Ficcivinkkaus

Täältä löytyvät kaikki ficcien lukemiseen ja kommentointiin liittyvät keskustelut.

Ficcivinkkaus

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ti Maalis 16, 2010 12:25 am

Ficcien etsintäkuulutustopic

Etkö löydä tai jaksa etsiä sopivaa luettavaa? Kerro täällä, mistä haluaisit lukea, ja muut foorumilaiset ehdottavat sinulle kuvaukseen sopivia ficcejä Lafista tai muualta. Myös uusia ficciaiheita etsivät kirjoittajat voivat vilkuilla täältä, millaisille ficeille on enemmän kysyntää kuin tarjontaa (tai toisinpäin). Muista kuitenkin, että jos haluat jonkun kirjoittavan sinulle juuri tietynlaisen ficin, pyynnöt kannattaa suunnata haastetopicciin.

Esimerkkejä:
- Haluaisin lukea pitkiä, suomenkielisiä kouluficcejä, mieluiten An Cafesta, mutta muutkin kelpaavat.
- Olen kiinnostunut kaikista Ruki/Uruha-ficeistä, joissa on tarkkaan kuvailtua seksiä (K-15+).
- Onko Irokuista kirjoitettu yhtään ficcejä?
- Etsin kauan sitten lukemaani englanninkielistä Kyo/Kaoru-ficciä, jossa Kyo oli ihmissusi.

gnrbu
Vuoden Kaoru

Re: Ficcivinkkaus

ViestiKirjoittaja Amber » Ke Maalis 17, 2010 7:07 pm

Etsintäkuulutan aina ja ikuisesti ruotsinkielisiä j-rockficcejä! (Neran ja Umin GAMBLE on jo tuttu, mitään muuta en ole löytänyt. Suosikkifandomeja ovat Dir en grey, Plastic Tree, Despa, MUCC, Merry, X - muutkin kuitenkin käyvät etenkin ennen ensi maanantaita ja ruotsin ylioppilaskirjoituksia. :D)
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja Larjus » To Huhti 22, 2010 7:43 pm

Olisin ihan älyttömän kiinnostunut lukemaan ficejä Mix Speaker's,Inc.stä ja SCISSORista. Kielenä suomi tai englanti, muilla ei se lukeminen luonnistu kovinkaan hyvin. Ikärajalla, juonella, genrellä, parituksella tai muulla ei ole väliä, eikä sillä, olisiko kyseessä oneshot vai moniosainen fici. Mutta ei nyt mitään raapaleita, kuitenkaan. Jotain luettavaakin siinä pitäisi olla :D

Myös Ayabie-ficit parituksilla Intetsu/Kenzo ja Takehito/Kenzo kiinnostavat paljon. Tosi paljon. Samat vaatimukset kuin edellisessä (paritus nyt on poikkeus), eli eipä juuri mitään rajoittamassa.

Jos joku tietäisi jotain hyviä ficejä näistä bändeistä ja parituksista, olisin iloinen jos hän jakaisi tietonsa kanssani.
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja SaseKo » To Huhti 22, 2010 8:33 pm

Minäkin rohkenen nakkaamaan pienen toiveen, joka on kummitellut takaraivossa suurinpiirtein... vuosikausia? Ô__o

Eli, onko kukaan koskaan törmännyt yhteenkään Taiji/Toshi-ficciin? Sellaista nimittäin törkeän kovasti haluaisin luettavakseni. Tuntuu vain, että X-fanficcailijat kautta maailman eivät ole vieläkään - todellinen ihme ja kumma! - löytäneet tuon parituksen sisältämää parhautta, enkä itse siis ole ainoatakaan bongannut. Genrellä, ratingilla tai millään muullakaan ei ole merkitystä, paritus on se pääpointti. Kieli taas... mikä tahansa kelpaa. Palkkaan itselleni kääntäjän hommiin, jos jotain löytyy vaikka mandariinikiinaksi. :D

Taishi kun on mun ehdoton OTP Barack/Yossen (josta tuskin löytyy liikaa matskua, mikä on sinällään todella sääli) lisäksi, joten olisi aika nannaa löytää siitä jotain luettavaa.

SaseKo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Mizuumi » La Huhti 24, 2010 11:04 am

Minäkään en mitään tiettyä ficciä etsi periaatteessa, mutta olen tässä yrittänyt etsiskellä ficciä, jossa fandomeina ovat MUCC sekä the GazettE. Parituksella ei niin ole väliä, mutta Reitatsu tai Tatsuro/Ruki olisi paras. Siinä ei sinänsä ole mitään ongelmaa vielä, mutta kun pitäisi löytää sellainen ficci englannin kielellä (jos vaikka englanninkin numero joskus nousisi).
Ikärajalla periaatteessa ei ole väliä, mutta mieluiten enemmän kuin sallittu + mieluiten ei death ficci ._.
Ilmoitukset mahdollisista löydöistä yksärillä ja tämä "ilmoitus" ei sitten vanhene ennen kuin toisin todistetaan.
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

Mizuumi
Teknikko

ViestiKirjoittaja akumu » Pe Huhti 30, 2010 1:55 pm

Mä en ite etsi tiettyä tai tietynlaista ficciä, muutama vaatimus mulla tosin olisi !

