Animecon 15.-17.7.2011

Conit sekä muut Japani-aiheiset tapahtumat Suomessa ja ulkomailla.

Re: Animecon 15.-17.7.2011

ViestiKirjoittaja tikraw » Ti Kesä 14, 2011 11:55 am

Itse asiassa tämä ei ole viimeinen Animecon, vaikka niin minäkin luulin. Tosin tämä on viimeinen Animecon-Finncon yhdistelmä, ensi vuonna Animecon järjestetään yksin Kuopiossa ja Finncon Tampereella, jossain tuolla sivuilla se lukee eli virallista tietoa on. Saa nähdä, mihin suuntaan Animecon yksin suuntaa - onko se enää vuoden suurin ja tärkein con ilman Finnconin kävijöitä ja rahoitusta, tuleeko siitä maksullinen vai mitä tapahtuu.

Jos nyt ensin kuitenkin elettäisiin tämä tämän vuoden coni, minäkin olen tulossa! Olen töissä vänkärinä ja Gaalaan tulen myös totta kai, siellä ainakin tulee tavattua muita lafilaisia! Cossia ei ole, saa nähdä saavatko vänkärit taas ihanat vapaaehtoispaidat (Animecon-Finncon 2009 paidat olivat oranssit ja niissä luki WE DO IT FOR FREE että näin...)

Itse olen näillä näkymin paikalla varmaan kaikkina päivinä, koska työvuoroja olen pyytänyt joka päivälle. Ja tosiaan perjantaina con on ainakin muutaman tunnin vähemmän auki ja esimerkiksi yleiset avajaiset taitavat olla vasta lauantaina, eli perjantai on varmasti vähän hiljaisempi päivä, mutta tietysti sitäkin kätevämpi esimerkiksi kavereiden miittailuun :D
Just smile, it confuses people.

tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja pipatsu » Ti Kesä 14, 2011 2:14 pm

Minäkin olen aivan varmasti tulossa ainakin perjantaina ja lauantaina. Ellen sitten onnistu halkomaan kalloani tai vaihtoehtoisesti kaikkien autot tältä kylältä pimahda samaan aikaan... No, onhan meillä aina polkupyörät :DDD
Mut sunnuntaista en viel tiedä kun on kaverin rippijuhlat ja tekisi mieli käväistä Lafigaalassakin... tai sitten oon fiksu ja tuun gaalaan ja sen jälkeen rippijuhliin paahtumaan... :)

Itse en varmaan cossaa mitään, koska ei näillä muodoilla--- en keksinyt oikeastaan mitään cossattavaa ja minut tuntien lopputulos olisi _hieman kämänen :D

// lol, olen paikalla kaikkina päivinä ja gaalaankin saatan ilmestyä... mut bongaa tumman punasista hiuksista, naamassa ainakin kilo meikkiä ja ainakin valkoisesta Hello Kitty -laukusta, tulkaa jutteleen jos uskallatte :D
Viimeksi muokannut pipatsu päivämäärä To Heinä 14, 2011 8:56 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

pipatsu
Roudari

ViestiKirjoittaja akumu » Ti Kesä 14, 2011 2:21 pm

Itsekin oon todennäköisesti tulossa parin kaverin kanssa, mutten vielä tiedä minä päivänä !

Onneksi asun Turussa niin ei ole niin pitkää matkaa yliopistolle :-D En ole ikinä ennen ollut missään conissa ( paitsi Kikuconissa ja sinnekin menin ihan vahingossa ), joten toivon mukaan pääsisin ainakin yhdeksi päiväksi. Mua vaan ottaa niin paljon päähän, kun juuri samana viikonloppuna olisi Lokalahdella Karjurock enkä tiedä pakotetaanko mut sinne :( No, toivon mukaan ei. Olis niin kiva päästä näkemään cossaajia ja kavereita muutenkin, kun kerta näin lähellä mun omaa kotiani tää järjestetään. Mun piti ensin tehdä Kuroshitsuji-ryhmäcossi muutaman kaverin kanssa, muttei mulla ole ollut aikaa tehdä mitään cossipukua, joten tuun sinne ihan omana itsenäni palloilemaan, jos ja kun tuun.

