Uusin tuttavuus

Yleistä keskustelua liittyen japanilaiseen musiikkiin.

Re: Uusin tuttavuus

ViestiKirjoittaja tegami » Pe Maalis 05, 2010 4:51 pm

Kuva

ADAPTER。on uusin löytöni, suosittelen kuuntelemista. Youtubesta löytää tosi vähän kappaleita, vissiin kaks vaan tai jotain sinnepäin, mutta kannattaa tutustua tähän. Soittaa electronista angura keitä, ja ite tykkään ihan hirveesti tästä! ADAPTER on siis Metronomen Fukusuken uusi bändi, tosin hajonnut vissiin vuoden 2009 puolella jo, sinänsä harmi kun niin hyvää musiikkia teki.
Why is it so painful to
touch you? I think it is
because I was afraid of
making the same mistake
and losing you.

tegami
Fani

ViestiKirjoittaja featherboy » Su Maalis 14, 2010 4:32 pm

Mä eilen menin ihan randomisti lukemaan wikipediasta Kamijon historiaa. Kävi ilmi, että miekkonen oli ollut ennen ''Lareine'' nimisessä yhtyeessä.
Noh, muahan kiinosti se bändi tietenkin, ja menin youtubeen kuuntelemaan jonkun satunnaisen kappaleen, mikä nyt eteen tuli ensimmäiseksi.
Kuuntelemani kappale oli:Lareine - Never Cage (PV),ja voin sanoa, että tuon kappaleen ansiosta olen nyt koukussa kyseiseen bändiin.

Kuva
Kamijo on musta kyllä yhtä seksikäs kun nykyäänkin.
Muttasiis, suosittelen yhtyettä lämpimästi. Mun sydämmen se ainakin vei mennessään.~♥
Kuva

• I tell a story myself. Therefore, it is an irrelevant to you. •

>> Now I Know why <<

pervo-erakko/reclusegay/featherboy

featherboy
Roudari

ViestiKirjoittaja Nukeochi » Ke Touko 12, 2010 9:04 pm

Törmäsin bändiin nimeltä Brain Hacker jonkun aikaa sitten. Tutkin ihan munkilla Moi Dix Moissin Sethin bändihistoriaa, ja löysin sitten tämän. Mielenkiintoiselta vaikuttaa, vaikka onkin hajonnut 2007. Olen ihan lätkässä biisiin nimeltä Love and Hatred. Kuuntelemisen arvoinen.

Kuva
[Can you hear me now?]

Nukeochi
Teknikko

ViestiKirjoittaja Mizuumi » Ti Touko 18, 2010 7:57 pm

Uusia tuttavuuksia tässä tullut löydettyä ihan vahingossa ja ärsyttää, kun ei enää tiedä mitä kuunnella : DD
Otetaan ensimmäiseksi vaikkapa Medi@lize, joka herätti ainakin minun mielenkiintoni vokalistin nuorella iällä, sillä tämän on syntynyt vasta vuonna -91! Keke(ヶ´∀`) omistaa muutenkin todella hyvän lauluäänen minun mielestäni ja sitä kuuntelee mielellään. Itseeni ainakin nappasi Moe Moe Days, mutta voihan olla, että jotakin muuta nappaa paremmin Zettai Ryouiki. Itse henkilökohtaisesti pidän enemmän Moe Moe Days:sta.

Toiseksi päätin tähän valita vasta ensimmäisen singlen julkaisseen LOST ASHin. superNOVA on varsin tarttuva kappale, kun sitä hieman pidemmälle kuuntelee ja söpöstä naamastaan huolimatta Daiki omistaa varsin miehekkään lauluäänen. Videossa Daikin feissin söpöys ei ehkä näy niin selvästi, mutta kuvissa kyllä sen huomaa ja jos ei huomaa niin silmissä on jotakin pahasti vialla.

