Diru vs. Gaze -negaus

Täältä löytyvät kaikki ficcien lukemiseen ja kommentointiin liittyvät keskustelut.

Diru vs. Gaze -negaus

ViestiKirjoittaja akumu » Ma Loka 26, 2009 4:24 pm

// gnrbu teki rant-ketjuun eksyneestä keskustelusta oman ketjunsa

Ranttaan ihan semilyhyesti.

Mä en voi mitään muuta kuin vihata sitä, miten valitetaan siitä, ettei saa kommenttia ficceihinsä. Siis totta kai se nyt aivan varmasti jokaista kirjoittajaa ainakin ihan vähän surettaa ja sillä tavalla, mutta jos jollakulla ei oo intoa kommentoida tai edes lukea kyseistä ficciä niin sille ei voi mitään. Kuulostan ehkä vähän karkeelta, mutta nykyään kuuluu melkein joka kolosta, että "yhyy mun ficciäni ei kommentoida, vaikka siinä on Diru yhyy angst nyt kyl itken". Enemmänkin mä olisin huolissani siitä, että yleisesti ottaen Lafissa tää kommentoiminen on tyssännyt melkein kokonaan.

Harvemmin mä huomaan, että jee, täällä on innokkaita kommentoijia ja sitä rataa. Ja sit just nois jatkoficeis, et yks kommentoi parii ekaa lukua ja lupaa kommentoida seuraaviakin mahdollisimman nopeesti niiden ilmestyttyä, ok. Kommentteja ei näy, missä vika ? Ficissä vaiko kommentoijassa, mun mielestä ehdottomasti jälkimmäisessä. Ehkä tää meni tän mun ranttausaiheen ohi, mut kuitenkin. Mitä ihmeen tyydytystä ihmiset saa siitä, et pitää jonnekin gallerian pvkirjaan valittaa, kun ficceihin ei tuu kommenttia ? Pistetäänkö sekin sit Reitukin kirjoittajien syyks, kun he vievät kaikkien huomion, koska nykyään Lafissa on näitä Reitukifaneja ihan sika paljon.

Oikeesti, kyllä niitä kommentteja sitten tulee, mut pistää niin hemmetin paljon keittää, kun pitää valittaa... Ite en oo sortunut siihen koskaan, koska mä en elä kommenteista, vaan ite kirjoittamisesta. Totta kai jokainen haluu kommenttia omasta tuotoksestaan ja kuulla mielipiteen, mut aina niin ei käy. Ja se tuskin tappaa, sehän on vaan makuasia, et mitä lukija haluaa lukea ja kommentoida.

Et pliis, älkää heittäkö Reitukin kirjoittajien syyks sitä, ettei Diruficcejä nykyään kommentoida paljon paskaakaan. Kiitos.
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

Re: Rant-ketju

ViestiKirjoittaja Ninjin » Ma Marras 16, 2009 8:36 pm

Kyllä se vähän niin tuppaa olemaan, että Diru on homehtunut vanha fandom ja Gazettea seuraa niin paljon useampi tänään. Se on sama kuin Diru oli pari vuotta sitten, ihmiset on siirtyneet sinne, uusi "ikäluokka" on löytänyt jrockinsa niiden kautta kun Diruilla kasvaa parta eikä niiden musiikkiin enää samalla tavalla pääse sisään.

Siksi, Gazette tietyllä tapaa vie Dirun lukijat, mutta ei kyse ole siitä, että ihmiset tahtoisivat Gazettea lukea enemmän kuin Dirua vain fanficeissä. Kyse on siitä, ettei suurin osa Dirua kuuntelevista enää edes perusta koko fictionista vaan diggailee keskenään musiikkia. Lisäksi Dirun musiikki on "länsimaistunutta" eikä samalla tavalla tämän maagenren sisällä enää.

Kyrsiikö minua? Kyllä. Ainahan mua.
Mutta eipä sille voi paljoakaan. Gazette on tällä hetkellä se asia, mitä ihmiset kuuntelee - Dirulla on fanikantansa, mutta se on pienempi. Suurin osa tietää, keitä ne jätkät siinä on (luulisin) mutta niihin ei tahdo löytyä mitään sidettä.
Ei siitä voi syyttää ketään.

(mutq te viet-...)
"I'm an angel, you ass. I don't have a soul to sell."

Ninjin
Pääesiintyjä

Re: Diru vs. Gaze -negaus

ViestiKirjoittaja shunshun » Ma Marras 30, 2009 2:29 pm

Olen seurannut tätä hommaa sivusta jo jonkin aikaa, enkä voi kieltää, ettenkö olisi äärimmäisen huvittunut - etenkin kun en kuulu mihinkään näistä ryhmittymistä.
Näin ollen tunkaisenpa lusikkani soppaanne mukaan ulkopuolisen näkökantana, vaikken edes pidä kukkakaalista, porkkanoista tai sellereistä.