Vois sitä sinne Lafigaalaankin raahautua, jos vaan on mahdollisuus. Olis niin kiva päästä näkemään pitkästä aikaa lafilaisiakin, koska en ole pitkiin aikoihin nähnyt ketään :( Ihan hyvät fiilikset kuitenkin on, kunhan vaan sais porukoilta ihan kunnollisen luvan tulla tänne, koska mua ei kiinnostais tippaakaan mennä minnekään Karjurockiin :-D

Ja jos joku tarttee yöpaikkaa tai jotain, muhun voi ainaski ottaa yhteyttä, kunhan mun tuleminen paikalle on varmaa !
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

1 tykkää.
akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja nyanyan » Ti Kesä 14, 2011 10:03 pm

Minäkin olen tulossa ja luulisin, että jokaisena päivänä myös. Lafigaalaan aion todellakin raahautua! Tuskin jaksan enää mitään cossia tähän hätään vääntää vaikka suunitelmissa olikin cossailla erästä parrakasta kitaristia sellasesta bändistä kuin Dir en grey, ever heard? Voi olla, että saan inspiraation takaisin ja väännän sen cossin valmiiksi, saa nähdä mitä tuleman pitää :____D

nyanyan
Roudari

ViestiKirjoittaja serellenders » Ke Kesä 15, 2011 11:47 am

Itse yritän saada raahattua itseni ainakin lafigaalaan elikkä vain toisena päivänä olisin tulossa. Pitää tosin vähän katsella miten noita junia kulkee - noitten matkojen hinta taas kirpase, mutta ei voi mitää.
Kun ruumiini ajattelee... On ihollanikin sielu
Colette, la retraite sentimentale

ex-altesse

serellenders
Teknikko

ViestiKirjoittaja Orkrist » To Kesä 16, 2011 9:54 am

Turkuun olen näillä näkymin mäkin saapumassa, tosin todennäköisimmin vain sunnuntaiksi ja silloinkin tähtänen gaalaan. :D Lauantaina joudun olemaan iltavuorossa, joten mulle on helpompaa tulla sunnuntaina aamujunalla. Cossata en aio, enkä usko että ohjelma muuten juuri innostaa kuin gaalan ja mahdollisesti scifikirpparin doctor who suhteen. En ole käynyt coneissa sitten viime vuoden Bakaconin, odotan jännityksellä kuinka monta minuuttia tällä kertaa menee ennen kuin tunnen itseni vanhaksi ja kärttyiseksi. :--D
here's the truth - baby, here's the truth.

1 tykkää.
Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja jasper » To Kesä 16, 2011 10:00 am

Mäkin olen saapumassa paikalle! Toivottavasti myös pukeutuneena erään Dir en greyn parrakkaaksi (silloin vähemmän parrakkaaksi) kitaristiksi. :-----D
ja taas
hierrät a i k a a s i verille

3 tykkää.
jasper
Vuoden Kiyoharu

ViestiKirjoittaja tearless-rain » Pe Kesä 17, 2011 11:49 pm

Saapumassa ollaan, jos vain pääsen. :) Kun kerta nyt yritän gaalaan kovasti päästä osallistumaan, niin täytyyhän sitä conissakin poiketa. Mahdollisesta cossauksesta en tiedä, katsoo nyt, jos aion jonkun edellisen cossini päälle laittaa. Uutta ei ole aikaa tai jaksamista tehdä. ^^;

Muttah! Toivottavasti pääsen! En taida olla molempina päivinä tulossa, mutta vain tuona jälkimmäisenä.
Kuva

「ずっとなんて強いこと言えない僕聞けない君。」

I've always been unabled to say strong words, that's why you never heard of them.

song: Nigatsu - SID
translation: rayaikawa @ LJ

tearless-rain
Teknikko

ViestiKirjoittaja REIRA » Ke Kesä 22, 2011 7:25 pm

Mä tulen luultavasti, kun oon muutenkin Turkuun kesällä muuttamassa, ja niin lauantaiks ku sunnuntaiksikin. Ainakin niin olis suunnitelmissa. Ja tulen yksin, niin että seuraa saa tulla pitämään jos mut jostain bongaa :')

