J-rock ja sinä

Yleistä keskustelua liittyen japanilaiseen musiikkiin.

Re: J-rock ja sinä

ViestiKirjoittaja nyanyan » Ti Syys 14, 2010 6:09 pm

Päätinpä ajankuluksi tänne tarinoida :D

Miten tutustuit j-rockin maailmaan?
Tossa n. 2 vuotta sitten kävi niin hassusti että kaverini poikaystävä näytti minulle youtubesta An Cafen Smile ichiban ii onna pvn. Tietysti hänen kanssaan siinä sitten naureskelin että lol poikia jotka näyttää tytöiltä ja joku japani hyi(asun nimittäin pikkukylässä missä kaikki erillainen on jotakin hyvin kamalaa).
Kuitenkin pari päivää myöhemmin löysin itseni youtubesta katselemassa juuri tuota kyseistä musiikkivideota ja hyräilemässä mukana.. Siitä se sitten lähti. Aluksi ''häpesin'' itseäni sen takia ja peittelin kiinnostustani j-rockia ja muutenkin kaikkea japanilaista kohtaan, eihän saanut olla mitenkään valtavirrasta poikkeava. Sehän olisi suorastaan häpeällistä.
Vähitellen kyllästyin piilotteluun ja aloin pukeutumaan ''ernusti'' ja meikkaamaan vahvemmin. Hiuksetkin leikkasin revityiksi ja värjäsin niihin sinisiä raitoja mustien hiuksien sekaan. Kuten arvata saattaa kaikki, mukaan lukien silloinen paras ystäväni alkoivat karttaa minua. No, en välittänyt heistä olinhan vihdoin päättänyt olla omaitseni. Sain netistä pari hyvää kaveria jotka tutustuttivat minut moniin nykyään suosikkibändeiksi lukemiini bändeihin. Jonkin ajan kuluttua kun ihmiset täällä huomasivat että minusta ei tulisi koskaan enään sellaista perusmuijaa niin muutamat uskalsivat jopa taas hengata kanssani:'DDDD Kuitenkaan minusta ei ole vielä tähänkään päivään mennessä tullut heidän kanssaan samanlaista ystävää kuin olin silloin joskus.

Oletko vannoutunut keikoilla kävijä vai menetkö katsomaan vain lempibändejäsi?
Keikoilla olen käynyt vasta muutamilla, koska rahatilanne on mikä on. Kuitenkin aina kun on mahdollista ja kun jokin erityisen hyvä bändi vierailee suomessa on sitä pakko päästä katsomaan. Nautin keikafiiliksestä ja keikkailusta paljon.

Kuunteletko pelkästään japanilaista musiikkia vai sietävätkö korvasi myös länsimaalaista?
Enimmäkseen kuuntelen j-rockia, mutta löytyy levyhyllystäni sellaisiakin yhtyeitä kuten Automatic eye, Dingo, Apocalyptica, the Rasmus, Pink Floyd, Bob Dylan ja Bob Marley näin esimerkiksi.

Näkyykö j-rock pukeutumisessasi vai pelkästään mp3-soittimessasi?
Pukeutumiseni on (onneksi) rauhoittunut alkuajoista hyvinkin paljon. Pukeudun yleensä mustiin rockahtaviin vaatteisiin mistä voi päätellä ainakin sen, että pidän rockista jos ei muuta. Tosin bändi/keikkapaidat ovat sitten asia erikseen. Soitin on täynnä jrockia joten jos joku sitä sattuu selaamaan niin varmasti huomaa minkälaista musiikkia kuuntelen.

Ovatko huoneesi seinät vuorattu netistä tulostetuilla kuvista lempibändistäsi? Koristaako laukkuasi päällystetty kuva lempijrokkaristasi?
Seinieni valkoista väriä tuskin erottaa lehtileike- ja julistekerroksen alta. Tulostettuja kuvia en omista mutta keikoilta/tapahtumista ja lehdistä ostettuja/saatuja julisteita kyllä. Myös satunnaiset mielibändeistäni kertovat artikkelit ovat päässeet seiniäni koristamaan.

Jos tulet vastaan kadulla, onko sinut helppo tunnistaa "japaniernuksi"?
Jaa'a jos asiasta jotain tietää niin saattaapa hyvinkin tunnistaa. Tavalliset kaduntallaajat luultavasti vain ajattelevat että olen joku rokkari tai hevari ja on minua hautakivenkaatajaksikin sanottu.
En siis käytä röyhelöhameita(tai hameita ollenkaan) tai polven yli meneviä raitasukkia. Hiuksetkin pysyttelevät tätä nykyä suht neutraalin värisinä(musta, ruskea).

Onko j-rock elämäntapa, joka näkyy kaikessa, mitä teet ja olet vai oletko ihan "tavallinen" nuori, joka vain sattuu kuuntelemaan japanilaista musiikkia?
Hm, no ei se varsinainen elämäntapa ole, mutta en voi myöskään sanoa itseäni ''tavalliseksi'' nuoreksi.. J-rock näkyy vaatetuksessani, musiikinkuuntelussani, levyhyllyssäni, puheen aiheissa, ajatuksissa... Noh, aika monessa asiassa.
Toisaalta en omista koko elämääni jrockille. Jrock on iso ja tärkeä osa elämääni. Ilman sitä en olisi oma itseni.
Viimeksi muokannut nyanyan päivämäärä Su Tammi 02, 2011 1:43 am, muokattu yhteensä 1 kerran

nyanyan
Roudari

ViestiKirjoittaja Nayru » Pe Syys 24, 2010 5:18 pm

Omat ensikokemukseni jiiruista ovat melko Antikku-täyteisiä, tämä kun sattui olemaan se ensimmäinen bändi jota kuuntelin. Monet muut tätäkin threadia kansoittavasta väestä näköjään saivat ensikokemuksensa j-musiikista juuri sitä kautta. x'D
En edes muista miten ja mistä bändin tai koko j-rockin idean löysin, mutta olen todella varma että aivan ensimmäinen bändi oli An cafe. Täytyy myöntää että tässä vaiheessa kaikki kuuntelemani koostui J-musasta ja sillä japanilaisuudella oli minulle kovastikin itsearvoa, joka näin jälkikäteen ajatellen minusta tuntuu hieman typerältä.

