J-rock suomalaisessa mediassa

Yleistä keskustelua liittyen japanilaiseen musiikkiin.

J-rock suomalaisessa mediassa

ViestiKirjoittaja Amber » Ma Elo 11, 2008 8:48 pm

[Vanha Tiedotusvälineet & jiirok]

Tähän topicciin siis keskustelua j-rockista suomalaisessa mediassa.

Mitä mieltä olette j-rockin paistattelusta median parrasvaloissa?
Linkkejä lehtiskanneihin, tv-pätkiin jne.

Taitaa olla kaikille tuttu juttu jo. :)
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

Re: J-rockia suomalaisessa mediassa

ViestiKirjoittaja mikuchi » Ma Elo 25, 2008 6:37 am

Samaa mieltä tuosta uutis jutusta... Mun muistaakseni ajattelin sitä katsoessani että siinä on jonkinlaista rivien välistä luettavaa sarkasmia. Voi olla että jälleen kerran vaan kuvittelen omiani mutta silti. En oikein tiedä tykkäsinkö siitä jutusta... Olihan siinä tietty Miyavi mutta muuten se tosiaan oli aika himmeä, piilosarkastinen ja typerä. Olisivat voineet paremmankin tehdä.

Öh... Jos puhutaan mediasta niin kuuluuko erillaisissa suomalaisissa lehdissä, muissa kuin j-rock lehdissää, esiintyvät jutut mediaan? Otaksun nyt niin ja sanon että useimmiten kun j-rockia ja j-rock bändejä käsitellään erillaisissa lehdissä ovat tekstit aika naurettavia näin fanin silmin. Lisäksi minua harmittaa se että jossakin sinä&mina lehdessä on An Cafen juliste. Ei ihme että sitä pidetään pikku ernujen bändinä kun sellaisissa lehdissä on juttua antikkusta mutta toisaalta olisihan niitä julisteita kiva saada muistakin lehdistä kuin kalliista japanista tai saksasata tilattavista. Siltikään sitä ärsyyntynyttä oloa ei voi välttää kun näen jotain vastaavaa. Mutta sitä kautta saadaan uusia faneja että massa vetoiset lehdet kirjoittavat j-rockista omalla alkeellisella tyylillään. Itse en ainkaan ole vielä törmännyt hyvään j-rock juttuun muissa kuin j-rock lehdissä.

Subilta tuli kerran jokin Gazette juttu niiden suomen keikan aikaan. Pojat näytti aika innottomilta mutta muuten se oli aika kiva haastattaelu. ^^ Voisin linkata sen tuohon jos joku ei ole vielä onnistunut törmäämään siihen. Gazette Tavastia

Muuta ei nyt tule ainakaan mieleen. Suomalaisessa mediassa voisi olla enemmän j-rock aiheisia juttuja mutta en tiedä olisiko se lopultakaan erityisen kivaa. Luulen että ihan hyvä näin vaikka tietenkin on varmasti Miyavistakin aika hieno että suomalaiset pääuutis kanavat raportoivat hänen keikastaan. Itse olisin ainakin otettu moisesta...
Viimeksi muokannut mikuchi päivämäärä Ma Elo 25, 2008 12:45 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
And now something, has kept me here too long
And you can't leave me, if I'm already gone

mikuchi
Roudari

ViestiKirjoittaja Oni » La Elo 30, 2008 9:39 am

Tää media juttu on hieman outoa. Vaikka toisaalta haluais lukea juttua erilaisista JRock bändeistä muistakin lehdistä kuin aiheeseen keskittyvistä, niin silti. Ne todellakin on melko naurettavaan tyyliin kirjoitettu. Miettii näitä... vaikkapa joitain suurempien bändien haastatteluita. Ne sisältää ei-niin-yleisiä kysymyksiä, kun taas JRock bändeiltä kysytään sellasia tavallisia, perustietoa. Vai olenko väärässä kuitenkin? Että haastattelijoiden pitäisi perehtyä varmaankin asiaan hieman paremmin.

Entäs... en ole nyt nähnyt esim. Suosikissa pitkään aikaan yhtäkään juttua JRockista ellen ole sokea. Yhdessä vaiheessa lähes joka lehdessä oli jokin juttu joistain bändeistä. Ja nekin tavallisesti aina samoja. Ei siinä mitään, mutta eikö vaihtelu niilläkin olisi ollut ihan mukava?