Cossia yritän kovasti keksiä, mutta hankalaa on kun sillon on varmaan aika kuuma ja kestän sellasta hirmu huonosti D:

// edittoa, tuun myös perjantaiks, ja koko hoito varmistu ja sain seuraa x3 ja cossinkin sain keksittyä.
Viimeksi muokannut REIRA päivämäärä To Kesä 30, 2011 6:27 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

REIRA
Fani

ViestiKirjoittaja Rikotin » Ke Kesä 22, 2011 8:00 pm

Tulossa ollaan! o/ Olen aina perjantaista sunnuntaihin saakka~

Tarkoituksenani on leikkiä hölmöä (lasketaanpas että montako kuplamuovista tykkäävää löydän päivän aikana, ja homman nimen ymmärrätte takuulla jos minut mekossa bongaatte) ja cossata kaupanpäällisiksi. Jiiruja en tälläkään kertaa cossaa koska animekin on lähellä sydäntä enkä todellakaan ole pysäyttävän komea japsimies </3

Omasta ohjelmankulustani en vielä tiedä, mutta mikäli aikaa ja suuntavaistoa on, niin ehkä minä siellä gaalassakin voisin ensimmäistä kertaa piipahtaa. Ja vaikka en sitä tekisikään, musta ois kiva jos tulisitte halaamaan jos näette laukun/kyltin jossa on mun nick koska halit on mukavia ja kivoja tapoja tutustua muihin ihm-shot-
Life is here and now
-that's all you deserve.

Rikotin
Bändäri

ViestiKirjoittaja Tricen » Ke Kesä 22, 2011 8:58 pm

Tulossa oon, on nii lyhyt matka et olis tyhmää jos ei tulis!

Cossata aijon, yritän tässä vääntää pukua kasaan - et jos näätte nolon Kisaki-cossin, se oon varmaan mä. Tai jos näätte Dirut ja Kisakin. Gaalaanki oon tulossa, ennen en oo ees yrittäny tulla, mut nyt on oiva mahdollisuus nii näkis näit muitaki lafilaisia!
No more words are needed.
Just moments scattering into nothingness.

Just beauty.

Tricen
Teknikko

ViestiKirjoittaja Kurobara » La Heinä 02, 2011 1:53 pm

Olen kai tulossa, mutta cossata en voi vieläkään vaikka on ollut suunnitteilla jo pidemmän aikaa, monta vuotta. :/ En tosin tiedä vielä minä päivänä tulen, mutta tuskin mä siellä useempaa päivää olen, vain käymässä yhtenä päivänä. Voi olla ettei mua nähdä tällä kertaa niin erikoisen näköisenä kuin ennen, mutta jotain pientä yritän kuitenkin saada aikaan, mutten tällä kertaa aio panostaa niin paljoa, olen vaan. :) On sellaset helteet etten hirveästi viitsi mitenkään erityisen paljon pukeutua että elossa pysyn. Keksin aina ihania tekosyitä... :3

Kurobara
Fani

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Ti Heinä 12, 2011 11:52 am

Todellakin tulossa! :D

Desucon jäi viime kuussa väliin ja tämänkin meinasin skipata, mutta onneksi sain seurakseni Enyan, niin ollaan sitten tulossa niin Animeconiin kuin siellä järjestettävään Lafi-Gaalaankin. Piru tosin periköön Turun kulttuurikaupunki-hössötyksen, kun emme meinanneet löytää yöpaikkaa. Meinasin jo soittaa birgittalaisluostariin ja kysyä sieltä yösijaa... :_____D

Mutta joo, innolla odottelen tuota Animeconia ja millaisia cosseja siellä oikein onkaan! <3 Olisi ollut kiva cossailla itsekin, mutta taitaapi jäädä jälleen kerran laiskuuden iskiessä. Jack Skellington-cossi tai Jared Leto The Kill-videolta olisi ollut unelma. x) No, pääsee ainakin shoppaamaan uusimman Black Butlerin, jos se on vihdoinkin ilmestynyt!
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

