**aprillia** Viimeaikaiset käyttökatkot & järjestelmän...

Tärkeä! Kaikki ylläpidon ilmoitukset foorumin suhteen.

**aprillia** Viimeaikaiset käyttökatkot & järjestelmän...

ViestiKirjoittaja gnrbu » Su Huhti 01, 2012 8:17 am

Kuten viime marraskuussa tiedotimme, kärsimme normaalia vakavammista teknisistä ongelmista. Foorumi on kasvanut niin isoksi, ettei tietokantamme pysty pyörittämään sitä, mikä on aiheuttanut viime viikkojen aikana kaikenlaista harmia. Tekninen tiimimme (= gnrbu) on korjannut, optimoinut ja indeksoinut hiki hatussa, mutta jouduimme lopulta toteamaan, ettei juuri mitään ole tehtävissä.

Marraskuussa tehdyn kyselyn perusteella ylläpito on päättänyt siirtää Lafin uuteen foorumiin. Aloitamme alusta uudessa, tyhjässä foorumissa, joka tulee toimimaan samalla tavalla kuin nykyinenkin. Lafin osoite ei vaihdu. Valitettavasti kaikki jäsenet joutuvat rekisteröimään nickinsä uudestaan. Ficcien uudelleenpostaus on sallittua, ja ohjeistamme siitä tarkemmin uudessa foorumissa. Vanhan foorumin ficcialueet jäävät luettaviksi osoitteseen, jonka ilmoitamme myöhemmin. Kuitenkaan vain jäsenille avoimet alueet, kuten offtopic, ja yksityisviestit eivät ole enää luettavissa. (Ei kuitenkaan huolta, uuteen foorumiin tulee tietysti uusi offtopic-alue.)

Uusi foorumi aloittaa su 29.4.2012!

Uuden foorumin luomiseen liittyy paljon hommaa, minkä takia seuraavan ~kuukauden aikana tekninen tiimimme (= gnrbu) ei huolla nykyistä foorumia. Haluamme kuitenkin pitää foorumin luettavana (olisi aika ikävää katsoa kaksi viikkoa sivua, jolla lukee vain "General Error" :p), minkä takia laitamme päälle muutamia rajoituksia, joiden avulla tietokanta toivottavasti pysyy normaalikierroksilla ja foorumi pystyssä:

- Offtopic-alue lukitaan. (Anteeksi, offaajat! Lupaamme, että saatte uudessa foorumissa rupatella sydämenne kyllyydestä.)
- Viestien ja alueiden seuraaminen otetaan pois päältä. Kirjanmerkit otetaan pois päältä. Näitä toimintoja käytetään melko vähän, ja niiden poistaminen vapauttaa lisää tilaa foorumiviesteille.
- Foorumiin ei oteta uusia pitkiä ficcejä. Suosittelemme, että ficcaajat odottavat hetken ja julkaisevat ficcinsä vasta uudessa foorumissa. Raapaleiden ja lyhyiden vignettejen postaaminen on ok. Pitkän ficin raja on 1 000 merkkiä.
- Foorumiin ei oteta muitakaan yli 1 000 merkkiä pitkiä viestejä. Toivomme, ettei seuraavien kahden viikon aikana foorumissa jutusteltaisi pelkän jutustelun takia, sillä tietokantatilaa on enää erittäin rajoitetusti. Mielipiteet, kommentit ja ehdotukset ovat edelleen tervetulleita kaikille alueille (poislukien Offtopic), mutta toivomme, että ne esitetään lyhyesti ja ytimekkäästi!
- Viestien lähetyksen aikarajaksi asetetaan 15 minuuttia. Sinun täytyy siis viestin lähetyksen jälkeen odottaa 15 minuuttia ennen kuin voit lähettää seuraavan viestin.

Viestien lisäksi tietokantaa eniten kuormittava tekijä on yhtäaikaiset istuntojen tilapäivitykset, eli käytännössä sisäänkirjautumiset ja päivityspyynnöt. Tästä johtuen olemme päättäneet jakaa käyttäjät vaihtuviin käyttövuoroihin. Ryhmä 1. saa käyttää foorumia maanantait ja tiistait, 2. ryhmä keskiviikot ja torstait, 3. ryhmä perjantait ja lauantait. Sunnuntain olemme päättäneet pyhittää kymmenen käskyn mukaisesti Jeesukselle ja ylläpidon hyvinvoinnille, eli silloin foorumi ei ole lainkaan toiminnassa koko ylläpidon työskennellessä uuden foorumin parissa. Käyttövuoroja aletaan valvoa ensi maanantaista lähtien. Laitamme sisäänkirjautumissivulle vielä muistutuksen siitä, mitkä ryhmät ja käyttöpäivät ovat, niin kukaan ei vahingossa aiheuta häiriötä kirjautumalla sisään vääränä päivänä.

