Kommenttihaaste pt II

Täältä löytyvät kaikki ficcien lukemiseen ja kommentointiin liittyvät keskustelut.

Re: Kommenttihaaste pt II

ViestiKirjoittaja akumu » To Touko 31, 2012 5:41 pm

skylinepainterin Sinä olet minä on saanut multa osakseen kommentin ! :)
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

1 tykkää.
akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » Su Kesä 10, 2012 8:26 pm

Anrafin We are thieves! viimeisinkin osa kommentoitu :>

// Ja innostuin kommentoimaan myös Anrafin vieraskieliseen ficcuun "That's how it's done." (:

// Oh, mikä tämä yllättävä tehokkuus on? Leonorin Behind the Scenes sai nyt sitten kommentin viimoiseen lukuunsakin :D

// Frayn "Hyvää huomenta, kulta" kommentoitu ((8

5 tykkää.
lumiukko
Vuoden angst

ViestiKirjoittaja tikraw » Ke Kesä 27, 2012 4:54 pm

^Oi täällähän ollaan ahkeria! Jatka samaan malliin ;)

Tällä suunnalla on Parkkimittarin Free Ruki kesytetty :D
Just smile, it confuses people.

2 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Avalyn » Pe Kesä 29, 2012 1:26 am

Omppu-chanin Kaksitoista kuukautta on saanut kommentin. ^^
Jossain ollessaan on jostain poissa.

Avalyn
Vuoden trouble

ViestiKirjoittaja neo-giri » Pe Kesä 29, 2012 1:57 am

Kommentin sai myös Kaidoun Werewolf and Vampire :D
Gitchi Gitchi Goo !!

1 tykkää.
neo-giri
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Avalyn » Pe Kesä 29, 2012 2:23 pm

akumun So, I guess this is Goodbye on sekin saanut kommentin. ^^

Mieleeni muuten tuli, onko järkeä pitää tässä haasteessa mukana ficcejä, joiden kirjoittamisesta on jo vuosia aikaa. Ainakin yhden ficin kirjoittaja näyttää esimerkiksi poistuneen kokonaan Lafista. Ja no, jos ficci on postattu vuonna 2008 tai 2009, en oikein usko siihen tulleen kommentin hyödyttävän tai ilahduttavan kirjoittajaa enää paljoakaan. Minusta olisikin tärkeämpää, että tuoreemmat ficit (= esimerkiksi kommenttihaasteen alkamisvuonna tai sen jälkeen kirjoitetut ficit) saisivat kaikki edes yhden kommentin. Olenko ihan yksin tämän ajatuksen kanssa?
Jossain ollessaan on jostain poissa.

Avalyn
Vuoden trouble

ViestiKirjoittaja tikraw » Pe Kesä 29, 2012 3:50 pm

^Luultavasti et ole yksin ajatuksesi kanssa! Mut ainakin mun mielestä olisi vaan niin mielettömän hienoa päästä joskus sanomaan, ettei meillä Lafissa ole yhtään ficciä, joka ei olisi saanut kommenttia :D Hmm, saa nähdä, jos tämä haaste saisi vähän vauhtia ja boostausta vielä tässä kesän aikana, voi olla.........

1 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Pinja-Chan » Pe Kesä 29, 2012 5:36 pm

Mizuumin yliluonnollinen kommentoitu. (^-^)/

Mä oon vähän kahden vaiheilla ton asian kanssa. Toisaalta olis hienoa, että kaikissa Lafin ficeissä olisi kommentteja. Mutta sitten, jos kirjoittaja ei enää lafissa käy, teksti ei saavuta määränpäätään. Lisäksi voi olla niitä tekstejä, jotka kirjoittaja on kirjoittanut kauan sitten ja kun se nousee taas esille, tuntee pientä häpeää ficciään kohtaan. Toisaalta voi olla hauska huomata, miten siitä pisteestä on kehittynyt. Parhaimmillaan vanhoihin ficceihin kirjoitetut kommentit ilahduttavat kirjoittajaa ja jos he eivät ole kirjoittaneet enempää, rakentava palaute voi myös inspiroida heitä kokeilemaan uudestaan. Kommenttien myötä myös vanhemmat tekstit tulevat ylemmäksi foorumilla = enemmän foorumilaisia löytää myös vanhempia ficcejä.
Lisäksi allekirjoitan myös tuon, että on tärkeää, että myös näihin uudempiin ficceihin saadaan kommentti tai pari. Se auttaa uusia kirjoittajia kehittymään ja näin saadaan enemmän ficcejä Lafiin.

