Kaupat ja ostaminen

Yleistä keskustelua liittyen japanilaiseen musiikkiin.

Re: Kaupat ja ostaminen

ViestiKirjoittaja Kizuna » To Maalis 10, 2011 6:52 pm

Voiko CDJapanissa maksaa Sampon Visa Electron pankkikortilla?
Ja kun olen alaikäinen, tarvitseeko minun kytkeä päälle jokin nettikäyttö tms. jotta voisin maksaa kortillani netissä? Käytössäni on siis tuo Sampo Pankin Visa Electron.
Kuolemaan menevät tervehtivät sinua.

Kizuna
Fani

ViestiKirjoittaja minnako » To Maalis 10, 2011 7:05 pm

Kizuna, Visa Electronilla ei tietääkseni voi maksaa CDJapanissa, ja vaikka voisikin, siihen tarvittaisiin todennäköisesti verkkopankkitunnukset.

v gnrbu, olin ainakin lähellä. ;) Nyt pääsenkin sitten itse shoppailemaan netissä, kun näin kerran on mahdollista. :D

v v Tricen, JAAHA. Nyt meni hankalaksi XD
提心吊胆和闷

1 tykkää.
minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja gnrbu » To Maalis 10, 2011 7:11 pm

Olen ostanut CDJapanista Visa Electronilla, eli kyllä se ihan mahdollista on.

En ole Sammon asiakas, joten en tiedä, miten homma tarkalleen toimii siellä, mutta yleensä Visa Electron on aktivoitava verkkokäyttöön, jotta sillä voi tehdä ostoksia netissä. Verkkokäyttö on aktivoitava kortin omistajan iästä riippumatta.

1 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Tricen » To Maalis 10, 2011 8:18 pm

^ mulla on visa electron, verkkopankkitunnukset ja aktivoitu verkkokäyttöön ja kaikki, mut silti en pysty ostaa CDJapanista. En vaan tiiä johtuuko se mun pankista vai mistä.
No more words are needed.
Just moments scattering into nothingness.

Just beauty.

Tricen
Teknikko

ViestiKirjoittaja Aysha » To Maalis 10, 2011 9:10 pm

Olen kerran ostanut CDJapanista visa electronilla (paypalin kautta) eikä minulla ollut mitään ongelmia. Tosin, oma korttini on nordean, etten tiedä, vaikuttaako se asiaan.
いつからか夢の中でしか眠れない
Itsukaraka yume no naka de shika nemurenai
Dream because dreams should be cherished.

Birth - words & music: ASAGI

Aysha
Multisex Lafi

ViestiKirjoittaja minnako » To Maalis 10, 2011 9:35 pm

Kuten tuolla ylempänä sanoin, menipä vaikeaksi. :D Paypalin kautta voi siis ostaa, mut en oo kuullut, että suoraan voisi (paitsi nyt Meepulta). Mäkään en itse voinut, tai ainakin niin uskon, ja mulla on itsellä Sampo.
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Yuugi » To Maalis 10, 2011 9:58 pm

Korteissa, jotka paypal hyväksyy maksutavoiksi, on eroja. Nimimerkillä mun osuuspankin visa electron toimii moiteettomasti paypalissa, aktian samanmoinen läpyskä ei, ja useamman foorumin keskusteluja luettuna totesin, ettei aktian visa electronia ilmeisesti saa paypaliin ollenkaan. Mut siis tässä vaiheessa osuuspankki, sampo ja nordea on varmasti toimivia yksiköitä.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

1 tykkää.
Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja Amber » To Maalis 10, 2011 10:05 pm

Mulla on OP:n Electron, ja oon aina maksanut CDJapanille sillä suoraan. Se vaatii kyllä verkkopankkitunnukset, mutta muuta ongelmaa ei ole ollut. (Mitä nyt välillä apparel-puolelta tilatessa jotain sotkuja CDJapanin päässä, mutta ei koskaan levyjä tms. tilatessa.)

Voi tosiaan riippua pankistakin. Voi olla yksinkertaisempaa pyytää verkkopankkitunnuksellista perheenjäsentä tai kaveria tekemään tilaus, jos ei muuten tarvitse verkkopankkitunnuksia.
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

3 tykkää.
Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja shy-rebel » La Touko 14, 2011 6:45 pm

Enyan kanssa jo tätä pohdittiin, mutta kannattaako CDJapanin tilauksessa pistää ä-kirjaimet a:ksi vai ae:ksi, että posti tulee varmasti perille oikeaan osoitteeseen? :D Manaan osoitteeni maanrakoon, kun siinä on niin monta ä-kirjainta. XD Haluaisiko joku valaista tässä asiassa? :D

Ei pelota, vaikka "massiivinen" levytilaukseni menisi tulliin, kerranhan sitä voi tilata vähän enemmän levyjä kerralla. Suurempi itku tulee siitä, jos postia ei koskaan kuulu. :'D Ja tykkään hiivatisti, kun tuo rahamäärä tuntuu vain kasvavan rahakurssien muuttuessa enkä pääse kuin vasta maanantaina tilaamaan. Huokaus. -_____-'''''

//Oo, kiitos, Amber ja Yuugi! ^^ Voisin siis laittaa hyvillä mielin a-kirjaimilla postin menemään, eiköhän postilaitos täällä Suomen päässä viimeistään tajua, missä oikea kotipaikkani sijaitsee. :D Ja ä-kirjaimia laittaessani lähetystietoihin kokeeksi esim. sukunimeni muuttui kummasti osittain kiinalaiseksi tai vastaavaksi. :D
Viimeksi muokannut shy-rebel päivämäärä La Touko 14, 2011 10:22 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

shy-rebel
Vuoden double

ViestiKirjoittaja Amber » La Touko 14, 2011 8:45 pm

^En nyt mene vannomaan, mutta muistelimme tässä Ujelon kanssa, että saamissamme paketeissa osoitteet ovat olleet käsin kirjoitettuja! Kummallakaan meistä ei ole sen enempää osoitteissa kuin nimissäkään ääkkösiä, mutta luulisin, että ne siellä päässä on kohdanneet vaikka mitä norjalaisia kirjaimia aika ajoin. Voisi siis jopa kuvitella, että ääkkösensä uskaltaisi kirjoittaa mukaan, koska käsin kirjoitettuihin osoitteisiin varmaan osataan piirrellä pisteet. Suomen päässä aika varmasti tulevat aana (tai ae:na, ei varmaan ole kamalasti väliäkään, vaikka itse käyttäisin aata) merkittyinä perille kuitenkin myös, joten veikkaan, että mitä kirjoitatkaan, eiköhän se ole ok.

Jos jollakin on omakohtaista kokemusta, niin kertokaa ihmeessä!
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja Yuugi » La Touko 14, 2011 9:35 pm

^^

CDJapanista en mene takuuseen tässä, mutta omassa osoitteessa on kyllä ääkkösiä vaikka muille jakaa (kotipaikkakunta on Järvenpää) ja käytössä on PayPal. PayPaliin olen laittanut osoitteekseni Jarvenpaa, eli ilman ääkkösiä A:na, ja aina ovat tulleet perille tänne. :'D Kun ei niitä paketteja kuitenkaan yleensä kone lajittele ja tunnistele osoitteita skannerilla.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja neo-giri » Su Loka 23, 2011 2:53 pm

Böö, joululahjaks olis nyt haaveissa tilata isompikin läjä levyjä ja nytpä sitten pohdiskelen, mistä tilaisin:'D Aiemmin olen ulkomailta tilatessa käyttänyt vain CDJapania, joka on varsin hyvä ja helppokäyttöinen, mutta postimaksuja ja tullia kun miettii niin ei sieltä paljon yhtä levyä enempää kerralla uskalla tilata:S Oon sitten pohtinut tuota YesAsiaa, kun siellä ei niitä postikuluja tulisi ja tulliin jäämisen riskikin on kuulemma pienempi? Notta onko näin?:'D Ja CDJapanista tilatessa ollaan käytetty ilmeisesti Visa Electronin verkkopankkitunnuksia, joten käykö ne YesAsiassa vai pitääkö tehdä Paypal-tunnus? YesAsian lisäksi olisi haaveissa tilata coolJAPANstoresta pari juttua, kun niitä nyt ei muualta saa. Kokemuksia siitä? Kaverilta kuulin, että siellä se Paypal pitäisi sitten olla? Totta vai tarua? Onko se Paypal niin kätevä, kuin miltä se kuulostaa?X'DD

Murr, se tunne kun haluaisit tilata esim kaiken, mutta et jaksaisi mitään sen suurempaa säätöäX'DDD
Gitchi Gitchi Goo !!

neo-giri
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Cherries_ » Su Loka 23, 2011 5:04 pm

^ YesAsiasta oon kerran tilannut ja totean sen olevan ainakin hyvä, sillä tilaus tuli kuitekin suht koht nopeesti perille ja kun postikuluja ei ole, eikä kaikki levytkään ole kovin kalliita niin ei ainakaan tarvitse murehtia kovasti siitä miten kalliiksi se tulee ^-^
All love and sadness melt in my heart~

Cherries_
Bändäri

ViestiKirjoittaja minnako » Su Loka 23, 2011 5:24 pm

neo-giri, kerran tilasin YA:sta paketin, joka maksoi melkein sata euroa, ja kiltisti olivat kirjoittaneet kanteen arvoksi 10 dollaria (ja paketin sisällä oli "mainoksia ja näytekappaleita"). :D Mulla on joskus kestänyt parikin viikkoa, että tilaus on tullut, mutta aika varmasti se sieltä tulee (ja jos ei tule, niin YA:n henkilökunta on oikeesti aika avuliaita ja vastaa jopa ehh idiootteihinkin kysymyksiin...). YA on hyvä, jos on parisen viikkoa aikaa odotella.

Visa Electronista en oo varma, mutta Paypal on oikeesti aika mukava. :D
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja shunshun » Su Loka 23, 2011 8:09 pm

Olen itse shoppaillut YesAsiassa varmaan toistakymmentä kertaa, tilaan aina niin suuren paketin, etten maksa postikuluja, mutta kannattaa katsoa, että tilaus on silti alle 150e, muuten joutuu maksamaan tullimaksun alvien lisäksi.
Vaikka YA printtaa kiltisti mitä sattuu niihin liuskoihin hinnaksi, niin Hämeenlinnan tulli (joka on nykyään tyyliin Riksussa tms.) nappasi melkein aina mun pakettini itselleen :<<< Eli on hyvin mahdollista, että alveja joutuu pulittamaan, mutta jos kamat on maksanu 140e, niin noin 30e alvit tulee päälle.
Jos paketin hinta (sisältäen postarit) on yli 50e, niin ne saattaa napata sen joka tapauksessa...
Oon todennu, että sama se tilaanko enempi vaatteita ja en maksa postareita, mut alvit, vai tilaanko vaan pari juttuu, maksan postarit ja pienemmän alvin. Mieluummin kuitenkin tilaan enemmän kamaa.
Plussaa on btw se, että hajuvesistä ei muistaakseni mene alveja, ainakaan en ole koskaan joutunut kustantamaan niistä mtn.

Itse olen maksanut PayPalilla, koska... hitto se on maailman paras tapa maksaa (inhoon, kun suomalaiset nettikaupat ei oo vielä kehittynyt tähän tilanteeseen). Lisäks PP ois turvallisempi kuin kortilla maksaminen, koska en tykkää antaa korttini numeroa ympäri internettiä joka perhanan nettikauppaan, + jos mua koijataan, PayPal auttaa rahojen saamisessa takaisin.
Handelsbankenin electroneissa kannattaa muistaa, ettei sitä voi liittää PayPaliin, mutta muita kyllä voi :D
Mut muistaakseni jossain vaiheessa YA ainakin huoli electroneja, jos niissä on verified by visa päällä.

Yleisesti YA on hyvä paikka, joskus vatuttaa se, että jos ostan jotain ja maksan ne, sit tulee pari pvää myöhemmin mailia, että se mun ostama tuote onkin mystisesti sold out ja voin joko ostaa jotain tilalle tai sit saan rahani takas...
Lisäks vaatteet ja muut kamat, mitä olen sieltä ostanut on olleet laadukkaita ja kestäneet käyttöä hyvin.
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

1 tykkää.
shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja fudge » Ma Loka 24, 2011 6:14 pm

neo-giri: itse olen tilannut kerran coolJAPANstoresta ja siitä jäi itselleni tosi hyvät kokemukset. Paketti tuli yllättävän nopeasti ja kaikki oli täysin kunnossa. CoolJAPANstoressa käy maksutavaksi tosiaan vain PayPal, mutta PayPalilla maksamiseenhan ei tarvitse luoda itse tiliä kyseiseen järjestelmään. Cooljapanissa kun olet tilaamassa pakettiasi ja siirryt maksuvaiheeseen, järjestelmä heittää sinut suoraan PayPalin sivuille, johon vain täydennät tietosi.
Kuva
Like a rising dragon I face the skies
Breaking through the clouds I seize the light of the morning moon

fudge
Roudari

ViestiKirjoittaja Wiivi » La Helmi 11, 2012 11:56 am

Pientä neuvonpoikasta kaipaisin asiaan:

Yesasiasta laitoin tosiaan isän tilaamaan (ilmeisesti PayPalilla hän tilasi kun sinne hänet neuvoin, tiedä sitten tilasiko sittenkin muuta kautta) muutaman levyn, sen verran että postikulut tuli ilmaiseksi kuitenkin.
Nyt isä sanoi että mitään ilmoitusta tilauksen hyväksymisestä (ilmeisesti sähköpostiin pitäisi kai tulla jokin varmistus yleensä?), onko tämä tapahtunut useammille? Onko tämä siis ihan normaalia ja onko tilaus nyt hyväksytty vaikka mitään ilmoitusta ei ole tullut, sitä tässä ihmettelen.

Joka tapauksessa tää on eka kerta kun sain isän suostumaan ulkomailta tilaamiseen, joten tän kerran on paras kans onnistua - koska toista ei sitten tuu :D
"We Rock" -Reita, The GazettE
RIP Isshi ♥

Girugamesh 08032011 Nosturi ♥

Wiivi
Fani

ViestiKirjoittaja neo-giri » La Helmi 11, 2012 5:38 pm

Wiivi: Itsekin olin vähän 'apuaa', kun mitään vahvistusviestiä ei sähköpostiin YesAsiasta kuulunut, vaikka tilausnumero vai mikä lie oli näytölle jo pamahtanut ja tämmöstä. Siinä sitten odoteltiin ja about viikon päästä tuli viesti että tilaus on shipattu:D Uskoisin, ettei sullakaan oo siis syytä huoleen, mikäli rahat on tililtä/paypalista(?) mennyt ja osoitteet yms on oikein^^

Tosiaan, joululahjat tuli tilattua YesAsiasta ja coolJAPANstoresta ja hyvin pelasivat molemmat o/ coolJAPANstoressa on miinuksena vain se, etten saa itse tilata mitään, eikä iskä suostunut PayPalia tekemään... Onneksi kaveri oli kuitenkin ihana ja tilautti levykäisen minulle;w;<3 Mälsää tosta PayPalin tarpeesta teki myös se, että PayPal otti vielä jonkun oman noin viiden euron lisämaksunsa, joten ~27€ levyn hinnaksi tuli loppujen lopuksi hitaimmalla postituksella muutaman sentin yli 40€ :/

YesAsia tilaukseni maksoi sen n.35€ ja pakettiin oli lätkäisty hinnaksi 8dollaria vai miten se nyt oli:'D Mikäpä siinä.

Imo tästä lähtien tilaan mieluummin YesAsiasta kuin CDJapanista, mikäli tuote YA'n hyllyiltä löytyy - sen verran kiva tuo postimaksottumoos oli ja postitusaika oli ihan tarpeeksi nopea minulle^^ (jaksaisin odottaa vaikka puoli vuotta, jotan n.20päivää on oikein kivaXD)

Niin ja aivan, tuli todettua, että isäukko sai hoidettua YA-tilauksen ilman PayPalia o/ Kannattaa siis kokeilla ihan 'normi' maksutapaa, ellei PayPalilla kykene/halua syystä tai toisesta maksaa^^

Sitä vaan mietin, että YA'sta tilaamani tuotteen infosivulla luki, että paketin mukana pitäisi tulla joku puljun ilmaishöskä, mutta eipä tullut - olen hyvin vihainen>8( Not, mietityttää vain:'D
Gitchi Gitchi Goo !!

neo-giri
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Wiivi » La Helmi 11, 2012 5:46 pm

neo-giri: No hienoa, nytpä ainakin tietää että on ihan normaalia, kaipa tuo on sitten(kin?) onnistunut :D

Itsellä ei tosiaan ole kokemusta kuin Levykauppa Äxän nettikaupasta, joka kyllä toimii ihan hyvin. Hidas toimitus ja valtavat hinnat aina välillä, mutta toimittaa ainakin levyt ihan kunnossa. Huonoa juttua tulee sitten siitä odottelusta, kun kukaan ei missään ilmoita että hei tää levy onkin jo loppuunmyyty. Monesti on joutunut kyselemään tuotteen perään kerran jos toisenkin ja hyvä kun sitä levykäistä saa lopulta käsiinsä ollenkaan. Useammin kuin kerran myös toimitettavan levyn kansi on kamalan naarmuilla tai jopa rikki, mistä tulee kyllä miinusta :<
"We Rock" -Reita, The GazettE
RIP Isshi ♥

Girugamesh 08032011 Nosturi ♥

Wiivi
Fani

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ma Helmi 25, 2013 10:33 pm

Teen joskus maaliskuun alussa isomman tilauksen Amazon.co.jp:hen, CDJapaniin ja/tai Closet Childiin. Kiinnostaako ketään postikulujen jakaminen?

gnrbu
Vuoden Kaoru

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä