Lempiparitukset

Täältä löytyvät kaikki ficcien lukemiseen ja kommentointiin liittyvät keskustelut.

Re: Lempiparitukset

ViestiKirjoittaja Katatsumuri » Ma Huhti 06, 2009 4:46 pm

Mikä on lempiparituksesi? Vai onko niitä useampia?
Tykkään lukea enimmäkseen ficcejä vain An Cafesta ja Gazettesta, joten lempiparitukseni ovat kyseisistä bändeistä:

MikuxKanon - Ehdoton suosikkini. Miku ja Kanon vain sopivat äärettömän hyvin toisilleen, enkä edes tiedä minkä takia x''D Ne vaan on täydellinen pari. MikuxKanon on oikeastaan älyttömän kliseinen paritus, mutta silti mä rakastan sitä. HamtaroHamin ficit luettuaan ei voi olla rakastamatta MikuxKanonia.

TerukixBou - MikuxKanonin ohella suosikkini. Bou kuuluu Terukille, ehdottomasti. Teru ja Bou sopii liian hyvin toisilleen! Aluksi ajattelin, ettei tämä ole kovin kummoinen paritus, mutta jälleen kerran HamtaroHamin ficit saivat mut rakastumaan tähän. 8''D

KanonxTakuya - Ihana paritus. Ihastuin tähän aivan täysin. :33

MikuxTakuya - Tämä on myös yksi suosikeistani. Kai se johtuu niistä Ryusei rocketin pv:n vaatteissa otetuista kuvista, joissa ne on silleen suloisesti vierekkäin. Miku ja Takkun vaan on ylisuloisia yhdessä. <3

AoixUruha - Ylisöpö pari. Muuta en osaa sanoa. Ulkonäöllisestikin ne jotenkin sopii toisilleen.

Lisäksi on monia muitakin parituksia, joista tykkään, mutta tuossa olivat suurimmat suosikkini.

Mistä parituksesta et pidä? Miksi?

Yleisesti ottaen mulle kelpaa melkein mitkä tahansa paritukset, en ole mitenkään nirso. Mutta KanonxYuukista en jostain syystä tykkää enää, vaikka joskus kirjoitinkin sitä. Ei sekään kuitenkaan varsinainen inhokki ole. Mutta ajatus BouxYuukista on karmaiseva, toivottavasti en ikinä törmää sellaiseen ficciin o____o
Even on the rainy days when the flowers fail to bloom
NEVER GIVE UP!!

Katatsumuri
Teknikko

ViestiKirjoittaja Enkelikello » Ma Huhti 20, 2009 6:26 pm

Luen paljon Gazetteficcejä. Luen miltei pelkästään Gaze-ficcejä, vaikka samalla tiedänkin, että jään tällä linjalla helposti paitsi monista muista loistavista ficeistä. Tämän huomion tein, koska se tavallaan liittyi asiaan kun lukee jatkoni tähän aiheeseen.
Aoi / Reita on ollut minulle pitkään jotenkin hyvin läheinen paritus. Mikäli bongaan jostain tällä parituksella kirjoitettua kamaa niin on melko varmaa, että alan lukemaan alunperin, koska paritus kiehtoo. Vaan viimeaikoina ohitse on alkanut hitaasti, mutta varmasti alkanut kiriä Aoi / Ruki. Tässä siis nämä suurimmat suosikkini tällä hetkellä. Toisaalta taas Reitan ja Uruhan parittaminen on minulle jotenkin aika lähellä sydäntä. En välttämättä osaa ajatella sitä sellaisena kaiken ylitse menevänä ja uhrautuvana rakkautena, tai välttämättä edes oikeasti seurustelu tms. suhteena, vaan pikemminkin sellaisena rivien välistä luettavana kevyenä parituksena, joka päästää jonkin vallan loistavan ja aisteja hivelevän juonen esille, mutta kuitenkin jossain määrin pidän siitä. Kai / Rukista pidän myös nykyään, vaikka joskus vieroksuin hyvin pahasti Kai / Rukia. Jotenkin minusta tuntui oudolta lukea heistä kirjoitettuja ficcejä, en vain voinut kuvitella heitä kovin läheisiin väleihin. Ja nytkään en mielelläni lue heistä sellaisia siirappisia, dramaattisia tms. tekstejä vaan enemmänkin jotain vain hienoisesti ystävyydestä poikkeavaa.
Ja nyt sitten otan esille kahdesta eri bändistä sekoittelut: Kisaki/Aoi ( esim. Phantasmagoria / Gazette)
Kyllä! Luitte aivan oikein 8''D Oletteko koskaan törmänneet netissä tai jossain tuollaiseen paritukseen? En minäkään ainakaan netissä. Syy siihen, että olen aivan lääpälläni kyseiseen paritukseen, on minun ja ystäväni inside-juttuna alkanut keskustelu näistä kahdesta ja lopulta he päätyivätkin yhteen.. Tekstiä tästä parituksesta myös on, niin ystäväni piirtämää sarjakuvaakin. Kumpikaan ei taida päätyä julkaisuun x) Minä en viitsi alkaa selittelemään kamalasti nyt tässä. Annan teille parituksen rungon: Aoi on kunnon temperamenttinen uke, joka vain luulee olevansa seme. Kisaki pakkomielteinen ja perin häijyluontoinen, mutta umpirakastunut seme. Aoi luulee, ettei ole kiinnostunut ja vihaa Kisakia. Niin se väittääkin, mutta miksi sitten punastua Kissen ahdistelusta? Ja Kisaki on Jumala. the Kami-sama. Oikeasti! No hyvä on, en usko siihen oikeasti, mutta melko olennaista tässä parituksessa on kuitenkin tämä seikka. Eli oikeastaan Kisaki / Aoi paritus on minulle läppä lähinnä, mutta silti niin rakastan tuota paritusta ~ Ja edes jollain tapaa faktoihin perustuvat ficit ovat myös väännettävissä tästä. Luulisi heidän joskus tavanneen Gazetten kuuluessa vielä Matinan alaisuuteen.

Miksi pidät juuri niistä niin paljon?
Sanonta 'rakkaudesta se hevonenkin potkii' + Aoin ja Reitan välinen keskinäinen kinastelu ovat saaneet mieltymykseni tähän paritukseen aikaan. Lisäksi heistä molemmista saa esille niin erilaisia persoonia. Tai ainakin muut saavat hyvinkin monipuolisesti. Minä en Aoista saa niin helposti kirjoitettua ulos montaa erilaista ihmistä, minulla on aina tietty mielikuva tästä miehestä. Mutta Reita sitten. Jätkä, karu mies, herkkä poika-parka, suhteen akkamainen nainen, suhteen dominoiva nainen, rakastava kumppani, urbaani urho, pervo setänen ja lukemattomia muita erilaisia ihmisiä yksien kasvojen takana. Tykkään parittaa Reitaa Aoille ja Aoita Reitalle. Rakastan lukea paritusta heistä, oli paritus sitten sävyltään millainen tahansa. On se sääli, että moniosaiset ficit pursuavat niin täynnä Reita / Rukia ( muutenkin olen tällä kannalla, en vain, koska parittaisin mielummin Reitaa ja Aoita )
Aoi / Ruki parituksesta on puolestaan tullut minulle todella läheinen paritus oman elämäni pohjalta. He jotenkin sopivat toisilleen ihanasti, mutta toisaalta taas on niin, että tämä paritus on jokseenkin täydellinen angst-ficceihin. Vaikka eipä sillä, Aoi / Rukia on mukava lukea myös fluffina, romancena, dramana... Kaikki kyllä käy, mutta silti angst-ficceihin tämä paritus sopii loistavasti.
Uruha / Reita taas juontaa juurensa siihen tunnettuun tosiseikkaan, että he ovat tunteneet toisensa jo hyvin kauan. Kuten sanoin, niin mikään kaiken ylittävä ja tulinen rakkaussuhde ei tule minun mielessäni kysymykseenkään tämän parituksen kohdalla. He ovat liian.. jotain siihen. Ja sitten sekin vielä, että Uru vaikuttaa hyvin heterolta mieheltä. Niin, että tämän miellän paljolti sellaiseksi paritukseksi minkä ei ficeissä pitäisi koskaan mennä liian pitkälle ja johon voi hyvin mielellään sekoittaa heteroseksuaalisuutta puolin ja toisin.
Kai / Ruki on aivan uusi paritus minun suosikkilistallani, enkä juuri nyt edes tiedä mikä on saanut minut pitämään tästä ennen vihaamastani ja vieroksumastani parituksesta. Ja tiedättekö.. Ruki ja Kai.. Mitä heidän välillään muka voisi sillä tavalla oikeasti olla? Jotenkin eivät vaikuta ollenkaan mahdolliselta paritukselta. Mutta silti siitä on tulossa yksi suosikeistani. Eikö ole omituista? Voi tosin olla, että näen siinäkin parituksessa hieman itseäni... Ehkä jopa enemmän, kuin Aoi / Rukissa. Ikään, kuin se olisi minulle tämän sorttisen merkityksensä kannalta vähän samanlainen, mutta kuitenkin se vähän valoisampi puoli.. asioista.
Kisaki / Aoita perustelin jo. Inside-jutusta se lähti, ihan läppänä. Nykyään se tulee ystäväni kanssa puhellessani jatkuvasti esille, liittyy tavalla tai toisella vähän kaikkeen eikä myöskään se ystäväni huvikseen piirtelemä iso sarjakuva auta minua vieraantumaan tästä parituksesta johon tunnen kiintyneeni oikein syvästi 8D Edelleen vähän enemmän sellainen vitsin tapainen, mutta Kisakin Phantom of Operan-kaltainen pakkomielteisyys Aoihin tuo tähän paritukseen omat raskaammat puolensa. Rakastan vain ~
Reita / Ruki. En vain pidä siitä. En vihaa sitä ja itseasiassa luen hyvin paljon tällä parituksella tehtyjä ficcejä, mutta en silti pidä siitä oikeastaan. En ole koskaan pitänytkään. Se ei sytytä minua. Kyllä hyvin kirjoitettu ja mielenkiintoinen Reituki menee, mutta parituksen takia en ikinä lukisi Reita / Rukia.
Uruha / Kai. Aivan omituinen pari ô_ò En minä tätäkään sillä tavalla vihaa, mutta mieluiten ei. Outo, vieroksuttava, hassunkurinen. Jos sanoisin, että heitä ei voi ajatella yhteen niin sitten puhuisin ristiin aiemmin sanomani kanssa, koska Ruki ja Kai eivät myöskään ole omiaan paritettavaksi asti, mutta silti pidän siitä parituksesta. Tästä en. Blää.
Mitä tahansa minusta odotat,
sitä en ole.
Mitä tahansa minusta haluat,
et taida saada kuitenkaan.