2 tykkää.
shy-rebel
Vuoden double

ViestiKirjoittaja Pinja-Chan » To Heinä 14, 2011 8:36 pm

^ Mä olen samaa mieltä ton ohjelman kanssa, mitä nyt nopeesti vilkaisin. Kyllä sieltä muutama, hmm. tonne voisin mennä, juttukin löytyi.
Ainakin ajattelin kokeilla tota Parapara -hommaa. Oon nähny ku sitä tanssitaan ja aina tullu sellainen, minä kanssa. Nytten on mahdollisuus. :D
Ja sitte mut saattaa löytää ehkä origamityöpajasta lauantaina. Kutenkin nää pitävimmmät päätetään junassa ja/tai con -paikalla.
Luulen kuitenkin, et mut löytyy hengaamasta jossain...nii

Eli siis kyllä, olen tulossa coniin. Itseasiassa huomenna lähtö. Conissa kaikki kolme päivää, yöpymiset lattiamajoituksessa ja kaverina tuizi.
Ja, jos mut näkee ni tietysti saa tulla moikkaamaan/puhumaan/hengaamaan/halaamaan, ihan mieluusti mä tapaan ihmisiä. ^^
Life is tough but try to be postive always i will do my best So you will do your best.

☆ LM.C 13.5.2012
☆ An Cafe 6.11.2012
☆ Plunklock 9.5.2013

Pinja-Chan
Vuoden Maya

ViestiKirjoittaja Noradriel » To Heinä 14, 2011 9:32 pm

Juu, olen minäkin lähdössä coniin, huomenna päivällä. Saa nähdä onko coni ohjelmataan ja järjestelyiltään yhtä hyvä kuin nettisivut ja niiden päivitys. Jos on niin voi apua. Tulee surkea coni. Ja kuten muutkin ovat huomanneet aika ohjelmaköyhältä näyttää. Siskon kanssa on lähinnä cossi-kisat ja Yaoi-paneeli, molemmat perinteiden takia. En tiedä onko coni huononut vai ollaanko me käyty liian monissa coneissa jo.

Tuttujen tapaamista odotan ja sitä että pääsen taas Turkuun! Yritin taivutella siskon Turun linnaan mutta se vastusti "sää kattoisit vaan jotain kynttilänjalkaa puolituntia, eikä me päästäis ikinä mihinkään." 8D (Ei niin varmaan kävis...) Mutta ainakin Tuomikirkko on bongauskohteena(+kuvaussessioita siellä).

Saa vetää hihasta, en tiedä mistä minut tunnistaa, mutta sisko cossailee ensin Jim Hawkinsia ja toisena cossinaan Michael Jacksonia. Ja sen kanssa liikun kokoajan. Ehkä jopa Lafi-gaalaan.

Toivottavasti se nyt ei sataisi koko viikonloppua, olisi kiva olla ulkonakin välillä.
Est celui qui lui jettera première pierre.

Noradriel
Teknikko

Paikkakunta: Mansessa ja satunnaisesti vierailee Japanissa uniensa kautta

ViestiKirjoittaja Cafekko-Chan » La Heinä 16, 2011 8:44 pm

noin, nyt on animecon mun osalta ohi. elikkäs olin perjantaina ja sit tänään. tänään oli ehkä kivempi ilma ku eilen, onneks ei nyt koko aikaa satanu.
ehheh oon niin pieni et tää on vasta mun eka coni. mutta tykkäsin tosi paljon ja oon kyllä uudestaanki tulossa! aluks mää ja mun kaverit oltiin koko paikasta ihan sekasin :( mut kyl se sit siitä jotenki selvis. mä näin aika paljon tuttuja ja sain uusiakin kavereita. ja ostelin tietty kaikkee sälää. :)

ja sit mä näin Lauranki!!!!! xDD tai kyl mä varmaan teitä muitaki näin mut kumminki

//Laura, mä olin se vaaleehiuksinen sen vieressä joka osti sulta sen kera-lehden :DD puhuinki sulleeeee :)
Viimeksi muokannut Cafekko-Chan päivämäärä Ke Heinä 20, 2011 8:16 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
''夢見た頃は独りでいるのが怖くて嫌で''
''手にした温もりを上手に返す勇気が無くて''
''真っ直ぐ伸びてくみんなの顔を見るのが嫌いで''
'' 居場所が欲しいの、この街の中、独りにしなで ''

