Ruusuja

Lafi kusee? Ylläpito on joukko viisastelevia idiootteja? Onko sinulla vuosisadan idea Lafin tason parantamiseksi? Älä paranna maailmaa Mäkkärin pöydässä, avaudu tänne.

Ruusuja

ViestiKirjoittaja Amber » Ma Heinä 20, 2009 5:25 pm

Otsikko kertookin kaiken - täällä voit ilmaista mielipiteesi siitä, mitä hyvää Lafissa on ja missä olemme onnistuneet. :>
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

Re: Ruusuja

ViestiKirjoittaja Rin » Ke Heinä 22, 2009 12:31 am

Mä heitän nyt ensimmäiset ruusut Lafigaalan Vaalipuhetopicista! En tiedä kenen keksintö se on ollut, mutta kutsuisin loistavaksi. Se oli mulle iso apu ehdokkaiden valinnassa, kun ensiksi näytti siltä etten kertakaikkiaan osaa nimetä sinne kuin ihan muutaman ihmisen. Tässä se nyt nähdään, miten hyvä vaalipuhe kannattaa! Toivottavasti vastaavanlainen töpö on pystyssä ensi vuodenkin gaalassa. :D
Kuva

äänetön hämärä, hämmästynyt tähti

viileässä, pimeässä, ystäväksi lähti

Rin
Teknikko

ViestiKirjoittaja Tinga » Ti Heinä 28, 2009 11:35 am

Heippa heeii!
Pakko tulla kirjottamaan, että mun mielestä toi siivous oli ihan mahti juttu! Oon huomannu, et siitä aivan järkyttävän moni ottaa herneen nenään, koska niiden mielestä on tehty väärin, kun kommentteja on poisteltu, mutta... mun mielestä siitä on niin monta kertaa puhuttu, että jos esim. kirjotat kommenttia ficciin, niin siihen ei ihan se pari sanaa riitä. Mua se sinänsä ei koskaan sen kummemmin ole jaksanut ärsyttää, koska tiedän, että olen ollu joskus sellainen itsekin. (ja olen yhäkin aivan järkyn huono kommentoimaan, mutta koitan silti aina vaikka väkisin puristaa edes parit seikat esille, jottei kommentti jää pelkäksi: "oli hyvä jeee~")

Mutta siis.. halusin tulla vähän kannustamaan, että älkää luovuttako. On meitäkin joista tämä oli enemmän, kuin tervettullutta! (ja jos multa kysytään, niin siellä olisi saanut tehdä enemmänkin delete-napin raiskausta ;DDDD)
~$exual Disgrace~

Look into my eyes
So silent, but I speak
Hear me, please don't ignore
Steal my art and you steal my heart

Tinga
Roudari

ViestiKirjoittaja Aysha » Su Elo 02, 2009 9:50 pm

Voisin itse tulla sanomaan muutaman kehun tänne ylläpidon kunniaksi.

Ensinnäkin, kaikki täällä on hyvässä järjestyksessä ja kaikki tarvittava löytyy helposti/nopeasti. Mielestäni tämä lafi on kehittynyt edellisestä lafista ja on myös hienoa, miten lafi on saanut niitä "pikkusiskoja", ettei korealainen ja japanilainen musiikki ole esimerkiksi samassa kasassa.

Suurin kiitos kuitenkin liittyy ylläpidon toimintaripeyteen. Ainakin voin omasta puolestani sanoa, että kun olen lähettänyt yksityisviestejä modeille tai admineille, niihin on vastattu hyvin nopeasti - ja vastattu siinäkin tapauksessa, vaikken välttämättä olisi odottanut suoranaista vastausta. Jälkimmäisessä asiassa on se hyvä puoli, että ainakin tiedän viestini menneen perille enkä jää miettimään liikaa, lähtiköhän se ja ymmärrettiinkö sanomani oikein^^

Myös kiitosta siitä, että yritätte pitää täällä laadukkaan (joidenkin mukaan korkean) tason niin ficcien kuin kommenttien suhteen. Tuntuu ihan reilulta ficcien kirjoittajia kohtaan, että pelkästään heiltä ei vaadita tiettyjä asioita kuten betaa, vaan myös kommentoijiakin pyydetään näkemään hiukan enemmän vaivaa kuin vain muutaman sanan lause tai vastavaasti toisensa kumoavia lauseita. Näen siis siivouksen olleen todella hyvä asia.

