Suosikkikirjoittajat

Täältä löytyvät kaikki ficcien lukemiseen ja kommentointiin liittyvät keskustelut.

Suosikkikirjoittajat

ViestiKirjoittaja Hopsu » Ma Loka 27, 2008 10:55 am

Elieli.. Päätin nyt tehdä tällaisen topicin, kun oon miettinyt tätä jonkun aikaa jo. Eikä tällaista topicia ollut vielä täällä. ^^ Tänne siis voi tulla ylistämään, listaamaan jne. suosikkikirjoittajiaan!! Listaa siis viisi kirjoittajaa, joiden ficcejä luet ja mahdollisesti myös ylistät/fanitat tätä.

Mikä on siis sinun viiden lempikirjoittajasi lista? Voit laittaa ne joko randomiin järjestykseen tai kunnolliseen. Valinta on siis sinun.
Jos haluat voit myös kirjoittaa pientä kommenttia kirjoittajien perään, miksi juuri valitsit heidät.

Mie aloitan randomilla järjestyksellä:

Orkrist - *w* Osaa kirjoittaa historiikkisiä ficcejä todella hyvin.
Monnis - Kirjoitustyyli on mahtavaa
Minnako - Kirjoittaa salaperäisiä ficcejä hienosti.
Ichi - Parhain huumorificcien kirjoittaja!
Ujelo - Kuvailee sisältöä ja ficceihin pääsee mukaan helposti.

toivottavasti tää on oikeelle alueelle tehty :'3
monnis sanoo:
ikuinen basisti XDD surkea tulevaisuus

Hopsu
Bändäri

Re: Suosikkikirjoittajat

ViestiKirjoittaja mikuchi » Ti Loka 28, 2008 9:54 pm

No niin! Tämä on kiva topic ja minun on hyvin helppoa kertoa suosikki kirjoittajani! Alunperin heitä ei ollut kovin monta mutta hiljalleen löytyy lisää...

HamtaroHam: Kirjoittanut suosikki ficcini Prinssi ja kerjäläispoika, enkä minä milloinkaan voisi kiittää häntä tarpeeksi siitä! Muutenkin tapa kirjoittaa on ainutlaatuinen ja se ilmentää hyvin paljon kirjoittajan omaa luonnetta, sitä mikä on HamtaroHamia itseään. Lisäksi tasokkaimmat An Cafe ficcit koko foorumilla ovat hänen käsialaansa ja onnelliseen loppuun sekä taattuun fluffyyn voi aina luottaa! En ihmettele yhtään että hänen ficcinsä saavat niin runsaasti kommentteja ja että niitä seurataan sitäkin enemmän. Yksinkertaisesti HamtaroHam vain on! Ja hän myös kehittyy! Pelkään että tulevaisuudessa hänen ficciensä taso paranee entisestään ja joudun itkemään, nauramaan ja sekoamaan vielä enemmän niitä lukiessani! <3

Ichi: Kirjoittaa lyhyitä ja ideoitaan aivan mahtavia ficcejä! En käsitä mistä tämä kaveri saa ideansa, välillä tuntuu että hän ei itsekkään tiedä ja mikäs sen parempaa. Ehkä Ichin mieli on vain luotu siihen, kummia asioita ja ajatuksia putkahtelee hänen päähänsä ja hän hyödyntää niitä ficceissään. Ken tietää? Lisäksi plussaa tulee monipuolisuudesta miltei kaiken suhteen ja siitä että hän kirjoittaa useilla eri parituksilla jolloin yhä useammilla on mahdollisuus nauttia hänen tuotoksistaan! Huumorin kukka on hänen nyt ja ainiaan! Aamen! ^^

pucca: Kaikki hänen ficcinsä ovat mahtavia ja ehkä koskettavin koskaan lukemani ficci on lyijykynällä piirretty sydän, jonka viimeistä osaa lukiessani todellakin itkin tauotta. Voisin kehua sitä maasta taivaisiin, ylistää ja ylistää mutta luulen pucca tietää jo, että se on hänen parhain ja kaunein tuotoksensa. En voi käsittää kuinka joku saattaa kirjoittaa tekstiä joka vaikuttaa minuun sillä tavalla ja minä kun luulin tämä neiti kirjoittaisi enemmänkin fluffya. Genre kuin genre, uskon se luonnistuu puccalta, sillä hän on oikeasti taitava ja jatkuvasti kehittyvä kirjoittaja. Ideat ovat aina joko liian kauniita ja mahdottoman suloisia ja hymyilyttäviä. Pucca vain sen osaa! Sen jonkin mtä en edes osaa selittää! <3

Amor: Kirjoittaa kaiken niin... eritavalla. Kyllä, hänen tapansa kirjoittaa on kaikista erikoisin suosikki kirjoittajieni listasta ja minä olen niin tyytyväinen hänen uudesta jatkiksestaan, sillä siinä todellakin ilmenee se miten erikoisesti hän osaa kirjoittaa. Tyylissä on jotakin karkeaa mitä ei kaikista ficceistä ensi lukemalla huomaa, mutta kun hieman tarkastelee sana valintoja niin kyllä se siltä silmään osuu. Mahtava ja erikoinen tapaus, Amorista kehittyy vielä todella loistava! ^^

Ja nyt minulla on pahasti se olo että yksi suosikkini jäu uupumaan tästä listasta... Joten tämä on nyt neljän lista. Toistaiseksi.
And now something, has kept me here too long
And you can't leave me, if I'm already gone

mikuchi
Roudari

ViestiKirjoittaja Amber » Ke Loka 29, 2008 1:39 pm

Randomissa järjestyksessä minullakin. Koska monet tietävät, että tunnen nämä kirjoittajat myös henkilökohtaisesti, haluan huomauttaa, että lähes poikkeuksetta olen tutustunut heihin henkilökohtaisesti myöhemmin kuin tykästynyt heidän tuotoksiinsa. (Kirainea en olisi koskaan tavannut ilman hänen ficcejään!)

minnako - minnako kirjoittaa kauniisti ja omaperäisesti - ja vieläpä paljon Plastic Treestä, joka on valitettavasti Lafissa hyvin vähän esillä oleva fandom. Vaikka neiti ei omastakaan mielestään kielioppia osaa, niin sisältö ja tyyli korvaavat muut kielelliset puutteet mennen tullen. minnako osaa herättää sanoilla paljon tunteita, ainakin minussa.

Laura - Laura on kirjoittanut ehdottoman suosikkificcini. Vaikka Laurakaan ei aina loista kaikilla kielen alueilla, Lauran teksti on koskettavaa, kaunista. Siinä on paljon ajatusta, tunnetta ja sanottavaa. Laura kirjoittaa Kiyoharusta, mikä on plussaa.

Ujelo - Tämän naisen olisin valmis kruunaamaan Lafin kirjoittajakuningattareksi! Ujelon kieli on rikasta ja kuvailevaa, tyyli on tunnistettava, juonikuviot parhaimmillaan päätähuimaavia, hahmokuvaus tarkkaa, huumori hykerryttävää - enkä sitä NC:täkään kyllä moiti... ;) Ujelon voi kuvitella seuraavaksi J. K. Rowlingiksi.