Sanoisinko, että V-last on päässyt minun bändilistallani aikalailla korkeallekin, vaikkei heiltä löydä netistä kuin kaksi kappaletta. A-live jää kyllä niin syvälle minun päähäni, että ei rajaa. Sitä kun pari kertaa kuuntelee, ei meinaa lähtä päästä edes kulumalla. Väärinkin olen jo tämän kappaleen sanoja onnistunut kuuntelemaan (niitä örinäkohtia). Vaikka biisin alussa öristään ja muristaan, aloittaa Shyena pian kuitenkin valtavan kauniin laulunsa joka on se, mistä ei meinaa päästä eroon. Shyena on aikaisemmin ollut DragonWAPPPPPPERin vokalistina, mutta siirtynyt nyttemmin V-lastiin. Muutkin bändin jäsenet ovat aikaisemmin olleet muissa bändeissä ja suurin osa heistä tulee Vega nimisestä bändistä (johon en ole vielä ehtinyt tutustua). Basisti yukiha kuitenkin tulee NOIR nimisestä bändistä (enkä siihenkään vielä ole tutustunut).

Jos oikein olen saanut ymmärtää 「♭A♭Y♪」 on DragonWAPPPPPPERin uusin julkaisu, jonka ensimmäisenä raitana toimii チューインガム, toisena basisti GTRn räppiraita -Summer Time Summer Girl- (GTR Rap Track), kolmantena uudempi versio kappaleesta SOS ja viimeisenä - vaan ei vähäisempänä - pelkkää musiikkia oleva Baby (SE). Edellisen vokalistin mentyä, DragonWAPPPPPPER on onnistunut kalastamaan itselleen ihanan koUME nimellä kulkevan herran.

Mainitsemistani bändeistä tällä kerralla yhdeksi lempibändikseni on kirinyt phase faith, jonka vokalisti KAZMA on aivan uskomattoman herttainen ja omistaa vielä kaiken kukkuraksi aivan mahtavan lauluäänen. Azure sky on joutunut erityisesti minun hampaisiini, sillä lähes kaksiviikkoa onnistuin popittamaan pelkästään tätä biisiä. Itse olen onnistunut löytämään phase faithilta vasta kuusi kokonaista kappaletta eli niitä todella lyhyitä ei lasketa mukaan, joista uskoisin vielä joskus ilmestyvän kokonaiset versiot. LIFE IS LIFE on ainoa kappale, jonka yhteydestä löytyy minkäänlaista näytettä näiden miesten live-esiintymisestä ja KAZMA on nähtävästi joskus haaveillut lentämisestä, kun on tehnyt kappaleen, jonka nimi on I can fly. Itse kuitenkin kuulin bändiltä ensimmäisenä biisinä Summer Gaten ja nyttemmin vasta olen ehtinyt tutustua Eyes of heaveniin ja HEART LINKiin. Sanoisinko, että tällä menolla phase faith onnistuu kirimään aivan huipulle minun lempibändeissäni, vaikka onkin siellä jo todella korkealla!
Suosittelen kaikkia kuuntelemaan pienen pätkän jokaista!

Uusia bändejä olen tavannut ties kuinka paljon, mutta nyt viimeiseksi tällä kerralla laitan Secilia Lunan, joka on jo hieman tunnetumpi kuin aikaisemmin mainitsemani bändit, minkä huomaa mm musiikkivideoista, joita aikaisemmilla bändeillä ei ole vielä yhtäkään. Shinsui Senrei on yksi ilmestyneistä musiikkivideoista jonka sanojakin olen jo väärin ehtinyt kuulemaan....lukekaatten niitä pian sitten Väärin kuultua -topicista. Ihailen vokalistin lauluääntä, jolla pääsee myös hämmästyttävän korkealle, mitä en aikaisemmin tältä mieheltä odottanut. Se, mitä minun tiedoillani saa pääteltyä, 『Crescent』 olisi uusin pv, joka on hämmästyttävän hyvä - ainakin minun mielestäni. Yhden livenkin nimeltään Souzou no joukyoku olen jopa onnistunut Secilia Lunalta kalastamaan ja tältä bändiltä on oikeastaan tullut ihmeen paljon materiaalia, vaikka onkin niin tuntematon ja kantautui minun korviini aivan vahingossa. Cupid Shinwa luokittuu ehdottomasti yhtiin lempibiiseihini Secilia Lunalta!