Yleisesti ottaen ylläpito on selviytynyt mainiosti suuresta työstään kasvavassa foorumissa. Minua ei haittaisi, vaikka haluaisitte ottaa tässä syksyllä ihan muuten vain vapaata ilman mitään siivouksia - tuskin ketään nyt oikeasti hirveästi haittaa, jos lafi olisi vaikkapa viikonlopun kestävällä syyslomalla^^
いつからか夢の中でしか眠れない
Itsukaraka yume no naka de shika nemurenai
Dream because dreams should be cherished.

Birth - words & music: ASAGI

Aysha
Multisex Lafi

ViestiKirjoittaja akumu » Ke Elo 05, 2009 9:41 am

Tuunpas mäkin nyt sitten antamaan vähän ruusuja.

Musta tällä foorumilla on tosi kiva ilmapiiri, oon huomannut, että kaikki tulee hyvin toimeen keskenään, musta se on tosi hienoa. Ylläpito, te ootte tehny tästä foorumista sellasen paikan, että täällä on mukavaa olla ja saa hyvillä mielin julkaista omia ficcejään. Ja oon täysin sitä mieltä, että on hyvä, että noi säännöt on hieman tiukentunut. Ensinnäkin betauspakko on tosi hyvä asia, vaikka aika monet vieroksuu betan ottamista. Ficciosastoilla olevat ohjetopicit on mun mielestä tosi hyviä, niistä saa apua, jos vaikka ei tajua jotain kohtaa ja niin edelleen. Sitten ainakaan lafilaisilla ei oo varaa sanoa, ettei tajunnut jotain kohtaa, ellei oo lukenut niitä ohjeita, koska nehän on ihan täysin näkyillä ficciosastoiden ensimmäisillä sivuilla, kyllä ne huomataan.

Mun mielestä nää muut topicit on monipuolistunu vanhaan Lafiin verrattuna. Offtopicissakin on nykyään niitä "käytännöllisimpiä" topiceja, joihin useimmat ihmiset postaa harvoin. Onneksi laitoitte sen säännön, ettei ilman teidän suostumustanne saa tehdä omaa topicia ! Sitten niitä olisi taas ihan liikaa ja ihmiset postaisivat sinne koko ajan. Onneksi teidän kautta pitää pyytää lupaa jonkun offtopicin pystyttämiselle.

Tykkään tosta Lafigaalan Vaalipuhetopicista paljon ! Sai oikeestaan nauraa tosi paljon, kun niitä vastauksia luki. Vaikka Lafi onkin tullut hieman vakavammaksi paikaksi, silti täällä on loistava ilmapiiri ja hauskojakin juttuja ! Alkaa ottako tota vakavoitumista negatiivisena asiana, oon oikeesti tosi ilonen, ettei tää Lafi oon enää semmonen hullunmylly kuin vanha Lafi.

Plus nää kaikki siivoukset on tosi hyviä, niitä on kans ihan jees tehdä silloin tällöin, että tääkin foorumi pysyis siistinä ja mukavana paikkana :) Ja kyllä noin hyvä ylläpito ansaitsis jonkun viikon mittaisen loman, niin kuin Ayshakin mainitsi. Hyvää työtä ! Oon tosi tyytyväinen tähän foorumiin.
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Rin » Ma Elo 31, 2009 6:18 pm

nyt on ihan pakko tulla kehumaan kun oon tätä ajatusta jo monta päivää päässäni pyöritellyt..!

musta vähän tuntuu, että täällä on käyty useempaan kertaan kädenvääntöä siitä, miten tiukat lafin säännöt on eri asioista, kuten yhden sanan viesteistä, tuplapostauksista, uusien offtopiikkien aloittamisesta yms... no, tulin nyt kiittämään juuri siitä!

oon tässä kuluneen parin viikon aikana rekisteröitynyt kahdelle uudelle foorumille, jotka sitten saivatkin aikaan tän postauksen olemalla mahdollisimman epäselviä. :'D toisinsanoen, mä olen täällä lafissa tottunut siihen, ettei tarvi kattella niitä tuplapostauksia ja yhden sanan viestejä, joista aiemmin puhuin. musta on ihanaa, että lafissa topiikkien otsikot on selkeitä ja kertoo heti mitä takaa löytyy. musta on kiva, että eri topiikit on selkeästi omissa aihepiireissään.

