The glass sky, the color of the wind; taidetta ja "taidetta"

Tänne voit postata kaikki jrock-aiheiset piirroksesi, maalauksesi yms. tuotoksesi.

The glass sky, the color of the wind; taidetta ja "taidetta"

ViestiKirjoittaja tycho » To Kesä 04, 2009 10:00 am

lisää löytää deviantARTista, jos jota kuta kiinnostaa nähdä muutakin kuin jiiruja (tai niin vanhoja ja kehnoja etten tänne laita). lisään kuvat nyt vanhimmasta uusimpaan, kritiikki on tervetullutta, thanks.
oikeastaan, kaikenlainen kommentti on aina tervetullutta ja suotavaa ja piristää päivää ja kaikkee !

FILTH -Die, Dir en grey (WIP)
never got this done, mielenkiinto loppui hinkuttamiseen ja aloitin samanaikaisesti monta muuta työtä (joista yksikään ei muistaakseni valmistunut näinkään pitkälle). luonnosteluun meni ikuisuus ja - kuten nähdä saattaa - väritys jäi sille tielleen. viimeinen niitti tän suhteen oli se kun mun broidi pommitti tätä vesipyssyllä ja noi vähätkin värit levis.
mun oli tarkoitus tehdä tää mun silloiselle tyttöystävälleni.

VK -Kaoru, Dir en grey
joulukortiksi yhdelle kaverilleni, joka on ihan höpönä kaorusta. etenkin pinkkihiuksisesta vk-kaorusta. sain tän lähetettyä vasta joskus tammikuun lopussa, mikäli muistan oikein...... ja tosiaan, tää on ehkä 13 cm korkea, ei sen isompi.

KASUMI -Die, Dir en grey
seitsentuntisella dösämatkalla (Leppävirta-Herushinki) tehty, jäljestä näkee että on piirretty autossa, ton tekemiseen meni ehkä kolmisen tuntia ja muistan et nenän, huulten ja silmän kanssa oli ihan hillittömästi ongelmia. tän annoin sit samalle tytölle jolle piti antaa aiempi FILTH -Daiska, tosin sanoo että ois tykänny FILTHistä enemmän.

VK -Kaoru, Dir en grey
roolipeliä varten tehty sarjakuvamaisemmin piirretty refikuva. kaoru on tasokkaan yksityiskoulun rehtori ja iltaisin underground-malli, mielenkiintoinen yhdistelmä, etenkin kun kaoru on hahmona äärimmäisen mielenkiintoinen.

Kyo, Dir en grey
samanmoinen kyosta, jopa samaa peliä varten. kyo on viisivuotiaana orvoksi jäänyt ja venäjäläisen mafiaperheen adoptoima snobipoika, joka myöhemmin elämässään palaa takaisin japanin maalle itseään etsimään. vaikutteita JESSICAn hiuksista ja lävistyksistä ja dragonfly -photobookin nahkatakista.
(kuvanlaatu kehno koska skanneri lakkasi toimimasta ja jouduin kuvaamaan)

THE FINAL -Toshiya, Dir en grey
sain lahjaksi THE FINAL -shootista piirretyn kyon ja halusin laittaa sen seinälle, mutten kehdannut pyytää enää piirtämään koko muuta bändiä, enkä pidä ajatuksesta palvoa seinälläni vain kyota, joten piirsin muut itse.

THE FINAL -Kaoru, Dir en grey
paperilla toi kaulus ei näytä ihan noin törkeeltä.

THE FINAL -Die, Dir en grey
onnistuin naaman varjossa mokaamaan jotain, ja kivahan se on tussilla yrittää korjata -- hate it hate it

THE FINAL -Shinya, Dir en grey
tää oli varmasti kamalin piirtää näistä kaikista ja vei eniten aikaa. tussit kuivu just sopivasti ennen viimeistä kuvaa ja sain vedettyä ehkä yhden letin päivässä ennen kuin kynä taas ilmoittaa että sori babe väri on loppu. lisäks en pidä siitä miten MUNALTA shinyan pää näyttää.

雅-miyavi-
outolintu kaikkien näiden dirujen joukossa, ja tääkin tehty ihan miyavin syksyistä synttäriprojektia varten. ei tosin kovin iloisen ja onnittelevan näköinen, enkä toisaalta tiedä haluaako myv kansiollista omia kuviaan, joten saatan vielä hylätä tämän ja tehdä jotain muuta.
kieli ihan kamala, tuntu ko oisin pilannu koko kuvan sillä -- lisäks olen kyllä tietoinen, että naama on aika helkkarin kapee. mut niin se oli mallikuvassakin 8(
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

tycho
Vuoden moderaattori

Re: The glass sky, the color of the wind; taidetta ja "taidetta"

ViestiKirjoittaja erring » Pe Kesä 05, 2009 9:59 am

Mun teki jo eilen mieli kommentoida näitä, mutta koska olen ilkeä, jätin välistä. No, nyt kuitenkin palaan tähän.

