Tutustu bändiin -kuukausi - EHDOTA BÄNDIÄ!

Lafi kusee? Ylläpito on joukko viisastelevia idiootteja? Onko sinulla vuosisadan idea Lafin tason parantamiseksi? Älä paranna maailmaa Mäkkärin pöydässä, avaudu tänne.

Tutustu bändiin -kuukausi - EHDOTA BÄNDIÄ!

ViestiKirjoittaja minnako » Ti Loka 19, 2010 10:20 pm

Tutustu bändiin -kuukausi on kuukausi, jolloin esitellään bändejä, joita ei foorumilla hirveästi näy missään muodossa. Kuukauden aikana tarkoituksena olisi tehdä infoa bändistä/artistista, sen viimeaikaisista tapahtumista, käydä yleistä keskustelua bändistä (mm. suosittele bändiltä -topicissa, jossa voit suositella mitä tahansa bändiin liittyvää biiseistä ficceihin ja fanartiin).

Tutustu bändiin -kuukausi on hyvä mahdollisuus tutustua sekä tutustuttaa muita bändeihin, ja näin lisätä jopa mahdollisia faneja ja näin ollen myös bändistä kirjoitettuja ficejä.

Joten: onko mielessäsi bändejä, joista ei suurestakaan menestyksestä huolimatta tiedetä paljoa Suomessa? Tiedätkö jonkin huippuhyvän artistin, josta pitäisi kirjoittaa lisää ficejä?

Voit ehdottaa bändiä tässä topicissa, myöskin muita ehdotuksia/mielipiteitä otetaan vastaan mielellään.
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

Re: Tutustu bändiin -kuukausi - EHDOTA BÄNDIÄ!

ViestiKirjoittaja Yuugi » Ke Loka 20, 2010 9:21 am

Arc!

Siihen nähden, että pojat on olleet kasassa vuodesta 2003 lähtien niillä on harvinaisen vähän faneja länsimaissa. Japanista löytyy kyllä semihyvä fanikanta (ei nyt mikään multi-iso, koska kyse on kuitenkin perustavanlaatuisesta indies-bändistä, joka suosionsa puolesta tulee tuskin koskaan siirtymään majoriksi), mutta Suomessa... gallerian yhteisön mukaan yksitoista kuuntelijaa. Aika vähän. Syy tosin saattaa löytyä siitä, ettei bändin vokalisti ole mikään kaiken kansan hunajakurkku, vaan täytyy pitää vähän omaperäisemmästä laulutyylistä ja olla avoin muutamalle epävireiselle nuotille. Mutta Arc on ehdottomasti hyvän mielen musiikkia. Sellaista, joka päivästä riippumatta saa hymyn huulille olematta kuitenkaan ällömakean oshare-kei.

Ficcejä löytyy suomeksi yksi (minun kirjoittamani. :'DDDDDD) ja englanniksi ehkä pari. Fanarttia on olemassa se, mitä minä olen piirtänyt. Aika surullista.

Yritin tosiaan pari vuotta takaperin tehdä Arcia tunnetummaksi ficcien, fanartin ja uskonnollisen pakottamisen (lol, sovellan kristinuskoa bändeihin) avulla. Onnistuin siinä tosiaan sen verran, että kun minä ensimmäisen kerran liityin Arcin yhteisöön, siellä oli yksi henkilö minun lisäkseni. :'D Nyt siellä on yhdeksän muutakin, joista valehtelematta voin sanoa suurimman osan olevan siellä minun kauttani.

Enkä ole koskaan tajunnut, mikseivät ihmiset pidä Arcista. :'< Vidollin tajuan, mutta Arcia en.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja Amber » Ke Loka 20, 2010 2:30 pm

Lasketaanko myös sooloartistit? Vaikka mulla on kyllä niin hyvä tuuri, että näillä laulajilla on myös bändit, joten voin ujuttaa sooloilijat ehkä mukaan niiden kautta. :'D Muutenkin mun ehdotukset saattaa olla osittain vähän tylsiä ja liian tunnettuja, mutta ehkä kestätte sen.