Enkelikello
Fani

ViestiKirjoittaja Mo Ii Yo » Ti Touko 12, 2009 7:05 pm

Minun lempiparitukseni on Reita/Ruki.

Pidän tästä parituksesta näistä syistä:
1. nuo kaksi sopivat toisilleen the Gazettesta parhaiten
2. ne sopii muutenkin hyvin toisilleen
3. Reita on jotenkin semmonen macho ja sitten Rukilla on niin iso ego...ääww^^
4. heistä pystyy kirjottamaan ficcejä sujuvasti
5. ja öööhööh...ovat vaan niin söpöjä kaikissa ficceissä<33

On muutamia parituksia joista en pidä. Esimerkiksi Reita/Kai...Yääh...eivät sovi toisilleen sitten ollenkaan.
Kuin eivät myöskään Ruki Urulle tai Aoi Rukille...
Juu olen vannoutunut Reita/Ruki, Aoi/Uruha ja Miyavi/Kai fani.
Siksi joskus onkin vaikea lukea ficcejä jotka on kirjoitettu joillain muilla parituksilla
Time after time I lose again.
Night after night I wake up shaking 'Couse my world is breaking.

Mo Ii Yo
Roudari

ViestiKirjoittaja SaseKo » Ti Touko 12, 2009 8:06 pm

On muutama suuri rakkaus. Suurin niistä on Toshiki.
No siis, varmaan aika arvattavaa että jokin X:n sisäinen paritus on suosikkini, ja niinhän se on. Ja arvatenkin, kun Toshi on lempparini, hän on se toinen osapuoli. Ja tietystihän Toshille on Yoshiki se oikea. Vaikka nykyään päässäni parittuvat kaikki Eksun jäsenet toistensa kesken erittäin helposti (junk-storyn kanssa voimme viettää _hiukan pitemmänkin hetken näitä pohtien!), Yoshiki on kuitenkin toimivin vaihtoehto Toshille. Siis, onko olemassa mitään täydellisempää? Kaksi maailman täydellisintä miestä yhdessä = täydellistäkin täydellisempää. Toshiki on numero ykkönen.

Taijiki on myös korkealle rankattu. Jotenkin kaksi niin vahvatahtoista miestä muodostavat niin upean parin, riippumatta kuka määrää ja miten määrää. Valtataisteluja toki, njam njam. Lisäksi Pataiji on _tajuttoman suloista. Niin kaunista ja herkkää ja awwnaw. hidexkukavain on aina toimivaa, hideä voi parittaa ihan kaikille. HUOM! Myös Toshille. Se _toimii. Miksi aina Toshi on se jota on hankalin parittaa 8''''( Onneksi mun pienessä mielessä mä olen saanut myös hänet käymään yksiin kaikkien kanssa. Heath muuten on hiukan hämärä hahmo tuolla taka-alalla. Mä en vaan niin hyvin osaa mieltää Heathia hyörimään sinne, Taiji on jotenkin tutumpi ja niin edelleen. Mutta Heath sitten menee kaikkien kanssa kevyesti, vaikkei niin suuria tunteita herätäkkään. Olen myös satunnaisesti innostunut parittamaan Suigzoa Eksun jäsenten kanssa, tuo vielä vaikeuksia ymmärtää se, että kyseinen herra on osa X:ää.

Muista bändeistä vielä hiukan. Tuota... Gazette, hmm. ReitaxKai on kivaa luettavaa. Muuten Gaze-ficcien paritukset eivät hurjia tunteita nostata. Skinin porukaa on _ihana parittaa keskenään, kaksin tai vaikka neljin. MiyavixYoshikixSugizoxGackt, voitte kuvitella kuinka hauskaa se on 8D Muista bändeistä en vaan ole löytänyt niin syviä ulottuvuuksia, että ne tässä erityisemmin kannattaisi mainita.

En tiedä. Se vain on niin täydellistä (ei vissiin tullut aikasemmin ilmi). Kuten jo mainitsin, kaksi niin täydellistä miestä yhdessä on lööv. Ystäviä lapsesta asti, parhaita sellasia. Toshi on ollut Yoshikin rinnalla perustamassa Eksua, ja on yhdessä ollut Yoshikin kanssa vaikka missä. Ja kun ystävyys loppui, meni kymmenen vuotta ja sitten, sitten, ystävät rakastajat palaavat yhteen. Se video, jonka tuonne X-topicciin spämmäsin, on niin ihana. Siinä Toshi on taas iloinen. Ja miksikö? Hän on päässyt takaisin Yoshikin syliin.

Anteeksi, nyt juttu taas lähti luistamaan vähän liiankin hyvin. Siis. Miksi juuri Toshiki. No, X on lempparibändini, ja tietysti sen jäseniä on mukava parittaa. Ja lisäksi, kun nämä herrat sopivat toisilleen niin hyvin. Kuten mainittu, he ovat ystäviä. Mutta, heidän luonteensa ovat niin toisilleen tehdyt. Siis Yoshiki on just Yoshiki, ja Toshi just Toshi. Toshi seisoo Yoshikin tukena, ja Yoshiki tuo vähän säpinää Toshille. Hankala selittää. No, sanotaanko, että vastakohdat täydentävät toisiaan ja sitä rataa.

Mitäs nyt vielä noista muista sanoisin. Mä en oikein minkään parituksen kohdalla sanoa, miksi siitä niin pidän, se vaan on semmonen mustatuntuu-juttu. Taijiki on ihanaa, kun siinä kaksi räiskähtelevää persoonaa saa usein aikaan mielenkiintoisiakin tilanteita. Pataiji se vaan on niin suloista ja herkkää ja kaunista - ne kaksi ovat toisilleen luodut, vähän samaan tapaan kuin Toshi Yoshikille (tai toisinpäin). hidestä vaan on mukava lukea, oli se kenen kanssa tahansa. Skin-paritukset ovat kaikissa muodoissaan vaan niin rakastettavia, hyvännäköisiä miehiä toistensa kimpussa nam. Kaikkien luonteet sointuu yhteen eikä tule ristiriitoja (valtataisteluja nyt toki). Kaita on suloista, kun Reita on badass ja Kai kilttiboy.

Nykyään mä olen avoin kaikille parituksille, sillä kun on hyvä kirjoittaja, mikä tahansa paritus toimii.

Sori taas kerran täysin tyhjänjauhamisesta. Mä yritän välttää sitä, mutta ei.
Viimeksi muokannut SaseKo päivämäärä Pe Syys 18, 2009 9:37 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

SaseKo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Painappuru » Ma Kesä 08, 2009 10:19 pm

Mulla on yks ehdoton lemppari, ja se on BouxTeruki
Kaikki sanoo, että se on kulunut. No, se on suurimmassa osassa Antikkuficcejä, mut vaan siks, et MikuxKanon on se toinen pari. Ja BxT jää aina taka-alalle. _Aina.

Tykkään myös KanonxTerukista ja MikuxYuukista... Okei, kaikki erikoiset käy.

Sama Gazessa. Ehdottomat lemppari paritukset ois ehkä ReitaxUruha ja RukixAoi ja ReitaxKai

Ja mä tykkään ihan hirveesti Ayabietarinoista, missä Aoi on paritettu joko Yumehitolle tai Takehitolle

Bou ja Teruki vaan sopii toisilleen, sitä tosi asiaa ei mikään luonnonvoima tai maailman mahti muuta.
Ja se suhde on osittain todistettukin :'D
Ne on molemmat niin sulosia, ja ne voi periaatteessa molemmat parittaa vähän vaikka kenelle, mut silti ne sopii parhaiten toisilleen.
Ja ulkonäöltään aika toistensa vastakohtia, mut luonteiltaan ne täydentää toisiaan :'3

Näistä lopuista parituksista, mitä mainitsin, voisin sanoa, että tykkään, koska ne on erikoisia. Kun alan aattelee syvemmin asiaa, mä huomaan parituksen aika hyväks ja sopivaks, mut ennen kaikkea, se erikoisuus.
Paitsi AoixYumehito, se on jo melko kulutettu, mut se on vaan söpö pari, ei voi auttaa asiaan.

MikuxKanon
ReitaxRuki
AoixUruha...
Kaikissa se sama syy: Niitä on liikaa
Mä en suostu lukemaan noilla parituksilla, mä oon kyllästyny ja turhautunu ja mä alan kohta suorastaan vihaamaan niitä.
Mihin kaikki erikoisemmat paritukset on menny? Ja sitte taas, jos kirjottaakin erikoisemmalla parituksella, sille ei sitten oo lukijota.

Sitten, BouxKanon... Ei mulla oo mitään sitä vastaan, voin sitä lukee, mut ne on mun mielestä liian ukeja molemmat O.O
Pässiys on dominoiva geeni,
seksikkyys resessiivinen.

260211 180611 300711 121111

180309 061009 220910 170111 061112

Painappuru
Teknikko

ViestiKirjoittaja Sairas Enkeli » Pe Kesä 19, 2009 3:26 pm

No, minun on PAKKO. Ihan pakko tulla tänne. 8D

Minä en juurikaan nyrpistele tai tapaa valita suosikkeja, mutta yksi ainut paritus on täysin ylivoimaisesti ylitse kaikkien muiden: Kyo/Kaoru
Jo ennestäänkin pienessä Dir en grey -fandomissa tämä paritus on suorastaan olematon, mutta minusta se on vain niin paras. Ficcejä on hankala löytää, ja jos löytää, niin ne harvoin vastaavat odotuksia. Joten kirjoitan ja piirrän itse. 8D

Miksi pidät juuri siitä niin paljon?

Koska se on ihana, söpö, moniulotteinen ja realistinen. Ehkä eniten Kyo/Kaorussa miellyttää se, että siinä on kaksi todella miehekästä miestä yhdessä. Kyo on ehkä äijin äijä ikinä, ja Kaorun karisma ja auktoriteetti leader-samana saa kaikki muut bändinjohtajat vaikuttamaan nössöiltä. Paritus on myös hyvin moniulotteinen juuri realistisuuden takia: siinä on kyse oikeasti kahdesta miehestä yhdessä, ei miehestä ja tyttömäisestä poikasesta. Hyvinkin eeppistä draamaa saa aikaiseksi.
Yleensä suhteessa on nainen, joka söpöilee ja on siirappinen. Kun on kaksi näin äijää miestä, siihen jää pelkästään rakkaus yksinkertaisessa olomuodossa.

