Kaupat ja ostaminen

Yleistä keskustelua liittyen japanilaiseen musiikkiin.

Kaupat ja ostaminen

ViestiKirjoittaja tiku » To Syys 04, 2008 11:02 am

Vaikka levyjä alkaa olla hyvin saatavilla, on silti varmaan hyvä kerrata että mistäs sitä musiikkia saikaan?

Kyllä, mulla on tylsää. Ja piti koulun harjoitusta varten jo kerrata näitä.

Listaan nyt joitain mitä itse tiedän / löydän muilta foorumeilta. Korjatkaa jos teen jonkun virheen ja unohdan jonkun joka pitäisi olla listassa.

Suomalaiset

MirriMusicsivuille
maksutavat: Visa Electron, MasterCard tai postiennakko
+ luotettava
+ suht nopea
+ ystävällinen palvelu (tikun kokemuksella)
- toki ne levyt saisi ehkä vähän halvemmalla muualtakin...
+ ...mutta ei näin laajalla valikoimalla (puhutaan nyt suomalaisista kaupoista)

Epe'ssivuille
maksutavat: Visa Electron, MasterCard tai postiennakko. Myymälä Tampereella.
+ kohtuuhinnat
+ luotettava

CDONsivuille
Maksutavat: Visa Electron, MasterCard tai lasku
+ luotettava
+ kohtuuhinnat
- toimitus saattaa viipyä, ei tosin aina

Levykauppa Äxsivuille
Maksutavat: Visa Electron, MasterCard, postiennakko ja PayPal. Myymälä Helsingissä, Oulussa, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Turussa
+ luotettava
+ suht nopea
+ paljon levyjä, eikä pelkästään eurooppalaisia julkaisuja
- ....tosin hinnat voi aiheuttaa heikotusta niissä japanilaisissa painoksissa
- jonkin verran ollut epäselvyyttä siinä, löytyykö mainittuja levyjä vai ei

Blipposivuille
maksutavat: Visa Electron, Master Card ja postiennakko. Myymälä Helsingin Kampissa.
+ japanilaista ja korealaista poppia
+ jonkin verran j-rockia
+ poppareille löytyy muitakin kuin levyjä
+ luotettava
- hinnat saattavat olla korkeita

Huutosivuille
Niin, tiedän. Se on nettihuutokauppa. Kaikkea mielenkiintoista kyllä löytyy, jos jaksaa pitää silmällä ja osaa käyttää oikeita hakusanoja. Luotettavuus ja maksutapa taas on ihan myyjäkohtaista. Yleisin taitaa kyllä olla tilisiirto.

+ Anttilan ja pienten levykauppojen hyllyjä kannattaa katsella sillä silmällä, ainakin eurooppalaisia julkaisuja saattaa löytyä.

Ulkomaalaiset

CD Japansivuille
maksutavat: Visa Electron, MasterCard, PayPal
+ paljon levyjä
+ jonkin verran lehtiä
+ kohtuuhinnat
+ yleensä aitoja
+ first press merkitty selvästi
+ ostopisteet joilla saa alennuksia
+ luotettava
+ englanninkieliset sivut
- ...postimaksut saattaa olla korkeita?
- vanhojen levyjen toimitus voi viipyä
- tulliriski
- tuo sivujen haku kusee xD ei kannata masentua jos ei löydy, käyttäkää Googlea vielä

YesAsiasivuille
maksutavat: Visa Electron, MasterCard, PayPal
+ suht paljon levyjä, myös korealaisia
+ ...ja lehtiä, doramaa, etc.
+ yli 25 euron tilaukset ilman postimaksuja
(+/- söpöjä leluja tilausten mukana)
- korkeammat hinnat ehkäpä
- tikulla meinasi mennä hermot ostoskorisysteemin kanssa, plus ettei sähköpostia kuulu tai näy
- tulliriski

Brand Xsivuille
maksutavat: käteinen postissa (jenit, kirjattu kirje), PayPal
+ indies-levyjä löytyy kiitettävästi
+ myös ulkomaantilaukset onnistuu sähköpostilla
- sivut vain japaniksi
- postittaa EMS:llä -> kalliit postimaksut

Closet Childsivuille
maksutavat: PayPal. Myymälä Japanissa :'D
+ myy siis käytettyjä levyjä -> mahdollisuus löytää loppuunmyytyjä julkaisuja
+ myös ulkomaantilaukset onnistuu sähköpostilla
+ ystävällinen palvelu
- sivut vain japaniksi
(+ mutta silti selkeät)
(- levyt saattaa mennä sillä aikaa kun odotat vastausta sähköpostiin)

J-xyzsivuille
maksutavat: käteinen postissa (kirjattu kirje), PayPal
+ lähetetään lahjana -> eivät jää tulliin
+ myy oheiskrsääsää
- kalliit postimaksut
- meileihin ei vastata kovinkaan nopeasti/ ei ollenkaan
- välillä tavaroita saa odottaa monta kuukautta
(Kiitos Rikulle tästä.)

