The doll gallery

Tänne voit postata kaikki jrock-aiheiset piirroksesi, maalauksesi yms. tuotoksesi.

The doll gallery

ViestiKirjoittaja Yuugi » To Joulu 03, 2009 11:36 am

Pitkän ajan jälkeen ajattelin viimein tehdä uudestaan tämän oman pienen taidenäyttelyni tänne. Ihan omaksi ilokseni. :'D

Ensin pientä informaatiota piirustuksistani ja minusta piirtäjänä:

Info1: Olen perfektionisti. Olen tyytyväinen tuotoksiini. Piste. En lisää tänne yhtäkään "No ei tää nyt kovin hyvä oo enkä mä oikeastaan osaa piirtää mut täs nyt ois" -teosta.

Info2: Ylläolevasta johtuen tätä galleriaa ei päivitetä kovin usein, koska en tee joka päivä hyviä piirustuksia. En edes joka viikko, tai joka kuukausi. Saattaa mennä useampikin kuunkierto, ennen kuin olen tarpeeksi tyytyväinen johonkin teokseen, jotta kehtaan postata sen.

Info3: Piirustusten ilmestymishitauteen vaikuttaa myös se, että en piirrä vapaa-ajallani juuri ollenkaan. Luit oikein. Piirtäminen on mulle rentoutumis- ja keskittymiskeino, joten käytän sitä lähinnä oppitunneilla, ihan oikeasti. Opettajan selittäessä tuherran jotain omaani.

Info4: Piirustusten hahmottelemiseen käytän lyijytäytekynää, jossa on 0.5 H tai HB -lyijyä. Rajaan teokseni 0.5 mustekynällä, ja väritän Derwentin vesiliukoisilla puuväreillä, joiden vesiliukoisuutta en ikinä käytä hyväkseni. Muutamaan "realistiseen" piirustukseen olen käyttänyt myös Derwentin grafiikkalyijykyniä. Mutta yleensä en tue, koska ne sotkee.

Info5: Piirrän aika usein mangavaikutteisesti. Doez not liek -> Doez not luwk.

Info6: Lakkaan piirtämästä jos haukutte teoksiani :'D No ei, lollaan vaan teille ku ette ymmärrä taidetta.

2007
Vidollin Rame
D'espairsRayn ZERO

2008
Vidollin Rame (Insert alastomuusvaroitus here)

2009
Egoistin Hasune

Saa kommentoida, en pure.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

Re: The doll gallery

ViestiKirjoittaja Savukerasia » To Joulu 03, 2009 1:29 pm

HuH HuH... uskallankohan mä edes kommentoida sulle kun vaikutit alussa niin pelottavalata >XD
noh... kokeillaan ;3

Aluks toi rame... *w* aivan ihana! Tuo tausta oli todella hienosti piirétty. Ja nuo varjostukset... todella hienoa työtä! Kyllä erottaa, että kuvassa kyhnöttää pikkuruinen RAME! ;3

ZERO: tää on mun lemppari näistä kaikista! Tuo näyttää ihan zerolta ja on muutenkin niin... HIENO! Nuo hiúkset ovat ehdottomasti paras kohta koko työssä minun mielestäni. Erittäin aidon näköiset! :3

Rame2: awws ;3 ramsuliini kylvyssä! JA TUO KYLPYAMME! O_________O aivan ihana! noi varjostukset tuolla reunoissa saa tuon näyttämään niin aidolta ammeelta ._. hah ja reme on tollanen söpö pallukka ammeen pohjalla. Nuo kiharat sopivat herralle hyvin 8D ja mikäs muukaan ramellla on kädessä kuin suloinen ankka! Tuo on erittäin suloinen piirros!

Hasune... EN tunne koko tyyppiä, mutta varsin hieno työ tämäkin. SInä se osaat piirtää silmiä! ;O

Anteeksi huonosta kommentista! Ja kiitos hienoista kuvista! ♥ oli mukava niitä katsella :P ja anteeksi en osaa elää ilman hymiöitä! .__. <3
"If they don’t need you, it’s okay, you do not live for other people."
— Kyo

Savukerasia
Roudari

ViestiKirjoittaja Cheyenne » Su Joulu 06, 2009 5:54 pm

Pientä kommenttia myös täältä päin.

