Mitä kommentoiminen merkitsee sinulle?

Täältä löytyvät kaikki ficcien lukemiseen ja kommentointiin liittyvät keskustelut.

Re: Mitä kommentoiminen merkitsee sinulle?

ViestiKirjoittaja paramnesia » La Syys 04, 2010 9:49 pm

Nyt mä haluan avautua tänne, koska oon jo pitkään sen halunnut tehdä, mutta ajanpuute saa ihmisen jättämään asioita aina tekemättä. So sad but also so true.

Miltä kommentoiminen tuntuu?

Mun mielestä se, että tuntee saavansa kirjoitettua asiasisällöltään toimivan kommentin, on varsin hieno tunne. Musta on ihanaa antaa ihmisille hyvää palautetta muutenkin, joten hyvän kommentin kirjoittaminen on mulle aikamoinen onnistumisen iloa tuova asia. Valitettavasti mun oma henk.koht. elämä on viimeisen puolen vuoden aikana ollut jatkuvaa taistelua kaiken kanssa, etten ole pystynyt kommentoimaan mm. yhtään mitään. Sellanen tuotti mielettömän paskan olon, kun olin aloittamassa kommentoimaan jotain ficciä, mutta kuitenkin parin rivin kirjoittamisen jälkeen tyhjensin koko kommentointikentän ja jätin homman siihen.

Herää kysymys, miksi? Koska ei vain yksinkertaisesti pystyt muodostamaan järkeviä sanoja tai en vain tienny millaisen kommentin kirjottaisin. Nykyään oon mielentilaltani paljon virkeämpi, joten oon päättänyt haluavani kommentoida taas ja mieluiten paljon. Muistan kyllä, että liittyessäni Lafiin mun kommentit oli ihan täyttä ihkutusta ja kaikkea muuta turhaa, mutta ehkä mä tästä nyt alan kehittyä ajan myötä :D Tsemppiä mulle siihen hommaa.

Ja tunnustan, että kommenttikampajassa mua odottaa yksi ficci, jota en ole kommentoinut (tai toivottavasti vain se yksi :O), jonka aikoinaan varasin siinä toivossa, että se ikäänkuin pakottaisi mut taas kommentoimaan. Noh, se oli ideana tosi hyvä, käytännössä se vain ei toiminut...

Eli vastaus siihen, että miltä tuntuu kommentointi = pirun hyvältä, jos siihen oikeesti panostaa ja on innostusta siihen hommaan! Mä haluisin olla aktiivinen kommenttien kirjoittaja ja ehkä mullakin olisi vielä joskus aikaa opetella siihen. Unohtamatta kommenttien tasoa, haluisin kuitenkin kirjottaa muutakin kun "jee, tykkäsin sun kirjotustyylistä! lisää tätä! kiitos<3"

Miltä kommenttien saaminen tuntuu? Entä saamattomuus?

Ja sitten tietysti tämä toinen puoli. No joo, mun tekstit ole mitään huippuluokkaa, joten en hirveesti edes odota niiden herättävän kenessäkään järkyttävää kommentointihalua :D Tiedän, kirjoittaja ei saisi ikinä vähätellä itteään, mutta mä uskallan sanoa ton ääneen, koska mä jaksan olla itelleni rehellinen ja tietysti luotan kehittyväni kirjoittamisessa ajan kanssa. Mutta toisaalta taas onhan se sinänsä sääli, ettei aloittava kirjoittaja saa niin paljoa sitä rakentavaa palautetta, kun ehkä tarvis. Etenkin mä toivoisin saavani mielummin niitä parannusehdotuksia, kuin mitään haukkuja tai kehuja.

Mulle riittäis yksinkertaisesti se, että joku edes pienesti silmäilisi mun tekstejäni läpi ja kertoisi millä konsteilla voisin mahdollisesti parantaa ficin laatua, jotta mä voisin saada uusia näkökulmia kirjoittaessani uutta ficciä.