En kyllä osaa sanoa kuinka vannoutunut keikakailija olen, ei noita tapahtumia vielä kovin montaa ole kertynyt, vaikka juoksen yleensä keikalle jos artisti edes vähää kiinnostaa ihan siitä ilosta että kaikki on livenä niin paljon vaikuttavampaa. Vaikka en olisikaan kuunnellut, on tätä kautta matkaan tarttunut monta suosikkia, kuten exist trace ja Girugamesh.

J-rock ei suuremmin näy minusta nykyään ulospäin mikäli minulla ei ole keikkapaitaa tai jotain muuta asiasta kielivää päällä. Ja ei, laukkuni ei päälllystä yhdenkään jiirun kuva, ei ole koskaan päällystänyt ja tuskin tulee koskaan päällystämäänkään. Pinssit ovat tietysti eri asia, mutta ei minulla niitäkään ole. iPodinkin sisältö on aikalailla jazzin, klassisen, ja hieman jo vanhempien useimmiten englantilaisten taikka amerikkalaisten bändien ja artistien riemuvoittoa vaikka sieltä japanilaista löytyy reilusti välistä. Ikuinen suosikkini musiikkitaivaalla on Eric Clapton, joten en todellakaan ole allerginen länsimaiselle musiikille.
Huoneesta voisi enemmän päätellä, seinältä kun löytyy Existojen sekä Gazetten julisteet (en edes kuuntele Gazettea, olipahan nätti kuva, joten sieltä löytyy. :''D) sekä levyhyllyn sisältö taipuu enemmäkseen japanilaiseen. Levyjä tilailen silloin kun on siihen sitä ylimääräistä rahaa, joskin BJD:hen menee yleensä kerralla niin isoja summia että tälläistä yleellisyyttä harvemmin on.
Viimeksi muokannut Nayru päivämäärä Ti Tammi 18, 2011 1:57 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
take your guilt to a paper grave

Nayru
Fani

ViestiKirjoittaja Vepe » Ti Loka 19, 2010 8:24 pm

Hmm... Pitää miettiä ja yrittää muistella jotain kaukaisuutta *ankaraa muistelua* Nyt mä muistan! *nolostuu...*

Tutustuin j-rockiin heti j-popin jälkeen, eli joskus kaks vuotta sitten. Ensiksi kapinoin j-rockkia vastaan aika tehokkaasti, kunnes kyllästyin olemaan ainut kaveri joka ei kuunnellut j-rockkia, päätin kuunnella esillä olleen an cafen jonkin kappaleen. Ihastuin bändiin, mutta vain väliaikaisesti, kunnes löysin bändin uudestaan. Tällä kertaa j-rock tuli jäädäkseen elämääni.
Musiikkimakuni näkyy ajoittaittain pukeutumisestani, hiustyylistäni ja meikeistäni. Joskus, tällaisen päivän sattuessa kadulla kävelijät voisivat leimata minut jenrnuksi, mutta sellaisina päivinä kuten tänään ei kukaan arvaisi millaista musiikkia kuuntelen.

Olin jo aijemmin käynyt Yoyogi Park -tapahtumassa jossa ORANGE RANGE + jotain muita bändejä oli soittamassa. Haluaisin käydä suosikki bändieni keikoilla (bändejä on varmaan 50), mutta olen aika hidas sillä saralla. Despastakin aloin pitämään juuri kaksi päivää heidän Suomen keikkansa jälkeen.

Kuuntelen enimmäkseen kyllä japanilaista musiikkia, mutta pidän joitain länsimaalaisista bändeistä ja yksittäisistä kappaleista. Japanilaista kuuntelen enimmäkseen varmaan, koska kieli on mielenkiintoinen ja kappaleet hienoja. Jotkut länsimaalaiset bändit (evanescence, within temptation, three days grace) ovat kuitenkin mielestäni todella hyviä.
Viime keväänä kun luokkakaverini alkoivat puhua the baseballista, ja kysyin mikä se on, sain takaisin kysymyksen "mis tynnyris säki asut?" Niin, missäköhän tynnyrissä. Mutta minkäs sille voi, jos ei kuuntele radiota kovinkaan aktiivisesti? Ei mitään. länsimaalaista siis mukaan. Selvä.

Olen tulostellut kuvia netistä ja laittanut niitä huoneeni seinille, mutta en ole ajatellut tapetoida seiniäni siillä. Mielummin tulostan pieniä kuvia joita liimailen vihkoihin ja teippailen cd-torniin joka uhkaa kohta täyttyä.
Olin tulostanut kuvan an cafesta ja päälystänyt sen, mutta jatkuvan irtoilun ansioista tympäännyin kuvaan, enkä ole vastaavia enää laukkuihini laittanut.

Musiikki on nykyään minulle miltein koko elämä. Kiitos j-rockin, innostuin ja kiinnostuin bändisoittimien soitosta.