Otakusta olen samaa mieltä! Juontajat vaikutti ihan tavallisilta työntekijöiltä, jotka vaan näytti otakuilta ja esitti sitten sellasia parhaansa mukaan, mutta typeriä kysymyksiä tyyliin; Kuka hän on? Sateli silloin tällöin.

Mietinpä vaan sitä kutsumusta "Tämän hetken vilitystä", kun jotkut ovat saattaneet kuunnella musiikkia jo vuosia. Ja miksi tämäkään ei voisi olla sellainen hieman pidempään kestävä? Mahdetaankohan Japanissa kommentoida suomalaisia bändejä yhtä raskaasti?

Miks näin monta kysymysmerkkiä?
Excuse me wut?

Oni
Teknikko

ViestiKirjoittaja Matron » La Elo 30, 2008 12:19 pm

Mun mielestä on kyllä ihan ymmärrettävää, että Suosikin kaltaiset lehdet esittää bändeille tosi peruskysymyksiä, koska on kuitenkin totta, että jrock ilmiönä on vielä osittain vieras monille ihmisille. Varmasti Suosikin tilaajista ei valtaosa ole jrock-faneja, vaan "tavallisia" länsimaalaisen musiikin diggareita. Ja mikäs olisi sen parempi tapa esitellä uusia bändejä kuin kysellä peruskysymyksiä. On kyllä sitten totta, että ei tämmöset jutut sitten itse jrock-faneja innostuneiksi saa. Olis hauska tietää, että ketä noilla jutuilla yritetään kosiskella. Toistelen nyt itseäni, mutta anyways. Jos jutuilla yritetään päästä lähemmäs jrock-faneja, niin Fail, mutta jos jrockista tietämättömiä, niin Semi-jees. Onneksi ollaan jo siinä vaiheessa Suomessa, että näitä jrockiin perehtyneitä medioitakin on. (Nyt kuulostan vähän siltä, että taitaa olla oma lehmä ojassa, heeeh sori...)

Mietinpä vaan sitä kutsumusta "Tämän hetken vilitystä", kun jotkut ovat saattaneet kuunnella musiikkia jo vuosia. Ja miksi tämäkään ei voisi olla sellainen hieman pidempään kestävä? Mahdetaankohan Japanissa kommentoida suomalaisia bändejä yhtä raskaasti?

Ihmiset suhtautuu aika rankalla kädellä tämmösiin fani-ilmiöihin, kun fanittajina on nuoret tytöt (suurin osa iältään sen 13-18). Toisaalta ymmärrän, koska tulee mieleen kaikki nämä aiemmat ilmiöt, jotka on sitten siirtyny ajan mennessä eteenpäin. En kyllä usko, että jrock jää unholaan ainakaan nyt lähiaikoina, vaan siitä saattaa tulla ihan suht mainstream-juttu kuten gootteilusta. Yhdessä vaiheessahan gootteja tuntui olevan katukuvassa enemmän kuin tarpeeksi, tuli nämä käsitteet "teinigootti" ja "wannabegootti" ja media hössötti niistä - kuulostaa mun mielestä suht tutulta. Nyt gootit on ns. vakiintunu Suomeen, media ei niistä hössötä, mutta sen kulttuuri loistaa edelleen alamaailmassa. Uskon aika vahvasti, että näin tulee käymään myös jrockin kanssa.

Japanissa ei sen takia kommentoida suomalaisia bändejä yhtä raskaasti, koska siellä se fanittajakunta on tosiaan erilainen. :3 En tiedä oikein Japanin aiemmista ~*the ilmiöistä*~, mutta saattaisi se arvostelu olla ehkä samantapaista, jos -huomattavan- suuri osa nuorista tytöistä fanittaisi suomalaista musiikkia. (Toisaalta ne on japanilasia, niin ota niistäkin selvää. XD)
Oosaka! Kansaii! Kanpaii!

Matron
Roudari

ViestiKirjoittaja Yuksupuksuh » Su Syys 21, 2008 6:58 pm

Matron kirjoitti:Japanissa ei sen takia kommentoida suomalaisia bändejä yhtä raskaasti, koska siellä se fanittajakunta on tosiaan erilainen. :3 En tiedä oikein Japanin aiemmista ~*the ilmiöistä*~, mutta saattaisi se arvostelu olla ehkä samantapaista, jos -huomattavan- suuri osa nuorista tytöistä fanittaisi suomalaista musiikkia. (Toisaalta ne on japanilasia, niin ota niistäkin selvää. XD)

...Mut eiks jotkut suomalaiset bändit oo ollu/ on yhä japanilassa japanissa kuuluisia, ja nimenomaan fanityttöily kuuluisia... hyi mikä sana, muttah pointtini oli siellä jossain. Esmeks The rasmus tai muistelisin et ne oli...