Mulla oli vielä jotain sanottavaa yleisesti kommentoinnista, mutta olkoot, ehkä ihmiset selviää ilman tietämystä mun ajatusten juoksusta. Way to go.

ps. gnrbu! vähän nyt lainaan dobnua tosta ylhäältä, mutta siis... koko foorumi ei ole sun vastuullas, joten älä ota asiasta stressiä :) jokainen käyttäjä on kuitenkin vain ihminen, eikä se ole yhden henkilön tehtävä koittaa saada kaikkia kommentoimaan tai lukemaan ficcejä. you know that.
風の中で育った木は根が強い.

paramnesia
Teknikko

ViestiKirjoittaja sunny » La Loka 30, 2010 10:42 pm

Vastaan nyt vain persoonattomasti joihinkin gnrbun esittämiin kysymyksiin, koska on liian myöhä suuremmalle aivotyölle.

Se on mahtavaa. Kuulostaa tosi uskomattomalta, mutta se tunne, kun olen kirjoittanut kommentin johonkin ficciin, etenkin sellaiseen, missä ei ole vielä kommentteja, ja painan "Lähetä", on vain jotain niin hienoa. En koskaan kommentoi siksi, koska on pakko, vaikka olenkin luvannut itselleni, että kommentoin jokaiseen lukemaani ficciin, vaan teen sen mielelläni. Kommentointi on kivaa, koska tiedän, että kommenttien saaminenkin on kivaa.

Saatko kommentoidessasi sanottua kaiken tarpeellisen, vai onko jotain, mitä et kehtaa?
Sanon aina rehellisesti, koska oikeastaan väheksyn turhaa mielistelyä. Joskus kerron enemmän hyviä puolia, jos on hankalaa keksiä mitään negatiivista sanottavaa, joskus taas enemmän huonoja puolia, jos näen ficissä enemmän parannettavaa kuin pidettävää. Kommentoidessani ei ole mitään sellaista, mitä en kehtaisi sanoa.

Onko olemassa ficcejä, joita haluaisit kommentoida, mutta et saa aikaiseksi?
Jatkoficit. Panostan kommentteihin paljon, ja siksi pidänkin lyhyiden ficcien kommentoinnista, sillä se on helppoa ja voi keskittyä kaikkeen; yksityiskohtiin, juoneen, paritukseen, otsikkoon, genreihin, juoneen, toteutukseen, aivan kaikkeen. Kaikki on lähellä. Pitkissä ficeissä ja jatkoficeissä kommentointi on mielestäni hankalampaa, sillä en laiskuuden tähden jaksa alkaa analysoimaan jokaista pientä juttua, kun sivumäärä on se 56. Tästä syystä en myöskään lue jatkoficcejä usein, koska kaiken, mitä luen, myöskin kommentoin.

Kommentoitko säälistä? Kommentoitko aina kavereiden ficcejä?
Rakastan kommentoida ficcejä, joissa ei ole kommentteja, mutten tee sitä säälistä, vaan yksinkertaisesti siitä, että kirjoittaja saisi hyvän mielen kommentista. On tosi ankeaa, kun ficci seisoo listassa kuukausikaupalla, eikä kukaan sano siitä hölkäsen pöläystä.
En kommentoi kavereiden ficcejä, koska kavereille ei voi ehkä olla niin suorasanainen kuin tuntemattomille. Kavereiden kanssa tulee aina vähän mielisteltyä turhaan. :D

Kommenttien saaminen on kuin joulu :') Rakastan kommentteja, sillä olen hyvin tarkka siitä, mitä ihmiset ajattelevat minusta - niin kirjoittajana, ystävänä kuin yleensä ihmisenäkin, aivan joka tilanteessa. Pidän kommenteista, etenkin kritiikistä, sillä parantaminen on aina hyväksi. Kuulostan varmasti hyvin tekopyhältä, mutta näin asia vain on.
Kun kommentteja ei saa, niin se on tosi kurjaa (yllättävää kyllä). Alan kyseenalaistaa itseäni, mietin, mitä tein väärin, ja tulen yhä itsekriittisemmäksi. En kuitenkaan vihaa ihmisiä, jotka eivät kommentoi ficciini, vaikka lukisivatkin sen. Kukin tekee omantunnon mukaan :)

Käytkö vastavierailuilla ficcejäsi kommentoineiden ficeissä?
Jos kommentoija on minulle tuntematon, niin käyn kyllä vilkaisemassa, millaista hän itse kirjoittaa. Jos sitten löydän jotakin minuakin kiinnostavaa ja luen sen, niin toki kommentoin hänellekin. Vielä ei kuitenkaan ole sellaista käynyt, etten olisi kommentoinut minulle kommentoineen ficciä ainakin kerran.

