J-rock suomalaisessa mediassa

Yleistä keskustelua liittyen japanilaiseen musiikkiin.

Re: J-rock suomalaisessa mediassa

ViestiKirjoittaja jasper » Ti Kesä 29, 2010 9:23 am

näitä yleensä kyl on ihan miljoona, ja tääkin on jo wanha, mut tää sai mut niin hajoilemaan ja virnuilemaan, että linkkaan. ( "Ja J-rockiahan kuuntelevat vain cosplayihin hurahtaneet pikkutytöt ja muut epämääräiset nippofiilit..." )
ja taas
hierrät a i k a a s i verille

jasper
Vuoden Kiyoharu

ViestiKirjoittaja Enya » Pe Elo 06, 2010 1:25 pm

gnrbu kirjoitti: Japan Pop näyttää muuttuneen vain parempaan suuntaan, taidanpa kesällä jatkaa taas tilausta. ^^

Pakko sanoa olevani aivan samaa mieltä! Itse olen tosin suunnitellut jättäväni lehden tilaamisen ainakin hetkeksi, mutta tämän kuun numero oli kyllä sen verran positiivinen yllätys allekirjoittaneelle, että toistaiseksi taitaa lehden tilaaminen jatkua.

Ja tuolla positiivisella yllätyksellähän tarkoitan juttua hidestä, herrastahan näyttäisi olevan juttua Japan Popissa aukeaman verran parilla kuvalla maustettuna. En ole vielä ennättänyt lukea kyseistä tekstiä, mutta ainakin otsikko sai minussa jo aikaa erinäisen tunnekuohun. :'D

// Ettei tule tuplapostausta, niin lisäsin tämän vanhan viestin perään.

Eli siis Improbaturissa (Suomen lukiolaisten liiton jäsenlehti) on kolmen aukeaman juttu j-rockista: kulttuurista, pukeutumisesta, musiikista jne. sitä perinteistä. Mukana myös gallup ja tunnetuimmat bändit -osio.
Don't be afraid now, don't be afraid

'Cause when the wind takes you, it takes me, too. When you change colors, I change mine, too
Try not to think and I will try, too. And when you let go, I will let go, too

Enya
Teknikko

ViestiKirjoittaja gnrbu » Pe Elo 06, 2010 1:41 pm

Enya tai joku muu lukiolainen, olisiko mahdollista skannata juttua muidenkin nähtäville?

Minua kiinnostaa siksi, että kyseiseen juttuun yritettiin rekryta haastateltavia täältä Lafistakin. En tiedä, ilmoittautuiko kukaan vapaaehtoiseksi. Minua em. viesti ärsytti hurjasti, ja olin monta kertaa mennä heittämään sen perään vihaista kommenttia, mutta sain hillittyä itseni.

Vastareaktio aiheutui kohdasta "Erityisesti haemme faneja, joiden tyylissä J-rock -vaikutteet näkyvät vahvasti: mitä omistautuneempi, sen parempi." Ihan kuin lehti haluaisi tietoisesti vahvistaa vaikutelmaa, että kaikki jrockin kuuntelijat pukeutuvat arkisin goottilolitoiksi ja viikonloppuisin gyaruiksi eivätkä mene julkisille paikoille ilman raitasukkiaan ja jättitikkareitaan.

Minusta kuulosti siltä, ettei ilmoituksen lähettänyt Mari Suonto ollut ollenkaan kiinnostunut japanilaisesta musiikista itsestään, vaan etsi vain jonkinlaista sirkusolentoa kiinnittämään lukijoiden katseet. Pelkäsin, että juttu menisi linjalla "Mitä on jrock?" "No se on japanilainen musiikkityyli, jossa..." "Aika jännää. Miksi sinulla on muuten tuollainen nenärätti?" "No kun yhden bändin basistilla..." "Ai te siis pukeudutte joka päivä niiden bändien jäseniksi. Käytättekö te fanit muuten huumeita?" "No en kyllä osaa sanoa kaikkien maailman fanien puolesta..." "Tällä harrastuksella voi siis olla aika hurjiakin vaikutuksia!"

Toivottavasti juttu ei oikeasti mennyt noin.