Rakastan sitä näennäisesti mahdotonta yhtälöä, jonka jätkät laittavat toimimaan. Niinhän se menee oikeastikin: jos on rakkautta ja tahtoa, niin suhde toimii. Kirjoittajana olen ihastunut siihen, miten loputtoman paljon mahdollisuuksia tässä parissa on.

Voisin messuta tästä ikuisuuden. Lukekaa mun ficcejä niin näette. 8D

Noh, DEG-fandom on tavattoman pieni, ja luen uskollisesti kaiken, mitä siitä kirjoitetaan. En nyrpistele kummemmin millekään paritukselle, sillä toisin kuin manga/anime-fanfictionissa tällä osa-alueella ei ole mitään esteitä tai syitä, joilla perustella, miksei jokin paritus muka toimisi.
Kuitenkin karsastan Kyo/Toshiyaa, koska se tulee jo korvista ulos, enkä saa siitä enää mitään irti. Tosin tähänkin on poikkeuksia: Kiraine kirjoitti yhden ficin tällä parilla, johon suorastaan rakastuin. Turha kysyä siltä naiselta, se ei muista omia lapsiaa.

Tosin noh, olen lukenut ficcejä tällä parilla ja Flor perhana ei suostu ropettamaan kuin tätä tai Die/Shinyaa. Joten osaan sietää. Harmittaa vain, että kaikki tulkinnat muistuttavat niin paljon toisiaan, eikä Toshiyasta ole minulla niin vahvaa kuvaa kuin muista Dirun jäsenistä.

En vihaa, enemmänkin kyllästyttää. Ja Kyo/Kaoru on se OTP.
"So all this crazy stuff is actually natural, huh? That's so cool!"

~Luffy

Sairas Enkeli
Teknikko

ViestiKirjoittaja Wexiina96 » Su Kesä 28, 2009 10:01 am

MikuxYuuki, KanonxTakuya, ReitaxUruha, ShouxTakeru,

Mä pidän parituksista, joissa mulle tulee sellanen 'näillä voi oikeesti olla jotain' tunne kun katon niitä yhessä. Miku roikkuu koko ajan Yuukin kaulassa ja kiusoittelee sitä ja ne on molemmat pirteitä ihmisiä. Ne vaan sopii jollain tasolla yhteen.
KanonxTakuya on ehkä kuitenkin lempiparitukseni, vaikka itse taidankin olla lähes ainoa, joka tällä parituksella kirjoittaa ficcejä (jännää ._.) Esimerkiksi siinä Nyappy go around the World 2008 DVD:llä Kanonin repliikkejä olivat mm.
'Nyt olemme Takuyan kotikaupungissa Wakayamassa. Minusta on harmi, etten ole käynyt täällä useammin'
'Minä Takuya olemme tiimi!'
'Aluksi Takuya oli kärsimätön (ja jotain mitä en muista), mutta nyt voisin antaa hänelle kaikkeni'
ReitaxUruha parituksesta pidän, koska vaikka nämä ovatkin olleet ystäviä 15 vuotta (ja osittain juuri siksi) ne kuuluu yhteen. Ne tuntee toisensa ja luultavasti ymmärtääkin toisiaan hyvin. Muutenkin niistä on yksi ihana video, joka vaan osottaa, että ne on hyvä pari
ShouxTakeru Tämä paritus on poikkeus, sillä Shou ja Takeru tuskin on edes oikeasti nähneet toisiaan, mutta silti ne jollain tapaa on vaan sulonen pari. Mä en ymmärrä miksi mutta on vaan xD

Nykyään mulla ei kauheesti oo enää sellasia parituksia joista en varsinaisesti pitäisi. Kaikki paritukset ei oo niin hyviä, mutta ei ne huonojakaan oo, jos parituksen osaa toteuttaa. Ennen en pitänyt MikuxBou parituksesta, eikä se vieläkään suosikkeihini kuulu, mutta HamtaroHam osoitti ficillään "Tyttö parhaalla hymyllä", että tämä paritus tosiaan on mahdollinen ja toimii, kunhan se vaan osaa kirjoittaa. Uskon jok'ikisen parituksen toimivan osaavan käsissä. n_n
Viimeksi muokannut Wexiina96 päivämäärä Su Kesä 20, 2010 2:30 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
< 3

Wexiina96
Teknikko

ViestiKirjoittaja himitsu » Ti Elo 11, 2009 5:10 pm

Mikä on lempiparituksesi?

yksi paritus on ylitse muiden. siihen on monia syitä, esimerkiksi se, että se on realistisin paritus, johon olen elämäni aikana törmännyt. lisäksi nämä henkilöt sopivat täydellisesti toisilleen, ja mitä olen haastatteluita katsonut, niin kyllä niillä jotain kanssakäymistä keskenään on. ja tämä parihan on reita/ruki.
oikeasti, rakastan tätä paritusta kaikkein eniten! rakastan sitä fluffia, jota heistä kirjoitetaan. (okei riippuu myös hiukan kirjoittajasta!) angstikin on ihanaa tällä parituksella, oikeastaan, pysytyn lukemaan mitä vain tällä parituksella. osasyy siihen, miksi tämä on suosikkini. reita ja ruki vain ovat niin suloinen paritus, oon todennut sen miljoona kertaa, eikä tähän paritukseen kyllästy ikinä!

Vai onko niitä useampia?

onhan näitä muitakin. nää on myös ihania parituksia, mutta ei niin ihania, kun reituki. nyt voisin mainita vaikka aoi/uruhan. se on aika kliseinen paritus, mutta se vaan sopii kaikkeen. se on oikeesti tosi lutunen paritus, niistä saa kirjotettua ihanaa fluffia ja mitähän kaikkea. kai/miyavi on ollut mulle aina hiukan humoristinen paritus, johtuu kai siitä, että miyavi on niin lapsekas persoona. en tiedä. mutta nuo kuuluvat lempiparituksiini.

ne ovat realistisimmat. on helppo lukea paritusta, joka on jopa mahdollinen. (okei ei ehkä mutta silti.) noista pareista olen lukenut kaikki ihanimmat ficcit, ne jotka jäävät mieleeni.

Anou, mun on pakko sanoa, että voin lukea mitä tahansa paritusta. mutta, en voi lukea mitään, missä reita ja ruki eivät ole pari. tälle en voi mitään, se ei vain ole realistista ja se on jollain tapaa vasten mun omaa ajatusmaailmaa. vähän vaikea selittää tätä, kun en tiedä oikein vastausta itsekään. mutta kyllä, on niitä joitain mitä en kertakaikkiaan voi sietää. an cafesta en voi lukea yuukia paritettuna kanonille tai mikulle tai boulle. se on jotenkin... vastenmielistä?

himitsu
Bändäri

ViestiKirjoittaja offline » Ke Elo 26, 2009 2:40 pm

Voi apuva... Oon lukenut paljon erilaisia ficejä eri parituksilla, etten ees muista kaikkia. Muutamia suosikkeja on kyllä noussut esille aika selvästikin.
Yksi niistä on Bou/Yumehito. Siskoni kirjoittaa ficiä ko. parituksella, ja niistä pätkistä joita hän on lukenut mulle voin sanoa, että oon ihan sulaa vahaa. Molemmat henkilöt vaikuttavat niin sweeteiltä ja pehmeiltä palleroisilta, ja sopivat siis erittäin hyvin fluff- ficeihin. Kun ne vielä paritetaan, niin luvassa ei voi olla muuta kuin söpöä menoa. Pidän myös molemmista persoonina todella paljon.
Viime aikoina olen mieltynyt Kamijo/Hizakiin. Tästä en osaa sanoa oikein mitään, paitsi sen, että rakastan hirmuisesti. Haluan kokeilla kirjoittaa ja lukea mahdollisimman erilaisia parituksia, ja muutama erittäin hyvä K/H- fici on vakuuttanut mut tän parituksen hyvästä matchista.
Myös kaikki UnsraW'n sisäiset paritukset aiheuttavat allekirjoittaneelle jonkinsorttisia väristyksiä. Pienemmistä bändeistä kirjoitetaan harvemmin mitään, mutta onneksi ne harvat ficit ovatkin sitten luokkaa AAA+. Myös Taijiki, Toshiki ja Shou/Saga kuuluvat suosikkeihin.

Kliseiden kuningattarena en yllättäen voi sietää Reita/Rukia. Mulla ei ole mitään ko. henkilötä vastaan, arvostan heitä muusikkoina paljonkin. Mutta kuten totesin, se on liian yleinen paritus. En juurikaan lue Gazetto- ficejä, ja ne jotka olen lukenut, ovat edustaneet Reitukia. Sitä jauhattiin ja jauhattiin kuin märehtiessä, se alkoi rehellisesti sanottuna pursuta korvista ulos.
We can live forever
I can be your favorite angel, angel
Beautiful Dangerous

Roudari

ViestiKirjoittaja Cerise » To Elo 27, 2009 8:11 am

Oikeestaan mulla ei ole mitään yli kaikkien muiden-lempparia. Yleensä se, pidänkö ficistä, riippuu enimmäkseen kirjoitustyylistä, aiheesta ja kirjoittajan taidoista. Mut joistakin parituksista tykkään enemmän kuin muista. Kaikki mun lempparit ei suinkaan oo antikusta, sillä luen nykyään paljon muitakin fandomeita. Mutta asiaan. Miku/Yuuki on lemppari antikkuparituksista ja yksi lemppareistani muutenkin. Ensi katsomalta voi se tuntua vähän oudolta, mutta kun miettii noiden kahden luonteita ja käyttäytymistä, on ne kuin luotuja toisilleen. Tai sit ei. Mut mä tykkään. Muita antikkuparituksia, joista tykkään, on Teruki/Kanon ja Teruki/Bou, tosin kirjoittajasta vahvasti riippuen. Ensin en Teruki/Bousta tykännyt, mutta luettuani suhteellisen paljon tekstiä sillä parituksella, aloin pitää siitä aika paljonkin.
Crossoverit on lähellä sydäntä, ja muutenkin oudommat paritukset kuka hehkuttaakaan aina säännöllisin väliajoin Boten annan paritusta XD Saga/Tora on myös kiva, kuten muutkin arisuparitukset, vaikken kuuntelekaan hirveästi ko. bändiä. Gazetteparituksista pidän Kai/Reitasta ja Aoi/Kaista.