Mä oon lukenut täältä Lafista suunnilleen joka ikisen the GazettE -ficin ( en kyllä oo kommentoinut puoliakaan, haha ) ja haluaisin tällä kertaa jtn erilaista. Oon muutamat ( parhaimmat ) Reitukit täältä lukenut moneen otteeseen ja nyt haluaisin lukea jostain muualta. Eniten mua kiinnostais lukea sellaisia ficcejä, joissa on the GazettE pääroolissa ja sitten ehkä pääparituksena Reituki taikka Aoi/Ruki, whatever, kumpikin käy.

Mutta jos ei just juurikaan kukaan oo löytänyt mistään kiinnostavaa / vahvemmalla ikärajalla kirjoitettua Reitukia niin jos joku vain tietää joitain Muzetto-ficcejä ( englanniks tai suomeks, ei väliä ) niin saa ilmotella mulle yksärin kautta ! Tää viesti ei niin sanotusti vanhene ollenkaan, koska aina mä etin Reitukejä taikka Muzetto-ficcejä niin niin : )

Ehkä selitin pikkasen epäselvästi................ ... niin siis mulle saa yksärin kautta ( tai miksei tässä topicissakin, jos se vaan on suotavaa ) että löytyykö Livejournalista taikka jostain muualta englanniksi / suomeksi Reituki- tai Muzetto-ficcejä. Ymmärsittekö ehkä nyt paremmin ? Eli tosiaankin, kielellä taikka ikärajalla ei periaatteessa ole väliä, mutta mä en jostain syystä halua lukea sallittuja taikka k-7/k-13 -ficcejä. Suosiolla otan vastaan vahvemmalla ikärajalla kirjotettuja ficcejä. Et - jos ootte löytäny jostain niin ilmotelkaa mulle !

( Esim. jos joku on löytänyt Livejournalista jonkun pitkäosaisen ja TODELLA hyvän Reitukin niin mulle linkkiä tjn ! )
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja minnako » Pe Huhti 30, 2010 5:48 pm

^ reitukificejä löytyy vaikka millä mitalla, esim. jos viitsii kirjoittaa siihen LJ'n kiinnostuksenkohde-hakuun että Reituki, todennäköisesti sieltä tulee myös yhteisöjä, jotka käsittelee ko. paritusta :)) Myös googlettamalla esim. "reituki fic livejournal" tjsp, löytää aika monta ficiä. Kaikenlisäksi esim. jrock_fanficistä ja jrockyaoista löytyy ihan varmasti. (jrockyaoissa on 1200 the gazette -taggausta, että eiköhän siellä ole.)

Mitään erityistä ficiä en osaa suositella, koska en paljoa reitukia lue (=kerran vuodessa vahingossa), mutta ainakin voisin suositella (tai no suositella ja suositella... ehdottaa on ehkä parempi sana?) sellaista kirjoittajaa kuin life_giver. Life_giverillä on paljon Aoi/Uruhaa, mutta myös esim. Aoi/Uruha/Kai/Reita/Ruki-paritus löytyy. Eikä korkeasta ikärajasta ole ainakaan puutetta, lol, suurimpaan osaan ficeistä on lisätty varoitukset "Dirty sex". :----) Okei, ei aivan, mutta ainakin sisältö on aika varmaan samankaltaista.

Itse etsisin Plastic Tree -ficejä. Kuka tahansa nykyisistä tai entisistä jäsenistä kelpaa eikä juonella, genrellä tai muulla sellaisella ei ole väliä, mutta en pidä seksin takia olevista korkeista ikärajoista varsinkaan tässä fandomissa. Kieli mielellään suomi tai englanti :'D LJ-perushaut on jo tehty, joten--

Kiitos jo etukäteen. ♥
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Simma » To Touko 20, 2010 10:22 pm

Ajattelin tulla kyselemään eräästä ficistä.
Joskus aikoinaan Okosussa oli ficci Käsi kädessä auringoslaskuun, jonka Amppu on linkittänyt tuonne. Linkki kuitenkin kuoli Okosun mukana, ja nyt kysynkin, onko tuota ficciä löydettävissä enää mistään? Luin sen joskus kauan aikaa sitten enkä muista sitä yhtään ja nyt tosiaan tekisi mieli lukea se uudestaan.

