Lempiparitukset

Täältä löytyvät kaikki ficcien lukemiseen ja kommentointiin liittyvät keskustelut.

Lempiparitukset

ViestiKirjoittaja Ujelo » To Elo 14, 2008 6:59 pm

Tuttu topic vanhan Lafin puolelta.

Kuitenkin täällä voitaisiin puhua muistakin parituksiin liittyvistä aiheista kuin parhaista kyseisistä, näin:

Mikä on lempiparituksesi? Vai onko niitä useampia?
Miksi pidät juuri niistä niin paljon?
Mistä parituksesta et pidä? Miksi?

(Älkää siis ainoastaan tehkö listaa suosikki-/inhokkipareistanne.)

Voitte sisällyttää viesteihinne myös muuta yleistä pohdintaa parituksista, kuten tiettyjen parituksien kliseitä, miksi juuri tietyt paritukset nousevat suosikeiksi yms.

Vastauksia otetaan vastaan. :'D
I'm sure the answers will echo there

Vuoden NC liian monena vuonna

avatar credit to silentcarnival @ LJ

Ujelo
Taustalaulaja

Re: Lempiparitukset

ViestiKirjoittaja akumu » To Elo 14, 2008 8:42 pm

Voisinpa aloittaa kliseisesti, että Reita/Ruki on lempiparitukseni. Se on tässä jo jonkin aikaa ollut lemppari, ehkä sen takia, että he ovat kuin luodut toisilleen. Ainakin mitä nyt ficeistä olen päätellyt, he sopisivat hyvin yhteen. Ja aina, kun huomaan, että joku on kirjoittanut Reituki parituksella ficin, minun on pakko mennä lukemaan se. Tuskin on paljon Reituki ficcejä, joita en olisi lukenut. Tästä parituksesta lukee ihan minkä tyylisiä ficcejä tahansa, oli se sitten angst, fluff, romance, rape etc muut genret. Ja vaikka tästä parituksesta kirjoitetaan usein ficcejä ja se on liian kliseinen, silti sitä vaan päätyy lukemaan tätä paritusta. Voin niin hyvin kuvitella esimerkiksi Rukin kokkaamassa valkoisessa essussa, jossa on vaaleanpunaisia sydämiä ja Reita sitten vaan virnuilisi siinä vieressä.
Tämä paritus on vaan jotain todella mukavaa. Kun lukee ficcejä, joissa he ovat yhdessä, se tuo jotenkin iloisen tunteen ja sitten rupeaa myös hymyilyttämään.
Sitten toinen lemppareista on ehdottomasti Aoi/Kai. On kyllä todella sääli, että tätä paritusta ei kauheasti kirjoiteta. Haluaisin kyllä tehdä poikkeuksen ja kirjoittaa tästä parituksesta, koska he ovat myös erittäin söpöjä yhdessä. Kaksi tummatukkaista miestä yhdessä söpöilemässä jossain vitun ihanassa ficissä olis ihan jees. ♥ Olen oikeasti hirveän huono selittämään miksi pidän juuri siitä ja siitä parituksesta, eli toivottavasti nämä luritukset riittää näistä kahdesta lemppareistani. Muitakin kyllä on ja niitä on paljon. Luen aika randomparituksilla kirjoitettuja ficcejä, mutta nyt on vaan vähän aikaa tehnyt kauheasti mieli lukea Gazette ficcejä. Tietysti muutkin kliseeparitukset menee, esimerkiksi Aoi/Uruha, Aoi/Ruki, Kanon/Miku, Mao/Mizuki, Kyo/Toshiya, Die/Kaoru etc. Nuista parituksista tykkään ainakin minä lukea ficcejä. Ja sitten myös Toshiya/Ruki on ihana. Olen monta kertaa ropettanut tällä parituksella ja nytkin ropetan sillä. Toshiya is the paha jengipomo, joka kidnappaa kaupassa töissä olevan Rukin, rakastuu tähän ja käskee Rukin tappamaan Reitan, joka on rakastunut myöskin Rukiin. Erittäin monimutkaista. Ehkä tämä leipämoottori lopettaa. Mutta muitakin ihania parituksia on, mutta en jaksa listata niitä nyt tähän.

Taisin tuossa äsken selittää hiukan miksi pidän niistä, mutta what eva. Voin kertoa tietysti uudelleen. Elikkäs, Reita/Ruki on tarpeeksi kliseinen ja sopiva minun makuuni, mutta sitten taas Aoi/Kai on aika ei-niin-kliseinen tai sellainen paritus, että siitä ei kirjoitettaisi koko ajan. Kliseet ja muut randomparitukset rokkaa. Itse nyt olen klisee ihminen enkä valitettavasti voi sille mitään. Myös osasyytä näiden parituksien rakastamiseen on se, että tykkään itse kirjoittaa näistä parituksista jonkun verran. Niistä on niin luontevaa ja helppoa kirjoittaa ihan mitä vain. Niin kuin tuossa vähän aikaa sitten selitinkin.

Haluatteko todellakin kuulla tämän listan ? No, ensinnäkin; en voi sietää Reita/Kaita. Olen lukenut siitäkin liikaa ficcejä eikä se paritus ole minuun koskaan oikein iskenyt. En vain tajua mikä tuossa ei sytytä... Ehkä se etten osaa kuvitella Kaita oikein kenellekään muulle kuin Aoille. Reita ja Kai, yhyi. Anteeksi, tämä on vain minun mielipiteeni. Tietenkin joskus sorrun lukemaan tällä parituksella kirjoitettua ficciä, mutta silti ne ficit ovat olleet hyviä. Parituksesta huolimatta. Tällä kertaa tämä ns. kliseeparitus ei toimi, ei ainakaan minun kohdallani.
Gackt paritukset ovat kaikki aivan sanoinkuvaamattoman järkyttäviä. Anteeksi, mutta se mies ei oikeasti sovi kenellekään. Se on vaan luotu olemaan yksin tai sitten vaihtoehtoisesti Ayumi Hamasakin kanssa. Tämänkään kohdalla en osaa kuvitella Gacktoa seurustelemassa esimerkiksi Manan tai Miyavin kanssa. Ei ei ei. Jotkut saattavat pitää Gackto parituksista, mutta tämä tyttö ei oikein välitä. Ei iske, ei ainakaan tällä hetkellä. Tulevaisuudesta en tiedä enkä sano mitään.
Uruha/Kai. Tämäkään ei ole uponnut pitkän elämäni aikana minuun. Tämä on isosiskoni yksi lempiparituksista, enkä ollenkaan tajua häntä. Tämä ei todellakaan ole kliseinen tai mitään, tästäkin kirjoitetaan aika vähän ficcejä, mutta hyvä niin. Ainakaan minä en pysty samaistumaan siihen ajatukseen, että jossakin ficissä Uruha ja Kai olisivat yhdessä. Hätätilassahan tämä paritus saattaisikin mennä, mutta ei oikein muuten.
Ruki/Karyu. Huomio Tricen ja RoLLe, en edelleenkään tue tuota paritusta. En vaan tajua miten te olette voineet saada sellaisen ajatuksen, että he sopisivat yhteen. No jokaisella mielipiteensä ja minun mielipiteeni on se, että en pidä siitä. Eivät oikein sovi yhteen, kun nyt tässä ja tällä hetkellä ajattelee.

Sitten myös nämä ovat menneet aika yli minun kohdallani: Shou/Hiroto, Aoi/Yumehito, Die/Shinya, Teruki/Bou, Miku/Bou, Miku/Takuya, Reita/Uruha, Uruha/Ruki. Muita nyt ei oikein taida ollakaan... Tai onhan niitä, mutta en jaksa listata niitä tähän nyt. Nimittäin nyt tämä leipämoottori on hiljaa.
Paitsi, An cafésta en osaa enää ottaa parituksia tosissani. Sori vaan heille.
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Memlei » Pe Elo 15, 2008 1:29 pm

Aloitetaan sanomalla se, että luen lähes ainoastaan Gazea. Yleisesti ottaen pidän eniten sellaisista parituksista, jotka pienellä mahdollisuudella - tai sanotaanko niin, että todennäköisimmin - voisivat olla canonia. Tästä mulla on toki poikkeuksia kuten tämähetkiset OTP:t ReitaxAoi ja RukixAoi. :''D Mutta ihan totta, mun mielestä todennäköisimmät paritukset Gazen sisäisesti ihan oikeassa elämässä ovat ReitaxRuki ja ReitaxUruha, ja sen takia pidänkin niistä niin älyttömän paljon. Samoin AoixUruha sykähdyttää mua kummalla tavalla johtuen kenties taannoisesta MusiQ-lehden haastattelusta Aoin kanssa... Toisaalta paritukset, joissa Kai on toisena osapuolena, on mulle vaikeita luettavia, sillä mun silmissä Kaista ei saa homoa tekemälläkään. :3 Mutta taas toisaalta, oon lukenut enemmän kuin tarpeeksi myös Kai-ficcejä enkä voi sanoa pitäneeni niitä huonoina, joten kai se johtuu siitä, miten kirjoittaja kirjoitaa, eikä siitä, mikä paritus on kyseessä.

