pysyisi silti ykkösenä, mutta se, että nyt voit kirjoittaa myös esim. Frendeistä ja lähettää sen Lafiin, jrock-foorumille... hmm. Tätä menoa Lafista kasvaa Suomen fanfiction.net (jonne ei tosin saa postata muusikkoficcejä mutta whatevs). Onko se hyvä asia, sitä en tiedä, henk. koht. koen että ei. Olisin ollut tyytyväisempi mikäli Lafi oltaisiin voitu pitää aasialaisesta musiikista kiinnostuneiden tyyssijana, eikä sekoittaa mukaan muita maita vain suuremman yleisön saamiseksi (tai mitkä tavoitteenne sitten ovatkaan). Myönnän, että kirjoitan itse paljon muutakin kuin aasialaista fanfictionia, mutta myönnän myös sen, että en tule postaamaan niitä Lafiin.

Joka tapauksessa, kiitos tästä uudistuksesta, ja toivottavasti se ottaa tuulta siipiensä alle ! JaME-linkitkin näyttävät mukavilta, eivätkä minua lainkaan häiritse.
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja tycho » Ti Huhti 05, 2011 11:06 am

^ sunny siinä yläpuolella, miten määrittelisit Lafiin kelpaavan aasialaiseen musiikkiin keskittyneen fanfictionin? Aasia kuitenkin on maailman suurin maanosa, ja vetää sisäänsä niin Kiinaa, Venäjää, Intiaa kuin vaikkapa Iraninkin. Voisiko kirjoittaa siis ficin esimerkiksi t.A.T.u.:sta ja Barack Obamasta (Obamahan on vedetty Lafiin mm. Yoshikin mukana, ja esimerkiksi Alexi Laiho Dirun mukana, joten jos edes puolikas fandomista on Aasiasta, on se kelpuutettu Lafiin), vai pitäisikö jonnekin päin Aasiaa piirtää raja, josta lännempää kirjoitettuja ficcejä ei saisi enää julkaista?
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

tycho
Vuoden moderaattori

ViestiKirjoittaja tikraw » Ti Huhti 05, 2011 11:08 am

sunny, emme usko, että ficcari x, joka kirjoittaa ainoastaan esim. Frendeistä ja Greyn anatomiasta alkaa postaamaan ficcejään tänne, sillä kuten sanoit, Lafin pääpaino on edelleen jrockissa. Ideamme on tarjota mahdollisuus jrock-ficcareille, jotka sattuvat kirjoittamaan MYÖS muuta fictionia, postata tuotoksiaan tänne, tuttuu ympäristöön :D Emme tietysti kiellä ketään ainoastaan Frendejä harrastavaa postaamasta tänne, mutta todennäköisesti hän hakeutuu ehkä hiukan erilaisiin piireihin... Ihan vaan jo senkin takia, että täällä kommenttien määrä muussa kun jrock-fanfictionissa on todennäköisesti aika vähäistä.

Emme myöskään halua olla epäreiluja ketään kohtaan. Kuten rela jo totesikin, jos sallimme esimerkiksi j- ja k-musiikkificit, pitääkö tasapuolisuuden nimissä hyväksyä myös kaikki muu Aasialainen? Mongolialainen? Mihin vedetään raja? Emme myöskään halua viedä Osaka Romanesquen paikkaa jpop-ficcien osalta, minusta olisi ainakin henkilökohtaisesti tuntunut epäreilulta viedä heiltä tavallaan "kaikki parhaat palat", vaikka foorumi onkin epäaktiivinen.

Toki jos Lafista alkaa muotoutumaan esimerkiksi Harry Potter- ja Frendit-fandomien pesä, asiaa harkitaan varmasti uudelleen! Katostaan ensin, mitä käy :)
Mutta kiitos palautteesta, ja mukavaa, että muuten miellyttää!
Just smile, it confuses people.

1 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja sunny » Ti Huhti 05, 2011 2:24 pm

rela, ei tietenkään, enkä oikeastaan usko, että ymmärsit pointtini noin. Ehkä muotoilin alkuperäisen viestini huonosti.
Kuten sinisellä pohjalla ylhäällä näkyykin;
"Lost and found
suomenkielinen jrock-fanfictionfoorumi"
Tarkoitin tietysti sitä, että mielestäni Lafin sisällön pitäisi keskittyä jrockiin ja sitä ympäröiviin aihealueisiin (conit, keikat, japanilaisesta kulttuuristakin on ollut keskustelua, jpop ja kpop ovat vähän kauempana tästä, mutta silti melko lähellä nykyään). En valitettavasti osaa muotoilla kantaani paremmin, ja on valitettavaa, jos et ymmärrä sitä täysin, mutta otan syyn niskoilleni, sillä olen aina ollut melko kehno selittämään.

ja Tikraw,

emme usko, että ficcari x, joka kirjoittaa ainoastaan esim. Frendeistä ja Greyn anatomiasta alkaa postaamaan ficcejään tänne, .... Emme tietysti kiellä ketään ainoastaan Frendejä harrastavaa postaamasta tänne, mutta todennäköisesti hän hakeutuu ehkä hiukan erilaisiin piireihin...