niillä kahdella uudella foorumilla osaan tällä hetkellä kulkea vain siksi, että toinen on phpbb-pohjainen ja toinen invisionfreellä. kumpikin lafin takia/ansiosta tuttuja ulkoasuja foorumille! :D

suuri kiitos ylläpidolle siitä, miten tasokas, selkeä ja käyttäjäystävällinen paikka lafi on!
Kuva

Rin
Teknikko

ViestiKirjoittaja Luseina » Ke Loka 07, 2009 9:44 pm

Minun oli aivan välttämätön pakko tulla kiittämään kaikkia asiaan vaikuttaneita siitä, että Lafin kommenttien taso on niin ihanan korkealla.
Tähän kiittelemiseen vaikutti suuresti se, kun kävin tuolla nimeltämainitsemattoman foorumin puolella katsomassa siellä olevien ficcieni uusia kommentteja ja havaitsin miten kammottava taso niissä oli. Vilkaisin sitten muidenkin ficcien kommentteja ja en löytänyt valtavasta kommenttivyörystä kuin yhden tai kaksi hyvää kommenttia. Sitten mieleeni juolahti, että: "Ihanaa kun Lafissa jaksetaan pitää huolta kommenttien tasosta."
Vaikka en tänne ole saanutkaan yhtään ficciäni vielä julkaistuksi niin tulee oikein hyvä mieli muiden kirjoittajien puolesta, kun katselen noita kommentteja. Ajattelen vain miten iloisiksi he varmasti tulevat hyvästä ja rakentavasta palautteesta sen "Iiiiikkkk~ Lisää jatkoa <3 Jee~~~<3" kommentin sijaan.
Eli kiitos jaksamisestanne kommenttien suhteen. Teette hyvää työtä!
~Repaint your memories with blood~

Luseina
Fani

ViestiKirjoittaja SaseKo » Ma Loka 19, 2009 2:30 pm

Haluaisin kiittää muu fiction-alueen uudelleentulosta (vai kuinka se sanotaan). Huippua, että tänne voi näppärästi postailla myös originaaleja ynnä muita tekstejä, tuon osaston ilmestyminen sai leveän hymyn naamalleni. Toivon mukaan sinnekin ilmestyy sopivasti vilskettä ajan mittaan.

Lisäksi, haluan minäkin kiitellä Lafin tasosta. Täällä on tosi mukavaa olla, kun täällä on siistiä. Tunnelma on silti rento, ei keskitysleirimäinen, vaikka kaikki onkin järjestyksessä. Kiitokset siis tästä paikasta, täällä on tosi miellyttävää surffailla, kuluttaa aikaa ja kehittää kirjoitustaitoa palautteen upean laadun takia. Voisin väittää, ettei netistä löydy kovin montaa näin hyvin toimivaa ja nättiä foorumia kuin Lost and found. :D

Uudistukset kuulostavat mukavilta, toivon mukaan R/NC-osaston jakaminen sujuu hyvin. Tuo, että jo heti etusivulta löytyy pieni informaatio niin Sallittujen kuin K-7/K-13-osastojen sisällöstä, on upeaa, kukaan ei vahingossakaan joudu lukemaan matskua, jota ei haluaisi lukea. Olen hirmuisen iloinen silti siitä, että täällä yhä rankemmatkin aiheet ovat sallittuja. Tuo, että ikärajoissa otetaan käyttöön vain yksi tapa on myös hyvä asia - vaikka nuo englanninkieliset termit tuntuivatkin kotoisemmilta, on muutoksen tuoma yhteinäisyys huippujuttu.

Ja gnrbulle roppakaupalla onnea täysmoderaattoritoitumisesta - mahtava juttu! ;D

// Vielä eräs asia, josta haluaisin kiittää - Lafin betat-topic. Betan hankkiminen on nyt varmasti entistäkin helpompaa, kun nickit ovat siellä sievästi listattuina.
Viimeksi muokannut SaseKo päivämäärä Ma Loka 19, 2009 7:22 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

SaseKo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Cerise » Ma Loka 19, 2009 3:42 pm

^Sama täällä; onnea gnrbu!

