Uusin tuttavuus

Yleistä keskustelua liittyen japanilaiseen musiikkiin.

Uusin tuttavuus

ViestiKirjoittaja tiku » Pe Elo 15, 2008 5:18 pm

Löysitkö uuden bändin/artistin, josta haluat kertoa muillekin, mutta et viitsi kokonaan uutta topicia perustaa?
Tervetuloa. Kertokaa mielummin muutakin kuin "jee vähän söpöjä poikia~!", esim. millaista musiikkia löytösi tekee.

Koska itse ainakin löydän uusia bändejä suht usein. Kannattaa tosin miettiä, kannattaako tulla kertomaan bändistä jolle on jo oma topic ihan. (Ylläpito voi tuntea itsensä vapaaksi muuttamaan tätä ohjetta tahtoessaan.)

Minä aloitan. Koska tutkailin Tsukiconin tarjontaa, kokeilin ja ihastuin.
MANNEQUIN, eli yksi Tsukiconiin tällä hetkellä ilmoitetuista bändeistä. Itse musiikki on aika tuttua visual kei rockia, mutta aika tarttuvaa silti. Itse ainakin huomaan vähän väliä hyräileväni, heiluvani tai tekeväni jotain muuta yhtä outoa mukana. Laulajan ääni on aika kaunis itseasiassa, mitä välillä vähän... lievästi sössöttävä ehkä. Ei onneksi liian :'D Mutta esimerkiksi kappaleet Sorrow ja Yuuga ovat todella hienoja. Princess Princess D:n doraman katsojille laulajakin kuulemma tuttu kasvo. ^^ Suosittelen tätä bändiä todella.
Täytyypi mennä katsomaan näitä Tsukiconin jälkeen~
Linkit: OHP MySpace

tiku
Teknikko

Re: Uusin tuttavuus

ViestiKirjoittaja minnako » Pe Elo 15, 2008 6:34 pm

Ansinomy.

Danpen Kou

...... mä en tiedä bändistä mitään. Mä oon kuullu vaan yhden biisin näiltä, tiedän tyypit - ehkä, oon kuullu ainakin niistä. Hyvännäköisiä ne on. Indies musaa, ihan kivaa. Tykkään todella paljon, tää on ainakin sellanen bändi, jota tekee mieli kuunnella muutenkin. Haluaisin kuunnella enemmän, 2008 vuonna perustettu bändi ei oo ehtiny tehdä viel mitään.

Hitto. Ansinomy on loistava bändi, ei varmaan koskaan tuu Suomeen. .... helkatti.
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja akumu » Pe Syys 05, 2008 6:28 pm

MANNEQUIN

Rakastuin tuohon bändiin aivan sattumalta eilen illalla. Olen menossa nääs Tsukiconiin ja halusin kuunnella vähän millaista musiikkia tämä bändi soittaa, jos kerran heitä olen menossa katsomaan. Enkä todellakaan kadu sitä, että menin kuuntelemaan tämän bändin musiikkia, minä oikeasti pidän siitä. Kazuman ääni on aivan ihana ja kappaleetkin ovat mahtavia. Harmi vain, etten kauheasti biisejä ole eMulesta tai Youtubeta löytänyt, mutta kyllä minä pian niitä kappaleita koneelleni saan. Yksinkertaisesti, bändi on rakkaus ja suosittelen kuuntelemaan tätä. ♥
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Emoseksuaali » Pe Syys 26, 2008 8:01 pm

Ah

siitä on jo tovi aikaa kun löysin since1889n. Loistava! Rakastuin siihen lähes välittömästi.

Bändi on perustettu jo vuonna 2005 mutta tavallaan se on vasta nyt heräilemässä ihmisten ilmoille.

Ja kyllä rakastuin tähän heti. Ja tuli nyt miäleen tässä ekstemporee enkä ehtinyt edes tarkistaa josko joku olisi sille topicin väsännyt, epäilen. Joten tänne vain! <3

since1889 - ESCARIOT

... Ja pelokseni huomaan että herrat ovat poistaneet kotisivunsa. MITÄMITÄMITÄ??
I lost myself

I think I need someone in here?