Koska olette viimeksi nähnyt jrock-aiheisen haastattelun, jossa haastateltava olisi normaalisti pukeutunut ihminen, joka osaa sanoa musiikista jotain muutakin kuin "no me jonotetaan tässä nyt Gazetten keikalle, se on japanilainen bändi joka soittaa sellaista visual keitä, vähän niin kuin rokkia, ja Reitalla on nenärätti"?

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja tiptoe » Pe Elo 06, 2010 9:28 pm

gnrbu kirjoitti:Koska olette viimeksi nähnyt jrock-aiheisen haastattelun, jossa haastateltava olisi normaalisti pukeutunut ihminen, joka osaa sanoa musiikista jotain muutakin kuin "no me jonotetaan tässä nyt Gazetten keikalle, se on japanilainen bändi joka soittaa sellaista visual keitä, vähän niin kuin rokkia, ja Reitalla on nenärätti"?

Hyvä kysymys. Ja nyt kun tulin miettineeksi asiaa niin enpä muista lukeneeni yhtäkään tuollaista haastattelua. Tosin jossain ikivanhassa Demissä oli juttu japanilaisesta populaarikulttuurista ja siellä eräs haastateltu tyttö oli suht koht "normaalisti" pukeutunut ja osasi kertoa vähän syitäkin sille, miksi hän piti j-musiikista.......... Eipä mene hyvin medialla jrockin/japanithingsien suhteen. :D
Talk to the mirror ⌈oh, choke back tears⌋
‒ and keep telling yourself that
"I'm a diva!"

tiptoe
Roudari

ViestiKirjoittaja Enya » Pe Elo 06, 2010 11:28 pm

gnrbu, en ole varma, pystynkö juttua skannaamaan (nimimerkillä koskaan kokeillut). Voin kuitenkin yrittää tässä viikonlopun aikana, ellei kukaan muu voi sitä tehdä.

gnrbu kirjoitti:Minusta kuulosti siltä, ettei ilmoituksen lähettänyt Mari Suonto ollut ollenkaan kiinnostunut japanilaisesta musiikista itsestään, vaan etsi vain jonkinlaista sirkusolentoa kiinnittämään lukijoiden katseet. Pelkäsin, että juttu menisi linjalla "Mitä on jrock?" "No se on japanilainen musiikkityyli, jossa..." "Aika jännää. Miksi sinulla on muuten tuollainen nenärätti?" "No kun yhden bändin basistilla..." "Ai te siis pukeudutte joka päivä niiden bändien jäseniksi. Käytättekö te fanit muuten huumeita?" "No en kyllä osaa sanoa kaikkien maailman fanien puolesta..." "Tällä harrastuksella voi siis olla aika hurjiakin vaikutuksia!"

Toivottavasti juttu ei oikeasti mennyt noin.

Itse toivoin samaa ja täytyy sanoa, että osasin arvatakin jutun todellisuudessa menevän suurinpiirtein esimerkkiesi esittämällä tyylillä. Tuo näkyi niin selkeästi ainakin omasta mielestäni kirjoittajan käyttämästä kirjoitustyylistä. Minua ainakin jäi ärsyttämään muutamatkin kohdat koko jutusta (mm. määritelmä ”tosifanista”, ja itseäni ainakin ärsytti suunnattomasti lyhyt maininta hidestä X Japan –maininnassa) ja käyttämillään sanavalinnoillaan Suonto todellakin vaikutti siltä, ettei ollut kiinnostunut lainkaan musiikista vaan stereotyypisistä j-rockin kuuntelijoista ja yhdisti sen sitten kaikkiin japanilaista musiikkia kuunteleviin. Valtaosa, ketä oli jutussa haastetulta, edusti juuri sitä porukkaa, jonka tyylissä j-rock näkyy, eikä "normaalisti pukeutuneita" ihmisiä liioin jutussa nähty.

Ja jos lainaan jutun loppukappaletta valottaakseni jutun näkökantaa, niin siitä voi nähdä itse kirjoittajan suhtautumisen mielestäni erittäin hyvin:

Improbatur kirjoitti:”Ovet aukeavat. Olivatpa he ernuja tai eliittifaneja, Glorian edessä parveileva nuoriso ryysii innoissaan sisään. Eturivipaikoista ja kosketusetäisyydestä bändiläisiin käydään rumaa ja veristä kamppailua: tönitään, pusketaan ja huidotaan. Siinä lomassa kuunnellaan myös musiikkia.”

