Paras vokalisti

Yleistä keskustelua liittyen japanilaiseen musiikkiin.

Re: Paras vokalisti

ViestiKirjoittaja ganzeveer » Pe Touko 15, 2009 8:23 pm

Suosikki vokalistini tämän hetken kuuntelussa on kyllä ylivoimaisesti D'espairsray'n Hizumi. Siis oikeesti, siinä on mies jolla on ääntä ! Rakastuin jo ensikuuntelulla Hizumin ääneen, se on niin puhdas ja sointuisa ! Tämä mies ei laula aivan nuotin vierestä, vaan on todellakin kaikkien esikuva siitä, että mitä vokalisti merkitsee. Hizumi saa äänensä korkealla, eikä äänessä juuri epäpuhtauksia kuulu. Hän osaa karjua kun raskaansarjan hevimies, tai laulaa hentoisasti.
Mainitsisin tässä myös girujen Satoshista. Hänkin osaa laulaa. Rakastan molempien lauluääntä, ne on taivaallisia ! <3 Ilo korvalla. n__n Ei mtn epävireistä piipittelyä. Miehet, jotka osaavat laulaa.
Hei.

ganzeveer
Teknikko

ViestiKirjoittaja Coba » To Kesä 04, 2009 10:53 am

okei Cobakin tulee raiskaamaan tätä topicia.

ONE OK ROCKn TAMA on ollut ihailuni kohteena jo pitemmän aikaa. siis siitä asti kun aloin kyseistä bändiä kuuntelemaan. Taman äänessä onse jokin, joka poikkeaa tavallisuudesta. tai ehkä se onkin liian tavallinen. kun vertaa näihin jiirubändien muihin laulajiin, Tama erottuu todellakin joukosta. herran ääni ei ole liian käheä taikka kimeä. se ei muutu kappaleiden kuluessa suuntaan eikä toiseen vaan tuntuu pysyvän aina samanlaisena. ja silti me lowz it .

one ok rock ei muutenkaan ole kuin tavalliset jiirubändit, ei. sen voisi luokitellakin emorockin puolelle, itse voisin ainakin luokitella. tykkään siitä että nämä jätkät tekevät erilaista musiikkia ja Tamalle siitä kuuluu myös yksi suurimmista kiitoksista. laulajalla on aina tärkein rooli bändissä, siis miten solisti tuo biisin esille merkitsee eniten. Tama tuo omalla herkälä tyylillään kaiken Coban korvalle sopivaksi, koska . . . SIINÄ ONSE JOKIN.

Taman muutamat sanoitukset kertovat herrasta itsestään kaiken tarvittavan. sen mitä hän on kokenut, mitä hän ajattelee. vaikka monet kirjoittavat hienoja sanoituksia omasta elämästään, ei ole one ok rockin snaoitusten voittanutta. Taman sanoitusten voittanutta. herra antaa niille sielun, niinkuin koko musiikille.

-OZ-n Natsuki. tämän herran voisin esitellä uudeksi rakkaudeksi, koska en ole ollut ennen nän inlöw kyseiseen mieheen. se miten herran ääni muuttuu aina karjunnasta takaisin herkkään pikkupoika ulinaan on ihailtavaa ja aiheuttaa kylmiä väreitä paremmissakin piireissä. alussa en voinut sietää koko herraa erään mmar nimisen häiskän ihkutuksen takia, mutta pakko myöntää, tähän ääneen, tähän mieheen ei voi muuta kuin rakastua.
Natsuki saa kaikki biisit omalla tavallaan koskettaviksi. niistä ei koskaan tule kovia ja kylmiä, vaan niissä on oma lämpänsä juuri solistiherran ansiosta. Ja vaikka en ttä haluaisikaan myöntää, niin aina kuunnellesani -oz-ia mieleni tekee itkeä. itkeä koska sen miehen ääni vaan tuntuu niin hyvältä pääkopassa !

muita maininnanarvoisia : Mikaru ( DIO ~ Distraught Overlord) , HAL ( SINCREA), Kight ( Guy's Family)
Lie to me, lie.

Coba
Teknikko

ViestiKirjoittaja Chigo » Ti Kesä 30, 2009 7:48 pm

Mun mielest kyl ehdottomasti MUCCUN Tatsurou <3 Aivan ihana ihminen persoonana, joka omaa persoonallisen, mahtavan laulu äänen. En tiiä ketään jolla ois samanlainen. Biisit välittyy kunnolla kuuntelijalle ja laulun sanomaa ei voi missata.
Tatsurou on myös lavalla aivan huippu esiintyjä. Kaks kertaa oon keikalla ollut ja kummallaki kerralla veti tunteella ku viimestä päivää. Joko Tatsu hyppii, riehuu, pyörii, seisoo paikallaan tai istuu, pitää muuten kättä sydämen päälläki useesti.
Tatsu on vaan ehdottomasti parhain j-rock laulaja jonka tiiän :)
love and hate myself..

15062007 ♥ 28062009 ♥ 25072009 ♥ 07102009 ♥ 22092010

Chigo
Fani

ViestiKirjoittaja Gilraen » Su Elo 16, 2009 8:16 pm

Tämä lista on vähintään yhtä pitkä kuin lempibändienikin kohdalla, eli tulee vaikeaa, kun pitäisi valita ne parhaista parhaat. No, ainakin ensimmäinen on itsestäänselvyys. Laitan tässä sulkuihin bändit, joissa olen kuullut kyseisen vokalistin laulavan (esimerkiksi Klaha oli Malisun lisäksi myös Pride of Mind-nimisessä bändissä, mutta sitä en ole koskaan kuunnellut).

Klaha (Malice Mizer) on ollut ykkösenä siitä alkaen, kun kuulin Beast of Bloodin. Hänellä on uskomattoman voimakas, matala ja samalla hieman pehmeä ääni, joka pystyy vaikka mihin ja kulkee korvien kautta suoraan sydämeen. Sitä kuunnellessa tulee jotenkin rentoutunut olo, etenkin, jos kuuntelee Bara no Seidouta. Klahan ääni on itse asiassa vähän kuin osa levyn kappaleista: voimakas mutta rauhallinen. Soololaulajana en hänestä välitä muuten, kuin että hänen äänensä hienous tietysti säilyy. Hän taitaa itse asiassa laulaa vähän korkeammalta, mutta sekin sopii hänelle.

Toisena tulee Gackt (Malice Mizer), jonka lauluääntä ja -tyyliä ihailen erityisesti Merveilles-levyn kappaleissa ja vielä enemmän samannimisessä keikka-DVD:ssä, sillä hän on todella uskomaton livenä. Vähintään yhtä hyvä kuin levyilläkin. Hänessä ei viehätä paitsi ääni ja tapa, jolla hän sitä käyttää, vaan myös tehokas eläytyminen laulun aikana. Esimerkiksi Le Cielin live-esityksessä, jossa Gackt on kuin jonkinlainen pahuuden enkeli, hänen ilmeensä ja eleensä ovat todella uskottavia ja sopivat kappaleen tunnelmaan.