No, saanen huomauttaa, että en itsekään kuuntele jrockia ollenkaan, mutta olen Lafissa koska pidän tästä foorumista ja sen ilmapiiristä :) En kirjoita jrock-fanfictionia lainkaan, lähes kaikkea muuta kyllä.

Olen pahoillani jos aiheutin väärinymmärrystä ja hermostutin jonkun mielipiteelläni, mutta päätin joka tapauksessa heittää oman palautteeni laatikkoon :) Enkä halua pystyttää tästä mitään väittelyä ! :D
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja tikraw » Ti Huhti 05, 2011 2:51 pm

sunny, mukava kuulla että viihdyt täällä muutenkin :D Yllätyin kyllä hiukan. Varmaan sinulla on kuitenkin ystäviä, jotka jrockia kuuntelevat ja olet muuten kiinnostunut japanilaisesta/aasialaisesta kulttuurista kuitenkin joltain osin? Tuolla esimerkillä tarkoitin lähinnä sellaisia ihmisiä, joille jrock = Tokio Hotel ja sitä rajaa eli jotka ovat tavallaan kokonaan tämän harrastuksen vaikutuspiirin ulkopuolella, anteeksi epäselvyyteni.

Ja kannattaa aina kertoa mielipiteensä, kun sen tekee asiallisesti, on vika hermostujassa eikä kommentoijassa :D
Just smile, it confuses people.

1 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja tycho » Ti Huhti 05, 2011 2:55 pm

[off] Mä en ainakaan hermostunut, joten no worries sen suhteen, toivon etten itse ilmaissut asiaani huonosti :----------D Lähinnä meinasin tosiaan samaa, että olisiko reilua hyväksyä Japanin ulkopuolelta vain Korea, vai pitäisikö sitten Kiina ja Thaimaa ja Indonesiakin, ja mitä sitten ei, ja millä perustein, ja no, niin. [/off]
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

1 tykkää.
tycho
Vuoden moderaattori

ViestiKirjoittaja Amber » Ti Huhti 05, 2011 10:19 pm

sunny kirjoitti:-- mutta se, että kaikki fanfiction on nykyään Lafissa sallittua ampuu minusta aika paljon foorumin pääpointin ohi. En epäile, etteikö jrock pysyisi silti ykkösenä, mutta se, että nyt voit kirjoittaa myös esim. Frendeistä ja lähettää sen Lafiin, jrock-foorumille... hmm. Tätä menoa Lafista kasvaa Suomen fanfiction.net (jonne ei tosin saa postata muusikkoficcejä mutta whatevs). Onko se hyvä asia, sitä en tiedä, henk. koht. koen että ei. Olisin ollut tyytyväisempi mikäli Lafi oltaisiin voitu pitää aasialaisesta musiikista kiinnostuneiden tyyssijana, eikä sekoittaa mukaan muita maita vain suuremman yleisön saamiseksi (tai mitkä tavoitteenne sitten ovatkaan). Myönnän, että kirjoitan itse paljon muutakin kuin aasialaista fanfictionia, mutta myönnän myös sen, että en tule postaamaan niitä Lafiin.

Jos originaalitekstien alueen perustaminen ei ole tehnyt Lafista mitään Suomen tulevat kirjailijat ry:n kokoontumispaikkaa eikä offtopicin - jossa saa puhua ihan mistä tahansa maan ja taivaan välillä - ei ole tehnyt Lafista mitään Suomi24-tyyppistä, miksi muun fanfictionin lisääminenkään tekisi Lafista fanfiction.nettiä? En näe monipuolisuutta uhkana kenellekään - en minä aio käännyttää teitä kaikkia Shakespeare-fandomiin, olen vain iloinen siitä, että minulle on suomalaisilla sivustoilla nyt paikka ficeilleni toisin kuin ennen. Minua ei myöskään uhkaa henkilökohtaisesti se, että tänne saa nyt halutessaan kirjoittaa malesialais-RPS:ää. Itse voisin kirjoittaa jotain oikeinkin mukavaa parista indonesialaisesta naismuusikosta, mutta enpä silti usko, että koko Lafi kokee valaistumista ja alkaa kuunnella suhteellisen karmeaa cintapoppia. Jrock-painotusta ei ole lainkaan vähennetty - esimerkiksi uusi tapahtuma-aluehan tuo erilaisia tapahtumia paremmin esiin kuin vanha.

Kuten joku aiemmin jo sanoikin, alueen olemassaoloa punnitaan uudelleen, jos se alkaa todella horjuttaa foorumin jrock-painotusta. Pidän tuota kuitenkin aika epätodennäköisenä, koska suurimmille fandomeille lienee jo omat julkaisupaikkansa, ja pienemmät eivät riitä horjuttamaan jrockin valtaa täällä.

Haluaisin ihan henkilökohtasesta kiinnostuksesta myös kysyä, miksi et aio julkaista (muuta kuin aasialaista) fanfictioniasi Lafissa. Ovatko syyt henkilökohtaisia, periaatteellisia vai Lafista johtuvia?
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

4 tykkää.
Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja sunny » Ke Huhti 06, 2011 11:05 am

Amber, kuten varmaan selväksi tuli edellisestä viestistäni, ei minulla ole mitään Lafia vastaan, joten syy siihen, miksen aio julkaista länsimaalaista fanfictionia Lafissa on puhtaasti se, että - kuten itsekin jo sanoit - kaikelle on paikkansa. Fanfiction.netissä esimerkiksi ei saa kirjoittaa muusikoista (koska siellä RPS ei ole sallittua), mutta sinne saa kirjoittaa esim HP:sta ja Frendeistä, joten postaan ne sinne. Muusikkoficit taas löytävät itsensä lähinnä LJ:stä. Eli tiivistettynä syy on yksinkertaisesti se, että koen kaikelle olevan paikkansa, ja minä haluan ajatella Lafia jrock-fanfictionfoorumina, enkä halua sekoittaa omaa ajattelumalliani. Syy on siis täysin henkilökohtainen, eikä liity Lafin tasoon tmv lainkaan :) En kiellä taikka ole kannustamatta ketään postaamasta Mentalist- ja CSI-ficcejään Lafiin, do that by all means, enkä myöskään sano, ettenkö kommentoisikin niitä (enhän tähänkään mennessä ole valinnut hyviä ficcejä fandomin perusteella), mutta en itse vain tahdo osallistua tähän julkaisemiseen, koska minulla on jo omat paikkani länsimaalaiselle fanfictionille.

Tikraw kirjoitti: Yllätyin kyllä hiukan. Varmaan sinulla on kuitenkin ystäviä, jotka jrockia kuuntelevat ja olet muuten kiinnostunut japanilaisesta/aasialaisesta kulttuurista kuitenkin joltain osin?

Kyllä, kuuntelen korealaista ja jpoppia, ja joskus tuli japanilaisrokkiinkin tutustuttua :D Kiertelin jo kakkoslafissa (??? mikäli se oli versio ennen tätä nykyistä), mutta en koskaan saanut aikaiseksi rekisteröityä. Kavereita löytyy kyllä jotka jrockia kuuntelevat enemmän tai vähemmän. Lafi on kuitenkin mielestäni kaikkein tasokkain fanfiction-foorumi mihin olen koskaan törmännyt, enkä halua hylätä sitä, vaikkei aihealueet kauheasti minua liikuttaisikaan. (Ja nyt, kiitos Muu fanfictionin uudistuksen, ne saattavat alkaa liikuttaa minua vähän enemmän ;))
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja Pinja-Chan » La Huhti 09, 2011 9:32 pm

Jospa mäkin nyt sitten tulen sanomaan omia mielipiteitä. Olen tyytyväinen tähän uudistukseen.

Muu fanfiction -alue on hyvä, varsinkin jos ajattelee sellaisia käyttäjiä, jotka eivät ole juurikaan j-rock fanfictioneja kirjoittaneet. Tällä tarkoitan sitä, että monet aloittavat keksityillä hahmoilla, kuten manga-, peli- ja elokuvahahmoilla. Jos he uskaltautuvat julkaisemaan tällaisen ficin ja saavat hyvää kommenttia, he saattavat uskaltautua kokeilemaan myös j-rockareilla. Voi kuulostaa kaukaahaetulta, mutta suurin osa ficcareista, joiden kanssa olen jutellut asiasta eivät ole aloittaneet j-rock fandomilla vaan juuri elokuva- ja mangahahmoilla. ^^ Tietysti, onhan siinä vaaransa, esim. tänne alkaisia tulla liikaa muita fanficejä,jotka eivät ole j-rock, mutta luin kyllä aikasemmat viestit ja niistä kävi hyvin ilmi se, että ylläpito on oikeasti miettinyt tätä tarkkaan ja he tietävät miten toimia, jos tilanne riistäytyy käsistä. Siitä ei sitten sen enempää ^^

Mä pidin todellakin tästä uudesta, tapahtumat alueesta. Se sitoo yhteen,samalle alueelle, nämä erilaiset foorumilla olevat tapahtumat. en yhtään itsestäänselvempää asiaa keksinyt mainita. Tässä kohtaa mun täytyy etenkin antaa propsit tosta Larppi -osiosta. Se antoi mukavasti tietoa siitä, mitä se yleisesti on, sanastoa jne., meille, jotka emme ennen kamalasti tienneet kyseisestä tapahtumasta. Nytten, kun larppi on lähempänä lafilaisia, on uusien helpompi liittyä mukaan. Tekstit olivat hyvin kirjoitettu ja pakkohan se on kai myöntää, että ainakin itse kiinnostuin.
Life is tough but try to be postive always i will do my best So you will do your best.

☆ LM.C 13.5.2012
☆ An Cafe 6.11.2012
☆ Plunklock 9.5.2013

5 tykkää.
Pinja-Chan
Vuoden Maya

Paluu Ota kantaa