Arvet (Ruki / Tatsurou oneshot, angst, drama-ish)

Alastomuus, seksi tai seksuaaliseksi koettu käytös, huumausaineet, väkivalta ja huono kielenkäyttö saattavat esiintyä ficissä jo selkeinä tai voimakkaina.

Arvet (Ruki / Tatsurou oneshot, angst, drama-ish)

ViestiKirjoittaja lumiukko » Su Huhti 28, 2013 10:07 pm

Title: Arvet
Author: lumiukko
Beta: lafin ulkopuolinen ystäväiseni~
Rating: K-15
Genre: angst, drama-ish
Characters: Ruki (the GazettE), Tatsurou (MUCC) + muutamia muita
Pairing: Ruki / Tatsurou
Chapters: oneshot
PoV: Tatsurou
Warnings: Pettämistä
Disclaimer: Tatsurou ja Ruki eivät ole vallassani, mutta teksti sen sijaan on~

Summary: En ymmärrä, Ruki, miksi minä uskoin sinua, miksi annoin sen tapahtua?

A/N: Ruki on kiva, Tatsurou on kiva, yhdessä ne on vielä kivempia. Molemmat on ehkä hivenen OoC, mutta mielikuvilla on kiva leikkiä ja mistä me edes oikeesti tiedetään millasia ne on, julkisivut on kuitenkin julkisivuja o.o Toivottavasti nautitte silti tästä eteenne kannettavasta angstiplätystä ~

~~~~

Tiedätkö sinä, miltä se tuntuu, kun raavit vanhan arven auki? Tiedätkö sinä, miltä se tuntuu, kun verenvuoto ei lakkaa, se vain jatkaa, jatkaa, jatkaa aina vaan?

Minä tiedän, tiedän sen liiankin hyvin. Tiedän myös miltä tuntuu olla yksin, miltä tuntuu jäädä yksin, miltä tuntuu jäädä yksin aina uudestaan.

Kyllä sinä, Matsumoto Takanori, tiedät mistä minä puhun. Kyllä sinä tiedät, ketä minä tarkoitan, kyllä sinä tiedät, mitä olet minulle tehnyt.

Minä olen Tatsurou.

Kaikki lähti siitä, kun tapasin sinut erään MUCCun keikan jälkeen - olit ollut katsomassa meitä jonkun ystäväsi kanssa. Pyysit minua ulos syömään, ja minä tietenkin suostuin. Ei noin pienelle ja suloiselle miehelle voinut sanoa ei.

Mutta olin väärässä. Olit kyllä pieni, olet edelleen, mutta et suloinen. Oikeasti olet ilkeä, itsekäs ja nautinnonhakuinen. Sain tietää, että sinulla on muitakin miehiä - mutta tietenkin vasta, kun olin rakastunut sinuun korviani myöten.

Niin, Takanori. Rukina sinut monet tuntevat, Rukiksi haluat tulla kutsutuksi sängyssä. Ja voi, kuinka täydellistä seksimme olikaan! Sinä olit päällä, aina, sinä halusit ottaa minut edestä, takaa, miten päin vain. Sinä halusit, että anelen lisää, pyydän, huokailen nimeäsi. Ja minä anelin, pyysin, huokailin. En saanut tarpeekseni sinusta, sinusta ja kehostasi. Ja vieläkin, vaikka minuun sattuu, haluaisin, tarvitsisin sinut lähelleni, sisälleni, iholleni. Kyllä, vieläkin.