Sitten Kamijo (Versailles ja Lareine). Siinä vasta todella omaperäisen äänen omaava vokalisti. Kuten Klahalla, Kamijollakin on jotenkin jylhän matala ja voimakas ääni, mutta kuitenkin ne ovat todella erilaisia. Ensimmäisillä kerroilla Kamijon laulua kuunnellessani en oikein kestänyt hänen ääntään, en tosin enää muista, minkä vuoksi. Totuin siihen kuitenkin nopeasti, ja nykyään rakastan sitä, kuten arvata saattaa. Lareinessa hän kuulostaa välillä siltä, kuin laulaisi pidellen samalla kiinni nenästään, jolloin ääni "kimenee", mutta kyllä sitäkin kestää kuunnella. Se ei vain iske yhtä paljon kuin Versaillesin jylhä kumina (ja tuo ei kuulostanut juurikaan kehulta). Ja tähän loppuun sanon, että Kamijo on todennäköisesti viehättävimmän näköinen vokalisti koskaan, ihan länsimaalaiset mukaan lukien.

Seth (Amadeus, Art Cube, Moi dix Mois) on vähintään yhtä upea kuin Kamijo. En ole muuten vielä aivan sataprosenttisen varma, onko Art Cuben vokalisti Seth vai joku muu. Nimi ainakin on bändin vokalistilla eri, mutta ulkonäkö ja ääni täsmäävät paremmin kuin hyvin. Sen ainakin olen varmistanut, että Seth oli Amadeuksen vokalisti, vaikkakin nimellä Seiji.
Takaisin asiaan. Sethillakin on ihanan persoonallinen ääni, jota hän osaa käyttää useammalla kuin yhdellä tavalla. Eniten pidän kaikista herkistä ja rauhallisista kappaleista, joissa hän laulaa, koska niihin hänen äänensä sopii parhaiten. Silti kaikki jopa karjumiseen asti kuulostaa hyvältä, kun on Seth kyseessä (en tosin muista, onko hän pahemmin karjunut). Hänkin osaa eläytyä lavalla ja totisesti villitä yleisönsä, se tehoaa itse asiassa jopa silloin, kun Moi dix Moisin keikkaa katsoo TV-ruudun läpi. Sethilla on minuun ilmeisesti suuri vaikutus. Lisäksi jumaloin hänen hiuksiaan.

Hizumi (D’espairsRay), Juka (Moi dix Mois, Hizaki grace project), Mikaru (Dio – Distraught Overlord), Toshi (X Japan), Satsuki (Rentrer en Soi) ja Asagi (D) ovat muita aivan loistavia vokalisteja, joiden äänen kuuleminen on aina kultaa korville. Luultavasti ainoa vokalisti, jota en koskaan ole oikein sietänyt, on Malisusta tunnettu Tetsu.
reality is beautiful in you.

Gilraen
Teknikko

ViestiKirjoittaja zetsubou » La Elo 22, 2009 9:59 pm

Hmhm miksen oo kirjottanu tänne? -.-

Joop. Paras vocalisti ja jiiru yleensäki o Distraught Overlordin Mikaru. Mää aattelen, tai sittt se vaan oikeasti on nih, etttä hänellä on erilaisempi ääni ku muilla jiiruilla. Öö tota sellanen aika matala,vahva ja sittt kaunis. <3 Eikä mitenkää ujo. X3 Sen ääni on vaan hienoin mitä oon ikinä kuullut ja tää on yksi syy miks Mikaru. Toine voi johtuu ylipäätänsä siitä keikasta. :---DD En ees varmaan tykkäisi näi paljoo koko Diosta jos en olisi ollu siellä koska se Mikarun esiintymine siellä lavalla. . . ! *Q* Eli esiintyminen oli aika täydelline ja sittten se miten Mikaru puhui yleisölle ja oli kiltti. <3 ;__; Tykkään vaa niin älyttömästi siitä miten kiltti se on oikeasti. Aah ja kaunis! Eli näyttäähän se jumalalta. <3 X33
Ja 2. olis maya LM.Csta ja 3.sta emtiiä. Gazetto on yksi mun 3 parhaasta bändistä Dion ja LM.Cn kanssa muttten vaa tykkää Rukista paljoa VAAN REITASTA ! ! :----DDD.

zetsubou

ViestiKirjoittaja himitsu » Su Elo 23, 2009 10:56 am

kylla se on the GazettEn Ruki. Rukin aani aiheuttaa mussa sellasta kummallista kunnioitusta. tekee mieli vaan palvoa sitä herraa 8D Ruki pystyy muuttamaan aantaan monella tavalla, ja se on niin monipuolista. ja voi elama ma kunnioitan hanta niin paljon, miten herra pystyy raakymaan niin paljon? multa menis aanihuulet ja kaikki ihan rikki. ekan kerran, kun kuulin Rukin laulavan, niin olin etta ei helvetti taa on aivan mahtavaa! ja ne kaikki livet, aivan tajuttoman upeita! Rukin aani kestaa kylla hyvin, mutta herra saisi kylla vahentaa karjumista, ettei aani lopu, varsinkin kun han polttaa tupakkaa.

ma kunnioitan Rukia, han on aivan uskomaton vokalisti. kylla ma viela naan hanet livena ;)

himitsu
Bändäri

ViestiKirjoittaja Yuuchan » Ke Syys 23, 2009 12:59 pm

Ääm,jiirubändeistä on vaikea valita mutta..

Tatsurô
Aaaa Tatsuron ääni on taivaallinen~! Jostain luin että sitä kuvaillaan jotenkin "Tatsuron ääni ulottuu uskomattomiin taajuuksiin" ja no, tottahan se on!
Kun kuuntelee MUCCun eri biisejä,kyllä sen huomaa miten hän saa vaan jotenkin oudosti laulettua niin ihanan vahvasti (voikohan noin sanoa?) mutta vahva
ääni hänellä kyllä on. Upea. Varsinkin Ware,Arubeki bashossa se kuuluu eri tavoin,ja joka kohdassa tulee kylmät väreet. Ja Black smokessa on kiva kuunnella
kun Tatsuro laulaa nopeasti. Kuulostaa kivalta~ Oikeastaan, hänen äänensä sopii kaiken tyylisiin kappaleisiin,Ryuusei kun on niin kaunis kappale,niin
Tatsuroun ääni sointuu todella kauniisti koko biisin ajan. Se on herkkä ja kaunis,mutta samalla myös kova ja vahva. Huuto onnistuu kuitenkin kivasti.

Kyllä se Tatsurô on ehdoton ykkönen.
誰も知らないStory~
The undiscovered prince charming

Yuuchan
Fani

ViestiKirjoittaja Ujelo » Ke Loka 07, 2009 10:15 pm

Minulla on ihan ehdoton ykkönen tässä. Toki pidän monista eri laulajista ja pidän heitä erittäin taitavina (esim. MUCCun Tatsuro, Dir en greyn Kyo, the GazettEn Ruki jnejne.), mutta ketään muuta en pidä yhtä monitahoisesti lahjakkaana kuin D'espairsRayn HIZUMIa.