I know I'm sane

but still my daemon calls me

A lot of bruises to remind me what I'm here for

♥♥

Emoseksuaali
Bändäri

ViestiKirjoittaja Mae » La Syys 27, 2008 8:53 pm

-OZ-

Kuuntelin pari päivää sitten juutuubista Sadieta, niin siinä kun tulee niitä random bändejä aina, niin siinä oli tuo -OZ- ja minähän kilttinä tyttönä painoin sitä. No, rakastuin siihen ihan välittömästi. Zenith oli rakkautta ensi... kuuntelulta?

Ja jebujee, en tiedä bändistä yhtään mitään, just ja just muistan että rumpalin nimi oli Zukki ja laulaja oli Natsuki 8'))
Sen vain tiedän että helvetin hyvää musiikkia ne tekee. Sen myös tiedän että niitten hiuksistot on niin___ yli-ihanat.
I didin't say it was your fault. I said I was going to blame you.

Mae
Fani

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Ke Marras 26, 2008 10:26 pm

Uusi ja uusi tuttavuus - levy on homehtunut ulkoisella kiintolevyllä ties kuinka kauan ja vasta tänään randomisti kokeilin biisiä. Kyseessä on siis artisti nimeltä Kanzaki, joka aiemmin tunnettiin MARRY+AN+BLOODin vokalistina, mutta bändin hajottua lähti sitten soolouralle. Ja... no, pari biisiä tältä HEART-levyltä nyt on mitä on, ei kehumista, mutta esimerkiksi ROSSO... Ei herran jumala mikä soundi! Tai sitten TOKYO -Real Sound Version-, varsinainen tajunnan räjäyttäjä. Onneksi harhauduin randomisti kuuntelemaan. ♥

Sitten Angelo, tämäkin bändi lojunut vain kovalevyllä ties kuinka kauan ja pari päivää sitten kuuntelin kunnolla. Koko poppoohan on Pierrotin entisiä jäseniä, joten ei ihme että vokalisti kuulostikin tutulta kun kyseessä oli Kirito. CEREMONY ja sen intro, se basso, voi pyhä jumala... Kyllä sekin nyt oli vain rakkautta ensikuuntelulta. Menee omasta mielestäni tämän bändin soundi vähän samalla tavalla mitä Acid Black Cherryn - raskasta musiikkia (vertailen SPELL MAGICiin), ja sitten umpipuhtaat, kirkkaat vokaalit päälle. Ah, henkinen orgasmi kieltämättä. ♥

GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja GanesaIX » To Maalis 12, 2009 10:22 am

Tulen hävyttömästi hehkuttamaan tänne kahta uutta löytöäni, jotka sen ansaitsevat selkeästi.

Cloud Nine - jeesus Taiji, mikä bändi. Demonstration on aivan liian lyhyt levy, mutta tällä hetkellä ainoa Taijin aikainen, minkä olen saanut (ja samalla ainoa Cloud Ninen levy ylipäätään, minkä olen saanut). Mutta se kappaleiden laatu, ei hyvä jumala että kolahtaa ja kovaa. Jos on vähemmänkin raskaan musiikin ystävä, tämä on sellainen bändi, jota kannattaa kokeilla. Biisit kuten Foolishly Bold ja Speed Rise, etenkin jälkimmäisessä kuultava bassokikkailu, ovat jotain upeaa. Edelleen se mies on upea basisti. Bastardin remix-versio ei ole mitenkään niin kovalla tasolla soittimessani, mitä kaksi edellämainittua biisiä, mutta onhan sekin hyvä. YouTubesta löytyvä alkuperäinen versio sen sijaan on kova sana. Ah jeesus mikä bändi. ♥

DEMENTIA - Taijin bändi ennen X-aikoja. Menee aika lailla tukkahevin puolelle selkeästi - kiitos vokalistin, joka tahtoo selvästikin vetää kovaa ja korkealta (korkeammalta kuin Toshi Orgasmin EP:ssä). Valitettavasti kun bändi on niin vanha, tahtoo tuotantokin olla lievästi sanottuna vaikeasti saatavaa. Tällä hetkellä Struggle for Rebel 7" on ainoa levy, mitä on vastaan tullut, eikä siinäkään ole kuin vain surullisesti kaksi biisiä. Musasta sen verran, että nopeastihan sitä mennään ja demoqualityna. Bassoa ei juurikaan kuule ellei keskity todella hyvin, mutta otetaan huomioon ettei Taiji ollut kovinkaan vanha vielä kun tässä soitti (aka taidot eivät olleet ihan sitä samaa mitä voidaan kuulla esim. Rose of Painissa). Mutta siltikin, hyvä bändi, hyvää musiikkia - tätäkin suositellaan raskaamman musiikin ystäville. ♥

GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja allisapp » Ke Maalis 25, 2009 9:11 pm

Nyt uusin tuttavuus on Dolly niminen bändi. Jotenkin vain ihastuin solistin ääneen ja kitarasoundeihin.
Opin juuri äskettäin bändin jäsenten nimen ja eilen vasta löysin tämän bändin. o/ Mutta tosiaan, rakastuin tuohon ääneen, joten uskon että tulevaisuudessa kuuntelen tätä usein.

Ja toinen on Cali gari. Etsiskelin Eroguro bändejä, ja tämä pisti heti silmään. Yksinkertaisesti, rakastuin myös tähänkin. Tämä on ehkä jopa parempi, kuin Dolly.

Toivotaan vaan, ettei näiden kuuntelu surkastu mitenkään.
Kuva
The g l o o m y morning has already died

allisapp
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Tonath » Su Huhti 12, 2009 5:43 pm

Dollis Marry

on siitä jo jokin aika ku löysin tän. mut tää on mun uusin löytö kuitenki.
ja oli varmaan eka kerta vähään aikaan, kun törmäsin johonki näin vaikuttavaan. Seijyun ääni on jotain niin loistavaa ja mä sanoisin että näiden biisit on sen verran välimaastoa, että pystyy kuuntelemaan vähän pidempäänki kyllästymättä.
bändi on vuonna 2005 perustettu vahvasti visual keitä edustava, ja tuotantoakin on mukavasti tullu, tosin ei ehkä mikään suurimmassa suosiossa kelluva bändi, uskoisin. mut tuntuu kyllä, että kyllä nääkin onnistuu saamaan ison kuulijakunnan itselleen.

ja ihan näin mainostuksena Dollis Marry - Fuyu Jounkei.
baby, don't rewind

let me out of my mind

last.fmirc-galleria

Tonath
Teknikko

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Ti Huhti 14, 2009 7:02 pm

Tulen törkeästi mainostamaan taas kaikkia niitä viittä miljoonaa minimaalista old school-visual kei-bändiä, jotka olen onnistunut tähän mennessä löytämään ja tykästymään niihin.

MIRAGE
Olen vieläkin hieman wtf tästä bändistä, koska aikasemmin mikään Kisakin projekti ei juurikaan ole hetkauttanut meikää sen suuremmin. Toki, Matinan bändit oli upeita, mutta tässä on se ensimmäinen ja odotettu bändi jossa Kisaki itse hilluu mukana ja josta pidän näemmä Lastin tilaston mukaan enemmän kuin laki sallii. Plussaa vokalistille ehdottomasti siitä, että se laulaa miltei koko ajan oikein. XD Harvinaista kotekote kei-bändiltä.

Chateau La Tour
Yksi Yuugan miljoonista bändeistä, joka on taas eksynyt soittolistalleni. Oikeasti, lasken itseni Yuuga-addiktiksi, koska sillä jätkällä on upea ääni. Myönnetään, suurimmaksi osaksi se ei osaa laulaa sointuakaan oikein vaikka sen oma henki olisi siitä kiinni, mutta hei, perus-kotekote, eipä siltä enempää voida odottaa. Chateau La Tourilla on kaiken lisäksi hieman omaperäisempi melodiamaailma, kun verrataan vaikkapa DEViL KiTTYyn ja Deadly Sanctuaryyn, jotka ovat melko lailla samanlaisia melodisesti.

AFTER IMAGE
Ensimmäinen ajatus mikä tuli mieleen kun kuuntelin Kuroi Kesshou-biisiä --> "Mitä vitun vanhaa M10M:a tää on?" Sillä ne urut pisti ihan hemmetin härösti tämän Manan projektin mieleen, josta en kyllä pidä erityisemmin (liian mielikuvituksetonta). No, päätin kuitenkin kuunnella koko kappaleen loppuun ja sen jälkeen vielä pari muutakin - ei mitään hullumpaa. Urut tekee tosiaan tästäkin kotekote-bändistä hieman enemmän porukasta erottuvamman, sillä enpä ole vielä törmännyt sellaiseen bändiin, jolla urut olisivat niin suuressa osassa melodiamaailmassa mitä tällä bändillä. Loistavaa.