Jatkoimme tapailuamme, tapasimme yhä useammin ja useammin. Esittelit minut vanhemmillesikin, kerroit, miten rakastit minua. Ja minä uskoin sokeasti. Muutimme yhteen, rakastelimme ensimmäistä kertaa yhteisessä kodissamme. Mutta samaan aikaan haaveilit muista miehistä, panit basistianne the GazettEn harjoitusten jälkeen. Uskottelit minulle, että Reita pakotti sinut siihen, ja minä uskoin. Minä idiootti uskoin. Olin vihainen Reitalle, mutta en uskaltanut tehdä mitään, ettei bändinne hajoaisi. Sinä kuitenkin rakastit laulamista.

Ensimmäistä kertaa kun pyysit Kazukia mukaan makuuhuoneleikkeihimme, olin loukkaantunut. Enkö minä ollutkaan tarpeeksi? Suutelit kuitenkin minua ja sanoit, että halusit minulle parasta, halusit että minäkin saisin joskus ottaa jonkun. Nautinko minä ottaessani Kazukin? Kyllä, se tuntui hyvältä. Mutta minä rakastin sinua, minä en halunnut koskea kehenkään muuhun niin.

Kazuki vieraili sängyssämme usein, mutta vielä useammin hän makasi siellä, kun minä en ollut mukana. Saatoin tulla harjoituksista kotiin, ja Kazuki käveli minua vastaan hikisenä ja tyytyväisen näköisenä. Sanoit aina, että kyse oli vain yhdestä pikaisesta, kun sinua halutti, eikä minua kuulunut kotiin. En ymmärrä, Ruki, miksi minä uskoin sinua, miksi annoin sen tapahtua?

Pikkuhiljaa aloin väsyä siihen. En enää tullut yöksi kotiin, menin Miyalle nukkumaan. En halunnut kuulla nautinnollisia huokauksiasi, kun purkauduit jonkun muun sisään. Ehkä Kazukin, ehkä Reitan, ehkä Takerun. Uruha oli käynyt meillä joskus, löysin hänen paitansa pyykkikorista. Samoin Saga, mutta tehän vain mietitte Sagan uuden asunnon sisustusta? En tiedä, miksi siihen oli kulunut viisi kondomia yöpöytäsi laatikosta. Enkä ehkä haluakaan.

Niin, minä väsyin siihen. Miya huomasi sen, hän kävi hakemassa tavarani luotasi. Hän vei avaimeni harjoitusten jälkeen ja keräsi koko omaisuuteni pois. Hän otti minut asumaan luoksensa, hän keitti minulle teetä ja lupasi, ettei kukaan satuttaisi minua enää. Ettei kukaan enää tekisi minulle niin.

Me erosimme. Sinä myit yhteisen asuntomme, muutit Reitan luo. Käytit asunnosta saamasi rahat viinaan, tupakkaan ja miehiin. Kondomeihin ja liukasteeseen, leluihin, ruoskiin ja käsirautoihin. Panit ketä halusit, panit kaikkia, jotka halusivat palan sinua. Ja kaikkihan halusivat, haluavat vieläkin.

Minäkin haluan. Haluan luoksesi, lähellesi, haluan sinut sisälleni.

Sinä aistit sen, tulit luokseni, viettelit, pyysit anteeksi. Makasit kanssani taas kerran lisää, sitten katosit, jätit jälkeesi vain kipeän jäljen kaulalleni.

Ja tässä minä olen. Vanhat arvet auki revittyinä, veri jatkaa vuotamistaan.

Veri, jonka sydän laittaa suonissani liikkumaan. Sydän, joka lyö edelleen sinulle.

Sinulle.

Arvet, jotka syntyivät teoistasi, eivät ole parantuneet. Mutta minä haluan niitä lisää.