Otti aikansa tottua "jrockareiden ääniin". Ovathan ne keskimäärin korkeampia ja yleensäkin erilaisia kuin länsimaisten. Olen varttunut fanittaen sellaisia matalaäänisiä mieslaulajia kuten HIMin Ville Valo ja The 69 eyesin Jyrki, joten kaiketi oli/on jotenkin loogista, että korkeampi ääni ei ole ihan heti iskemässä.
Hizumin ääni ei vaatinut multa minkäänlaista totuttelua, vaan lankesin polvilleni kuin kypsä vilja ekan kerran Despaa kuunnellessani. Kappale taisi olla Garnet. En ollut aiemmin pahemmin noista "karjujista" välittänyt. Sitä puolta äänestään Hizumi ainakin ko. biisissä esittelee, mutta jostain syystä se tekee sen niin... puhtaasti, että olin myyty. (Voiko karjua puhtaasti? Emt.) Jotenkin Hizumin ääni karjuessa on sellainen niin karhea, muttei mitään örinää. Sen karjuminen on seksikästä.
Okei, koko mies on puhdasta seksiä, mutta siihen voimme siirtyä myöhemmin. ::DD

Tietenkin Hizumin äänen ja musiikin yleensä houkuttelemana aloin kuunnella Despaa yhä enemmän ja enemmän. Tajusin, miten paljon eri äänialoja ja korkeuksia Hizu vetää niin vaivattoman oloisesti. Ihan kuin sen ääni olisi tehty mihin vain. Hrr, jos lähdetään liikkeelle Hizumin henkäyksistä ja kuiskauksista, olen heti ihan kylmillä väreillä. Esim. se tapa, jolla tolla pirulaisella on tapana lausua keikoilla "Garnet" ennen biisin alkua--- sdjlhjhg.
Eipä Hizumin ääntä tarvitse epäpuhtaana juuri kuunnella, ellei lasketa Despan ihan varhaisempia biisejä, jolloin sen laulu saattoi olla melkoista hoilotustakin. :D Ok, tietty, jos laulaa kipeänä (Nosturin keikan loppupuolella tarkkakorvainen saattoi huomata), ei siinä voi olla ääni puhdas kuin Fairylla hinkattu viinilasi, mutta yleisesti ottaen Hizun äänen epävireydestä ei tarvitse missään käänteessä valitella.
Ihan oikeesti. Korkealta/matalalta laulaminen, kuiskailu, karjuminen, räppääminen-- miten Hizumilta voi vaan onnistua niin hyvin? Mä en osaa muuta kuin ihmetellä. Sen ääni voi rauhoittaa mut, saada mut itkemään, saada mut iloiseksi, riehumaan, suuttumaan. Tietysti biisin musiikkipuolellakin on oma osansa noissa fiiliksissä, mutta Hizumin ääntä ei vaan voi ignoorata millään tavalla, kun kuuntelee Despaa. Se kannattelee niitä kappaleita. En mä tiedä, voisiko Despa olla millään Despa ilman Hizumia. Se mies on jotain niin ainutlaatuista.

En voisi laskea Hizumia parhaaksi vokalistiksi, jos sen lavakarisma ei olisi niin uskomaton. Sehän on itse sanonut olevansa vähän epäsosiaalinen persoona, joka ei ole heti menossa ihmisten keskelle, ja muistaakseni olen lukenut siitäkin, että Hizulla olis alkujaan ollut kauheat paineet siitä, kun vokalisti on niin huomion keskipisteenä.
...Sitä ei kyllä huomaa enää, täytyy sanoa. Siis voi apua hitto, Hizumi vaan on niin kotonaan lavalla, se on niin rento ja samalla niin itsevarma, tietää mitä tekee, ja se katse--- Se katse on ehdottomasti seksikkäintä koko miehessä. Toisaalta Hizu on niin jollain tavalla suloinen, kun se hymyilee tai nauraa lavalla, mutta enimmäkseen se on sitä seksijumaluutta karismaattisuutta. Vaikka eihän toki suloisuus sulje karismaattisuutta pois, mutta aika harvoin ne ihan käsi kädessä kävelee.

Ennen kuin eksyn aiheesta... Ei pidä unohtaa Despan lyriikoita. Suurin osahan niistä on Hizumin päästä kotoisin, ja täytyy sanoa, että hemmetin hyvin se nekin tekee. Niissä on oikeesti ajattelemista, aika harvat aukeaa ihan tuosta noin vain tapittamalla. Jotenkin Hizun ilmaisuvarasto lyriikoiden suhteen on tosi laaja, että vaikka biisissä ei käsiteltäisikään mitään vessapaperirullan mittaista elämänkertaa, se tarina ja kuvaukset jne. ei toista itseään.

Hizumin ääni on toisaalta vähän muuttunut tässä "uusien" vuosienkin varrella (puhun silleen ajasta 2003-2009, koska silleen -03 vuodesta lähtien Hizumin ääni on musta ollut oikeasti hyvähyvähyväloistava). Jotenkin sen laulutekniikka tuntuu vielä toimivammalta REDEEMER-lätyllä kuin aikaisemmin, mutta muistaakseni - tää on taas näitä varhaisdementikon muisteloita, anteeksi jos olen hakusessa - se sanoikin jotain jossain vuoden sisäisessä haastattelussa siitä, että olis oppinut käsittelemään lauluaan jotenkin hiukkasen erilaisesti. Hieno homma mun mielestäni, toi mieshän vetää vaan paremmin vuosi vuodelta. Tuohan se kokemuskin tietysti lähinnä kaikkea hyvää.

En mä voisi kuvitella kyllästyväni Hizumin ääneen. Se vaan on jotenkin sitä kaikkea, mikä muhun iskee. Se on sellanen mun mieltymysten yhteenliittymä. Ja kun se ääni on liitetty noinkin valloittavaan mieheen, ei tässä voi muuta tehdä kuin rakastua uudelleen ja uudelleen.
I'm sure the answers will echo there

Vuoden NC liian monena vuonna

avatar credit to silentcarnival @ LJ

Ujelo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Larjus » Ma Marras 30, 2009 1:20 pm

Mä en osais sanoa vain tasan yhtä mun suosikki vokalistia, on muutama yhtä korkealla tasolla. Niistä nyt voisin jotain tähän mainita.

Aloitetaanpa vaikkapa Kajinaga Daishilla, joka on laulanut Psycho le Cémussa ja tällä hetkellä tekee niin The ROMEOssa ja omassa sooloprojektissaan. Ensimmäinen asia, mihin mä kiinnitin PLC:ssä huomiota, oli ne asut, ja heti toisena tuli Daishin laulu. Se ääni. Se on niin monimuotoista ja mulle välittyy joka ikisestä Daishin laulamasta äänteestä joku tunne. Mutta se monimuotoisuus siinä laulamisessa on niin parasta. Miettii mitä tahansa PLC:n biisiä, aina siinä Daishin äänessä on jotain uutta ja melodiaan ja tunteeseen sopivaa. Eihän Daishi toki mikään aloittelija ole laulamisen suhteen, jos kuulemma yli 17 vuotta sitten perusti ekan bändinsä (ja lauloi, luonnollisesti). Ja jos vaikka vertaan Daishin ääntä vuoden 2000 PLC-biiseissä ja 2008 The ROMEOn kappaleissa, siinä on selkeä ero, mutta se ei johdu äänen kehittymisestä vaan puhtaasti siitä, miten Daishi saa sovitettua äänensä biiseihin. Daishi osaa karjua, laulaa pehmeästi, voimakkaasti, seksikkäästi (Joku Strawberry Talk Show, ah) ja kaikkea siltä väliltä. Siinä j-rock kirjassa sanottiin, että Daishin "väsynyt" ääni on vastenmielisempi kuin monien kollegoidensa. Pyh. Se tietynasteinen väsymys äänessä tekee laulusta niin aitoa. Ei liian steriiliä vaan just sitä miltä laulaessa tuntuu. Pidän myös siitä, ettei Daishin ns. peruslauluääni PLC:n biiseissä ole mitään karheaa, mutta se on sitä The ROMEOn kipaleissa. ja sinne se sopii. Vaikka Daishi joutuikin vankilaan niiden huumeiden takia ja kaikkea muuta, ihailen häntä silti. Mielestäni oli hienoa, että tuollaisen helvetin jälkeen, jossa joutuu vankilaan, oma bändi jää salamana tauolle, että melkein kesken keikan asemalle kiskotaan, oma ammatti ja suurin unelma jää katkolle, pystyy nousemaan maan päälle uudestaan. Se on suorastaan kadehdittavaa. Mielestäni Daishi on osoittanut paluullaan henkistä vahvuutta ja uuden, raittiimman elämän aloittamista ja olen siitä niin ylpeä. Eivät kaikki pystyisi samaan.
Lisäksi Daishi on mielestäni toki hyvännäköinen, mutta se ei ole se syy, miksi häntä ihailen. Siihen ovat vaikuttaneet hänen tekonsa ja rohkeutensa ja lisäksi loistavat biisien sanoitukset, jotka eivät aina ole sieltä tutuimmasta päästä.