Kiraine - Tuo sitkeä Diru-kirjoittaja. Deg-fandom on kuihtunut omituisesti Gaze-vyöryn jälkeen, mutta täällä on vielä ainakin joku, joka jaksaa kirjoittaa laadukasta Dir en grey -fanfictionia. Kiraine osaa tehdä persoonallisia vetoja, kuten "Rakastatko jos lihon?" -mpreg-ficci, mutta ei aina koreile ääripääjutuilla, vaan osaa kirjoittaa myös arkisista asioista todella mielenkiintoisia. Ficeissä kuten "Oodi stressille" mennään jo melkein inhorealismin puolelle. :D Kiraine hallitsee hyvin genret maailman masentavimmasta angstista riemu-fluffiin.

Kiyo - Kiyo kirjoittaa vähän, mutta laatu korvaa määrän. Ficit kuten "Pikkusisko" ovat Lafissa todella harvinaisia, joten plussaa persoonallisista aihevalinnoista. Kieli on siistiä ja sisältö hyvää, Kiyo vain saisi olla tuotteliaampi, että pääsisi useammin hämmästelemään tuollaisia taitoja.
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja Ailesoku » Ke Joulu 03, 2008 10:03 pm

Koska Lafissa en suosi kirjoittajia vaan heidän ficcejään, enkä lue ahkerasti oikeastaan muuta kuin Gazettea, mainitsen kirjoittajia ainoastaan LJ:stä. He kirjoittavat tietenkin englanniksi.

komodo_gallant - Ei ole kaikista helpoin luettava, sillä komodon pelkät kommentit ovat pitkiä ja paikoitellen vaikeaselkoisia. Jos lukijan englanti ei ole vahvin aine, kannattaa tutustua varauksella, koska itsekin saan välillä miettiä tiettyjen lauseiden sanomaa. Jos kuitenkin pitää romantiikalla, toiminnalla ja kauhulla höystetyistä ficeistä, joissa on sen lisäksi tarkkaa kuvailua, suosittelen lämpimästi. komodo ei turhaan ole ficeillään nostanut viime aikoina suosiota... kuten myös vihaa avoimilla mielipiteillään.

Paritukset:
Gazette = Uruha/Aoi [Reita/Aoi, Kai/Aoi]

artshoey - Neljän vuoden jälkeen olen viimeinkin onnistunut löytämään kirjoittajan, joka on saanut minut itkemään. artshoeyn tyyli on murskaavan realistinen parituksella Aoi/Uruha, jossa Aoi on kertojana lähes joka tarinassa. Olen ahminut kaksi hänen pitkää ficciään, joista ensimmäisessä käsiteltiin raiskausta, yksipuolista rakkautta ja itsemurhaa, ja toisessa kämppäkaveruutta, tarkasti kuvailtua huumeiden käyttöä, monipuolista angstia ja isyyttä. Kuten sanoin, ketään muu ei ole ficeillään saanut minua itkemään ja menettämään yöuneni toivomalla, että kaikki kääntyisi parhain päin. Voisin jopa väittää, että tarinat ovat kirjoittajan omasta elämästä, sillä niin todentuntuiselta Aoin maailma niissä tuntuu. artshoey on siis ristiriitaisia tunteita aiheuttava, pohdiskeleva kirjoittaja, joka rikkailla aiheillaan ansaitsisi Gazette-kirjoittajien keskuudessa puolet enemmän kommentteja kuin eräät nimeltä mainitsemattomat, päivittäiset spammarificcarit.

Paritukset:
Gazette = Aoi/Uruha, Aoi/Ruki, Reita/Aoi, Uruha/Reita
Shinhwa = Junjin/Minwoo, Minwoo/Dongwan, Hyesung/Eric
Nightmare = Ni~ya/Ruka

seungjea - Fanaattisimman alice nine.-fanitukseni aikoina eli joskus viime vuonna, indonesialainen seungjea oli yksi niistä kirjoittajista, jonka päivityksiä odotin kuin kuuta nousevaa. Shou/Saga-ficci teemalla high school ja pakkoavioliitto - kuulostaako pelottavalta? No, itse olin ihan kauhuissani, kunnes tutustuin pelkästä uteliaisuudesta tarinaan ja rakastuin syvästi kirjoittajan tyyliin. Löysin hänet uudestaan Reita/Aoi-ficin perusteella, joka oli ilmeisesti ropen tulos, mutta mahtava sellainen, koska keskiaikaisuus prinsseineen on aina kiehtonut minua. seungjean tyyli on kirjallisen rikas ja yksinkertaisesti kaunis, mutta myös helposti luettavissa ja ymmärrettävissä - ficceihin jää pahasti koukkuun.

Paritukset:
Pierrot = Kirito/Aiji
Gazette = Aoi/Uruha, Reita/Uruha, Ruki/Uruha, Reita/Aoi,
alice nine. = Tora/Saga, Shou/Saga,
DBSG = YunHo/JaeJoong
Super Junior = Kangin/EeTeuk
Crossoverit = Kohta/Toshiya, Tora/Aoi, Miyavi/Uruha

cherubim_beau - Lempikirjoittajani parituksessa Reita/Aoi. Puhuu englantia äidinkielenään, joten tekstin selkeys on kaksipiippuinen asia hänen ficeissään. Itse pidän hänen kuvailemastaan Aoista todella paljon.

Paritukset:
Gazette = Reita/Aoi, Reita/Kai, Kai/Reita/Aoi, Reita/Ruki, Ruki/Uruha

disorder_haven - Oikeastaan ainoa kirjoittaja, jota luen pääasiassa siksi, että hän kirjoittaa erilaisia parituksia. Tokihan ahkera seuraaminen on alkanut haasteen kautta lähteneestä Uruha/Aoista, mutta se vasta vakuuttikin, että jaksan lukea myöhemminkin. Kirjoitustyyli on mukavan kevyt, humoristinen ja eroottinen - myös disorderin äidinkielestä, suomesta, saattaa löytää pieniä vivahteita. Ei kaikista aktiivisin kirjoittaja, mutta henkilökohtaisesti dissaa sanaa writer's block, eli aktiivinen kuitenkin.

Paritukset:
alice nine. = Tora/Shou, Tora/Saga, Shou/Hiroto
Dio - distraught overlord = Mikaru/Denka
Dir en grey = Die/Shinya, Die/Kaoru, Kyo/Shinya, Kaoru/Toshiya, Die/Toshiya/Shinya, Kyo/Kaoru, Kaoru/Shinya, Toshiya/Kyo, Kaoru/Kaoru, Toshiya/Shinya
Malice Mizer(?) = Gackt/Mana
Gazette = Uruha/Aoi, Reita/Aoi, Ruki/Reita, Kai/Reita
Kra = Yasuno/Mai
Nightmare = Sakito/Hitsugi, Sakito/Ruka
Pierrot = Kirito/Aiji
Crossoverit = Die/Aoi, Sakito/Mai, Ruki/Shin, Miyavi/Koda, Hyde/Toshiya, Miyavi/Toshiya

Ja pirulauta, kun oli vaikea valita miljoonasta lempikirjoittajasta viisi parasta.