Tuo antaa ainakin minulle sen kuvan, että itse bändin ulkonäkö jne. on tärkeämpää kuin bändin musiikki. Ja mitä lehtijuttuun muuten tulee, niin en ainakaan itse huomannut liioin mitään musiikista. Itse asiassa näin nopealla vilkaisulla musiikki mainittiin koko kolmen aukeaman aikana suurin piirtein kahdella lauseella – ainakin musiikki oli esiteltynä suorastaan olemattomasti kaikkeen muuhun verrattuna:

Improbatur kirjoitti:Vähä-Nikkilä ylistää japanilaisbändejä siitä, että ne uskaltavat tehdä juuri sitä, mikä tuntuu hyvältä, turhaan genrerajoja kumartamatta.
”Samalla levyllä voi olla järjetöntä poppia ja death metal örinää. Vaikutteita otetaan kaikkialta.”
Don't be afraid now, don't be afraid

'Cause when the wind takes you, it takes me, too. When you change colors, I change mine, too
Try not to think and I will try, too. And when you let go, I will let go, too

Enya
Teknikko

ViestiKirjoittaja Amber » Su Elo 08, 2010 2:21 pm

Parasta jutussa oli se, että Lafi on sentään mainittu, kun kerran täältä yritti rekrytä haastateltaviakin. :D Taitaa olla eka kerta, kun Lafi on lehdessä.

Minäkään en nyt saa juttua skannattua valitettavasti, koska skannerini ei tee yhteistyötä lainatietokoneeni kanssa. :(

Itse en pitänyt juttua ollenkaan niin räikeänä ja ärsyttävänä kuin mitä välillä on näkynyt, ja virheitäkin oli onneksi vähän. Kyllä kirjoittaja oli tehnyt hyvän taustatyön skenestä; ja juttuhan käsitteli nimenomaan skeneä, ei mitään tietyä bändiä tms. Mitä itse osaisitte kirjoittaa j-rockista musiikkina, jos ei ole tarkoitus paneutua mihinkään tiettyyn genreen tai tiettyyn yhtyeeseen? Kuten kirjoittaja itsekin sanoo:
Mari Suonto kirjoitti:Ulkopuolista hämää se, J-rock ei genrenä sinänsä rakennu musiikillisten määreiden varaan. Se ei ole selkeä musiikkityyli. Skaala ulottuu tuskaisesta death metallista kepeään poprockiin.

Toisin sanoen jutusta tulisi aika epämääräinen, jos musasta yrittäisi kirjoittaa yleisesti, kun j-rock nyt vain ei ole genre. Jos on tarkoitus kirjoittaa faneista, on älytöntä lähteä analysoimaan alalajien bassokuvioita tai laulutekniikoita, vaikka kirjoittaja olisikin asiantuntija, mitä hän ei edes ole.

Kyllä muuallakin jutussa puhuttiin myös musiikista, esim.
Mari Suonto kirjoitti:Suomessa suosituimpien J-rockbändien musiikki edustaa usein samoja genrejä kuin kotimaisetkin listamenestyjämme: metalli ja hard rock ovat vahvoilla, perässä seuraa melodisempi ja popahtavampi musiikki. J-rock tarjoilee siis suomalaiseen kansaan iskeviä musiikkilajeja visuaalisesti näyttävämmässä ja eksoottisemmassa paketissa.

Muutenkin esiin on tuotu vahvasti se, että fanien mielestä tosifanin erottaa siitä, että keskittyy todella musiikkiin.

Olen eri mieltä myöskin siinä, että jutussa olisi korostettu liikaa erikoisen näköisiä faneja: esimerkiksi jutussa haastateltu Vilma ei näytä erityisen ernulta, ja sanoo itsekin, että j-rock vaikuttaa hänen tyyliinsä vain vähän. Lisäksi kaikki tietävät, että ulkonäkö leimaa skeneä todella vahvasti, enkä ymmärrä, miksi skenen erityispiirteitä ei saisi lehtijutuissa korostaa, kunhan sitä ei tehdä mollaavaan sävyyn ja tyypit ovat hyvännäköisiä. Mielestäni kuviin on valittu ihan mielenkiintoisen ja kauniin näköisiä ihmisiä.