Katoin sen myvi jutun sillon pariinki otteeseen ekaks silleen "o___O Mitähh.. myvilus on eksyny telkkuun...;o" Ja sit "Aijjaa.. toiko se pavlan kaveri on!>DD" ((stalkattii vähän))
Ja voin sanoo et siinä todellaki oli niin raivostuttava sävy ku olla ja voi. Ja lopussa todettii silleen kyllästyneesti jtn et kohta varmaan koreaa popitetaan.

Ei mitenkää pahalla jos joku näistä suomalaisista japanii koskevista lehistä kauheesti diggailee, mut ei nekää aina niin hyvii ole... Sävy on asiallisempi ja on niis joskus ihan luettavaaki, mut esim anime-lehdessä jiirokkiartikkelit on aika ...lyhyitä... ja yleensä siel onki vaan jpoppia!

...Haluisin muuten sanoo vaikkei tää ehk tänne kuulu, mut nyt on laantunu vähän sellanen "pikkuernuilu" ja antikku ihkutus, vai oonko väärässä?

Lopetukseks, ehkä on parempi et suomen kansaa ei valaista Rumbassa ja muissa tälläsissä epäammattimaisesti, puhumattakaa otakusta. ((Jolle sai nauraa maha kippurassa aina!>D))

Yuksupuksuh
Bändäri

ViestiKirjoittaja Amber » Ti Syys 23, 2008 5:21 pm

Yuksupuksuh kirjoitti:...Mut eiks jotkut suomalaiset bändit oo ollu/ on yhä japanilassa japanissa kuuluisia, ja nimenomaan fanityttöily kuuluisia... hyi mikä sana, muttah pointtini oli siellä jossain. Esmeks The rasmus tai muistelisin et ne oli...

Juttuhan on niin, että Suomessa ajatellaan niiden bändien, jotka myyvät Suomen mittakaavassa paljon Japanissa, olevan Japanissa suosittuja, mutta totuus on se, että Suomen ja Japanin musiikkimarkkinoiden koko on aivan erilainen. Vaikka suomalaisten bändien Japanissa myytyjen levyjen määrä kuulostaa täällä suurelta ja saa suomalaiset levy-yhtiöpomot hymisemään partaansa, Japanin mittakaavassa suomalaiset bändit eivät ole isoja.

Toisekseen suomalainen musiikki ei ole Japanissa sillä tavalla ilmiö, kuin japanilainen musiikki Suomessa. Vaikka esim. Hanoi Rocks on oikeastikin Japanissa suosittu, ei monikaan japanilainen kuuntelija kiinnitä huomiota ko. bändin kotimaahan. Japanilaiset eivät siis käsittele suomalaista musiikkia niputettuna, kuten japanilaista musaa täällä käsitellään. Japanin media ei siis kerro erikseen esim. suomalaisesta rockista, vaan yksittäisistä suomalaisista bändeistä.

Tätä on vähän hankala selittää; saiko kukaan pointtiani?
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja Noradriel » Pe Syys 26, 2008 9:39 am

Oni kirjoitti:Tuskin kukaan kuuntelee musiikkia jos se on kerta surkeaa, ne? Yleensäkin ihmiset saa kuunnella millasta musiikkia haluaa ja täytyykö sitä sitten yleensäkkään kommentoida niin selvästi? Ei nyt sentään.

Näin tuon jutun vasta vähän aikaa sitten, koska olin matkalla sen aikaan. No... Älkää vetäkö niitä palkokasveja nenäänne! Se oli viittaus edelliseen kommenttin, ainakin minun ymmärtääkseni.

"Se on ikävä tosi asia, että monet bändit näyttää todella hyvltä, mutta niiden musiikki on hirveää... sontaa. Että monet bändit, jotka eivät panosta ulkonäköön,mut tekevät hyvää musiikkia. Mun mielestä musiikki on se tärkein, mukava lisä on se hauska ulkonäkö.
"Eri musiikki tyylejä sekoittava Miyavi panostaa visuaalisuuteen, mutta eroaa monesta j-rock kollegastaan olemalla ihan oikeasti lahjakas muusikko."