Seuraavaksi puhun vaikkapa Sousta (ex. Lolita23q, enpä tiiä missä sitten nykyään menee). Sou oli ensimmäisimpiä laulajia, joista lumouduin täysin. No, aluksi sen syynä oli ulkonäkö, mutta alkaessani kuunnella heidän biisejään, mietin, että voiko kellään olla näin ihanaa ääntä. Tyyppihän on joku luonnonlahjakkuus. Soun laulu oli ja on mielestäni niin uniikkia, en usko, että kellään on samankaltaista ääntä. Monimuotoisuutta löytyy tämänkin herran laulussa. Herkistä ja korkeista laulutteluista (Usagi ni geru hanazono <3) aina sinne matalaan karjumiseen (Nejitokei Ribidou <3). Ja kaikkea siltä väliltä. Soulta löytyy laulutapa ja äänen volyymi ja korkeusaste kaikenlaiseen musiikkiin. Olinkin niin ylpeä, että Lolita23q teki niin erilaista musiikkia joka levyllä ja raidalla.
(Tulipa lyhyt, mutta mä unohdin ihan kokonaan mitä pitikään sanoaa)

Ja nyt kolmanneksi puhunpa vaikka Ino Head Parkin DUTCHista. IHP:n lauluissa hänen äänensä on melko samanlaista aina, mutta toisaalta, en osaa ajatella sitä toisenlaiseksi. Osa laulajista viettelee äänensä monimuotoisuudella, DUTCH viettelee äänellään. (ainakin minut!) Se on pehmeä, mutta joskus särähtää aivan ihanasti. Se on lempeä ja puoleensavetävä ja kaunis. Ja se on myös persoonallinen. Ja totta kai se ääni huokuu seksiä <3
DUTCHin lavaesiintyminen on myös ihanaa. Se on sellaista iloista ja aitoa ja mukaansatempaavaa. DUTCH huomioi yleisön aina niin suloisen liikuttavalla tavalla. Esiintyminen ei ole sellaista "hei babet hiplatkaas mua ja mun seksikästä persettä", vaan tanssia, fureja, laulua, hyppyjä, iloisuutta ja piristystä täynnä. Ja DUTCHin karjunnat ja kiljunnat ja kirunnat niissä liveissä myös... ;___; Se herra osaa ton kauniin laulun lisäks karjua ihanasti.
Ja DUTCH on myös varmasti suloisimpia ihmisiä mitä oon ikinä nähny. Ne ilmeet ja SE HYMY. Ja nauru <3 DUTCHin silmissä loistaa aina jokin aivan erityisellä tavalla, sellainen pienehkö kipinä, jota ei osaa tulkita. ja jos mä saisin jonkinlaisen kampauksen tällä hetkellä, haluisin samanlaisen ku DUTCHilla on siinä ARABIAN TONIGHT -kiertueella. Niissä on jotain aivan erikoista tyyliä. Tai melko yleisen näköiset ne on, tai sellaiset, mutta kuitenkin niissä on jotain erilaista. Johtuisiko siitä, kenen päässä ne on? :''D

// Ja sitten ihan lauluäänen perusteella voisin mainita Kiyoharun, Kamijon ja Kayan. Näiden kolmen äänet ovat jotain aivan upeaa ja suorastaan mannaa korvilleni.
Pidän myös siitä, miten Ayabien Aoi käyttää laulutaitoaan, karjuntaa, matalaa laulua, pehmeää laulua ja myös todella korkeallekin se ääni voi mennä.
Sitten, Mix Speaker's,Inc.n laulajien MIKIn (ex. SCISSOR, ex. ISABELLE) ja YUKIn (ex. Egurigori) äänistä. Erikseen ne eivät tosin ole läheskään niin upeita kuin yhdessä. Äänet tukevat ja vahvistavat toisiaan niin hyvin... No, laulavat he yksinkin mielestäni todella hyvin ja upeilla äänillä, mutta äänien yhteistyö on mielestäni maininnan arvoista.
Viimeksi muokannut Larjus päivämäärä To Joulu 03, 2009 3:28 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
その時の 気分で
ポーランドルール発動だしー
「ずっと俺のターン!」

Larjus
Teknikko

ViestiKirjoittaja hikaru- » To Joulu 03, 2009 12:39 pm

Oma suosikkivokalistini on Aicle.:n Emiru.
On tullut huomattua, että monet eivät miekkosen äänestä erityisemmin pidä, mutta omaan korvaani Emirun ääni
kuulostaa täydelliseltä. Emirun ääni erottuu joukosta, ja on.. persoonallinen.
En voisi kuvitellakkaan Aicle.:n riveihin ketään muuta laulamaan, kuin Emirua, sillä se on olennainen osa bändin
musiikkia + näyttää sika hyvältä..

Toinen vokalisti josta pidän (en läheskään yhtä paljon, mutta kumminkin), on *yllätys yllätys*
the GazettEn Ruki. Olen huono perustelemaan, enkä tästä juuri muuta osaa sanoa
kuin että mies osaa hommansa, laulaa eri korkeuksilta ja eri tekniikoilla. Ulkonäöllinen puoli myös hallussa, koen Rukin
oleellisena osana the GazettEa.

Muita vokalisteja joista pidän ovat..

An Cafen Miku (persoonallinen ääni & hyvä ulkonäkö)

Ayabien Aoi (osaa käyttää ääntään suht' monipuolisesti, taitaa korkealta laulun hyvin & ulkonäkö plussaa)

SINCREAn Hal (heleä ja kaunis ääni, joka miellyttää korvia)

LM.C:n Maya (eroaa muista, hyvin tunnistettava ääni)

X Japanin Toshi (Toshi on aina Toshi, olennainen osa X Japania, osaa hommansa & omaperäinen ääni)
愛狂います。

hikaru-
Fani

ViestiKirjoittaja Yoosei » To Joulu 03, 2009 9:05 pm

Haluaisin niin mielelläni listata tänne enemmänkin suosikkivokalistejani kuin vain yhden, mutta vaikka kuinka pohdin, en keksi ketään muuta, jota haluaisin kutsua mielestäni parhaaksi vokalistiksi.