Onko sinulle käynyt niin, ettei ficciisi ole tullut pitkään aikaan yhtään kommenttia? Oletko silloin luopunut toivosta vai hätyytellyt kavereita kommentoimaan tai käynyt esim. kommenttikampanjassa? Jos ficcisi ei saa yhtään kommenttia, mistä silloin uskot sen johtuvan?
On toki. Olen julkaissut täällä vasta kaksi ficciä (joista toisen juuri äsken), ja kumpaankaan ei ole tullut kommentteja mitenkään vyörymällä. Uskon sen johtuvan pääosin fandomista, sillä en kirjoita kauhean tunnetuilla henkilöillä.
En ole luopunut toivosta, vaan mennyt kommenttikampanjaan, mikä on muuten varsin mainio topic ! Kavereiden kommenteista pidän, mutten rakasta niitä, koska ne ovat harvoin 100% rehellisiä. Siksi en yleensä pyydä kavereitani kommentoimaan, koska tahdon mielipiteiden olevan täysin rehellisiä.
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja akumu » Su Loka 31, 2010 6:15 pm

Olen itse nyt hyvin laiskalla päällä eilisen riehunnan jälkeen, joten voisin vastata samoihin kysymyksiin niin kuin sunny ! Nyt ei löydy aivotyötä pidemmän ja yhteinäisen tekstin kirjoittamiseen.

Useimmiten se tuntuu hyvältä, koska saa purkaa ajatuksiaan kyseistä ficciä kohtaan, jonka on sattunut lukaisemaan. Joskus kommentoiminen tuntuu vaivalloiselta ja sellaiselta, ettei vain jaksaisi kirjoittaa minkäänlaista kommenttia, mutta se saattaa johtua olotilasta. Mutta se on kyllä hieno tunne, kun on viimeinkin saanut viimeisteltyä kommenttinsa ja sitten saa painaa tuota "Lähetä"-nappulaa. Se on vaan hienoa tietää, että nyt mun kommenttini meni ton ficin ketjuun ja kirjoittaja tulee huomaamaan mun mielipiteeni.

Ja jos kommentoiminen tuntuu vaikealta tai raskaalta, mä aloitan kommenttiani, pidän pienen tauon ja jatkan sitten, koska musta kommentoiminen on oikeasti mukavaa ja se tuo mulle hyvän mielen, niin kuin lopputulos toivon mukaan kirjoittajalle :)

Saatko kommentoidessasi sanottua kaiken tarpeellisen, vai onko jotain, mitä et kehtaa?
Mä pyrin itse ainakin rehellisyyteen, mutta joskus tulee sellaisia ajatuksia mieleen, joita ei yksinkertaisesti pysty luomaan sanoiksi. Muuten kommentista tulisi kauhean epäselvää luettavaa, jos lähtisin kaikenmaailman pieniä yksityiskohtia mielipiteestäni kertomaan, joten pyrin kirjoittamaan kaiken mahdollisen, kritiikin, kehun kuin myös rakentavan, asiallisesti ja rehellisesti. Ja jos löytyy kauheasti negatiivista sanottavaa niin pyrin sanomaan sen rakentavaan tyyliin, ettei kirjoittajalle tulisi mielipahaa.

Niin kuin sunny sanoi, munkaan kommentoidessani ei ole mitään sellaista, mitä en kehtaisi sanoa. Joskus vain en saa kirjoitettua ajatuksiani sanoiksi, siksi joidenkin asioiden ilmaiseminen on vähän hankalaa.

Jatkoficcien kommentoiminen on mulle usein hyvin hankalaa. Usein se menee sillä tavalla, että saan kommentoitua prologia ( jos sellaista löytyy ) ja ensimmäistä lukua kunnolla ja ajallaan, mutta sitten, kun muita lukuja alkaa ilmestyä, mun kommentoimisinto katoaa täysin enkä jaksa sitten lukeakaan niitä lukuja. Ja sitten luen ficin kokonaan, alusta loppuun, myöhemmin ja huolella. Siksi musta on niin kamalan inhottavaa aloittaa lukea jotakin jatkoficciä ja kirjoittaa ensimmäiseen kommenttiin "aion varmasti kommentoida jatkossakin ! <3" ja sitten en pidäkään lupaustani. Kyse on siis siitä, että mä olen laiska tai mulla vain ei ole motivaatiota.