Muutenkin läpisen suunnileen samoja kuin SaseKo. Pelästyin ensin noita uudistuksia, varsinkin etusivun pitkähköä ulkoasua, mutta tulin kuitenkin siihen tulokseen, että tuo on noin hienompi ja helppokäyttöisempi. Myös tuo alue muille teksteille on aikasen kiva, vaikka itse sitä tuskin hirveästi tulen käyttämään (tosin mistä sitä koskaan tietää :D). Ylempien ikärajojen jakaminen kahtia on myöskin khuul, ei tarvitse selata kahtamiljoonaa ficciä kun etsii luettavaa oikealla ikärajalla. Suomalaiset ikärajat on myöskin pienen miettimisen jälkeen aikas mukavaiset, vaikka olinkin niihin engalnninkielisiin kovin tottunut.

Ikärajasta kiittelen myöskin, se tuntuu aika lailla hyödyllistä, kun otetaan huomioon, että lafissa kuitenkin on aika rankkojakin tekstejä. Toki tässä on taas sekin, että voihan kaksitoistavuotias olla henkisesti vaikka kuusitoista, mutta silti toi ikäraja on ainakin minun mielestäni tarpeellinen.

Myös lafin siisteys ansaitsee kiitoksen, kuten SaseKokin sanoi, on tämä harvinaisen siisti foorumi. Tästä siis suuri kiitos ylläpidolle.

// Aaa ja vielä sanoisin, että tuo kiteytys kullakin ikäraja-alueella esiintyvästä materiaalista on äärettömän kätevä!
Minulla on dementia ja déjà vu yhtä aikaa.
Minusta tuntuu, että olen unohtanut tämän ennenkin.

~Steven Wright

Cerise
Teknikko

ViestiKirjoittaja paramnesia » Ma Loka 19, 2009 6:16 pm

Eli juu, olen sitä mieltä että etusivu tuo varmasti foorumiin selkeyttä ja siisteyttä. Tuossa juuri mainittiikin että nyt on helpompi etsiä sitä itseään kiinnostavaa luettavaa helpommin ! : )
Lisäksi olen erittäin iloinen siitä että ei fanficeillekkin suodaan tänne mahdollisuus. Kiitos siitä !
Ja tuo genre kohtainen selitys tuossa on iso plussa C:

Tämä ei ole ruusu eikä risu, joten tämän saapi täällä varmaankin kysyä (vai?) : Miksi keikkalistaus topic lähti? : O
Saattoihan se olla turhakin, mutta kyllä minusta oli mukava käydä sielä tutkimassa onko joku saanut tietoonsa jotain uutta keikkoihin liittyen kun muutenki uutisoini on hieman puutteellista Suomessa j-rock keikkojen suhteen.
風の中で育った木は根が強い.

paramnesia
Teknikko

ViestiKirjoittaja Orkrist » Ma Loka 19, 2009 6:28 pm

^Keikkalistaukset lähtee siksi, että pyrimme eroon tuollaisista ketjutopiceissa, joita juuri kukaan ei oikeasti edes lue postattuaan sinne. Keikkatietoja voi jatkossakin kyttäillä Tapahtumat-alueelta, sinne kyllä ilmestyy topicit uusimmista keikoista niin pian kuin joku tiedon bongaa. :)

Kiitos paljon kaikille kannustavasta palautteesta, mukava kuulla, etteivät nämä ole ihan toivottomia uudistuksia!
here's the truth - baby, here's the truth.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja ikur » La Marras 07, 2009 12:53 am

Pakko tulla kehumaan ihan vilpittömästi teitä, ylläpito.

Luojan KIITOS Lafissa on näin korkea taso ! Asiattomista kommenteista modet jaksaa huomautella, pitävät ihailtavan paljon huolta foorumin yleisestä siisteydestä ja pitävät myös säännöistä kiinni loistavasti. (Esimerkkinä se betauspakko, kun kirjoitusvirheitä vilisevät ficit poistetaan etc.) Oikeesti, nostan hattua. Huomioon ottaen, että täällähän on ihan tajuttomasti käyttäjiä, ihan tajuttomasti postauksia ja kaikkea niin te vaan jaksatte raataa täällä pitämässä Lafin toimivana ja siistinä meille käyttäjille .__. Miksei teille ole pystytetty jo jotain monumenttia, ihan oikeesti :_D Kyllä te sen ansaitsisitte.
Myös Lafin ulkoasu on mun mielestä ihanan rauhallinen ja siisti. Mä oon kyllästynyt sekaviin massafoorumeihin mitkä vilisee bannereita ja mainoksia siellä täällä, oikeesti luojan kiitos (toisen kerran) että täällä ei ole niitä helvetin mainoksia ! Kaikinpuolin siisti ulkoasu, ei räkeitä värejä epilepsiaa aiheuttamassa ja muutenkin toimii täysin hyvin.