TOSIN. Vihaan, siis oikeasti vihaan sitä kuinka ainakin Livejournalissa on meneillään joku ihme RukixUruha-buumi. En ole koskaan oppinut tykkäämään tosta parituksesta, ja on hermojaraastavaa, kuinka sitä puskee nykyään joka tuutista. Noi jätkät ei yksinkertaisesti sovi toisilleen, joten miksi ihmeessä kaikki kirjoittaa niistä? ;__;

Ja sit. Mua ärsyttää ihan tajuttomasti fraasi loppuunkulutettu paritus. Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, miten helvetissä parituksen voi kuluttaa loppuun. Toki ideat on loppuunkulutettavaa sorttia, ja joissakin parituksissa kierrätetäänkin paljolti samoja ideoita, mutta itse paritus ei mun mielestä voi koskaan kulua puhki. Esimerkiksi Reitukiin mä en voi koskaan kyllästyä, no matter kuinka monta miljoonaa ficciä siitä on kirjoitettu. Jos kirjoittaja on hyvä ja ficci on hyvä, vihaan lukea sen kommenteissa jotakin sellaista kuin "kiva idea ja hyvä toteutus mut paritus on loppuunkulutettu". DAA. Sille on syynsä, että Reituki on noussut Gazen sisällä älyttömän suosituksi - jätkät sopivat toisilleen niin hyvin. As simple as that; jos paritus on loistava, miksei siitä saisi kirjoittaa?
Myöhemmin, kun Albert oli kuollut, Jack käsitti, että Albert keräsi hyviä päiviä
niin kuin muut ihmiset keräsivät kolikoita tai postikorttisarjoja.

Memlei
Teknikko

ViestiKirjoittaja sirrrex » Pe Elo 15, 2008 4:37 pm

Jaa, mulla ei oikeestaan oo sellasta paritusta, joka olisi ylitse muiden, koska mun mielestä mistä vaan [ja todellakin tarkotan, että _mistä vaan] parituksesta voi saada hyvän, kun vaan osaa siitä kirjoittaa. Tosi hyviä ficcejä oon lukenu näillä perus; ReitaxRuki, MikuxKanon, KyoxTotchi yms. eli ne on saanu iha hyvää asemaa. Lisäks tykkään aivan tosi paljon SIDin AkixMao parituksesta.

Varmaankin just siksi, että oon lukenut niin paljon hyviä ficcejä, joissa on ollut näitä parituksia, jolloin niistä on jäänyt sellanen olo, että ne sopii toisilleen. Lisäks ne on sen verran klisee, että sopii just mun makuun. :D Minkä mä sille voin, että klisee iskee. Nää kyseiset jiirut on myös mulle henkilökohtaisesti melko tärkeitä, mikä meinaa, että siihen on jotenkin vaan tykästynyt.

Mistä parituksesta et pidä? Miksi
Oikeestaan ei oo paritusta, jota varsinaisesti inhoaisin tai en haluaisi lukea. Kuitenkin ainakin MikuxBou on ollut vähän sellanen, että en oo pahemmin nauttinut lukea. Tietty nyt kaikista parituksista saa kamalan, jos niistä on kirjottanut älyttömän surkeesti, mut harvemmin noin on kyl tapahtunu, että eipä sillä. En mä tiedä, kai mä yritän sanoa, että ei oikeestaa oo huonoja parituksia. :'D

sirrrex

ViestiKirjoittaja sshokora » La Elo 16, 2008 11:20 am

Oma lempiparitukseni on ehdottomasti Kyo/Toshiya. Flor on saanut minut rakastumaan siihen, enkä aio aivan heti päästää irti. Myös Die/Shinya ja Die/Toshiya ovat lempiparituksiani, mutta ensimmäisessä Dien täytyy olla se pahis ja pervo ja Shinyan täytyy antautua tälle tai sitten vain punastella ja ujostella, jotta se olisi hyvä. Jos Die on turvaaja ja Shinya se ujo tyttöpoika. Pidän myös paljon paljon käytetystä Reita/Rukista, mutta sen lukeminen on jäänyt vähemmälle. Oikeastaan minä valikoin suuren osan lukemistani ficeistä parituksen perusteella.

Syynä voi olla juuri se, että olen lukenut näillä parituksilla todella hienoja ficcejä. Olen myös lempiparitustani Kyo/Toshiyaa ropettanut Florin kanssa jo jonkin aikaa ja mukavaksi on osoittautunut. Kun miettii, minun aivoissani yllämainitut voisivat olla realistisia ja ihan hyviäkin parituksia.

En ole koskaan pitänyt Antic Cafen, Moi dix Moissin, Malice Mizerin, X Japanin, LUNA SEAn, Gacktin tai Dir en greyn Kaorun parittamisesta kenellekään. Antic Cafe on mielestäni liian iloinen ja sokerinen vakaviin parituksiin, enkä valitettavasti osaa ottaa niitä niin todesta. Kaikkien vanhempien bändien parituksia en vain... en osaa nähdä niitä todellisena. Gacktiakaan en osaa lukea kuin omalle mikilleen paritettuna, samoin Kaoru on mielestäni liian mies kenenkään rakastettavaksi. Kyllä varmasti noitakin lukee mielellään, jos ne ovat hyvin kirjoitettuja, mutta eivät välttämättä siltikään ole aivan minun makuuni.
- I can't open myself up to anyone, I can't believe in anyone at all
And I can't see anything, the ray of light disappears and will dry up -

sshokora
Teknikko

ViestiKirjoittaja Crystal » La Elo 16, 2008 1:34 pm

Lempiparitukseni on ehdottomasti Hyde/Tetsu. Eli kummatkin ovat Larukusta. Muita hyviä parituksia ovat mm. Hyde/Tatsurou, Hyde/K.A.Z. , Yomi/Hitsugi, Sakito/Hitsugi, Sakito/Ni~ya ja muiden bändien, joita kuuntelen, parituksia. Eli lähes kaikki paritukset kelpaavat!

No, Hyde/Tetsu-fanitus alkoi oikeastaan ensimmäisestä kirjoittamastani ficistäni ja Larukun keikkavideoiden fanserviceiden takia. Ekaa ficciä kirjoitettaessani he kaksi tulivat ensimmäisenä mieleen ja halusin nimenomaan kirjoittaa Laruku-ficin. Voisi joku kerta kokeilla muuta Laruku-paritusta kuin Hyde/Tetsua. x3 Hyde/Tatsurou-paritukseen tutustuin täällä ja he sopivat yllättävän hyvin yhteen vaikka ensin olin ennakkoluuloinen. Muista parituksista pidän koska he ovat kuuntelemissani bändeissä ja on mukava löytää uusia parituksia.

En lue sellaisia ficcejä bändeistä, joita en kuuntele, mutta toki sellaiset ficit, missä on monesta bändistä parituksia, ne kelpaavat. Mutta on oikeastaan yksi paritus, jota inhoan yli kaiken: Hyde/Gackt. Ymmärrän jos pidätte minua outona, mutta syitä on 3:
1. En voi sietää Gacktia. En pidä hänen lauluäänestään ja muutenkaan hänestä.
2. Vanilla-live. Kaverini käski minun katsoa sen ja katsoin. Sain traumat tuosta parituksesta.
3. En voi sietää sitä, että Hyde on aina uke tuossa parituksessa. Olin iloinen kun yhdessä Haltsun kirjoittamassa ficissä Hyde tappoi Gacktin moottorisahalla. Kerrankin minusta tuntui siltä että Hyde oli seme! Saatte pitää minua edelleen outona. xD Mutta on poikkeus: Hyde ja Gackt voivat olla ystäviä, mutta heitä ei saa parittaa toisilleen.
Sitten on nää kulutetuimmat Gaze-paritukset. En varsinaisesti vihaa niitä, mutta minua alkaa pikku hiljaa kyllästyttää. Pidän kulutetuimmista parituksista silloin, kun juoni ei ole kliseinen vaan se on ainutlaatuinen.
Last.fm ~ Livejournal
It's only death silence. Do you hear it?
Avatar by asuka_tsuzuki from LJ.