Ja tämä henkilö on ayabien Aoi.
Oikeasti, se ääni, se ääni... Sitä on suorastaan ihanaa kuunnella ja vielä ihanampaa on huomata, kuinka se kehittyy ja kehittyy ja muuttuu aina vaan puhtaammaksi, eron kyllä huomaa kun vertaa uutta ja vanhaa tuotantoa.
Ensinäkin, Aoi osaa käyttää ääntään monipuolisesti. Niin korkeat kuin matalatkin äänet ja kaikki siltä väliltä kuulostaa hyvältä ja äänenkorkeuden nopeakin vaihto tuntuu luonnistuvan. Lisäksi se mies osaa myös karjua ja kuiskailla, vaikkei niitä enää uusimmissa biiseissä kuulekaan, mutta olettakaamme, että minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.
Jotenkin Aoi onnistuu myös laulamaan aina niin, että laulun sanoma tai pikemminkin tunnelma välittyy kuulijalle, tai ainakin minulle. En ymmärrä japania tarpeeksi hyvin saadakseni selkoa lyriikoista, mutta siitä huolimatta en ole koskaan pitänyt esim. Mikazuki no Kisekiä iloisena kappaleena varsin menevästä sävellyksestään huolimatta, ja se johtuu täysin siitä tavasta, jolla Aoi sen laulaa.
Toisena esimerkkinä vaikkapa secret room, josta olen aina saanut haikean, mutta ehkä jokseenkin hitusen toiveikkaan vaikutelman. Kun sitten luin lyriikat ja vieläpä kappaleen englanninkielisen käännöksen, en voinut kuin ihmetellä miten oikeaan olin tuntemuksieni kanssa osunutkaan. Aoi oli jälleen laulanut kappaleen niin, että sen tunnelma oli kantautunut tämän kielitaidottoman korviin ja mieleen.

Aoi tekee myös suurimman osan bändin lyriikoista ja täytyy sanoa, että pidän monista niistä. Jotkut ovat niin hankalia, etteivät yksinkertaiset aivoni niitä kokonaisuudessaan tajua, mutta lähes aina sieltä löytyy joku kiva lause tai vähän pidempikin sanoituksen osuus, joka jää mieleeni silkkaa hienouttaan ja/tai kekseliäisyyttään. Pidän sekä niistä hmm... monimutkaisimmista että myös hitusen yksinkertaisimmista sanoituksista. Esim. Natsu Monogatarin lyriikat ovat ainakin itselleni hyvin helppo ymmärtää, koska niissä ei ole liikaa symboliikkaa toisin kuin Yubisakissa, jota en ole edes jaksanut yrittää tajuta kunnolla 8D Silti pidän niistä molemmista ja monista muista sanoituksista. On ihan hyvä, että niitä on myös monia erilaisia, eri teemoja sekä samoja teemoja uusilla tavoilla.

Ja jos suonette minun puhua vielä ulkonäöstä näin vadelmana kakun päällä, se mies on hemaisevan seksikäs pörröpää. Ne posket ovat suloiset, samoin hymykuopat itse hymystä puhumattakaan. Muistan, kuinka olin ensimmäistä kertaa ayabien keikalla Helsingissä vuonna 2007 tietäen heiltä vain yhden biisin. Muistan, miten vain tuijotin Aoin koko ajan korvasta korvaan - asennossa olevaa hymyä taukoamatta, se oli niin sympaattinen ja miellyttävä. Lisäksi tuntuu jotenkin, että hän (kuten muutkin ayabien jäsenet) vain komistuvat iän karttuessa. Ja plussaa vielä niistä ihanan leveistä hartioista<3

...Jottei ulkonäön ihkuttaminen jäisi päälimmäiseksi tästä viestistä mieleen, voisin kirjoittaa vielä jotakin herran lavaesiintymisestä ja miksei esiintymisestä yleensäkin.
Nautin suuresti ayabien konserttien energisyydestä ja osa tästä on tietenkin Aoin ansiota. Etenkin furitsukeja on hauska tehdä ja opetella aina Brownyn yksinkertaisista aerobic - henkisistä käsien huiskinnoista Ari to kakuzaton vaikeampiin huitomisiin (jotka muuten nekin osaan, päden sillä). Aoin kannustamana jaksaa aina hyppiä, vaikka kunto olisi lopahtanut jo kaksi biisiä sitten eikä hymykään hyydy. Lisäksi hänen välispiikkinsä, sikäli kun olen niitä ymmärtänyt, ovat olleet joko hauskoja tai sitten kauniita ja koskettaviakin ja miksei myös muuta siltä väliltä. Jotenkin tykkäsin etenkin siitä sateenkaarijutusta, että ayabiet muodostaa 5 väriä, niiden perheet, ystävät, staffit sun muut kuudennen ja fanit seitsemännen värin.
Aoin esiintymisissä on myös se ihanaa, että hän taitaapi puhua asiaa aina silloin kun täytyy, mutta saattaa myös poiketa aiheesta. Onneksi tosin vähemmän kuin Yumehito, joka ei taida asiaa juuri puhuakaan. 8D

Enpä yhtään ihmettele, että Aoi on ansainnut paikkansa lempivokalistinani.

Ja näin päättyi tähänastisen elämäni pisin perustelu.

Yoosei
Bändäri

ViestiKirjoittaja Jemmi » To Joulu 24, 2009 6:49 am

Miksi hitossa ma en viela ole tanne kirjoittanut mitaan ?

Ujelo kirjoitti:Otti aikansa tottua "jrockareiden ääniin". Ovathan ne keskimäärin korkeampia ja yleensäkin erilaisia kuin länsimaisten.

Tuo pitaa muuten paikkansa ! Mutta on yksi iso selitys sille, miksi ma pidan japanilaisesta musiikista niin vietavan paljon. Japanilaisten miesten lauluaanet ovat jotenkin niin eksoottista - huolimatta siita, etta olen kuunnellut japanilaista rockia jo useamman vuoden ja nyt viettanyt yli yhdeksan kuukautta taalla Ita-Aasiassa. Ja sitten taas kun kuuntelee Ellegardenin vokalistia (en muista nimea, perhana), niin sen laulaessa englantia en pysty millaan erottamaan herraa syntyperaisesta amerikkalaisesta ! Japaniksikin vetaessaan han vain kuulostaa jenkilta.

No, tasta paastaan sitten takaisin siihen varsinaiseen asiaa, eli suosikkivokalistiini. Luonnollisesti arvostamiani lauluaania on useampikin, mutta mun on silti nostettava yksi herra muiden ylapuolelle, eika minun tee edes pahaa niin tehdessani. Kyseinen puolijumalan alustalle asettamani mies on tietenkin the GazettEn Ruki.

Jos nyt keskityn pelkastaan herran lauluaaneen unohtaen kaiken muun, niin Ruki on hyvin monipuolinen, vaikka on myos asioita, joihin han ei aanelleen kykenekaan. Tietenkin on hetkia, jolloin Rukin aani saattaa suorastaan nyppia mua, silla kyllahan han hieman nenaansa tuppaa laulaa. Toisaalta taas en keksi ainoatakaan vokalistia, jonka lauluaani olisi taysin virheeton ja puhdasta kultaa, joten annan kaikki korvaan sarahtavat hetket anteeksi. Voin sanoa, etta olen melko sokea ja kuuro, mita tulee Rukiin.