Ryhmät ovat tehty aakkosellisen käyttäjäluettelon mukaan, joten katso, mille seuraavista väleistä oma nickisi osuu. Käyttäjäryhmän vaihtoa voit anoa admineilta, mikäli sinulla on esimerkiksi harrastuksia päällekkäin lafivuorosi kanssa. Huomatkaa kuitenkin, ettei kaikkien toiveita voida välttämättä toteuttaa.

1. +tikkari+ - Jashiko (ma, ti)
2. Jasse - Pinja-Chan (ke, to)
3. pinkero - Zousi (pe, la)

Huomaa, että myös moderaattorit työskentelevät seuraavan kuun ajan vuoroissa: Ryhmän 1 admin on gnrbu, mutta koska hän on ensisijaisesti tekninen tukemme, kaikkia ryhmän 1 jäseniä pyydetään ottamaan mieluummin yhteyttä moderaattori jasperiin. Ryhmän 2 admin on minnako ja moderaattorit Laura ja Ninjin. Ryhmän 3 admin on tikraw ja moderaattorit shunshun, niini ja Yuugi.

Uudelle foorumille harkitsemme maksimikäyttäjämäärää, alustavasti 600 henkeä, jonka jälkeen uusia käyttäjiä ei foorumille voisi enää rekisteröityä. Älä kuitenkaan huoli, jos et heti mahdu uuteen Lafiin - halukkaat voivat ilmoittautua jonotuslistalle, jolta otetaan uusia käyttäjiä foorumille aina, kun tilaa saadaan esimerkiksi epäaktiivisia tai huonosti käyttäytyviä käyttäjiä poistamalla. Tämä idea on kuitenkin vasta harkinta-asteella, joten mielipiteitä saa esittää esimerkiksi tässä ketjussa.

Ylläpito toivoo käyttäjiltä ymmärrystä vaikeassa tilanteessa ja pahoittelee suuresti kaikkea tästä aiheutuvaa haittaa.

13 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

Re: Viimeaikaiset käyttökatkot & järjestelmän vaihto 29.4.

ViestiKirjoittaja Orkrist » Su Huhti 01, 2012 12:20 pm

Kuva
here's the truth - baby, here's the truth.

2 tykkää.
Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja gnrbu » Su Huhti 01, 2012 1:32 pm

^ ...öö, kiitos?

2 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja tikraw » Su Huhti 01, 2012 2:01 pm

^
^Mä haluaisin korostaa, että Lafi on poliittisesti sitoutumaton sivusto.

Mä pohdin myös, pitäisikö tämä 1000 merkin raja säilyttää myös uudessa foorumissa. Kukaan ei ole valittanut, enkä itse ole huomannut tästä mitään haittaa, päinvastoin! Miettikää nyt, miten usein ficceihinkin tulisi jatkoa, kun jokainen osa saisi olla vain 1000 merkkiä pitkä! Ja lafilaiset oppisivat tiivistämisen jalon taidon, joka on hyödyksi varsinkin opiskellessa korkeammilla asteilla. (Henk. koht. tykkään myös siitä, et turha kuvailu saattaisi jäädä pois, koska enemmän toimintaa = parempi ficci.) Kommentoidessakaan ei olisi turhia paineita siitä, et kommentin pitäisi olla pitkä, jolloin jokainen voisi keskittyä sisältöön paremmin. Miltä kuulostaisi? :o
Just smile, it confuses people.

3 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja minnako » Su Huhti 01, 2012 2:07 pm

^ Mä oisin ihan mukana! Ja imo toi Saanan ehdottama punainen meininki sopis meille oikeastaan aika hyvin, koska mä tykkään joka tapauksessa enemmän punaisesta kuin tästä ällön hailakasta sinisestä... Eiku.

1000 merkkiä on kanssa ihan hyvä, kunhan ficeistä ei jää toi kuvailu pois vaan juoni lyhenis, ku mä oon enemmän tällanen tunnelmaficcaaja :/
提心吊胆和闷

1 tykkää.
minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja gnrbu » Su Huhti 01, 2012 2:29 pm

^^ Testasin ehdotusta postaamalla yhden ficcikansiosta löytyneen vanhan one-shotin. Siinä on aika toiminnallinen juoni (räjähdyksiä, moottoripyörätakaa-ajoja etc.), joten ajattelin, että se olisi sopiva. Mitä mieltä olette, jaksaisiko tuollaisina pätkinä postattuja ficcejä lukea?

Olen itse viettänyt viime aikoina niin paljon aikaa LJ-memeissä, joihin postataan ficcejä <4300 merkin pätkissä, että omaan silmään ei näytä vielä kamalan pahalta.