Oikeastaan luen ihan kaikkea, jos kirjoittaja vain on hyvä, mutta Miku/Kanon alkaa tursuta jo korvista ulos, ja kelpaa vain harvoissa tapauksissa tai vahingossa luettuna. Miku/Kanonista on kirjoitettu niin paljon ficcejä, ja asetelma on lähes aina sama, henkilöt samanlaisia. Olen täysin kyllästynyt siihen.
Reitukin kanssa asia on vähän niin ja näin. Onhan siitäkin kirjoitettu paljon, mutta se vain toimii joissain tilanteissa paremmin kuin mikään muu paritus. Pidän siitä huumorilla kirjoitettuna, ja kun Ruki ei ole Reitan pikkuinen uke. Tietysti kaikki riippuu (jälleen) kirjoittajan taidoista, eli saatan luke Reitukia silloinkin kun asetelma on erilainen kuin tuo ihanne.
Viimeksi muokannut Cerise päivämäärä La Syys 19, 2009 7:29 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Minulla on dementia ja déjà vu yhtä aikaa.
Minusta tuntuu, että olen unohtanut tämän ennenkin.

~Steven Wright

Cerise
Teknikko

ViestiKirjoittaja -Hann- » To Syys 03, 2009 5:57 pm

Oon monesti miettiny tänne postaamista koska kivoja parituksia pursuilee ovista ja ikkunoista.

Tällä hetkellä varmaankin voiton vie Asagi/Hide-zou. Niistä saa kirjoitettua jos jonkinmoista tarinaa ja ne vaan sopii toisilleen täydellisesti.
Ulkonäöllisesti upea pari ja en vaan osaa kuvailla miksi tykkään siitä niin paljon. Siinä vaan on se jokin.
Toinen on Hide-zou/Ruiza. Lähes samat perustelut. Erittäin suloinen paritus. Ruiza/Asagi on myös yksi suosikkeja.
Hide-zou/Ruiza/Asagi ;) Ja lähinnä Ayshan ficin takia olen ihastunut Ruiza/Hiroki/Tsunehitoon, Asagi/Manaan ja Hide-zou/Sethiin.
Muita parituksia mistä tykkään on Byou/Yuuto, Kai/Nao (A9), Mana/Seth, Hizumi/Zero, Shin/Ko-ki, Shun/Rame, Kyo/Toshiya, Sakito/Ni~ya, Shou/Hiroto, Jun/Iori. Näitä riittää :---D Kauhea lista.

Yksinkertasesti niissä parituksissa on aina jotain sellasta mistä mä vaan pidän. En pysty kuvailemaan sitä että jotkut vaan sopii toisilleen paremmin kun toisille, tosin sekin on aina makuasia. Osa näistä on tullut joidenkin ficcien mukana ja ne vaan on jäänyt päälle. Asagi/Mana ja Hide-zou/Seth parituksista olin ensin todella vastahakoinen ja epäileväinen mutta kuitenkin luin ficciä loppuun asti ja tässä sitä ollaan. Mut on aivopesty.
Nojaa, enpäs tätä osaa selittää.

En pidä oikeastaan minkäänlaisista An Cafe parituksista, ei mitenkään johdu bändistä vaan puhtaasti siitä etten vaan osaa kuvitella ketään heistä yhdessä toistensa kanssa :---D Asagi/Tsunehito, Asagi/Hiroki, Hide-zou/Hiroki on D:stä niitä parituksia joista en pidä sitten ollenkaan.
Gackt/kuka tahansa, en vain osaa kuvitella Gacktoa kenenkään kanssa.. Srsly XD Se vaan on niin... Gackt. Se voi olla itsensä kanssa, käsi on paras kaveri :--)
Saga/Shou, Hiroto/Tora tai toisinpäin. Saga/Tora menee juuri ja juuri rimaa hipoen. En pidä vain oikestaan heidän parittamisesta kenellekään.
Haluan että paritus toimii, jos paritus on joku mistä en pidä niin saatan lukea sen vain hyvän juonen ja kirjoittajan taitojen takia jolloin parituskin saa ehkä jonkinlaista "uutta hohtoa." Kunhan paritus toimii ja henkilöt näyttävät ja tuntuvat hyvältä yhdessä niin no problem, luen lähes mitä vaan.
the melody that just comes crumbling down is also so sweet and beautiful, it’s frightening

the merry-go-round playing alone - I wave..
my somehow faded voice is more important to me than my guilty conscience.

-Hann-
Teknikko

ViestiKirjoittaja Larjus » Pe Syys 18, 2009 9:02 pm

Periaatteessa mä en paljoakaan välitä parituksesta enää silloin, kun olen päässyt ficiä lukemaan. Mutta kyllä se parituksen tieto vaikuttaa siihen, alanko lukemaan ficiä vai en. Mutta lempiparituksia ei mulla nyt nouse sellaisiksi ABSOLUTLEY PARAS IHQ IKIN <3<5841583 Mutta yks mistä tykkään tosi paljon on Daishi x Lida. Luin kerran yhden PLC-ficin (enkuks) sillä parituksella ja on kyllä loistava paritus!! Vaikken siitä ficistä kaikkea läheskään ymmärtänyt koska enkunkielentaitoni on olematon. Mutta silti. Ja sitten tykkään kanssa tästä hiukka kliseisestä Miku x Kanonista. Ja pari kans jotka nostattaa hiukset pystyyn on MIKI x seek ja S x seek 8D Ja se oma keksimäni Bou x Yumehito ♥♥

No tämä on huomattavasti vaikeampaa XD no, yritän jotain selittää.
Lida x Daishi ehkä siksi PLC'stä mieluiten, koska molemmat herrat ovat tunteneet toisensa jo ennen Psycho-aikaa. Hehän olivat samassa bändissä MYU'ssa (kai se noin kirjoitettiin). Ja heidän persoonansa kaikissa videoissa/haastatteluissa/mistä vain niistä saisi jotain vihjausta. Daishi on sellainen räiskyvä, äänekäs ja naurattava ihminen, kun taas Lida on rauhallisempi ja melko hiljainen. Puhuukin sellaisella piippiipkurkkuvähänkipeä -äänellä 8D Ja tykkään siitä kun parit ovat melkoisia vastakohtia. Toki voi jutun kääntää nurinkurinkin XD ja en paljoa perusta seme-ukeasetelmasta, en edes ole ikinä miettinyt kumpi olisi seme. Koska ne olis molemmat.
Ja Miku x Kanon. Niin kliseinen, mutta niin toimiva ja kaikkea mahdollista. Oon lukenu ehkä miljardikuustuhatta Mikukanonia (ja osa oli huonoja) mutta yleisesti ottaen paritus on hyvä. Tässäkin tämä vastakohtajuttu kiehtoo mua. Miku on sellainen päätön kanankoipi (niin kuin offline väläytti joskus) ja Kanon edustaa näitä hiljaisia, rauhallisia ja järkeviä(?) jiiruja. Jotka osaa toki hullutella. Mutt muutkin Antikkuparit toimii toki 8__)
Sitten se MIKI x seek. Tää on niitä pareja, jotka oon itse keksinyt ku olen randomisti Mikkusut toisilleen parittanut. Ihmiset jumiutuu MIKIYUKIIN niin päätinki sitte rikkoa sen kulutusparin. Ja tämä tuli vastaan. Aattelin sille eka et "mitäköhä tästäki tulee", mutta hyvää tuli 8D en tiedä johtuuko se ficistäni, mutta heistä seurustelevana parina on luonteva kirjoittaa. On kiva miettiä että aina ku ne suutelee, seek joutuu kumartumaan ♥ Ja kun MIKI on sellainen hiukka salaperäinen ja epämääräinen tyyppi, seek sellaisena tutun oloisena randomina jokapaikanhöylänä tasapainoittaa hyvin MIKIn persoonaa.
S x seek. Tää kuuluu ehkä miksuficeissä kliseisimpiin pareihin, mutta tää on kuitenkin paljon harvinaisempi kuin MIKIYUKI tai AYAkeiji. Enkä mä tajua miksi, koska tää on yks niistä harvoista ns. kliseepareista, joista mä tykkään. Juttuun voi vaikuttaa se, että miksut monissa videoissa/kuvauksissa/muissa toimii kolmessa parissa, S ja seek on yks niistä. Laulajat, kitaristit ja rumpali + basisti. Aika yleistä, ja ehkä tää on tuonut seekin ja S'n melko lähelle toisiaan. Lisäksi eräässä videossa on söpöä kun S on seekin kainalossa (heitti bensaa mun rakkaudenliekkeihin tätä paritusta kohtaan). Ne vaan on niin nappinuppuset yhdessä. Ja taas kerran huomaamme kuinka erilaisuus saa mut rakastamaan kaikkia parituksia. Ainakin melkein. S on söpö pikku höppänä jolla on ihan omat puhepälätykset ja seek on komee iso höppänä jolla on ihat omat puhepälätykset myös XD
Ja Bou x Yumehito. Kun aloin kirjoittaa sitä ficiä, ei siihen edes pitänyt tulla parituksia XD mutta siihen tuli kun aloin kirjoittamaan siitä fluffia. Ja koska kaipasin supersöpön fluff-parituksen, Bou ja Yumehito oli mainio valinta, koska molemmat oli siinä mun ficissä ja ainoat sellaiset kultamurun oloiset. (en nyt pilkkaa muita jotka siinä ficissä on. Löl, toistaiseksi vain offline tietää ne XD) Vaikea selittää, mutta kaipasin ylisöpösti yliammutun fluffiparin ja Bou x Yumehito sitä vaan sattu olemaan.

On muutama jotka ei sen kummemin jaksa innostaa.
Ensiksi se Reituki. Puhtaasti kyllästymisen takia. Koska oon lukuisia gaze-ficejä tällä parituksella lukenut ja puolet oli toisen puoliskon toistamista. Rukista ja Reitasta tehdään liian usein liian samanlaisia. Tai no, tää paritus voisi olla toimivampi jos sitä ei olis joka gazeficissä, MELKEIN. Ehkä joskus parin vuoden Reitukitauon päästä voin taas todeta että tääki paritus on ihan hyvä. Mutta sitä en voi tehdä vielä, koska Reitukit ja pikku Reitukilapset rukiviivoissa ja reitaräteissä vainoais muuten mua mun unissa.
Intetsu x Takehito. Ei edes oo läheskään yhtä klisee kuin Reituki, mutta inhoon vielä enemmän. Mitään tietoa, miksi. Oon paria Intetake ficiä yrittänyt lukea viimeksi joskus viime vuonna, mutta tuli luonnoton olo. Mä kaipaan ficiä lukiessa luontevaa tunnetta ficiin, ja sitä mulla ei ikinä ole ollut Intetakea yrittäessä lukea. Mun mielestä Intetsu x Kenzo on paljon paremman oloinen paritus, en tiedä miksi, ja tuntuu hassulta lukea jotain joka tekee kaikkea muuta kuin tukee mun ajatuksia ja mielipiteitä. Ja lisäksi oon tässä päälle vuoden saanut kestää parin kaverin Intetakeihkutusta ja pikkasen nyppii. OKEI, keksin nimetä Inten ja Taken lapsetkin; Intehito ja Taketsu :'D mutta se ei liity mitenkään aatteeseeni tästä parista.
MIKI x YUKI. Joo, luen paria MSI-ficiä tällä parilla, johtuisko siitä, että mun aivot kaipaa Miksuficejä ja niitä löytyy niin harvoin, että kaikki parit kelpaa. Mutta MIKI ja YUKI on liian samanlaisen oloisia. Vaikka nehän onkin esittänyt vastakohtia ja aika erilaisia luonteiltaan ovat, he ovat kuitenkin liian samanlaisia. Hahmot ovat aina toistensa peilikuvia ja molemmat ovat niin läheisen oloisia, etten ihmettelis vaikka olisivat veljeksiä. Aina ku katon MIKIä ja YUKIa kuvissa ja videoissa ja muissa, tuntuu että niiden välillä on jotain veljeysrakkautta ja sellaista. Ja se ei sovi rakkaudeksi slash-ficeihin. Tulee olo, että lukee insesti-ficiä, ja niitä inhoan.

Kämäset selitykset mutta tuli kiire tehdä yks toinen juttu...
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja Gilraen » Su Syys 20, 2009 11:42 am

//Tämä viesti pääsi niin perusteellisesti vanhentumaan mielipiteideni mukana, että päätin editoida sen uuteen uskoon.

Suosikkini on Asagi/Hide-zou. Sille ei tunnu löytyvän vertaista. Muita enemmän tai vähemmän hyviä ovat Uruha/Ruki, Hizumi/Zero, Asagi/Ruiza ja sitten vähän pienemmissä määrin vielä Hizumi/Karyu sekä Reituki.

Koska ne ovat niin ihania, näin niin kuin yksinkertaisesti sanottuna. Mutta jos pidempiä vastauksia kaivataan... Asagi/Hide-zoulla ensinnäkin on paljon tunnearvoa, koska se a) oli ensimmäinen jrock-paritus, johon tunsin vetoa, b) sai minut innostumaan jrock-ficeistä yleensäkin, ja - vähän asiaankuulumattomammin - c) herätti kiinnostukseni D:hen. Lienee sitten aika turha mainita, että ne miehet ovat aivan törkeän upeita niin erikseen kuin yhdessäkin. Kaikista D:n jäsenistä juuri Asagi ja Hide-zou sopivat eniten yhteen, heissä vain on sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta. Ja mikä parasta, heidän seksuaalisesta kanssakäymisestään ei ole omasta mielestäni ihan helppoa eikä varsinkaan miellyttävää tehdä söpöä, viatonta ja hellää, vaan päinvastaisesti kypsää ja joskus kylmää ja aggressiivistakin (millä en kuitenkaan tarkoita mitään pornoilua).

Aika sanantarkasti samoilla perusteilla käyn Uruha/Rukin kimppuun, paitsi että heidän puuhastelunsa saa jo olla vähän romanttisempaa. Kun jrock-ficcailusta innostuin, olin aika heti Reitukin viemää, mutta jossain vaiheessa päässäni naksahti ja tajusin, että eihän Reita sovi Rukille alkuunkaan yhtä hyvin kuin Uruha. Yhdellä backstage-videolla oli ehkä jonkinlainen manipuloiva vaikutus minuun, koska melkein heti sen katsottuani kiinnostuin enemmän Urukista (vai mikä sen lyhenne olikaan). Lisäksi Rukin ja Uruhan fanservicella on osansa tässä, mutta en minä pelkästään parin videon perusteella ole mennyt päättämään, että Uruki on hyvä paritus. He vain... ovat nättejä yhdessä. Nätimpiä kuin Ruki ja Reita tai Aoi ja Uruha. Mutta pidän tosiaan Reitukistakin, se nyt kuitenkin on tuolla mainittuna lempiparitusten joukossa. Se viehätti minua eniten HamtaroHamin kirjoittamassa Prinssi ja kerjäläispoika -ficissä, mutta myöhemmin sen luettuani aloin kallistua Urukin puolelle.

Hizumi/Zero oli ihan ihkaensimmäinen paritus, josta luin, mutta se ei vielä tuolloin oikein sytyttänyt Asagi/Hide-zoun tavoin. Sitten luin yhden toisen ficin, jossa Hizumi ja Zero heittäytyivät yhdessä makuuhuoneen puolelle, ja siinä vaiheessa ajattelin kyseessä olevan aika suloinen paritus. En ole toistaiseksi ehtinyt ajatella, miten hyvin miekkoset sopivat toisilleen persoonallisuuksia ajatellen, mutta kun vain vilkaisenkin kuvia, joissa he ovat yhdessä, en voi olla huomaamatta miten hyvin hekin sopivat toisilleen juuri ulkonäön perusteella. Mutta ilmeisesti minua ei häiritse se, vaikka heidän luonteensa eivät kulkisikaan käsi kädessä, koska pidän parituksesta näinkin paljon. Hizumi/Karyu sen sijaan viehättää juuri kaksikon persoonien takia. He kun vaikuttavat olevan ne Despan menevimmät jäsenet kaiken sen perusteella, mitä olen heistä nähnyt ja kuullut. Mutta paljon paremmin Zero Hizumille sopii kuin Karyu. Asagi/Ruizasta en saa mitään romaaniperusteluja aikaiseksi, koska siinä pätevät juuri nuo samat hölötykset kuin Asagi/Hide-zoussa. Seksikäs paritus siinä missä nämä muutkin.

Mielestäni näille kaikille löytyy yksi yhteinen hyvä piirre: seme/uke-asetelma ei ole itsestäänselvyys. Luultavasti jotkut saattavat ajatella, että totta ihmeessä Uruha semettää itseään paljon lyhyempää ja pienempää Rukia tai ettei vähän vaivaantuneen ja hiljaisen oloinen Zero voisi mitenkään alistaa Hizumia, mutta minusta kumpikin osapuoli jokaisessa parituksessa voi olla yhtä hyvin seme kuin ukekin. Eniten pidän kuitenkin siitä, ettei se, kumpi nyt oikein pomottaa toista, tulekaan selväksi.

Näitä on aivan liikaa, joten voisin karsia pois kaikki muut paitsi ne, joita todellakin vastustan. Ensiksikin, Mana/kuka tahansa. Koska Mana on minulle kuin jumalolento, jonka vuoksi minun sietäisi säännöllisin väliajoin suorittaa joku Mana meidän -rukous kynttiläkehän keskellä istuen ja Manan valokuva edessäni seisoen, ja koska se mies on julkisuudessa sellainen kuin on, ajatuskin hänestä hempeilemässä jonkun toisen jrockarin kanssa on aika pitkälti sietämätön. En suostu kuvittelemaan häntä edes suutelemassa jotakuta toista, saati sitten harrastamassa jotain tuntuvampaa aktia. Jos kuitenkin saisin vaikka nyt kuulla, että Mana on mennyt naimisiin tavallisen japsinaisen kanssa, tuskin järkyttyisin. Jotenkin se tuntuisi jo ihan erilaiselta ja normaalilta. Mutta Mana + joku muu jrockari = not. Rakastakoon vain musiikkia ja ajatustensa viestittämistä sen avulla.

Samaan syssyyn voisin heittää muutaman muun sellaisen, jota en siedä paritettuna yhtään kenellekään. Eli siis muut Malice Mizerin jäsenet Gacktia lukuun ottamatta: Közi, Yu~ki, Kami ja Klaha. Tetsusta ja siitä mukana piipahtaneesta rumpalista en sano mitään, koska en edes tiedä kyseisestä tyypeistä tuon taivaallista. He eivät ole minulle aivan niin pyhiä kuin Mana - Klaha kyllä käy lähellä pyhyyden rajaa - mutta silti hekin saavat minun puolestani pysyä ficeissä poikamiehinä. Kami on ehkä sellainen, että hänet saattaisi juuri ja juuri pystyä parittamaankin jollekulle, joka hänelle oikeasti sopii, mutten kyllä keksi ketään siihen rooliin. Közin ja Yu~kin kuvitteleminen intiimissä tilanteessa on sama kuin näkisin nyt ikkunasta ulos katsoessani, miten kiimainen afrikannorsu yrittäisi metsästä karannutta hirveä. Myös Moi dix Moisin jäsenet ovat vähän sellaisia, että voisivat pysytellä sinkkuelämässä. Jukasta ja Sethistä en tosin sanoisi näin, mutta kuten Kamin kohdalla, en mitenkään keksi, kuka heillekään sopisi. Ja en muuten lämpene X Japan -parituksillekaan, edelleen se pyhyyden tunne vaikuttaa asiaan.

Niitä, jotka kyllä kestän muita mutkitta, mutta joita en silti jotenkin meinaa ymmärtää ja joista en ainakaan itse kirjoittaisi, ovat Gackt/Hyde, miyavixKai (liekö tuo saanut alkunsa siitä poskipusuvideosta...), Kayaxkuka tahansa sekä AoixUruha. Jälkimmäisimmän suosio perustuu luultavasti juuri siihen, että molemmat ovat seksikkäitä kitaristeja, joista toinen vieläpä on aika lailla miehekkäämpi kuin toinen, mutta minuun ei kyseinen paritus iske. En myöskään juuri pidä siitä, että Kamijoa paritetaan jollekulle, mutta poikkeuksia kyllä löytyy. Eikä parituksista tyyliin Kaixrumpukapulat tai jrockarixlänsimaalainen muusikko tarvinne sanoa halaistua sanaa.
Viimeksi muokannut Gilraen päivämäärä Ke Joulu 02, 2009 3:08 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
reality is beautiful in you.

Gilraen
Teknikko

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ma Syys 21, 2009 4:23 am

Minua ärsyttää, ettei minulla ole suosikkiparitukselleni yhtään loogista perustelua enkä pysty edes nimeämään yhtään ficciä, jossa se olisi mielestäni kirjoitettu hyvin. Toisin sanoen, haluan avautua Diru-parituksista. :D

Diru oli ensimmäinen jrock-fandomini, ja vaikka olen aina lukenut siitä kaikkia parituksia, yleisimmät (siis siihen aikaan yleisimmät, nykyään asiat ovat hieman toisin) nousivat automaattisesti suosikkilistani ykkösiksi. Kyseessä olivat tietysti heteroparitukset eli Kaoru/Toshiya ja Die/Shinya.