Ok, ensiks sanon että mulla oli mennä juoma väärään kurkkuun kun klikkasin ensimmäisen Rame-piirroksen auki. Oikeasti, harvoin näkee noin hienoa ja näköistä piirrustusta jostain henkilöstä ! Iso bonus varsinkin varjostuksista ja silmistä, mä en tajua etenkään silmien piirtämisestä mitään. Mut tämä kuva kyllä innoitti piirtämiseen, heräs halu piirtää itekkin noin hienosti ja oppia vihdoinkin se varjostus : D Eli erittäin jees kuva !

Myös Zero on itsensä näköinen. Piirrustus näyttää ihan mustavalkovalokuvalta ja etenki hiukset on mahtavasti piirretty ! Ja jälleen noi silmät, woow !

Toinen Rame ja Hasune sit. Ne on selvästi mangavaikutteisempia ( kuten tuolla ylhäällä vähän infositki ), mut mua se ei haittaa - mä pidän mangatyylisistä piirrustuksista, jos ne on hyvin piirretty. Ja näähän todellaki on ! Kiva että oon värittäny ton Hasunen värikynillä, mä en koskaan jaksa alkaa tuhertaa värien kans ku oon aika lahjaton siinä ( plus mussa on sitä perfektionistin vikaa ), et mieluummin teen lyijykynäpiirrustuksia : D Tos Rame-kuvassakin on kiva väripilkku toi ankka, hyvä idea ja kuva on hauskan näköinen kun muuten mustavalkoisesta kuvasta hyppää keltainen ankka silmille.

Et kokonaisuudessaan, mä pidän sun tyylistäs piirtää tosi paljon ! Tuun kyllä tsekkaa jos laitat lisää piirrustuksiasi joskus esille : )
"Be true to yourself, it's all you got."
- Janis Joplin

avatar by xanjellykax @ photobucket

Cheyenne
Teknikko

ViestiKirjoittaja Nidete » La Joulu 12, 2009 3:04 pm

Mäkin voisin nyt kommentoida (vaikka pelottelitkin alussa ;D)

Rame:

Tää piirustus on kaikinpuolin todella upea, mutta vaikka se sitä onkin, kyllä sitä silti pystyisi jotenkin parantamaan.

Oletan, että tuo valkoinen (mikä vaate tai joku lieneekään) on tarkoituksella tehty - alkupuheidesi jälkeen ei oikein voi olettaa muuta - mutta musta se näyttää jotenkin keskeneräiseltä? Siltä, kuin työstäsi olisi pala irti tai että laiskuus olisi iskenytkin kesken kaiken ja se vain on tuollainen valkoinen "laikku" paperilla. Olisit voinut esimerkiksi tehdä siihen pari ryppyä, varjoja tai jotain vastaavaa - koska en usko että mikään vaate voi olla noin suora ja tasaisen värinen ihmisen päällä.

Taustasta tykkään ! Värit liukuu kivasti ja saa piirustukseen hiukan 'eloa'.
Tosin taustaan jättämäsi vaaleampi kohta ei ole ainakaan mun mieleeni, muttei se pahemmin silmääni haittaakkaan - ja kyseessä lienee vain makuasia, josta ei voi kiistellä, lol :P

Ramen kädet ovat kivat, mutta sormet toki voisivat olla huolellisemmin piirretyt - mutta ovat hyvät noinkin !
Vasemmassa silmässäkin näyttäisi olevan hiukan jotain 'häikkiä', tai ainakin mun silmässäni se näyttää omituiselta. Toisessa silmässä ei ole mitään, muutta tuo vasen on jotenkin hassusti... se vain näyttää jotenkin omituiselta mun mielestä.

Mutta tosiaan: tää on tosi aidon näköinen - lukuunottamatta muutamaa yksityiskohtaa - ja upea !

ZERO:

Tää on musta hienompi kuin Rame. Mulla ei oikeestaan oo tähän paljon mitään sanottavakaan - vetää aika hiljaseks.

Hiuksista oot saanu kivan eloisat ja "kiiltävät" ja piirustus on todellakin mallinsa näköinen.
Varmaan ainoa kohta mistä löydän jotain omituista on etuhiukset, jotka näyttävät omituisen suorilta tuosta yhdestä kohtaa.