Crystal
Teknikko

ViestiKirjoittaja iiris » La Elo 16, 2008 8:55 pm

Lemppariparistus on ehottomasti Aoi/Uruha taikka sitten Reita/Ruki. Molemmat parit ovat kuin luotuja toisilleen. Siitä ei pääse mihinkään :) Aoi ja Uru sähläämäs kitaroittensa kanssa ja Reituki nyt vaan on niin...selvä x) osataanselittää.com.
Ja sitten tykkään tosi paljon myös Taiji/hidestä. Ne ois vaan niin kauniita yhdessä ;__;
Joo. Tosin pari kertaa olen lukenut niin hyvän ficin, että olen alkanut pitää myös parituksesta Reita/Toshiya (vanhassa Lafissa Sefien kirjoittama Hiuksissa hiekkaa) ja sitten Reita/Basshunter (vai miten se nyt kirjotettiinkaa?) Ton jälkimmäisen kirjoittajaa en ikävä kyllä muista, mutta todella ihana se ficcu oli <3 Mutta en mä ole noilla parituksilla mitään muuta lukenut, sillä ne on mun mielestä ainutlaatusia n__n Ja sitten diruja mä luen ihan huvikseni ihan millä tahansa parituksilla. Mä en niitä kuuntele taikka niistä nimeä enempää tiedä, joten mulle on ihan sama et kenen kaa ne heiluu. Diruficcejä luen vain hyvän juonen ja hyvien kirjoittajien takia :)

No taisin tossa jo selittääkkin, mut selitän lisää :D Aoi ja Uruha on vaan niin kauniita yhdessä, ja niistä on kirjoitettu todellatodella paljon hyviä ja aivan erityisiä ficcejä. Päällimmäisenä mielessä on vanhassa lafissa lukemani remtaran Syksy saapui kastellen kosteat silmäkulmani. Tuossa se Aoi/Uruha ei oikeastaan ollut varsinaisesti paritus, mutta se vaan tulee aina ensimmäisenä mieleen kun ajattelen Aoi/Uruhaa. Ja tuosta parituksesta olen lukenut monia tosi laadukkaita ficcejä. Ja sitten Reitukista tykkään aivan hirveästi, koska ne on niin suloisia yhdessä ja jollain tapaa samankaltaisia. Aivan mahtava ficci on, jos on hyvä kirjoittaja, hyvä juoni, pääparitus Aoi/Uruha tai Reita/Ruki ja sitten sivuparistus se toinen noista. Pidän semmoisista parituksista, mihin olen tutustunut jonkun aivan mahtavan ficin yhteydessä siis.

No An Cafen hemmoja en vain jotenkin osaa ottaa tosissani. Musta ne on jotenki liian...pikkusia ja karkkeja, että niitä voisi parittaa ;D
Mutta jos on semmoinen ficci, missä on tooosi monia bändejä, ja sit siellä on vaikka Miku/Kanon, niin kyl mä sen kestän. Enkä tykkää et X:sän Heathia paritetaan kellekkään. En yhtään. Mä en vaa jotenki. En tiedä. Se ei sovi kellekkään. Enintään hidelle. Ja sitten jos luen juuri semmoista ficciä, missä on tosi paljon jrockkareita, ja siellä on paritus mistä en tiedä kumpaakaan, niin sitten tietty googletan niitten kuvat ja jos molemmat siitä parituksesta osoittautuu kovin naisellisiksi, niin en tykkään. En tykkää kauheasti, jos vaikkapa Uruha ja Ruki on paritettu, sillä mielestäni ne ovat gazen feminiinisimmät. Mutta kuten sanottu, hyvä kirjoitustaito se on joka hyvän ficin tekee. Lemppariparitus vaan viel lisää sitä mahtavuutta. Se on niinku mauste se paritus...

Eli siis yhteenvetona kaikki paritukset menee jos ficci on muuten mahtava,
mutta suosikkiparitukseni lisäävät ficin mahtavuutta paljon.

Ja sitten se on vielä pakko sanoa, kun Memlei kirjoitti siitä kun jotkut sanoo että "toi paritus on kulutettu loppuun." Eeh?
Kertokaa mulle, miten parituksen voi kuluttaa loppuun? Mä en vaan ihan ymmärrä. Tai no,
sen mä ymmärrän että joku lukee tooosi monta ficciä samalla parituksella ja kyllästyy hetkellisesti kyseiseen paritukseen, mutta se on sitten hetkellistä kyllästymistä, ei "loppuun kuluttamista".
Memlei kirjoitti:As simple as that; jos paritus on loistava, miksei siitä saisi kirjoittaa?

Aivan samaa kysyn minäkin. Hyvä paritus ansaitsee itselleen monta hyvää ficciä.

Joo anteeksi, pointti katosi tuhat kertaa ja en itekkään tajua tuota, joten juu. Kiitos.

// Lol siel oli typo :)
Viimeksi muokannut iiris päivämäärä Ma Elo 18, 2008 8:36 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
you shine like a star

iiris
Fani

ViestiKirjoittaja rikki » Su Elo 17, 2008 10:40 am

Mäkin aloitan kliseisesti ja sanon että Reita/Ruki on se paras. Tää alkoi ensimmäisestä lukemastani Gazeficistä, missä - yllätys yllätys - oli pääparituksena Reita/Ruki 8). Nää kaks sopivat myös mun mielestä älyttömän hyvin yhteen, joten mikäs siinä. Jos jostain syystä joskus kyllästyn lukemaan Reitukia niin Ruki/Aoi on myös ihan mahtava! Tääkin alkoi jostain yksittäisestä, tosi hyvästä ficistä, jonka kautta sitten tutustuin paritukseen. Mulla oli sitä ennen päähänpinttymä, että Reita on Rukin ja Ruki on Reitan eikä kukaan mee niiden väliin ja happy ending. Aoi/Uruha on kanssa näitä ensimmäisiä Gazeficcejä joita luin, ja edelleen oon sitä mieltä että ne on luotuja toisilleen!

Dir en greytä kuuntelen joskus harvoin ja tosi satunnaisesti, mutta rakastan ficcien lukemista! Kyo/Toshiya on rakkaus, samoin Die/Shinya.

Mä taisin jo ylhäällä mainita, muttah. Mulla ei ole tarkkaa visiota, miksi mä tykkään juuri noista parituksista niin älyttömästi. Se johtuu yleensä ihan vain siitä, että esim. ensimmäinen lukemani Gazeficci oli Reita/Ruki ja Aoi/Uruha. Siitä tuli päähänpinttymä, lisäksi tyypit sopivat mielestäni ihan mahtavasti yhteen :). Aoi/Ruki on sellainen, että jos kyllästyn noihin "kliseeparituksiin", niin se on kyllä tosi ihana vaihtoehto niiden tilalle!

Kyo/Toshiya- ja Die/Shinya- mieltymykselleni en keksi järkevää selitystä :D. Ne vaan kuuluvat yhteen.

Mulla ei ainakaan vielä ole varsinaisia inhokkiparituksia, mutten yleensä lue ficciä, jossa on parituksena esim. Reita/Aoi, koska en pidä siitä. Eli toisin sanoen mulla on Gazette-parituksissa päähänpinttymä että joko Reita/Ruki, Aoi/Uruha, Aoi/Ruki tai ei mitään :D. Oon mä tosin lukenut Reita/Kaitakin. Mutta tosiaan joku tyyliin Kai/Ruki on ihan no no no, ellei sitä ole varustettu _erittäin_ hyvällä juonella.
Season's wind is my serenade

rikki
Fani

ViestiKirjoittaja tiptoe » Su Elo 17, 2008 2:11 pm

Luen eniten Gazeficcejä, niin lempiparitus on toki Aoi/Uruha. Ne on hei molemmat kitaristeja, ja kitaristi/kitaristi toimii (melkein) aina! 8D Plus että Uruha on...feminiininen, ja Aoi taas edes vähän miehisempi. Tykkään. Joo.

Ooo, ja luin joskus kauan sitten yhden Kaoru/Toshiya-ficin, muistaakseni öö Livejournalista (en nyt kuollaksenikaan muista että minkäniminen se oli), ja se oli eka Diruficci jonka luin, niin tottakai se sitten iski. :D Toshiya/Kyo on kans iiihana! *insert fangirl-scene here*

Aoi/Uruhan taisinkin selittää jo tossa. Ja Kaoru/Toshiyan myös. (eli pidän siitä, koska se nyt sattui olemaan eka Diruficci jonka luin, ja tietenkin ihastuin heti. Ei sen kummempia perusteluja miks tykkään Kaoru/Toshiyasta. :D)
Ja Toshiya/Kyo on kiva, koska Kyo on pieni ja tosi kawaii ja Totchi sellanen hujoppi (miks en osaa perustella näitä kunnolla? :'D). Plus näin Youtubesta - ernuuteni alkuaikoina - sen yhden videon missä Totchi nuolasee Kyoa. siitä se ajatus sitten lähti.