AINSI SOIT JE...
Okei, tämän bändin kanssa olin äärimmäisen epäilevä, en edes aluksi meinannut ladata ollenkaan. Nimi oli niin weirdo (ei sillä hyvällä tavalla), mutta bändi näytti kuitenkin mielenkiintoiselta. Hyvä vain että latasin, tykästyin tähänkin. Perus-kotekote-menoa, menee kyllä ihan mainiosti meikän silppurista lävitse. Mitä nyt tosiaan Lastistakin huomaa, niin kuuntelijakanta ei ole mikään erityisen suuri, vaikka bändi meikän mielestä onkin hyvä (no se on taas tuttu homma että suurimmaksi osaksi popula pitää sitä skeidana, mitä minä kuuntelen).

Agnus∻Dei
Siinäpä meillä pimeä bändi. Musa on sen verta pimeää, etten epäilisi vaikka bändin jäsenet olisivat kasvaneet kaikki samassa, ahtaassa tynnyrissä. XD Kuitenkin se pimeys on vaan sitä hyvää laatua, eli tämäkin tuli sitten sellaiseksi ns. "rakkaaksi bändiksi", vaikka en erityisemmin kuuntelekaan. Mutta eihän kaikkea hyvää tarvitse aina nonstoppina kuunnella, eikö niin? :3

Sitten bändit, joista en kummemmin ala selittämään, mutta nämä ovat myös uusia löytöjä:

L'yse:nore
Noir fleurir
La'Mule
Vasalla

GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja tekubi » Su Huhti 19, 2009 4:05 pm

Lobelia

No tän löytämisestä on jo jonkin aikaa, mutta koen tarpeelliseksi esitellä tämän yhtyeen muillekin, koska tämä ei niin hirmuisen suosittu ole. Lobelia on hyvin "perussettiä", musiikki on jrockille niin tyypillistä kuin olla voi. Mutta silti niin syötävän ihanaa<3 ;)

Imitation PoPs Uchuu Sentai NOIZ

Nojoo, tämänkin löysin jo aika kauan sitten, mutta oikeastaan en ole tän jälkeen paljon tutustunut uusiin yhtyeisiin. Niin. Tämä yhtye on oikeastaan mulle aika mysteeri. Ensimmäinen asia, johon Uchuu Sentai NOIZ 'ssa tykästyin, taisi olla tyyppien mielenkiintoinen ulkonäkö, mutta sit kuitenkin huomasin musiikin olevan myös hiton hyvää. Harvoin lyhyessä ajassa mistään bändistä kehittyy mulle näin tärkeää, kuin tästä. Suosittelen, mikäli Sentai-tyyliset bändit edes kiinnostavat, koska tämä sitä on jos joku! 8DDD
wrist.

tekubi
Roudari

ViestiKirjoittaja Amber » Ma Huhti 20, 2009 7:27 pm

YANEKA (MySpace)
Nyt täytyy kyllä sanoa, että tykästyin aivan hulluna tähän, kun ekaa kertaa kuuntelin! Pidän ylipäätään sellaisesta musiikista, jossa sekoitellaan uutta ja vanhaa, joten YANEKA on aika lailla mulle kuin nyrkki silmään, sillä se on yhdistelmä paitsi japanin ja Pohjoismaiden (!!!) kansanmusiikkia, myös modernia Eurooppa-henkistä poppia. Se kuulostaa yhtä aikaa hirveän kotoisalta pohjoismaisine melodioineen, toisaalta tosi eksoottiselta. Laulaja on teknisesti taitava ja hänen veljensä soittaa aikas upeasti montaa soitinta.
Suosittelen!

live
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja Yuugi » Su Touko 31, 2009 9:27 pm

Topicin kuoltua tulen elvyttämään sitä huonosti elvytystaidoillani ja esittelen oman uusimman löytöni, joka kyllä ansaitsee yhden postauksen tännekin.

