Tracon 8 // 14.9.-15.9. @ Tampere-talo

Conit sekä muut Japani-aiheiset tapahtumat Suomessa ja ulkomailla.

Tracon 8 // 14.9.-15.9. @ Tampere-talo

ViestiKirjoittaja tycho » Ke Syys 04, 2013 8:41 am

tycho kirjoitti:Tracon 8 pidetään tuttuun tapaan Tampere-talossa 14.–15. syyskuuta. Lippujen hinta on koko viikonlopulta 15-20 euroa, yksittäiseltä päivältä 10-15 euroa. En vain tiedä onko noita halvimpia lippuja enää mahdollista saada, sillä niitä saa muista coneista Traconin edustuspöydistä.

Itse pääsin kuin pääsinkin vänkäriksi, ja nyt on sähköposti täynnä tapahtumaan liittyviä viestejä! Melkein alkaa jo kuumotella.

Tracon on yksi Suomen suurimmista roolipeleihin ja japanilaiseen (aasialaiseen) populaarikulttuuriin keskittyvistä tapahtumista. Tänä vuonna teemoina ovat uusi maailma ja seikkailu.

Sekä pitkähkön linjan "japsiernuna" (vuodesta 2006, joskaan en oo koskaan ollut ihan hirveän ""ernu"" ), laiskanlaisena cosplay-sankarina ja köykäisenä larppaajahörhönä tapahtuma kiinnostaa kovasti, vaikken enää ihan niin intohimoinen conittaja olekaan kuin vielä muutama vuosi sitten. Jossain määrin puoleensavetäviä ovat myös peliaiheet, onhan tässä vuoden aikana tullut tutuksi mm. Skyrimin kaltaisen vaatimattoman roolipelin muoto, ja nyt hyllyssä oleva Final Fantasykin kuiskii kutsuvasti aina silloin tällöin. Toisin sanoin, vaikka meininki onkin ehkä rauhoittunut, olen enemmän kohderyhmää kuin koskaan aiemmin.

Yleisessä conitopicissa oli jonkin verran puhetta yhteen lyöttäytymisestä tapahtuman ajaksi, ja ajattelinkin perustaa Traconille oman ketjun keskustellakseni mm. ko. asiasta. Toki toivon, että keskustelua Traconista syntyy myös muuten! Ja Gaalasta, totta kai!

Tämä on vähän huono aloituspostaus, koska yleisen tason sijaan lörpöttelen omiani, mutta itseäni kiinnostaa ohjelman puolesta ainakin GAALA, maskeeraus, aseet, parapara, pelien (larppien) kirjoittaminen/ohjaaminen + pelaaminen ihan itsessäänkin, cosplay, Mensan älykkyystesti - johon mulla ei kylläkään ole varaa -, keikat/konsertit (puhallinorkesteri kuulostaa erityisen hienolta), jumal-, henkisyys- ja mytologiahörhöily, FMA-natsit-mashup, Bujinkanin taistelunäytös ... joo.

Itse sain työvuoroja asenarikasta, että sinnekin sattuessaan saa moikata. Omasta cosplay-panoksestani en nyt tiedä, mutta se selvitköön tulevan puolentoista viikon aikana.

Seuraa edelleen peräänkuulutan! Yhteiset kiinnostukset ovat hyvä lähtökohta.
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

3 tykkää.
tycho
Vuoden moderaattori

Re: Tracon 8 // 14.9.-15.9. @ Tampere-talo

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ke Syys 04, 2013 6:37 pm

Olen paikalla. Saa moikata, jos tulen vastaan, mutta jostain syystä olen coneissa vähän huonoa seuraa. :D

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Fray » Su Syys 08, 2013 2:23 am

Menossa ollaan! Seuraan saa vapaasi tuppautua jos mut tunnistaa, apua voi hakea täältä. Yksinään oon täältä kaukaa tulossa, joten olis ihan mukavaa saada vähän seuraa :3
Saa ottaa yhteyttä vaikka yksärillä jos kiinnostaa pyöriä sosiaalisesti awkwardin palleron kanssa ^^
Pulvis et umbra sumus.

Fray
Vuoden Shinya

ViestiKirjoittaja Noradriel » Ke Syys 11, 2013 9:22 pm

Tulossa ollaan, ei tällä kertaa ohjelmantekijänä vaan henkisenä tukena sellaiselle. Eli kaikki Lafilaiset tulkaa kuuntelemaan siskoni pitämää luentoa Go home Mary Sue – you suck! Mainostan varmaan vielä Lafi-gaalassa, joka on sopivasti ennen tuota ficcaus-luentoa. Ja siskon kanssa muutenkin roikun, kuten tavallista. Se cossaa An cafen Yuukia, varmaan meitä molempia saa tulla nykimään hihasta.

Kaksi päivää coniin ja pikku hiljaa alkaa paniikki hiipiä niskaan.
Est celui qui lui jettera première pierre.

Noradriel
Teknikko

Paikkakunta: Mansessa ja satunnaisesti vierailee Japanissa uniensa kautta

ViestiKirjoittaja tycho » Ma Syys 16, 2013 8:42 am

Jos joku onnistuu löytämään kuta kuinkin tämän näköisestä nassusta kuvia, ole kiltti ja ilmoittaudu kuvien kanssa! Kiitos.
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

tycho
Vuoden moderaattori

Paluu Conit ja muut tapahtumat