The Meaning of Love [Gaze, pro+21/21+ep]

Alastomuus, seksi tai seksuaaliseksi koettu käytös, huumausaineet, väkivalta ja huono kielenkäyttö saattavat esiintyä ficissä jo selkeinä tai voimakkaina.

Re: The Meaning of Love [Gaze, pro+21/21+ep]

ViestiKirjoittaja akumu » To Tammi 14, 2016 8:01 pm

Kuollut Lafi on kuollut, mutta minäpä palasin tänne lukemisen merkeissä! Päätin jättää kommenttia tälle ficille, joka mun on niin monia kertoja pitänyt lukea loppuun :) Toivottavasti tämä niin sanottu yllätyskommentti piristäisi sun mieltä ja saisi sut jatkamaan kirjoittamista! Ja haluan sanoa sulle anteeksi, koska mulla on kestänyt tämän lukeminen niin kauan :( On vain ollut kiireitä koulun kanssa, stressiä ja väsymystä, etten yksinkertaisesti ole jaksanut lukea mitään suomeksi. Mutta nyt päätin muuttaa asian!

Anyways, jouduin hieman selaamaan taaksepäin, koska en muistanut, minkä luvun jälkeen olin viimeksi jättänyt kommentin. Kävikin ilmi, että mulla oli lukuja lukematta neljä kappaletta, joten ryhdyinkin tuumasta toimeen. Oon jo monta kertaa aikaisemmin kehunut tämän ideaa ja kirjoitustyyliäsi, joka on kehittynyt huimasti alkulukuihin verrattuna. Kouluun sijoittuvat ficit ovat yksiä mun lemppareitani, koska milloinkaan ei voi tietää, mitä kaikkea tapahtuu. Sitä näkee oikeassa elämässä kaikenlaista, mitä nykyajan teinit tekevät, joten on kivaa lukea, miten sä olet ujuttanut tiettyjä asioita fiktiivisten nuorten elämään. Kuten nyt esimerkiksi parisuhdedraamat, paha olo, yökyläreissut ja ystävyyssuhteet. Onnistuit hyvin kirjoittamaan ainakin parisuhdedraamoista, ja siitä tykkäsin tosi paljon! Oli eipäs, juupas, eipäs -tyylisiä lukuja ja välillä niitä paljon synkempiäkin, esimerkiksi Kain tyttöystävän itsemurha. Se oli yksi tämän ficin kamalimpia juttuja, koska eihän sellaista koskaan toivo kellekään. Oon kuitenkin onnellinen, että Kai oli ainakin jonkin verran sinut sen asian kanssa ja päätyi parisuhteeseen mukavan tytön kanssa :) Et maininnut tytöstä paljon mitään, mutta uskoisin, että hän oli mukava ja hieman enemmän tasapainossa elämänsä kanssa kuin Kaori. Kaista olisin toivonut kirjoitettavan hieman enemmän, mutta jos teet jatko-osan niin ehkä kuulet toiveeni :D Hänestä kirjoitetaan edelleenkin aivan liian vähän, siis ihan yleisesti! Tämä huomautus ei ollut vain sulle, joten don't worry.

Aoista yllätyin. Ajattelin, että työskennellessään hän pääsisi Rukista yli ja löytäisi muutenkin tasapainon. Niin ei kuitenkaan käynyt, mutta ei se ole huono asia ollenkaan! Ehkä muuten et olisi antanut tilaa ajatukselle jatko-osan kirjoittamisesta, ellei Aoi olisi tehnyt niin kuin hän teki :D Arvasin kyllä jo ficin alussa, että Aoilla ei tule olemaan puhtaat jauhot pussissa, mutta tavallaan toivoin, että hän olisi löytänyt onnen jonkun muun kuin Rukin kanssa. Noh, aina ei voi voittaa :( Harmi, että Uruhan ihastus oli todennäköisesti yksipuolinen, koska Aoi ei milloinkaan toipunut Rukista. Olisin halunnut Uruhankin löytävän onnen, mutta niin ei käynyt. Ehkä joskus myöhemmin sitten. Hänhän koki kaikenlaista elämässään muutenkin, että ehkä oli ihan hyvä jättää miehet taka-alalle ja keskittyä vain itseensä ja oman elämän rakentamiseen.