... Luulen että ne jotka jaksoivat lukea tämän, alkavat pikku hiljaa kyllästyä jaarituksiini, joten lopetan.
Estraadi on teidän!
Girugamesh 07032011 ♫ Miyavi 13042011 ♫ Dir en Grey 23082011 ♫ KANONxKANON 07112011 ♫ PLUNKLOCK&KARMIA 07032012 ♫ D 08052012

Vepe
Fani

ViestiKirjoittaja Drugboy » Su Loka 24, 2010 2:27 pm

Tjaah, muistini on kyllä niin onnettoman huono etten muista milloin aloin j- musiikkia edes kuuntelemaan... :'0 Mutta uskoisinpa että se oli viidennellä luokalla, ihka ensimmäinen kappale olikin An Cafen Hero Without A Name. Innostuin heti, ja oon tähän päivään asti (viisi vuotta?) kuunnellut j- rockkia ja poppia, välillä vähemmään ja välillä enemmän. Sitte tämä jiiruilu vain pikkuhiljaa hiipi elämääni ja aloin enemmän kuunteleman eri bändejä ja innostumaan erillasista tyylilajeista. Kyllä länsimaalanenki musiikki menee, suomalainenki, korealainenki... Pitää vain löytää bändejä joista pitää, en välitä niinkään minkä maalasia ne ovat. Kunha musiikki on hyvää. Ja moni japanilainen bändi sattuu soittamaan hyvää muiikkikia.

Keikkailu ei niinkään ole miun juttu. Ensimmäistä kertaa keikalla olin 5.4.2010, kun LM.C saapu Suomeen. Olihan se siis, no ihan ok. Muut olivat innoissaan kun minä tyydyin vaa tuijottamaan lavelle toisesta rivistä. Ehkä en oikein osaa fiilistellä keikoilla, se ihmismäärä ja kiljuminen on ahdistavaa, ei vain ole minun juttuni. Sitten tuli 22.9 Despojen keikan vuoro. Se ryntäyksen odotus ahdisti, ryntäys ahdisti, jonotus ahdisti, sisällä oli vielä toinen pieni ryntäys joka ahdisit. Salissa kylkikyljessä tuntemattomien ihmisten kanssa. Keikan ajan jonku randomin käsi mun naaman eessä, joku random takaa työntyy etee ja hankaa mahallaa mun alaselkää. Että se ärsytti, koko keikka meni ohi, en vaa osannu nauttii siitä kunnolla. Okei on paljo huonompiakin kokemuksia, mutta tommoset pikku asiatki sai miulle paniikkikohtauksen aikaiseksi keikalla. Ja kun ne keikat ovat aina siellä Helsingissä/Tampereella asti. 60€ menee matkoihin, sitten se 20-30€ itse lippuun, pitää löytää yöpymispaikka. Ylimäärästä rahaa tarvitsee, jos haluaa jonkun keikkapaidan ostaa. Kallis hinta siitä että lähen vain itkusena keikalta kotia ja olen apaattisen seuraavat pari päivää. Mutta sitten toisaalta kun näkee ne omat idolinsa livenä... Puhun nyt ristiin ja pahsti, I know. Nyt onki vaikea päätös että menisinkö Girujen keikalle vai jättäisinkö suosiolla väliin. Liikaa mietittävää miun pikku päälle.

Nykysi kyllä näkyy pukeutumisestani etten mie nyt mitään Justin Bieberiä kuuntele enimmäkseen (miksi juuri se tuli mieleeni). No sen verran poikkean massasta että mulle kehdataa huudella koulun käytävillä tai kaupungilla. Niin ja kyl mua kehataa tuijottaa ja osotella (no mutta ei se minua nyt niin paljoa haittaa jos joku meidän koulun juntti ei ymmärrä hyvän pukeutumistyylin päälle hoho |) okei makunsa kullaki, joillaki huono). Keikkahupparit,- ja t-paidat ovat suosikki vaatteikseni tulleet, vaikka omistankin vain LMC:n keikkahupparin ja Despojen t-paidan, - ja hupparin. Mutta on niitä tullut käytettyäkin ihan tarpeeksi.

En nyt sanoisi j-rockin olevan elämäntapa, pärjään minä ilmankin sitä (jonkin aikaa ainakin). En minä oikein tykkää edes muiden kanssa jutella jiiruista tai semmoisesta, se on joteki... En tiedä, miulla on huono nimimusiti ja kasvomuisti, parempi että en möläytä mitään hölmöä kenestäkään jiirusta. *hölmö pentu*

Drugboy
Fani

ViestiKirjoittaja mayabi » Ke Marras 03, 2010 4:09 pm

~ Se tapahtui joskus ala-asteella, yli viisi vuotta sitten. Kuten moni muukin, miä luin ekana mangaa ja kattelin animea, ja aloin kuunnella soudtrackeja, jotka johtivat j-popin kuunteluun, kunnes tajusin että tämä rock-puoli on enemmän mua.

Miten J-rock näkyy elämässäsi?
~ Sehän näkyy, tai ainankin kuuluu :'D olen vannoutunut kuuroutuja, enkä siis osaa kuunnella musiikkia hiljaa. Ja kyllä, jiirock vaikuttaa elämääni hyvin paljon, käyttäytymiseeni ja mielialaani ehkä turhankin paljon 8DD mutta se näkyy.

Kuunteletko pelkästään japanilaista musiikkia vai sietävätkö korvasi myös länsimaalaista?
~ Kyllä korvat sietävät, mutta en silti pahemmin perusta.

~ Se näkyy joka paikassa.

Ovatko huoneesi seinät vuorattu netistä tulostetuilla kuvista lempibändistäsi?
~ Kyllä, niin kauan ennen kuin saan enemmän aitoja julisteita x)

Koristaako laukkuasi päällystetty kuva lempijrokkaristasi?
~ Toista koristaa pieni kuva laukun reunassa gazetoista, toista ei.

~ Mut on helppo tunnistaa erilaiseksi, mutta en sanoisi "japsiernuksi" koska vihaan sitä sanaa XD

Mistä kaikki lähti, miten se näkyy elämässäsi nyt ja miten pääsit tähän vaiheeseen?
~ Aluksi kuuntelin -kas kummaa- Antikkuja, mutta sitten se lähti etenemään, LM.C, the GazettE, D, SuG, jne. Siitä miten oon jopa hengissä selvinny on aikamoinen ihme 8DD En tiedä miten tää on tähän vaiheeseen päässy.