Minusta se ei viitannut muiden bändien huonouteen, vaan edelliseen kommenttiin, että bändit joilla on näyttävä ulkonäkö uupuvat musiikissa. Tämä on vain minun mielipiteeni!

Ei suoraan liity jrockiin, mutta Animeconin jälkeen Aamulehdessä oli pääkirjoituksessa juttu siitä, että Tampere-talon läheisyydessä olleet kaupat ja ravintolat myivät eioota paljon ennen tapahtuman loppumista.^^ En tajunnut leikata sitä mukaani, joten skannia siitä minulla ei ole.
Est celui qui lui jettera première pierre.

Noradriel
Teknikko

Paikkakunta: Mansessa ja satunnaisesti vierailee Japanissa uniensa kautta

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Ke Loka 01, 2008 7:04 pm

Se Miyavin juttu TV:ssä oli kyllä....miten sen nyt sanois...surkutteleva.
Mulle tuli käsitys sen suomalaismiehen äänest, että on se surullista kun j-rock-fanikanta ei enää kasva ja byhyy.
Lisäks se tyyppi lausuu Miyavin nii hassusti, repeen sille aina.
Mutta plussat Miyavin haastattelusta! :D Ja siinä oli saatu just hienot kohdat kuvattua itse keikasta.
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

shy-rebel
Vuoden double

ViestiKirjoittaja Noradriel » Su Loka 19, 2008 8:21 am

En itse katsonut, mutta huomasinpa, että Tsukiconista oli juttu MTV3:n Kympin uutisissa. Klik.

Noradriel
Teknikko

ViestiKirjoittaja parasol- » La Loka 25, 2008 11:19 am

Taidan olla ihan onnellinen etten nähnyt sitä Myvin tavastiakeikasta tehtyä uutista. .-----. Nyt mitä tästä luin, niin todellakin olen onnellinen.

"Poikkeuksena muista j-rockartisteista, Miyavi on ___oikeasti lahjakas muusikko."

WTF. En siis väitä etteikö Miyavi ole lahjakas, onon, mutta mikä ihmeen väittämä tuo on että muut j-rock artistit ovat täyttä bullshittiä? -,,,o'' Voi jumaliste.

Niin, sitten niihin kaikenmaailman lehtijuttuihin. Minua otti myös suunnattomasti päähän se Sinäminässä ollut An Café - juttu ja kaikkea muuta. Okei, ennemmin An Café kun joku Despa tahi Diru, onhan se hitusen enemmän luultavasti pikkulikkojen mieleen, mutta silti. Sitten lj'tä selatessani löysin jostain suomalaisesta lehdestä skannatun jutun Diruista, Inferno oli lehden nimi, tai ainakin jotain sinnepäin.

1.sivu
2.sivu

........ Mikä helvetin Ky? Onhan se kiva kun oikeasti otetaan nimetkin selville. ._. Tämä myötähäpeä ei kalpene.
We won't need words if we can seek the night together,
We won't need love to go to a darkness with no place to step.

parasol-
Bändäri

ViestiKirjoittaja Meame » La Loka 25, 2008 12:52 pm

parasol- kirjoitti:
"Poikkeuksena muista j-rockartisteista, Miyavi on ___oikeasti lahjakas muusikko."

WTF. En siis väitä etteikö Miyavi ole lahjakas, onon, mutta mikä ihmeen väittämä tuo on että muut j-rock artistit ovat täyttä bullshittiä? -,,,o'' Voi jumaliste.

Noradriel selitti tuon kyseisen lauseen mielestäni pari viestiä aikasemmin aika hyvin. Ainakin minä näen asian samalla tavalla.

parasol- kirjoitti:Sitten lj'tä selatessani löysin jostain suomalaisesta lehdestä skannatun jutun Diruista, Inferno oli lehden nimi, tai ainakin jotain sinnepäin.

........ Mikä helvetin Ky? Onhan se kiva kun oikeasti otetaan nimetkin selville. ._. Tämä myötähäpeä ei kalpene.