Vielä minulla on kuitenkin taskussa pari bändiä, mutten jaksa heistä kirjoittaa. Minulta voi kuitenkin yksärillä tulla kyselemään joitakin tietoja tai linkkejä mainitsemistani bändeistä tai ihan vain kyselemään niitä muita, joista en jaksa kirjoittaa ^^
Viimeksi muokannut Mizuumi päivämäärä To Heinä 22, 2010 8:45 am, muokattu yhteensä 1 kerran
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

Mizuumi
Teknikko

ViestiKirjoittaja featherboy » To Kesä 24, 2010 9:04 am

Matenrou Opera

Kuva

No siis, mä oon tienny tästä bändistä ja yli puolvuotta, mut en jostain syystä vaan jaksanu perehtyä siihen.
Myöhemmin mä kuulin Sonosta Ja Yuusta. Sain heistä ensimakua yhen Oneshotin kautta. (8 Oli muuten helkkarin ihana.
Mä sit tossa kaks tuntii sitten katoin versaillesin liveä v.2009 Siin vieres oli Matenrou operasta sellanen kiva Dvd hössä~ 5/12
Jostain kummansyystä mä sit linkkasin sitä. Ah että ko mä oikeesti tykästyin todella. Siis,musta esim Yuu on ihan hemmetin söpö persoona. Siis,synkkis se muuten on, mut tyyliin kamalan höpsö ja sellanen aika villi ton Youn kanssa. :__D En tiiä et onko ne ny mitenhyvä kaveruksia keskenään mut yleensä ne vaan kumpassa on. You on kyll hurjapäisin tyyppi operasta. Siis oikeest. XDD Ihan crazy. ♥
Ja tyyliin Ayame on ihan helkkarin sulonen. Vaikka aina tyttö onki mut siis semmonen 'kimee' ääninen piipertäjä. Kauheen kiltti ja asiallinen. Kunnon smile uke. (< (joo käytän vertauksia uke ja seme valitan jos inhottaa.) ~
Mut sit toi Sono...Okei,se on paaaljon erinlaisempa ko mä luulin. Se on -tuota,no tylsä. Seisoo vaan sivussa jotn tekemässä. En tiiä jos se nyt tossa dvd hommelis oli vaan hissukka ja näin,mut sain tosi köyhän ensivaikutelman siintä. Odotin siltä kyll enemmän. :(
Ja Anzi on toki myös ihan ok. Mä en vaan jotenki pidä siintä. Siis,ei ulkonäös ny vikaa oo ihan söpö ja tälleen mutko ähh,jotenki se ei vaan mee alas mieles. Jotenki se tykyttää kokoajan ja toivos tyyliin ko se saa suunvuoron et ''Nonni millo toi lopettaa ? (8''
Joo sori en tiiä oikeest et mistäse johtuu. Mä oletan kyll et kaikil meillä on omasuosikkinsa kussakin bändissä ja näin,mut ois ihan kiva yrittää pitää kaikkii saman vertasena.
skldmdlkömsdldöm you know pääasia.

Tyyliin ko itelläni on ainakin vähintään yks inhokki kussakin bändissä. Muutama hassu esimerkki:

Moi dix mois
Suosikit : Seth,Mana & K
Inhokki: Sugiya (anteeks Sygiya ;___;)

Versailles

Suosikit: Kamijo & Teru
Inhokki: Yuki tai Hizaki. Yuki sillä perusteella,ko se on vähän vetäytyvä muista. :( Ja Hizakin luonne on aika karmaseva. No onhan niitä pahempiakin mutmutmut.