Cafekko-Chan
Roudari

ViestiKirjoittaja nyanyan » Ma Heinä 18, 2011 1:32 pm

Coni oli kyllä aika lame sanoisinko. Ei tarjonnut pahemmin mitään mielenkiintoista ohjelmaa joten päädyin vaan hengailemaan kavereiden kanssa ja randomisti miittailemaan tuttuja ja ihailemaan joitain onnistuneita cosseja. Tosin kavereiden näkeminen on aina jees joten olihan se viikonloppu sitten ihan hauska ja onnistunutkin loppujen lopuksi ja lafi-gaala+jatkot olivat loistava päätös sille. :') (Pelottavat modet eivät olleet sittenkään niin pelottavia :---D)

nyanyan
Roudari

ViestiKirjoittaja Tricen » Ma Heinä 18, 2011 5:38 pm

Oon vähän samaa mieltä, coni oli aika lame ja en olis menny sinne jos ei olis ollu mahtava porukka. Mun ah niin ihanaa Kisaki-cossia ei kyllä varmaan kukaan muu tunnistanut kuin lafilaiset, hyvä puoli oli siinä, ettei koko ajan pysäytelty ja pyydetty kuvia.

Ite en nähny sellasta henkeäsalpaavaa cossia, eikä ollu ees kamera mukana, et ei sen puoleen 8--D Ärsytti vaan välillä ne cossaajat joiden asut oli "ostin housut ja paidan Seppälästä ja laitoin hiukset ponnarille ja en ees bindaa vaikka cossaan miestä"-settiä, kun itse olin tehnyt 90% cossista ihan itse kaavoista alkaen. Mut kaikki saa cossaa ketä ja miten haluaa, kunhan sen tekis hyvin!

Ja Laura, toivottavasti Miss Lafi laittaa kohtapian kuvasarjan Kisakin ja Kyon taistelusta! Kisaki 1 - Kyo 0
No more words are needed.
Just moments scattering into nothingness.

Just beauty.

Tricen
Teknikko

ViestiKirjoittaja akumu » Ti Heinä 19, 2011 8:13 pm

Mun mielestä con oli harvinaisen kiva :-D

Saattaa johtua siitä, että en ole vieraillut muuta kuin parissa conissa, joista tämä oli ehdottomasti paras. Tänä vuonna Animeconissa tuntui olevan niin paljon hyviä cosseja, ja mua harmittaa tosi paljon, etten saanut otettua kuvia muutamasta mun lempparicossistani :( Olin paikalla lauantaina sekä sunnuntaina, mutta lauantaina en ottanut kuin muutaman kuvan syystäkin, että mun vitutuskäyrä oli harvinaisen suuri enkä halunnut mennä pyytämään keneltäkään kuvia. Mun kännykkä ei jostain syystä toiminut tippaakaan ja se ärsytti mua ihan sikana. Onneksi sunnuntai oli sitten mun osaltani paljon tuottoisampi päivä. Lauantaina olisin halunnut ottaa kuvia Kuroshitsuji-cossaajista, joita en sitten sunnuntaina enää nähnyt :( Harmittaa kyllä ihan sikana.

Oli kuitenkin kivaa nähdä kavereita pitkästä aikaa ja tuli niitä hyviäkin kuvia otettua :-) Yhdeksi lemppariksi osui Sebastian Michaelisin ja Ciel Phantomhiven cossipari, ja mun täytyy tälleen btw ihmetellä ja ihailla sitä, miten ne jotkut oikeesti jaksaa panostaa siihen cossipuvun tekemiseen. Nimimerkillä alotin joskus Rukin Disorder-lookin paidan tekemisen, mutta loppujen lopuksi innostus hiipui melkein heti paidan valmistuttua :-D

Mutta tuli nähtyä tuttuja ja vähemmän tuttuja ! Saatoin nähdä myös Lauran ja kumppanit, mutten ole varma. No, nyt on ainakin ensimmäinen Animecon mun osalta tullut koettua :-D
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

Paluu Conit ja muut tapahtumat