Rakastuin aikanaan juuri niihin Diru-ficceihin, joissa Shinyalla ja Toshiyalla on hameet ja meikkiä ja Die ja Kaoru ovat Miehiä. Tätä vaihetta kesti pari-kolme vuotta, minkä jälkeen lukeminen loppui kuin seinään. Siihen aikaan ajattelin, ettei tunnu oikealta lukea ficcejä oikeista ihmisistä, mutta jälkeenpäin ajatellen veikkaan, että ongelma oli enemmän karakterisaatiossa kuin itse sisällössä - nykyään Toshiya ja Uruha harrastamassa äijäseksiä baarin vessassa (bishonendreams - Male Bonding) ei tuota ongelmia, mutta Shinya punastelemassa aiheuttaa selainikkunan välittömän sulkeutumisen.

Olen kuitenkin sen verran hypokriitti, että vaikka en missään tapauksessa halua lukea superseme!Diesta ja ujouketyttö!Shinyasta, minulla on päässäni (ja osittain paperillakin) vielä paljon monta vuotta sitten alkunsa saaneita ficci-ideoita, joissa karakterisaatiot ovat juuri sitä itseään, mutta joita rakastan silti. (Ei huolta, en koskaan aio kirjoittaa niitä.) Lisäksi suosikkilistallani on vielä paljon ficcejä, joiden loogisesti ajateltuna pitäisi olla aika kauheita, mutta joista pidän silti.

Itse parituksiin. Kaoru/Toshiya on OTP:ni ja käytännössä ainoa, mitä kirjoitan itse. "Kirjoitan" sanan löyhimmässä merkityksessä, en ole vielä koskaan saanut yhtään ficciä valmiiksi, enkä oikeastaan haluakaan. Ka/T on vähän liian tärkeä asia, että siitä voisi noin vain kirjoittaa. Itse asiassa olen sitä mieltä, ettei kenenkään muunkaan pitäisi kirjoittaa sitä, koska ei kukaan kuitenkaan osaa.

Die/Shinya on minulle rakas, mutta senkin kirjoittaminen saisi mielestäni loppua. En nimittäin keksi, miten sen saisi toimimaan vakuuttavasti ilman, että Diesta tehdään hyvin seme ja Shinyasta hyvin uke. Koska em. roolijako on täysin epärealistinen (vieläkö maailmassa on joku, jonka mielestä Shinya ei ole vähintään kymmenkertaisesti Dieta maskuliinisempi?), sen kirjoittamisessa ei mielestäni ole järkeä, ellei kyse ole harvinaisen hyvin rakennetusta ja perustellusta AU:sta.

Hyväksyn periaatteessa minkä tahansa Dirun sisäisen parituksen niin kauan, kun se ei ole Kyo/Toshiya. Tässäkin on poikkeuksia, minulla ei ole vaikeuksia hyväksyä ficcejä, jotka sijoittuvat esimerkiksi bändin alkuaikoihin. Parituksessa on kuitenkin kaksi asiaa vakavasti pielessä. Ensimmäinen on se, ettei siitä ole kirjoitettu hyviä ficcejä, hyvällä tarkoitan tässä pitkää draamaa, josta itse pidän. Minusta tuntuu, että aina nähdessäni Ky/T-ficin kyseessä on alle tuhannen sanan angstipläjäys. Toinen on se, että minulla on mielikuva, etteivät Kyo ja Toshiya oikeastaan pidä toisistaan oikeassa elämässä. Yhtään. Saan aina keikoilla käydessäni sellaisen vaikutelman, ettei Kyo arvosta, että Toshiya vie osan hänen valokeilastaan, ja ettei Toshiya vuorostaan arvosta Kyota ihan niin paljon kuin samassa bändissä olevien kannattaisi. Kirsikkana jutun päällä ovat vielä vuoden 2005 ongelmat - minun on hyvin vaikea kuvitella Kyo riitelemässä Shinyan tai Kaorun kanssa, ja kun Diella on tunnetusti aika helvetin korkea työmoraali, voitte arvata, kuka minun mielestäni jää jäljelle. Eikä se ole mielestäni ollenkaan romanttista.

Muista bändeistä minulla ei ole paljon mielipiteitä, vaan hyväksyn suunnilleen kaikki paritukset - tietysti olettaen, että hahmot ovat IC ja suhde perustellaan hyvin. Kliseisiä termejä käyttäen seme/uke-paritus menee läpi huomattavasti vähemmällä selityksellä kuin superseme/superseme tai superuke/superuke, mutta hyvin kirjoitettuina jälkimmäiset osoittautuvat lähes poikkeuksetta mielenkiintoisemmiksi.

// edit
Amberin kanssa ehdottomasti samaa mieltä siitä, että Shinyasta tarvitaan ficcejä realistisemmalla karakterisaatiolla. Mittanauhat! Taikatemput! Rubikin kuutiot! Suklaa! (Murot, Godiva, 31... Miksi ihmeessä Shinyaa pidetään aina anorektisena, vaikkei se tunnu syövän muuta kuin suklaata? :D) Mikä tahansa Nemunemu-hakushi-juttu!

Voisi olla hauskaa, jos useammat ficcaajat alkaisivat lukea haastatteluja ja Haiiro no ginkaa.
Viimeksi muokannut gnrbu päivämäärä Ke Syys 30, 2009 1:03 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Amber » Ke Syys 30, 2009 12:28 pm

Vaikka postaukseni menee nyt topicin ohi, innostuin silti vastaamaan. Lähinnä, koska olen ehdoton Die/Shinyan kannattaja, vaikka kovin kummoista sellaista en itse olekaan saanut aikaiseksi.

gnrbu kirjoitti:Die/Shinya on minulle rakas, mutta senkin kirjoittaminen saisi mielestäni loppua. En nimittäin keksi, miten sen saisi toimimaan vakuuttavasti ilman, että Diesta tehdään hyvin seme ja Shinyasta hyvin uke. Koska em. roolijako on täysin epärealistinen (vieläkö maailmassa on joku, jonka mielestä Shinya ei ole vähintään kymmenkertaisesti Dieta maskuliinisempi?), sen kirjoittamisessa ei mielestäni ole järkeä, ellei kyse ole harvinaisen hyvin rakennetusta ja perustellusta AU:sta.

Tässä pari päivää aivan Shinya-huuruissa olleena täytyy sanoa, että Die/Shinyassa VOISI olla paljonkin järkeä, jos ihmiset vaivautuisivat lukemaan enemmän Shinyan haastatteluja yms. ja pystyisivät näkemään sen, miten hullu mielenkiintoinen sekin äijä (ÄIJÄ) on. :') Pelkästään hyvin kirjoitetut henkilöt - tai edes perinteisestä poikkeavat karakterisaatio - voisivat jo kantaa ficciä. Mitä, jos vaihteeksi Die olisikin huonosta itsetunnosta kärsivä wnb-macho, joka näkisi Shinyan mittanauhaharrastuksessa (Huom! Tätä en keksinyt itse, vaan luin eilen luotettavasta lähteestä.) jotakin harvinaisen viehättävää? Saisi siitä ainakin huumorificin kasaan, jos ei muuta. Lisäksi musta tuntuu, että Shinya taitaa nykyään juoda innokkaammin kuin Die, siitäpä jutunjuurta.
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja Ujelo » Ti Loka 20, 2009 9:39 pm

Mulla on mahdottoman paljon lempiparituksia. Yleensä mun lempiparitukset on hyvin paljon sellaisia, jotka yksinkertaisesti koostuvat mun lempirokkareista niistä bändeistä, joita kuuntelen. :D Olen rajaton crossover-parittaja, mitä jiirubändeihin tulee. Eli miksaan melko rajattomasti esim. näitä henkilöitä: kaikki Despan jäsenet, Aoi ja Ruki (the GazettE), Kaoru, Die ja Shinya (Dir en grey), Aggy (DELUHI), Rui ja Tomo (vistlip), Jyou ja Miko (exist trace), kaikki MUCCun jäsenet, Tora (alice nine.), ja lista jatkuu.
Mutta jos nyt ei takerruta crossover-pareihin, vaan mietitään näitä bändinsisäisiä, jotka ovat usein kestosuosikkeja, niin voinen mainita juuri Aoi/Rukin ja Aoi/Uruhan Gazettesta, Kaoru/Dien Dirusta, Rui/Tomon vistlipistä, ja no... Despasta luen mitä tahansa jäsen/jäsen-paritusta, en osaa sanoa, mistä en pitäisi. Kenties Karyu/Hizumista vähiten.
Mitään kovin vakiintunutta crossover-suosikkia mulla ei ole. Innostun niistä yhtälaisesti. Zero (Despa) / Yukke (MUCC) on aivan jumalainen paritus, mutta olen tällä hetkellä hyvin kiintynyt myös esimerkiksi Kaoru (Diru) / Tsukasaan (Despa). Huomenna voin taas innostua jostakusta muusta parituksesta.

Toisaalta taas crossoverit ovat niin hyvää vaihtelua. Saatan olla joihinkin asioihin helposti kyllästyvä (kuten reitukiin olen vain _kyllästynyt_, vaikka se onkin ihan hyvä paritus), mutta crossovereissa todellakin on jotain erilaista jo siinä, ettei paritus ole mikään yleisin. Se tuo heti oman, mielenkiintoisen vibansa.

Tähän on ihan mahdotonta vastata. No, kaikki alkaa siitä, että pidän parituksen molemmista (tai jokaisesta) osapuolesta. Ja... sitten muuta rajaa ei oikeastaan olekaan. ::DD Minusta tilanteita, käyttäytymismahdollisuuksia yms. on niin rajattomasti, että mikä tahansa kahden innostavan rockarin välinen yhteys onnistuu _jossakin_. Ficcien suhteen kyse on enemmänkin ideasta kuin parista - jos pari sopii mun mielestäni ideaan, minä olen mukana.

Jos puhuisin vähän noista "vakioista"... Aoi/Ruki ja Aoi/Uruha on varmaan syntyneet jostakin kieroista fanserviceasioista, en pysty muistamaan tarkkaan. Tosin niin on myös Rui/Tomon kohdalla. Kaoru/Dieen olen kiintynyt loistavien ficcien kautta. Zero/Yukke sai alkunsa ehdottomasti miesten oikeasti olemassa olevasta läheisestä ystävyyssuhteesta.
Kuten saattaa huomata, nämä suosikit saattavat pompata ihan mistä vain. Todellisista tai "todellisista" asioista, hyvistä ficeistä, omasta mielikuvituksesta...