Plus miusta olisi kiva lukea seuraavista bändeistä:
X Japan (jos muualta kuin Lafista löytyy hyviä), Loudness, Show-Ya, By-Sexual, D'erlanger yms. Vanhemmista bändeistä, ok? Tosin epäilykseni ovat suuret tässä asiassa, koska musta tuntuu ettei monikaan noista kirjoita. :'D

Ja tosiaan, kielenä suomi taikka englanti. Jees kiitos jos joku viitsii vaivautua linkittämään jotain kivaa !
Does anybody know if we're looking out on the day of another dream?

Simma
Teknikko

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Ma Kesä 21, 2010 12:37 am

Haen ficcejä, joita netissä ei oikeasti tunnu olevan.

Haen täysin IC-kriteerit täyttäviä Kisaki/Riku-parituksella olevia ficcejä. En tahdo lässyttävää, muka-rakastunutta, hempeää ja hellää Kisakia - kylmä, tunteeton paskiainen Rikua kohtaan on se, mikä on hyvä. Kisaki on seme, Riku on uke - ei toisinpäin. Ei kiitos suomenkielisille ficeille, olen saanut niistä traumoja juuri sen takia, että Kisakia ei vain osata kirjoittaa kunnolla. Englanniksi kiitos. Kyllä, tiedostan livejormassa olevan mago_fanfics-yhteisön, mutta sen olen jo lukenut/selannut läpi kaiken lukemisen arvoisen kohdalta. Myöskin ylipäätään kaikki livejormassa olevat lukemisen arvoiset Kisaki/Riku-ficit on vain koluttu jo läpi. Joten propsit ja isot kiitokset sille, joka onnistuu tätä harvinaista mutta hyvää herkkua meikälle löytämään.

GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Rikotin » Ma Heinä 05, 2010 7:57 pm

Riko jahtaa nyt ficcejä, jotka raastavat sisintä ja saavat itkemään.
(/off/ Mä en ole masokisti, vaan arvostan eniten ficcejä jotka saa kunnon kosketuksen tunteisiin. /off/)

Tosiaan, fandomeina ihmisiä DaizyStripperssistä, Ayabiesta, Gazesta ja Diruista, mieluiten monofandom, eli yhden bändin sisäistä. Thanks.
Life is here and now
-that's all you deserve.

Rikotin
Bändäri

ViestiKirjoittaja elmeri » To Heinä 08, 2010 12:13 am

anteeks oon väsyny ja kello on paljon ja öö tää saattaa olla sekava mut.

oisin vailla ficcejä parituksella die/shinya from dir en grey kuten saatoitte arvatakki. asd joo klisee ja muuta kakkaa.
öö ja millään ikärajalla tai millään ei oo mitää väliä, mieluiten lukisin suomeksi mut eiköhän se englantiki onnistu!

ja oon ainaki mielestäni lukenu kaikki lafista löytyvät jo~
Viimeksi muokannut elmeri päivämäärä Ti Heinä 27, 2010 10:24 am, muokattu yhteensä 1 kerran
haluan vain ihmisarvon
ja tietty helvetisti rahaa
limusiinin ja porealtaan

ava valerina_haci @ LJ

elmeri
Teknikko

ViestiKirjoittaja cake-monster » Su Syys 26, 2010 8:30 pm

Jahtaan ja metsästelen ficcejä Phantasmagoriasta.
Harvoin niistä löytyy ficcejä, jotka iskisivät...
+ bändi hajosi tuossa jonkin aikaa sitten, ja olen löytänyt vain yhden heitä käsittelevän mielenkiintoisen ficin lafista...
Mieluiten raitingilla k15 tai k18... kumminkin jotain muuta kuin "ihhii saanko pussata sun poskea" -materiaalia.
Moniosaiset tietty olisivat plussaa... Luen mieluiten ficcejä suomeksi tai englanniksi.
Että jos satutte tietämään jonkun niin YV:llä linkkiä? :)

Kiitän etukäteen.
♪♫♬♥
♪♫♬♥

cake-monster
Teknikko

ViestiKirjoittaja nyanyan » Ma Syys 27, 2010 5:28 pm

Olisi mukavaa lukea Hyviä ficcejä Penicillinnistä, Eksuista ja Dautosta. Myös parituksella Tsukasa/Karyu (D'espairsRay) olevia ficcejä lukisin mielelläni.
One-shotteja tai moniosaisia, k-13 -->, ei liikaa angstia eikä deathficcejä.
Suomeksi tai englanniksi. :)

nyanyan
Roudari

ViestiKirjoittaja allisapp » Ma Syys 27, 2010 6:09 pm

Ihan vinkkinä vinkkaan teille kaikille, jotka olette kiinnostuneet lukemaan jrockfanfictionia englanniksi, vaikka kouluharjoitukseksi tai vapaa-ajanviettoon. Uskoisin, että tällä sivustolla on hiukan parempi saatavuus joidenkin bändien suhteen.

jrockyaoi @ livejournal community

Ja jos haluat etsiä tietyltä bändiltä ficcejä, ovat kaikki tagitettu vasemmalla olevaan linkkiin "Tags".