HMV Japansivuille
maksutavat: VISA, Master Card
+ kohtuuhinnat
+ iso valikoima
+ helppokäyttöinen
+ hyvä asiakaspalvelu
+ nopea postitus...
- ...EMS:llä, joka taas maksaa
- Visa Electron ei taida käydä
(Kiitos Memleille tästä.)

Visual Shoxxsivuille
maksutavat: PayPal
+ lehtiä, fanikrääsää (ja pienkrääsää, kuten koruja)
+ harvinaisuuksiakin
+ nopea postitus
- EMS
- hinnat saattavat olla korkeita?
(Kiitos Orkristille ja Memleille tästä.)

Third Stagesivuille
maksutavat: käteinen postissa (jenit, kirjattu kirje)
+ myy myös käytettyjä levyjä
+ suht edulliset hinnat
- EMS
- Sivut on aika vaikeakäyttöiset...
- ...ja vaatii erikseen rekisteröitymisen

Rock ID Shopsivuille
maksutavat: Tilisiirto ulkomaille
+ fanikamaa keikoilta levyjen yms. lisäksi
+ tavarat saa halvemmalla kuin keikalta
- hidasta
- postikulujen lisäksi vielä tilisiirrosta aiheutuvat kustannukset
(Kiitos Dobnulle tästä.)

Toki löytyy vielä lisää, mutta etsin myöhemmin. Jos kukaan voi vaan kertoa seuraavista, olisin kiitollinen: Tokyo Arena ja VisuSky.

Kokemuksia, vinkkejä, kysymyksiä, neuvoja ja keskustelua. Kiitos.
Tulen selittämään myöhemmin lisää, nyt alkaa jo kyllästyttää kirjoittaminen.
Viimeksi muokannut tiku päivämäärä Ti Helmi 03, 2009 2:29 pm, muokattu yhteensä 14 kertaa

tiku
Teknikko

Re: Kaupat ja ostaminen

ViestiKirjoittaja Riku » To Syys 04, 2008 12:17 pm

Hei kiitos tiku, tuosta Closet Childin osoitteesta. Etsin tuota sivua kissojen ja koirien kanssa viime viikolla, enkä löytänyt. Kiitos~ Ja jos joku viitsisi neuvoa tyhmää, että mitenkä sieltä oikeastaan saakaan tilattua ulkomaille levyjä?

Omalta kohdaltani voin noista mainituista verkkokaupoista sanoa, että kaikki, mistä olen tilannut, ovat olleen luotettavia. CDONin tilauksissa tosin kestää yleensä aika tuhottoman kauan tai ne levyt ei tule ollenkaan, mistä tietty infotaan vasta parin kuukauden venailemisen jälkeen. Mirrimusic kuitenkin on suomalaisista se, josta olen eniten tilannut - siinä ei ole muuta huonoa kuin korkeat hinnat joissakin tuotteissa.

CDjapan on varmaan luotettavin verkkokauppa ever. Sieltä on kaikki tulleet nopeasti ja plussaa noista first presseistä, jota sitä kautta on saanut hankituksi. Tosin ne postikulut on aika päätähuimaavia toisinaan, mutta eipä juurikaan noita levyjä muualtakaan saa tilatuksi.

J-xyz
Verkkokauppa, josta saa kaikenlaista oheissälää kiertuekamoista eteenpäin. Paikkaa pyörittävät yksityiset ihmiset, jotka tilaavat kamat Japanista ilmeisestikin Singaporeen, josta ne sitten lähetetään. Paketit lähetetään lahjana, eivätkä ne siis jää tulliin - ainakaan omalla kohdalla ei ole näin käynyt.
Miinuksena se, että postimaksut on aivan järkyttäviä, maileihin ei vastata kovinkaan nopeasti/ ei ollenkaan ja välillä tavaroita saa odottaa monta kuukautta. Hyvänä esimerkkinä viiden kuukauden odotus yhteen paitaan, joka kuitenkin lopulta sitten tuli. Mutta jätkät, jotka tuota pyörittävät, ovat kuitenkin reiluja ja lähettävät uuden tuotteen, jos jokin tilaamasi on loppu tms.
Kuva

Riku
Teknikko

ViestiKirjoittaja tiku » To Syys 04, 2008 2:37 pm

Riku kirjoitti:Hei kiitos tiku, tuosta Closet Childin osoitteesta. Etsin tuota sivua kissojen ja koirien kanssa viime viikolla, enkä löytänyt. Kiitos~ Ja jos joku viitsisi neuvoa tyhmää, että mitenkä sieltä oikeastaan saakaan tilattua ulkomaille levyjä?