Joo toss oli pari esimerkkii ny.:o
Ja näinnäinaamenkiitosmoikunsaintuhlataaikaanne.~
Kuva

• I tell a story myself. Therefore, it is an irrelevant to you. •

>> Now I Know why <<

pervo-erakko/reclusegay/featherboy

featherboy
Roudari

ViestiKirjoittaja Alone » Pe Heinä 02, 2010 3:42 pm

Tällä hetkellä uusin tuttavuuteni on varmaanki ヴァルナ eli Valluna. Löysin sen huhtikuun lopulla kun sain uusimman SHOXXin (tilasin sitä lehteä pari nroa) ja selasin koko lehen ihan normisti. Sitten huomasin takakannen sisäpuolella oli mainos jonkun Vallunan kiertueesta ja uudesta cdstä, "Welcome to Distopia". Ensimmäisenä huomasin kuitenki reunassa olevan henkilön silmät! Tai silmän.. . Siinä oli joku ihan omituinen piilari, ja kiinnostuin sitten bändistä tän Kirimarun kautta. Bändi on vasta alottanut, jos en vääri muista niin v.2009. Kattelin aluksi niiden kuvia netistä ja löysin musiikkiakin, joka on ihanaa. *Q*. Oon mää ja varmaan moni muukin kuullut ja nähny tietysti parempaa, mutta kyll tää on ihan kunnon tutustumisen arvoinen. ♥

Kuva

Ja Vallunan virallinen sivu.

Alone
Fani

ViestiKirjoittaja Yuugi » Su Heinä 04, 2010 6:32 pm

Paras uusi tuttavuus pitkään aikaan on ehdottomasti お洒落泥棒. :'D

Kuva

Oshare dorobou on vuonna 2006 perustettu, vuonna 2009 huhtikuussa hajonnut ja 2009 lokakuussa takaisin tullut bändi, jonka musiikki tai tyyli ei oikein uppoa mihinkään nykyisistä kategorioista, huolimatta nimen "oshare" -osuudesta ("oshare" = tyyli, tyylikäs, tyylitajuinen, hyvinpukeutunut, muodikas; "dorobou" = varas, roisto etc.). Monellakin eri sivustolla heitä on povattu 80-luvun glamrockia jäljitteleväksi.

Bändin konsepti on hostess-tytön elämä Japanissa, miesten ympäröimänä, ja vokalisti Miyuun lyriikat ovatkin poikkeuksetta naisen näkökulmasta kirjoitettuja feministiartikkeleita siitä, kuinka paskoja tyyppejä miehet ovat.

Oshare doroboulla ei ole kovinkaan laajaa discografiaa, muistaakseni neljä singleä ja yksi minialppa.

En tiedä mitä lääkkeitä olin vetänyt kun en muista missä törmäsin tähän bändiin, mutta jos lisätutkimusten tekeminen bändin suhteen olisi riippunut pelkistä Youtube-videoista, olisi Oshare dorobouhun tutustuminen jäänyt sille tielleen. Youtube nimittäin sisältää LOVE AGAINin levyversiota lukuunottamatta pelkkiä livevideoita, ja jopa minä, jolle laulajan vireessäpysyminen on suhteellinen juttu, repesin pahasti ja totesin, ettei Miyuu-rukka osaa livenä laulaa sitten yhtään. Sen takia: jos haluatte tutustua oshare dorobouhun, älkää menkö youtubeen. :'D Miyuu kuulostaa paljon, paljon, paljon paremmalta levyllä.
Kuitenkin, Miyuun taustat saivat minut toivomaan, että bändi kuulostaisi paremmalta levyllä. Onhan Miyuu Japanin kaunein feministitransuhomo, jonka naama huijaisi jopa kokenutta visual kei -eksperttiä (Minä ja Shunshun katsoimme pojan kuvia varmaan puoli tuntia huutaen toisillemme puhelimessa vähän väliä: "EI TUO VOI OLLA MIES!" Ja minä olen sentään katsonut Ramea jo aika pitkään. :'D). Ja kuten sanoin, Miyuu kuulostaa niin paljon paremmalta levyllä, jopa homoeroottisesti seksikkäältä.

Eli, seuraan mielenkiinnolla tämän Vidollin ex.roudarin (kyllä, Miyuu on roudannut Vidollia. Esim. tässä kuvassa Tero runnoo Miyuuta ja tässä taas on Oshare dorobou, etualalla Miyuu, ja Vidollista Rame ja Shun, joista Rame on se joka tuntuu olevan kovin läheinen Miyuun kanssa :'D) bändiä.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja sacrifice » Ke Heinä 28, 2010 6:01 pm

Luzmelt

Kuva

(2009 – present)

Luzmelt started their activities as a secret band at several lives in December 2009, followed by their first Oneman 『supernova explosion』 on February 10th, 2010. The band made their first U.S. appearance in April 2010 at the anime convention Tekkoshocon, held in Pittsburgh, Pennsylvania.

Current members:
Vo. yuhma
Gt. asuka
Gt. kaie

Support:
Ba. Haren (ex. DEPAIN)
Ba. 暢 (Nobu) (ex. ギルティア)
Dr. U-YA

Minä tahdon esitellä teille uusimman rakkauteni, Luzmeltin. Aivan mahtavaa musiikkia tekevät näin nuoreksi bändiksi. Sacrifice on ihan mahtava biisi. [Otin siitä muuten nickinikin, koska se kuulostaa kauniilta, ihan näin btw, että älkää ihmetelkö] Rakastan yuhman ääntä yli kaiken, se on todella monipuolinen. :3 Kannattaa tutustua tähän bändiin.
Minun halkaistu kurkkuni on peitetty piikeillä
Tule, lauletaan tässä vääristyneessä maailmassa

sacrifice
Bändäri

ViestiKirjoittaja gnrbu » Su Elo 01, 2010 12:11 pm

Go-on Factory

Death metal + J-Pop = ... ? ... :D ... <3<3<3

Koska minusta vain sattuu olemaan valloittavaa, että biisi (Aozora jigoku) alkaa metallikitaroilla, vaihtaa poppiin, palaa death metal -komppiin ja sitten öristään vähän aikaa ennen kuin vedetään biisi iloisesti loppuun. Yliannostus mahtavuutta!

Kyseessä on kolmehenkinen bändi, joka on soittanut yhdessä vuodesta 2006. Bändi julkaisi vuonna 2007 kaksi demoa ja yhden minialbumin ja tämän vuoden tammikuussa vielä toisenkin minialbumin.

gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Yuugi » Ma Joulu 20, 2010 10:46 am

Uusia tuttavuuksiahan minulle tulee joka toinen kuukausi, harvat niistä päätyvät aktiiviseen kuunteeluun ja vielä harvemmista jaksan mainita tähän topicciin (koska muuten noin suurinpiirtein joka toinen viesti olisi omani... ellei jokainen, ja siinä vaiheessa joku ylläpidosta tulisi varmasti varoittelemaan, että voisinko kertoa vähän vähemmän uusista bändilöydöistäni :'D). Nyt kuitenkin esittelen teille bändin, jonka löysin... viimeviikolla. Löysin sen itseasiassa alunperin Kiryun Mahiron blogista, koska Mahirolla sattui olemaan tämän bändin vokalistin kuvia parissakin eri merkinnässä. :'D Tuli sitten siinä heitettyä läppää, että Mahiro on viimein löytänyt itselleen poikaystävän. Mutta ilmeisesti tilanne on se, että tämä bändi on vastikään liittynyt samalle tuotantoyhtiölle kuin Kiryu, joten bändi on tavallaan kouhai Kiryulle. Joka tapauksessa nämä kaksi bändiä tuntuvat tulevan hyvin toimeen keskenään, kuten voi jo päätellä siitä, että Mahiro tosiaan postasi omaan blogiinsa kuvia tämän uudemman bändin vokalistista... eivätkä ne olleet Mahiron itse ottamia, tai edes yhteiskuvia, vaan vokalistin omasta blogista, itse itsestään ottamia. (Maa-kun, lakkaa pöllimästä sen kuvia.)