Minä en löydä mitään myötähäpeän aihetta tuosta artikkelista. Onhan se harmi, kun tuollainen "yksinkertainen" asia kuin nimi menee väärin, mutta sen ei pitäisi olla maailmanloppu kenellekään. Artikkeli oli siis mielestäni todella hyvä. Siinä oli hyvä pohjustus aiheeseen niin ihmiset, jotka eivät ole j-rockia aikaisemmin kuunnelleet pääsevät kätevästi kärryile missä mennään ja miks, mutta se oli mielenkiintoinen myös (ainakin minulle) meille, jotka olemme sitä kuunnelleet jo ehkäpä vuosia.

Myös koko loput tekstistä piti saman linjan yllä. Jotain ihmisille, jotka eivät mitään diruista tai yleensäkään j-rockista tiedä ja jotain perus riviernulle.

Yhden kummallisuuden kuitenkin huomasin artikkelissa. Aivan lopussa mainitaan Toshiyan ja _Kaorun erityisesti rellestäneen keikalla Kyon lisäksi ja minulle tuli mieleen, että onkohan toimittajan kenties sekoittanut kaksi kitaristia keskenään vai mitä Dielle on tapahtunut? o:

Mutta joka tapauksessa kymmenen pistettä ja papukaijamerkki hyvästä artikkelista.

ps. Inferno on raskaan rockin erikoislehti, joka on painokseltaan suomen suurimpia musiikkilehtiä.
She ain't never gonna get wise
and i feel better with my hands tied

[Beatsteaks - Hand in Hand]

ava by Kiyo

Meame
Bändäri

ViestiKirjoittaja jasper » La Loka 25, 2008 1:12 pm

Munkin mielestä Infernon juttu on ehkä tasokkain, mitä suomessa ollaan koskaan kirjoitettu Dirusta. Vaikkakin sieltä pomppaa Ky, niin ei pidä antaa asian häiritä liiaksi - kanjista on vaikea kääntää jos ei ole aikaa /intressejä kaivella nimeä jostain muualta kuin virallisilta kotisivuilta. Lisäksi kirjoittajalle pointsit siitä, että Diruista tuli ihmisiä ja kaikki toisten yläpuolelle nostaminen on unohtunut, joka tuntuu aina japanilaiseen pop-kulttuuriin keskittyneiden lehtien jutuissa olemaan läsnä. Tai ei varsinainen korokkeelle kohottaminen, mutta henkilöiden kuvailu tuntuu olevan aina se sama, siloiteltu ja kiillotettu. Koko artikkeli muutenkin oli Dirun kuuloinen juttu, pointsit todellakin Infernolle.

( osaako joku kertoa mikä Infernon numero tarkalleen on kyseessä ? )
ja taas
hierrät a i k a a s i verille

jasper
Vuoden Kiyoharu

ViestiKirjoittaja parasol- » La Loka 25, 2008 1:37 pm

Niin no, toisaalta joo. '3 Ihan oikeassa siinä mielessä olet, jasper.

En pysty lehden numeroa kertomaan, mutta kyseessä on siis vuoden 2006 Lokakuun painos. 8)

parasol-
Bändäri

ViestiKirjoittaja Noradriel » La Loka 25, 2008 5:19 pm

Infero 40/lokakuu 2006.

Omistan tuon lehden. ^^ Todellakin poikkeuksellisen hyvä juttu, vaikka itseänikin häiritsi Kyon nimen väärinkirjoittaminen(niin paljon, että olen korjannut omaani sen XD)

Noradriel
Teknikko

ViestiKirjoittaja tiptoe » Pe Loka 31, 2008 3:57 pm

Olisiko ollut keskiviikko, kun Nelosen Maria! - ohjelmassa oli juttua mm. An Cafesta. En ehtinyt sitä kokonaan näkemään, äiti vaan huusi katsomaan. Kuitenkin, siinä haastateltiin kolmea kigurumiin pukeutunutta tyttöä, ja juontajalla oli myös kigu päällä. Taustalla soi Antikku koko ajan, ja taisivat bändistä jopa jotain puhuakin, ellen iha väärin muista. Välillä ruutuun pomppasi myös Antikun ja Dir en greyn kuvat. X Japan taidettiin myös mainita jossain vaiheessa...

Kukaan saanut nauhalle? Itellä ei ollut mitenkään aikaa tai ymmärrystä. :(
Talk to the mirror ⌈oh, choke back tears⌋
‒ and keep telling yourself that
"I'm a diva!"

tiptoe
Roudari

ViestiKirjoittaja Noradriel » Pe Loka 31, 2008 5:24 pm

(Postaanko liian usein..? Tykkään ottaa selvää asioista... XD)

Maria! Löytyy koko jakso, myös tuo.