Ole hyvä. Itseasiassa osaan neuvoakin.

"Internatinal order is is available. detail → click"
Siellä on ohjeet. Eli suomeksi:
Avaat sähköpostissa uuden viestin kirjoituksen, vastaanottajaksi inter_cd@closet-child.com ja otsikoksi vaikka Order.
Itse viestiin sitten kirjoitetaan seuraavat tiedot:
name,
shipping address,
telephone number,
payment method,
shipping method
Payment method on miten maksaa. Jos valitsee PayPalin, pitää laittaa PayPalin sähköpostiosoite myös siihen kohtaan. Tuossa lukee kyllä Visa ja MasterCard, mutta en sitten ole ihan varma miten ne käytännössä onnistuis... Mene ja tiedä. Shipping methodiin joko EMS, Air Mail tai Registered Air Mail. Kallein -> halvin. Noiden lisäksi vielä laittaa linkit tuotteisiin niiden kaupasta mitä haluaa ja lähettää sähköpostin.
Jossain vaiheessa tulee sitten vastauksena onko tuote/tuotteet vapaana, maksuhjeet ja lopullinen hinta postituksineen.

Mua melkein itkettää, ettei PayPal toimi mun kortilla. Yritin siis kerran tilata tuolta, mutta homma vähän tyssäs. Mutta ystävällisen vastauksen sain vaikka jouduin peruuttamaan tilauksen.

Ja kiitos tuosta J-xysistä, lisään sen tuonne ekaan viestiin jos sopii n___n

Matsuo, ole hyvä myös n___n Kiva et olin avuksi. En nähnyt turhaa vaivaa, wow!

Matsuo kirjoitti:(hei muuten miten tuolla yesasiassa onnistuu visa electronilla se maksaminen? Ku en oikee osaa et jos joku osais neuvoo tai jotai? :3)

Siinä vaiheessa kun on vienyt kaikki ostoskoriin ja sit alkaa tekee tilausta, siellä kysellään kaikkia postitusosoitetta ja laskutusosoitetta, jossain vaiheessa voi valita maksutavaksi Visa Electronin ja sitten kirjoittaa kortin numeron, kestopäivän, kortinhaltijan nimen (sun kortti -> sun nimi) ja sitten takaa ne kolme numeroa. Ja sitten jatkaa eteenpäin. Noin mahdollisimman epäselvästi selitettynä, jännitän itseasiassa vasta toimiiko se omani edes siellä T___T)

tiku
Teknikko

ViestiKirjoittaja Orkrist » To Syys 04, 2008 8:30 pm

Sen verran korjaan, että YesAsian postimaksuttomuuden raja on 25 euroa, ei 30. :)

Lisäksi on totta kai Visual Shoxx, singaporelainen nettikauppa, joka myy pääasiassa lehtiä, fanikrääsää ja muuta pikkusälää kuten korvakoruja. Maksuvaihtoehtona on pelkkä PayPal ulkomaisille asiakkaille. En itse ole tilannut, mutta käsittääkseni postittamisessa kestää melko kauan, ja jotkut tavarat ovat melko tyyriitä. Joku Visualista ostanut osaa varmaankin kertoa tarkemmin~
here's the truth - baby, here's the truth.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Memlei » To Syys 04, 2008 9:06 pm

Lisäisin tohon tikun listaan vielä HMV Japanin. Verrattain edullinen mesta ja erittäin luotettava ja helppokäyttöinen. Lähettävät paketit aina EMS:llä, eli paksat saattavat olla perillä jo muutama päivä tilauksen jälkeen (tästä syystä postimaksut tosin ovat melko korkeita). HMV:llä on laaja valikoima niin japanilaisia lehtiä, musiikkia, elokuvia kuin tv-sarjojakin, ja asiakaspalvelu toimii viikonlopunkin yli, toisin kuin useimmissa muissa nettikaupoissa. Mahdolliset maksutavat taitavat olla ainoastaan VISA tai Master. Suosittelen lämpimästi~!