Rukin aani on melkoisen matala, etenkin niin lyhyelle miehelle. Tasta syysta han ei laula pitkia aikoja korkealta, mika on ihan ymmarrettavaa. Myoskaan tietynlaisiin biiseihin Rukin aani ei sovi laisinkaan, mista syysta Gazetto ei pysty tarjoamaan mulle ihan kaikkea, mita ma musiikilta odotan. Sekin on ymmarrettavaa, silla ei sellaista bandia olekaan, joka antaisi tallaiselle vaativalle ihmiselle ihan kaiken. Se, minka Ruki kykenee lauluaanellaan tarjoamaan, on silti niin paljon, etta Gazeton parissa jaksaa viettaa aikaa useammankin hetken - olen yhta mielta siita, etta Ruki on varmasti yksi isoimmista syista, miksi Gazetto on niin suosittu yhtye (jos nyt unohdetaan kokonaan Reita with his friggin' noseband).

Koskettava, vaikuttava, innostava, piristava... Rukin aani saa mussa niin paljon erilaisia tunteita pintaan. Kun nyt ajattelee vanhempaa tuotantoa, biisit ovat todella raikkaita ja voi etta kun on ihanaa olla nuori - nuoruus positiivisessa mielessahan niista paistaa. Selatessani diskon alkupaahan loydan hyvin monta lempikappalettani: 別れ道, 赤いワンピース, 未成年, 関東土下座組合... listaahan voisin jatkaa vaikka loputtomiin. Tietenkin osaa naissa biiseissa on myos esimerkiksi kitaroilla, mutta Rukin nuoruus on vain niin inspiroivaa ja sen lyriikat ovat saaneet mut useammankin kerran pyyhkimaan tippoja silmakulmista. Otetaanpa nyt esimerkiksi jo mainitsemani 未成年(Miseinen) esimerkiksi - en voi kuin ihailla sen biisin tunne- ja energialatausta ! Joka kerta kuunnellessani kyseista kipaletta olen niin pirun ylpea, etta olen viela nuori hyvan aikaa.

Uudemmassa tuotannossa huomaa Rukin kehityksen laulajana - onhan han nyt kasvanut tassa itsekin jo pian kahdeksan vuotta. Han laulaa nykyaan huomattavasti puhtaammin ja selkeammin, ja myos biisien luonne on muuttunut kypsemmaksi ja vanhemmaksi niin sanotusti. Tietysti olisi ollut mukavaa kasvaa itse samaa vauhtia mukana, mutta en valita, silla Rukien laulaessa syvalla aanellaan matalalta sulan auttamatta lattialle. Toisinaan tuntuu, etta miehen aani on puhdasta seksia ! Vaikkakin illuusio saattaa toisinaan sitten pirstoutua kappaleen vaihtuessa. Otetaan esimerkiksi taas eras biisi, nimittain 13STAIRS[-]1. Okei, siina kappaleessa on paljon muutakin, kuin pelkka Rukin aani, josta puhua. Mutta huolimatta siita... voisin auttamatta lukea sen yhdeksi DIMin parhaaksi. Vaikka joitakin faneja se on saattanut vain arsyttaa, silla se erottuu niin vahvasti muusta tuotannosta sen raskauden ja tietynlaisen voimakkuuden vuoksi, muhun se on tehnyt suuren vaikutuksen, enka ole tahan paivaan mennessa siihen vielakaan kyllastynyt. Oli todella hienoa huomata myos keikalla ollessani, etta Ruki veti kappaleen ihan jumalattoman hyvin myos livena (silloin itseasiassa paremmin, kuin mita DIM SCENEssa, mita nyt muistelisin).

Mita tulee muuten lavaesiintymiseen, rakastan tapaa, jolla Ruki flirttaa yleisolle ! Vaikka vahasen tuntuu silta, etta Ruki ei pida yhteytta yleisoon niin laheisena (mutta sopivan). Myos improvisointi biisien aikana iskee minuun, olisihan se melkoisen tylsaakin kuunnella biisit vain kopioina nauhoitusversioiden kanssa (ja antaisi syyn epailla laulaako vokalisti ollenkaan itse nyt - murr). Okei, taitaa olla ihan vokalistin etu saada muutella enemman biisia. Eika silla ole valia, silla Rukin aani liveissa tuskin lainkaan eroaa siita, mita kuulee levyilta kuunnellessa. Ai niin, joko ma mainitsin, etta jo Rukin puheaani saa mut hyppimaan tuolillani ? Silloin, kun se puhuu matalalta ja coolisti, ja silloin, kun se puhuu aanekkaammin ja vahasen korkeammalta ja naureskelee !

Voi hitto. Olen vain jaaritellut, enka ole siltikaan paassyt mihinkaan taman asian kanssa. Sanotaan nyt vain, etta palvon Rukia ja sen aanta yli kaiken muun ! Wohoo.

Go, Ruki !

あの日の二人の泣は
今でも輝いているかな?
二度とは戻れないけれど
もう二度と離れない約束しよう

ava by candy_horror @ lj

Jemmi
Teknikko

ViestiKirjoittaja featherboy » To Maalis 04, 2010 7:29 pm

Hmm,tosi vaikee päättää sitä parhainta vokalistia. Mulla on oikeastaan pari lempparia~

Hizumi (D'espairsray)
Kamijo (Versailles)
Seth (Moi dix mois)

Onhan niitä muitakin.Esim Wakeshima Kanonilla on todellakin kaunis ääni naiseksi. Tämän ääni ei kylläkään ole mitenkään korkea mielestäni, mut matalana se on just sulavampi. Kauniisti se laulaa.

Ja Mun on Ihan pakko vielä tosta Kamijosta sanoo, että tämä miekkonen on hämmästyttänyt äänellään mut ihan totaallisesti.
Siis,mieheksi sen ääni on siis todellakin korkea. Sen ääni ei ala mitenkään sillee...no,miten sen nyt selittäs? Silleen vinkumaan yhtään. Niinkuin esim Miyavin ääni. Kamijo laulaa ihan hemmetin korkeelta, mut sen sama miehisyys säilyy.
(joo oon niin mahtava selittämään ah)
Mutta joo. En usko, et kukaa sai tästäkää kommentista mitn selvää,mut saimpahan jotain kerrottua nyt tännekkin.
Kuva

• I tell a story myself. Therefore, it is an irrelevant to you. •

>> Now I Know why <<

pervo-erakko/reclusegay/featherboy

featherboy
Roudari

ViestiKirjoittaja Nukeochi » Su Touko 09, 2010 3:02 pm

Voi ei, vaikea valinta, mutta mainitsen nyt kaksi ehdotonta suosikkiani.