Kyseessä on siis...

ROYZ

Kuva

Vo. 昴-SUBARU-
Gu. 和稀-KAZUKI-
Gu. 杙凪-KUINA-
Ba. 公大-KOUDAI-
Dr. ともや-TOMOYA-

Bändi soittaa mukavaa perusrokkia ja on tähän mennessä julkaissut... kolme singleä. Vuhuu! Toisaalta, bändi on ollut kasassa vasta hieman yli vuoden, joten siihen nähden saavutus on aika hyvä.

Se, mikä minun huomioni kiinnitti Royzissa, on ehdottomasti Subaru ja Subarun ääni. Ensinnäkin, tietty ensikontaktini oli Subaru, koska Mahiron blogistahan minä Royzin löysin. :'D Mutta Subarun ääni tosiaan on, en nyt sanoisi että aivan omaa luokkaansa, mutta erikoinen kuitenkin. On muuten ensimmäinen laulaja, jonka kohdalla olen muutaman päivän kuuntelun jälkeen joutunut palaamaan herran blogiin tarkistamaan, onko hän nyt mies vai nainen. Subarulla nimittäin on poikkeuksellisen naisellinen ja kaunis ääni, suht poikamaisista kasvonpiirteistä huolimatta. En olisi ihmetellyt yhtään, jos olisinkin löytänyt jostain Subarun blogikuvasta rinnat.

En löytänyt, Subaru siis on mies, vastoin kaikkia oletuksia. Mutten aina välillä jaksa ihan uskoa sitä. :'D Subaru on toinen laulaja, jota kuunnellessa olen joutunut kysymään itseltäni, kuuntelenko mies- vai naisvokalistia. Toinen oli Jui, koska en kuunnellut Kisaki projectin Garasu no Arubamua tarpeeksi pitkälle. Ja kaikki minut tuntevat tietävät, että mitä paremmin mies laulaa korkealta ja kuulostaa naiselliselta, sen varmemmin rakastan sitä. Joten Subarun ääni oli varma voitto.

Kaikki ROYZin viisi julkaistua biisiä löytyvät youtubesta, joten sinne kaikki vain koittamaan. :'D Tässä kolme omaa suosikkiani:

ROYZ - 恋花火
ROYZ - クロアゲハ
ROYZ - AREA

(PS. on se oikeasti Mahiron poikaystävä)
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja illusionchiu » Ti Joulu 06, 2011 8:00 pm

Chachamaru

Chachan olen aina tiennyt että siitä että mies on ollut Gackton sessiokitaristi jo pitkään ja nykyisin soittaa myös YFC:ssä, mutta vasta vähän aikaa sitten sain tietää että mies laulaa myös. Noh uteliaisuus siitä heräsi ja menin Youtubeen ja löysin sieltä herran kappaleen Kageroun, kuuntelin ja rakastuin. Aloin ettimään tietoa että onkos mieheltä koskaan tullut ulos levyä ja löysin (onneksi) vuodelta 2002 tulleen AIRIN, latasin koneelle ja rakastuin vaan lisää.

Kuva

GOTHIKA

"GOTHIKA on cyberromantiikan puolesta puhuva "Digital NewWave" -yhtye. Heidän musiikissaan sekoittuvat 80-luvun melodiat ja heidän kieroutunut maailmansa, tarjoten kuulijoilleen majesteettisen lopputuloksen. Heidän "Digital Sound"insa, jonka he toivovat jokaisen kuulevan, on täydellisesti rakennettu sämplejen ja muiden syntetisaattoreiden avulla.