Tiivistettynä juttu on mielestäni poikkeuksellisenkin hyvä, vaikka sisältö olikin aika peruskauraa ja joitakin kirjoitus- ym. virheitä oli sekaan eksynyt. Nostan hattua kirjoittajalle hyvästä taustatyöstä ja aiheen monipuolisesta esittelystä. Inhotkaa te vapaasti, jos inhottaa, mutta itse ainakin olen lukenut paaaaaaljon huonompiakin, yleistävämpiäkin ja loukkaavampiakin räpellyksiä.
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja Simma » Ti Syys 07, 2010 8:40 pm

Nyt kun vihdoin ja viimein tämän muistin, niin kerronpa teillekin. Kävinpä yhtenä päivänä suomalaisessa kirjakaupassa. Sieltä löytyi kirja "Hevivisa 666 kysymystä hardrockista". Sattumanvaraisesti avasin yhden aukeaman, silmiin pomppasi seuraava teksti:

"Mikä seuraavista ei ole japanilainen hevibändi?
I Tokyo Blade
II 44 Magnum
III X Japan
IV Show-ya"

Olin aika yllättynyt. :D En selaillut sitä enempää, joten en tiedä olisiko sieltä löytynyt muutakin - epäilen tosin.
Does anybody know if we're looking out on the day of another dream?

Simma
Teknikko

ViestiKirjoittaja candyholic » Ti Marras 30, 2010 9:26 pm

Voin sanoa tähän alkuun ennen kun jatkan: Nyt hävettää olla suomalainen :D

Joulukuun demistä bongasin "oletko musasnobi?" testistä tälläisen pätkän:
"Naureskelen kavereiden seurassa j-rokkareille, mutta mp3-soittimeni on täynnä Big Bangin musiikkia"

Eei siinä muuta kun että nythän on melkein sama asia väittää Madonnaa hevariksi. Demi rulettaa jälleen ja lujaa.
sinä teet rumia virheitä

candyholic
Roudari

ViestiKirjoittaja Larjus » Ke Joulu 01, 2010 7:38 pm

candyholic kirjoitti:Voin sanoa tähän alkuun ennen kun jatkan: Nyt hävettää olla suomalainen :D

Joulukuun demistä bongasin "oletko musasnobi?" testistä tälläisen pätkän:
"Naureskelen kavereiden seurassa j-rokkareille, mutta mp3-soittimeni on täynnä Big Bangin musiikkia"

Eei siinä muuta kun että nythän on melkein sama asia väittää Madonnaa hevariksi. Demi rulettaa jälleen ja lujaa.

Luin ton saman jutun ja kyllä hävettää ja myötähävettää niiden puolesta jotka ton on tehnyt... Demissä ollan (taas kerran) osattu. kun jopa MÄ tiedän että Big Bang on vähän kaukana j-rockista... toi testi oli muutenki ihan fail mun mielestä.
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja candyholic » Ke Joulu 01, 2010 10:30 pm

Noniin, eilen laitoin huomautuksen lehdelle asiasta ja sain sähköpostiin vastauksen ja viesti meni näin: (yksityisyydet (nimet) ja joulun toivotukset sensuroitu pois)

Kiitos tarkkanäköisyydestäsi. Olen musapalstan koonnut toimittaja. Olen erittäin pahoillani siitä, että juttuun on eksynyt virheellistä tietoa Big Bangista. Kyseinen tieto perustuu siihen, että harjoittelijamme oli bongannut bändin j-rock-aiheisesta keskustelusta. Toki meidän olisi pitänyt vielä tarkistaa tieto jostakin lähteestä. Pahoitteluni vielä kerran, Demi ei missään tapauksessa halua antaa virheellistä tietoa. Lupaamme skarpata jatkossa!

Larjus kirjoitti:Luin ton saman jutun ja kyllä hävettää ja myötähävettää niiden puolesta jotka ton on tehnyt... Demissä ollan (taas kerran) osattu. kun jopa MÄ tiedän että Big Bang on vähän kaukana j-rockista... toi testi oli muutenki ihan fail mun mielestä.

Nyt hävettää enemmän: Miten helposti uskotaankin pikku harjoittelijoihin, jotka ovat surffaillessaan pikaisesti käynneet jonkun j-rock forumin katsastamassa kun facebookissa ihkuttavat kuinka ihanaa on demissä tehdä töitä. Hallelujah auttakoon, sanon vaan.