Noradriel
Teknikko

ViestiKirjoittaja parasol- » Ke Marras 05, 2008 7:29 pm

.................. Sanottaisko, että jokseenkin en ihmettele kun yleisesti japanilaisen musiikin maine 'tavallisen kansan' keskuudessa on mitä on. Eikä tilanne kyllä ainakaan parempaan suuntaan muutu tuon ylläolevan Maria!- jakson jälkeen. ._______________.;;

"Mikä.. Siis mikä mä nyt oon?"
"Sä oot nyappupupu!"

...... ====,,,,,,,,,,,,,,,,,===''' voi juma. Oonko ainoo joka on sitä mieltä, että yleiselle kansan mielenterveydelle olisi ollut parempi jättää tuo jakso näyttämättä?

parasol-
Bändäri

ViestiKirjoittaja Orkrist » Pe Marras 28, 2008 11:16 am

Tämän aamun NYT!-liite tarjosi pienen nauruntyrskähdyksen: siellä tarjottiin erilainen joulukalenteri. Suoraan lainaten: "Joulukalenterin kaunis maisema menee pilalle, kun luukut avataan. Ei enää! Leikkaa luukut irti ja liimaa ne päivä kerrallaan kalenteriin. Samalla pääset eroon puhkikalutuista asioista, ihmisistä ja puheenaiheista."

Ja mitäpä sieltä kymmenennestä luukusta löytyikään, kuin Kisakia tai DLQ-Miyabia muistuttava vk-ilmestys sekä teksti "J-rock". 8'D Luukku oli pieni kuin mikä, mutta hajosin niin pahasti, ettei mitään rajaa. + Jos joku tunnistaa, kuka kuvassa oikeasti on, saa kertoa. :'D Mä en juurikaan tunne näitä ihanimpia ilmestyksiä.
here's the truth - baby, here's the truth.

Orkrist
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja allisapp » To Tammi 29, 2009 6:35 pm

parasol- kirjoitti:Oonko ainoo joka on sitä mieltä, että yleiselle kansan mielenterveydelle olisi ollut parempi jättää tuo jakso näyttämättä?

Et ole.

Juuri pari tuntia sitten löysin vanhoja Suosikki.lehtiä vaatekaapistani aikeena lukea niitä vessassa (:''D) Aloin lukemaan vuoden 2006 numero 8 lehteä ja huomasin Plastic Treen haastattelun. En ollut _lähelläkään tiputtaa sitä lehteä vessanpönttöön. "Japanista tuulee - ja kovaa"
Viihtyivät kuulemma täällä ja Helsinki oli heidän mielestään kaunis.
Suisikki kehui myös Ryutaron lavapersoonaa. "Kaikkien pitäisi ottaa mallia dramaattisesta Ryutarosta!"
Kuva
The g l o o m y morning has already died

allisapp
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Pe Tammi 30, 2009 8:44 am

Suomalainen media feilaa tässä täysin. Oikeasti, MTV3:n uutiset koskien tätä M10M:n keikkaa olivat niin läpät. Pikkuernut antoivat hyvän kuvan itsestään kun pukeutumisesta kysyttiin: "Me tykätään pukeutua tälleen koska se on erilaista ja me näytetään millasia ollaan" tjsp. Eiiiiii helvetti että repesin pahasti. :'D Aina saatana saa hävetä, teki sitten mitä hyvänsä. :'D Sitten mietitään, miksi heti erilailla pukeutuvat leimataan ernuiksi - kiittäkää näitä kahta vatipäätä joita Maikkarin tyypit haastattelivat.

Ainoa haastattelu, jota suomalaiset eivät onnistuneet ryssimään, oli se kun Imperiumi haastatteli Kaorua silloin vuonna kivi ja kirves - se on ainoa haastattelu, josta pidän. Siinä ei ollut mitään pikkuernesti-meininkiä vaan jätkä otettiin ihan täysin raskaamman musiikin muusikkona vastaan.

Plus nämä Otakun jutut ja ylipäätään koko ohjelma - AINA. SAA. HÄVETÄ.

Huoh, suomalainen media voi oikeasti jättää tämän aihealueen rauhaan, kun eivät tunnu tosiaankaan tietävän mitä tekevät.

GanesaIX
Taustalaulaja

Seuraava

Paluu Yleistä