Virittäkää aivonne ja valmistautukaa viestiin, joka on täynnä sarkasmia ja hupaisaa kärjistelyä. Näin ollen yrittäkää olla kiristelemättä ohimosuonianne tämän kanssa, sillä olen itse ylpeä seuraavasta pätkästäni :DDD

Analyysi nimeltään: Tältä se näyttää oikeasti

Tässä on kasassa kolmannen maailmansodan ainekset. GazettE on Amerikka, Dir en grey on Venäjä ja An Cafe on Eurooppa (kuten Yuugi pohti minulle). Kieltämättä yhdistelmä on räjähdysherkkä. Diru on sitä vanhaa truukamaa mutta unohtumassa, GazettE on uusia tuulia tuova maailmanvalloittaja, joka tunkee joka tuutista, An Cafe on vain joku, joka ärsyttää olemassaolollaan kaikkia, eikä edes tajua sitä.
Lyhyesti ympättynä ja (myöntäkää pois) kekseliäästi kärjistettynä homma menee enemmän tai vähemmän noin.

Parastahan tässä on se, että joku näistä kolmesta on aina syyllinen johonkin.
GazettE vie sekä kuuntelijat että authorit Dir en greyltä, samalla kommentoijat (näinhän se asia tietty menee).
Dir en grey taas mustaa GazettEn mainetta ja napisee pikkuasioista kuin vanha akka (esim. siitä, että Gaze on suosittu). An Cafe taas valtaa oma alaansa omassa pikku ulottuvuudessaan, joka kuitenkin yltää myös yleiseen ulottuvuuteen ja jos jokin rassaa, niin nyappymeininki ainakin! Ja pahinta tässä jälkimmäisessä on ihkutusasenne, tason lasku (en nyt tarkoita suoraan musiikkia, vaikka tämä kävisi minusta siihenkin), eikä kukaan oikein ota tätä bändiä vakavasti. Syy miksei Kahvilaa oteta vakavasti on se, että jos otat, niin olet automaattisesti sairas nyappypuolueen edustaja (koska kuka siitä porukasta muka olisi järkevä) - ja se ei ole hyvä.
Kumma kyllä... Kahvilalla ei tunnu olevia ongelmia muiden kanssa, vaan kaikilla on ongelma Antikun kanssa. Hassua sinänsä... Mutta miksi heillä olisikaan mitään valitettavaa, omat kivat (isot) pikku ympyrät, paljon ficcejä.
Gaze ja Diru ovat tietty eniten toistensa kurkussa... lähinnä siksi, että Dir en grey ei halua myöntää omaa vanhuuttaan tai tappiotaan ja paikkailla arpiaan luodakseen itsestään jotain pienempää ja vähäpätöisempää, mutta tuoreempaa ja pysyvämpää. Ja ehdottomasti myös siksi, että Amerikka GazettE on niin herkkähipiäinen, ettei kykene kuuntelemaan nalkutusta ja syyttelyä viittaamalla kintaalla ja kohauttamalla olkiaan.
Olo on kuin elokuvan eturiviläisellä!

Jotenkin haluan vielä päästä purkamaan tätä ficcipuolta kullakin fandomilla...

Aloitetaan Diru-ficeistä. Muutama vuosi sitten niitä pulppusi kuin sieniä sateella ja silloin niistäkin löytyi oikeasti huonotasoista tekstiä ja hitto että se ärsytti kaikkia. Nyt kun Diru-authorit ovat harvenneet, tasokin tuntuu jotenkin nousseen. Se tuskin johtuu muusta kuin siitä, että pieneen määrään mahtuu vähemmän mätiä omppuja. Ja kieltämättä kulunut fandom ei jaksa aina innostaa, joten kommentointia harrastavat vain uskolliset, kaverit ja randomit yllättyneet, minkäs teet. Kuitenkin joitain äärettömiä helmiä on kirjoitettu juuri tähän fandomiin.

GazettE. Jos olet lukenut kaikki Lafin Gazeficit, niin nostan hattua, koska minusta tuntuu että saavuttaisin eläkeiän ennen sitä - tai ainakin mielenterveys menisi ennen maaliviivaa. Tämä fandom on nyt siinä vaiheessa, että juttua tulee ja ihmisiä kiinnostaa - minkäs teet, paitsi että se ärsyttää kaikkia. Ja nyt kun tosiaan määrä on maksimissaan, niin on vain loogista, että jyvien seassa on akanoita. Kieltämättä... siinä on aina se, että fandomin ollessa pinnalla nämä akanat saavat jyvienkin maineen huonoksi, jolloin ketään ulkopuolista ei kiinnosta jauhon ostaminen Gazelta.