Mä tahdon siksi pyytää tälleen tämän viestin yhteydessä anteeksi niiltä, joiden jatkoficcejä olen luvannut kommentoida, eikä kommentteja näy. Joten - anteeksi, mä olen laiska ja saamaton, mutta mä pyrin kommentoimaan kaikkia ficcejä, joita luen. Se on ongelma ainoastaan silloin, kun mä olen huonolla tuulella tai muuten vain kiireinen. Oneshotien kommentoiminen on mulle henkilökohtaisesti helpompaa, koska tietää, ettei niille ficeille ole tulossa jatkoa, jollei toisin ilmoiteta.

Kommentoitko säälistä? Kommentoitko aina kavereiden ficcejä?
Mä en ole koskaan kommentoinut säälistä. Jos jossakin ficissä ei ole kommenttia ja päätän itse jättää mielipiteeni kirjoittajan luettavaksi, se ei tarkoita, että tekisin sen säälistä, koska niin se ei ole ^^ Tykkään kommentoida ficcejä, joissa ei ole kommentteja ja tahdon yleisestikin kommenteillani saada kirjoittajalle hyvän mielen. Vaikka sanoisinkin jotain negatiivista :) Yleensä pyydän kirjoittajaa ottamaan sen kaiken rakentavana kommentointina.

Kommentoin kaikkien ihmisten ficcejä, en ainoastaan kavereitteni, vaikka usein kavereitten ficcejä luenkin. Musta on kivaa lukea ja kommentoida myös hieman tuntemattomienkin ficcareiden tuotoksia, koska sitten huomaa, millaisia muutkin kirjoittajat ovat.

Kommenttien saaminen on oikeastaan todella mukava juttu ! Tykkään siitä, kun ihmiset sanovat mielipiteensä mun tuotoksistani ja on kiva tietää, mitä mieltä he ovat musta kirjoittajana. Mulle tulee usein hyvä mieli kommenteista ja ne vain kohottavat mun motivaatiotani askel askeleelta eteenpäin. Eikä se saamattomuus mua niinkään haittaa, mä kirjoitan siksi, koska pidän siitä, en siksi, että lukijat saavat enemmän luettavaa. Vaikkakin se ihmisten mielipiteiden kuuleminen on aina mukava asia ja rehellisyys maan perii. Ja kukin tavallaan, mun puolestani saa kommentoida tai olla kommentoimatta ^^

Käytkö vastavierailuilla ficcejäsi kommentoineiden ficeissä?
Joskus kyllä :) Mä etsin itselleni kaiken aikaa lisää luettavaa ja kommentoitavaa niin onhan niitä kommentoineiden ficcejäkin mukava käydä lukaisemassa. Ja jos en lue ficciä niin tsekkaan ainakin alkutiedot ja ficcilistauksen, jos sellaista kyseiseltä kommentoijalta löytyy. Joskus saatan tehdä sopimuksia joidenkin kavereitteni kanssa, että kun hän kommentoi mun ficciäni niin mä kommentoin hänen. Näin käy tosin aika harvoin.

Onko sinulle käynyt niin, ettei ficciisi ole tullut pitkään aikaan yhtään kommenttia? Oletko silloin luopunut toivosta vai hätyytellyt kavereita kommentoimaan tai käynyt esim. kommenttikampanjassa? Jos ficcisi ei saa yhtään kommenttia, mistä silloin uskot sen johtuvan?
Oon huomannut, että mun ficceihini tulee yleensä ainakin se yksi kommentti, joka on mun mielestäni jo tosi hyvä määrä. Nykyään monet ovat irtautuneet tietokoneesta ( tai tulleet läheisemmiksi sen kanssa, dunno ) niin eiväthän he tietenkään dataile Lafissa niinkään paljon. Mä en ole kuitenkaan koskaan hätyytellyt kavereitani kommentoimaan, koska mun mielestä se ei ole oikein. Musta on kivaa, kun niitä kommentteja tulee ihan yllättäen :D
Kommentointikampanjassa olen kyllä käynyt linkittämässä muutamaa ficciäni, koska oon ollut sitä mieltä, että ne ansaitsevat ainakin yhdet kommentit. Ja musta on kiva tietää, mitä lukijat ajattelevat niistä ficeistä, joihin mä olen tyytyväinen :) Ja jos mä en saa yhtäkään kommenttia niin se johtuu varmaan siitä, että ficci ei ole miellyttänyt tai sitten ihmiset eivät jaksa / ehdi kommentoida.