The Pillows (Vähän erilaista, retrompaa rockia!)
Monoral (Länsimaalaisen kuuloista ja kansainvälistä, mutta silti japanilaista, loistavia miehiä ja loistavaa musaa.)
Shiina Ringo / Tokyo Jihen (Jos lasketaan tarpeeksi rockiksi, mutta ymmärrän, jos tällainen fuusiokama menee vähän ohi kohderyhmästä täällä.)
Kiyoharu / SADS, Kuyroyume (Näkyy kyllä jonkin verran, mutta saisi näkyä enemmänkin siihen nähden, miten iso Kiyoahru on Japanissa.)
Hakuei / Penicillin, machine (Aika huonosti esimerkiksi ficeissä, vaikka ihan tuntematon ei olekaan.)
the studs (tiedetään ehkä, mutta esimerkiksi ficcejä aika nihkeästi)
Kagerou (^)
Moi dix Mois (Mana on toki tunnettu hyyppä, mutta minne kaikki fanit ovat piiloutuneet parin viime vuoden aikana?)
THE DEAD POPSTARS, KILLING RED ADDICTION, S.K.I.N. ym. ennestään tunnetuista jäsenistä kootut poppoot voisivat olla esimerkiksi ilmiönä esillä.
Naisbändit (Danger Gang, exist trace, Gallhammer jne. jne.) voisivat olla enemmän esillä.

Ainakin puolet nimistä on varmasti kirjoitettu väärin, mutta älkää tappako, suuret fanit. :D
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja sunny » Ke Loka 20, 2010 3:08 pm

Yllättävää ehkä, että oma ehdotukseni on Kanon Wakeshima. ( Uskaltaudun Amberin esimerkistä viisastuneena ehdottaa itsekin sooloartistia bändin sijaan :') )

Ihan oikeasti, missä ovat kaikki Wakeshiman fanit ? Missä ?? Odotan kovasti keskustelua neidistä hänen bänditopiciinsa, mutta se on varmaan niitä asioita, mitä sitten saakin odottaa. :(
En voi ymmärtää, miksi neiti on näin ei-niin-suosittu, sillä itseni kohdalla hänen musiikkinsa on kekseliästä, omaperäistä, taidetta suorastaan, ja sitä voi kuunnella millaisella moodilla tahansa, ja Wakeshima itse on hyvin mukavanoloinen tyttö (tai no, nainen), ja hyvin jalat maassa -tyylinen. Hänen musiikkinsa on osittain klassista (kiitos hänen sellonsoittonsa, mikä on saanut minut todella rakastamaan sellon ääntä), osittain melankolista, osittain jopa jotakin popin kuuloista. Ja ne musiikkivideot ! Jos ette ole katsoneet yhtäkään, suosittelen lämpimästi, ihan totta.

Ficcejä ei Lafista montaa löydy, ja niissäkin muutamassa hän on vain sivuosassa; tietääkseni oma drabbleni on ainoa, missä hän on kunnolla esillä. Fan artiakaan ei ole ihan vuoriksi asti, mutta ne vähäiset hänestä maalatut/piirretyt kuvat, mitä olen nähnyt, ovat olleet todella upeita. Kai se laatu korvaa määrän.

Wakeshima on yksi niistä harvoista japanilaisartisteista, mitä kuuntelen, joten toivoisin hänelle enemmän fanikantaa Lafiin, jotta olisi enemmän samanhenkisiä juttukavereita täällä. :(
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja Simma » Ke Loka 20, 2010 8:57 pm

Aih ihanaa. :D Kerrankin jotain, mihin haluan tulla avaamaan suutani.

- Show-Ya, 80-luvun ainutlaatuinen naisbändi. Miun mielestä ihan suht iso nimi aikoinaan Japanissa, mutta länsimaissa tuntematon.
- Loudness, edelleen vähän vanhempaa musiikkia, melko raskastakin. Lienee edelleen aktiivisena(?). Jostain kumman syystä myös melko tuntematon länsimaissa. (Suomessa. Lafissa.)
- BY-SEXUAL, aivan ihana ysäribändi, jonka iloinen musiikki on hurmaavaa. Ihmettelen suuresti länsimaisten fanien vähäyttä.
- D'erlanger, tunnetumpi, mutta ficceihin yms. muihin en ole vielä kertaakaan törmännyt.
- Zwei, okei, melko tunnettu, ficcejäkin löytyy muutamia, mutta haluaisin enemmän juttua tästä bändistä.
- Morrie, mahtavaa soolouraa tehnyt mies, joka on myös tunnettu bändistä Dead End.
- Kyosuke Himuro, loistava sooloartisti, tunnettu bändistä BOØWY.
- D.T.R, erittäin mukava bändi (jossa mm. Taiji on soittanut), jonka länsimainen fanikanta on aivan liian pieni.

Zweita lukuunottamatta mistään näistä en ole koskaan löytänyt ficcejä (paitsi oma Show-Ya-ficci), mikä on todella harmittavaa. :(( Myöskään suurempia keskusteluita ei ole tullut vastaan. Ehkä kuuntelen liian outoa musiikkia, tai sitten syy on jossain kummallisessa asiassa.
Does anybody know if we're looking out on the day of another dream?

Simma
Teknikko

Paluu Ota kantaa