~~~~

Feedback: Aina yhtä tervetullutta (ja pelättyä) ~
Viimeksi muokannut lumiukko päivämäärä Ti Touko 07, 2013 4:58 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

1 tykkää.
lumiukko
Vuoden angst

Re: Arvet (Ruki / Tatsurou oneshot, angst, drama-ish)

ViestiKirjoittaja sunny » Ti Touko 07, 2013 1:25 pm

Nappasin ficcisi itselleni Kommentikampanjassa sen houkuttelevan lyhyyden tähden, ja myös siksi, että se oli K-15 alueella; kun olet lyhytficcien ystävä, et kauhean usein pääse täällä vierailemaan :') Toinen syy oli se, että en ole kai koskaan lukenut sinulta mitään ja tahdon ehdottomasti tutustua edes yhteen omaan ficciini kommentoineen (Incubus, jos muistat :P) lafilaisen teokseen, joten tässä sitä ollaan.

Mennäänpä sitten itse asiaan, alkaen ficcisi nimestä. Vaikka "Arvet" onkin ihan käypä nimi teoksellesi (pisteet siitä, että laitoit sen suomeksi), on se joka tapauksessa auttamattoman tavallinen. Osasyy kommenttien vähäisyyteen saattaakin piillä itse ficin nimessä, sillä se hukkuu helposti otsikkovirtaan. Sinähän annat ficcisi nimellä ensivaikutelman teoksestasi (sekä itsestäsi authorina) potentiaaliselle lukijalle, joten minun mielestäni on tärkeää panostaa omaperäisyyteen. Tämä on melko yleinen ongelma, ja erittäin harmillinen sellainen. Tietysti julkaistun teoksen nimeä on aika paha mennä jälkikäteen muuttamaan, joten suosittelen sinua pohtimaan tätä seikkaa ensijulkaisuasi postatessasi!

Toinen asia, josta tahtoisin alkutiedoissa huomauttaa, on hahmolistaus. Nähdessäni sen mieleeni tuli vain kysymyksiä siitä, miten ihmeessä saat mahdutettua seitsemän hahmoa näin lyhyeen tekstiin persoonineen kaikkineen. Olin totta puhuakseni aika kauhuissani, koska toispuoleisista hahmoista on aina kavahduttavaa lukea. Loppujen lopuksi viisi näistä listatuista hahmoista esiintyivätkin vain pikaisen maininnan tasolla, ja kaikessa oli taas vähän enemmän järkeä. Laittaisin kuitenkin asiasta jonkinlaisen merkinnän hahmolistaan, että tulevat lukijat eivät odota kuin kuuta nousevaa Sagan suurta sisääntuloa. Muuten, MUCCun Miya puuttuu kokonaan listauksesta, suosittelisin lisäämään hänenkin nimensä sinne. :P

Itse tarina puolestaan oli ihan kelpo. Ei mitään mullistavaa, mutta ei huonokaan. Tämä on sellainen ficci, jossa suurin osa sen syvällisyydestä tulee itse lukijalta, mikäli tämä jaksaa alkaa pohtia vastauksia Tatsuroun lempikysymykselle -- "miksi".

Alkeelliselta psykologiselta kannalta pääteltynä Tatsuroulla on minimaalinen itseluottamus, ja sepä onkin kaiken pahan alku ja juuri. Ruki on kuumempi kuin hella kutosella, juuri sellainen mies, jota Tatsurou ei koskaan voinut kuvitella saavansa -- ja nyt kun sai, ei hän voi laskea irtikään, sillä pelkkä ajatus siitä, että joku sellainen kuin Ruki tahtoo olla hänen kanssaan on riittävä boostaamaan Tatsuroun olematonta itsetuntoa. Tästä muodostuu ilkeä noidankehä, Ruki syö yhtä paljon Tatsuroun itseluottamusta kuin sitä tuokin. Tatsurou antaa kaikki pettämiset ja sattumiset anteeksi, koska pelkää, ettei koskaan saisi ketään toista jos Rukin jättäisi. Ruki puolestaan on aivan samassa tilanteessa kuin Tatsuroukin, mutta hieman eri paikassa. Hän tietää olevansa hot stuff, mutta tarvitsee koko ajan todisteita siitä, joten nappaa sänkyynsä ihan kenet tahansa -- mitä enemmän petitovereita, sitä parempi. Ruki muutti Tatsuroun kanssa luultavasti yhteen siksi, että tietää sen pitävän tämän hänen luonaan; vaikka Ruki ei rakastakaan häntä, jokainen menetys tekee silti lommon Rukin itsetuntoon. Voisin jatkaa vaikka kuinka pitkälle, mutta taidan jättää itsetuntoesseet toiseen kertaan :')

Lyhyesti sanottuna minun teki mieli tintata kuonoon sekä Tatsurouta (joka oli säälittävä selkärangaton raukka) kuin Rukiakin (joka käytti armottomasti hyväkseen muiden tunteita oman olonsa parantamiseksi). Päähenkilöt siis ärsyttivät minua, mikä kuulostaa pahemmalta kuin se on -- ainakin he saivat minut tuntemaan jotakin, ja sehän on pääasia! Sivuhahmoista en liiemmin saanut otetta, paitsi Miyasta, josta pidinkin ficissä eniten. Hän ainakin yritti saada Tatsuroun pois Rukin luota, mikä onkin parasta, mitä tuossa tilanteessa voisi tehdä. Tatsurou kuitenkin palasi vielä Rukin luo ainakin kerran (kuten arvata saattoi), ja totta puhuakseni, minun oli hyvin vaikea sääliä häntä. Toivottavasti Miya antoi tälle tuntuvan läpsäyksen poskelle kotiin palattuaan :')