Ensimmäinen on Satsuki, ex-RENTRER EN SOI, nykyään soolo.
Satsukin äänen kuulin ensimmäisen kerran melko tarkalleen vuosi sitten. Biisi oli RENTRERIN Stigmata, rakastuin. Stigmatassa Satsukin ääni on pehmeä, mutta jollakin lailla kirkas ja se teki minuun vaikutuksen. Toinen kappale oli Photoplasm, ja se toi esiin herran äänen synkempiä puolia, mikä oli pelkästään hyvä juttu, koska sekin kuulostaa upealta. Hieman myöhemmin kuulin kappaleen I was damned, ja yllätyin suuresti. En uskonut Satsukista, tuosta niin kaunis kasvoisesta miehestä lähtevän tuollaista karjumista. Se ei aluksi oikein iskenyt, enkä ollut varma pidinkö vaiko vihasin, mutta mielipiteeni taitaa tulla nykyään melkoisen selvästi jo pelkästään sillä, että I was damned on yksi soitetuimpia biisejä kännykässä. :'D
Joka tapauksessa, pidin Satsukin äänestä jo silloin kovasti, ja oli melkoinen shokki, kun kuulin ensimmäisen kerran hänen soolotuotantoaan. Se oli niin paljon kevyempää verrattuna RENTRER EN SOINin musiikkiin, joten häkellyin. Kuitenkin tykästyin siihenkin melko nopeasti, ja päätin, että ei tämäkään paha ole. Pray for the sun ja You ovat oikein upeita kappaleita ja esimerkkejä siitä, että Satsukista lähtee myös karjunnan lisäksi enkelimäisen kaunista laulua.

Sitten toinen on Rinin Riku. Rikun ääneen ihastuin jo Phantasmagoriassa, mutta herran liityttyä Riniin hänen äänensä pääsi entistä enemmän esille, mikä ei todellakaan ole paha asia. Riku vaikuttaa huumorintajuiselta ja hieman veijarimaiseltakin, mitä haastatteluja, kommenttiraitoja ja blogia on tullut tutkittua. Upean äänen lisäksi hän on ylivoimaisen komea ja ihailen häntä suuresti. Riku pystyy karjumaan ja laulamaan hienosti tunteellisissa balladeissa, vaikka ääni ei olekaan yhtä laaja kuin esimerkiksi Satsukilla taikka D:n Asagilla, Riku on silti ehdottomasti mainitsemisen arvoinen vokalisti, jolla on paljon annettavaa musiikille.

Sitten muita mainitsemisen arvoisia vokalisteja ovat Kagrran Isshi, Acid Black Cherryn Yasu ja Kaya.
Viimeksi muokannut Nukeochi päivämäärä Ti Syys 14, 2010 5:11 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
[Can you hear me now?]

Nukeochi
Teknikko

ViestiKirjoittaja rairuoho » Ma Touko 31, 2010 9:36 pm

Unsrawin Yuki ! Tai no en ny tiiä onko paras, mutta omaa korvaa miellyttää :< Yukin ääni on sellanen mukavan ...pyöreä ? Äänii on vaikee kuvailla, mut kuvailisin ehkä niin. Yuki saa aikaan aika monenlaisia ääniä, mut kaikkii niitä yhdistää se, että ne on upeita.

Dir en greyn Kyo on toinen vokalisti, jota arvostan ihan helvetisti. Ne örinät, ne kiljunnat ♥ Kyo on vaan luotu just sellaseen. Kyo osaa vetää herkempiä ja aggressiivisempiäki biisejä :< tykkään.

rairuoho
Roudari

ViestiKirjoittaja marien » Pe Heinä 30, 2010 9:40 pm

Eksyinpä tännekin nyt vihdoin ja viimein kertomaan jo useasti aikaisemminkin mainitusta herrasta, joka omalla kohdallani on ylitse kaikkien muiden täydellisen epätäydellisellä äänellään ja olemuksellaan.

the GazettE:n Ruki, syy minkä takia nyt tässäkin istun ja käytän aikaani tämän kirjoittamiseen, mies jonka ääni herättää mussa liian paljon tunteita jotta voisin ne sanoilla kuvailla, mutta yritetään nyt jotain selkoa asiaan tehdä.

Rukin ääni tuli mulle ensimmäisen kerran tutuksi muutamia vuosia sitten, ja erosi suuresti silloisista suosikki laulajistani syvällä ja pehmeällä soundillaan. Sen jälkeen, en ole ikinä (ja ikinä tarkoittaa todellakin juuri sitä-IKINÄ), en koko pienen musiikin parissa vietetyn aikani parissa törmännyt ääneen joka saisi mun ihon kananlihalle ensi kuulemalla, seuraavalla kuulemalla, sitä seuraavalla... (Eikä muuten pelkkä lauluääni, koska Rukin puheääni = seksiä! Ne matalat ja hillityt kommentit on vaan jotain niin hurrpurrr<3 okei nyt takasin asiaan.)

Hmm ja ehkä se on ikuinen mysteeri että miksi ylipäätänsä löydän itseni kuuntelemasta kyseisen herran ääntä vuosi vuodelta, ja vaikka on niitä hetkiä jolloin korvaan särähtää huonosti laulettu kohta tai nenästä laulettu pätkä -näitäkin Rukin laulannassa kuule useammin kuin parin kerran i must say- , voin sen kaiken antaa anteeksi, sillä mun silmissä kyseisen herran "virheitä" on niin minimaalisen pieni määrä verrattuna kaikkeen siihen mikä tekee Rukista mulle almost puolijumalan, niin musiikillisesti kuin myös muilla osaamisalueillaankin. (mm. Herran taidot lyyrikkona, piirtäjänä, esiintyjänä, tyyli ja huumorin taju... voi, näitä on paljon.)

Kaikkein hienointa hyvän äänen lisäksi Rukissa on se, että herra todella osaa käyttää sitä. Monien vuosien harjoittelu ja laulaminen on varmastikin syy seuraukseen, että Rukin äänen käyttö on monipuolista, puhdasta ja selkeän kaunista, ja mikä riemastuttavinta, ei ainoastaan levyllä kuten monien muiden tapaukessa on jouduttu toteamaan, vaan myös live konserteissa.
Verrattuna Rukin kokoon, miehestä muuten lähtee yllättävän montaa eri ääntä; matalaa ja pehmeää, kovaa ja korkea, duuria ja mollia, kuiskauksia ja karjuntaa. Jokaisen osa alueen Ruki on omalla uniikilla äänellään ja tyylillään ottanut haltuunsa varsin kiitettävästi ellei jopa erinomaisesti. (Tähän väliin huomautus; バレッタ[Baretta] on mielestäni loistava esimerkki Rukin kyvystä vaihtaa sävel-lajia huomaamattoman tyylikkäästi ja puhtaasti, saaden sen kuulostamaan helpommalta kuin mitä kyseinen temppu todellisuudessa on. Niin ja monet muut, mutta バレッタ tähän koska se on sattumoisin suosikki kappaleeni noniin ja nyt taas jatkuu.)