Muuten todella hienoa työtä !

Rame "2":

Tää on musta tavallaan tosi hauska, vaikkei tässä oo oikeestaan yhtään mitään hauskaa. XDD
Kuvan ankka on mukava väripilkku muuten niin harmaaseen "tunnelmaan".
"Tönkköö" tässä piirroksessa on toi vaahto, joka näyttää 'paikoittain' siltä kuin se ei nousisi veden pinnasta ollenkaan. Ramen sormetkin ovat jotenkin omituiset... en tosin tiedä miksi.

Tämäkin on hieno !

Hasune

Tässä todella näkyy sitä mainitsemaasi mangavaikutteisuutta !
Tämäkin on todella upeasti tehty, mutta en tajua oikeassa yläkulmassa olevaa valkoista, epämääräistä "sotkua"? Ja huulikorut näyttävät lähinnä vääntyneiltä kulmahampailta - mun mielestäni (tai ainakin oletan, että ne ovat oikeasti huulikoruja, eivät hampaita... :__D)

__ __ __ __ __ __

En nyt muuta keksi, mutta vielä kertauksen vuoksi sanon, että työt olivat todella upeita !

Nidete
Bändäri

ViestiKirjoittaja Yuugi » To Elo 04, 2011 6:32 pm

Öö asd sori kaikille kommentoijille, joille en ole vastannut. XD Unohdin melkeen kokonaan tänkin "gallerian", koska ihan tosissaan vihaan suunnilleen kaikkia yli vuoden vanhoja piirustuksiani enkä ole skannannut suunnilleen pitkään aikaan yhtään mitään, koska en koe piirustuksieni olevan julkaisukelpoisia.

(...kukaan teistä kommentoineista ei taida enää edes nykyään käydä lafissa... joten on vähän noloa vastata nyt ehe heh.)

Anteeksi myöskin kaikille, jotka tykkäs mun muotokuvapiirroksista - en nimittäin tee niitä enää... ollenkaan. :D Olen siirtynyt täysin vapaalla tyylillä piirtämiseen, jossa saattaa olla joskus mangavaikutteita ja joskus ei. Useimmiten on, vähän. Mutta olen myöskin tuonut niihin enemmän realistisuutta mukaan tavoitellessani sitä täydellisen omaa ja tunnistettavaa tapaani piirtää. Toivottavasti jonain päivänä löydän sen.

Pidemmittä puheitta piirustuksiin ->

Sinema(gic)

Ikuisuusprojekti, jota jatkan vieläkin. Alunperin värikuva, mutta oikeasti - oletteko nähneet, miltä keskeneräinen värikuva näyttää? :D Tyhmältä. Siksi väänsin tästä harmaasävykuvan skannerilla. Tyhmältä se näyttää vieläkin, mutta vähemmän.
Kuvassa on siis ex. Kalvaryn Sinema, ja nimen kuva sai Disney Channelin "Cinemagic" -leffatuokion mukaan. :D Tästä kuvasta sai myös alkunsa eräs PWP-ficci, joka ei sekään ole valmis... varmaan ikinä.
Mutta se on oikeastaan aika hieno, ja koen jotain lämmintä kiintymystä sitä kohtaan.

Ikävä

Kunnon töherrys, johon kulutin ehkä 20 minuuttia, ja jonka aion myös pitää keskeneräisenä töherryksenä. :D

Ex. Arcin KO-JI, nyk. FUTURISM•BOYZIN CO- (alias Koo, mulle Kootan). Tuska inspiroi tositaiteilijaa vai miten se nyt oli? :D Katsoin Arcin viimeisen liven Osakassa ja näin KO-JIn itkevän, mikä oli ehkä yksi elämäni hirveimmistä kokemuksista. Ja tietty menin ja inspiroiduin sen näkemisestä ja päätin piirtää onnettoman KO-JIn. Vain puolet tosta on edes rajattu. Mutta onnistuin mielestäni silti sisällyttämään kuvaan sen liven aiheuttaman surun.

Hjellou, ei Yuugilla muuta, kiitos~
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

2 tykkää.
Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

Paluu Jrock-fanart