// ETA: Minna, postaisinko vielä toisen kuvailullisemman ficin, niin voitaisiin arvioida sellaisiakin?

4 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja minnako » Su Huhti 01, 2012 3:01 pm

^ Jos viitsit, ois tosi jees!
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja gnrbu » Su Huhti 01, 2012 3:20 pm

^ Äh, en löytänyt mitään hurjan tunteellista, mutta kai tantraseksin kuvailu kelpaa?

Kertokaa toki muutkin mielipiteitänne, ettei tämä jää pelkäksi nykyisten ja entisten adminien keskusteluksi!

2 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Kyugi » Su Huhti 01, 2012 3:45 pm

PAHAT IHMISET
kamferipuu laulaa

2 tykkää.
Kyugi
Bändäri

ViestiKirjoittaja tikraw » Su Huhti 01, 2012 3:51 pm

^Koskeeko kommenttisi foorumiuudistuksia vai gnrbun ficcejä? Mikäli mielipahasi lähde ovat ficit, on gnrbu luvannut poistaa ne heti, kun päätös siitä, pidetäänkö 1000 merkin raja myös uudella foorumilla, on tehty.

3 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Kyugi » Su Huhti 01, 2012 4:00 pm

No molempia : ( Raja ei oo kiva. Sitäpaitsi, ei tantraseksin kuvailu mahdu sataan 1000 merkin mittaseen viestiin!

//edit

Sitäpaitsi punahenkisyyskään ei ois kivaa, koska Stalin oli kansanmurhaaja, kyllä siellä Siperiassa tapahtu vaikka mitä... Onneks lafi on sentään edelleen epäpoliittinen!
Viimeksi muokannut Kyugi päivämäärä Su Huhti 01, 2012 5:39 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
kamferipuu laulaa

Kyugi
Bändäri

ViestiKirjoittaja tikraw » Su Huhti 01, 2012 4:17 pm

Kuten sanottu, ylläpito pahoittelee kaikesta tästä aiheutuva haittaa ja mielipahaa. Tietysti jos useampia vastusteluja 1000 merkin rajalle löytyy, voidaan asiaa pohtia uudelleen. Joka tapauksessa minusta tantraseksi kuulostaa tylsältä luettavalta, liian filosofista ja vaikeaa :(

1 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Meame » Su Huhti 01, 2012 7:20 pm

Minä olen kommunistin kannattaja, joten sisko Minnako, saat minusta toverin rinnallesi tässä punaisen idean läpi viennissä. Myös 1000 sanan raja viesteissä olisi kerrassaan hyvä. Nykyään kun lafissa laverrellaan asiasta kuin asiasta liikaa, eikä päästä itse asiaan kuin todella harvoin. Tämä siis pätee mielestäni niin ficceihin kuin muihin keskusteluihin.

Tantraseksistä en tiedä mitään, enkä kauheasti välitäkään, mutta jos sen voi jotenkin jakaa kaikille tasapuolisesti, niin kuin kommunismissa pitääkin, niin en näe sitä mitenkään erityisesti nuorisoa vahingoittavana asiana.
She ain't never gonna get wise
and i feel better with my hands tied

[Beatsteaks - Hand in Hand]

ava by Kiyo

7 tykkää.
Meame
Bändäri

ViestiKirjoittaja tikraw » Su Huhti 01, 2012 9:02 pm

Kaikki muu, paitsi ylläpito- ja muokkausoikeudet voidaan jakaa tasan, mut jos kaikki on admineita, voi homma riistäytyä käsistä :|

Mut HUOM! Uusien käyttäjänimien luominen eri käyttäjäryhmiin on KIELLETTYÄ! Kaikki havaitut tapaukset poistetaan ja niistä seuraa sanktioita, kuten väliaikainen porttikielto. Älkää siis edes ajatelko >:(

1 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Su Huhti 01, 2012 10:04 pm

Nytnytnyt on annettava aika äkäistä palautetta.

Olen koko illan vääntänyt kommenttivastausta. Tappelu 1000 merkin viestirajoituksen kanssa riitti vielä, mutta se, että joudun julkaisemaan vastaukseni useamman pikkuviestin sisältävänä ryppäänä kuin spämmäilisin omaan ficciini (koska yli 8000 merkin viestiä Lafi ei enää suostu minulla lähettämään) ja 15 minuutin väliajoin, ei saa minulta kannatusta ollenkaan. Ei sitten yhtään.

Jos viesteissä pitää joku raja olla, niin ainakin enemmän kuin 1000 merkkiä. Pitkien kommenttien tai vastausten kirjoittajilla tulee muuten aikas reippaasti tuplapostauksia ja katkeilevia viestejä viestiketjuihin, kun kaikkea sanottavaansa ei enää saa mahdutettua yhteen viestiin. Minulle 1000 merkkiä on liian vähän, tai sitten pitäisi vain kiltisti karsia noita hymiöitä.