Näiden kuvien perusteella piirrustustyylisi on ihanan... kulmikas. Huomaa: hyvässä mielessä. Upeana esimerkkinä voivat toimia vaikka tuon Miyavin sormet ja usean tyypin leuka. Hitto, mä tykkään. Jostain syystä mulle tulee noista tietyistä osista joitain töitä mieleen Tite Kubon Bleachin ensimmäiset pokkarit... Mitä helvettiä? En tiedä, mä yhdistän jänniä asioita toisiin jänniin asioihin. Honk.

Olet saanut kivasti tuon VK-Kaorun hiukset elämään ja kaulan varjostus on kivaisa. Tykkään myös tosi paljon noista kahdesta enemmän sarjakuvatyylillä piirretystä Kyosta ja Kaorusta. Jokin niissä on... hienoa. Joissain kuvissa saattaapi olla kyllä hiukkasen kädenjäljen tuomia muutoksia kasvonpiirteissä (mitä istellenikin käy liian usein: "no ei tää nyt kyllä siltä näytä, taitaa olla enemmänkin maikkarin säämies"), mutta oikeasti voisin sanoa, että nämä on onnistuneita. Varsinkin kaikista noista THE FINAL -kuvista tyksin aika hitosti. Yleistäen voisin jopa sanoa, että olet hyvä piirtäjä.

Nod. Julkaise ihmeessä lisää. Huomaatko, kuinka huonosti saan kommentoitua?
Viimeksi muokannut erring päivämäärä To Kesä 11, 2009 7:23 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
If love was red then she was colour-blind.

ex-Qwerty

erring
Teknikko

ViestiKirjoittaja tycho » La Kesä 27, 2009 10:34 am

Qwerty, kiitos. tosiaan, niin kuin aiemmin jo ilmaisin, on kommentti aina tervetullutta ja piristää aina päivää, anteeks siitä etten oo päässy vastaamaan aikaisemmin.

itse en huomaa kulmikkuutta, vaikkakin ihastelen sitä toisten töissä, jos nämä ovat onnistuneet sen oikealla tapaa luomaan, esimerkkinä vois mainita parin kaverini isosiskon (erli @ dA), joka itse asiassa mulle sen THE FINAL -Kyonkin piirsi.

kiitos, tuota VK-Kaorua saikin tosiaan pitkään pipertää kokoonsa nähden nyt ainakin 8) loppuvaiheessa se alkoi jo niin ärsyttää, että uhosin monesti vihaavani koko kuvaa jo niin helvetin paljon, etten halua nähdä alkuperäistä kuvaa enää ikinä -- vaikkakin Kaoru on niin kaunis mies ja tuo kaunis kuva, etten ole pysynyt aivan sanojeni takana.
Kädenjälki voinee vaikuttaa suurellakin osaa, useimmat mun töistä on parhaimmillaan hieman kallellaan, koska työstän niitä niin. en vain osaa piirtää kuvia suoraan, ja tästä yleensä johtuu kuvan piteneminen ja kapeneminen, mikä saa hahmot näyttämään isopäisiltä alieneilta, esim. shinya ja miyavi.

mutta ah, toistan tämän vielä; kiitos. en yleensä saa näinkään pitkiä ja rakentavia kommentteja, joten tämä tosiaan piristi kovasti 8)
Viimeksi muokannut tycho päivämäärä Su Elo 29, 2010 4:49 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?

Se vain hakkaa maata

tycho
Vuoden moderaattori

ViestiKirjoittaja crucifysixx » La Kesä 27, 2009 11:12 am

Jes Qwerty sanoikin sen sanan mitä hain piirustustyylistäsi!
Se on jännällä tavalla kulmikas ja se on se juttu mikä tekee töistäsi hienoja!

Ihastuin kyllä tuohon ensimmäiseen FILTHin Dieen. Mutta valmiista töistä sen verran että THE FINALit nousi ykkösiksi. Ai että sun tyylistäs sais kivoja sarjakuviakin väsäiltyä. Ajatellut koskaan sellaista? ;DDD

Oon tosi huono kommentoimaan ja antamaan palautetta mutta siis jatka kuitenkin piirtämistä !
Kuva
bloglast.fm
socialriot -> crucifysixx

crucifysixx
Roudari

ViestiKirjoittaja tycho » La Kesä 27, 2009 11:28 am

oon mä sarjakuviakin yrittänyt, mut oon vähän --- turhan kärsimätön sellaiseen. ja itsekriittinen. heitän työt roskiin ennen kuin niistä tulee valmiita.

mut joo, kuten lupasin, ekalle sit voin tehdä jotain pientä - mitä haluaisit ?

Se vain hakkaa maata

tycho
Vuoden moderaattori

ViestiKirjoittaja tycho » Su Elo 29, 2010 4:48 pm

UUTTA! OH LA LA.

29.08.2010.

Kuva
(isompana)

http://i35.tinypic.com/imjvad.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=QV1eBdllZng
Should be everything you need to know :D

Kuva
(isompana)
No niin kuin nimikin kertoo, Gazen Ruki Gurenin photoshootista. Luv the colours hate the pirate eye, yarrrr. Takin tekeminen oli suhteellisen hanurista mutta selvisin hengissä. Ja no niin, aattelin myydä tän.

15.06.2010.

Toshiya -sketch
kun innostuin herran ajettua puolet päästään kaljuksi ja halusin tehdä jotain herkkää ja kaunista. nyttemmin mietin, miten noi on voitu yhdistää samaan kuvaan. ehkäpä toi on siks jäänytkin kesken.

sarjakuvamaisempi Kiyoharu
halusin piirtää jotain selkeesti manga-inspiroitunutta ja toisaalta kiyoharun olemukseen ja luonteeseen sopii korostettu terävyys ja jyrkät kontrastit. toisaalta tää oli myös lepposaa tusseilla leikkimistä.

epämääräinen ryhmäkuva Dir en greysta
en osaa piirtää vakavastiotettavia henkilökuvia ilman mallia, mut halusin tehdä jotain diruun liittyvää. en osaa sanoa onko noi chibejä vai jotain alkeellisia ihmisolentoja. kyon naama on palikka. toshiyan käsi katosi. meni meidän basistille tää kuva, oli pieni ikuisuusprojekti.

luonnos larppaamani Miyaviin vaatteista
töissä oli tylsää :(

ja sit kaks tänhetkistä ylpeyteni aihetta:

vk-Kaoru W I P
.....mmmitä, TAAS? VK-Kaoru siis. tällä kertaa kuitenkin jopa melkeen varteenotettava henkilökuva, mallin kanssa totta kai. erääseen projektiin, inhoan tota naamaa kyllä sen verran et taidan piirtää tän uudestaan. mut teen tän ekan version kyll ensin loppuun.

kuvien välillä siis todellakin on AIKAA, oon taas viettäny aika vähäpiirtoista kautta. nyt oon kuitenkin kesän myötä saanu vähän inspistä takas ja pienellä harjotuksella voinen olla taas suht hyvässä vedossa, odotan mielenkiinnolla.

Se vain hakkaa maata

tycho
Vuoden moderaattori

ViestiKirjoittaja Pelko » Pe Marras 05, 2010 10:47 pm

Ookei.. Repesin. Parikin kertaa. :D
No ensinnäkin... Sun kuvat on kaikki jotenki sarjakuvamaisia ja kulmikkaita, persoonallisia ja hauskoja (OHO, olipa iso kasa adjektiiveja!). Ja siks mä sitte kai tykkään niistä :) Taitaa muuten olla eka kerta, ku ihan tosissani pidän tämmösistä kuvista :D Ku ylensä arvostan sitä, kun ihmiset piirtää kuvia, jotka näyttää ihan valokuvilta... (mistäköhän mä oon senki sairauden saanu?)

Ja jos nyt mieltäsi jäivät vaivaamaan repeämiseni syyt, niin yhdeksi voin kertoa Dir en greyn kuvan =D <3
Ja toi paavo-meevi :D

Mistä revit näitä ideoita??? Mikään ei oo piirustuksissa yhtä kivaa ku MIELIKUVITUS!!!
Piirtelethän lisää??? :D

Pelko
Fani

Re: The glass sky, the color of the wind; taidetta ja "taide

ViestiKirjoittaja tycho » Ti Elo 02, 2011 12:51 pm

Heii toveri Lafi!