Orkrist kirjoitti:- - käsittääkseni postittamisessa kestää melko kauan, ja jotkut tavarat ovat melko tyyriitä. Joku Visualista ostanut osaa varmaankin kertoa tarkemmin~
Itse asiassa VShoxx on aivan älyttömän nopea postituksen kanssa. Lähetykset tapahtuvat aina EMS:llä, ja tavarat lähtevät lähes aina käytännössä maksua seuraavana päivänä. Oon tuolta joskus joitakin lehtiä tilannut, ja paikka on todellakin luotettava, eivätkä tuotteetkaan mun mielestä kovin kalliita ole - etenkin, kun monet niistä ovat varsin harvinaisia. :)
Myöhemmin, kun Albert oli kuollut, Jack käsitti, että Albert keräsi hyviä päiviä
niin kuin muut ihmiset keräsivät kolikoita tai postikorttisarjoja.

Memlei
Teknikko

ViestiKirjoittaja Elindar » To Syys 04, 2008 9:29 pm

iso kiitos ja kumarrus, kun tuollaisen olet saanut väkerrettyä, tiku. tuosta on varmasti hyötyä monelle. :3

itse suosin lähes poikkeuksetta CDJapania, se ei ole pettänyt vielä kertaakaan -- lukuunottamatta tätä viimeisintä kertaa, itse asiassa. ennakkotilasin lehden sieltä ja ihmettelin, kun sitä ei ole vieläkään lähetetty, vaikka kyseinen numero tuli ulos jo maanantaina [yleensä kun ne on tosi nopeita näiden juttujen kanssa]. no, tänään tuli sitten mailia ja pahoittelivat, et lehden saatavuudessa on ollut ongelmia, mutta lupasivat kyl toimittaa sen sit mahdollisimman pian. :ooo yhyy, no ehkä mä jaksan odottaa.
mutta tosi hyvä kauppa todellakin.

ja samaa sanon kun memlei, et mullakin toi visual shoxxin yksi tilaus tuli suhteellisen nopeasti, alle viikossa muistaakseni. :3 hieman epäilytti aluksi, kun kauppa on tuolla lailla blogimuodossa etc, mut erittäin positiivinen maku jäi ainakin ton tilauksen jälkeen.

pitää vielä joskus kokeilla tota HMV:täkin, vaikuttaa mielenkiintoiselta paikalta~ [med mielenkiintoinen valikoima kaikkea. 8)]
七転八起。

Elindar
Roudari

ViestiKirjoittaja korvapuusti » Pe Syys 05, 2008 11:43 am

ai vitsi, kiitos tosiaan hirmusesti tuosta listasta--- siitä on tosi paljo apua. :----)

cdonista sanon sen verran, että ko tilasin tässä pari levyä tiistaina, niin ne oli jo tänään postilaatikos. hämmästyin kyl, ku olin varautunu, että menis viikkoja, niinku muutamilla muilla. mutta ilmeisesti sieltä tulee nopiaaki tavaraa.
meow meow meow

korvapuusti
Bändäri

ViestiKirjoittaja Dobnu » Pe Syys 05, 2008 3:28 pm

Minä voisin tulla kertomaan kokemuksiani Rock ID:stä. Mun mielestä loistava kauppa ostaa kaikkea krääsää, jos keikalla on loppunut joko tavara tai raha, mitä käy usein. Vaikka ensin vähän epäilytti tilaaminen, se kuitenkin sujui hyvin. Maksoin Visa Electronilla, mutta asian teki mutkikkaaksi se, että maksu piti tehdä tilisiirrolla ulkomaille. Se vaati hieman koodikielen opettelua, mutta oli loppujen lopuksi hyvin yksinkertaista. Ainakin OP:n sivuilta löytyy erittäin kattava tietopaketti ulkomaille maksamiseen, ja jopa minä, joka olen erittäin kärsimätön ja huolimaton ohjeiden kanssa, onnistuin saamaan rahani perille. :'D
Miinuksena sanoisin ehkä ajan, koska tein tilaukseni elokuun alussa ja se tuli perille eilen. Postituksessa meni pari viikkoa samoin kuin siinä, että pankki sai siirrettyä rahani Saksaan. Toisaalta siirtoaika voi riippua pankista ja tapauksesta eikä sen kestäminen johdu ID:stä. Plus kannattaa varautua siihen, että postikulujen lisäksi joutuu maksamaan myös tilisiirrosta aiheutuvat pankkikustannukset myös ID:n puolesta. Kuitenkin voin suositella ID:tä, tulen itse ainakin tilaamaan sieltä vielä uudelleen.