己龍 (Kiryu)

Löysin bändin heidän laulajansa, Kurosaki Mahiron kautta. Hengasin randomisti ameburossa etsimässä kaikkien pikkubändien jäsenien blogeja, joita sitten voisin petata ja jos vaikuttaisi lupaavalta, niin myös kuunnella. No, vastaan sattui sitten Mahiron blogi. Ensin en meinannut alkaa kuunnella Kiryun musiikkia ollenkaan, koska huomasin, että yleisesti son aika tunnettu bändi, ja mulle kelpaa yleensä vaan indieseistä indieseimmät. :'D No, kun en sitten muiden löytämieni bändien joukosta löytänyt mitään erityisen mielenkiintoista, päätin sitten ladata Kiryun musaa. Onneksi latasin.

Kiryun musiikkia voisi jossain suhteessa verrata suomalaiseen trash metalliin. Pääpaino on nopeissa rumpukompeissa ja näyttävissä kitarasooloissa, basso on jätetty jonnekin räpeltämään omiaan, mikä toisaalta sopii minulle vallan hyvin, koska en tykkää heidän basististaan. :'D Bändissä rakastuin kuitenkin heti ensimmäisenä herraan, jonka ansiosta tämän bändin löysin: Mahiroon. Mahiron ääni on aivan uskomaton. Ei ehkä samalla tavalla kuin klassisten laulajien, mutta jokin siinä oudon ulisevassa äänessä saa kylmät väreet kulkemaan selkää pitkin. Mahiro ansaitsisi vakituisen fanikannan.

Bändi on perustettu 2007, mutta lukeutuu tällä hetkellä kuitenkin yhdeksi aktiivisimmista Visual-kei -bändeistä. Heillä on mukava julkaisutahti ja viimevuodesta on julkaistu jo useampi biisi. Suosittelen ehdottomasti kuuntelemaan Kiryuta, jos pitää vähänkin erikoisemmasta Visual-keistä, sillä Kiryulla on täysin uniikki touchi musiikin tekoon, eikä Kiryu kuulosta yhdeltäkään toiselta bändiltä.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Pe Elo 07, 2009 2:31 pm

Taidan selkeästi olla tämän topicin suurkuluttaja - mutta kun uusia kotekote-tuttavuuksia on aina kiva löytää. ♥ Sitten pälättämään niistä.

Mëbius on ensimmäinen, joka näin äkkiseltään tulee mieleen. Ei mitään hajua milloin minä tämän bändin yhytin, mutta niin kuitenkin kävi ja biisi 自虐遊戯 sai minut yksinkertaisesti kiintymään siihen. Sen jälkeen kun sain lisää kappaleita, pidin vain entistä enemmän. Nykyisin suosikkeihin kuuluvat 「Dear×××」, Downward in life ja 自虐遊戯. Tietenkin, bändihän oli Matinan kirjoilla, joten eipä mikään ihme että pidän. Suosin sitä leibeliä selkeästi.

Lure+Selene on toinen melko uusi tuttavuus. Bongasin bändin kuvan randomisti erään Last.fm-kaverini profiilisivuilta, kun tämä kuunteli heitä. Katsoin kuvaa hetken ja päätin, että tuota on saatava kuulla hinnalla millä hyvänsä. No, se onnistui ja heti ensimmäisenä kun kuuntelin kappaleen シサキ, pidin heitä erittäin lupaavinä. Levy kuunneltiin toki lävitse ja kappaleeksi muiden ylitse nousi half moon upealla melodiallaan. Harmillisesti en kyllä tiedä, että millä labelilla tämä bändi mahtoi olla, mutta toivoa sopii, että edes jollain suosikeistani.

KAWON. Bändin olen tiennyt jo hetken aikaa nimeltä, koska olen yrittänyt epätoivoisesti saada sen musiikkia käsiini - eilen illalla lykästi ja sain heidän demonsa. Jeesus, Riku ei kyllä osaa yhtään laulaa korkealta, mutta eipä epävireinen ulina ole ennenkään estänyt minua pitämästä jostain bändistä - päinvastoin, pidän epävireisestä ulinasta tiettyyn pisteeseen asti. Suoraan sanottuna kusin hunajaa kuunnellessani musiikkia, sillä mikä sen parempaa kuin Riku, kotekote kei ja Matina - kolme suosikkia samassa pakkauksessa.

Dys ti queleen tutustuin vasta tänään, mutta voin sanoa että pidän. Kaikki mitä siltä sai käsiinsä oli NOVEL-niminen sinkku, joka sisälsi kolme kappaletta, mutta ei se määrä vaan se laatu, eikös? ;3 Vokalisti on hieman normia kotekote-vokalistia parempi, eli hänellä on jonkinlainen käsitys laulamisesta. Lupaavaa. Kitaroilla soitettu melodia on kohdillaan ja se natsaa vokalistin ääneen hyvin.

DOZΣ. Tämän bändin olen tiennyt jo n. 2 vuotta, mutta vasta nyt onnistuin saamaan heidän M.I.N.D-demonsa käsiini. Sakiton ääni on vieläkin jotain, mistä pidän henkilökohtaisesti aivan liikaa. Tykkään myös biiseissä esiintyvistä bassokuvioista, vaikka ne tulikin vasta bongattua parin kuuntelukerran jälkeen. Demo quality on asia, josta moni nipottaisi heti varmasti, mutta itse olen sen verran kieroon kasvanut lapsi, että minulla se ei menoa hidasta - päinvastoin, vauhti vain yltyy.

Näitä riittäisi vielä ties kuinka monta - osaan veikata että n. 50 bändiä jäi vaille mainintaa tässä postauksessa, mutta en kuitenkaan ajatellut ihan romaania kirjoittaa, sillä en usko että kovinkaan moni edes tietää näitä bändejä, saati on kiinnostunut niistä tällä foorumilla.

GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja akumu » Su Elo 16, 2009 7:30 pm

Acid Black Cherry

Ihanaa, taas mulle löytyi uusi tuttavuus, josta tykkään ihan hirmuisesti. Tietenkin oon kuullut tän bändin nimen monta kertaa aiemminkin muutamien kaverieni suusta, mutten sen kummemmin oo jaksanut keskittyä tähän. Mulla oli - ihan näin suoraan sanottuna, karseet ennakkoluulot tätä bändiä kohtaan. Siksi en kuunnellut tätä ollenkaan, ajattelin, että mitä turhaan mä alan tätä bändiä kuuntelemaan, koska en alkais kuunnella sitä silleen kunnolla. Enkä edes alussa älynnyt, että hehs, Janne Da Arcin laulaja on sama tässäkin bändissä. Kiva silleen, kun Emma valaisi asiaa viikonloppuna.

Kuitenkin, tykkään tästä ihan hirveesti ! Ton biisin, jonka linkkasin, tykästyin siihen ihan älyttömän nopeesti ja koko viikonlopun me kuunneltiin tätä bändiä meijän mökillä Kemiössä. Lempibiiseiksi jo tässä vaiheessa on muodostunut Jigsaw, Black Cherry ja Bit stupid. Kyllä muutkin on todellakin kuuntelemisen arvoisia, mutta nää biisit iskee muhun ihan sika hyvin ! Muutenkin koko bändi on tosi mieluisa kaikin tavoin, onneksi sain karistettua ne epäluulot pois :D Koska tää ei todellakaan ollut läheskään sitä, mitä ite kuvittelin.
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja offline » Ma Elo 17, 2009 9:24 am

Princess Princess

Nyt mä löysin sellaisen lady-bändin josta tykkään ihan mielettömästi! Ja soittavat puhdasta kasaria like X, mikä tekee asiasta vieläkin makoisamman. Biisejä en oo kyllä löytänyt muualta kuin YouTubesta, mutta onhan sekin ihan kiva kaveri joskus. Kuulin, tai no luin, tästä bändistä ekan kerran tuosta J-rock- kirjasta, ja nimi pisti heti silmiin. Sitten kun JapanPopissa taisi olla juttua joskus vuonna pinkki hevonen, niin se oli siinä; tätä pitää kuunnella. Tämän hetken suosikkeja ovat Diamond ja Stay Here, ovat sen verran meneviä ja pirteitä kipaleita. Eli jos kiinnostaa 80- luvun naisbändi, niin PriPri on nappivalinta.
We can live forever
I can be your favorite angel, angel
Beautiful Dangerous

Roudari

ViestiKirjoittaja Yuugi » To Elo 27, 2009 12:07 pm

Kaksi uutta tuttavuutta tullut tässä ihan lähiaikoina.

Dolly
Dollyyn tutustuminen oli ihan täyttä randomia sattumankauppaa järjestelmällisessa jazzin etsinnässä. Vinguin jazzin perään ja hengailin Taintedissa selailemassa vähän tuntemattomampia bändejä, jotka kuitenkin olis tehny PVitä, ja kyllä siinä tuli muutama bändi ennen Dollya tsekattua. Mutta sitten se Dollykin tuli sieltä, JULIETin PVn kanssa, ja se sitten iski, vaikka mun silmiin Dollystä kukaan ei ole oikeastaan kovin hyvännäköinen (paitsi ehkä Yuina).
No, tykkään Dollyltä muutamasta biisistä, mutta Mitsun ääni on niin peruskauraa, että esim. balladeja kuunnellessa tulee jo kahdenkymmenen sekunnin jälkeen nukahtamisreaktio ja sellainen olo että saako tän biisin lopettaa kesken ku tää on tylsä. Mutta sitten nää rytmikkäämmät kipaleet on tosi kivoja. Esim. Shining merry, mirror,mirage, ja [R] HeavenwOrd -sinkulta.

Toinen, johon oon ihan lähiaikoina tutustunu, on tällanen vuosi sitten perustettu Jewel.
Jeweliin tuli kontakti, kun jostain kumman syystä niiden kitaristi, Rei, kävi petaamassa mua ameburossa. Se olisi ollut ihan normaalia, jos mä olisin vielä harrastanu sitä samaa, mitä muutama kuukaus sitten, eli petannu kaikkia jiirokkareita, jotka eteen sattuu. Mut Rei tuli ihan oma-aloitteisesti petaamaan mua. Ties mistä se mun ameburon osotteen löys.
No, mä sitten päätin, et kun poika nyt oli noin kiva että petas ihan itse, niin käyn kokeilemassa niiden musiikkia. Latasin itseasiassa koko discografian, ja ensimmäiseksi biisiksi sattui senniminen, homohtava mestariteos, kuin glitter. Se iski. Siinä iski ensimmäisenä se rytmi ja aivoton discopoppius, mutta mitä enemmän mä sitä kuuntelin, sen enemmän mä aloin myös pitää JINin äänestä. Jokin siinä... nam.
JIN on sit taas ihan päinvastanen ku Mitsu. JINiltä mä kuuntelisin kaikkein mieluiten herkkiä ja jopa hitaita, melodisia biisejä, koska JIN osaa käyttää ääntään hassusti. Sensijaan ne biisit, joissa JIN örisee ja rääkyy ihan silmittömästi eivät kuulu miun suosikkilistalle. JINin lauluääni on paljon ihanampi.
Lempibiiseiksi noussu, no se glitter, ja sitten LAST BREATH.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja offline » La Joulu 19, 2009 2:00 pm

Herätellään vähän tätäkin ketjua... Ilkeää olla spämmäri.

Viimeisin löytö edustaa puhdasta power metalia: Concerto Moon. Anyone heard? No, anygays, voisin verrata tätä poppoota Galneryukseen ja länsimaalaisiin Sonata Arcticaan ja Stratovariukseen. Taitaa mukana olla hieman System Of A Downiakin. Kuitenkin, nimi iski silmään pari eilen Wikipediassa selatessani luetteloa power metal- bändeistä. Nimi ja esittely olivat niin houkutteleviä, että oli jokin mahdottoman suuri pakko kuunnella muutama biisi. Hyvä että kuuntelin: koska Galneryus on yksi lempibändeistäni, myös Concerto Moon kuulostaa erittäin mahtavan hyvältä. Victim of Desire on kuuntelun arvoinen, ja Time To Die.

ALI PROJECT edustaa sitten ihan päinvastaista suuntaa. Musiikki on kevyempää, muttei mitään poppilurilariliita like Hey!Say!JUMP tai vastaavat ryhmät, ja mukana on mystistä materiaalia goottimaisempaan tyyliin. Olen kuunnellut tätä bändiä jo pitempään, mutta lasken sen kuitenkin suhteellisen uudeksi tulokkaaksi; kuuntelen sitä vähän milloin sattuu. Suosittelen ehdottomasti kaikille, jotka pitävät esim. Malice Mizerista, tai jos yksinkertaisesti ko. tyylin musiikki kiinnostaa ja miellyttää korvaa.