Eli minuun tutustuessa ei kannata mainita että on demissä harjoittelussa/töissä, voi olla että mulle tuli kiirreellinen puhelu kotiin syömään.
sinä teet rumia virheitä

candyholic
Roudari

ViestiKirjoittaja minnako » To Joulu 02, 2010 2:11 am

Oon jotenkin hämmentynyt siitä, miten tuollaisiin vihreisiin suhtaudutaan. Virheitähän sattuu kaikille, ja vaikka mä olenkin sitä mieltä, että tarkistaminen lähteistä on aina hyvä juttu, on kumma miten puolet j-ernukansasta on viikatteet koholla. "Tavalliselle pulliaiselle" k-musa ja j-musa saattaa olla lähes sama asia, joten ymmärrän, miten tuollainen virhe on voinut tapahtua.

Virheitä tapahtuu aika paljonkin mediassa - suurempiakin kuin k-pop-bändin sekoittaminen j-rockiin - niitä korjataan ja that's it.

En tietenkään sinänsä arvosta tuollaista (lähteet, lähteet!), mutta sitä tapahtuu, enkä tuollaisen virheen takia lähtisi boikotoimaan/vihaamaan/tms. jotain lehteä.
Vaikeaa kirjoittaa asiantuntevasti asiasta, jossa ei ole asiantuntija. ;)

candyholic kirjoitti:Eei siinä muuta kun että nythän on melkein sama asia väittää Madonnaa hevariksi.

En ole samaa mieltä. J-rock-käsite sisältää suuria määriä musiikkityylejä, joista osa on varmasti edes lähellä Big Bangin musiikkia, jolloin ei musiikeilla ole mitään muuta eroa kuin kieli. Joten periaatteessa toi olisi sama asia kuin väittää, että Madonna laulaa vaikkapa ranskaksi, joka ei olekaan niin paha juttu, hm?
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Orkrist » To Joulu 02, 2010 7:41 am

^Agreed. Ilmeisesti jrockin kuuntelijat puolustavat alakulttuuriaan edelleenkin harvinaisen hanakasti, ite oon joskus lähettäny Rumballe asiallisen palautteen siitä, että MUCCun levyarviossa arvioitiin levyä kaks riviä ja loppuaika haukuttiin bändin visuaalista puolta, mutta siltikin oon iloisesti lueskellu lehteä myöhemminkin. ;--) Ja hei, ei ne kaikki harjoittelijat välttämättä ole pieniä! :D Harjoittelija voi yhtä lailla (ja melkein ehkä todennäköisemmin) olla ihan fiksu, jrockiin sen kummemmin perehtymätön kaksvitonen journalisminopiskelija kuin parin viikon ysiluokkalainen tettiläinen.
here's the truth - baby, here's the truth.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Sammy » To Joulu 02, 2010 7:05 pm

Orkrist kirjoitti:Ilmeisesti jrockin kuuntelijat puolustavat alakulttuuriaan edelleenkin harvinaisen hanakasti

...mutta välillä ihmetyttää, että kuinka hanakasti o_o Onko se vain näiden jrockin kuuntelijoiden joukossa, että pilkkua pitää viilata, vai tuleeko esim. Demille muistakin bändeistä nuhteita, joilla on ns. suuremmat kuuntelija määrät? Toisaalta, jrockin kuuntelijat on niin pieni porukka, että pilkkua viilataan väkisinkin median asioissa, kun tuntuu että katsotaan muutenkin kieroon koko aihetta.

Järkevää sanottavaa? Nope.

Sammy
Roudari

ViestiKirjoittaja tycho » To Joulu 02, 2010 7:56 pm

Sammy kirjoitti: että pilkkua viilataan väkisinkin median asioissa, kun tuntuu että katsotaan muutenkin kieroon koko aihetta.

Musta tuntuu, et ernut on tosi hanakoita napisemaan nimenomaan siksi, että sillä yritetään saada tätä kulttuuria "oikeutetummaksi".