Mana/kuka tahansa. Syynä tuntemani, syvä vastenmielisyys Manaa kohtaan. Se on ällö, imo. Harvoin tykkään mistään ficeistä missä Mana esiintyy jossain pääparituksessa.
Talk to the mirror ⌈oh, choke back tears⌋
‒ and keep telling yourself that
"I'm a diva!"

tiptoe
Roudari

ViestiKirjoittaja Sirius » Su Elo 17, 2008 2:18 pm

Ehdoton lempiparitus aina ja ikuisesti on Kyo x Die.

Ei ole sen voittanutta, eikä koskaan tule olemaankaan. Piste. Nämä kaksi herraa ovat kaksi lempijiirokkariani ja olisivat aivan äärettömän söpö pari keskenään *www*

Mistään gaze, mana-moi dix mois, x japan (vaikka tykkään bändistä mut ei niit jäseniä paritella >>8), an cafe etc parituksista. Yleensä se johtuu siitä etten tykkää koko bändistä, tai vain että ne paritukset kyllästyttävät :'D
Bloody Baby & Sacrifice

ex. Kyo90

Sirius
Bändäri

ViestiKirjoittaja Keikkudo » Su Elo 17, 2008 3:44 pm

Niitä on liikaaaa. Mutta sanotaanko että tämän hetken kaksi lempi paritusta on ehdottomasti
Asagi/Reita ja Asagi/Aki
koska: Koska ne vaan on on jotain niin täydellisiä.
Asagi ja Reita nyt ensinnäkin. Ne kaks vaan sopii mun mielestä jotenkin toisilleen. Toinen on olevinaan niin macho ja Asagi... Asagi nyt sopii kenelle tahansa.
Sitten Aki ja Asagi sopii toisilleen koska Ropetan kyseisellä parituksella ja se on ehkä yks parhaimpia ikinä Etenkin niin että Asagi on vähän kieroutunut seme ja Aki on uke. Tai sitten niin että molemmat on ukeja. Ne on kaks niin sopivia toisilleen kun vana voi.
Tietysti Asagi/Hide ja Asagi/Ruiza on myös suosikkeihin kuuluvia ja niistäkin satun kirjoittamaan.

Sitten mulla menee melkeimpä kaikki Gaze paritukset paitsi Reita/Kai. Ne ei sovi toisilleen. muualla kuin Corporation dominationissa :D
Tykkään myös kaikista random parituksista. Mitä epätiodellisempi yhdistelmä on niin sen parempi. ainakin joskus. kunhan pysytään J-rock maailmassa.

Hitsugi/Reita
Koska... No.. Se vaan kuullostaa niin.. mielenkiintoselle Ja mun mielikuvitus tekee kivoja temppuja kun luen Embracea.. Kiitti ankara<3 mulla on joku omituinen perverssio niihin ku ne "vihaa" toisiaan

Asagi/Seth
Koska.. *kuolaa*
Kun mulle nyt vaan tuli yhdestä kohdasta Älä katso taaksesia sellanen kiva mielikuva ja ne ois täydellinen pari...

Miyavi nyt sopii melkein kenelle tahansa. mutta ehkä suosikki miyavi parituksista on oma kieroutunut keksintöni Miyavi/Mana
Etenkin niin että Mana on hullu sarjamurhaaja joka on rakastunut tulisesti Miyaviin joka suunnilleen vihaa Mana 8>

Koska kaikki ficit mitä olen noilla parituksolla lukenut on yleensä hyviä tai sitten itse tykkään kirjoittaa niistä. Ankara tämä ei tarkoita sitä että kirjottaisin joskus Reita/Hitsugia.. tai no.. Eihän sitä koskaan tiedä ;)
ja Mulle riittää pienikin lause saamaan aikaan sen että mietin olisiko joku paritus hyvä vai ihan hemmetin hyvä.. ^^

Kai/IHANKUKAVAAN Ei kaita kellekkään. Kai/Rumpukapulat on se ainoa oikea mulle. Kaita ei vaan voi parittaa kellekkänä niin että kaikki muut ois onnellisia... hrrr....

Gackto X joku. Ei vaan toimi. Gacktoa ei ole luotu romanttiseen suhteeseen kenenkään kanssa. Se vana käyttää ihmisiä hyväksene sama juttu kun Yoshikilla.

Ruiza/Tsunehito/Hiroki. Ei tossa on yksi ylimääränen. Se on RUIZA
Ruiza kuuluu Asagille ja Hide-zoulle. Ei en pysty vaan ajattelmaan niitä hyvänä parituksena.
Sori aysha :'DD

Sen lisäksi Asagi/Tsunehito ja Asagi/Hiroki on sellaset mistä en suuremmin välitä.
Tsunehito ja Hiroki kuuluu yhteen. Piste.

muutamia muitakin parituksia on joista en pidä mutta se riippuu myös niin paljon kirjoitus tyylistä. Luen oikeastaan mitä tahansa ficcejä ja minulle ei ole mitään erityistä "Yhyy en lue tuota kun siinä on toi paritus"-ongelmaa Kai/Reitaa välttelen mutta siihen se sitten jääkin :'D
päivittelen listaa jos tulee inhokki parituksia lisää
~no more here~

Keikkudo
Roudari

ViestiKirjoittaja mjau » Su Elo 17, 2008 4:10 pm

Kaikkein lähimänä sydäntäni on tuttuakin tutumpi Reita/Ruki. En oikeastaan tiedä, että mikä siinä parituksessa niin paljon iskee. Ensimäinen paritus mitä koskaan luin, tykästyin, ihastuin ja rakastuin. Se on vain sellainen.. Täydellinen paritus. Sopivat hyvin toisillensa ja sitä rataa. Jokainen Reita/Ruki parituksen sisältävä ficci on vain pakko lukea, vaikka pelkästään sen parituksen takia. Ennen en edes lukenut muuta kun Reitukia, nykyään koitan hiukan.. Köhköh, laajentaa varastojani ettei ala liian yksitoikkoiseksi.
Miku/Kanon tulee heti perässä. Oikeastaan aika samat syyt kuin Reita/Rukissa, tykkään ajatuksesta että he ovat yhdessä. Suloinen ja myös aika kliseinen paritus, mutta ehh.. Tykkään kliseistä?
Miku/Bou on myös ihana paritus ja siitä myös haaveilin pitkään, kun en yhtään tätä paritusta sisältävää ficciä löytänyt. HamtaroHamin Tyttö parhaalla hymyllä onkin ensimmäinen ficci jossa tiedän tämän parituksen ja tykkään, olihan se myös eka An Cafe paritus mitä ajattelin.
Aoi/Uruha.. Ah, lisää kliseisiä parituksia. Tarviiko tätä sen enemmän perustella? Kitaristi rakkautta ja sillä selvä. Ovat kuin luodut toisillensa ja yhdessä sellaisia höpsöjä ja suloisia.
Aoi/Miyavi.. Olen lukenut todella harvan ficin jossa on tuo paritus, mutta iskee sitäkin enemmän. Tästä en osaa sanoa yhtäkään sanaa jos mietitään, mikä siinä on. Se vain on sellainen hauska ja suloinen paritus.

Noh, taisin äsken sanoa suurimmat syyt. Nuo kaikki paritukset vain iskevät todella paljon jollain tavalla. Suurinosa oli tosiaan kliseisiä ja monen mielestä loppuunkulutettuja, mutta itse innostun jokaisesta parituksesta kokoajan vain lisää ja lisää. Asiaan voi myös vaikuttaa se, että moni noista parituksista on jollain tavalla tuttuja ja turvallisia, joten niitä on siksi kiva lukea.

OK -- En ole ikinä syttynyt sille, että Gazelaiset paritettaisiin muille kuin tuolla ylempänä mainitsin. Reita/Kai on ainut mitä saatan sietää, muita en vain osaa lukea. Nenä nyrpällään kartan esimerkiksi Uruha/Reita paritusta, hyi ei vaan toimi. (No, Kai menee harvoin esimerkiksi Rukin kanssa.) .. Eniten tykkään kyllä ajatuksesta, että Kailla ei ole ketään, ainakaan Gazelaista. >XD Ne tietyt parit on ja pysyy.
Myöskään Miyavi/Kai ei iske.. Ei sitten yhtään. Koko paritus on vain sellainen, jolle ei voi muutakuin nauraa. >8DD En oikein tiedä mikä siinä musta niin hauskaa on, mutta ei niin ei.
Fuck your fascist beauty standards

mjau
Bändäri

ViestiKirjoittaja Tuulessakulkija » Su Elo 17, 2008 7:24 pm

Muotoilen nyt tämän viestin vähän omalla tavallani, mutta kestäkää se.