Onko j-rock elämäntapa, joka näkyy kaikessa, mitä teet ja olet vai oletko ihan "tavallinen" nuori, joka vain sattuu kuuntelemaan japanilaista musiikkia?
~ J-rock on mulle elämäntapa. Tai no, se on elämä :__D Se näkyy kaikessa.

~ Rahapula, rahapula. Joten olen joutunut päätymään siihen että pyrin katsomaan vain lempibändejäni, koska kaikkeen ei riitä rahat =(

It's all about me and j-rock!
Why don't you brake the mirror just what you need now

mayabi
Roudari

ViestiKirjoittaja maiko » Ma Joulu 06, 2010 10:36 pm

En kamalan tarkkaan muista, että milloin aloin jrockista ja japanin kulttuurista ylipäänsä kiinnostumaan, mutta veikkaan et on siitä nyt jo muutamia vuosia. Kuuntelin niihin aikoihin lähinnä sitä mitä tuli radiosta (vaikka poppia vihasinkin silloin yli kaiken...), mut olin jo jonkin aikaa ollut tietoinen japanilaisesta musasta ja tyyleistä, ja halusin tietty kokeilla. Olin aikasemmin nähnyt netissä kuvia An Cafesta ja rakastuin heidän tyyliinsä, ja päätin ottaa selvää heidän musastaan youtuben kautta, ja tajusin aika nopeasti ettei ainakaan An Cafen tyylinen jrock ole ihan se mun juttu. Myöhemmin kuitenkin aloin kuuntelemaan aika aktiivisesti j-poppia, ja jostakin syystä eksyin taas An Cafen pariin, enkä yhtäkkiä enää tajunnut, et miks olin vihannut näitä niin paljon aluksi ja siitä se tais silloin lähteä, vaikka antikkua en ole enää moneen vuoteen kuunnellutkaan :__D

Ihan tuntemattomia bändejä tai sellasia joista en tykkää en tietenkään mee kattomaan, mut tosi monta suomessa käynyttä bändiä kumminkin kuuntelen, joten keikoilla tulee kyllä käytyä !

Kuuntelen pääasiassa japanilaista, mut tykkään myös monista länsimaisistakin artisteista ! Mulla on vähän jakautunu nää niin, että kuuntelemani rock on yleensä japanilaista ja pop taas useimmiten amerikkalaista.

Alkuaikoina se näkyi aika voimakkaastikin mun tyylissä, mutta nykyään pukeudun vähän hillitymmin ja siistimmin. Toki vieläkin otan vaikutteita tyyliini jrockista, mutta nykyään panostan yleensä enemmän hiuksiin kuin erikoisiin vaatteisiin.

Ovatko huoneesi seinät vuorattu netistä tulostetuilla kuvista lempibändistäsi? Koristaako laukkuasi päällystetty kuva lempijrokkaristasi?
Huoneen seinillä on oikeiden julisteiden, photosettien + lehtileikkeiden lisäks ehkä muutama netistä printattu kuva, ennen noita oli enemmän mut koska tykkään enemmän ihan kunnon julisteista niin suurin osa noista vanhoista kuvista lojuu nyt jossain laatikoston pohjalla ::D Ja laukussa en varmaan ikinä ole pitänyt kuvia, ja tohon mun nykyiseen ei edes saisi laitettua mitään kuvia kiinni järkevästi.

En usko että musta kauheen selkeesti näkee, että millasta musiikkia kuuntelen. kyllä vissiin pienistä yksityiskohdista ehkä pystyy jotain päättelemään, mutta mun tyyli ei ihan niin näyttävä kumminkaan ole kuin ennen.

Mistä kaikki lähti, miten se näkyy elämässäsi nyt ja miten pääsit tähän vaiheeseen?
se, mistä kaikki lähti, lukeekin jo tuolla ylhäällä ekassa kysymyksessä valmiiksi, mutta elämässäni se näkyy musiikkiin liittyvien uutisten seuraamisena aika aktiivisesti, rahan palamisena keikkalippuihin ja levyihin ynnämuuhun krääsään mitä nyt esimerkiksi keikoilta tarttuu mukaan. mun maku bändien suhteen on tietysti vaihdellut varsinkin alkuvaiheessa laidasta laitaan, ja kehittynyt koko ajan, joten siten kai mä olen tähän vaiheeseen päässyt.

Ei se ihan elämäntapa sentään oo, eikä kaikessa näy, mut en ihan tohon toisenkaan päähän kuulu, joten oon varmaan jotain tolta väliltä XD

maiko
Roudari

ViestiKirjoittaja jiafu » Pe Joulu 17, 2010 4:58 pm

Noh, olin eräs päivä kauan sitten kirjastossa lehtisalissa. Katselin SinäMinä - lehden kantta ja huomasin sattumoisin An cafen julisteen siinä. Etsin julisteen lehdestä ja ajattelin heti ensinmmäisenä 'Onpas nättejö tyttöjä!' (kyllä, fail) Repäisin julisteen > vein sen kotiin ja etsin Youtubesta kyseisen bändin ja eka biisi sattui olemaan, kuinkas ollakkaan Escapism! Etsin bändien kuvia kuvahaulla ja siitä se sitten lähti tutustuminen J-rockiin.

Vain lempibändejä ja keikoilla on tullut käytyä pari kertaa!

Sietäähän ne. Kuuntelen J-rockin lisäksi amerikkalaisia ja suomalaisia bändejä!

Tällä hetkellä soittimessa, valitettavasti ;_; Koska, nyt on talvi niin pukeutumiseni menee vähän erilaisemmaksi kuin kesällä. Mutta kesällä se kyllä näkyy :--D !