Vaikka no, kyllä mullakin aina vähän kiehahtaa asiavirheistä, kun se vaan kertoo siitä, et yritetään päteä jostain, josta ei oikeasti tiedetä, tai jopa jostain, joka ei kiinnosta kirjoittajaa palaakaan. Tietenkin työ on aina työtä, mut maksullisen työn odottais olevan hyvää ):
It disappears without even being able to let out a word / Was it freedom that we won?
Feeling the body temperature of my dream and I pray / Everything gets twisted

Sade hakkaa tätä maata eikä lopeta
Se vain hakkaa maata

tycho
Vuoden moderaattori

ViestiKirjoittaja Savukerasia » Pe Joulu 03, 2010 4:03 pm

Olen samaa mieltä, kuin minnako. Ihmisille sattuu virheitä joka päiväisessä elämässä, joten mikä ero medialla olisi? Aivan hyvin siinäkin voi sattua yhtä sun toista. Muutenkin mua hämmentää miten tuohon pieneen juttuun suhtauduttiin. :"D Toki asiat olisi voitu ottaa paremmin selville, ennen kuin lehti laitettiin myyntiin, mutta mielestäni kyseessä ei ole kuitenkaan mitenkään maailmaa mullistava juttu.
Ja kuten Minnako mainitsi:
J-rock-käsite sisältää suuria määriä musiikkityylejä, joista osa on varmasti edes lähellä Big Bangin musiikkia, jolloin ei musiikeilla ole mitään muuta eroa kuin kieli.

That's right.
"If they don’t need you, it’s okay, you do not live for other people."
— Kyo

Savukerasia
Roudari

ViestiKirjoittaja Noradriel » La Joulu 04, 2010 3:52 am

Minulla tuo kanssa pisti silmään. En niinkään loukkaantunut, ettei tiedetä, mutta pöyristyin vastauksesta. Koska tuo kuulostaa vähän liikaa tältä erään iltapäivälehden muka-lottovoittaja-haastattelulta, josta puuttui kaikki faktatieto. Eikös journalismiin kuulu tarkistaa asiat? Tai ainakin viimeksi kun kuuntelin toimittajaa, asia oli näin. Ja jos olisi jaksanut käyttää 20 sekuntia googlettamiseen, olisi voitu Big bang korvata jollain japanilaisella bändillä. Ja komppaan siinä muita, että valtamedialle asiat on yksi ja sama, mutta löytyyhän korjauksia monista lehdistä(niin aikakaus kuin sanomalehdistä).
Est celui qui lui jettera première pierre.

Noradriel
Teknikko

Paikkakunta: Mansessa ja satunnaisesti vierailee Japanissa uniensa kautta

ViestiKirjoittaja Orkrist » Pe Tammi 21, 2011 4:31 pm

Tää ei nyt ihan sinänsä liity aiheeseen, mutta bongasin tässä töistä että meillä on keskustelu, jonka aiheena on keikoille jonottaminen. :D Ketjun aloittajan tytär oli jonottanut MUCCuun aamusta asti. Sinänsä mielenkiintoinen ketju kyllä, pitänee seurailla josko sieltä irtoais joku mehevä mielipide asiasta (tai jrockista).
here's the truth - baby, here's the truth.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja shunshun » Pe Tammi 21, 2011 6:09 pm

Orkristin linkkiin liittyen, olen huomannut monesti joutuvani jo ns. iäkkäämpänä selittämään esim. työkavereilleni sen, että j-rock-skeneen kuuluu hirveän yleisesti ihan sairaalloinen fanitus. Oli kyseessä sitten keikka, bändin hajoaminen, yleinen fiilistely tai uusi julkaisu. Ihmiset eivät tunnu tajuavan sitä, en minäkään tajua, kun kyseessä on jokin muu kuin japanilainen rokkibändi :D Siis monille meillehän on täysin normaalia vilkuilla monta kertaa päivässä idolinsa twitteriä ja blogia, tietää hänen lempikarkkinsa, millaisia alushousuja hän käyttää (tiedän Renin ja Juin pantsuista heh heh), mitä hän on tehnyt sinä päivänä jne. Tuo on arkipäivää ainakin mulle ja aina, kun Ramen blogissa on söpöstä basistimiehestä ihana kuva, kohtaus on taattu.
Saati sitten, kun saat kuulla, että lempibändisi viitsii raahata luisevat perseensä toiselle puolelle palloa, niin ei se ihan pikku juttu ole! Sitä paitsi jos olet todella hc-fani, etkä sellainen "no on tää ihan jees bändi, vois mennä keikalle", niin miksi tyytyisi yhtään vähempään kuin eturivi.
Tosin olen sitä mieltä, että päivien jonottaminen on vaan niin phail. Juokseminenkin on oikeasti niin phail, mutta sitä on pakko tehdä, ellet tahdo takariviin. Onneksi en ole käynyt yli vuoteen Suomessa j-keikoilla. Toivottavasti ei tartte ihan äkkiä käydäkään.