Toinen, mitä käytän, on nimenomaan tämä paljon kehuttu CDJapan. Itselläni ei ole vielä ollut sen kanssa mitään ongelmia, mitä nyt RCE jäi tulliin. Mutta muuten loistavaa ja ystävällistä asiakaspalvelua, tilaukset pystyy peruuttamaan helposti ja postitusosoitteenkin sain kerran vaihdettua ilman ongelmia. CDJapan on vakipaikka, jonne lähtee tilaus aina, kun jotain haluan.

YesAsiasta minulla taas on kahdenlaista kokemusta. Tilasin sieltä tammikuussa Vioredin kaksi sinkkua, helmikuussa minulle ilmoitettiin, että tavara oli loppunut, eli sinkut jäivät saamatta. Kuitenkin tilasin sieltä kesällä Neo Genesiksen ja se tuli hyvin ja nopeasti perille. Kuitenkin YesAsiaa käytän vain, jos en löydä tavaraa CDJapanista, vaikka YesAsia saattaakin olla halvempi.

Dobnu
Teknikko

ViestiKirjoittaja Lemia » Pe Syys 05, 2008 4:59 pm

Tuosta CDON.com:ista, ei minulla ainakaan tilaukset kestäneet kauaa.
En muista tarkkaan sitä, kauanko toimituksessa meni, mutta ei siinä kauaa mennyt. Muutama päivä vaan. o__o

Mutta miinuksena vois laittaa sen, että vaan 18-vuotiaat voi tilata (ellei hujesta *köh*). Plussapuoli taas on se, että minun levyt ainakin oli tosi halpoja/kohtuuhintaisia miten asian sitten näkeekään, ja se, että postikulut on aina korkeintaan sen kolmisen euroa. (Oliko se tarkka 2.95 tms?)

Toistelin tässä kyllä jo sanottuja asioita, mutta no. ^^''
Ja kiitos tiku osotteista, tämä on kätevä, ja nyt tiedän mistä löydän nämä jos tartten~
Ai niin, entäs sitten jos paketti jää tulliin ? o.O
Velaksi otettua mielenterveyttä.

Lemia
Teknikko

ViestiKirjoittaja Crystal » Pe Syys 05, 2008 5:27 pm

korvapuusti kirjoitti:cdonista sanon sen verran, että ko tilasin tässä pari levyä tiistaina, niin ne oli jo tänään postilaatikos. hämmästyin kyl, ku olin varautunu, että menis viikkoja, niinku muutamilla muilla. mutta ilmeisesti sieltä tulee nopiaaki tavaraa.

Minäkin varauduin siihen, että siihen menisi viikkoja, mutta sain tietää äidiltäni, että paketti oli lähtenyt eilen ja siten se tulee maanantaina(tilasin 3 levyä viime viikonloppuna). 8) Hyvä puoli CDON:issa on hinnat. Sitten kun lisää halvat postikulut(2,95 aina), nii hyvä juttu mielestäni. Huono puoli on vaa se 18 vuoden iän vaatimus nettikaupassa asioimiseen.

Olen CDON:in lisäksi asioinut Mirri Musicissa, kun tilasin netistä Larukun kiertuepaidan. Luotettavaa ja hyvää palvelua sain, vaikka mielestäni postikulut oli korkeat (=olen pihi, tiedän -.-').
Minulla olisi kysymys: Olen harkinnut tilata joskus YesAsiasta koska kuulin että sieltä ei tule postikuluja(korjatkaa jos olen väärässä). Kun ulkomailta tilataan, joutuuko maksamaan tullimaksuja yms. vai tuleeko se vain Postiin/postilaatikkooni kuluitta?
Last.fm ~ Livejournal
It's only death silence. Do you hear it?
Avatar by asuka_tsuzuki from LJ.

Crystal
Teknikko

ViestiKirjoittaja tiku » Pe Syys 05, 2008 6:08 pm

Kiitos kiitoksista. Oikeasti.

Listaa päivitetty~
Kiitos kaikille neuvojille.

Crystal kirjoitti:Minulla olisi kysymys: Olen harkinnut tilata joskus YesAsiasta koska kuulin että sieltä ei tule postikuluja(korjatkaa jos olen väärässä). Kun ulkomailta tilataan, joutuuko maksamaan tullimaksuja yms. vai tuleeko se vain Postiin/postilaatikkooni kuluitta?

