Risuja

Lafi kusee? Ylläpito on joukko viisastelevia idiootteja? Onko sinulla vuosisadan idea Lafin tason parantamiseksi? Älä paranna maailmaa Mäkkärin pöydässä, avaudu tänne.

Re: Risuja

ViestiKirjoittaja gnrbu » La Elo 28, 2010 12:38 pm

Nera, jälkimmäinen ideasi on jo toteutettu; modet ovat sekä vinenneet että poistaneet viestejä ihmisiltä, jotka postaavat off topicciin liikaa. Ei kuitenkaan ole auttanut, samat ihmiset spammaavat ketjuja edelleen. :p

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Sammy » La Elo 28, 2010 4:45 pm

Olisiko ihan tyhmä idea, jos perustettaisin 'Ota kantaa'-alueelle tms. töpö, missä pohdittaisiin juuri tätä offtopikkien liikakäyttöä? Tarkoitan, ehdotuksia siihen, miten siellä spämmäilyä saataisiin vähennettyä jne. Vähänkuin nämä 'risuja' ja 'ruusuja' ja kaikki parannusehdotustopikit... Jos kerran ylläpito miettii lähes aina kokoontuessaan tätä samaa ongelmaa, niin miksei anneta muille 'normi' lafilaisille oma topik, mihin voivat sitten kertoa ideoitaan! Okei, se sotii nyt hieman tätä mun edellistä, että turhia topikkeja on liikaa, mutte eihän sellainen olisi liian turha, eihän?

Käyttääkö ylläpito väliaikaisia banneja ihmisille, jotka eivät millään tajua, ettei niihin offtopikkeihin kuulu joka päivä spämmätä?

Offtopic ei todellakaan ole täysin turha alue, mutta sitä voisi hieman supistaa. Miten? No, kysytään juuri niiltä 'normi' lafilaisilta kanssa! Olisi se kumma, jos heiltä (meiltä) ei edes yhtä kultaista ideaa löytyisi...

Sammy
Roudari

ViestiKirjoittaja minnako » La Elo 28, 2010 8:25 pm

Sammy, ole hyvä: voit luoda tuollaisen topicin myös ihan itse. :)
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Sammy » La Elo 28, 2010 9:49 pm

^Mieluiten joku sellainen, joka tiedetään hyvin lafissa ja otetaan vakavasti. Mä en lähde töpöjä tekemään.

Sammy
Roudari

ViestiKirjoittaja gnrbu » La Elo 28, 2010 11:33 pm

No, jos asia ei kiinnosta ketään sen vertaa, että siitä jaksaisi tehdä yhden topicin, tuskin koko juttu on niin merkittävä, että sille täytyisi oikeasti tehdä mitään. </sarkasmi>

Ylläpito ei edelleenkään (kovasta yrityksestä huolimatta) osaa lukea ajatuksia, joten...

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Sammy » Su Elo 29, 2010 9:46 am

^Niin, risuna voisi myös mainita ylläpidon välillä ah, niin ihana sarkastisuus. Puskee läpi välillä ihan liikaa.

Ja topikin voisi todellakin tehdä sellainen, joka osaa siihen esittää ne oikeat kysymyksetkin ja kaikki. Ja mieluiten jäisi ylläpidon vastuulle, jos sieltä puuttuu jokin olennainen kysymys/asia on selitetty vaikeasti. Teidänhän tässä pitäisi olla neroja, ei meidän.

Sammy
Roudari

ViestiKirjoittaja Orkrist » Su Elo 29, 2010 10:44 am

^ Pyytämäsi topic. En koe, että sinne tulisi tehdä liikaa kysymyksiä, koska silloin ihmiset todennäköisemmin vastaavat vain kysymyksiin, eivätkä tuota vapaata keskustelua.
Moderaattoreiden sarkastisuudesta on huomautettu heille. Lisäksi toivon, ettet ole tosissasi tuon neroheiton kanssa, sillä yksikään meistä ei ikävä kyllä ole mikään nero, eikä käyttäjillä ole minusta oikeutta sitä vaatia niin kauan, kuin toiminta pysyy käsissä ja pyörii järkevästi.
here's the truth - baby, here's the truth.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Ninjin » To Marras 18, 2010 12:19 am

Voisiko tänne tulla ilmoitusta, kun asioita suljetaan tai poistetaan massoittain, kuten nyt on käynyt Vakavissa?
Turhauttaa aivan saatanasti kun asioita vaan katoaa/lukitaan tms ilman että kukaan vaivautuu selittelemään, että miksi niin tehtiin.
"I'm an angel, you ass. I don't have a soul to sell."

Ninjin
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja gnrbu » To Marras 18, 2010 1:35 am

Ninjin, tapauksessa on kyse off topic -alueen uudistamisesta, josta tullee lisää tiedotusta, kun alue on valmis avattavaksi. Vakavien ketjut on siirretty off topic -puolelle, kuten alueella kerrotaan.

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Ninjin » To Marras 18, 2010 1:42 am

gnrbu kirjoitti:Vakavien ketjut on siirretty off topic -puolelle, kuten alueella kerrotaan.

Niin MILLÄ alueella kerrotaan? En mä vaan löydä mistään.
"I'm an angel, you ass. I don't have a soul to sell."

Ninjin
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Amber » To Marras 18, 2010 12:40 pm

Vakavien poistumisesta lukee lyhyesti täällä. Vapaa keskustelu on myöskin poistettu, kuten monet ovat varmasti huomanneet, ja topicit ovat muuttaneet Offtopicciin. Kuten gnrbu jo sanoikin, kaikki tieto tapahtuneesta tulee sitten, kun homma on valmis. Sen luulisi olevan selkeintä kaikkien kannalta, koska toinen vaihtoehto olisi ilmoittaa joko kaikki uusi info etukäteen (ja todennäköistä on, että monta asiaa pitäisi päivittää kuitenkin prosessin aikana, jolloin itse kukin olisi aivan pyörällä päästään) tai olla jatkuvasti ilmoittamassa eri vaiheista.
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja voldemort » Pe Huhti 01, 2011 11:11 am

Mielestäni Lafin ylläpito on aivan liian lepsu. Foorumi on täynnä kaikenlaista törkyä ja roskasakkia, joka tulisi eliminoida foorumin tason nostamiseksi, eikä nykyinen ylläpito näytä saavan tämän osalta mitään aikaan.

Ehdotan, että Lafin hallinta keskitettäisiin yhdelle henkilölle. Adminiksi tulisi valita mielenlujuutta ja johtajantaitoja osoittava henkilö.

//APRILLIA
Viimeksi muokannut voldemort päivämäärä La Huhti 02, 2011 10:47 am, muokattu yhteensä 1 kerran
I'd introduce you, but rumor has it you're almost as famous as me these days.
HUIJAINPAS

3 tykkää.
voldemort
Fani

ViestiKirjoittaja tikraw » Pe Huhti 01, 2011 12:17 pm

voldemort, saamme ehdotuksestasi enemmän irti, jos kerrot jotain konkreettista. Mitä nykyinen ylläpito voisi tehdä asian parantamiseksi, ja jos ei mitään, millä keinolla uusi ylläpito pitäisi sinusta valita? mistä tiedetään, ettei mennä ojasta allikkoon? Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että tämä on vain harrastajafoorumi, ei puolimilitaarinen yhteisö.
Just smile, it confuses people.

tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja voldemort » Pe Huhti 01, 2011 12:22 pm

Sinä Tiksu siinä yläpuolella, nykyinen ylläpito ei osaa tehdä asian eteen yhtään mitään. Olen vapaaehtoinen järjestämään vaalin uuden adminin valitsemiseksi. Olenkin jo asettunut ehdolle Lafi-gaala-alueen puolella. Ainakaan, jos minut valittaisiin adminiksi, ei voitaisi mennä kuin parempaan suuntaan. Puolimilitaarisuus on mielestäni vain hyväksi, tämä on liian epäjärjestelmällistä.

En aio tuhlata aikaani sen selittämiseen, minkä voisin täällä itse helposti toteuttaa.

//APRILLIA
I'd introduce you, but rumor has it you're almost as famous as me these days.
HUIJAINPAS

2 tykkää.
voldemort
Fani

ViestiKirjoittaja Wexiina96 » Su Huhti 03, 2011 5:06 pm

Hieman risuja antaisin siitä, että jos täällä lafissa on jotain linkkejä, niin ne ei avaudu uudessa ikkunassa, vaan aukeaa lafin tilalle. Sitten pelkään aina, että jos siirryn uloskirjautumatta erille sivulle samassa ikkunassa/välilehdessä, niin joku saattaa päästä mun tunniksilla sisään tai että se saattaa jäädä mun tunnuksilla auki se lafi siihen. En oo varma voiko noin käydä, mutta niin mulle on sanottu ihan yleisestiki nettisivuilla.
Eli olisko mitenkään mahdollista saada niin, että linkit avautuis omissa välilehdissään? Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsii tuota harkita n_n'
< 3

Wexiina96
Teknikko

ViestiKirjoittaja Amber » Su Huhti 03, 2011 5:19 pm

Wexiina96, ainakin itse oon ottanut tavaksi avata Lafi-linkit (ja no, yleensäkin koneella ollessani hyvin suuren osan linkeistä) hiiren oikealla painikkeella omaan välilehteensä. Kovin työlästä se ei ainakaan oman kokemukseni mukaan ole. Tietenkin jos muita häiritsee sama asia, niin katsotaan, mitä tehdään. :3
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja jasper » Su Huhti 03, 2011 5:20 pm

Wexiina96, myös scroll-pyörällä varustetuilla hiirillä linkit saa avautumaan uuteen välilehteen scrollia painamalla. Selaimesta tietääkseni lisäksi saa asetuksen, että tietokone itse avaa kaikki linkit uuteen välilehteen.
ja taas
hierrät a i k a a s i verille

jasper
Vuoden Kiyoharu

ViestiKirjoittaja tycho » Su Huhti 03, 2011 9:59 pm

jasper kirjoitti:Wexiina96, myös scroll-pyörällä varustetuilla hiirillä linkit saa avautumaan uuteen välilehteen scrollia painamalla. Selaimesta tietääkseni lisäksi saa asetuksen, että tietokone itse avaa kaikki linkit uuteen välilehteen.

Onko näin myös Windowsilla? Mulla on nyt vaan touchpad, joten tota on huono kokeilla, kun ei varsinaista scrollia ole (scrollata voi vetämällä sormea touchpadin sivussa, mut se ei taida tohon klikkailuun auttaa).

EDIT // Niin että tota scrollilla painamista XD Kyllähän selaimen asetuksia yleensä pääsee muuttamaan käyttöjärjestelmästä riippumatta, ois aika mölliä jos ei.
Viimeksi muokannut tycho päivämäärä Su Huhti 03, 2011 10:40 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

tycho
Vuoden moderaattori

ViestiKirjoittaja jasper » Su Huhti 03, 2011 10:06 pm

rela kirjoitti:
jasper kirjoitti:Wexiina96, myös scroll-pyörällä varustetuilla hiirillä linkit saa avautumaan uuteen välilehteen scrollia painamalla. Selaimesta tietääkseni lisäksi saa asetuksen, että tietokone itse avaa kaikki linkit uuteen välilehteen.

Onko näin myös Windowsilla? Mulla on nyt vaan touchpad, joten tota on huono kokeilla, kun ei varsinaista scrollia ole (scrollata voi vetämällä sormea touchpadin sivussa, mut se ei taida tohon klikkailuun auttaa).

Onko kumpaa windarilla? Okei, se ja sama, en tiedä kun tosiaan omppukone alla. :'''''DDD mut aina kannattaa yrittää!
ja taas
hierrät a i k a a s i verille

jasper
Vuoden Kiyoharu

ViestiKirjoittaja minnako » Su Huhti 03, 2011 10:08 pm

Myös Windarilla saa hiiren scrollia napsauttamalla välilehden auki (tietty riippuu hiirestä - mulla on ainakin ollu niin wanhoi hiiriä, ettei oo napsauttaminen onnistunut eiku) mut ainakin on kokemusta, että windarilla saa. :D (Selain-asiaa en tiedä, mut uskoisin, että riippuu enemmän selaimesta kuin siitä, käyttääkö Windaria/Linuxia/Omppua/yms.)
提心吊胆和闷

1 tykkää.
minnako
Mao Zedong

EdellinenSeuraava

Paluu Ota kantaa