Mun aivot on loman takia ihan täyttä hattaraa, joten en saa ajatuksiani muotoiltua paremmin. Toivottavasti joku muukin (mun lisäkseni) tajuaa tän tekstin pointin. :D
Life is tough but try to be postive always i will do my best So you will do your best.

☆ LM.C 13.5.2012
☆ An Cafe 6.11.2012
☆ Plunklock 9.5.2013

1 tykkää.
Pinja-Chan
Vuoden Maya

ViestiKirjoittaja tycho » Su Heinä 01, 2012 11:30 am

^ Tästä on muistaakseni ollut keskustelua aiemminkin.

Itse olen edelleen sitä mieltä kuin aiemminkin, että mielestäni kaikki kokonaan kommentittomat ficit tulisi pitää kommenttihaasteessa. Vaikka käyttäjä olisikin poistunut Lafista, on hän esimerkiksi tässä tapauksessa jättänyt ficcinsä kuitenkin poistamatta - liekö välinpitämättömyyttään vaiko siksi, että haluaa jättää ficcinsä luettavaksi vielä. Ja onhan meillä Lafissa käyttäjiä, jotka ovat edelleen listoilla, mutta jotka eivät foorumilla ole enää vuosiinkaan käyneet; ilahduttaako kommentti näitä sen enempää kuin tunnuksensa poistaneita? Vai elätelläänkö toivoa, että he vielä löytäisivät tiensä takaisin Lafiin? Voihan tunnuksensa poistattanutkin rekisteröityä uudelleen. Yksittäiset oneshot- tai muutamaosaiset ficit eivät myöskään vie Lafista mitenkään hirvittävän paljon tilaa, joten ainakin omasta puolestani olkoot jos ovat kirjoittajansa puolesta ollakseen. Vielä vähemmän tilaa nämä ficit vievät kommenttihaasteesta, rivin jokainen...

Sen sijaan minusta kertoisi foorumin korkeasta tasosta jotain se, että täällä voitaisiin rehellisin ja luottavaisin mielin sanoa, ettei yhtäkään ficciä ole jätetty kommentoimatta. Lisäksi koko kommentointihaaste on hirveän hyvää harjoitusta - no, kommentoimiseen, tekstin tuottamiseen ja tekstin analysoimiseen, mitä nyt haluaakaan treenata. (Mun tosin on hirrrveän hyvä sanoa, kun en tätä nykyä kovin usein ehdi kommentoimaan.)

Enemmän minua mietityttää moniosaiset ficit, joihin on jo kommentoitu, mutta uusin osa on vielä kommentitta. Kirjoittajahan on saanut jo palautetta ja yleensä vielä usein kappalein, mutta onko kommentoimaton osa rinnastettavissa kommentoimattomaan ficciin? Minua ei suoranaisesti häiritse näidenkään olemassaolo listalla, moniosaisia on vain paljon hankalampi päivittää, kun en kuitenkaan itse henkilökohtaisesti kaikkia Lafin ficcejä (tai viestivirtaa ylipäätään) seuraa :D Näiden osalta toivoisinkin kirjoittajilta itseltään enemmän aktiivisuutta, mikäli ficcinsä listalle haluavat.

EDIT // v Mitä jos säilytetään nykyinen lista ja pistetään perään tuo julkaisuajankohdan mukaan järjestelty? :----D Jos joku haluaa etsiä kommentoitavaa esim. ikärajan perusteella (nykyinen lista on imo sinäänsä kätevä, kun ikärajat vastaavat samalla ficcialueiden osia) ja sen nojalla katsastaa vähän fandomia, on nykyinen lista hyvä, ja jos joku taas haluaa kommentoida ihan vain ilahduttaakseen kirjoittajaa tai tutustuakseen Lafin tuoreimpaan tarjontaan, olisi kirjoitusjärjestyksen mukaan koottu lista hyvä. Ei ole ihan hirveä vaiva tehdä molempia.