Mutta asia, mistä mä olen erittäin kiitollinen on se, ettei ns. "upittaminen" ole Lafissa sallittua. Esim jos oma ficci valuu kauhean alas listalla, niin sitten author menee sinne laittamaan viestin, jossa lukee "up" ja näin fic nousee taas kärkeen. Tämä ei ole iso juttu, musta mun mielestä tämä on hienoa, ettei se ole sallittua. Kaikillahan olisi vuorokaudessa 500 viestiä jos saisi upittaa ja ficcitopicit näyttäisivät rumilta.

Eli, osoitan nyt kiitokseni ja nostan hattua teille, ylläpito, kun jaksatte näin tunnollisesti hoidella tätä Lafia.
Kiitos, te rulaatte ♥
›› one of these days the sky's gonna break

ikur
Teknikko

ViestiKirjoittaja Sammy » La Marras 07, 2009 5:23 pm

ikuria lainaten:
Mutta asia, mistä mä olen erittäin kiitollinen on se, ettei ns. "upittaminen" ole Lafissa sallittua. Esim jos oma ficci valuu kauhean alas listalla, niin sitten author menee sinne laittamaan viestin, jossa lukee "up" ja näin fic nousee taas kärkeen. Tämä ei ole iso juttu, musta mun mielestä tämä on hienoa, ettei se ole sallittua. Kaikillahan olisi vuorokaudessa 500 viestiä jos saisi upittaa ja ficcitopicit näyttäisivät rumilta.

Tää on just mustaki tosi hyvä juttu. Ja se, että vaikka ficci olisi kuinka monta vuotta vanha, sen saa nostaa sieltä viimeiseltä sivulta kommentoidakseen. Joissakin foorumeilla pännii se, kun ei voi jättää kommenttiaan sen takia, että ketju on kuukauden vanha :p

Ja yhdyn edellisiin kehuihin foorumin siisteydestä, väreistä, ulkoasusta, jaottelusta ja muusta. Kaikki toimii, ylläpito on ystävällistä ja mukavaa ja täällä ihan oikeasti viihtyy!
Plussana myös se, että turhia ketjuja poistellaan, koska tämä todellakin on jrock-fanfinctionfoorumi, eikä mikään jrock-offtopic foorumi o/ Vaikka jrock on suurena osana, niin tämä on kuitenkin tarkoitettu fanfictionille pääasiassa. Kiitokset mahtavalle ylläpidolle, vaikka taisin äsken toistaa kaikkien muiden sanoman jo :___D

Sammy
Roudari

ViestiKirjoittaja Ryuu-chan » Su Tammi 24, 2010 4:16 pm

Hmm mistähän mä nyt oikein aloittaisin... :'D
Ensinnäki, Lafi on niin monipuolinen. Täällä laidasta laitaan kaikkea J-rockiin/Japaniin liittyen.
Täällä ei ainakaan käy aika pitkäksi. :-----D Ja oli onnenpäiväni, kun ystäväni sanoi mulle että kannattaa rekisteröityä tänne. Se todellakin kannatti.
Tykkään lukea paaljon ficcejä, ja on myös mukava muutenkin keskustella Japanilaisesta kulttuurista/musiikista ja kaikesta muustakin maahan liittyvästä muiden ihmisten kanssa. On myös kiva, että täällä ei oo sellaista... Syrjintää. Kaikki näyttää olevan ihan sulassa sovussa keskenään. (: Ja olen niin kiitollinen siitä, että juuri täällä oon tutustunu moneen ihmiseen, jotka on tälläkin hetkellä mulle kaikkein tärkeimpiä.

Kiitos ~ *Paljonpaljon ruusuja*
Cry of regret that still continues~
♥♥♥

Ryuu-chan
Fani

Paikkakunta: Pahvilaatikko sosiaalitoimiston eteisen oikeassa nurkassa.