On kaksi ehdotonta, mistä en pidä. Reita/Kai ja Kyo/Die. Ne eivät vain iske, eivät sitten millään, vaikka miten vääntelisin. Reikaita en osaa sen paremmin perustella, mutta Die/Kyossa en vain lainkaan osaa yhdistää niiden kahden luonteita toisiinsa. Tai mitä mä nyt herrojen oikeista luonteista tietäisin, mutta ne luonteet ja mielikuvat, joita mulla niistä on, eivät käy yksiin.
Enkä sitten aika ilmiselvästi lue sellaisia parituksia, joissa on jrockari, josta en pidä lainkaan. :'D
Mitään sellaista "loppuunkulutetun parituksen" dissausta minulla ei ole. Komppaan jotakuta kuka täällä aikaisemmin on viestin laittanut, ei minusta mitään paria voi loppuunkuluttaa. Aina voi keksiä uutta ja kirjoittaa uudella tavalla! En myöskään vihaa mitään paritusta niin, etten muka koskaan voisi lukea sitä. Olen periaatteessa avoin kaikelle, mutta tiettyjä epäluuloja koen noita en-pidä-parituksiani kohtaan.
I'm sure the answers will echo there

Vuoden NC liian monena vuonna

avatar credit to silentcarnival @ LJ

Ujelo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Apinakapina » Ke Loka 21, 2009 7:54 am

En aikonut tänne avautua, mutta mitä muut, sitä apina(kapina) perässä...

Olen alkanut ajatella, että en oikeastaan pidä parituksista vaan ficeistä. Vaikka Ruki/Reita on minulle jo rakas, vanha addiktio, jolle lähettäisin kuivahtaneen hedelmäkakun joka joulu, jos se olisi henkilö, niin eipä suurin osa kaikki mene läpi. Eivät kerran sitä parempaa heroiinia maistaneet narkkaritkaan enää tyydy huonompilaatuiseen. Tai tupakoitsijat eri merkkiin kuin mihin ovat tottuneet. Siis Reitukia genren ja tason mukaan...

Muihin parituksiin turvaudun, kun hyvää Reitukia ei vain löydy. Ja silloinkin myyntipuheen pitää olla jotain poikkeuksellisen kiinnostavaa (tai näin ainakin LJ:ssä, täällä lafissa olen lukenut/kommentoinut kaikenlaista, kaiketi jonkinlaisessa yhteisöhengessä^^). Gazeparituksista seuraavaksi tarttuisin Uruha/Reitaan, Aoi/Reitaan tai Uruha/Kaihin. Reita/Kaita olen myös aikoinaan digannut ja kirjoittanut, mutta se kääntyy niin helposti Justiina-Puupää-comboksi, että välttelen sitä nykyään.

Sanotaanko näin. Luen mitä tahansa laadukasta, missä on yhtenä päähenkilönä Reita. ...Jos karakterisaatio ei ole überseme/-pahis/-cool. Se nimittäin joko vain hihityttää armottomasti tai ei ole hyväksi mielenterveydelleni.^^

Uudesta suosikistani Deluhista olen tykästynyt Leda/Juriin, mutta sen ja Gazeton lisäksi muista bändeistä en oikeastaan saa luettua ficcejä. Lähinnä koska minulla näyttää olevan ylikehittynyt omatunto, jonka tutkan läpi pääsevät vain niin sanotusti esteettisesti etäiset tai vaihtoehtoisesti minulle täysin tuntemattomat bändit. Niinpä joskus satunnaisen musavideon/kommentin jälkeen päädyn lukemaan esim. Teruki/Bouta (vaikka Teruki/Miku olisikin parempi, mutta ilmeisesti se on kauhistus faneille o_o), Nao/Sagaa ja Byou/Kazukia.

Ruki/Reita (yleensä juuri näin päin, jos on pakko valita) oli ihan puhtaasti oman tulkintani ja mielikuvitukseni tuote, jonka huomasin hämmästyksekseni vaivaavan aika montaa muutakin ihmistä :D Jotenkin minusta niiden kahden keskinäinen kanssakäyminen näyttää aina... no, flirttailulta, vaikka minä jumalauta tiedän, että se ei ole sitä varsinaisesti. Eikä kuitenkaan myöskään pelkkää fanserviceä. Se on sellainen bromance-juttu, ne? Kemiaa, joka ei ihan ole romanttista. Jos verrataan vaikka Rukiin ja Uruhaan -no niillä sitä fanserviceä riittää, mutta ne eivät minusta kerta kaikkiaan vaikuta samalla tavalla läheisiltä. Rukista ja Reitasta vain tulee se kuuluisa warm, fuzzy feeling, jota ilman en saa kirjoitettua uskottavia ficcejä ollenkaan. (Ja on tietenkin myös se pinnallinen perustelu, että ne näyttävät hyvältä yhdessä >.>)

Uruha/Reita menee, jos karakterisaatio on vähän OOC. Koska irl ne ovat niin lapsuudenystäviä ja veljeksiä, että tuntuu aika insestiltä lähteä parittamaan niitä. Mutta sellainen vähän pahis Uruha ja söpö Reita kyllä toimii minulle (ainakin smutissa ;D). Aoi/Reita ja Uruha/Kai ovat uusia suosikkejani lähinnä viimeaikaisten kommenttivideoiden perusteella; kaipa minä yleensäkin tarvitsen näkyviä todisteita henkilöiden välisestä kemiasta, you know?

Haa, tämä se on hauska osio! :D

Uruha/Ruki on sellainen, jota en oikein siedä. Ehkä vain koska en halua parittaa Rukia muille kuin Reitalle, mutta myös siksi, että niistä kahdesta yhdessä tulee kaikenlaisia häiritseviä mielikuvia o__O Kun Uruha on niin paljon pidempi ja harteikkaampi kuin Ruki, niin se näyttää/näyttäisi siltä kuin siinä on lapsi ja aikuinen. ^^; Lisäksi niiden kahden fanservice on jotenkin niin näkyvästi ystävien välistä fanserviceä, että ei se oikein inspaa. Ja lisäksi ne ovat luonteiltaan liian samanlaisia ja samannäköisiäkin. Methinks.

Kai/Ruki taas... Kun niillä ei näytä olevan juuri mitään yhteistä. Ne ovat henkilöinä about niin kaukana toisistaan kuin mahdollista. Kuin yrittäisi parittaa Obamaa ja Bushia! Edes smut näiden kahden välillä ei toimi minun päässäni. Words fail me.

Muista parituksista minulle ei ainakaan tule mitään sen ihmeellisempiä inhonväreitä. Vaikka nykyään tuntuu kyllä pahalta parittaa Miyavia kenellekään muulle kuin rakkaalle vaimolleen...
Kuvassa Keiji, Reitan neitokakadu. Se on söpö.

Apinakapina
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Nokku » To Loka 22, 2009 1:19 am

Komppaan Apinakapinaa siinä, etten minäkään aikonut tänne avautua, mutta... Noh, yritän saada nämä selitettyä lyhyesti ja jotenkin asiallisesti. (Yeah right, ihan kuin pystyisin. >.< Niitä on liikaa!)

Mulla on nykyään kaksi OTPia, Gatsurō ja Reitatsu, jotka sotivat keskenään, mutta minkäs teet. En pysty enää laittamaan toista toisen edelle, enkä oikeastaan edes näe siihen tarvetta, koska niistä saa enemmän kuin tarpeeksi huvia kolmiodraamana. :D Muita ehdottomia suosikkeja... (ah, mulla ois kaksi todella rockrock paritusta, mutten viitsi laittaa niitä tähän, koska spoilaan muuten tulevat ficcini! Lisäilen ne sitten joskus) noh, rakastan crossovereita ja esim. Miya/Ruki, Tatsurō/Satoshi, Tatsurō/Ruki, Gara/Ruki, Yukke/Daisuke ja Ta-ma/Satoshi kuuluvat kestosuosikkeihini. Ja kiitos Ujelon, Zero/Yukke on allekirjoittaneelle kanssa rakkaus. Myös niinkin vaikea paritus kuin Tatsurō/Gara/Daisuke on oikein kirjoitettuna vähintäänkin mannaa taivaasta. <3

Bändien sisäisistä parituksista... MUCCusta Tatsurō/Yukke. Kaikki bändin sisäiset paritukset menee, mutta vähiten ehkä Miya/Yukke, koska niiden suhde on oikeasti todella veljellinen, ja pojat on olleet ystäviä natiaisista asti. Merrystä taas Gara/Tetsu ja Yuu/Kenichi ovat ehdottomat suosikit. ROACH-parituksista tulee ensimmäisenä mieleen Masashi/Ta-ma, kun taas girugamesh painottuu Ryo/Satoshiin. Gazettosta menee kaikki ristiin rastiin, mutta jostain syystä en siltikään ole lukenut Gaze Only -ficcejä ikuisuuksiin.

Gatsurō [sekä Tatsurō/Gara/Daisuke (ja tuo tietysti myös pilkottuna Tatsurō/Daisuke, Gara/Daisuke)] vain toimii niin helvatan hyvin. Gara, Tatsurō ja Daisuke ovat parhaita ystäviä irl, ja heistä saakin enemmän kuin tarpeeksi pohjamateriaalia jo pelkästään haastattelujen ja blogipostien ansiosta. Mikään ei kiihdytä mielikuvitusta niin hyvin kuin ei-mikään-photshoot-vaan-real-dead-kuva, jossa Gara seisoo kahlittuna ranteestaan kunnon vehkeellä Tatsurōn repun hihnaan, tai Garan haastattelussa heittämä toteamus, ettei hän aluksi pitänyt Tatsurōsta, koska pelkäsi tämän varastavan Daisuken häneltä. Ja iih, Tatsu laulamassa puoli ajatuksissaan Tick tackia, vähemmästäkin sulaa. ;_; <3

Reitatsu taas on jo pelkkänä ajatuksena syntisen herkullinen. Molemmista miehistä saa kirjoitettua machon semen tai ujostelevan uken, tai vielä parempaa, jotakin siltä väliltä! Rakastan, kun voin kirjoittaa ficin, missä selkeitä seme/uke rajoja ei ole, mikä onnistuu juuri Reitan ja Tatsurōn kanssa loistavasti. (Toisaalta rakastan myös sitä, että voin kirjoittaa Tatsurōsta superneidin ja Reitasta jääpuikon. ^^') Reitatsu toimii kaikin tavoin, ja loistavasti toimiikin. Rrrrakastan.