Ailesoku

ViestiKirjoittaja Coba » To Joulu 04, 2008 9:54 am

Vaikka päätin vakaasti olla tekemättä lafissa muuta, kuin kommentoimassa ficcejä ja itse laittamassa niitä, onhan minunkin pakko tulla kertomaan
mielestäni parhaat kirjoittajat *ww* Eli siis, järjestys on random, enkä koita mielistellä ketään.

Dobnu: Kirjoittaa ehkäpä parhainta Kaitaa, jota olen koskaan lukenut. Kuvailu aina tällaisen pienen taapertajan mielestä täydellistä, tarinat riipaisevia ja kerronta upeaa.

Keikkudo: Koskettavia ja kieltämättä angstisiakin Deathficcejä, joita kuitenkin palvon. Asagi/Reita on yksi upeimmista parituksista, jota olen kuunaan lukenut ja siitähän kunnia kuuluu sinulle ♥ Kieli hyvää, en ole koskaan löytänyt mitään korjattavaa tai parannettavaa siitä opista itsekään, kuin sitten kuvailustakaan!

Tuulessakulkija: arisuficit upeasti kirjoitettuna. Mitäpä muuta tähän voi sanoa? Lafi ei le vielä pullollaan kyseistä bändiä, joten on hyvä että siitä kirjoittaa joku näinkin lahjakas ja taitava raapustelija. Todellakin tykkään, kirjoitustyylikin juuri helposti järkkyvälle mielelleni sopivaa luettavaa.

HamtaroHam: Saanut minut lukemaan anticuficcejä, vaikka itselleni lupasinkin olla niihin koskaan koskematta. Huumorilla varustetut ja upeasti kuvailtut tarinat saavat tällaisen kovakuorisenkin mönkiäisen nauramaan ja samalla säikähtämään itseään ("tuoltako todella kuulostan kun nauran??").

... Vaikea valinta, mutta luulen valinneeni ne joiden ficcejä kulutan kaikista eniten. Erikoismaininta muuten Fugulle, rakastan tarinoitasi ja kuvailuasi ;-----; ♥
Viimeksi muokannut Coba päivämäärä Ma Maalis 16, 2009 2:42 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Lie to me, lie.

Coba
Teknikko

ViestiKirjoittaja akumu » To Joulu 04, 2008 6:58 pm

No siis tuota. Päätinpä minäkin tässä aikani kuluksi tehdä jotain hupaisaa, ja tämä topic ilmestyi silmiini. Joten, teen tämän ja kerron, ketkä ovat minun yksiä suosikkificcareitani.

Xtra: Vanhassa Lafissa luin melkein koko ajan hänen ficcejään, ne yksinkertaisesti ovat niin mahtavia. Mieleenpainuvin ficci kuitenkin on tuo Without feelings, joka on myös täällä uudessa Lafissa. Xtra kirjoittaa helvetin hyvin, ja hän osaa myös kirjoittaa ajatuksella. Hän miettii asioita tarkkaan ja se kyllä näkyy ficeissä. Esimerkiksi eräässä draamaficissä on monia parituksia, mutta hän on onnistuneesti onnistunut kirjoittamaan hyvin monista parituksista. Jokaisessa hänen kirjoittamassaan ficissä on ihana tunnelma, juonet ovat oikeasti mielenkiintoisia. Suosittelen lukemaan hänen ficcejään.

Memlei: Kyllä, voi kyllä. Pidän hänen kirjoitustyylistään, se ei ole sitä ihan helpointa kieltä, mitä satun lukemaan. Minusta on myös hyvä juttu, että Lafissa on myös sellaisia ficcareita, jotka kirjoittavat paljon oneshotteja, eivätkä aloita pitkäosaisia ficcejä.
Memlein ficit ovat jääneet hyvin minun mieleeni, hän osaa kirjoittaa hyvin ja hänen valitsemansa parituksetkin ovat hyvin paljon minun mieleeni.

Fanyare: No siis totta kai! Meidän pikku Johannamme osaa oikeasti kirjoittaa ihan sika hyvin. Vaikka en olekaan kommentoinut ainuttakaan hänen ficciään, minä suorastaan jumaloin hänen kirjoittamiaan X Japan ficcejä, ihan oikeasti. Voisinkin sanoa, että hänen kirjoitustyylinsä on melkeinpä täydellinen. Nytkään en mielistele, tarkoitan tätä oikeasti.

Nokku: Yeah, hänen Muzetto ficcinsä ovat yksiä parhaimpia, mitä Lafissa on. Pidän hänenkin kirjoitustyylistään erittäin paljon, ihailen Nokun tekstejä. Niissä on jotenkin aina... ihana tunnelma ja hän hallitsee huumorin todella, todella hyvin. Nokun ficit saavat aina hyvälle tuulelle.

Amor: Usko tai älä, olet yksi parhaimpia kirjoittajia Lafissa. Et ehkä usko sitä, mutta uskon, että moni muukin on samaa mieltä minun kanssani. Äläkä neitiseni rupea väittämään vastaan. Sinä osaat kirjoittaa todella hyvin, piste.

pucca: Ja viimeisimpänä, muttei vähäisimpänä, Salla neiti. Kuten olen hänelle jo moneen kertaan sanonut, hän osaa kirjoittaa ihan hiton hyvin aiheesta kuin aiheesta. Hänen tekstinsä ovat jollain tavalla kauniita, ja ainakan sitä huumoriakin löytyy, totta kai! En oikeasti tiedä enää, mitä sanoa ;---; Ehkä niin kuin rakastan sinua, Salla, kun kirjoitat ihania ficcejä.

Viimeksi muokannut akumu päivämäärä Ma Maalis 30, 2009 1:16 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja jiranran » To Joulu 04, 2008 7:37 pm

No mitä nyt täällä (+edellisessä Lafissa) olen näitä ficcejä lukenut...

Laura - Yksi ehdottomia lempikirjoittajiani. Mielestäni Laura osaa sisällistää tunteet ja ajatukset hienosti tekstiin. Pidän hänen kuvailutavastaan ja kirjoitustyylistä muutenkin. Hän on kirjoittanut yhden lempificcini (Reinkarnaatio), joka onkin melko korkealla lempific-listallani. Kunnioitan Lauraa kirjoittajana erittäin paljon.

ichi - ichin lyhyet ja ytimekkäät ficit ovat yksinkertaisesti _ihania. En tajua että miten joku voi saada niin paljon niin vähään, enkä käsitä sitäkään miten ihminen voi saada niin paljon ideoita ficceihinsä! Genremonipuolisuus ichin ficeissä on ehdotonta plussaa. Myös se, että hän kirjoittaa erilaisista parituksista on erittäin hyvä juttu. ichin töistä nauttii toden teolla, olivat ne sitten angstisia, humoristisia, tai täynnä ällösiirappifluffia.

Tuulessakulkija - Kirjoittaa erittäin upeita alice nine.-ficcejä. Kuvailu on erittäin hyvää, kirjoitustapa on hyvin mieluinen ja tekstiä on erittäin mukava ja helppo lukea. Myös muutama lempificcini ovat hänen käsialaansa.

Nokku - Nokku jäi minulle mieleen ehkä parhaiten Gaze/MUCC-ficeistään, sekä siitä että hän on varmaankin yksi Lafin ainoita joka kirjoittaa jatkoficciä(/ficcejä) preesensissä. Pidän hänen ficeistään erittäin paljon, niissä huumori kukkiikin aina parhaimman mukaan. Myös yksi ehdottomista lempikirjoittajistani, etten sanoisi.
I've got my time to give away if you'll receive
*
[ "Fuufi-chan, lets escape together!" ]

jiranran
Fani

ViestiKirjoittaja Mimra » La Maalis 07, 2009 9:50 pm

Nokku
Nokulla on sellainen humoristinen ote ficceihin ja se runnoo ficit vaikka väkisin jatkumaan, jos ei muu auta.
Tykkään se ficeistä, vaikka joskus päädyn auttamaan sitä niissä ja antamaan (harvoin) sille aiheen.
Sen kanssa on myös mukava kirjoittaa, koska ficistä tulee niin ennalta arvaamaton, että sitä lukiessa vain harvat osuu joka kerta oikeaan.
Tunnen Nokun enemmänkin Gatsurou ficeistään.

ichi
Ichi on vaan nero. En tiedä miten se tekee sen, mut pidän sen pienistä ficeistä.
Se on myös kirjoittanut lafin ekat MuzettO ficit.
Ja paritukset on yleensä niin uskomattomia, että pääsee yllättymään. Kuten Miku/Tatsu.

Tamaranaaai
Tamaranaaai kirjoittaa monella tapaa erilaisia ficcejä. Agstiton action kuulostaa mun korvaan todella hyvältä ja olen rakastunut Taion ficciin.
Se on myös luvannut viedä ficcinsä loppuun, joten viitsin lukea sen ficcejä. Joskus ei huvita lukea, kun kirjoittajat jättävät kesken.

HamtaroHam
Ham kirjoittaa semmosia pitkiä ja suloisia ficcejä. Pidin varsinkin siitä Gazetto ficistä, jossa oli 50 osaa. Sen koomin on ollut todella tylsää lukea kirjoja, kun kirjat eivät ole ollenkaan niin tapahtumarikkaita ja suloisia. :D
Hamiin voi myös luottaa siinä, että kukaan ei kuole, eikä mitään muutakaan kamalaa tapahdu.

Murmukka
Systerillää ei ole ficcejä vielä lafissa, mutta ehkä tekin jossain vaiheessa pääsette niitä lukemaan.
Murmukalla on hivenen erilainen tyyli kirjoittaa kuin mulla ja Nokulla, joten nyt ei voida haukkua itserakkaaksi tässä asiassa.
Ficit on aika angstisia, muttei mitenkään liian synkkiä, ja niissä on yleensä fluff loppu.
Kirjoitus vielä vähän hiomatinta, but she's getting there.
"Can we touch your hair...?" "Umm... OK..." "Woah! It's white!!!"

Mimra
Roudari

ViestiKirjoittaja Ninjin » Ma Maalis 16, 2009 9:13 am

Oon huono perustelemaan, itkekää verta.

Amber tasaisen täydellisen kielioppinsa ja hämmentävien, usein tummasävyisten tekstiensä vuoksi. Naisella sana hallussaan ja tyyli, joka harvalla toisella toimisi alkuunkaan.

Laura tunnetäyteisine kirjoituksineen. Näistä fikeistä jää usein tietynlainen tunnelma päälle, tunnelma jota rakastan paljon.

Ujelo, koska Ujelo on mestari. Ehkä vielä jonain päivänä selviän yli gazettekammostani ja luen Ujelon tekstejä sisällön, en fandomin vuoksi. Toistaiseksi gazettekammo kuitenkin estää, yhyy. Ujelon teksteistä mikään ei jätä kylmäksi, tarinat ovat rehellistä ammattilaistasoa kaikilta puolilta katseltuna. MIKSI niin harva kommentoi?

Kiyo, koska Kiyon teksteissä on kaikki aistit mukana. En muista missään muissa teksteissä haistaneeni, maistaneeni, kuulleeni ja tunteneeni tapahtumia. Usein mukana on vain näköaisti, mutta Kiyo saa ne kaikki mukaan.
Kirjoita enemmän, jookos.

Sairas Enkeli, jolta olen lukenut kai vain yhden tai kaksi fikkiä, mutta niistä nautin sitäkin enemmän. Tyttö, sinä olet tähti, oikeasti. Meillä taitaa olla molemminpuolinen alemmuuskompleksi. (Tiesitkö, että luin fikkisi vahingossa, enkä edes kommentoidessani sitä vielä tiennyt, kuka oli kirjoittaja? Joku taisi mesessä nauraa mulle, että "aww, te ootte toistenne faneja!" ja ilmeeni oli ?__?.)
"I'm an angel, you ass. I don't have a soul to sell."

Ninjin
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Keikkudo » Ma Maalis 23, 2009 12:38 pm

Pakko nyt näin ihan aluksi kiittää Cobaa. Arvostan todella sitä että kuulun suosikkikirjoittajiisi<3

muttamutta. Meikäpojan listaa suosikeista enemmän ta ivähemmän Random järjestyksessä.

Ankara
Syy joka saa minut jatkamaan kirjoittamista on tämä kiero, julma ja loistavan mielikuvituksen omaava luokkatoverini. Jos ideat loppuu kesken niin voi aina kysyä häneltä ja lisäksi en ymmärrä vielläkään miten joku voi kirjoittaa niin uskomattoman kieroutunutta tekstiä. Ankaran kirjoitukset ovat ainutlaatuisia ja voin hyvällä omallatunnolla sanoa pitäväni niistä kaikista. Ankara kirjoitta hyvin ja hänen tekstinsä jättää minut joko suu auki tuijottamaan koneen näyttiä useaksi minuutiksi tai sitten nauran katketakseni kohdille joissa oikeastaan ei ole mitään erityisen hauskaa. Siitä vain tulee hauskaa kun tuntee Ankaran ja ylipäätänsäkkin revimme ankaran kanssa oudoista asioista huumoria joten miksi ei tässäkin asiassa? Ankaran kuvailu on yksinkertaista mutta juuri sellaista ollakseen niin ankaraa että joskus ei voi olla muutakuin kateellinen verratessani tämän tapauksen tekstejä omiini sillä haluaisin hallita myös tuon vähemmän kuvailun asian. Ankara kirjoittaa myös täydellisesti väkivaltaa ja yleensä jokaisen ficin juonessa on se pieni koukku ettei koskaan tiedä mitä lopulta tapahtuu ja se saa lukemaan vain lisää. Apua kun menee ylistykseksi mutta Ankaran kirjoitukset ovat vaan omasta mielestäni parhautta

Remtara
Remi kuvailu on yksi asioista joita rakastan ylitse kaiken. Lauseet ovat selkeitä ja silti ainutlaatuisia. Tekstin laatu on ainakin omasta mielestäni uskomattoman hyvää. Luulempa että Rem onnistuisi ficissä kuin ficissä koska hänen tekstinsä on jotain uskomattoman hienoa ja ainutlaatuista. Yleensä nämä remin ficit herättävät ajatuksia viellä pitkään lukemisen jälkeen. Joskus saattaa nousta jokin tietty lause päähän jostain ficistä jonka olen lukenut häneltä ja sitten sitä alkaa pohtimaan. Se on taitolaji. Herättää tekstillään ajatuksia. Muttamutta. Remin kuvailuja voittanutta en ole viellä tainnut löytäää joten siksi hänet oli pakko nostaa tähän listalle.

fudge
Koska fudgen angsti on aivan uskomattoman hyvää. Lisäksi välillä tuntuu kuin tämä pikkuinen kirjoittaisi eteeni kaiken sen mitä minun päässäni liikkuu lähes päivittäin. Fudgen tekstit ovat syvällisiä ja pohtivia. Ehkäpä se onkin syy miksi ne eivät saa suurempia määriä kommentteja? Mielestäni se on sääli sillä fudge on varsin lupaava kirjailijan alku. Teksi on hyvää ja ainakaan itse en löydä mitään korjattavaa hänen pohtivista ja angstisista tai vähemmän angstisista teksteistään. Muistan edelleen sen kun fudge kirjoitti minulle joululahjaksi ficin. Se kosketti. Se teksti, juoni ja kaikki. Täydellistä. Toivoisin että fudge kirjoittaisi enemmän sillä oikeasti arvostan tämän tytön tekstejä.

Coba
Cobacobacoba. Kirjoittaa kauniisti. Tekstit herättää ajatuksia. Kuvailu pelaa ja pidän ehdottomasti kirjoitustyylistä ja juonikuvioista. Ainakin ne ficit mitkä olen cobalta lukenut ovat olleet hieman angstisia muttei liian angstisia mikä on toisinaan hyvä asia kun ei kaipaa sellaista tapan itseni-angstia.Coban teksteissä on vaan jotain niin suloista että pidän niiden lukemisesta ja yleensä juonet ovat poikkeuksellisia ja siitä syystä erittäin mukavia.

Haltsu
En ole vielläkään löytänyt parempaa väkivaltaisten ficcien kirjoittajaa kuin Haltsu. Haltsu hallitsee väkivallan kuvailun täydellisesti joten siksipä nostan hänet näin ylös listassani. Haltsun ficeissä pysyy aina tunnelma kasassa ja yleensä se on suht synkkä mutta mielestäni se on hienoa miten se tunnelma säilyy loppuun asti. Erityisesti kuvailu herättää paljon tunteita ja auttaa tunnelmassa. Haltsu onyksi esikuvistani kirjoittamisen suhteen sillä hänellä on hienoja ideoita ainakin mitä olen hänen ficcejään lukenut.

Lemia
Söpöä, suloista, kaunista ja ehkä joskus hieman angstista. Niin lemiaa ettei tosikaan. Kuvailu on kaunista ja yksinkertaistettua. Teksti on suloista mutta jollain haikealla tavalla surullista. Pidän Lemian kirjoitustavasta ja tälläkin hetkellä tuolla kommentoitavien listalla roikkuu yksi tämän neidin ficeistä. Tiedän joka kerta kun Lemia lisää uuden ficin että se tulee luettua ja siihen on pakko kirjoittaa kommentti. Yksinkertaisesti siitä syystä että pidän lemian tavasta kirjoittaa. Se on puhdas ja ehkä vähän lapsellinen mutta mielestäni aivan yhtä hyvä kuin kaikki muutkin.

ja nyt onkin kiire ja pitää kohta jo juosta~ Päivittelen tätä listaa jos tulee tarvetta... Pahoittelen myös sitä että listasin enemmän kuin viisi mutta en osaa laittaa näitä henkilöitä minkäänlaiseen järjestykseen
Viimeksi muokannut Keikkudo päivämäärä To Elo 06, 2009 11:43 am, muokattu yhteensä 2 kertaa
~no more here~

Keikkudo
Roudari

ViestiKirjoittaja Flor » Ke Maalis 25, 2009 11:03 am

sshokora pidän kuvailuista, taidosta kirjoittaa ja tavallaan leikkiä tekstillään. Osaa vangita lukijan mukaan teksteihinsä ja ne ovat ymmärrettäviä jopa tällaiselle idiootille. Ottaa selvää asioista ennen kuin alkaa kirjoittaa mitää vakavaa (esim. mielisairaala termit, en muista ficin nimeä sow, kun niitä on niin paljon). Ehdottomasti lempikirjoittajani. Sun teksteihin pitää keskittyä 100% aina kun niitä lukee ilman taustahälinöitä, koska muuten niistä ei oikein saa mitään irti. Mä olen onneksi hyvä keskittymään ja luen sun tekstit aina kärkeen kun ne tulee. Mese kiinni jne. >'D

Tuuli realistisuus, ihmisissä jne. Ihmiset ficeissä omia itsejään. Ja huumori mitä keksii on aivan mahtavaa. Olen nauranut monesti vedet silmissä. Kuten myös sshokora osaa pitää ihmisen tekstissä mukana ja mielenkiinnon yllä. Toinen lempikirjoittajani.

Kiraine niin. Sanonko vain, että se asioiden kuvailutaito mikä sulla on, on ainutlaatuista. Pidät tekstit elossa.

aivot tuohessa, kun en muista enempää...
You touch me in many, many ways, but I'm shy can't you see?

Flor
Teknikko

ViestiKirjoittaja mutasota » La Huhti 04, 2009 9:48 pm

hamtaroham Kirjoittaa mahtavia antikku ficcejä, hyvillä parituksilla, ja fluffiin voi aina luottaa. Kirjoittanut parhaat An cafe ficit foorumilla, osaa kuvailla, hahmoihin voi samaistua, luvut sopivan pitkiä. Kaikki muut ficit olen lukenut paitsi gaze ficin, sen luen llapissa, kun ei ole mitään tEkemistä. Ainut miinus on se että ei ole kirjoittanut yhtään oneshottia. Paras fluffaaja

ichi Kirjoittaa hauskoja lyhyitä ficcejä, hyvillä parityksilla. Kuvailu on hyvää ja ficceihin on helppo samaistua. Ideat ovat jotain niin mahtavaa, etten unissanikaan keksisi niin hyviä. Kaikki ficit ollut positiivisia yllätyksiä.

anteeksi kun kirjoittajia laitoin vain kaksi, en muista muitten nikkejä ;<
Sincrea 181008 ♥♥♥
An cafe 180309 ♥♥♥
Miyavi 220909 ♥♥♥
Vistlip + Aicle. + Dio - distraught overlord 181009 ♥♥♥

HAPPY HOUSE ♥

Hallitsemisen tunne

ent. alinaalina

mutasota
Roudari

ViestiKirjoittaja junk-story » Su Huhti 19, 2009 1:08 am

Fanyare : Voi Luoja, tämä tyttö osaa kirjoittaa! :3 Fanyaren X -ficit saavat sekoamaan sanan jokaisessa merkityksessä. *__*

GanesaIX : Ganesan englanninkieliset ficit menisivät ravinnonkorvikkeena. XD Mahtavaa tekstiä tyttönen kirjoittaa, ja englanninkielentaito on about täydellinen. :D

Orkrist : Hän osaa! Lepattajat on yksi hienoimmista koskaan lukemistani ficeistä, ja myös monet hänen oneshotit ovat mahtavia. Luonnonlahjakkuus~ :3

HamtaroHam : Antikku -ficci Valokuvia on mahtava, myöskin yksi parhaista lukemistani ficcusista~ Koulussakin monesti juttelemme juuri tästä ficistä, mikä sinänsä myös todistaa, kuinka hienosti hän osaa kirjoittaa~ ♥

Nokku : Muzettoficit valloittaa maailman! *__* Nokun ficit piristävät aina ja myös hänen kirjoitustyylinsä on ihana~ ♥ me likey.
are you a poet, electrical junkie?

junk-story
Teknikko

ViestiKirjoittaja Cheyenne » Su Huhti 26, 2009 6:42 pm

Minäkin!

ichi: Rakastan ichin ficcejä! Kauniisti kirjoitettuja one-shotteja, joita jaksaa lukea aina vain uudestaan.

HamtaroHam: Tarvitseeko tätä edes selittää? Hän on kirjoittanut parhaat An Cafesta kertovat jatkoficit, piste.

Coba: Joku vain osaa kirjoittaa! Kaunista tekstiä, jossa kuvailu on aivan fantastista. Kirjoitustyyli on ihana, suosittelen hänen tekstejään lämmöllä ♥

Katatsumuri: Katatsuhuumori on parasta, huumorificeille ei voi olla nauramatta XD Katatsu on kirjoittanut myös paljon kauniita tekstejä, ja myös hänen jatkoficcinsä ovat loistavia!

Cerise: Cerisee! Ihanaa kuvailua, rakastan etenkin hänen oneshottejaan ♥ On kiva, että Ceriseltä tulee suht. usein uutta tekstiä.

Siinä nyt muutama.

Muoks: Olin kokonaan unohtaa Momokon! Todella lahjakas, aika uusi kirjoittaja, jonka ayabie jatkoficci on tosi suloinen ♥ Kannattaa myös tutustua Momokon oneshotteihin, lukekaa ja rakastukaa.
Viimeksi muokannut Cheyenne päivämäärä Su Touko 10, 2009 8:02 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
"Be true to yourself, it's all you got."
- Janis Joplin

avatar by xanjellykax @ photobucket

Cheyenne
Teknikko

ViestiKirjoittaja Tonath » Su Touko 03, 2009 6:59 pm

Fanyare - parempia suomenkielisiä X-ficcejä saa ettiä ! Fanyn kirjoitustyylistä löytyy kaikkea - draamaa, huumoria, realistisuutta, angstia, ihan kaikkea. ihailen ihan pirusti hänen tekstejään, ja Fanyare osaa luoda kirjotuksista persoonallisia, niin sanotusti omiaan.

GanesaIX - mä luen ainoastaan Ganen englanninkielisiä ficcejä lafista. niistäkin löytyy yllä mainitun Fanyaren tavoin niin paljon eri genrejä, jopa oneshoteistakin löytää niin montaa eri tyyliä. varsinkin hänen kuvailut ja sananvalinnat osuvat aina nappiin.

Qwerty - ekat giru-ficit häneltä. ja onneksi häneltä. ihan helvetin loistava, mutta kuitenkin yksinkertainen kirjoitustyyli. Qwerty osaa käyttää kauheasti eri sanoja niin eri tavoin hyväkseen, ja mä mietin, miten se keksii kaikki loistavat vertauskuvat, mihin olen hänen ficeissä törmännyt. ihan loistavaa.

Shiki - aah oon viime aikoina tykästynyt niin paljon Shikin teksteihin. kirjotustapa on yksinkertaista, ja se puree muhun. ficcien ideat on yleensä melko yksinkertaisia, mutta kun Shiki on kirjoittamassa, tulee fic ihan varmasti onnistumaan. teksti on sellaista, että sitä lukiessa tuntuu, ettei hän hirveästi mieti, mitä kirjoittaa ( enkä tarkoita negatiivisesti ), kirjoittaa vaan ja lopputulos on ...... ihailtava.
baby, don't rewind

let me out of my mind

last.fmirc-galleria

Tonath
Teknikko

ViestiKirjoittaja shunshun » Ti Touko 05, 2009 10:19 pm

Kai nää nyt on jonkin sortin järjestyksessä.

Yuugi
Tykästyin tän tytön teksteihin jo silloin, kun me tuskin tunnettiin. Lukaisin yhden Malisu-ficin... sitten pistin englantia taitamattoman äitini tulostamaan sen 60-sivuisen tuotoksen mulle paperille. Luen sitä yhä toisinaan, aina parin kuukauden välein 8DDD Sen jälkeen Yuugi on vaan kehittynyt koko ajan, parempaan suuntaan. Tytön kirjoitustyyli on todella omaperäinen ja monipuolinen. Se ote, millä Yuugi kirjoittaa, on todella ainutlaatuinen ja hieno. Yuugin tekstit tunnistaa aina Yuugiksi, vaikka tyylilaji menisi huumorista angstiin. Silti se tyylilajin vaihto sujuu, niin ettei drama ole suoraa huumoria. Mielestäni Yuugilla on semmoinen letkeä tapa kirjoittaa ja sen tekstejä on jotenkin kevyt lukea, vaikka juttua tulee paljon. Juuri päinvastoin, kuin minä, joka saa kaikesta melkein 100 sanan raapaleestakin raskasta luettavaa. Ihailtavaa, ihailtavaa.
Yuugi myös pääsee aina hyvin hahmojen sisään, vaikkei niitä niin hyvin tuntisikaan. Hahmot ovat eläviä ja aidonoloisia. Tarinoiden kuvailu on loistavaa, kekseliästä, muttei liiallista.

Chantrea_Johari
Tämän neidin töihin on varmasti livejournalin puolella törmännytkin. En ehkä välitä niin itse henkilöstä (tietyistä syistä), mutta kirjoittajana hän on vallan mainio. Eniten pidän NC-17 tasoisesta tekstistä, jota C_J kirjoittelee, hänen Despa-sagansa Sexual Beasts on ehdottomasti heti suosikkini Yuugin tuotosten jälkeen. Pakottaudun toisinaan lukemaan C_Jn ficcejä sellaisista bändeistä, joista en pidä sitten ollenkaan, esim. MUCC, koska tarina on hyvä. Pidän myös siitä, miten hän kääntelee rooleja teksteissään. Esim. semettävä Shinya, ja epävarma ja alistuva Kyo parina... niin omituinen ja kummallinen, että tarina ei voi olla huono.
Lisäksi hän kuvailee erittäin paljon, ficit ovat usein pitkiä, juuri sellaisenaan hyviä. Ainoa miinuspuoli on ehkä kirjoittajan itsensä yksipuolisuus. Hänen kirjoitustyylinsä ei ole niin laaja, kuin Yuugilla. Siinä voi olla jotain elementtejä, mutta C_J ei osaa heittäytyä samaan tapaan.
Harmi, että kirjoittaja on hiatuksella.

Alexandra
Tämä neiti kirjoittelee adultfanfictionissa, joten sieltä vain etsimään. Siksi tämä kirjoittaja, koska alunperin hän sai minut rakastumaan Kirito/Aiji, Hiro/Aiji, Kirito/Aiji/Hiro -parituksiin. Neidin Pierrot-ficit, sekä Crossover-ficit tekivät minuun syvään vaikutuksen. Hän kirjoittaa _todella_ pitkästi ja mielestäni mukavan mukaansatempaavalla tavalla. Vaikka hänellä on eräs mielenkiintoinen ficci kesken (ollut vuodesta 2007 asti), jaksan silti lukea sitä aina uudestaan ja uudestaan. Haluaisin kovasti tietää loppuratkaisunkin, mutta... sitä ei ole saatavilla. Harmi. Alexandra kirjoittaa sekä hyvää huumoria, että loistavaa draamaa, jopa hieman angstia, mutta se on vain tehokeino. Rakastan hänen tapaansa kiduttaa Aijia, ja olen päätynyt itsekin samoille linjoille. Jokainen Pierrotin Aijia käsittelevä ficcini on juuri noita kolmea paritusta ja kidutan Aijia joka kerta enemmän tai vähemmän. Tämän kirjoittajan teksteihin jää koukkuun ja niiden jälkeen voi vain kokea väristyksiä. Suosikikseni hän ei yllä, koska tosiaan tuotanto on vähäistä, eikä taaskaan niin monipuolista kuin Yuugin. Tosin... Chantrea_Joharin kanssa Alexandra on aika samoilla linjoilla minun top-3ssani.

Tuuli
Ensimmäisen kerran luin Tuulin ficin, kun Yuugi kommentoi sitä kommenttikampanjan kautta. Minä tietty stalkkasin ja positiivisen kommentin perusteella luin itsekin, vaikkakin inhokkiani, femmeä. Se oli vain niin hienoa, että sen jälkeen olen lukenut useammankin Tuulin ficin. Suosikkejani ovat ehdottomasti Kaoru/Die-ficit G-puolella. Tuulin kirjoitustapa on todella kaunokirjallinen ja hän osaa todella käyttää taitoaan hyväkseen. Tunnen oloni aina Tuulin ficcien kanssa aika sanattomaksi, koska niitä ei voi kuin kehua. Ja aina, kun haluan itkeä, niin luen juuri noita G-tason Diruficcejä, jotka ovat... whoah!

Nuo on oikeastaan ne o.O mun suosikit. Tykkään toki muutamista muistakin, mutta en mitenkään ihmeellisen, erityisen paljon, joten mainitsin vain nämä.
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Mo Ii Yo » Ti Touko 12, 2009 6:22 pm

Tässä on mun suosikkikirjoittajat:) Ainakin muutamat niistä.

shy-rebel- On kirjoittanut mielestäni Lafin parhaat ficcit Vuorokausi ja Kaidan tien kulkijat. Tekstiin on helppo eläytyä, se on sujuvaa. En tiedä mistä, mutta jostain päänsä sisältä hän keksii mitä hauskempia lausahduksia ja juonia. <33

akumu- Äääws... kirjottaa vaan yksinkertaisesti niin ihanaa Reitukia<33 Hänen tekstinsä on sujuvaa ja helppoa lukea.

ichi- Mielestäni ichin oneshotit ovat Lafin parhaimmistoa:)) Varsinkin ne joissa on huumoria.

pucca- pucca, pucca, pucca..en osaa sanoa mitään:)) Kauniita, hauskoja, surullisia tekstejä... Kaikkia on kiva lukea.

On vielä muutama muu ihana kirjoittaja, mutta tässä muutama joista tykkään erityisesti.<33
Time after time I lose again.
Night after night I wake up shaking 'Couse my world is breaking.

Mo Ii Yo
Roudari

ViestiKirjoittaja Painappuru » Ti Kesä 09, 2009 9:49 am

Yleensä mä en niin perehdy siihen kirjottajaan, mutta tässä nyt olis joitakin kestosuosikkeja :D

HamtaroHam: Tosi usein oon pettyny Lafin antikkuficceihin, mutta sun tarinat on aina taattua laatua. Mä rakastan lukee ihan pelkkää fluffiakin, ei hyvä tarina aina välttämättä tarvi muuta. Ja sun ficcis An Cafe - Vaaleanpunainen on mun ehdoton lemppari, niinkun oon sulle jo sanonutkin :D Sulla on uskomattomat lahjat kirjottaa pitkiä ficcejä. Ja pitkiä osia! Ja sen oon huomannu ficissäsi An Cafe - Valokuvia. Ja mä rakastan ja lovetan sun kuvailujas aivan mahdottomasti <3

Cerise: Sun kirjottamat lyhyet oneshotit on jotain... jotain niin ihanaa. Ja ficcisi Se tunne on kesä on jotain, mitä lukiessa oon sulanu tähän pöydälle aika lukemattoman monta kertaa :3 Sulla on ihanat kuvailut, ei liian pitkät osat, ja jos on monta paritusta, kirjotat kaikista tasapuolisesti ^^ Ja voi että lovetan sun huumorias.

Katatsumuri: Aaa, sun huumoria mä palvon XD oon lukenu aika monta sun ficciäs lafista, aina oon aawwitellu ja kuollu nauruun lukiessa. MUCC ficcisi oli, niinkun kommentissani sanoin, ensimmäinen ficci pitkään aikaan, mikä sai mut oikeesti nauramaan ihan kunnolla :D Ja kirjotat söpöä fluffia :3

Nokku: Mitäpä tähän lisäämään: Muzetto on rakkaus <3 Kaikki sun kirjottama huumori, söpöily, angsti, NC... En voi sanoa muuta kuin että oon pahasti koukussa ja luen niitä oikeestaan päivittäin. Sä kuvailet just hyvin, sillei niinkun huumorificeissä pitäskin :D Ja sun ansiostas mä oon alkanu tykkäämään GaraxTatsu parituksesta :'D

Orkrist: Mainitsen nyt sinutkin :D Sulla on jotenkin uskomattoman persoonallinen tyyli kirjottaa, ja mä tykkään siitä. Sun ficit (ainakaan ne mitä mä oon lukenu) ei pursu huumoria, mut mun puolesta on kiva lukee angstisia ja synkkiäkin ficcejä :) Ja mainittakoon nyt vielä sekin, että ficcisi Lepattajat on koko maailman ainut vampyyrific, mistä tykkään ja mitä oon oikeesti innolla lukenut :3
Pässiys on dominoiva geeni,
seksikkyys resessiivinen.

260211 180611 300711 121111

180309 061009 220910 170111 061112

Painappuru
Teknikko

ViestiKirjoittaja Mizuumi » Pe Kesä 26, 2009 2:25 pm

Noniin. Itsekin tulen tänne kertomaan oman mielipiteeni.
Ehdottomasti lempikirjoittajani on:

HamtaroHam: Hänen ficcinsä ovat juuri sopivan pituisia, sillä itse tykkään todellakin lukea pitkiä ficcejä. Hänen mielikuvituksensa ja ideansa ovat mahtavia ja tekstit saavat minut välillä nauramaan, välillä taas itkemään. Kuvailu ja kerronta on ehdottomasti mahtavaa, vaikka välillä löytyykin kirjoutusvirheitä. Hänen hyvät tarinansa, jotka jaksavat aina kiinnostaa eniten, antavat kirjoitusvirheet anteeksi. Ensimmäinen fic, jonka luin, oli HamtaroHamin Kielletyt Tunteet ja silloin olin varma, että se on varmasti maailman paras! Se olikin todella hyvä, mutta myös Valokuvia on todella mahtava ja odottelen koko ajan innolla jatkoa. Kaikki hänen ficcinsä ovat hyviä :)

Painappuru: Ficci, jonka häneltä olen lukekut, sai minut haluamaan vielä lisää ja lisää. Tumminkin yö suo valonsa on todella mahtava, mutten vieläkään tiedä onko se jatkumassa vai ei :P
Kerronta on siistiä ja sujuvaa, kuvailukin on juuri sopivaa. Teksti on helppo lukea, mutta juonta ei ole ennalta niinkään helppoa arvata kuten monissa muiden ficeissä.

Hattiwatti: Hänen ficcinsä Codeg Passion on ollut jo jonkin aikaa toiseksi paras ficci, jonka ikinä olen lukenut. Ehkä jopa paras. Se on todella mielenkiintoinen, jännä ja ihana. Se saa minut myötätuntoiseksi Mikua ja Kanonia kohtaan ja nauramaan Yu-kille ja Takuyalle sydämeni pohjasta. Vai että kauhukaksikko on tuo Yu-ki ja Takuya xD Kyseinen ficci saa minut myös vihaamaan sybämeni pohjasta.. vihaamaan niin kovasti, että tekisi mieli motata heti ensimmäistä vastaantulijaa tai muuta vastaavaa. Viha on niin syvää, etten osaa kunnolla hillitä sitä.. ja vihan synnyttä eräs Codeg Passionin henkilö Hattiwatti luultavasti tietää ketä tarkoitan, olen tehnyt sen aika selväksi xD. Kyseisen henkilön nimeä en edes mainitse, vaan kutsun tätä nimellä nuija.. oliko se niin? Kerronta on niin hyvää, ettei sitä voi sanoin kuvailla! Toivon vain kokoajan, että pian tulisi lisää tekstiä ja pääsisin lukemaan. Yritän aina mielessäni miettiä, miten seuraava osa jatkuu.

Michu: Hän pääsee mukaan yhdellä parhaimmista ficeistä maanpäällä Unohtumattomilla muistoilla. Suosittelen kaikkia lukemaan tuota kyseistä ficciä, joka saa välilä kylmät väreet ja pelkäämään lisää lukemista. Myös se saa haluamaan lisää ja lisää aina vaa. Muistan edelleen sen hetken, jolloin en millään meinannut uskaltaa lukea eteenpäin ja jumitin silmätkiinni paikallani vähintään 15minuuttia, kunnet uskaltauduin lukemaan. Huh, melkein jäi traumat! Kerronta on todella sujuvaa ja ymmärrettävää, se saa mieleeni syntymään kuvat tapahtumista ja on kuin katsoisin samalla elokuvaa (niin käy kylläkin myös Hattiwatin ja HamtaroHamin ficeissä selvästi). Kuin katsoisi elokuvaa, niin käy kaikissa ficeissä, mutta kaikista selvimmin Michun, Hattiwatin, Painappurun ja HamtaroHamin ficeissä.

Nokku: Olen aivan koukussa ja rakastunut tällä hetkellä hänen ficciinsä Mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän? Kuvailun neiti taitaa aivan mahtavasti ja suosittelen lukemaan mainitsemaani tarinaa, vaikkei fandomien henkilöitä tuntisikaan ollekaan. Itsekin voin sanoa tuntevani vain Rukin ja Reitan, mutta silti olen aivan rakastunut ja kuollut samaan aikaan. Pahasti olen jäänyt koukkuun kaikkiin Nokkun ficceihin, joten kaikkiin kannattaa tutustua! Tarinaan eläytyy todella hyvin ja itse ainakin reagoin helposti kaikkeen, mitä luen tältä neidiltä. Mucculandiassa asuvalla ei ole ehkä ihan kaikki kotona, kerran saa minut vihaamaan ficcinsä henkilöjä jos jollekin sattuu mielestäni inhottavaa heidän takiaan. Esimerkkinä nyt aikaisemmin mainitsemani ficin henkilöt Gara, Miyavi ja Ruki. Heidät kirosin alimpaan helvettiin, kun mielestäni herrat aiheuttivat Tatsurõlle hallaa. Mutta ei enempää tuosta nimenomaisesta tarinasta. Rakastan Nokkun tapaa kirjoittaa ja lopettaa luvut kohtiin, joihin lukija joutuu jäämään kitumaan ja miettimään kuumeisesti, mitä ihmettä seuraavaksi tapahtuu? Kiitos Nokku, kun olet olemassa! ♥
Viimeksi muokannut Mizuumi päivämäärä To Loka 22, 2009 10:52 am, muokattu yhteensä 1 kerran
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

Mizuumi
Teknikko

ViestiKirjoittaja mirugashi » Ke Heinä 01, 2009 6:41 pm

Eli lempikirjoittajat?

- Ujelo. Loistava kirjoittaja, juonet loogisia ja toimivia, kuvailut juuri oikeassa paikassa. Unpaid pleasure-saaga on parhaita sarjoja jota olen lukenut. (Jos nyt vain kirjoittasi sen joskus loppuun. Jatkoa kaivataan <3) Ja tämä yksi uusimmista, Madala mentale. kauhua parhaimmillaan.

- Painappuru. Kun hän julkaisi läpimurtoficcinsä Tumminkin yö suo valonsa, Olin heti koukussa. voittoputki jatkui: Kaikki sanat rakkaudesta oli seuraava suuri menetys. Odotan mielenkiinnolla tulevia ficcejäsi!

- Aysha. Pintaa syvemmällä on kaunis tarina, kirjoittaja on tehnyt loistavaa pohjatyötä ja onnistunut sijoittaa tapahtumat mielenkiintoiseen ympäristöön. Kirjoittanut monta muutakin hyvää ja sopivan pitkää ficciä.

- Katatsumuri. Huumori. Loistavaa, G/S-alueen kruunamaton keisari. Operaatio jalka puhuu puolestaan.

- Nokku. Muzetto-saaga, järjettömän pitkä ja moniosainen, söpöä huumoria ja fluffia. (Ja NC17 materiaali on aivoja tappavaa.) kiinnostava tapa kirjoittaa tarinat preesensissä, sitä ei huomaa ennen kuin on lukenut koko ficin. Harmittaa vain, että suurin osa näistä Muzetto-ficeistä on kesken
The wise man says: "Just walk this way - to the dawn of the light. The wind will blow into your face - as the years pass you by..."

mirugashi
Teknikko

Seuraava

Paluu Lukeminen & kommentointi