Lempiparitukset:
Shou/Hiroto on ehdoton suosikki, johon en kyllästy ikinä. Nuo kaksi vain ovat niin luotuja toisilleen kaikkien niiden videoiden ja haastattelujen perusteella, joita olen arisusta löytänyt. Tällä parituksella menee mikä tahansa genre, fluffy tai angst, tosin NC:tä en kyllä lukisi. Mitä tähän muuta voi sanoa? Minun silmissäni tämä paritus on täydellinen, oli se sitten muiden mielestä miten "loppuunkulutettu" tahansa.
Yleensäkin tykkään parittaa arisun jäseniä keskenään, vaikka siitäkin bändistä löytyy muutama, mitä en oikeasti siedä. Tora/Saga on mukava paritus, samoin Tora/Hiroto. Tuosta ensimmäisestä pystyy kirjoittamaan ihan mitä vain maan ja taivaan väliltä ja vaikka seme/semeä, josta pidän erittäin paljon. Tora/Hirotosta taas kirjoittaisin/lukisin mieluiten enemmän angstia. Arisusta löytyy aika harvoin kunnon angstificcejä.
Muita lemppareita sitten on ainakin Jun/Iori. En muista miten törmäsin tähän, varmaan jonkun ficin kautta. Nämä kaksi ovat niin suloisia yhdessä, kun ovat tunteneetkin toisensa niin pitkään. Ja erään ropen syytä on, että olen täysin ihastunut Karyu/Bansakuun. Seme/seme -suhde. Karyuta on muutenkin kiva parittaa kaikille, Bansakun lisäksi varsinkin Zerolle. 8)
Ja sitten Gackt/Hyde. Katsokaa Moon Child, niin ymmärrätte. Tähän paritukseen olen niin jumittunut, etten osaa enää parittaa noita kahta muille kuin toisilleen. Sen lisäksi tässäkin on se hyvä puoli, että genreistä kaikki käy.
Lemppareiden lista jatkuisi varmaan loputtomiin, sillä tykkään vaikka minkälaisista parituksista. Muutamia kivoja ovat esimerkiksi myös Die/Zero, Uruha/Kai, Aoi/Uruha ja Mao/Aki.

Paritukset, joista en pidä:
Saga/Shou. En kestä tätä paritusta ollenkaan. Minusta näillä kahdella ei ole mitään yhteistä, minkä pohjalta niitä voisi parittaa toisilleen. Tämä ei vain toimi niin, että kaikki olisivat onnellisia.
Reita/Ruki on myös yksi sellainen, mistä en pidä. Syynä ei ole se, että tällä parituksella kirjoitetaan paljon, vaan lähinnä se, etten pidä Rukista yhtään. Anteeksi vain ihmiset. Siksi Ruki/ihankukavaan ei toimi minulle. Eikä myöskään Reita/Kai. En pysty kuvittelemaan noita kahta tekemässä yhtään mitään.
Antikku-parituksistakaan en pidä samasta syystä kuin moni muukin: liian kawaiita, enkä ole sitä paitsi koskaan osannut kuvitella Antikkun jäseniä tekemässä jotain keskenään. Myöskään arisun jäsen/gazen jäsen -ficcejä en siedä, olen nähnyt niitä LJ:ssä aivan liikaa eivätkä ne minun silmissäni vain toimisi.

Toivottavasti en nyt unohtanut mitään kovin tärkeää. Ja olen samaa mieltä niiden kanssa, jotka puhuivat täällä siitä, että juonet voi kuluttaa loppuun mutta parituksia ei. Juonen takia minäkin yleensä loppujen lopuksi luen ficin, vaikka ensimmäisenä katsonkin parituksen. En osaa lukea parituksella, josta en pidä. Mutta loppujen lopuksi se juoni ratkaisee kuitenkin.
Memories are beautiful
I'll never let you go
Memories are beautiful
I don't ever want to say
"goodbye"

Tuulessakulkija
Teknikko

ViestiKirjoittaja Hinza » Su Elo 17, 2008 7:48 pm

Mikä on lempiparituksesi? Vai onko niitä useampia?, Miksi pidät juuri niistä niin paljon?

Jos minun pitäisi nostaa lempiparituksia esille ensimmäisenä sanoisin Reita/Kai, koska... Oikeastaan en tiedä edes miksi pidän siitä ihan oikeasti. Se on luultavasti lähtenyt siitä kun ihastuin Kaihin ja jotenkin vahingossa vain rakastuin kyseiseen paritukseen. Ne on vaan jotenkin niin suloisia yhdessä. En vaan osaa selittää sitä 8D Toinen vähän samantapainen tapaus on Aoi/Kai. Ne molemmat on vaan sellaisia parituksia, jotka saa minussa aikaan sellaisen aww kohtauksen. Varsinkin Reita/Kaista pidän sen takia kun se ei ole ihan niin yleinen kuin jotkut muut paritukset ja se vain iskee minuun.

Olen varmaan aika harvoja ihmisiä, jotka sanovat tämän tässä topicissa, mutta... Vihaan Reita/Rukia ylikaiken! Kaikki paikat yli tursuaa sitä ja jotenkin en vain voi sietää sitä! Nuo kaksi ihmistä menee erillään, mutta ei yhdessä. En osaa selittää sitä hirveän hyvin miksi en pidä siitä, mutta se on vain vastenmielinen. Tai ei, ei vastenmielinen... Hmm... Enemminkin ärsyttävä, ylikulutettu ja tylsä. Ja totesin tuossa yhdessä vaiheessa, että ne ficit, jotka ei ole Reitukia saa paljon vähemmän kommentteja kuin Reituki ficit. Ja minua ärsytti kun kirjoitin yhden Reituki ficin kaverille kun lupasin ja julkaisin sen sitten myös niin joku tuli valittamaan minulle siitä kun kirjoitan Reitukia kun en tykkää siitä (mainitsin asian A/N:ssä). Mitä hiton väliä sillä on mitä kirjoitan vaikka en pitäisi siitä? Joo ehkä en enempää ala luennoimaan.
"No matter what happens,
my soul will always find yours.
Even if we were flung to opposite sides of the universe,
I would still make my way back to you."

Hinza
Fani

ViestiKirjoittaja Mimra » Ma Elo 18, 2008 8:40 pm

Aoi/Ruki on ihan ykkönen. Jostain syystä se on jäänyt suosikiksi. Siinä saattaa olla taustalla dualismi, tumma ja vaalea, vanhin ja nuorin.
En pidä angstisesta Aoi/Rukista, vaan fluff ja humour on semmoisia must juttuja. En pysty lukemaan muutenkaan kunnollista viil viil angstia Gazettosta, olen henkisesti kykenemätön siihen.
Harmittaa, että se on aika harvinaista verrattuna Reita/Rukiin ja Aoi/Uruhaan. Ne ovat myös suosikkeja, mutta haluaisin lukea enemmän Aoi/Rukia.
Kaksikko olisi niin suloisia yhdessä.
Kaikki Gazetton sisäiset paritukset yltävät suosikkilistalleni, eli siis parituksesta huolimatta luen.
Pidän myös MUCCun ja Gazetton välisistä parituksista, koska niiden kirjoittaminen on hauskaa. Uskokaa, se on todella hupaisaa. ^^
Tatsurô/Gara on yksi ehdoton suosikki. Gatsuro, symbioosi, minkä Nokku on takonut Mimmun päähän.

Kyo/Ruki, se tökkää vastaan heti. Ärsyttää joka kerta, että kyseisissä ficeissä mainitaan heidän olevan muka samannäköisiä :( Muutenkin. EI.
Miku/Bou, Kanon/Bou, Miku/Teruki ja Kanon/Teruki ällöttävät. Se menee Miku/Kanon ja Bou/Teruki, muussa tapauksessa jätän lukematta. Se ei vain sovi muuten. Älkää edes mainitko uusia jäseniä, ainakaan sitä kosketinsoittajaa x____x
Gara/Ruki, se ei ole luonnollista, koska no, ne on molemmat liian ukeja XD Ei kun. Se on vain periaate.
Viimeksi muokannut Mimra päivämäärä Ma Helmi 23, 2009 7:51 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
"Can we touch your hair...?" "Umm... OK..." "Woah! It's white!!!"

Mimra
Roudari

ViestiKirjoittaja mikuchi » Ti Elo 19, 2008 10:23 am

Lempi paritus on RukixReita. Siitä en pääse yli enkä ympari vaikka kuinka yritän. Sisko sanoo minun pitäisi olla avara katseisempi ja kyllähän minä olenkin mutta en yksinkertaisesti voi lukea ficcejä joissa he ovat muiden kuin toistensa kanssa. Saan siitä vaan vaikean olon, sillä olen vaikea ihminen ja minulle tulee hirveä viha joko Rukia tai Reitaa kohtaan sillä he ovat jonkun toisten eivätkä tositensa kanssa. Muutenkin minulla on periaate että valitsen tietyt paritukset ja luen ficcejä vain ja ainoastaan niillä parituksilla. Esim valitsen gazesta tietyt paritukset, an cafesta tietyt paritukset jne. Se on helpompaa minulle, koska en pysty lukemaan tänään ficciä jossa pääparituksena Miku on Kanonin kanssa ja huomenna sellaista missä hän on vaikka pääparituksena Boun kanssa. Käsitättekö? xD Minulle tulee sellainen tunne että Miku tavallaan pettää Kanonia, enkä halua sen olevan niin! Miku ja Kanon kuuluvat toisillee, piste. Minä voin kyllä lukea esim KaixAoita sivu parituksena jossain reituki ficcussa ja siedän ehkä jopa jonkun tyhmän BouxKanon parituksen, mutta se ei käy Reitan ja Rukin kohdalla. Edes sivuparituksessa he eivät saa olla kenenkään muun kuin toistensa kanssa... Muut tehkööt mitä haluaa! xD Mutta siis jos etsin ficcejä niin etsin niitä yleensä näillä parituksilla vaikka sivuparituksena sietäisinkin jotain aivan paskaa... Voihan niitä kohtia aina hyppiä yli.

GAZETTE: RukixReita, UruhaxAoi ja MiyavixKai
AN CAFE: MikuxKanon TerukixBou
NIGHTMARE: YomixHitsugi RukaxNi~ya
DIR EN GREY: KyoxToshiya ja... En tiedä. En osaa vielä sanoa. Luulen se on KaoruxShinya mutta en tiedä...
JA tietenkin vielä GacktxHyde ja ChiyuxTakeru. Nämä ovat ne mitkä olen päättänyt... Niitä ei voi vaihtaa! xD

ReitaxKai! Kaikista kamalin koskaan... Ylipäätänsä Reitaxjoku-muu-kuin-Ruki. Ja RukixAoi! Hyi... Inhoan niitä parituksia jostain itsellenikin tuntemattomasta syystä. esim RukixUruhasta en nyt tykkää ja sen takia en luekkaan sitä mutta en kuitenkaan inhoa. ReitaxKai on kuitenkin ehkä se kaikista kamalin, siinä on jotain imelää ja ällöä! Kai ja Reita... okei okei. Ei saa dissata sillä joku voi tykätä siitä parituksesta kuten varmasti tykkääkin. Lukekoot he sitten sitä paritusta! ^^ Ja näin olemma kaikki onnellisia!

Ööh... Miten nyt kiteyttäisin mieliepiteeni hyvin tähän loppuun? Nooh... Sanotaan vaikka näin: Reituki on vakava asia!! Eikä todellakaan mikään loppuun kulutettu! Ficcien ideat ne tässä loppuun kulutettuja ovat, eivät paritukset. Minusta se on jotenkin sama kuin sanoisin että joidenkin suhde on loppuun kulutettu! :'D Toki ymmärrän että ne jotka eivät välttämättä tykkää siitä parituksesta ärsyyntyvät sillä sitä on niin paljon, mutta silloin voi yrittää saada ihmisiä kiinnostumaan siitä parituksesta mistä itse pitää! Hyvä esimerkki on siskoni tamaranaaai joka teki MiyaviXAoista jollain asteella suositun tällä foorumilla kirjoittamalla ficcejä juuri sillä parituksella. Ennen hänen ficcejään en nähnyt tällä foorumilla yhtään sillä parituksela kirjoitettua ficciä mutta nykyään niihinkin saattaa törmätä. Ja mikäli ei pidä jostakin tietystä parituksesta niin täytyykö sitä lukea ja mennä kommentoimaan että "olipas kliseinen paritus." Toki lukea saa mutta kliseisyydestä ei tarvitse mainita sillä kenenkään ei tarvitse lukea ficcejä joissa paritus ei miellytä tai on omasta mielestä kliseinen. Siksi se paritus on useimmiten mainittu heti alussa! Että näin! ^^ Parituksia ei voi loppuun kuluttaa, sama asia kun sanoisin että nämä gazejen livet on ihan loppuun kulutettuja kun niitä on niin monta! x) No ei nyt ihan mutta silti!
Viimeksi muokannut mikuchi päivämäärä Ke Syys 03, 2008 2:21 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
And now something, has kept me here too long
And you can't leave me, if I'm already gone

mikuchi
Roudari

ViestiKirjoittaja Aysha » Ti Elo 19, 2008 11:36 am

Voisinpa tämänkin täyttää...

Uruha/Aoi
Asagi/Hide-zou
Ruiza/Tsunehito/Hiroki
Asagi/Mana
Hide-zou/Seth
Riku/Kisaki
Hizaki/Yuuki
Byou/Ivy
(jotain varmaan unohtui, mutta tuossa taisi olla nuo pääjutut)

Perinteinen Uruha/Aoi on Gazettelta mieleeni, koska no, se on perus ja varsin toimiva. Lempijäsenet bändiltä ja kaksi kitaristia on aina parempi kuin yksi. Viime aikoina tosin tämä on muuttunut hiukan tylsemmäksi paritukseksi, mutta menee vieläkin, jos tarinan juoni on hyvä.
Intohimoni on kuitenkin Asagi/Hide-zou (kumpikin bändistä D) ja Ruiza/Tsunehito/Hiroki. Asagi ja Hide-zou näyttävät upealta yhdessä ja heidän äänensä täydentävät toisiaan. Kumpikin ovat lempijäseniäni bändistä, mika varmasti onkin syyni, miksi paritan heitä mielellään keskenään. Ruiza, Tsunehito ja Hiroki siksi, koska täytyyhän niilläkin olla jotkut. Lisäksi minusta on suloista, kun kolmikon vanhin (Hiroki) kaitsee nuorimpiaan, joista nuorin (Tsunehito) on se rauhallisin ja suloisin, kun taas keskimmäinen (Ruiza) säheltää ja tekee kaikkea huvittavaa. Oikeastaan D:n jäsenet voi tavallaan parittaa keskenään ihan vain. Heillä vain on sitä jotain, mikä synkkaa - ainakin minun mielestäni kun heistä kirjoitan - nuo ovat kuitenkin omat suosikkini.
Oman ficcini takia olen myös rakastanut Asagi/Mana paritukseen. En nimittäin suostu uskomaan, että Mana tosiaan olisi eloton nukke, mutta ei hän mikään heiveröinenkään ole, vaan vahva mies. He ovat varsin kaunis pari ulkonäöllisesti ainakin ja sopivat hyvin yhteen, jos kuvaus ja tilanteet toimivat. Kaksikko on upea ilmestys.
Hide-zou/Sethillä lähinnä samat syyt kuin Asagi/Manalla.
Riku/Kisakista syyllistän TheCatInTheHatiä ficceineen - kaiken pahan alku ja juuri XD Kisaki seme ja Riku uke on vain jotain houkuttelevan koukuttavaa...
Hizaki/Yuuki on aivan uskomattoman kaunis paritus hayakun Bloody Pirates:ssa - vielä kauniimpi ficin spinoffissa. Tavallaan niin odottamaton ja tavallaan toisilleen sopimaton paritus, että he sopivat toisilleen liiankin hyvin. Hizaki kauniin hennon näköisenä, mutta silti vahvana Yuukin näyttäessä vielä enemmän korstolta tämän vieressä.
Byou/Ivy on jotain suloista, kun Ivy ujona punastelee jatkuvasti ja Byou sen sijaan flirttailee täysillä uskaltamatta kuitenkaan kertoa todellisia tunteitaan. Ehkä ainoa kunnon fluffy-paritus, jota tuen (joo, tästäkin olen kirjoittanut).

Olen muuten paritusten suhteen kaikkiruokainen, mutta haluan parituksen toimivan. Haluan kuvitella mielessäni parituksen hahmojen seisovan edessäni ja näyttävän hyvältä jollain tavalla. No, näin omana esimerkkinäni Bou/Kyo olisi jotain kaameata, etten lukisi sitä ellei juoni olisi todella hyvä ja joku kaverini suosittelisi ihan urakalla. Toinen tällainen paritusesimerkki, joka ei nyt kuitenkaan ole kaikkein hirvein, on Asagi/Reita. En vain pysty kuvittelemaan heitä vierekkäin ja miten minulla olisi sellainen ajatus, että heistä kirjoitetaan jatkuvasti angstia? Jos jostain parituksesta ei voi kirjoittaa, kuin yhtä tai kahta genreä onnistuneesti, ei paritus mielestäni toimi koskaan.
Suurin osa parituksista, joista en pidä ovat siis niitä, jotka eivät joko toimi kirjoittajan taitojen takia, tai sitten vain niissä on jokin, joka häiritsee toimivuutta. Välillä tuntuu, että suurin osa parituksesta, jotka eivät toimi, johtuvat siitä, että ajatus on kuulostanut hauskalta tai ihanalta, mutta kirjoittaja ei usko siihen itse mitenkään. Uskottomuus ja yhdet genrellisyydet eivät mielestäni toimi ja minun on myönnettävä haluavani, että pari näyttää hyvältä ulkonäöllisesti seisoessaan vierekkäin (näyttävät siis jotenkin "parilta").
いつからか夢の中でしか眠れない
Itsukaraka yume no naka de shika nemurenai
Dream because dreams should be cherished.