Miya/Ruki taas on jotain todella söpöä. Viiden sentin pituusero tekee suukottelusta helppoa, ja Miya saa silti tuntea itsensä miehekkääksi. Heh... En mä oikeasti tiedä, mikä tässä parituksessa sytyttää mua niin paljon. Kaipa Miya ja Ruki vain on luotuja toisilleen. Tatsurō/Satoshi, siinä jälleen paritus, jolle saa paljon pohjaa faktoista. Miehet ovat ystäviä, Tatsurō kiusaa Satoshia aina kun on mahdollisuus ja herrojen keskinäinen kemia vain toimii. No entäs Tatsurō/Ruki tai Gara/Ruki sitten? Suoraan sanottuna itsekinkin yllätyin, kun aloin kirjoittamaan näillä parituksilla, miten hyvin ne lähtivät toimimaan. Varsinkin Gara ja Ruki vain jotenkin... klikkaavat.

Yukke/Daisuke on ehkäpä söpöin ja suloisin paritus, jonka tiedän, ja myös sille löytyy paljon rl-pohjaa. Monen vuoden läheinen ystävyys ja paljon... öh... mielenkiintoista kuvamateriaalia. Ta-ma/Satoshi, siinä toinen ylisuloinen paritus, joka saa sukkani pyörimään. Ta-man villi, energinen luonne ja Satoshin herkkä runopoika -imago ovat yhdessä täyttä dynamiittia. Ja sitten... Tatsurō/Yukke = rakkaus. Tuntitolkulla videomateriaalia näiden kahden edesottamuksista, mm. molemmin puolista kourimista. Ja Tatsuun rakastunut Yuketsuko on myös elämääkin ihanampaa, suoranainen fanitytön unelma. Ei hitsi, voisin höpöttää näistä kahdesta vaikka kuinka paljon... Okei, ehkä jätän nuo muut bändien sisäiset analysoimatta, koska tämä on jo nyt romaani. ^^'

Mulla ei varsinaisesti ole mitään sellaista Hyi yök! -paritusta, paitsi jos puhutaan toisilleen sukua olevista tyypeistä (eli esim. Kirito/Kohta on mulle ehdoton ei, mutta vain siitä syystä, että ovat veljeksiä). Periaatteessa kaikki siis käy, kunhan eivät ole sukua keskenään. Se, että toimiiko joku paritus vai ei, on loppujen lopuksi kiinni hyvin paljon itse siitä ficistä. Tunnetuimmista bändeistä on olemassa paljon ns. kestosuosikkeja, jotka on (omasta mielestäni) suht helppo saada toimimaan, ja jotka näin ollen vetoavat laajaan lukijakuntaan. Silloin niistä oletettavasti myös kirjoitetaan enemmän, jolloin paritus helposti leimaantuu kliseeksi. Itselleni se itse ficci kuitenkin on se suurin syy, että luenko vai en. Jos mun pitäisi valita luenko snifviilBANG!-angstpläjäyksen, jossa on parituksena Reita/Tatsurō, vai ei-niin-tappo-angstisen-draamahumorhappyending-pläjäyksen parituksella Reita/Ruki, niin valitsisin hetkeäkään miettimättä jälkimmäisen, olkoonkin sen paritus klisee-paritusten kruunaamaton kuningas. Ja sitten ilman mitään aasinsiltoja ja todella randomisti siihen, että Tatsurō/Kai on ajatuksena niin absurdi, etten itse (vielä) ole edes harkinnut kirjoittavani sillä parituksella. olen kuitenkin sata varma, että siitäkin voi saada toimivan.

Mä oikeasti yritin selittää lyhyesti... ;_;
Kuva

Nokku
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Yoosei » Pe Marras 13, 2009 9:43 pm

Voisin vaihteeksi kirjoittaa jotakin tällekin puolelle foorumia.

Mikä on lempiparituksesi? Vai onko niitä useampia? Miksi pidät juuri niistä niin paljon?
Hankala vastata (ja vielä hankalampi perustella), olen melko kaikkiruokainen paritusten suhteen, mutta tässä on muutama ehdoton suosikki, joilla merkityt ficit luen lähes poikkeuksetta aina sellaisen löydettyäni:

Aoi/Kenzo (ayabie). Tämä on se, joka rokkaa sukat jalasta tai vaihtoehtoisesti jalkaan aina. Ko. paritus oli varmaan ensimmäinen, mihin ihastuin, nuo kaksi vaan näyttävät niin hyvältä yhdessä. Juuri tästä parituksesta nautin eniten lukea, kirjoittaa ja katsella päänsisäisiä fantasioita. En keksi mitään muuta perustelua tämän parituksen ihanuudelle, kuin että ne miehet näyttävät niin hyvältä yhdessä~<3
Tai no, voihan sitä yrittää... Näen Kenzon jonkinlaisena mr. Machona, joka on itsevarma ja vieläpä kaupan päälle diiva. Aoi puolestaan on silmissäni vastuullinen aikuinen, joka ei käy aina tilaisuuden tarjoutuessa juomassa, mutta on silti sellainen hymyileväinen ja hauska, mutta kenties jollain tasolla hieman itsekriittinenkin. Tiedä sitten, millaisia he oikeasti ovat, mutta tähän tyyliin itse näen heidät. Joka tapauksessa, parisuhteessa kaksikko olisi mielestäni suht tasapainoinen, koska Kenzon itsevarmuus, mutta jonkinmoinen kunnioitus paria vuotta vanhempaa ja muusikkona tietääkseni kokeneempaa Aoita kohtaan + Aoin vastuuntuntoisuus ja nöyryys = Jotain, mikä saa sydämeni lyönnit kiihtymään♥
Hiko/Waka (Danger Gang). Minun silmissäni se ainoa oikea tapa parittaa Hiko ja Waka on parittaa heidät toisilleen. Ihastuin tähän paritukseen varmaan silloin, kun ensikertaa katselin kuvia, jossa he poseerasivat yhdessä, ja luettuani kyseisen parituksen sisältävän ficin, se innostus vain kasvoi. Molemmat tytöt (kuten koko muukin DG) ovat todella pirteitä ja samanhenkisiä, joten jo pelkästään siksi paritus toimisi, eikö? Siihen en sitten osaa vastata, miksi juuri Hiko/Waka eikä esim. Hiko/Rei.
S/seek (Mix Speaker's,Inc.). Joo, taas se sama vanha "näyttävät hyvältä yhdessä" - peruste, mutta minkäs teet kun asiat on näin. seek kun on bändin johtohahmo ja S sitten pitää yhtyeen lemmikin paikkaa ja toimii käytännön pilojen kohteena, niin ei voi muuta sanoa, kuin niin erilaisia, mutta silti niin samanlaisia. Molemmat nimittäin vaikuttaisivat olevan sellaisia höpöttelijöitä, jotka keksivät milloin mitäkin itseään tai muita viihdyttääkseen, ja sattuvat olemaan melko... no, randomeita. 8D
Parituksena näen kaksikon melko tasa-arvoisena, heitä ei siis mielestäni pysty asettamaan tiettyyn ja pysyvään seme/uke - asetelmaan, osat voivat hyvinkin vaihtua eri päivinä ja eri tilanteissa.
Nami Tamaki/Ken (soolo/DA PUMP). Ehkä menee enemmän sen popin puolelle, mutta jotain hetiä kuitenkin on sekaan mahdutettava. Tykästyin tähän paritukseen heti nähtyäni kaksikon duettobiisin Gokigendazee! ~Nothing but Something~ ja sen musiikkivideon. Ikävä kyllä, fikkitarjonta tästä parituksesta ymmärtämilläni kielillä on niin olematon kuin vain voi (tai sitten jostain piilosta löytyy silmieni ohi mennyt Nami/Ken ficiparatiisi 8D). Siksipä olenkin haaveillut kirjoittavani itse jotakin tällä parituksella, mutta saa nähdä, saanko aivoni pois Aoi/Kenzo - asetukselta.

Tähän en vastaa mitään. Kuten sanoin, olen paritusten suhteen melko kaikkiruokainen, eikä yhtäkään inhokkia oikeastaan löydy. Toki on niitä, jotka saattavat mielestäni vaikuttaa oudoilta tms. mutta se ei tarkoita, ettenkö voisi niistä fikeistä nauttia.

Yoosei
Bändäri

ViestiKirjoittaja Spooky » Pe Joulu 04, 2009 9:41 pm

Nyt saa nähdä mitä pientä piiperrystä meikäläinen saa aikaan..

Mikä on lempiparituksesi? Vai onko niitä useampia? Miksi pidät juuri niistä niin paljon?

>Kamijo/Asagi.
Rakastuin tähän paritukseen lafissa olevassa ficissä. Ja ihan vain mainostaakseni sitä, kerron sen nimen: The name of the dying ROSE. Jokin siinä on sellaista, mikä iskee meikäläiseen ja lujaa. Kaksi erittäin mielenkiintoista ihmistä, ja vielä kun saadaan mukaan vähän kirjailijan omaa mielukuvitusta, niin siinä on täydellinen juttu meikäläisen lukea.
Lukisin mielelläni enemmänkin tätä paritusta.

>Gackt/Kami
Miuhun uppooaa niin ficit, jotka sijoittuu aikaan kun Kami oli elossa, kuin ne, joissa Kami on jo kuollut. Jotenkin tuntuu, että tässä parituksessa on aina jotain kaunista ja hentoista, joka saa meikäläisen sydämen sulamaan pieneksi mytyksi lattialle. Kaksi hyvin erilaista persoonaa, toimii siis meikäläiselle.
Tästäkään parituksesta en ole saanut tarpeekseni, ja mieli tekisi lukea lisää.

>Gackt/Hyde
Saattaa johtua liiallisesta Moon Childin tuijottamisesta sun muusta, mutta mielestäni tämä kaksikko on kuin luotu toisilleen - ficeissä siis. Ellen ole ihan väärin ymmärtänyt kaiken lukemani jälkeen, niin tämän kaksikon välillä on hieno ystävyys, joten tietenkin fanitytön likainen mielikuvitus haluaa vääntää siitä jotain vielä syvempää.
Tätäkin paritusta saisi löytyä suomenkielellä enemmän.

Olen varsin avoin kaikenlaisille parituksille, joten en osaa sanoa mitään, mistä en sinänsä pitäisi. Jos jokin ei kolahda, niin en jaksa edes kiinnostua koko ficistä. En kuitenkaan kauheasti innostu mistään An Cafe -parituksista (Bou/Teruki on asia erikseen), mutta jotenkin en vain osaa kuvitella esimerkiksi Kanonia ja Mikua yhdessä.

Toinen taas on, että otetaan kahdesta täysin erilaisesta, esimerkiksi X Japanista Yoshiki ja An Cafesta Bou, ja paritetaan ne. Toki poikkeuksia löytyy, mutta yleisesti ottaen en vain osaa sulattaa mitään tuollaista liian kaukaa haettua.

Huomatkaa epätoivoiset ficcipyynnöt!

Spooky
Bändäri

EdellinenSeuraava

Paluu Lukeminen & kommentointi