Kirjoitustyylisi oli kohtuuhyvä, helppolukuinen ja yksinkertainen ilman turhaa kikkailua. Olisin ehkä kaivannut vähän enemmän syvällisyyttä, olihan kyseessä kuitenkin aika pitkälti epätoivolla ja raivolla höystetty päähenkilö. Virheitä en löytänyt, yhtä lukuunottamatta;

Oikeasti olet ilkeä, itsekäs ja nautinnonhakuinen.

Google tarjoaa kovasti nautinnonhaLuista. Suosittelisin vilkaisemaan tätä vähän tarkemmin.

Joka tapauksessa, kiitos tästä lukukokemuksesta ja jatka ihmeessä kirjoittelua! :)
難道 是天意

2 tykkää.
sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja lumiukko » Ti Touko 07, 2013 5:17 pm

Heyy ja kiitos kommentista, sunny~!

Ei ihme jos et oo lukenukaan multa mitään, en kirjoita hirveesti ja yleensä sekin vähä päätyy tietokoneella Ei-kansioon :'D

Mä oon ehkä outo, mutta ite tykkään "tavallisista" nimistä kaikkein eniten. Jonka lisäks mulla ei varmaan ees oo rohkeutta laittaa mitään kekseliäämpää tms, koska pelkään että lukija pettyis siihen jotenkin. Mut katotaan, jos joskus vielä julkasen jotain niin pistetään mietintään~

Hahmolistausta muutin, kiitos huomautuksesta, en ite ees ajatellu näin pitkälle.... huhups.

Tatsurou kuitenkin palasi vielä Rukin luo ainakin kerran (kuten arvata saattoi), ja totta puhuakseni, minun oli hyvin vaikea sääliä häntä. Toivottavasti Miya antoi tälle tuntuvan läpsäyksen poskelle kotiin palattuaan :')

Niinhän Tatsurou ansaitsiskin, se on täys idiootti.

Google tarjoaa kovasti nautinnonhaLuista. Suosittelisin vilkaisemaan tätä vähän tarkemmin.

Mä pyörittelin tota tosi pitkään ja mietin kumman laitan, koska oon nähnyt ja kuullut käytettävän molempia. Päädyin kuitenkin nautinnonhakuiseen ihan siksi, koska Ruki hakemalla hakee nautintoa, eikä pelkästään halua sitä.

Kiitos kommentista kovasti ja pistänpä muistiin näitä, ehkä seuraava on taas sitten pikkuisen parempi :33

1 tykkää.
lumiukko
Vuoden angst

ViestiKirjoittaja akumu » To Kesä 06, 2013 9:21 pm

Tervehdys!

Ujelon tuotoksen luettuani päätin antaa Lafin ficeille mahdollisuuden yrittää herättää mielenkiintoni, joten tässä sitä mennään :) Paritus herätti mielenkiintoni heti ensimmäiseksi, ja olihan se pakko päästä tsekkaamaan millaista tekstiä sinä oikein saat aikaan. Täytyy myöntää, että lyhyydestään huolimatta tämä ficci oli oikein kiva, mä tykkäsin tästä oikeasti aika paljon. Onhan tällaisia draamaficcejä luettu enemmän kuin tarpeeksi nyt viimeaikoina, mutta mikäs sen parempaa kuin lukea draamaa tällä parituksella. Tatsurou/Ruki - tai Ruki/Tatsurou, miten ihmiset sen mieltävät - on ollut yksi suosikkiparituksistani jo muutaman vuoden ajan, mutta en ole aikoihin lukenut tekstejä kyseisellä parituksella, joten nyt oli oivallinen aika tehdä muutos. Tuotoksesi nimi ei nyt välttämättä ole mikään hirveän mullistava tai mielenkiintoinenkaan, mutta tälle se sopi oikein hyvin. Se kiteyttää loistavasti koko tämän tekstin idean. Aluksi vähän irvistelin tämän nimelle, kun en ollut edes aloittanut lukemista, mutta enköhän voi katsoa läpi sormieni, kun tämä teksti oli kuitenkin niin miellyttävää :)