Toisaalta ymmärrän vanhempien ja muiden ihmisten harmistuksen, mutta myös se on sääli, etteivät ihmiset kykene olemaan tarpeeksi samastumiskykyisiä, jotta ymmärtäisivät asian tärkeyden. Itsehän olen aikanani saanut olla päivän pois koulusta keikkaa varten.
Olisipa meilläkin japanilaisten taktiikka: Fan Club -jäsenille lipunmyynti etuajassa (harmi, ettei Vidoll ole koskaan käynyt täällä) ja muiden lipuissa on numerot, jotka tulostuu semisti randomissa järjestyksessä ja niiden perusteella mennään sisään. Tosin ois aika vamoa olla superfani ja saada paska lippu, ai niin mut sit kannattaa olla Fan Club-member (jos bändillä sellainen on). Myös suomalaisten ernujen keikkakäytös on niin vammaista, ettei mitään rajaa. Tällänen vanha mummo ei jaksa mennä sinne pentujen kanssa tappelemaan siitä, kuka meistä on lähinnä aitaa. Japsit seisoo niin ihanan leveesti ja siellä pidetään hajurako ihmisiin. Ah autuutta, ei litistymistä.
Tosin... Jos mun lempibändit (joista suurin osa on jo hajonnut tai hajoaa parhaillaan, kuten Vidoll ja Arc), olisi täällä keikalla, niin kyllä mä Dalin Renin eteen mennäkseni olisin valmis niittaamaan muutaman raitasukkateinin ja vetämään lättyyn lolitoja sekä vain kuristamaan paljain käsin jokaisen edelleni sattuvan... Heh. Niin... Keikkakäytös on arsesta ja mites se meni...

Enivei, luulen, että ihmisten, jotka eivät vaan ymmärrä, on turha antaa neuvoja asiaan, sillä... Toisten tunteiden vähätteleminen on aina väärin. Oli kyseessä sitten rakkaus, uskonto, bändi tai jokin muu.
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

1 tykkää.
shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Perjantai13 » Pe Maalis 04, 2011 9:03 am

No mitäs, n Olli Lindholm on nyt sitten ainakin kahteen otteeseen tunnustanut pitävänsä j-rockista, erityisesti girugameshista. Ensimmäisen tunnustuksen herra taisi tehdä jossain viime vuoden puolella ilmestyneessä Rumbassa ja tänä aamuna Hesarin Nyt-liitteessä. Lukemaan mars.

Tuossa aiemmassa Rumban haastattelussaan Lindholm muunmuassa kehui, kuinka j-rock kuulostaa niin suomalaiselta, että se menisi täydestä suomalaisille massoille (tämä selittää osaltaa j-rockin nykyistä suosiota Suomessa?), jos lyriikoiden kielen vain vaihtaisi. Jäänemme siis odottelemaan milloin Yö julkaisee girugameshin covereista muodostuvan levyn. Ja muistakaa tarkistaa selustanne, kun liikutte keikoilla - itse Lindholm saattaa olla paikalla.
No, onhan se mukavaa, että j-rock kelpaa suomalaisille ammattimuusikoillekin.

14 tykkää.
Perjantai13
Roudari

ViestiKirjoittaja minnako » Pe Maalis 04, 2011 11:13 am

OK MITÄ. Se sama Olli Lindholm, joka haukkui idolsissa kaikki vähänkään sellaiset miehet, jotka "eivät olleet miehiä", ja nyt se tunnustaa pitävänsä j-rockista, jossa about joka toisen miehen voi nopeasti katsottuaan sekoittaa naiseen.

Nyt alkaa vain pelottaa, milloin Olli Lindholm tulee keikalla vastaan. :DD Yö gone girugamesh/dir en grey/mucc/versailles ois vaan jotain NIIN pelottavaa.
提心吊胆和闷

11 tykkää.
minnako
Mao Zedong

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä