Sama taivas

Alue originaaliteksteille, eli novelleille ym. fiktiivisille teksteille ja lyriikalle.

Sama taivas

ViestiKirjoittaja Tamago » To Kesä 23, 2011 8:07 pm

Title: Sama taivas
Author: minä=Tamago
Genre: Joku haikeanpuoleinen kirjotelma tää on
Beta: minä
Disclaimer: Omistan tekstin, keksinyt ja kirjoittanut sen olen
Summary: Kun olet poissa luotani, lohduttaudun sillä, että yllämme on sama taivas.
A/N: Okei, tää nyt synty kun mietiskelin. Poikaystävä lähti Japaniin ja on siellä viikon. Ikävähän tässä kerkes jo tulla ja kaikki ajatukset pyöriny päässä. Toivottavasti tää ei mee siillee liian henk. kohtaseks tekstiksi!

Lähtöpäivänäsi taivas itkee. Kylmä vesi ryöppyää taivaalta, ja kun katson sitä, minunkin tekee mieli itkeä.
Katson taivaalla lentävää lintuparia, ne ovat mustia ja kiitävät rinnakkain. Näyttää siltä, kuin ne tanssisivat. Minä ristin käteni, suljen silmäni ja toivon, toivon todella, että matkasi sujuu hyvin ja palaat takaisin luokseni. Sillä jos et palaa, ei minulla ole syytä jatkaa elämääni, ei ilman sinua. Sillä sinä, sinä olet elämäni tarkoitus. Sinä olet valittuni ja minä sinun. Minä rakastan sinua ja sinä minua. Avaan silmäni ja tunnen, kuinka sade kastelee kasvoni. Katson taivaalle. Kun olet poissa luotani, lohduttaudun sillä, että yllämme on sama taivas. Silloin en tunne itseäni niin yksinäiseksi, tunnen sinut vierelläni. Saatan miltei haistaa tuoksusi, tuntea kosketuksesi lämmön ja nähdä kasvosi. Suljen taas silmäni ja tunnen, kuinka sade pyyhkii kyyneleeni. Silmiäni polttaa, ja tahdon noiden tanssivien lintujen lailla lentää luoksesi. Minä en ole mitään ilman sinua.
Viimeksi muokannut Tamago päivämäärä Ti Maalis 17, 2015 7:52 pm, muokattu yhteensä 6 kertaa
I want to be untouchable and beautiful and completely dead inside.

WonderlandFragments

Tamago
Teknikko

Re: Sama taivas

ViestiKirjoittaja lumiukko » Ke Huhti 24, 2013 12:21 am

Bongasin tän kommenttihaasteen kautta ja päätinpä sitten tulla kommentoimaan, kun melkeen samassa tilassa olen nyt kun sinä tuolloin - erotuksena, että poikaystäväni palaa vasta yhdeksän kuukauden päästä... Mutta se ei ole nyt pääasia, joten se siitä.

Kaunis pieni teksti. Tuot hyvin esiin sen, mikä tässä on pääaiheena - ikävän. Pidän ajatuksestasi samasta taivaasta ja sen tuomasta lohdusta, siitä, miten se tuo toisen lähemmäs. Ihan kuin iholle.

Muutamia pikkuvirheitä löysin, jotka (ainakin minusta) pitäisi mennä toisin.

Ne ovat mustia ja ne lentävät rinnakkain ja näyttää siltä kuin ne tanssisivat

"Ne" sanan toistaminen "Ne ovat mustia ja ne lentävät..."-kohdassa tuntuu ehkä hieman turhalta. Sen lisäksi ennen viimeisintä ja-sanaa pitäisi olla pilkku tekijän vaihtuessa (tekijä on lentäminen, eikä enää linnut).

että matkasi sujuu hyvin ja palaat takaisin luokseni

Ja-sanan eteen taas pilkku, tekijä vaihtuu matkasta sinuun.

Sinä olet valittuni ja minä sinun. Minä rakastan sinua ja sinä minua.

Periaatteessa näissä pitäisi olla edellä mainitsemani pilkkusäännön mukaan myös pilkut ennen ja-sanaa, mutta tässä kohtaa se on voinut olla myös tyylillinen ratkaisu jättää ne pois, joten minusta nämä toimivat näinkin~

sade kastelee kasvojani

Minun mielestäni "kasvoni" sopisi paremmin, koska oletan sateen kastelevan koko kasvot, mutta tämä on täysi mielipidekysymys.

Suljen taas silmäni ja tunnen kuinka sade pyyhkii kyyneleeni.

Ennen kuinka-sanaa pilkku~

Silmiäni polttaa ja tahdon noiden tanssivien lintujen lailla lentää luoksesi.

Ja-sanaa ennen pilkku taas tekijän vaihtuessa.

Kaunista ja koskettavaa tekstiä, löydän tästä täysin itseni, kun ikävöin omaa rakastani takaisin kotiin.
Kiitos siis siitä, että kirjoitit minunkin tunteitani sanoiksi~

~lumiukko

2 tykkää.
lumiukko
Vuoden angst

Re: Sama taivas

ViestiKirjoittaja Tamago » Ti Huhti 30, 2013 1:08 pm

Kiitos kommentistasi!

Olinkin jo melkein unohtanu että mulla on tällanenki täällä. o__o Mut joo. Kiitti kun ilmottelit noista pilkkujutuista! Korjailen niitä tässä kun nyt ehdin.
Ja ilmeeni kun luin että sun kultas tulee takas vasta 9kk:n päästä... Kamalaa. D: Koita kestää! Mut oli kiva kuulla, että tää teksti puhutteli sua. En muutenkaan saa täällä paljon kommentteja mun ihme raapustuksiin niin oli kiva piristys huomata, että joku oli huomannu tän ja päättäny vielä raapustaa kommentinkin! Kiitos suuri tästä. :3
I want to be untouchable and beautiful and completely dead inside.

WonderlandFragments

Tamago
Teknikko

Paluu Muu fiction (originaalit)