ViestiKirjoittaja suigintouh » Ke Tammi 27, 2010 9:32 pm

No joo sanon ehkä just samoja asioita kun muutkin, mutta lafissa just noi jutut, mistä muutkin on ruusuja antanut, toimii. Kaikesta voi kiittää lafin ylläpitoa, koska ylläpito osaa pitää tän jatkuvasti laajenavan foorumin siistinä ja yksinkertaisena. Lafin ulkoasu on siisti, monissa muissa foorumeissa missä nyt oon käynyt ei ole ollut läheskään näin siisti ulkoasu - lafin värit on hillityt eivätkä aiheuta päänsärkyä (no okei, jos oikein pitkään lafia tuijottaa niin saattaa silloin saada päänsäryn mutta niin saattaa saada vähän kaikista nettisivuista :D). Lafissa ylläpito on myös kannustava, huomasin tossa jonkun ficin kommentteja lueskellessani, että jos ja kun ylläpito laittaa sen sellaisen punaisen huomautuksen siihen kommentin perään, siinä huomautuksessa oikeesti kannustetaan sitä kommentoijaa ja annetaan vinkkejä miten kommenttia voi parantaa. Toki riippuu ihan siitä kommentoijasta, miten sen huomautuksen ottaa, saattaahan joku pitää sitä vinetyksenä yms, mutta omasta mielestäni ne ovat kannustavia ja positiivisia.
Offtopic-alue on myös mukavan siisti, eikä pursua jotain foorumipelejä tai täysin turhia topsia. On siis erittäin hyvä, että vain ylläpito voi postata uuden keskustelualueen offtopiciin, muuten se täytyisi jostain "mitä söit aamupalaksi" - jutuista. Offtopic on lafissa myös onneksi varsin pieni alue (vaikka ehkä monilla käyttäjillä, ainakin sellaisilla jotka eivät itse ficcejä kirjoita, suurin osa viesteistä on siellä), koska lafi on J-rockiin ja j-rock-fanfiktioon keskittyvä foorumi.

Plussaa myös yleisestä ilmapiiristä - pahempi sotia täällä ei käydä, vaikka mielipide-eroja löytyykin. Myös uudet tulokkaat uskaltavat yleensä tulla hyvin mukaan kaikkiin juttuihin, sillä lafissa on vähän jokaiselle jotain - fandomeita on ihan laidasta laitaan (vaikka tietyt fandomit ovat hieman suositumpia kuin toiset), offtopic- alueella löytyy paikkoja joihin purkaa vitutsta ja jakaa onneaan ja yleinen- lukeminen ja kommentointi- ja kirjoittaminen ja betaaminen - alueilta löytyy myös väittelytopickeja, joissa ne pahimmat sodat voidaan käydä (asiallisesti).

Itse en löydä lafista oikeastaan mitään parannettavaa, tämä on hyvä näin :)! logo on muuten cool :---D!

//Pieni edit vielä ! Nimittäin tosta upittamisesta. Oon niin iloinen, että se ei täällä ole sallittua (en muista lukeeko se säännöissä, vaikka ne kirjautuessani tarkaan luinkin :D mutta vaikka ei lukisikaan, se oikeestaan sisältyy siihen, että lafiin laitettavissa viesteissä pitää olla edes vähän sisältöä, jota ei kaksikirjaimisessa sanassa kovin paljon ole), eikä kukaan edes yritä tehdä sitä. Puolet lafin viesteistä olisi upittamista, mikä ei olisi hyvä juttu, ei todellakaan.
Linnut syöksähtelivät sen kaiken yllä. Kioto ajatteli, että vihaisesti, ennen kuin ajatteli, että ei tietenkään vihaisesti ja että nälkäisesti, ennen kuin ajatteli, että ei tietenkään nälkäisesti.

suigintouh
Teknikko

ViestiKirjoittaja GuuraJoinan » Ma Kesä 07, 2010 5:08 pm

Tuntuu siltä, että tää kommentti multa Lafiin ois jo viidessadas, vaikka oon kirjottanut Lafiin vasta ehkä jonkun 8 kommenttia. :'D Uusi tulokas, jep.