Onko sinulla kivoja kommentteihin liittyviä muistoja?
On ! Oon ystävystynyt parin henkilön kanssa, kun he ovat kommentoineet ficciäni joko positiivisella taikka negatiivisella tavalla ^^ Musta sellaiset muistot on aina kovin kivoja ja siksi ihmisiin tutustuminen onkin mun mielestä niin kivaa. Ja tietenkin kommenteista tulee aina hyvä mieli, oli kyseessä joko rakentava, positiivinen tai negatiivinen kommentti.
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Crudelis » To Marras 18, 2010 10:22 pm

Kommentteja on kyllä ihana kirjoittaa. joskus koen, että se on palkitsevampaa kuin ficcien kirjoittaminen. Ehkä taustalla kytee vuosi kausia tukahdutettuna ollut pätemisen halu? Noh, oli miten oli, kun itse on opiskelemalla opiskellut koulussa palautteen antamista, niin hyvinhän se onnistuu ja siitä tulee itselle hyvä mieli, kun mahdollisesti pystyy antamaan kirjoittajille paremman mahdollisuuden kehittyä vieläkin paremmiksi, se on ihana tunne.

Kommenttien saaminenkin on mukavaa, niin kauan kuin palaute on annettu hampurilaispalautteena (positiivinen, rakentava, positiivinen), muutoin minua häiritsee suunnattomasti palautteen antajan osaamattomuus, mikä johtuu sitten varmaan juurikin omista opinnoista. Mutta sitten ei euta kuin poimia palautteesta ne asiat, joiden uskon auttavan minua kirjoittajana eteenpäin, ja keskittyä niihin. Aina kommenttien saaminen kuitenkin piristää ihanasti.
Unelmoi kuin eläisit ikuisesti.
Elä kuin kuolisit tänään.

James Dean

Crudelis
Fani

ViestiKirjoittaja voldemort » Pe Huhti 01, 2011 11:45 am

Kommentoiminen merkitsee minulle ensisijaisesti mahdollisuutta kertoa ihmisille, miten pahasti he ovat epäonnistuneet kirjoittamisessa ja elämässä yleensä, ja verrata itseäni kaikessa virheettömyydessäni julkisesti heihin. Kommentit ovat kidutuksen jaloin muoto. Kommentoiminen tuntuu palkitsevalta, sadistisella tavalla nautinnolliselta ja siltä, että sillä on todella vaikutusta. Haluan puhdistaa maailman huonosta fanfictionista.

Jostain syystä kirjoittajat eivät arvosta minua kommentoijana. Ei se mitään - en minäkään arvosta heitä kirjoittajina.

ketjun aloittaja kirjoitti:Kommentoitko säälistä?

En tunne sääliä. >:D

//APRILLIA
I'd introduce you, but rumor has it you're almost as famous as me these days.
HUIJAINPAS

6 tykkää.
voldemort
Fani

ViestiKirjoittaja Meroko » La Joulu 17, 2011 10:54 pm

Fiilis kommaamisesta?
Joskus aiemmin kommasin melkein kaikkiin ficcuihin joita olin lukenu.
Sitten jossain välissä näkyi punaisia huomioita "kommentoittit väärin, teeppäs näin ja vilkaise ohjeet" joka vähän toi fiilistä, ettei tää oo ihan mun juttu.
Sen jälkeen on tullut kirjoitettua kommenteja hyvin vähän, otin kai sen jotenki itteeni :D

Oon silti saanu muutamille upeille kirjottajille lähiaikoina väännettyä kommentin pelkästään siitä syystä, ettei ole ficun laatuun verrattuna ole tullut tarpeeks kommia. Silloin kommentti on kasattu ensin paperille ranskalaisin viivoin tyyliin: mitä kaikkea haluun sanoo, mikkä menee ihkutukseks ja jotai rakentavaa täytys väkisi vääntää. Ihan kuin tekis jotain aineistoainetta :o

Yksärillä kommentoiminen
Oon harkinnu yksärillä kommentoimistaki, mutta jotenki siitä tulee tunne että se on sillee henkilökohtasempaa. Ihan kuin laittaisin kommentin arvostellakseni sitä kirjoittajaa, enkä sitä ficcua. Tuntuu nii oudolta.