Valitettavasti ei ole vuorattu ): Mutta ovet kylläkin! Mutta ne on kyllä julisteita, mutta silti *nauraa*
Ei enää >: Otin kuvat pois, etteivät kastu tai jotain muuta >:

Uskon, että ei ):

Se mistä se lähti, lukeepi jo ykkös kysymyksessä. Se näkyy mun elämässä jonkusen verran, uutisia seuraamalla, keikat ja levyjen + suun muun fanikaman omistaminen/haluaminen.

Ei se nyt ihan se elämäntapa ole, eikä myöskään näy kaikessa. Kaippa mä olen jotain tuolta väliltä XD

Ei kovin vahvasti, mutta näkyy. Omissa tiedostoissani on jokaisella J-rock bändille omat kuvakansiot (okei, ei ihan kaikille :D) En oikein osaa sanoa mitään muuta tähän kysymykseen D:
Kaataa hyllyt, riuhtoo verhot maahan
Ikkunaan huuruhunnun puuskuttaa

jiafu
Bändäri

ViestiKirjoittaja Tamago » Pe Joulu 17, 2010 5:49 pm

Tutustuin J-Rockiin joskus kuudennella luokalla. Eli... kolme ja puoli vuotta sitten? Lähemmäs neljä vuotta. Kaveri kuunteli ahkerasti siinä jiirumusaa ja kerran välkällä menin silleen että: ''Mitä kuuntelen mp 3:sestas?'' Sitten sain napin korvaani ja sieltä soi the GazettEn Filth in the Beauty. Sitten kotona vaan juutuupista kuuntelemaan ja pikkuhiljaa niitä muitakin bändejä tuli kuvioihin mukaan. Juurikin näitä kaikkein suosituimpia... An Cafe, LM.C, Miyavi, girugamesh... Ja luettelo jatkuu~
Siinä sitten seiskalla alkoi tämä (musiikki) näkyä vähän vaatetuksessakin. Raitaa, ruutua, kissankorvia... :---D Siinä sitten seiska ja kasi oli sellasta että ei oikein muuta tullut kuunneltua. Kunnes sitten ysillä alkoi länsimaalaistenkin bändien kuuntelu... Esim. Slipknot, Avenged Sevenfold, blink-182, the Offspring, Disturbed, Five Finger Death Punch... Ja lista jatkuu~ Sitten vähän alkoi se 'ernumaisuus' karistua vaatteistakin pikku hiljaa.
Täytyy kyllä sanoa että Gazettea olen uskollisesti kuunnellut läpi koko nämä pienet neljä vuotta.
Keikoilla en ole käynyt kuin yhdellä ainoalla. Sinnekin pääsin suurella kinumisella. :'D Keikkahan oli LM.C:n ja tämän vuoden puolella oli. Kaverin kanssa kävin.
Vuonna -07 olisin halunnut Gazeten keikalle kun hekin Suomeen saapuivat, sain luvan yrittää hankkia jopa lipun, mutta enpäs sinne päässyt kun liput menivät kaikki siinä muutamassa minuutissa. :'D *katkera*
Sillon alkuvaiheessa tätä ah niin suurta j-rock vaihetta seinäni olivat näiden suloisten poikien peitossa niin, ettei seinästä näkynyt mitään muuta. Nyt seiniä enää koristaa vain muutama kuva. :D
Mutta mutta, tälläinen minun jiiruhistoriani. Kiitän.
I want to be untouchable and beautiful and completely dead inside.

WonderlandFragments

Tamago
Teknikko

ViestiKirjoittaja illusione » La Joulu 25, 2010 1:33 pm

Tutustuin eräällä randomilla nettisivulla vuonna 2008 kun bongasin sieltä kuvia An Cafesta. Luulin Mikua ja Bouta tytöiksi. Kirjoitin Googleen "Onko Miku tyttö vai poika?". Kuuntelin musiikkia. Vihasin. Rakastin. Olin pikkuernu. Moi.

No näkyyhän se. Käyttäytymisessä, tyylissä, ystävissä ... ihan kaikkialla. (:

Oon käynyt tähän mennessä vaan kahdella keikall, mutta jos asuisin lähempänä pääkaupunkiseutua niin juoksisin kyllä huomattavasti useammin :'D

No ihan pääsääntöisesti vain J-musaa + K-musaa. Mutta kyllä jotkut satunnaiset länsimaalaisetkin menee.

Kyllä se pukeutumisessa näkyy ainakin jonkin verran, varsinkin hiuksissa ja meikissä. Ja tietty mp3:ssa. Ja kännykässä.

En nyt menis sanoo et ihan "vuorattu" mut onhan niitä jiiru julisteita seinillä.

Joskus koristi, nykyisin ei.

Riippuu ihan katsojasta XD Mulla on ihan helvetin huono itsetunto, ja oon aika huono arvioimaan itseeni. Mutta sanoisin että kyllä mut ainakin erilaiseksi tunnistaa, joku päivä vähän selvemmin ja toinen päivä ei välttämättä, jos en jaksa panostaa ulkonäkööni.

Kaikki lähti An cafe helvetistä, näkyy elämässä paskana itsetuntona ihan kivaisasti ja pääsin tähän vaiheeseen ainakin osittain mun ihanien kaverien tuella c:

Valitettavasti se ei nyt ihan kaikessa näy, mutta hyvin suuresti se vaikuttaa mun elämään.

^ päivitetty 25.1.2012. Pahottelen vajaita vastauksia.
Viimeksi muokannut illusione päivämäärä Su Touko 26, 2013 4:14 pm, muokattu yhteensä 12 kertaa
Dear ██, I ██ you.