Birth - words & music: ASAGI

Aysha
Multisex Lafi

ViestiKirjoittaja Tonath » Ti Elo 19, 2008 2:22 pm

Lempiparituksia hmmh...
Miyavi/Aoi
Uruha/Aoi
Zero/Hizumi
Zero/Karyu
Ruiza/Tsunehito/Hiroki
Tsunehito/Hiroki
Jun/Iori
hide/Taiji
Kyo/Toshiya
oho, pitkä lista :o

Ensinnäkin olen koukuttunut Miyavi/Aoiin tamaranaaain ficien kautta ja he sopivat muutenkin toisilleen täydellisesti. Muutenkin niistä on mun mielestä helppo ja kiva kirjoittaa. Ja sitten tuo 'klise'paritus Uruha/Aoi, koska olen tunnetusti taipuvainen kliseeseen ja nämäkin kaksi sopivat toisilleen. Heidän rooleja suhteessa voi vaihdella, eivät siis ole samanlaisia, kuin vaikka... No vaikka joku/Shinya, koska itse pidän Shinyaa ukemaisena, joten hänen roolinsa ei sovi kenellekään toiselle eikä semen rooli hänelle. Eli näiden kahden kitaristin suhteeseen voi laittaa vaihtelua mielensä mukaan.
Zero/Hizumi taas on tuo yksinkertainen sopivuus. Tykkään kirjoittaa heistä ja heissäkin voi jollain tapaa vaihdella rooleja.
Zero/Karyu on kiva siinä mielessä, että olen lukenut pari ficiä, joissa Karyu on paritetty zerolle ja hän on sellainen... määräävä osapuoli. Ja se sopii Karyulle ja niissä tapauksissa toki alistuminen Zerolle jne.
Olen oppinut pitämään Ruiza/Tsunehito/Hirokista Ayshan Älä katso taaksesi ansiosta. Nämä kolme ovat jotenkin niin erilaisia silleen ja sopivat kolmistaan yhteen.
Tsunehito/Hiroki, niin... En oikeastaan osaa kunnolla selittää miksi tykkään näistä kahdesta yhdestä. Ehkä he vain ovat jotenkin niin erilaisia, mutta samanlaisia, että heistä on kiva kirjoittaa ja lukea. Ja tietenkin tuo 'suuri' ikäero on osana asiaan siinä mielessä, että sen avulla Tsunehitosta voi tehdä sellaisen... pienen ja viattoman ja Hirokista lohduttavan ja isomman osapuolen ^^
Kitaristi/kitaristi. Jun/Iori. Sopivat täydellisesti toisilleen, koska Jun on jollain tapaa se höpsömpi osapuoli ja Iori rauhallinen ja tyynempi. Tuon mielikuvan mä saan niistä, kun ajattelen heitä yhdessä :'D
hide/Taiji. Luin ensimmäisen ficin X:ästä (Fanyaren a Human body *mainos*) ja siinä oli sivuparituksena nämä kaksi. Niistä oli kiva lukea eikä voinut lakata hymyilemästä. Tämä kaksikko sopii toisilleen, se vain on niin.
VIIMEINEN, VIIMEINEN!! Eli... *köh* Kyo/Toshiya on diruparitus, josta pidän eniten. Tässäkin pätee sama, kuin Magoissa. Toshiya on hassu ja vitsaileva ja sitten Kyo on hiljainen ja vähän ujon puoleinen, mutta myös rauhoitteleva. Eli siis... Tämä paritus is pure love~

Mistä parituksesta et pidä? Miksi? '
Tota... No, otetaan Gazen Kai. En yleensäkään pidä mistään parituksista, mitä sen kanssa laitetaan joten... Niin. Eniten ärsyttää jollain tapaa yleinen Reita/Kai (josta olen itekin joskus kauan sitten kirjottanut xD) ja myös Miyavi/Kai. Okei, tuo jälkimmäinen paritus sopii joissain ficeissä, mutta eniten siinä ärsyttää se, että kun Gazeficeissä halutaan parittaa kaikkia, se yleensä menee näin: Ruki/Reita, Aoi/Uruha ja Kai/Miyavi. En tajua sitä viehätystä Miyaviin, se ei vain tavoita aivoja XD
Lisäksi... Kaoru/?, koska mulle Kaoru on jollain tapaa isähahmo (onhan se dirujen arvoisa leader-sama), joten itelleni sitä on vaikea parittaa kenellekään.
Vielä viimonen. Asagi/Hide-zou. Vaikka tälläkin hetkellä kirjotan ficiä, missä on tämä paritus, en silti aina pidä siitä. Itelleni nämä kaksi ovat molemmat jollain tapaa niin vahvoja henkilöitä, että heitä on vaikea parittaa. Tai no, sehän ihan riippuu minkälaiseksi jommankumman luo, mutta... Jos ajattelee heidät hieman vakavampina ihmisinä (minä jostain syystä ajattelen) niin he eivät sovi toisilleen. Ainoa poikkeus tälle paritukselle on minulle Keikkudon Hold them sacred (?) ja Ayshan Älä katso taaksesi.
baby, don't rewind

let me out of my mind

last.fmirc-galleria

Tonath
Teknikko

ViestiKirjoittaja Perjantai13 » Ke Elo 20, 2008 3:04 pm

...Voisin luetella niitä pitkän pitkän listan, mutta jätän nyt vähän vähemmälle, koska en jaksa selittää tuossa toisessa kohdassa kaikista kovinkaan pitkästi.
Eli:
1. Die/Shinya
2. Kyo/Toshiya
Taiji/Pata
Saga/Nao
Asagi/Mana
Hiroki/Tsunehito
3. Gackt/Shinya
ja ne loput

Aina, kun näen, että ficin parituksena (tai edes yhtenä niistä) on Die/Shinya, minulle tulee ihan käsittämättömän onnellinen olo.
Kaikki söpöt tai söpöiksi luokiteltavat asiat, mitä tämän parin välillä tapahtuu, saavat minut hymyilemään (erittäin typerän näköisesti).
Ihan varma en ole mistä tämä ihastus on lähtöisin, mutta luulisin sen liittyvän jotenkin siihen, että tämä oli yksi niistä ensimmäisistä j-rock parituksista, joista luin yhtään mitään. Ne vain ovat Se Oikea Pari.

Kyo/Toshiya on ehkä helpommin selitettävissä kuin edellinen. Pidän asetelmasta ihan hirveästi, koska useimmissa ficeissä pariskunta kirjoitetaan niin toistensa vastakohdiksi että ihan naurattaa. Joo, uskon ficeissä "vastakohdat täydentävät toisiaan"-fraasiin. Sitä paitsi olen niin kurkkuani myöten täynnä sitä "seme on pitkä, vahvaleukainen ja lihaksikas, uke heikko, suurisilmäinen piiperö"-fraasia, että jo Kyon ja Toshiyan pituusero yksistään tuntuu äärettömän vapauttavalta. Kyo on lyhyehkö, äksy seme <3
Taiji/Pata taas on mielestäni yksi maailman suloisimmista pareista. Minä vain rakastan monissa ficeissä Taijin suuhun pistettyjä "Pikku juopponi"-tyylisiä hellittelyjä :'D
Pidin joskus hyvin paljon Tora/Sagasta, mutta kun koukutuin Saga/Nao ficceihin, en ole enää osannut kuvitella Sagaa yksiulotteisena ukena. Saga/Naossa on jotain pehmoista joka saa minut pitämään siitä ihan hirmuisesti. Se on sellainen fluffy-pari, jolle kyllä suo pieniä epäonnen hetkiä, mutta joiden on ihan pakko selvitä jollain tapaa yhteen.
Asagi/Mana kuten Hiroki/Tsunehito-ihastukseni ovat molemmat tiedätte-kyllä-kenen aikaansaannosta. Joku taisi jo aiemmin sanoa kaiken tarvittavan Hiroki/Tsunehiton ihanuudesta, että minun ei enää tarvitse.
...No hyvä on, Hiroki/Ruiza/Tsunehito on myös ihanaa luettavaa.
Asagi/Mana puolestaan on niin kaunis mielikuvapari, ettei siitä voi olla pitämättä. Oikeasti, aargh, miettikää niitä yhdessä.