Arvostavatko kirjoittajat kommenttejasi?
No silloin kun olen saanut aikaiseksi jotain sellaista, jonka olen kehdannut laittaa näkymään, ei ainakaan ole moitittu. :) kyllä niitä arvostetaan, ainakin itse arvostaisin.
Siitä tulee hyvä mieli kun ficcaaja vastaa kommenttiin jotain, edes kiitos.

On muutamia ficcuja joihin kommentti on työn alla. Ongelma on, ettei aikaa tunnu olevan tai en saa päätettyä mitä sanoisin.

Kommentoitko säälistä?

En harrasta säälikommentteja, mutta myönnän kommentoivani juuri kirjoittamaan aloittaneiden ficcuja. Vaikka ne tursuavat virheitä, niin voi kirjoittajille antaa myönteistäkin palautetta, ei pelkästään tätä super-rakentavaa virhe siellä toinen täällä- kommentteja.

Kommentoitko aina kavereiden ficcejä?
Haastava kysymys, entä jos ei tunne ketään lafilaisia ylipäätään? :o No, sanotaankon että jokainen joka on kommentoinut mulle tai ollut edes jossain kontaktissa, on varmasti saanut kommentin. Kaikki uutterat ja hyviä ficcuja kirjoittavat ovat saaneet varmemmin kuitenkin. :) Ei se pärstä vaikuta kommenttimäärään yhtään.

Silloin kun oli jotain mitä kommentoida, se tuntui kivalta, mutta tietty harmitti. Enhän mä niitä kommentteja mitenkään valtavasti saanut, muistaakseni yhteenkin jonkun säälikommentin joka alkoi tyyliin "kun tähän nyt ole kukaan kommentoinut niin pistänpä tällaisen". Olisihan se hienoa saada kommentteja, tehdä jotain sellaista, joka kommia ansaitsisi, mutta ei siihen kuole jos niitä ei tule.

Kummat kiinnostavat enemmän, kommentit vai niitä kirjoittavat ihmiset?
Kommenttien sisältö kiinnostaa ja myönnän tarkastavani millaista tekstiä kommentoija itse kirjoittaa. Kyllä sitä arvottaa jos joku ns. lafi-julkkis eksyy kommaamaan jotain pientä tuhrua :D

Oletko tutustunut kommentoijiisi?
En oo oikeestaan tutustunut lafissa kehenkään, jotenkin se tutustumiskynnys tuntuu turhan korkealta, varsinkin jos ei käy missään yhteisissä menoissa ja asuu jossain kaaaukana kaikesta.

Onko heillä ollut sinulle jotain annettavaa? Onko sinulla kivoja kommentteihin liittyviä muistoja?

Kyllä tuntuu että ne kommentit oli ihan järkeviä ja vaikka joissakin sanottiin jotain, mistä vedin ensin herneen nenään, niin kyllä niistä on ollut hyötyä. On kehittynyt kirjoittajana jonkin asteisesti (vaikkei tulos lafissa näykään)

Oletko käynyr kommenttikampanjassa, jos et ole saanut kommentteja? Jos ficcisi ei saa yhtään kommenttia, mistä silloin uskot sen johtuvan?

Myönnän käyneeni kommenttikampanjassa. Oli mukavaa kirjoittaa kommentti toiselle, kommenttia ficcuun odotan yhä. Eipä ole näkynyt eikä enää oikeastaan haittaa.
Syy miksi kukaan ei ole kommentoinut voi olla niinkin simppeli: ei ole vain tärpännyt kenellekkään. Joku voi ajatella, että kun ei ole koskaan kuullutkaan kirjoittajasta, ei tarvitse kommata tai jotain.

Ja kun porukka nyt on keskustellut näistä kommentointisäännistäkin tässä, nii kannanpa korteni kekoon.
Ne on ihan hyvät säännöt, erottaa lafin sivuista, joissa vaan roskakommataan parin sanan kommentteja. Silti ne nostavan tosi monien rajaa kommentoida, voi tulla helposti tunne, ettei viitsi tehdä kommenttia kun se kumminkin poistetaan tai huomautellaan.
Tuntuu että täällä on ihan hirveästi porukkaa jotka eivät kirjoita eivätkä kommentoi, pelkästään lukevat. :o
~Two halves make a whole~
~Two hearts make a soul~

1 tykkää.
Meroko
Bändäri

Edellinen

Paluu Lukeminen & kommentointi