I will ██ you with every broken piece of me.

illusione
Roudari

ViestiKirjoittaja Pon » La Tammi 01, 2011 4:53 pm

~ Menin uuteen kouluun 2006 ja 2 ernuu jostaa kumman syystä hyökkäs kimppuu ja alko soitatuttaa niitte mp3sista japsimusaa ja esitteli shoxx lehtiään. Ja siitä se sitten lähti.

~ mmmm ei se vissiin suuremmin enään näy muutaku huoneessa ja koneella.

~ Kaikki maat menee. Joskus kun tuo ihkutus oli suurimmillaan niin silloin se japsi musa oli melkeimpa muutamaa bändiä vaille se ainoa oikea musiikki :: D

~ soittimessa. Pukeutumisessa ei vissiin näy enään.

~ Ei, muutama juliste (daigo!) roikkuu seinällä

~ ei enään ::: D

~ ei suuremmin, mitä nyt jos joku kattelee tarkemmin saatan raahaa despa pussukkaa tai spurguilen bändipaidassa mut muuten ei.

~ gackton vanillasta ja ernuista kavereista :----DD Mut kai se suurin kun tykästyin gazettee ja aloin popittaa sitä ja sitä kautta kiinnostuin lisää kaikist bändeistä.

~ tavallinen

~ Aika lemppareita on kaikki ollu missä oon ravannu.

Pon
Fani

ViestiKirjoittaja Pinja-Chan » Su Helmi 06, 2011 9:46 pm

Kaikki alkoi maaliskuussa n. kaksi vuotta sitten. Olin neljän hyvän kaverini kanssa kävelemässä liikuntatunnille kun yksi heistä näytti An Cafen keikkalipun. En ollut kuullut ennen kyseisestä bändistä, joten kotona menin tubettamaan kyseistä bändiä. Ensimmäinen biisin kuultuani aloin kuunnella An Cafen vähän, tosin sekin aika nopeasti laski. Kuitenkin parin kuukauden päästä tapahtumasta löysin An Cafen uudelleen ja aloin kuunnella sitä enemmän, etsiä tietoa jäsenistä ja etsin uusia biisejä. Sitten päätin etsiä muitakin bändejä ja siitä se lähti. Tällähetkellä musiikkityylini on vahvasti j-rock painoitteista.

Keikoilla en ole käynyt, haluaisin kyllä. Yleensä esteenä on se kaikista yleisin: no money. Lisäksi minulla on esteenä myös ylihuolehtivat vanhemmat. Kyllä minä jollakin tapaa ymmärrän tai yritän ymmärtää heitä. Kuitenkin olen miettinyt tätä keikkahommaa ja päättänyt, yritän todella päästä ainakin lempibändieni keikalle, mutta jos saan rahaa niin mielelläni menen sellaistenkin bändien keikoille, joilta en montaa biisiä ole kuunnellut, mutta silti vaikuttaa hyvältä-

Vaikka musiikkityylini onkin vahvasti japanipainoitteinen, ei se tarkoita ettenkö sietäisi/vihaisi muuta musiikkia. Lempibändini sattuvat tulemaan nousevan auringon maasta, mutta kyllä minä aina väliin kuuntelen vähän länsimaalaistakin musiikkia. Periaatteessa, mun tapauksessa ei ole mitään väliä minkä maalainen bändi/artisti on tai millä kielellä laulaa. Kuuntelen sitä, mikä on mielestäni hyvää ja silleen~

Pukeutumisessa j-rock ei vaikuta paljoakaan/ei ollenkaan. Tyylini on... sekalainen. Yleisesti mut luokiteltaisiin tavalliseksi. Yleisesti farkut/collarit, joku t-paita ja huppari. Laukussanikaan ei ole mitään lempijrockarin kuvaa... Ehkä se johtuu siitä, etten omista omaa tulostinta... tai sitten ei. Olisihan se kiva muuttaa tyyliään... ehkä. Kuitenkaan näillä näkymin suuri tyylinmuutos ei tunnu realistiselta, sillä olen kuitenkin ollut aika kauan 'tavis' ja tyylini muuttuu pienin harppauksin :---D

Seinistäni sen verran, että tällähetkellä seinillä on paljon julisteita, tosin ne eivät ole kaikki j-rockiin liittyviä. Kuitenkin olen saanut pari julistetta ja tulostettuja kuvia (kiitos kaverin, joka kyllästyi pitämään kuvia seinillään.) Suurinta osaa en ole vielä ehtinyt seinälle laittaa, mutta nyt kun astuu huoneeseen niin kyllä katseltuaan voi sanoa, että kuuntelen japanilaista :---D.

On aika vaikea sanoa onko J-rock elämäntapa vai ei. Pienen pohdinnan jälkeen päädyin, että se on pienesti elämäntapa. Siis silleen, et rutiinina kuunnella joka päivä vähintään pari biisiä kyseiseen genreen liittyen. Vähän samalla tavalla kuin juoda aamukahvi. Esim. koulussa kuuntelen usein silloin jos olen yksin. Lisäksi tietysti koulumatkoilla. Silloin jos iPod ei ole mukana tai siitä on loppunut akku on olo vähän outo.
J-rock:in kautta olen tutustunut aivan ihaniin ihmisiin ja en usko, että olisin tavannut heitä ilman j-rock:ia. Heistä on tullut todella tärkeitä kavereita/ystäviä ja näitä on siis tullut niin irl kuin netti/mese. Lisäksi olen löytänyt paljon hyviä/loistavia nettisivuja. Oon miettiny, et mitenköhän mä viettäisin sen ajan, jonka vietän esim. lafissa, jos en olisi koskaan kiinnostunut j-rockista :D.
Life is tough but try to be postive always i will do my best So you will do your best.

☆ LM.C 13.5.2012
☆ An Cafe 6.11.2012
☆ Plunklock 9.5.2013

Pinja-Chan
Vuoden Maya

ViestiKirjoittaja GINGA » Ma Kesä 13, 2011 12:27 am

Randomilla sivulla oleskelin ja sattumoisin silmiin osu nimi "An Cafe". Ajattelin sillon että "HEEI ONPAS KIVA BÄNDIN NIMI." (XDDDDDDDDD ....) Ja se taisi olla mun ainoa syy menä kuuntelemaan An Cafea youtubesta... lol. Ensimmäinen kappale jonka kuuntelin oli Escapism. Heti ekalla kerralla ei iskenyt. Se oli vaan niin erilaista verrattuna siihen, mitä olin aijemmin kuunnellut. Mikun ääni oli musta outo mutta en tiedä miksi mutta joka päivä ajauduin youtubeen kuuntelemaan antikkuja, ja aloin tykkäämään niiden musiikista.

Eeeh... ei se välttämättä näy. 8D Siis .. krhm antaa olla.

Menen katsomaan vain lempibändejä. Nyt oonkin nähnyt LM.C:n ja Miyavin, yaay.

Yleensä kuuntelen pelkästään japanilasta, mutta länsimaalainenkin käy, ja joskus koneella ollessani kuuntelen jotain länsimaalaista.

Joskus näkyi pukeutumisessa, nykyään ei. Silloin kun olin tutustunut An Cafeen niin aloin pukeutumaan jotenkin decoraan. Epäonnistuin kyllä siinä täysin... huhhuh. Karmivaa kattoa sen ajan kuvia. ):
Joten j-rock näkyy pelkästään mp3-soittimessa.

Alkuaikoina oli vuorattu nykyään ei oikeastaan. Mun mielestä ne tulostetut kuvat eivät ole niin kauhean nättejä... 8'''''''D

Ei korista.

Ei varmastikkaan, koska en pukeudu mitenkään ernusti enään.

Blah, ^ykkös kohta mistä kaikki lähti.

Joskus tosiaan tuntuu, että j-rockista on tullut jo elämäntapa... omg.
❤ LM.C - 05/04/10
❤ 雅-MIYAVI- - 13/04/11
❤ kanon×kanon - 07/11/11
❤ LM.C - 13/05/12
❤ AN CAFE - 06/11/12
❤ the GazettE - 29/09/13
❤ AN CAFE 11/03/14

GINGA
Teknikko

ViestiKirjoittaja illusionchiu » Ma Heinä 09, 2012 7:50 pm

Tuun nyt laittaa oman lusikkani soppaan:

J-rock näkyy elämässäni jonkun verran, koneella mulla on parista bändistä kuvia ja huoneeni seinältä kyllä löytyy myös jiiru rokkareita.

Joskus vuonna 2006-07 silloisen parhaan kavereni kanssa kuuneltiin Ayabieta ja sen jälkeen kyllä vähän jäi, mutta koneelta löytyi koko ajan Ayabieta, the GazettEa, LM.C:tä jne, mutta viime vuonna vasta maailmani muuttui totaalliseksi J-rock maailmaksi.

Pääasiassa enää pelkkää japanilaista, ainut poikkeus on Nightwish. :>

Mp3-soittamisessa, mutta yritän kyllä saada j-rokkia näkymään myös pukeutumisessa, kanniskelen mukanani D:n tämän vuoden kiertue kangaskassia jne.~

Ei, mutta muutama juliste löytyy (sentää) 83

Ei, koska laukkunii ei oikeen sovi, tai en mie tiedä sopiiko X Japan mukaan laukkuun missä on muumioita ja lukee WARNING? XD

Kyllä varmaan, en mä osaa sitä tälleen sanoa.

Ayabiesta tämä kaikki lähti ja sitten ku löysin X JAPAN:in, niin rakastuin totaallisesti J-rock musaan ja siitä sitten ollaan tässä vaiheessa mitä nyt.~

Mulle J-rock on kyllä elämäntapa! ♥

Yritän käydä mahdollisemman monilla J-rock keikoilla, mutta pääasiassa niitä lemppareitä pitää käydä kattomassa. :>
Life is not about waiting for the strom pass,
it is about learning to dance in the rain.

illusionchiu
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Black Rose » Ti Elo 28, 2012 8:27 am

Miten j-rock näkyy elämässäsi?

- No ainakin jos minun huoneeseeni joku tupsahtaa pystyy varsin selkeästi kyllä toteamaan, että pidän j-rockista, ei rakasta sitä.

- En nyt niinkään vannoutunut, koska rahatilanteeni nyt ei ole paras mahdollinen sekä en asu aivan Hesan vieressä, joten paikanpäälle meno maksaa turkasesti. Joten en ihan jokaiselle keikalle ole menossa, että lähinnä vain omien lempibändien keikoille menen. Tietenkin on jotain poikkeuksiakin ollut taannoin, mutta yleensä yritän mennä vain katsomaan niitä bändejä jota oikeasti todellakin fanitan koko sydämestäni.

- Kyllä. Lähinnä kuitenkin metallia ja rockia, koska ne ovat lähellä sydäntäni.