Minusta oli vallan mainiota, että tällä kertaa sellaisena Mr Badassina toimi Ruki, koska yleensä - mitä nyt olen ficcejä lukenut - hän on kaikkien kamalimpienkin asioiden uhri. On sitten raiskaus, sydänsuruja, jonkun läheisen kuolema, koulukiusaamista tai väkivaltaa niin hän on aina uhri. Ei sinäänsä, itse olen mieltänyt hänet sellaiseksi persoonaksi, koska hänessä piilevä feminiinisyys antaa kyllä vähän sellaisia viboja, mutta nyt Tatsurou koki sydänsuruja, ja mä tykkäsin tästä käänteestä. Tykkäsin siitä, että Ruki oli tässä se niin sanottu seme, se joka on top makuuhuoneessa. Kuvaamasi kusipäisyys Rukissa tuli aikalailla yllätyksenä; en osannut kuvitella häntä sentään noin pahaksi ihmiseksi! Teki mieli hakata hänen päätään lapiolla :-D Koskaan ennen en ole tuntenut näin ficciä lukiessani enkä varsinkaan Rukia kohtaan! Täytyy kyllä myöntää, että ei se Tatsuroukaan mikään hirveä järjenjättiläinen ollut. Eiköhän Miya saisi taottua järkeä tuon särkyneen ja haavoittuneen vokalistin päähän.

Kirjoitustyylisi oli kepeää ja helppolukuista, oli helppoa pysyä mukana tarinassa, kun vastaan ei tullut mitään erityisen vaikeasti ymmärrettäviä sanoja tai virkkeitä. Ficistä huokui ahdistuneisuus ja suru, mutta jonkinlainen sääli myös. Mä en osaa oikein sääliä ihmisiä enää, joten en sinäänsä ymmärrä kummankaan miehen ajatuksenjuoksua :-D Teksti oli kuitenkin jollain raadollisella tavalla kaunista ja se sai mut miettimään mun omia sydänsurujani ja draamaa, joka on ollut läsnä mun elämässäni nyt maaliskuusta lähtien. Vaikken tuntenutkaan sääliä Tatsurouta kohtaan, pystyin samaistumaan hänen tunteisiinsa joissain määrin. Jos tapaisin tämän ficin Tatsuroun, saattaisin ymmärtää häntä vähän paremmin ja tajuta, että myös aikuisilla on niitä ongelmia. En yleensä näistä pov-ficeistä niin välitä, mutta tähän se sopi, koska pääsi enemmän kärryille Tatsurousta ja siitä, että hän tosiaankin rakastaa Rukia.
Pakko myöntää, että suurena yllätyksenä tuli noin monen japanilaisen bändiläisen mainitseminen! Ja kun lopussa mainittiin Saga, minulle tuli heti sellainen viba, että pakko päästä joskus lukemaan tai kirjoittamaan Saga/Ruki-ficci :-D Kiitos siis osittain myös inspiraation antamisesta! Ja ylläri, että tähän oltiin ujutettu mukaan myös Reita/Ruki, mutta ei se mitään, se on hieno paritus :)

Quottaan nyt pari kohtaa, joista tykkäsin:

Rukina sinut monet tuntevat, Rukiksi haluat tulla kutsutuksi sängyssä. Ja voi, kuinka täydellistä seksimme olikaan! Sinä olit päällä, aina, sinä halusit ottaa minut edestä, takaa, miten päin vain. Sinä halusit, että anelen lisää, pyydän, huokailen nimeäsi. Ja minä anelin, pyysin, huokailin. En saanut tarpeekseni sinusta, sinusta ja kehostasi. Ja vieläkin, vaikka minuun sattuu, haluaisin, tarvitsisin sinut lähelleni, sisälleni, iholleni. Kyllä, vieläkin.

Mutta samaan aikaan haaveilit muista miehistä, panit basistianne the GazettEn harjoitusten jälkeen.