(Toivottavasti tämä on sallittu, nimittäin kuitenkin tavallaan vinkkaan joillekin näin yleisesti ficcejä.)
Kuva
The g l o o m y morning has already died

allisapp
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja minnako » Pe Helmi 18, 2011 3:08 am

Englanniksi ficejä löytää helposti myös googlettamalla, esim. pelkästään "Aoi Uruha the GazettE fanfiction livejournal romance PG13":lla tulee aika monta hakutulosta (~6750). :D Googlettaminen on aliarvostettua eiku Tietenkään ei googlettamalla voi valita kovin tarkasti, mitä etsii. Myös yksi ongelma on varsinkin suurempien fandomien kanssa niiden helmien löytäminen (ja livejournalista niitä ei-helmiä löytyy aika runsaasti).

Livejournalissa on myös bändeille/joillekin parituksille omistettuja ficcicommunityja, joten nekin kannattaa käydä läpi jotain tiettyä etsiessä.
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Barbiedoll » Su Maalis 06, 2011 1:30 am

Mä etsin nyt ficcejä, joissa on oikeasti hyvä juoni.
Ficci saa olla fandomiltaan ja paritukseltaan mikä tahansa, ikärajallakaan ei ole merkitystä.
Kielenä suomi tai englanti, ehkä mieluusti kuitenkin suomi.
Jos nyt jollakulla sattuu olemaan mielessä sitten joku englanninkielinen ficci, jossa on niin hyvä juoni, että se on pakko lukea, niin en vastustele.

Nyt kiltit, linkkejä!
DIR EN GREY 23.8.2011
MUCC 17.1.2011
Versailles 29.06.2010

1 tykkää.
Barbiedoll
Roudari

ViestiKirjoittaja minnako » Su Maalis 06, 2011 1:47 am

Barbiedoll, haluaisitko sanoa esimerkin, sillä jokaisella on "hyvästä juonesta" varmasti oma käsityksensä. Olisi siis hienoa tietää, millaista juonta oikein haet. :D
提心吊胆和闷

2 tykkää.
minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja gnrbu » Su Maalis 06, 2011 1:56 am

^ Minulle tulivat ensimmäisinä mieleen nämä suomenkieliset, kokonaan julkaistut ficit, joiden juonista löytyy mielenkiintoisia käänteitä:

Apinakapina: Ahdinko ja kooma
erring: Ferrum
Fanyare: A Human Body
Nokku: Mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän?
Shy-Rebel: Before I Decay
Ja pakko heittää myös yksi oma: Peli

4 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Barbiedoll » Su Maalis 06, 2011 8:45 pm

minnako kirjoitti:Barbiedoll, haluaisitko sanoa esimerkin, sillä jokaisella on "hyvästä juonesta" varmasti oma käsityksensä. Olisi siis hienoa tietää, millaista juonta oikein haet. :D

Hyvällä juonella meinaan sellaista, mikä ei ole kliseinen tai ennalta-arvattava, ja missä on (kuten gnrbu sanoi) mielenkiintoisia käänteitä. Esimerkkinä vaikka juuri tuo Nokun 'Mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän?'

//edit unohdin kiittää grnbua. X--D kiitos!
DIR EN GREY 23.8.2011
MUCC 17.1.2011
Versailles 29.06.2010

1 tykkää.
Barbiedoll
Roudari

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Su Huhti 03, 2011 8:09 pm

Ensirakkauteni ficceihin oli kakkoslafissa luettu Cheenin "Tervetuloa tuho-osastolle". Nyt näin parin vuoden päästä iski äkkiä hirveä hinku päästä taas lukemaan jrock-ficcejä, jotka keskittyvät sairaalan ihmeelliseen maailmaan, missä mikä tahansa voi olla mahdollista niin huumorin kuin draamankin puolesta. :D

Eli siis, osaisiko joku vinkata/linkata jotain hyvää jrock-ficciä, jonka ympäristönä toimii sairaala? Fandomeilla ja parituksilla ei sinänsä ole väliä, kun olen oppinut lähes kaikkiruokaiseksi ficcien suhteen. :"D Olisi vain ihana päästä lukemaan jotain sairaalaficciä pitkästä aikaa, elleivät ne ole jo ihan poissa muodista ja netistä... ^^
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

shy-rebel
Vuoden double

Seuraava

Paluu Lukeminen & kommentointi