Olen puhunut. Kiitos ja anteeksi. :(
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

shy-rebel
Vuoden double

ViestiKirjoittaja Yuugi » Su Huhti 01, 2012 10:11 pm

Minäkin pyydän modetiimiläisenä tosi paljon anteeksi tästä aiheutunutta mielipahaa, mutta shy-rebelin mainitsemiin kommentteihin ja niiden vastauksiin haluaisin sanoa oman mielipiteeni, joka tukee tätä järjestelyä:

Onhan se tieättekö ahdistavaa uusille käyttäjille, että kun vanhat käyttäjät osaa kirjottaa tosi pitkiä kommentteja joissa syväanalysoidaan ficciä. :( Ei kaikki osaa. Käyttäjät on enempi samalla lähtöviivalla toisiinsa nähden, jos sisällytetään tää tuhannen sanan raja uudellekin foorumille. Ei tuu paineita. Kannatan tuhannen sanan rajaa tulevaisuudessakin.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja hinua » Su Huhti 01, 2012 10:46 pm

Olenko mä ainoa, ketä naurattaa ^-^

Mut tällanen Pohjois-Koreamainen pikkutarkka tyrannifoorumi on kyllä aivan huippu! Oi niitä aikoja jolloin viesteihin piti saada väkisin ihan sikana sisältöä, koska liian lyhyitä viestejä ei saanut julkaista ja nyt aletaan rajoittaa pituudesta oijjoi <3 Toivottavasti toimii ilman liian kärttyisiä käyttäjiä :DD

Kysymys, voiko uudelle foorumille jo alkaa jonottaa? :'DD

// Neran synttäritarjoilut vaikuttaa selkeesti sormikoordinaatioon ku tää teksti vilisi virheitä. Hupsis :D
Kuva

2 tykkää.
hinua
Teknikko

ViestiKirjoittaja Anraf » Su Huhti 01, 2012 10:49 pm

Voi hiton hitto teidän kanssanne... xD
Jos minä olisin Suomen kuningatar (vanha tuttu fraasini) niin poistaisin A-prillipäivän (hah, ohitinpa teidän juonikkaan catchinne) kalenteristamme katoavana kansanperinteenä.

Siis sen kerran kun tämäkin reliikki jaksaisi pitkästä aikaa (valkoviinin voimalla) valvoa vastaamassa kommenteihin ja postata ficciinsä uutta lukua, tänne on tullut jokin käsittämätön tuhannen merkin raja, joka täyttyy jo alle kolmensadan sanan tekstissä jostain käsittämättömästä syystä X.

Ohhoi, tämän on paras olla kunnossa kun vuorokausi vaihtuu, tai muuten minä... minä... hitto vie, minä lähden Japaniin ettekä kuule minusta enää kuin vain joskus ja Juhannuksena! (no etenkin silloin)

T: Hate cat is not amused
~Here lies what is left of me. The rest is mystery. Ignore thyself.~ (Stan Rice)

1 tykkää.
Anraf
Vuoden jännitys

ViestiKirjoittaja gnrbu » Su Huhti 01, 2012 11:13 pm

Anraf kirjoitti:Ohhoi, tämän on paras olla kunnossa kun vuorokausi vaihtuu, tai muuten minä... minä... hitto vie, minä lähden Japaniin ettekä kuule minusta enää kuin vain joskus ja Juhannuksena! (no etenkin silloin)

Odotan mielenkiinnolla, kuinka aiot täyttää tämän lupauksen. Tulet kuitenkin asumaan Japanissa alle 20 neliön huoneessa koko foorumin teknisen tiimin (= gnrbun) kanssa. :D

4 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

Re: **aprillia** Viimeaikaiset käyttökatkot & järjestelmän..

ViestiKirjoittaja Anraf » Su Huhti 01, 2012 11:28 pm

...Totta. Olin katsovinani, että netti toimii jokaisessa tukikohdassa, jossa majailemme. Toivottavasti kaltaisesi bittitiikeri ei estä lymyilyäni Lafin ihmeellisessä maailmassa uhkauksistani huolimatta........ >.>;

Ja tiedät hyvin, että täytän jokaisen lupauksen ja uhkauksen, jonka suustani päästän. Että siitä vain pakkailemaan Karastica-bikinejä matkalaukkuusi! *krauh*
~Here lies what is left of me. The rest is mystery. Ignore thyself.~ (Stan Rice)

Anraf
Vuoden jännitys

Seuraava

Paluu Ylläpidon ilmoitukset