Saatoin tulla harjoituksista kotiin, ja Kazuki käveli minua vastaan hikisenä ja tyytyväisen näköisenä. Sanoit aina, että kyse oli vain yhdestä pikaisesta, kun sinua halutti, eikä minua kuulunut kotiin.

Panit ketä halusit, panit kaikkia, jotka halusivat palan sinua. Ja kaikkihan halusivat, haluavat vieläkin.

Raadollista, mutta silti jotenkin niin hienoa tekstiä :) Mä tykkään.

Kiitos tästä lukukokemuksesta ja tsemppiä kirjoittamisen kanssa!
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

3 tykkää.
akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » To Kesä 06, 2013 10:20 pm

Hei akumu!

Piristit todella paljon mun päivää kommentillasi, kiitos ;--;

Mun mielestä Ruki taas on semmonen pieni badass, koska miksei vois olla feminiinisvibaisiakin badasseja! Sen lisäks mun mielestä varsinkin joistakin Rukin kuvista uhkuu semmonen pieni player, joka pyörittää montaa samalla ja satuttaa vähän kaikkia. Tykkään myös vähän sekottaa pakkaa siinä, että pienen pitäis aina olla uke ja alla ja säälittävä ja surullinen - ehei, pienikin voi olla pahis ja ilkeä, ja jotenkin suloisuudella huijaamisen avulla se onnistuu vielä vähän paremmin.

Täytyy kyllä myöntää, että ei se Tatsuroukaan mikään hirveä järjenjättiläinen ollut.

Kuinka usein korviaan myöten rakastunut (tai muutenkaan voimakkaiden tunteiden vallassa oleva) ihminen on järkevä? Siinä vaiheessa yleensä mennään tunteiden, ei järjen mukaan, valitettavasti... Mutta ehkä Miya pelastaa! (Huu, voisin kirjoittaa tähän jatkoa parituksella Tatsurou/Miya, eikun?)

Ja ylläri, että tähän oltiin ujutettu mukaan myös Reita/Ruki, mutta ei se mitään, se on hieno paritus :)

Nyyh, huomaa miten mun poikaystävän Reituki-fanitus loikkaa mun teksteihin ))))8

Kiitos tosi paljon kommentista, ehkä mä tän innoittamana saan taas kirjotettua! :)

lumiukko
Vuoden angst

ViestiKirjoittaja Parkkimittari » Pe Kesä 07, 2013 8:34 pm

Hei, tuli hirveä hinku kommentoida taas tauon jälkeen jotain, joten tämä ficci nyt sattui silmiin ensimmäisenä.
Yleiskatsauksella hyvin kirjoitettu fic, eikä ollut hirveästi mitään epämääräisiä lauseita ja sellainen mukaansa tempaava. En oikeastaan ole hirveästi lukenut Ruki/Tatsuro ficcejä, enkä niinkään pysty kovin hyvin kuvittelemaan näitä kahta, mutta se on oma ongelmani.

lumiukko kirjoitti:En saanut tarpeekseni sinusta, sinusta ja kehostasi.

Tuossa oli ehkä hiukan silleen "häh?", mutta pian tajusin pilkun merkityksen, enkä ajatellut sitä niinkään luetteloimaan eri asioita.

lumiukko kirjoitti:Ehkä Kazukin, ehkä Reitan, ehkä Takerun.

Pitkä luettelo Rukin miehistä. Vähän epäuskottava lista ja tuli vähän sellainen tunne, että Ruki olisi kuin mikäkin suurin tähti kaikkien kesken. Että nämä luetellut henkilöt olisivat kuin fanilauma kilpailemassa Rukin suosiosta ja sitä kautta vähän korostettiin Rukia (ja tämän ulkonäköä) mielestäni liikaakin.

Mutta kokonaisuutena mielestäni ihan hyvä ja sellainen jonka jaksaa lukea. Ei liian pitkä ja yksitoikkoinen, mutta ei liian lyhyt, että saa tästä jotain irti kommenttiinkin.
Ketä minä rakastan? Ketä minä vihaan? Kenet minä aion pettää? Miten ja miksi?

1 tykkää.
Parkkimittari
Roudari

ViestiKirjoittaja tiibii » Ke Kesä 12, 2013 11:31 am

Mä oon nyt tosiaankin ylittänyt itteni, kun en oo pitkään aikaan jaksanut lukea mitään, saati sitten kommentoida. No ehkä mä nyt vihdoin korjaan asian ja koitan värkätä jonkinlaisen kommentin. En tiedä tuloksesta, mutta ainakin mä oon sitte ees jotain saanu aikaan xd.

Mutta nyt itse ficin kommentointiin ;3 Mä pidin tosta ficin alotuksesta. Se kaappas mut heti tähän ficciin mukaan ja herätti mun tunteet esiin. Äh, ei tää oli jotenkin niin koskettava ja surullinen. Ehkä tää oli vain lyhyt raapaisu Tatsuroun pinnan alle, mutta niiin täynnä tunnetta.Tää ficci laitto, mut ainakin ihan sekasin, ku ei musta taida irrota ees mitään järkevää. ;3 Pidin tosta tyylistä, jolla kuvasit Tatsuroun tunteita. Tää tarina kosketti mua ihan hirveesti ja sai mut oleen ihan synkkänä tääl et ei ei ei Ruki ei näin :(. Mulle tuli täst kerrontatavast mielee joku likainen realismi xD. Emmätiedä :D Toisaalta tää kertomus pisti mut ihan sanattomaks ja oon niin häkeltyny, etten tiiä mitä mä enää sanoisin. Vaikka mä rakastan onnellisia loppuja ja vaaleenpunasii hattarapilvii, mä silti tykkäsin tästä, vaikka tää olikin täynnä tuskaa ja kaipuuta.

Sait tällä ficillä mut eläytymään Tatsuroun mukaan ja mulle tuli semmonen olo, et oisin nähny tän kaiken tapahtuneen liukuvan jollai hihnalla mun silmien edessä, kuitenkaan voimatta estää sitä. Emmätiiä, tää tarina tempas mut niin mukaansa. Pystyn melkee näkemää edessäni Tatsuroun tuskaa värittämät kasvot. Nyt mä täällä mietin, et mitä täs tapahtuis jos tulis toinen osa? Saisinko mä ne vaaleenpunaset hattarapilvet ja Tatsurou olis onnellinen? Vai olisko sekin täynnä suruu, pettymystä ja tuskaa? Sitä mä en ehkä koskaan saa tietää :3.

Musta tuntuu, et toistan itteeni, mut tää oli kyl lukemisen arvonen ficci ja herätti tunteet kyl niin vahvasti pintaan et huhhuhh! :d Mutta kiitän ja kumarran tästä aivan mahtavasta ficistä! Ja anteeks vielä tästä sekavasta kommentista. xD
>>Mä haluun voida sanoo, et mä oon eläny, tehny kerran kaiken, mitä oon pelänny !♣

1 tykkää.
tiibii
Roudari

ViestiKirjoittaja lumiukko » Ti Heinä 02, 2013 4:01 pm

Uuu, kommentteja! Kiitos Parkkimittari ja tiibii!

Parkkimittari:

Ruki/Tatsuroun viehätys (ainakin mun silmissä) on just se, että ne ei vaan jotenkin oikeasti toimis (varsinkaan Ruksu semenä...) mutta niistä saa niin herkullisia mielikuvia aikaan! (8

Pitkä luettelo Rukin miehistä. Vähän epäuskottava lista ja tuli vähän sellainen tunne, että Ruki olisi kuin mikäkin suurin tähti kaikkien kesken. Että nämä luetellut henkilöt olisivat kuin fanilauma kilpailemassa Rukin suosiosta ja sitä kautta vähän korostettiin Rukia (ja tämän ulkonäköä) mielestäni liikaakin.

Ajatus oikeastaan oli juurikin se, että Ruki on haluttu ja suosittu PSC:n porukoissa. Eikä listakaan ole ihan niin epäuskottava, koska kaikki ovat PSC:ltä, vaikka Takeru Suguineen onkin tauolla (yhyyy ;__;).

Kiituus kommentista :33

tiibii:

Hey, kommenttisi ei ollut yhtään liian sekava tai mitään, kommentti kuin kommentti on nannaa mulle! :3

Mulle on palkitsevaa omalla tavallaan, kun tää aiheutti sussa näin paljon hämmentyneisyyttä ja muitakin tunteita. Ainakin olen onnistunut sun liikuttamisessa, ja se on kuitenkin aika tärkee osa tekstiä : D Ja parasta on että kerroitkin sen vielä mulle!

Nyt mä täällä mietin, et mitä täs tapahtuis jos tulis toinen osa? Saisinko mä ne vaaleenpunaset hattarapilvet ja Tatsurou olis onnellinen? Vai olisko sekin täynnä suruu, pettymystä ja tuskaa? Sitä mä en ehkä koskaan saa tietää :3.

Niin, nyt mä voin vaan jättää sut arpomaan ja pohtimaan tätä suurta kysymystä ;) Tatsuroun tuska ja onnellisuus on kaikki kiinni nyt mun inspiraatiostani, joten suosittelen pitämään peukkuja sen uudelleen ilmaantumiselle (8
Eiku oikeesti, oon harkinnu sitä kakkososaa, riippuen siitä että tuleeko se inspiraatio ja lukisko sen joku.

Kiitos sulle että kommentoit!! (8

1 tykkää.
lumiukko
Vuoden angst

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ke Heinä 10, 2013 2:20 pm

Henkisen kivun vertaaminen fyysiseen on angst-ficin peruskivi, josta on yhtä lyhyt matka itsetuhoisuuteen ja tekotaiteellisuuteen. Vaikka nimi on otettu hyvin käyttöön, sama teema johdattaa sisään ficciin ja ulos siitä, ficci jäi tuntumaan geneeriseltä angst-ficiltä.

Hyvää on se, ettei ficci ole pelkkää ajatuksenvirtaa, vaan sillä on selkeä rakenne. Pidin myös Tatsuroun keskustelevasta, Rukille suunnatusta kerronnasta, vaikken hänen karakterisaatiotaan täysin allekirjoitakaan.

Tatsuroun ja Rukin suhteen määrittäväksi tekijäksi nousi seksi: Se oli ainoa syy, joka Tatsuroun rakkaudelle annettiin, kuten myös ainoa syy eroon. Aluksi ongelmani oli se, etten pitänyt Tatsuroun kuvauksesta sekä fyysisenä että henkisenä ukena, joka ei tuntunut saavan sanaa suustaan edes erotessa, mutta hetken asiaa ajateltuani suurempi ongelma lienee tilanteen yksiulotteisuus. Vaikka seksi on tärkeä osa parisuhdetta, eikä polyn ja monon suhde ole lähtökohtaisesti helppo, ei se voi olla koko tarina. Vähintäänkin Rukilla on oltava sosiopaattisia taipumuksia, jotta hän pystyy pyörittämään Tatsurouta mielensä mukaan, tai vaihtoehtoisesti Tatsurou on täysin läheisriippuvainen.

Tunteenpurkauksena tämä teksti teki tehtävänsä. Lukijalle välittyy hyvin, että Tatsuroulla on kamalaa. One-shot-angst ei kuitenkaan ole koskaan ollut minun tekstilajini, joten jäin kaipaamaan syvempiä hahmoja, kattavampaa taustatarinaa ja enemmän kehitystä.

1 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja lumiukko » To Elo 29, 2013 9:07 pm

gnrbu

Kiitus tästäkin kommentista ~
On totta, että tämä on aika pinnallinen teksti, mutta mun mielikuvissa varsinkin Rukin suhde Tatsurouhun oli pelkkä seksisuhde, mutta muuta vakuuttamalla Tatsuroustahan sai helpommin vakiopanon. Tatsurou oli taas yksinkertaisesti suhteellisen kokematon, rakastunut uke, joka ei sinällään huomannut heidän suhteessaan mitään väärää.

Kiva kuulla kuitenkin, että vaikka teksti jäi itsessään pinnalliseksi ja yksiulotteiseksi, oli siellä silti jotakin hyvää! Nyt voin vain oppia, ja ehkä joskus kirjoittaa jotain parempaa tulevaisuudessa. Ehkä.

Kiitos!

lumiukko
Vuoden angst

Paluu K-15