Yhtye koostuu Androsta (laulu ja ohjelmointi), Naosta (Noiz-kitara) ja #449sta (kitara ja ohjelmointi). Nämä kolme kerettiläistä antoivat gootti/industrial-saundille kasvot nousevan auringon maassa.

Tietojeni mukaan, mitä löysin niin Androlla on syntymäpäivä 27. heinäkuuta ja #449llä on taas 27. maaliskuuta.

#449 tunnetaan myös ihan nimellä Yoshiki.

Gothika - Mitsu Getsu Ka
GOTHIKA - Beyond God and Evil
Gothika - Fata Morgana Android
Gothika - Alexa
Gothika - Gusano

Kuva
Life is not about waiting for the strom pass,
it is about learning to dance in the rain.

illusionchiu
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Larjus » Ma Huhti 28, 2014 8:41 pm

Herätellääs tätäkin puolta...

Mä oon ite todella huono löytämään uusia bändejä, niitä tulee korkeintaan pari vuodessa sattumalta vastaan. Ja sit on ehkä semmosia joita kuuntelen yhden kappaleen verran. Mut nyt just tänään aloin kuunnella そろばんia eli Sorobania :D Ei sinällään mikään uus tuttavuus, mä oon tiennyt ne vähintään niin kauan kuin Yumehiton (joka on kauan), mutta musiikkiin en ole oikeestaan tutustunut. Mut koska nyt on ollut juttuu siitä, että Soroban (paitsi Yuuya), palaa yhteen joksikin aikaa, päätin kääntyä YouTuben puoleen ja hiljentyä kuuntelemaan Sorobanin musaa. Ensimmäisenä nenäni eteen tupsahti 錆メモリ, joka on hyvä. Niin on nää 5 muutakin biisiä, joita oon nyt kuunnellut :D Kuuntelin pari Primrosenkin kappaletta, ja oli jotenkin niin symppiksen kuulosta, ku ne oli kaikki vielä ihan pieniä teinejä silloin. Sen kuuli etenki laulussa. Mut ei mitään, Ryuuji laulo jo sillon hyvin!

Soroban oli siis vuonna 2006 hajonnut bändi, joka soitti melko kevyttä (muttei mitään kovin hilpeää) rockia. Bändin jäsenet olivat nuoria (aloittivat 2002 noin 14-16-vuotiaina), mutta en minä ainakaan sitä tästä 2005-2006 matskusta huomaa. Selkeesti musiikillista kokemusta, ja tarttuvat sävelet. Ja Ryuujilla on kiva ääni :D En osaa oikein kuvailla sitä.

Ja nyt sitten laitoin CDJapanista pari niiden levyä tilaukseen :D
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja Amber » La Touko 03, 2014 5:13 pm

Nykyisin tulee törmättyä uusin japanilaisiin musiikkituttavuuksiin aika harvakseltaan, koska olen jo kerinnyt vuosien varrella tykästyä tiettyihin yhtyeisiin, joiden parissa viihdyn niin hyvin, etten useinkaan edes kaipaa uusia tuttavuuksia. Varsinkin kun sellaiset porukat kuin Dir en grey ovat kuin uusi bändi jokaisella uudella levyllä, haha.

Viimeisin löytö on nimeltään downy, ja se on kyllä vienyt sydämeni siinä määrin, että ajattelin tulla jakamaan ilosanomaa teillekin. :D

Lyhyesti:

Genre: postrock / shoegaze / alternative (joskus myös ambient vois natsata aika hyvin) tms.
Millaista: IHAN JÄÄTÄVÄN HYVÄÄ!
Jännää: Kiertävät albumien nimeämisen antamalla niille kaikille nimeksi "Mudai" / "No Title".
Kuka suosittelee: Dir en greyn Kaoru. JaME Suomen kriitikko Kämy. Ja meikä.

Spotify // last.fm // Facebook (epävirallinen) // Youtube // OHP // Google+ // Twitter
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

1 tykkää.
Amber
Vuoden beta

Edellinen

Paluu Yleistä