Näiden viimeisimpien lukujen aikana pidin Reitasta, mutta tavallaan en. Olit kuvaillut hänet hyvin rakastuneeksi, mutta itsestään epävarmaksi nuorukaiseksi, ja se tuntui oikealta siinä mielessä, että nykyäänkin tuollaisia ihmisiä löytyy ympäri maailmaa. Kaikki eivät ole sinut itsensä kanssa, ja Reita sattui olemaan yksi näistä. Ymmärsin häntä sen verran, että hän oli epätoivoinen ja yritti pyytää Rukilta anteeksi, mutta samalla mua ärsytti hänen välinpitämätön käytöksensä omaa poikaystäväänsä kohtaan. Ei mikään ihme, että Ruki tunsi itsensä entistä enemmän pahoinvoivaksi. Eihän kukaan halua olla parisuhteessa, jossa ei tunne oloaan onnelliseksi, eikä voi olla ihmisten ilmoilla oma itsensä. Pidin siitä, että Ruki jätti Reitan, koska se toi enemmän kapuloita rattaisiin ja se aiheutti mussa myös monia eri tunteita. Harvemmin koen erilaisia tunteita pyörremyrskynä, kun luen fanfictiota :D Reita onneksi tajusi virheensä, niin ei todennäköisesti olisi käynyt, ellei Ruki olisi huutanut hänelle päin naamaa ja jättänyt häntä kitumaan. Good job, guys! Onneksi te sitten viimeinkin löysitte toisenne, vaikka Ruki olikin jo päättänyt muuttaa toiselle puolelle maailmaa.

Kokonaisuudessaan pidin näistä viimeisimmistä luvuista, vaikka jotain puuttui. Mä olen sellainen ihminen, että tykkään lukea hieman vaikeaselkoisesti kirjoitettuja, hyvin kuvailtuja ficcejä, ja osittain tästä puuttui myös kuvailua. Sitä kyllä oli, mutta välillä tuntui, ettei riittävästi mun kohdallani :( Jotkin lauseet tuntuivat yllättävän lyhyiltä, ja oli sellainen olo, että lukisin jonkinlaisia listoja. Annan sen kuitenkin anteeksi, koska tykkäsin tästä muuten ja odotan, että tämä saisi jatkoa! Vaikka Lafissa näitä lukijoita ei taidakaan enää kamalan paljon olla. Noh, toivoa on! Ehkä tämän vuoden puolella ihmiset vielä ryhdistäytyisivät? Who knows :D Pieniä virheitä löytyi luvuista 18, 19, 20 ja 21, joten haluan niistä namittaa vähän!

Tässä ne virheet, jotka bongasin luvusta 18:

sillä hän ei enää jaksanut piilottelemista

Piiloutumista

jos ihmisiä on jokapuolella

Joka puolella kirjoitetaan erikseen

"Hei..." Uruha yritti, muttei tiennyt mitä sanoa

Pilkku mitä-sanan eteen

"Hei!" kuului tuttu ääni parkkipaikalta, mikä katkaisi pojan ajatukset.

Tämä ei sinäänsä ole virhe, mutta tämän sanajärjestys jotenkin särähti mun korvaani. Itse kirjoittaisin mieluummin -> "Hei!" Parkkipaikalta kuului tuttu ääni, joka katkaisi pojan ajatukset. Tämä on kuitenkin aikalailla makuasia :)

Rukia ei kuitenkaan alkanut kuulua ja Reita alkoi huolestua.