- Ei se näy pukeutumisessani välttämättä enää ihan niin selkeästi kuin joskus teinivuosina, mutta kai kuitenkin vieläkin jossain mielessä. Riippuu täysin siitä minkälainen fiilis on, että mitä päälleni puen. Soittimessani kyseinen genre näkyy varsin selkeästi, vaikka sieltä löytyy myös muita bändejä kuin vain japanilaisia :D

- Olivat teinivuosinani, vaikka vieläkin se on vuorattu lempibändieni kuvilla, vaikka nyt ne ovatkin ihan oikeita julisteita, photosettejä ja muita :D

-Koristi joskus teinivuosina ei enää, mutta pidän silti puhelimessani ja avaimissani j-rock aiheisia kuvia~

- Riippuu paljon siitä miten olen pukeutunut. Kyllä mut varmaan sitten tunnistaa jos heitän päälleni jonkun j-rock bändin hupparin tai paidan, mutta kuten sanoin mun tyylini on niin laidasta laitaan ja erilaisia sekoituksia etten ole varma :D

-Yläasteelta, eli hyvin hyvin kauan aikaa sitten :D Tai no oikeastaan ala-asteelta jolloin ensimmäisen kerran ylipäätään tutustuin Japaniin eri animeiden muodossa, jotka tiesin olevan animea ja siitä se sitten lähti eteenpäin j-rockin puolelle. Erään entisen kaverini kautta. Ja siitä asti olen ollut j-rocki parissa enemmän tai vähemmän.

- On. Minulla on ystäviä jotka kuuntelevat j-rockia joten heidän kanssaan tulee näistä asioista höpistyä :D Kenties joskus liikaakin, koska perheeni aina valittaa minulle kaikesta mitä j-rock minulle tekee, eivätkä he vieläkään tunnu ymmärtävän, muttei ehkä heidän edes tarvitse. Pääpointti kun on se että itse tykkään.
~Ice princess has arrived~

Black Rose
Bändäri

ViestiKirjoittaja TuikKu » Su Maalis 10, 2013 8:30 pm

-
Viimeksi muokannut TuikKu päivämäärä Su Marras 06, 2016 7:29 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

TuikKu
Fani

ViestiKirjoittaja Kanra » Ke Loka 02, 2013 9:32 pm

Mun elämässä J-rock ei sinänsä näy jos tarkastelee ulkopuolisen silmin, koska en omista the GazettE-hupparia tai niin montaa julistetta että niillä voisi seiniä vuorata :DDD Kaverit kyllä kaikki tietää ja hyvinkin :DD J-rock näkyy HIUKAN mun vaatetuksessa, ei kovin paljoa sillä oon köyhä opiskelija pikkukaupungista joka ei voi tilata vaatteita netistä. Hiuksetkin on ruskeat ja pitkät, ei oo pokkaa leikata vaikka halua riittäis. Kadulla jos tuut vastaan niin tuskin osaisit arvata mua japsiernuksi :D:D:D Jos kaveeraamaan rupeat niin sitten sen aika pian opit :D

Kaikki lähti vähän alle vuosi siitä, kun olin animeen ja mangaan tutustunut. Taisin jotain Naruto-ficciä lueskella niin siellä tuli youtube-linkki An Cafen Snow Scene-videoon. Se oli menoa sitten, ihastelin vaan että voi jessus kun on hyvä biisi ja loppukesä menikin ko. bändiin tutustuessa. Syksyllä kuviin astui the GazettE, talvella LM.C ja keväällä Alice Nine (kauniisti vuodenaikojen mukaan menee :D). Sen jälkeen tuli kaksi välivuotta J-rockista, johtuen lähinnä elämäntilanteesta (lue: identiteettikriisi, tahdoin olla kuten silloiset kaverini ja jotenkin se heijastui vahvasti mun musiikkimakuun, ja sille tielle jäin). Taisipa olla sitten 2012 alkuvuosi kun yks hyvistä ystävistäni sai nypättyä mut takasin animen maailmaan ja siinä taas yhden kesän ihmeteltyäni alkoi kovasti olla ikävä J-rockia. Siinä syksyn mittaan totutteli taas näihin vanhoihin suosikkeihin (mulle oli jotenkin todella vaikeeta näiden "välivuosien" aikana kuunnella mitään J-rockia, en tiedä miksi ;_;) ja itseasiassa se kunnon sykäys lähti kun kuulin että the GazettE on tulossa suomeen. Sekosin, itkin ja hankin keikkalipun :DD Nyt on keikka ohi ja palasin onnellisesti J-rockin ihmeelliseen maailmaan, ja en voi muuta sanoa kun että olen ehdottomasti onnellisin silloin kun kuuntelen J-rockia (koska silloin oon eniten oma itseni).

Tuli nyt vähän enemmän elämänvaihe-painotteinen kuin biisi- tai bändikeskeinen, mutta mulla musiikki liittyy vahvasti mun minäkäsitykseen ja itsetuntoon, niin ei sitä oikein muuten voi selittää :DDDD

Kanra
Fani

ViestiKirjoittaja Larjus » Su Maalis 23, 2014 9:36 am

Mä luin äskettäin tota mun monta vuotta vanhaa sepustusta tänne, ja tajusin, että oon muistanut ton j-rockiin tutustumisen vähän väärin D: Tai kyllä toi 05-tapahtumat yms. on ihan oikein, mutta tutustuin japsimusaan aiemminkin! Nimittäin jo joskus vuonna 2000, kun Suomen telkkarissa näytetttiin Digimonia. Rakatuin niihin tunnusbiiseihin, Ayumi Miyazakin Brave Heartiin, Wada Koujin Butterfly!hin ja Ai Maedan I Wishiin. Ja myöhemmin niihin muihin biiseihin, joita sarjassa on seka ekalla että myöhemmillä kausilla soitettu, mm. Seven, Break Up, Beat Hit yms. Silloin ei kyllä ollut toivoakaan kuunnella niitä biisejä muualta kuin itse sarjasta, joten ei se kuuntelu kovin kummoiseksi paisunut. Muistan tosin joskus kelanneeni jotain jaksoja nauhalta taistelukohtauksiin vain, jotta saisin kuunnella Brave Heartia...

Oon vieläkin iloinen, että Suomessa Digimonia näytettiin suoraan alkuperäisen version pohjalta (ja joskus jopa japaniksi subeilla), eikä dubbausta väännetty siitä jenkkien pilaamasta moskasta.
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

Larjus
Teknikko

Edellinen

Paluu Yleistä