Ylenpalttinen ihkutus

Yleistä keskustelua liittyen japanilaiseen musiikkiin.

Re: Ylenpalttinen ihkutus

ViestiKirjoittaja Amber » Ti Touko 26, 2015 9:42 am

Hei voitasko vähän fanitella? Sillee ihan kollektiivisesti? Kertokaa, mitä teidän lemppariartistien ja -bändien kohdalla on tapahtunut tässä viime aikoina, mistä ootte innostuneet, kuka on näyttänyt hyvältä (pics please ;D), ootteko käyneet jossain jollain keikoilla, onko tullut hyviä musavideoita, onko meheviä juoruja? :D

Mä näin tossa viime viikolla sekä Dirun että MUCCun livenä, ja voin kertoa, että tällasia feelsejä en ookaan hetkeen kokenut. ;________; En nyt halua mitenkään valtavasti kääntää veistä haavassa, koska olen itsekin pettynyt siihen, ettei Suomi mahtunut kummankaan bändin kiertueeseen, vaikka itse oonkin nyt onnellisessa asemassa eli Saksassa, heh. Sanottakoon kuitenkin, että Diru oli omassa mittakaavassaan varsin näyttävä ja aika isossa kontrastissa sukekiyon eleettömyyden kanssa, ja MUCC veti ihan järjettömän hauskan show'n, minkä lisäksi eräs pariskunta kihlautui MUCCun encoren alussa lavalla, mikä - myönnetään - oli ehkä maailman koskettavinta. No, lisää näistä keikoista voitte lukea myöhemmin JaME:sta, vinkkaan ma.

Juorupuolen asia: MUCCut kävi kasuaalisti katsomassa yhden Dirun keikoista täällä Saksassa. Siellä tais pari fania olla lähellä sydänkohtausta, haha.

Joka tapauksessa oon tällä hetkellä aika vahvasti palannut niiden bändien pariin, joihin rakastuin kymmenen vuotta sitten. Toisin sanoen kuulokkeissani ovat raikuneet varsinkin Diru, MUCC ja Plastic Tree. Jos joku on seurannut Puraa viime aikoina aktiivisesti, niin kaipaisin pientä päivitystä siitä, missä mennään! Oon jumittunut aika vanhaan musaan niiden(kin) kohdalla, mutta olis ihanaa nyt päästä takaisin kiinni nykyhetken Puraan.

Fiilistelkää tekin vähän, jooko! Jrock on parasta.

Edit: Diru-raporttini on nyt luettavissa täällä.
Viimeksi muokannut Amber päivämäärä Ke Touko 27, 2015 11:36 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

2 tykkää.
Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja gnrbu » Ti Touko 26, 2015 10:18 pm

Sori, en fiilistele bussista kännykällä sen enempää kuin että olin molemmilla Amberun mainitsemilla keikoilla mukana + vielä toisella MUCCulla Lontoossa ja komppaan täysin.

2 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Larjus » Ti Touko 26, 2015 10:18 pm

Mix Speaker's,Inc.n uusin minialbumi on niin pirun hyvä! *-* Mahtavat biisit, ja NIKA kuulostaa upeelta ja sen ääni sopii niin hyvin MIKIn kaa. Ja oli niin ihana tunne, ku olin ennakkotilannut sen levyn CDJapanin kautta niin sitä kautta sain mukana ison MSI-julisteen, jossa on jokaisen jäsenen aito nimmari (ei siis valmiiks printattu)... Melkein tulin hysteeriseks ku rullasin sen auki ja tuijotin niit nimmareita ja sitä miten iso se oli ja äää *-*

Joo mun fanittelu menee aina tällaseks puuroks XD Mutta ei voi mitään.
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

1 tykkää.
Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja Nightfall » Ke Touko 27, 2015 7:49 pm

Minä olin myös kaverin kanssa katsomassa MUCCeloita Lontoossa! Dirujen keikka oli seuraavana päivänä lähtömme jälkeen, joten se jäi näkemättä. Itse tosin en ole viime vuosina kamalasti diruja kuunnellut, enkä aiemminkaan kovin intohimoisesti, joten bändin missaaminen ei minua kuitenkaan kovin pahasti kaihertanut.

Mutta MUCC. Ööö. Sanotaanko vaikka, että en ole oikein vieläkään suostunut laskeutumaan täältä fanitushöyryilypilveltäni takaisin todellisuuteen, ja että keikkaikävä iski ennen kuin olin ehtinyt edes salista myyntipöydän luokse? Uudet biisit kuulostivat kaikki tosi hyviltä omiin korviini, ja olen toiveikas että bändin tyyli olisi jälleen kääntymässä itseäni miellyttävämpään suuntaan (ei sillä, on tämä teknotilulilulaa ollut sekin ihan hauskaa kuunneltavaa, mutta ehkä jotain muuta välillä...). Se circle pit keikan puolivälin paikkeilla tosin yllätti. Mistä lähtien MUCCun keikoilla on sellaisia harrastettu? :D
Ainoa mistä olen vähän katkera on, että tyypit soittivat Libran Pariisissa eivätkä Lontoon keikalla (Pariisi oli hetken ajan toinen vaihtoehtomme kun mietimme mille keikalle menemme). Ultimaattisia lempibiisejäni, mutta kai sitä pitää jäädä jotain odotettavaa seuraavaan kertaankin...
Suomen keikkojen kuvauskieltoja aloin myös arvostaa ihan uudella tavalla, sillä n. FUZZista keikan loppuun asti sain kurotella kaula kenossa milloin mihinkin suuntaan jotta näin bändin muutenkin kuin suoraan edessäni seisseen hyypän kameran ruudulta.
Mutta kaiken kaikkiaan aivan loistava keikka jälleen. Tatsuron ääni on mieletön ja lavaoleminen myös (no okei, koko bändin on, mutta Tatsuro~). MUCCuissa vain on jotain hauskaa ja rentoa fiilistä, josta tykkään hirveästi. Toivottavasti seuraavaa keikkaa vain ei tarvitse odotella näin monta vuotta.

Ai niin, muistin vielä toisen katkeruuden hetken: Miyan yleisöön heittämä setlist pyyhkäisi olkaani, mutta minä vain hölmönä taivastelen että wut, millä se meitä oikein nakkasi (näytti nimittäin ensin siltä, että Miya olisi heittänyt hattunsa :DD), ja niinhän se lappunen sitten päätyikin sukkelasormisemman vierustoverin hoteisiin. Nyyh.
On that day the stars
Sparkled more than anything
And I felt eternity

1 tykkää.
Nightfall
Teknikko

ViestiKirjoittaja Anraf » Ke Helmi 17, 2016 6:47 pm

Emmää tiedä minne muuallekaan voisin tästä vielä enempää avautua, mutta Tatsuro, Satoshi ja Aki yhdessä samalla lavalla on jotain mitä vois katsoa repeatella koko päivän. Tässä klippi Maverick DC:n managerin Oishin Instasta. Etenkin kun coveroivat siinä Maximum the Hormonen loistavaa biisiä, joka saa sukat pyörimään jaloissa. :b
~Here lies what is left of me. The rest is mystery. Ignore thyself.~ (Stan Rice)

1 tykkää.
Anraf
Vuoden jännitys

Edellinen

Paluu Yleistä