Oon kyl tosi paljon seurannut tätä paikkaa ennen mun liittymistä ja käynyt lukemassa tosi laadukkaita ficcejä täältä, joka on saanut moneen sateiseen koulupäivään niitä ruusuja kukkimaan. :'D Joten päätin aivan juuri sitten liittyä ja koukutuin oikeasti heti. Vietän aikaa paljon koneella ja tuntuu, että vaikka ei olisi viestiketjua, mitä seurata sillä hetkellä, uusia kommentteja on aina pakko tulla kirjoittamaan oli tarjolla sitten mahdollisesti lyhyesti vastaaminen tai sitten kilometriviestillä. Ylpeästi ilmoitan, että aina kun pääsen koneelle tulen heti katsomaan myös tänne! Tätä ennen kuluttamani Irc-Galleriakin jää toiseksi, huhhuh. (: En mä tahdo ihkuttaa, mutta on pakko, tää on vaan niin mahti paikka.

En ole vielä oikeastaan siis kaikkea ehtinyt tutkia, mutta näin uutena jäsenenä sanoisin, että paikka on tosi selkeästi tehty. Kuten ihmiset edellä ovat sanoneet, täällä on tosi hyvä ilmapiiri. Käyttäjiä menee ja tulee, mutta kommenttejakin sen mukana satelee, joten uutta on aina mukava lukea täältä. Yleensäkin mua on kyllä haukuttu melkee kaikissa keskusteluissa jostain pikkukommentista, koska olen sellainen monimutkainen selittelijä ja sinne tekstiin niitä risuja välillä tulee, mutta täällä en ainakaan vielä ole kuullut moittimisen sijaa. Tuntuu olo heti tosi hyvältä ja itsevarmalta, kun ihmiset ottaa kommentit silleen tosi hyvin ja ilosesti vastaan, mutta se ei ole kuitenkaan liian vakavaa, vaan asiallisuus säilyy. Tätä olen juuri kaivannut monen monessa paikassa. (: Sekä mainitsen noista bändeistä, ne on ripoteltu tuonne järjestykseen hyvin. Ei ainakaan tarvi etsiä miljoonaa vuotta löytääkseen etsimänsä, vaikka bändejä olisikin jossain kirjainvälillä enemmän. Sitä paitsi mun mielestä täällä voi keskustella aika laajasti, että varmaan kyllä kaikille löytyy niistä yleisemmistäkin aiheista joku, mitä kommentoida tai ainakin varmaan kiinnostaa lukea.

Olisi sinänsä kauheaa, että jos joku about 11 vuotias ei kuitenkaan vielä haluaisi lukea mitään k18 pornoa, ja sitten vahigossa eksyisikin johonkin sellaiseen ficciin, voisi vaikka traumatkin tulla.

^ Ankka-chan tässä oikeessa ~ vaikka jotkut nuoremmat nauraa ja hihittelee vaan joilleki tuollaisille 'isojen jutuille' niin kyllä aika moni on todennut kuinka helpolla joku myös saadaan oksentaan. :'D Ja mullahan on oikeastaan kokemusta siitä, miten eksyä sinne väärälle sivulle vahingossa. Se on todellakin ahdistavaa.. >__< Mutta ei siitä seikkailusta sen enempää.

Myös Rin kehui tuota Vaalipuhetopicia. Itse seurasin sitä myös, tosi hieno idea. :'D Oikeastaan hassua, että ihmiset pääsee sinne mainostamaan ja esittelemään itseään ja ideoitaan kuin jossain eduskuntavaaleissa. Tuntuu myös mukavan viralliseltakin, kun Lafin jäsenet pääsee hakemaan palkintoja gaaloista. Vaikkei kaikki niitä saisi, yhteishenki pysyy silti hyvänä. Ja niin, Amor totesikin paikan suuruudesta. Yllätyin itsekin kovasti väkimäärää (eikös se olekin tuolla sivun alalaidassa?) ja toisaalta, myös minä annan täältä kunniaa ylläpidolle, joka on saanut niin paljon ihmisiä kasaan ja pysymään vielä siinä hyvin tehdyillä säännöillään, ettei mene vallan hulluksi tämä homma. Vaikka aikaisemmastakin hullunmyllystä sitten puhuttiin, siitä en tiedä, kun en paikalla ole vielä silloin ollut, mutta jos on ollut kerran, mukavasti sekin saatu sitten nähtävästi järjestettyä. :'D Mutta joo, kiitän, jos joku jaksoi lukea jälleen pitkät sepustukseni. (;
Tunteet ovat kliseitä, mutta ne kaunistavat maailmaa kummasti.
Tunteet johdattavat ihmisiä ja ilman niitä riitoja ja vaikeuksia tuskin olisi.
Kaikki vain tapahtuisi.

GuuraJoinan
Fani

ViestiKirjoittaja Rin » La Heinä 17, 2010 12:47 am

nyt kyllä Amber saa isot kehut tuosta uudesta betan käsikirja -jutusta! sen kirjoittamisessa on tarvinnut olla ihan valtava työ. O__o
ihan hirveästi siinä ei tullut mulle uusia juttuja vastaan - tarkoitan siis että sitä lukiessani pystyin sanomaan tietäväni oikeastaan tuon kaiken jo ennestään. mutta sepä onkin eri asia _muistanko mä tuota kaikkea sit just silloin kun kirjoitan fikkiä! väitänpä että tulen tästä lähin vilkuilemaan tuota topiikkia hyvinkin usein kirjoittaessani~
joten kiitos kamalasti amber tuosta hienosta tietopaketista! \(^w^)/
Kuva

Rin
Teknikko

ViestiKirjoittaja sunny » To Touko 26, 2011 3:19 pm

sunny @ Palautetta alueuudistuksista kirjoitti:MUTTA ikuisena kritisoijana minulla on myös negatiivista sanottavaa ko. alueesta. --- se, että kaikki fanfiction on nykyään Lafissa sallittua ampuu minusta aika paljon foorumin pääpointin ohi. --- Tätä menoa Lafista kasvaa Suomen fanfiction.net (jonne ei tosin saa postata muusikkoficcejä mutta whatevs). Onko se hyvä asia, sitä en tiedä, henk. koht. koen että ei. Olisin ollut tyytyväisempi mikäli Lafi oltaisiin voitu pitää aasialaisesta musiikista kiinnostuneiden tyyssijana, eikä sekoittaa mukaan muita maita vain suuremman yleisön saamiseksi (tai mitkä tavoitteenne sitten ovatkaan).

Nyt minun on osittain kumottava mielipiteeni ! Aloin ajatella asiaa (siis sitä asiaa, että Lafiin voi nyt postata mitä ikinä tahtoo noin ficcimielessä) ja olen tullut siihen loppuratkaisuun, että hyvä valintahan tämä sittenkin on. Allisapp tuli mainitseneeksi kirjoittamansa Adam Lambert/BB-Sauli -ficin ja aloin pohtia, minne hän sen laittaisi jos Lafiin ei saisi. Fanfiction.net olisi pois laskuista RPS-kiellon vuoksi, ja LJ on aika huono paikka jos kaipaa kunnon palautetta. Lafi on tasokas kommenttien puolesta (vaikka ehkä jotkut käyttäjät voisivat laajentaa lukemiaan ficcejä omien suosikkifandomien ulkopuolelle toisinaan) ja muutenkin suvaitsevainen ympäristö julkaista. Vaikka edelleenkin aion postata Mentalist-ficcini ym. fanfiction.nettiin taikka LJ:hin, haluan pahoitella negatiivista suhtautumistani ko. alueuudistukseen :) Kehun teitä modeja tästä valinnasta ja olen iloinen, etten itse ollut tuolloin päättämässä asiasta !

(Olipa mukavaa saada tämä sanottua !)
難道 是天意

3 tykkää.
sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja allisapp » To Touko 26, 2011 3:21 pm

^finfanfun.fi :D Siellä löytyisi pääasiassa lukijoita. (Sori lyhyestä viestistä. ;< toki voi poistaa, mutta ajattelin informoida sunnylle tästä sivustosta. :D)
Kuva
The g l o o m y morning has already died

allisapp
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja ryuuta » Su Heinä 31, 2011 1:29 pm

Oli nyt pakko tulla ilmoittamaan (heti huomattuani asian), että tuo 'chat' - toiminto tuolla jokaisen paikallaolijan nimen perässä on vähintäänkin mahtava. Paljon käytännöllisempi, kuin yksityisviestit silloin jos vastapuoli on paikalla. (Pahoittelut lyhyestä viestistä.)
There's beauty in everything

Sad that someones can't see it

4 tykkää.
ryuuta
Roudari

Seuraava

Paluu Ota kantaa