Mä haluisin käynnistää nyt tällasen harjotusprokkiksen, jossa voisin viikottain piirtää ensimmäiselle pyytävälle jonkun jiirun. Eli tarkotuksena ois heittää mulle mallikuva, kenestä ja millaista kuvaa haluaisi, ja sitten mulla ois viikko aikaa tehdä mieleisenilainen kuva ko. henkilöstä. Voin siis tehdä OMAN valintani mukaan värillisen, luonnoksen, kuulakärkikynätyön, karkean pilakuvan... miltä nyt sattuu tuntumaan. Jos teen kuvan alle viikossa, seuraava saa heittää omaa toivettaan ilmaan heti, eikä tarvitse odottaa viikon umpeutuvan - lähinnä se, että jos mua ei nappaa, on mulla ainakin sen viikon verran aikaa inspiroitua tekemään :D

Tarvitsisin materiaalia mun tatuointiportfolioon, siksi tämä. Auttakaa taitelijaa hädässä! Tää on auki nyt määrittelemättömän ajan, oon tosi huono pitämään näistä kiinni XD

Se vain hakkaa maata

2 tykkää.
tycho
Vuoden moderaattori

ViestiKirjoittaja ryuuta » Ti Elo 02, 2011 2:17 pm

Mä tulenkin heti kinuamaan sulta taidonnäytteitä! :D

Eli jos viitsisit piirtää Rukin. Jotakin tämän tapaista mielellään.

Niin ja tosiaan, nuo aikaisemmat työt on todella hienoja!
There's beauty in everything

Sad that someones can't see it

ryuuta
Roudari

ViestiKirjoittaja tycho » Ke Elo 03, 2011 10:42 pm

Kiitos ryuuta!

Tässäpä olisikin ensimmäistä:

Kuva

ROOKIE x NAAMAILUA x SOTKUT

Meidän skanneri oli kauhea vamokki eikä suostunut kytkeytymään tietokoneeseeni, ja mä taas olin kauhea kaki pä ja jätin hihat piirtämättä/puolitiehen, koska yöh jotain hihoja, nahkatakkeja, hyi. Tylsäääää XD
(Oikeestihan en siis vois jättää kuvia tolleen kesken jos joku pyytäisi, mutta nää on tällasia hyväntekeväisyystöitä niin otan vapauksia.)

Öh, babble babble bitch bitch:
Toi mun piirros on paljon tytömmän näköinen kuin Ruki, joskin luonnossa joka tapauksessa paremman näköinen kuin noissa kuvissa, kuvasin varmaan vähän vinoon ja mittasuhteet heittää. Tein tukasta liian ison (ei ole uutta) ja kasvoista liian lyhyet, ehkä tukkaosion summana (= alkuperäistä pidempi otsatukka vei tilaa naamalta ja yritin sitten ahtaa mm. nenän samassa mittakaavassa vähemmälle tilalle, jolloin naamasta tuli pienempi tai ainakin lyhyempi). Yllätyin itse kuinka kivuttomasti kasvojen piirtäminen onnistui, etenkin kun miettii, että aktiivisen piirtämisen lopetin joskus nelisen vuotta sitten.
Piirsin tuon töissä, ja työkaveri tulikin kyselemään piirtelemisistäni jotain, ja nuo sivun sotkut ovat osa selitystäni... Selitin siis nimenomaan sitä, että aktiivisen, kunnianhimoisen piirtämisen lopetin joskus aikoja sitten ja sen jälkeen olen söhertänyt tuollaista paskan evoluutiota silloin tällöin ihan vain huvikseni ja sotkeakseni :D Muuta funktiota noilla ei ole.

Voin piirtää hihat kyllä loppuunkin asti ja erottaa Rukin noista sotkuista, jos niin halutaan ja jos joskus vaikka haluaisin itse skannata tuon. Kattoopa ny.

Mut siis kenttä on seuraavalle vapaa!

Se vain hakkaa maata

tycho
Vuoden moderaattori

ViestiKirjoittaja ryuuta » To Elo 04, 2011 1:16 am

Jännää miten mä en lainkaan huomannu noita "virheitä" joita luettelit. :D

Toi Ruki on täydellinen just tuollaisena, se on selvästi Ruki, mutta se on sun tyylinen. Mä tykkään. Ja piirsit sen yhessä päivässä? Taidokasta. Ymmärrän hyvin ton hiha-ongelman, ja noi "sotkut" on tosi sulosia.

Mainitsenpa vielä, että toi kuva anto mulle ihmeellisen inspiraation jatkaa yhtä ficciä, jonka kanssa on ollut viime aikoina vähän ongelmia, eli kiitos tästä! :)

// Toi nenä on muuten liian täydellinen, en kestä...
There's beauty in everything

Sad that someones can't see it

1 tykkää.
ryuuta
Roudari

Paluu Jrock-fanart