Tämäkään ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole virhe, mutta kirjoittaisin sen itse näin -> Rukia ei kuitenkaan kuulunut, ja Reita alkoi huolestua.

"Tuletpa."

"Tuletpas" kuulostaisi ehkä hieman paremmalta.

"Nyt kuuntele minua!"

"Nyt kuuntelet minua!"

Et muka antaisi enää koskaan minuun sattua, paskapuhetta!"Ruki huudahti

Lainausmerkin jälkeen väli, se on tainnut unohtua :)

Äläkä nyt lannistu näistä! Tämä on valmis ficci ja näyttäisi entistä paremmalta, kunhan tällaiset ihan pienetkin virheet päästään kitkemään pois :) Luulen, että suurin osa näistä on pelkkiä huolimattomuusvirheitä, joten ei kannata huolestua. Oon vain tällainen virhehaukka, että löydän silmilläni melkein kaikki pienimmätkin virheet :D 19. luvusta löytyi myös muutamia virheitä, laitan ne nyt seuraavaksi tähän!

hehkua hänen iholta

Iholtaan

Aoi katsoi alistettua, pahoinpideltyä naista suoraan pelokkaisiin silmiin.

Itse lisäisin tuonne väliin erään sanan, jotta lause näyttäisi yhtenäiseltä: Aoi katsoi alistettua, pahoinpideltyä naista suoraan tämän pelokkaisiin silmiin.

veitsen terää

Veitsenterää

joka sai aikaan ryppyjä hänen suunpieliin

Hänen suupieliinsä

ruskeahiuksinen selitti heidän kävellessä hitaasti katua pitkin.

Heidän kävellessään

sadomasokisminen

Sadomasokistinen, ehkäpä? En itsekään ole täysin varma :D

Sitten seuraavaksi virheet luvusta 20! Näitä ei olekaan paljon, en ainakaan kokenut tarvetta mainita mitään muuta :)

"Hän... ei tullut töihin yksi päivä.

"Hän... ei tullut yhtensä päivänä töihin" kuulostaisi paremmalta!

Oletko syönyt kunnolla viime aikoina?

Viimeaikoina

Voimme nähdä aina kun siihen on

Pilkku kun-sanan eteen.

Sitten vielä luvun 21 virheet!

Poika ei halunnut katsella sitä mitä ei voisi koskaan saada, ainakaan Reitan kanssa.

Pilkku mitä-sanan eteen.

He olivat kotona lähinnä vain iltaisin, joskus ei silloinkaan.

Eivät

oli viellä edessä

Vielä

tekstaili ystävilleen tulevista juhlista

Kirjoittaisin itse mieluummin "viestitteli", kuulostaisi paremmalta muuten kirjakielellä kirjoitetun ficin kanssa :)

käärimään shortsejaan ylemmäs, ettei niiden lahkeet

Etteivät

No niin, siinäpä ne! Ei pahoja virheitä, vai mitä? Kunhan ne korjaat niin ainakin mä oon vallan tyytyväinen! :)

Ehkä mun pitäisi vielä jotain sanoa tästä ficistä, koska näit aikamoisen vaivan kirjoittaa näin pitkän ficin ja julkaista sen täällä, vaikka kommentteja ei ole enää loppumetreillä hirveästi tullutkaan. Oon kuitenkin huomannut, että oot kehittynyt ja tässä ficissä tapahtumat tapahtuivat hyvässä järjestyksessä, eikä kertaakaan tullut sellaista oloa, että jokin tapahtuma olisi ollut kuulumaton tämän juonen kannalta. Aika monista kohdista tykkäsin, mutta parhaiten jäivät mieleen tämä Reitan ja Rukin riitely, heidän niin sanottu kissa ja hiiri -leikkinsä sekä kaikenlaiset paljastukset Aoista sekä tämän menneisyydestä. Kamalin juttu oli Kaorin kuolema, Uruhaan kohdistunut väkivalta sekä se että Aoi raiskasi Rukin. Hui että, paljon näidenkin teinien elämässä on tapahtunut, onneksi oikeassa elämässä ei ehkä ole ihan tällaista meininkiä kuitenkaan :D Kokonaisuudessaan siis tykkäsin tästä, joten iso kiitos julkaisusta ja tsemppiä jatkon kirjoittamiseen! Epilogin perusteella tulossa on mukavan kuuloinen ja menevä jatko-osa :D Can't wait for it! Mutta viimeisimpänä, kiitos ja kumarrus! Tässä vielä kohta, josta tykkäsin ja joka kosketti omalla tavallaan todella paljon:

"Toisin sanoen haluat pitää kaiken näiden neljän seinän sisällä, joka tarkoittaa helvetin rajattua elämää kanssasi. Mikä ongelma sinulla on tämän asian kanssa? Mitä väliä on muiden mielipiteillä?"

Osui ja upposi. Ruki on aina sanavalmis ja se on hyvä juttu :)

Kiitoksia, toivottavasti nähdään uuden tuotannon merkeissä! Reitukia ei koskaan voi olla liikaa.
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

2 tykkää.
akumu
Pääesiintyjä

Re: The Meaning of Love [Gaze, pro+21/21+ep]

ViestiKirjoittaja Tamago » Pe Helmi 05, 2016 9:38 pm

Voi ei, kiitos kommentistasi akumu!

Oon jotenkin ihan yllättyny ja puulla päähän lyöty, että tälle ficille on tullut kommenttia enää tässä vaiheessa. :D Oli kiva kuulla mitä sulla oli sanottavana tästä ja jaja oli myös kiva kuulla että oot tykänny tästä vaikka tää nyt vähän on tällanen Salkkarit -tyyppinen ja kuvailu on ollut puutteellista ja kirjotusjälki ei ehkä kovin tasasta kaikkien 21 osan aikana. Itselleni tää ficci on ollut henkilökohtaisesti kirjoittajana kasvamisen paikka, on saanu kokeilla ja harjotella vapaasti kaikenlaisia juttuja, kirjotinhan tätä sen jonkun 3 vuotta. Onhan se pitkä aika. :D

Tarkoitushan oli kirjoittaa tälle tosiaan "toinen kausi", mutta opiskelut tuli ja alko viemään suurimman osan ajasta. Lisäksi on ollut tarkotus työstää omia muita kirjoitusprojekteja, ja ajattelin että ehkä fanfiction saa nyt jäädä. Mulla tosiaan oli julkastuna tänne jo yhtä toista uutta ficciä mutta päädyin poistamaan sen, ihan vain sen takia että ajattelin poistua koko foorumilta. Mutta jotenkin kun luin sun kommentin, kannustit kirjottamaan lisää ja olit pitänyt tästä kaikessa puutteellisuudessaankin, niin se sai mut kuitenkin miettimään. Ehkä mun pitäisi kirjoittaa vielä fanfictionia, ehkä saan sieltä vielä ideoita muihinkin projekteihin. Ehkä tää ei ole este mun muulle kirjoittamiselle tai opiskeluille. Kuitenkin kun saa kirjoittaa jo valmiilla "hahmoilla", eikä tarvitse luoda kaikkea alusta alkaen jokaista yksityiskohtaa myöten aina loppuun saakka niin onhan se aika vapauttavaa, saa antaa vaan ideoiden lentää ja kokeilla erilaisia juttuja.

Mutta ehkä se siitä omasta lätinästä. :D Yritän etsiä nuo mainitsemasi kirjoitusvirheet ja korjaan ne heti kun vain suinkin ehdin. Kiitän vielä hurjasti siitä, että olet jaksanut kommentoida tätä ficciä sen eri tekovaiheissa. Se merkitsee mulle paljon!
I want to be untouchable and beautiful and completely dead inside.

WonderlandFragments

Tamago
Teknikko

Edellinen

Paluu K-15