Kuten sanottu, YesAsiasta saa tilauksen ilman postikuluja jos tilaa yli 25:n euron arvosta.

Ja tulliin paketin ei pitäisi jäädä, jos se ei ylitä... mikä se raja oli? Joku 40-50 euroa. Sen ylittävä saattaa jäädä ja silloin tulli laittaa kirjeen kotiin. Mutta eihän se aina jää. Ei mun joku 50 euroa maksanu DVD (limited versio, jos joku ihmettelee hintaa xD) jäänyt tulliin postimaksuineenkaan.
Lisätietoja kuitenkin täältä.

Niin. Miun kokemukset. MirriMusicissa on mukava palvelu ja tuotteet tosiaan tulee nopeasti - olen kuullut samaa isältänikin. Se oikeasti ihmetteli kun levy tuli seuraavana päivänä. Epe's on kanssa jees, tosin oon ostanu sieltä vain joskus kauan sitten kun löysin Despan levyn alesta. CDONissa tosiaan muut tilaukset tullut ajallaan, mutta j-rock on joko jäänyt jälkitilaukseen tai viipynyt - ilmeisesti se on tapauskohtaista sitten. Eikä Visa Electronilla tilaaminen onnistu koskaan mulla T___T Mutta laskulla maksaminen toimii. Tai eivät ole vielä valitelleet etteivät olisi saaneet multa rahoja. Levykauppa Äx on kanssa jees, jos tahtoo eurooppalaisia julkaisuja. Luultavasti myös aika hyvä niille, jotka ei ulkomailta saa tilattua. Yhteistyö JRockSuomen kanssa on jees. CD Japan on rakkauteni hintojensa, selkeytensä, kuponkiensa ja ostopisteidensä ansiosta. Mutta kuten sanottu, joskus haluamansa löytää paremmin kun laittaa googleen "cdjapan haluttunimitähän".
YesAsia on kokeilussa, vähän pelottaa miten käy. Third Stage myös, tulen sitten kertomaan siitä lisää myöhemmin.

tiku
Teknikko

ViestiKirjoittaja illusia » Ti Syys 09, 2008 7:29 pm

Tälleen hiukan aiheesta sivuten ehkä, mutta osaako kukaan neuvoa tuon PayPalin käyttöä? Olen ostamassa eräältä yksityiseltä ihmiseltä levyä, ja maksu pitäisi hoitaa tuon kautta ja arvaatka osaanko? Eikä silleen ala vituttaan jos en sitä sen takia saa, koska kyseistä levyä sai vaan keikoilta / artistin postittamana. Anygays.

Mikä mua tässä eniten mietityttää on se käykö tuossa Visa Electron, jos siinä on se verified by visa-systeemi? Mistä sen saa laitettua siihen korttiin? Mistä sen kortin numeron näkee? Etc etc?

Auttakaa ihmistä hädässä, kaikki tieto PayPalista tulee tarpeen. DDD::

// tiku, kiitos. Meinasi paniikki iskeä, koska tietenkin minulla on sieltä Osuuspankista tuo kortti, mutta:

Osuuspankki kirjoitti:Olemme parantaneet OP-Visa Electronin ja OP-Visa Debitin käytettävyyttä verkkomaksamiseen. Jatkossa voit käyttää korttiasi niissä liikkeissä, jotka hyväksyvät Visa -kortit. Parannuksen myötä kortin käytettävyys laajenee muun muassa PayPaliin ja Amazoniin.
Veryfied by Visa palvelua käyttävissä verkkoliikkeissä maksaminen edellyttää kortin liittämistä kyseiseen palveluun.

Eli taidanpa uskoa tuota. ^-^

//

Jep, kyllä tuonne PayPaliin käy Osuuspankin Electron. Tuli juuri todettua.
Viimeksi muokannut illusia päivämäärä Ma Syys 15, 2008 7:17 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
dream brother, my killer, my lover.

illusia
Fani

ViestiKirjoittaja tiku » Ke Syys 10, 2008 6:20 am

illusia kirjoitti:Mikä mua tässä eniten mietityttää on se käykö tuossa Visa Electron, jos siinä on se verified by visa-systeemi? Mistä sen saa laitettua siihen korttiin? Mistä sen kortin numeron näkee? Etc etc?