Luin kerran ihanan Gackt/Shinya-ficin ja koukutuin tyystin.

Suoraan sanottuna tämä the GazettE:n ylivalta alkaa pikku hiljaa ärsyttää minua. Suoraa viha/inho-suhdetta minulla ei niihin ole, mutta kun en bändiä juuri edes kuuntele niin...Äh, jos muistakin bändeistä ilmestyisi ficcejä samassa mittakaavassa kuin the GazettEsta!
Olen aika kaikkiruokainen paritusten suhteen eikä ainakaan äkkiseltä tule mieleen mitään mikä aiheuttaisi "sormet kurkkuun"-reaktion.
Viimeksi muokannut Perjantai13 päivämäärä La Syys 20, 2008 6:38 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Perjantai13
Roudari

ViestiKirjoittaja Ailesoku » Ke Elo 20, 2008 4:40 pm

MIKÄ ON LEMPIPARITUKSESI? VAI ONKO NIITÄ USEAMPIA?
Mulla oli oikeasti niitä joskus useampia, nyt on vain tainnut mennä enemmän tuon Gazen puolelle.

Edelleen mun OTP on UruhaxAoi (semexuke), mikä on ollut erityisen harvinaista herkkua LJ:ssä kuluneen vuoden aikana. Nyt viime viikkojen aikana ficcejä on alkanut tulla enemmän, ja olen kokenut erittäin iloisia hetkiä lukiessani vaihteeksi toppaavasta Uruhasta. Toisaalta, olen niin outo, että mulle Aoi on se (lue: uke!), joten luen miltei mitä tahansa parituksia, jossa se on ukena. UruhaxAoi, RukixAoi, ReitaxAoi, KaixAoi, MiyavixAoi, HakueixAoi, HizumixAoi (wtf en ees pidä Despasta!), ja... no eh, arisun Toraa en tykkää lukea ficeissä muutenkaan, joten se olis varmaan ainoa poikkeus. Kaikki muut epäilemättä kävis.

arisussa mun OTP oli pitkään SagaxNao, mutta siinäkin sitten kyllästyin Naon ukeuteen siinä määrin, että palasin vanhaan (ja ekaan) ykkösparitukseeni nimeltä ShouxSaga. Tätäkin paritusta luin ensin molemmin päin, mut en mä tiedä... en mä toisaalta nää Sagaa minään ukena, mut toisaalta luen siitä kovin vähän ficcejäni semenäkin.. se on jotenkin niin kovin passiivinen, aneeminen, vaikka toisaalta se on myös niin helkutin lipevä ja vitsikäs tyyppi. Damn. Aiheuttaa mulle ristiriitoja.

Nightmaressa se on se SakitoxNi~ya. No comments on that. Se toimii.

Jos Diruihin mennään niin mullakin oli yllättäen OTP DiexShinya. Tosin! Tykkään Shinyasta enemmän semenä. Eli oikeastaan, se olis mulle enemmänkin niinko ShinyaxDie, vaikka toisaalta, en mä niin pahaksi pistä lukea sitä toisin päinkään. Muuten tykkään kanssa Kyon ja Shinyan välisestä kemiasta. KaoruxShinya on kanssa harvinainen, mutta erittäin mielenkiintoinen paritus. Myöhemmin olen alkanut lukea myös ToshiyaxShinyaa. Eli tiivistettynä paremminkin, että mulle kelpaa Shinyan kanssa melkein kuka tahansa Diruista.

Crossoverit... kyllähän nuo käy. Riippuu vähän, että millaiset henkilöt on kyseessä.

MIKSI PIDÄT JUURI NIISTÄ NIIN PALJON?
Gazessa se oli niin, että Aoihin silmäni heti iskivät. Satuin sitten löytämään ficin, jossa Uruha semettää sitä, ja au - tieni Gaze-fiktioon oli valmis. Ja niin, kovin sitä jotkut koettavat kieltää, ettei niillä synkkaa (en minäkään kaikkia parituksia ymmärrä), mutta varsinkin Aoin MusiQ-haastattelun perusteella mulle tuli väkisinkin mieleen, että se oli kuin paljastus sen ja Uruhan salaisesta suhteesta. Plus tietty, että hän kielsi kärkkäästi homoutensa haastattelijan alkaessa kiusoitella. XD Olen ennenkin lukenut haastattelun, jossa Aoin kommentit Uruhasta ovat olleet... no, kyseenalaisia, joten minulla ei epäilystäkään siitä, etteikö nämä kitaristit olisi täydellinen pari ainakin fiktiossa. Niillä on edelleen ne kovimmat fanservicet. =D

RukixAoi on mulle ihan sattumaparitus, joskin heti suosikki OTP:ni jälkeen. En näe niitä suoranaisesti unelmaparina, lähinnä sellaisena kokeilevana "randomeissa paikoissa paneskelua". ReitaxAoissa on taas sellaista ihanaa kipinää, koska nämä kaksi tyyppiä ovat joskus aina napit vastakkain. KaixAoi on ihan ok, harvinaista herkkua tosin niin päin, että Kai olisi päällä, mikä on jokseenkin ärsyttävää. MiyavixAoihin törmäsin ihan wanhassa Lafissa (tamaranaaai). HakueixAoille on oma roolipeli-yhteisö LJ:ssä, sekin valitettavasti viimeksi aktiivisena joskus pari vuotta sitten, mikä harmittaa, sillä Hakuei on edelleen yksi suurimmista jrock-idoleistani, ja hän paritettuna Aoille oli aivan nappivalinta: kaksi lempijrokkariani yhdessä. HizumixAoi oli tosissaan yllättävä valinta, sillä en pidä Despan musiikista. Olen kuitenkin iloinen, että luin sen ficin silloin aikoinani AFF:ssä, koska... siis... se oli juuri sellaista kun olen aina halunnut lukea. Lutka!Aoi, törkypuheita, NC-17... voiko enää parempaa ficciä Ailelle kirjoittaa? =D

Kaverini kautta olen oppinut pitämään ReitaxKaista (joskin en lue sitä) ja haasteen kautta kirjoitan itse UruhaxKaita, mikä on sinänsä myös mielenkiintoinen, etten ole varmaan lukenut kuin yhden ficin heidän välillään, ja senkin onneksi kirjoitti eräs LJ-kaverini, joka on samaa mieltä kanssani "rooleista" tämän bändin sisällä. Ei se paritus varsinaisesti synkkaa, siinä monet ovat oikeassa. Paitsi siinä mielessä, että Uruha pitää Kaita tyhmänä, koska Kai ei ymmärrä sen tarpeita. Tai angry sex-mielessä. XD

MISTÄ PARITUKSESTA ET PIDÄ? MIKSI?
Se on varmaankin selvää, että paritukset bändien sisällä, joista en pidä (X Japan, MUCC, SuG, Malice Mizer, Despa) ja jos jossakin on arisun Tora, niin ei. Reitukia joskus fanituksen alkuaikoina lueskelin, nykyään se vain ärsyttää, paitsi ehkä jonain humoristisena sivuparituksena, minne se mielestäni kuuluukin. En näe suoranaista epäsopivuutta herrojen välillä, en vain... tulee kylmiä väreitä, kun ajattelen jompaa kumpaa levittämässä reisiään. >.> Suurinhokkini on aina ollut Ruki/Uruha, samaten Reita/Uruha, joskin jälkimmäisen vielä jotenkin siedän. En halua näitä miehiä lukea ukeina, en sitten millään. Uruki ei mielestäni vaan sovi, ei niillä ole mitään yhteistä, toisin kuin ehkä Reitalla ja Rukilla tai Reitalla ja Uruhalla. Meinasin saada halvauksen, kun yksi Uruki-author tuli joskus kauppaamaan mulle ficcejään. >-->

Gackt on aina ällöttänyt mua, ja Kyo monissa ficeissä on myös aika... yök. ToraxSaga on aina ollut jostain kumman syystä mulle syy kumartua vessanpöntön ylle, puhumattakaan Die/Toshiya, Die/Kyo tai KaoruxToshiya. Varsinkin Toshiya ukena. Siis ei. Ei todellakaan. Epäilemättä näitä parituksia löytyy vielä enemmän, mutta... >.>

Sit oon kans samaa mieltä tosta loppuunkulutetusta parituksesta (oon silti vanhassa Lafissakin jo tästä purnannut), että jos paritukset ei miellytä, niin kirjoittakaa itse "tuoreempia". Minkäs me loppuunkulutettujen paritusten harrastajat sille mahdetaan, ettei kaiken maailman öhkömöhkö-paritukset välttämättä kiinnosta?

Ailesoku

Seuraava

Paluu Lukeminen & kommentointi