An Cafe. Tässä vaiheessa herää mieleen vain kaksisanainen lause: "mitä hittoa?"
Tämä voi olla raaka mielipide, mutta minulla on pokkaa sanoa se kuitenkin, ottakaa myös huomioon, että se on vain mielipide, eikä sitä voi todistaa vääräksi - vain rehelliseksi. En ole koskaan lukenut yhtäkään hyvää ja tasokasta Kahvilaficciä, tästä syystä, mitä hittoa.
Koko fandom tuntuu niin jäätävän randomilta, mutta silti se valtaa alaa. Itse asiassa, kehtaan väittää, että Lafiin on muodostunut hiljalleen huomaamaton epävirallinen alafoorumi, joka on nimeltään An Cafe-ficit. Niitä kommentoivat toiset nyappypuolueen edustajat ja niitä kirjoittavat toiset nyappypuolueen edustajat - ja kumpiakin on paljon! Muut ihmiset jaksavat enää hyvin harvoin käydä antamassa rakentavaa palautetta tähän osioon, koska invaasio on valtaisa eikä siitä ole kuitenkaan mitään hyötyä, jolloin on oikeastaan totuttu siihen, että "Tää vilisi virheitä ja lukeminen oli tosi hankalaa, mut ei haitannut yhtään, tykkäsin tosi paljon, loistava ficci<3"
Näin ollen ei auta kuin antautua ja yrittää pitää oma pää pinnalla nyappymeressä (paitsi Gaze, joka seilaa valtamerialuksella), jonka pinnalla kukkakuvioituun soutuveneeseen ovat sulloutuneet vain jäätelöä ja hattaraa ajattelevat Miku, Kanon, Teruki, Yuuki, Takuya ja bändistä aikoja sitten häippäissyt minihamehirmu-Bou.

Tässä kaikille hieman pureskeltavaa.

Ja jos joku oikeasti rupeaa urputtamaan, että shunshun on väärässä, koska kärjisti, että jokaista universumin olentoa ärsyttää An Cafe, tai että ei kaikki Dirufanit syytä GazettEa, tai ettei Gaze oo oikeesti herkkähipiäinen, niin tulen avittamaan kaikille sarkasmintajua kurkusta alas puutarhalapiolla<3

On ilo seurata näiden fandomien kurkusta retuuttamista ja odotan jo innolla kuka häviää ensimmäisenä lopullisesti. Samalla odotan kauhulla uutta nousevaa superfandomia ja toivon, ettei se ole yksikään, joita itse edustan.
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

1 tykkää.
shunshun
Pääesiintyjä

Re: Diru vs. Gaze -negaus

ViestiKirjoittaja Jemmi » Su Joulu 06, 2009 5:54 am

Luin shunshunin viestin ja totesin, etta asiaahan tuo on. Karjistettyna se menee nimenomaan noin.

Ma kuulun Gaze-kastiin, vaikkakaan en hirvittavan uskollisesti - luen ja kommentoin fikkeja paljon (enemman) muiltakin fandomeilta. Myonnan, etta loukkaannun toisinaan, kun Gazetto lytataan kaikin puolin vain siksi, etta se on suosittu (tai sen suosion seurauksien vuoksi). Kyllahan se minuakin nain jo hieman vanhempana jo harmittaa, kun lempifandomistaan ei loydy kunnolla tasokasta luettavaa. Tassa tapauksessa tilanne ei sen parempi ole kuin Dirunkaan. Dirulla ficcareita ja kommentoijia on vahemman, mutta keskimaaraisesti paljon tasokkaampia. Gazella on enemman, joten keskimaaraisesti taso on huonompaa. Mina valitsisin itse vahemman ja parempia ficceja ja kommentoijia, tietenkin.

Odotetaan aikaa, kun Gaze-ficcarit valittavat samaa kuin nyt Diru-ficcarit uuden suositun fandomin edessa. En tykkaa tasta jarjettomasta Gaze-tulvasta, mutta en mina siksi fandomia hylkaa, teen vain itse kaikkeni tason parantamiseksi.

//
Jos joku mode viittisi yhdistaa na viestit - kirjotan kannylla, merkkimaara yhteen postaukseen on vahainen.

Kuten jo sanoin, mina ainakin otan mieluummin muutaman tasokkaan, perustellun ja ehkapa rakentavankin kommentin, kuin miljoona ihkutuskommentia ja jatkon ruinausta. Olisihan se imartelevaa, jos oma teksti olisi kovin suosittu, mutta kuten ollaan huomattu, suosio ja korkeatasoinen teksti eivat aina kulje kasi kadessa (ever heard of Twilight ?)

Tasta syysta en ymmarra, miksi Diru-ficcarit niin valittavat. Tai siis, kyllahan se pistaa vatuttamaan, etta toinen fandom vie kirjoittajat ja lukijat, mutta eiko se laatu tarkeampaa ole - onhan sita kuultu Diru-ficcareiden suusta, etteivat Gaze-ficit ole edes tasokkaita, ja fanit arsyttavia. Vai tapahtuisiko muutos, jos siirryttaisiin Gazesta Diruun ?

Itse en koe tarpeelliseksi dissata ainoatakaan fandomia, mutta uskon olevani oikeutettu puolustamaan Gazettoa/itseani sen fanina kohtuuden rajoissa. Koitan yleisesti pysya suht puolueettomana.

//Ujelo yhdisti viestit :)

あの日の二人の泣は
今でも輝いているかな?
二度とは戻れないけれど
もう二度と離れない約束しよう

ava by candy_horror @ lj

Jemmi
Teknikko

Paluu Lukeminen & kommentointi