Auttakaa ihmistä hädässä, kaikki tieto PayPalista tulee tarpeen. DDD::

Riippuu minkä pankin Visa Electron. Ainakin Nordean ja Sampon kortit käy, mutta Osuuspankin ja Aktian ei. Lisäksi korttiin pitää olla verified by Visa-systeemi, muuten PayPal ei toimi. Siitä tosin pitää kysyä pankiltaan, mutta mulla nyt tuli automaattisesti kun pyysin nettitunnukset. Ilmeisesti joillain pankeilla pitää muuttaa sivujen kautta vielä joku asetus. En tiedä, joku enemmän tietävä saa kertoa.
Kortin numero taas on se edessä oleva pitkä numero. Takaa löytyy vain.... turvanumero?
Ja aika hyvät oppaat PayPaliin löytyy täältä ja pdf-muodossa täällä.

Toivottavasti tuosta oli apua.

tiku
Teknikko

ViestiKirjoittaja Nessie » La Syys 27, 2008 1:10 pm

Osaisikohan joku täällä auttaa tyhmää, kun olen yrittänyt saada Nordean Visa Electroniani rekisteröityä PayPaliin, mutta se antaa vaan kyseisen virheilmotuksen "This card has been disabled for entry into the PayPal system. Please add a different card. You may also contact us using this form." Mikäköhän on mahdollisesti ongelman nimi?

// Ja mulla on tuossa kortissa Verified by Visa.

// Ainiin ja sitä piti kysyä vielä että jos/kun paketti jää tulliin, joutuuko siitä sitten maksamaan jtk ylimäärästä? Vai miten siinä sitten menetellään...?
3! 2! 1! ACTiON!

Nessie
Fani

ViestiKirjoittaja sshokora » Su Loka 12, 2008 2:30 pm

Tuli muuten mieleen suomalaisista kaupoista, kun katselin vähän hintoja...
Dir en greyn Uroboros tulee myyntiin CDON.comiin sekä Mirri Musiciin, joista jälkimmäisessä se on jo ennakkotilattavissa. CDON.comissa sen voi ennakkotilata myöhemmin, mutta tiedot näytettiin jo nyt.

Otetaan esimerkiksi albumin toiseksi kallein, Limited Edition-versio. Se sisältää normaaliversion kappaleiden lisäksi kolme lisäkappaletta (ASoM unplugged sekä japaninkieliset versiot kahdesta levyllä englanninkielisenä olevasta kappaleesta) sekä Bonus Tracks-osion, ainakin CDON.comin mukaan. Katsahdin hintoihin ja järkytyin.

Mirri Musicissa sama versio maksaa 36.50€ ja CDON.comissa 18.95€, mikä on noin 51,9 % ensin mainitusta. Toisin sanoen sama levy on CDON.comissa puolet halvempi! ... eh, tuntuu aika hurjalle, eikö vain?

Okei, en tiedä mikä tässä oli pointti ja miksi kirjoitin tämän, mutta... en tiedä. Pakollinen tunne kirjoittaa?
- I can't open myself up to anyone, I can't believe in anyone at all
And I can't see anything, the ray of light disappears and will dry up -

sshokora
Teknikko

ViestiKirjoittaja Laruko » Ti Loka 14, 2008 10:45 am

Nessie kirjoitti:
// Ainiin ja sitä piti kysyä vielä että jos/kun paketti jää tulliin, joutuuko siitä sitten maksamaan jtk ylimäärästä? Vai miten siinä sitten menetellään...?

Riippuu ihan siitä,onko tullitädit hyvällä vai pahalla päällä : D Minulle kävi myös joskus niin että tullitäti(tais kyllä olla setä 8DD) sanoi :" jaahas, vain cd:eitä, antaa mennä", ja en joutunut maksamaan mitään.

Huonolla onnella joudut tosiaan maksamaan tulleja maksamaan tulleja :/ En nyt muisya paljonko cd:eistä/dvd:eistä joutuu maksamaan, mutta lisätietoa saat varmasti tullin sivuilta
凛々SAMURAI

Laruko
Fani

ViestiKirjoittaja tiku » To Marras 06, 2008 9:04 am

^Teoriassa CD-levyistä ei joudu maksamaan, mutta DVD-levyistä kyllä. Mutta niin.

Tuun vinee.
Arghklgaw YesAsia. Siellä on liian laaja valikoima toimivuuteen nähden :''D Eli siis, yritin tilata kaksi lehteä ja singlen. Ensiksi piti odottaa melkein kuukausi, että tavarat saatiin kerättyä. Toista lehteä ei sitten löytynytkään. Eivät sentään kuitenkaan veloittaneet postareita. Sain paketin ja noin, mutta sitten tuli sähköpostia, ettei rahoja saatu. "Lähetämme erikseen sähköpostia, jos emme uuden yrityksen jälkeen saa veloitettua." Toista sähköpostia ei kyllä ole kuulunut, mutta kun yritin laittaa uuden tilauksen, se ilmoitti ettei mun kortilla voi tilata.
(Outoa myös, että mun welho-osoitteeseen ei mitään YesAsian meilejä tullu, mutta sitten kun laitoin ne menemään myös Hotmailiin niitä alkoi tulla.)
Niin. Että ei välttämättä kannata riemuita, jos YesAsia näyttää omaavansa jotain tuotetta. Ainakaan jos shippausaika on pitkä. Yhyy.

Positiivisemmaksi voisin sanoa Third Stagen olevan suht hyvä. Kahdesti sieltä olen nyt tilannut jotain, molemmilla kerroilla onnistui hyvin. Rahat tosin pitää lähettää jeneinä postissa. (Sivuilla kuvitetut ohjeet ostamiseen <3) Omalla kohdalla onneksi mennyt perille, koska olen saanut paketitkin. (Ensimmäisen paketin mukana tuli jopa hervoton kasa flaikkuja :'D Ihmettelinkin miten yksi lehti ja cd-levy vois painaa niin paljon kuin se paketti.)
Levyjen aitoudesta en tiedä takuuta kyllä, mutta esim. tuo mun tilaama CD on aito, joten kyllä siellä sellaisia on.

tiku
Teknikko

ViestiKirjoittaja Memlei » To Marras 06, 2008 1:43 pm

^ Lol mulla on käynyt samalla tavalla YesAsiassa, mutta ongelmasta selviää sillä, että rekisteröityy sinne uudella tunnuksella ja eri sähköpostiosoitteella. Silloin ne hyväksyy saman kortin uudelleen ja voit taas tilata. xD
Myöhemmin, kun Albert oli kuollut, Jack käsitti, että Albert keräsi hyviä päiviä
niin kuin muut ihmiset keräsivät kolikoita tai postikorttisarjoja.

Memlei
Teknikko

ViestiKirjoittaja aman » Ma Marras 17, 2008 4:37 pm

Kysyin tätä jo tuolla offtopiikissa kun en ensin huomannut tätä aihetta, mutta kysyn nyt uudestaan;
Tilasin eilen yesasiasta vahingossa Yamapin photobookin. Katsoin vain paljonko se maksaa postikuluineen, enkä painanut mistään confirmista taikka laittanut mitään luottokortin numeroita. Olen kumminkin aijemmin tialnnut sieltä ja ne on kai tallentanut ne luottokortinnumerot tai jtn, koska mulle tuli sähköposti että tilauksesi on vahvistettu. Haluan perua tilauksen mutta en osaa. Lähetin niille sähköpostia että en ole tilannut tällaista kirjaa ja haluan perua sen, ja ne vastasi näin:

"we are sorry that Japanese album cannot be cancelled after the order has been placed. However, we understand your situation and we have been checking with our supplier to confirm if there is any special arrangement."

Mitä mun pitäisi tehdä, tällä olisi vähän kiire kun en halua maksaa jostain mitä en tilannut.
Ja eihän ne periaatteessa saisi edes tallentaa niitä luottokortin numeroita?

Tämä viesti on aika sekava, sori, toivottavasti siitä älyää jotain 8D

aman
Fani

ViestiKirjoittaja Fumie » Ti Marras 18, 2008 6:13 pm

^ hmm? minen ainakaan mitään osaa tuohon sanoa. @-----@

minäkin voisin tänne tulla kommentoimaan, että tilasin tuossa HMV japanista stuffia ja ihan kiltisti tulivat. :3 en tiedä kuinka kauan kesti postitus, koska preordeerasin yhden levyn ja siinä oli hässäkkää.... lisäksi sieltä pyydettiin uudestaan tilitiedot yms. jota ihmettelin. mutta voi olla, että se oli tuon ennakon takia ehkäpä. ü

ja tuohon visa electronin ei-käymiseen, tilasin visa electronin avulla (jossa ominaisuudet nettimaksuun tms), niin toimi myöskin ihan kiltisti. :3 että luulis toimivan electronin nuiden uudistuksen jälkeen,ellei toisin mainita, kaikissa jutskissa, jos sen on kortin hommaessaan hankkinut.
LES POISSONS

Fumie
Fani

Seuraava

Paluu Yleistä