Sen sijaan edelleen toivoisin, että mikäli porukka toivoo listalle päivittyvän myös moniosaisten ficcien uusimmat osat, aktivoituisivat kirjoittajat itse ilmoittelemaan ficcejään tänne (tai siis mulle yksärillä), jooko?
Viimeksi muokannut tycho päivämäärä La Heinä 07, 2012 10:26 am, muokattu yhteensä 1 kerran
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

1 tykkää.
tycho
Vuoden moderaattori

ViestiKirjoittaja Amber » Pe Heinä 06, 2012 5:53 pm

Mun mielestä kaikki Lafin ficit ei tule kommentoiduiksi niin, että osa poistetaan tältä listalta, vaan niin, että ne poistuvat listalta saatuaan kommentin. :D Ainakin itse oon hyvinkin mielissäni saadessani (once in a blue moon...) kommenttia vanhaan ficciin, ja kun kerran kommentoijat saavat itse päättää, mitä ficcejä kommentoivat, niin en ymmärrä, mitä haittaa ficcien olemisesta listalla on. (Edit: Pointtini on siis se, että ne, jotka haluavat asettaa uudet ficit etusijalle, voivat niin tehdä.)

Mitä tulee moniosaisiin ficceihin, niin ficissähän voi olla valmiina vaikkapa 15/20, jotka on julkaistu kolmen vuoden aikana ja edellinen kommentti on tullut kaksi vuotta sitten. Kyllä siinä kohtaa on aika lannistavaa yrittää taistella ficciään loppuun ilman mitään palautetta. :<

//Edit 2: Olisko hyvä kompromissi, jos ficit listattais julkaisujärjestykseen (uusin ensin), mutta vanhatkin ficit pysyisivät listalla? Moniosaiset ja yksiosaiset voisi myös erotella omiksi kohdikseen. Tämä tietysti teettää haasteen ylläpitäjälle vähän ylimääräistä työtä...
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

1 tykkää.
Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Ti Heinä 17, 2012 7:29 pm

Dekirun Emergency Expert commentoitu! (:
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

1 tykkää.
shy-rebel
Vuoden double

ViestiKirjoittaja tikraw » Ke Heinä 25, 2012 7:57 pm

TÄTÄ ASIAA EI TARVITSE ENÄÄ POHTIA, KOSKA RATKAISU ON TÄÄLLÄ: KAADETAAN KOKO HAASTE!

Lukekaa linkin takaa lisää ;) Pikapäivittelin tätä listaa vähän, jotta nähdään, millainen urakka meillä on edessä. Mut mulla ei kuitenkaan nyt ollut aikaa tehdä sitä kovin huolella, joten jos huomaatte et joku kommentoimaton ficci listalta puuttuu, huutakaa, samoin jos joku ficci listalla on jo kommenttinsa saanut.

Lisäksi kaadon ajaksi ajateltiin, että olisi kiva keskittää tästä haasteesta keskustelu tuonne kaatotopiciin, jotta saadaan henkeä kohotettua ja homma hoidettua ;) Suunnatkaas siis sinne!

tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja tikraw » Ke Heinä 25, 2012 9:03 pm

Siis ihan tosi, postatkaa toverit tänne, älkää tähän ketjuun XD Jos suinkaan viitsitte, saadaan tunnelma kattoon ja kaikki info yhteen paikkaan!

Erillinen muistutusviesti siis siksi, että ylläpidollekaan tää ei tullut muuten selväksi XDD Kuten huomaatte, mekin ollaan vaan ihmisiä :_____D

//NO EI OLLA T. KIPEÄ MINNAKO >: |

tikraw
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja tycho » To Heinä 26, 2012 12:07 pm

Meinaattekos ettei listaa enää myöhemmin tarvita? Farna varmaan tykittää Lafiin kaksikymmentä uutta ficciä palattuaan Japanista, ja sitten sitä taas olisi kommentoitavaa : D

// vv Kuulostaa hyvältä.
Viimeksi muokannut tycho päivämäärä Pe Heinä 27, 2012 9:16 am, muokattu yhteensä 1 kerran
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

2 tykkää.
tycho
Vuoden moderaattori

ViestiKirjoittaja minnako » To Heinä 26, 2012 12:37 pm

^ Kyllä varmaan tarvitaan jatkossakin, vaikka tietty ois hienoa jos ei tarvittais ; ) Mutta ainakin väliaikaisesti tyhjäksi tää olis tarkoitus saada.
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja tikraw » To Heinä 26, 2012 3:43 pm

Tulevaisuudessa käydään taistelua siitä, kuka ehtii kommentoida listalle ilmestyneen yksittäisen ficin ja ottaa siitä kunnian ;)

3 tykkää.
tikraw
Pääesiintyjä

Edellinen

Paluu Lukeminen & kommentointi