Vastikään löydettyä visual keitä edustaa ALSDEAD. Ei se juuri paljoakaan poikkea muista indies- bändeistä muuten kuin laulajan ansiosta. Makin ääni on ihana, kerrassaan mahtava. Se ei ole niin nasaali ja pistävä, kuten suurimmalla osalla vk- vokalisteilla on, vaan se on matalampi, karheampi ja ärr niin selkäpiitä raapiva. Paras ääni koko indies-skenessä. okei, shouta ei lasketa, se mies on joku paras. ALSDEADin musiikki on hieman DELUHI-inspiroitunutta, minkä vuoksi tykkään siitä kovasti.
We can live forever
I can be your favorite angel, angel
Beautiful Dangerous

Roudari

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Su Tammi 03, 2010 7:27 pm

Moi, palaan taas tänne. Tuttu ja mukava topic - jota saletisti kovinkaan moni ei selaa, ja jos selaakin niin jättää meikän postaukset huomiotta. :'D (Tehkää toki niin, jos arvostatte mielenterveyttänne. ♥)

aile clind'oeil
Ei löydy kuvaa, ei mitään, vain yksi demobiisi vuodelta 2001. En edes viitsi laskea monesko yhden biisin bändi tämä on soittolistallani, koska muuta vain ei ole saatavilla. :'D Tätä biisiä kuunnellessa harmittaa, ettei muuta ole tällä hetkellä saatavilla. 嘆きの翼 on nimittäin aivan jumalattoman upea biisi. Kotekotea taas vaihteeksi, siitä melodisemmasta päästä. Ihme kyllä, tässä biisissä eniten määräävä soitin on kitara, vaikka yleensä kotekotessa nostetaan basso jopa rumpujakin näyttävämmäksi soittimeksi. Pari hassua kohtaa tosin on jossa basson voi erottaa muun joukosta, mutta ne eivät juurikaan vaikuta kuunteluelämykseen samalla tavalla mitä kitarariffit ja vokalistin ääni. Hyvä löytö tämä. ♥

HISKAREA
Hupsan, kuinkas tässä näin kävi? Karsastan erittäin paljon uusia bändejä, omaan niiden suhteen jumalattoman määrän ennakkoluuloja (joojoo, tiedetään ettei saisi mutta sori, näin nyt on) enkä helpolla ala kuuntelemaan. HISKAREAa kokeilin ihan vain Rikun takia. En periaatteessa oikein tiennyt mitä olisi pitänyt odottaa, koska KAWON oli hieman sitä pimeämpää musiikkia. Odotin toki vaikka ja mitä ja osa odotuksista täyttyikin. Pari biisiä on löytynyt, joista pidän, mutta en kyllä sano pitäväni koko tuotannosta ehdottomasti. Esimerkiksi Cat a like F-risky pistää vieläkin miettimään että mitä vattua ja myös sitä, että kuinka hemmetissä ihmiset tykkäävät tästä biisistä kuin hullu puurosta. Itseeni se ei kolahda, toisin kuin 1/3の失情 jo silkan rytmityksensä takia (hyvä Matoi!) tai 三月の夜想曲, jossa parit bassokohdat kitaran vinguttamisen välissä ovat... jotain upeaa. ♥

Ja ehkä en mainitse enempää bändejä, vaikka niitä on viime postauksesta katsottuna löytynyt aika perkeleesti. :'D

GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Koichan » Su Tammi 03, 2010 10:23 pm

DaizyStripper
Tutustuin tähän bändiin tässä vähän aikaa sitte, kun näin jollain sivul ton nimen. Sit menin youtubee kattelemaa et mikäs tämä tällänen on. Kuulin ekaks kappaleen Dandelion ,mikä kuulosti äärettömän hyvältä. Sit tuli semmonen ehkä viikon väli, etten kuunnellu kyseistä bändii ja nyt löysin eilen sen taas uudestaan. Yu-girin ääni on jotain mahtavaa, raikas, omalaatunen (ainaki mun korvaa) ja piristävä!
Nyt taas kuuntelen tätä bändii niin sanottuu kyllästymisee saakka, piän pienen tauon ja sit taas jatkan :--D

kannattaa ehdottomast tutustua !
♡ 小山慶一郎 ♡

Koichan
Roudari

Seuraava

Paluu Yleistä