Rukin ääni toimii omasta mielestäni parhaiten 奈落:n ja Gurenin kaltaisissa, matalalta lauletuissa ja melodisissa kappaleissa, joita Gazetton tuotannosta löytyyki  kiitettävän paljon! Se pehmeys ja syvyys joka Rukin äänessä parhaimmillaan on... Se on vaan jotain niin mieletöntä, kaunista, koskettavaa ja ainutlaatuista että ei voi muuta kuin kateellisena kuunnella vierestä. Voi kunpa itsekin osaisi laulaa edes vähän, muttta no can do toiset on kai vaan luotuja laulamaan ja toiset ei. (Ruki on, minä en.)
Rispektiä myös siitä, kuinka Ruki onnistuu myös tuottamaan tarvittaessa hyvinkin korkeita ääniä, tosin näissä tapauksissa ei ehkä voida puhua parhaista mahdollisista laulu suorituksista, mutta uskaltaisin väittää että korkeatkin vokaali ovat lähes poikkeuksetta aina onnistuneita, vaikkakin herrättävät allekirjoittaneessa toisinaan tiettyä hilpeyttä : D

Gazetton kahdeksan vuotisen taipaleen aikana on imagon ja musiikki tyylin lisäksi ehtinyt muuttua myös Rukin ääni. Ja hyvä vaan - olisihan se täysin luonnotonta jos liki kymmenen vuoden aktiivisen äänen harjoittamisen seurauksena ei olisi minkäänlaista muutosta (parempaan.) 
Ruki on kehittynyt laulajana ja sanoittajana huimasti, suunta on vuosi vuodelta parempi, mutta kaikkein ilahduttavin asia on kuitenkin se, ettei Ruki kehityksestä huolimatta ole menettänyt sitä omaa juttuaan, vaan viennyt sitä aina vaan pidemmälle kokeilemalla uutta ja erilaista, joskus pahasti feilaten, mutta yleensä hyvin(erinomaisin) tuloksin onnistuen. 
Yhdyn myös aikaisempiin mielipiteisiin siitä, ettei Gazetton suosia ilman Rukia olisi varmasti läheskään yhtä korkea, eikä bändi olisi kovinkaan ainutlaatuinen visual kein alati kasvavassa maailmassa. 
Vaikkakin myös muut bändin jäsenet ovat kiistatta lahjakkaita omassa lestissään, eikä ketään tule vähätellä- koska ennen kaikkea, the GazettE on kokonaisuus, palapeli jossa muut jäsenet ovat reunapalat joiden ansiosta palapeli saadaan valmiiksi, ja Ruki on keskipalanen joka täyttää kokonaisuuden luoden ehjän ja suurella työllä kootun kuvan. 
Vaikkakin bändi on urallaan ja musiikillaan paljon saavuttanutkin, päässyt tavoitteisiinsa ja onnistunut tehtävässään olleen aikamme harhaoppia, on vielä pitkä tie ja valtava työ edessä jotta päästään täydellisyyteen, mikäli on edes mahdollista ihmisille koskaan saavuttaa kyseistä titteliä. Mutta jo tässä vaiheessa, the GazettE on tehnyt upean uran, ansaiten paikkansa uuden visual kein huipulla.

Gazetton jatkon kannalta toivon, kuten varmasti monet muutkin, että Ruki malttaa pitää näppinsä erossa tupakan rauhoittavasta vaikutuksesta ja huolehtia itsestään&äänestään paremmin kuin hyvin. 

Sillä Rukin ääni on rakkaus, suru, intohimo, energia, epätoivo, pettymys ja usko. Se on mustaa valkoisella ja se hohtaa kaikissa sateenkaaren väreissä. Ja en ees halua yrittää laskea niitä kertoja kun oon itkenyt tai nauranut ilman parempaa syytä ihan vaan siksi että Rukin ääni on jotain uskomatonta.

Oho. Oon jaarittelut hirmu pitkään mutta mitään tärkeää en oo sanonut, no siis, Ruki on taiteilija, respect ja aploodeja koska niitä tää mies on todellakin ansainnut!
ei saa surettaa
leikittäiskö prinsessaa
maailma muuttuu kauniimmaksi niin
kun se on meidän

marien
Bändäri

ViestiKirjoittaja sacrifice » La Heinä 31, 2010 1:27 pm

Tulempa minäkin jakamaan mielipiteeni.

Minun on pakko sanoa heti ensimmäinä, että Ruki, on ehkä parhain laulaja mitä olen ikinä kuullut. Mä en todella tiedä miksi Rukin ääni kuulostaa mun korviin niin taivaallisen hyvältä. Mä pidän siitä että Rukin ääni on hyvin vaihteleva, Ruki voi laulaa kappaleen kuin kappaleen, ja puhdas laulu tulee ihanasti, kuten karjuntakin. Itse en sellaiseen pysty. Harva pystyy ensin karjumaan, ja sitten laulamaan niin puhtaasti ja kauniisti, että ihan kylmät väreet kiemurtelee selkää pitkin. Mielestäni Rukin ääni soveltuu kyllä paremmin sellaisiin vähän rauhallisimpiin biiseihin, CALM ENVY, Gentle Lie, Naraku, Without A Trace ja DIM SCENE ovat hyviä esimerkkejä. Mutta se soveltuu kuitenkin myös todella hyvin reippaampiinkin biiseihin, ehdottomasti. Rukin ääni on kehittynyt vuosien saatossa aivan mahtavan paljon, kun vertailee niitä Gazeten ensimmäisiä biisejä, ja sitten näitä uudempia. Minä kyllä pidin Rukin äänestä silloinkin mitä se oli joskus Gazeten alkuaikoina, mutta tuollainen kehitys on aivan mahtavaa, mä en varmasti tiedä ketään joka on kehittynyt laulunsa kanssa noin paljon. Tietysti kaikki nyt vähän kehittyvät äänensä kanssa, mutta Ruki on todella kehittynyt ihan valtavasti. Pidän Rukin äänessä siitä mataluuden ja korkeuden sekoituksesta. Ruki todella pääsee korkeallekin laulaessaan, joissain kohdissa sen huomaa. Mutta tämä 'perusäänikin' on todella erinomainen :---)

Sitten toisena tulee varmaankin D:n laulaja ASAGI. Voi että, ensi kuulemalta rakastuin Asagin ihanaan ääneen. Ja olen edelleen hyvin rakastunut siihen, varsin hyvänä esimerkkinä on SNOW WHITE, missä Asagin ääni kuulostaa aivan erityisen mahtavalta *~* Asagi osaa myös karjua, ja se karjunta todella on persoonallista. Asagin ääni kun nousee hänen karjuessaan hyvin korkeaksi tavallaan, vaikka senhän pitäisi mennä matalaksi :--D Se on kai jonkinlainen sekoitus matalaa ja korkeaa ääntä. Joskus tulee mieleen että Asagi sopisi mahtavasti joksikin oopperalaulajaksi :----DD Asagin äänestä pidän siksi että se on ihanan mahtipontinen ja tosiaan selainen melko matala, mutta kuitenkin hyvinkin korkea. Ristiriitaista, ne? Asagi kuitenkin omistaa hyvin miellyttävän ja pehmeän äänen joka hivelee minun kuuloaistiani, hurr :--3

Kolmantena tulee HIZUMI. Mä en oikein tiedä mikä tässä äänessä mua miellyttää, mutta Hizumilla kyllä on aivan mahtava ääni, se soveltuu aivan mahtavasti karjumiseen. varsinkin siihen, mutta puhdas laulukin kuulostaa äärettömän hyvältä. Hizumin äänen takia Despa onkin mun kolmas suosikkibändi~ Hizumin äänessä on jotain todella persoonallista, en oikeastaan tiedä yhtään vokalistia jolla olisi yhtään samantapainen ääni kuin Hizumilla.

Sitten Satoshi, Girugameshin vokalisti. Voivoivoi Satoshi.. Satoshin ääni on sellainen että se sopisi todella hyvin sellaisiin popahtavampiin biiseihin, jollaintapaa. Satoshin ääni tekeekin mielestäni Girugameshin biiseistä hieman popahtavia, mutta se ei ole ongelma, se tekee Girugameshin musiikista erittäin persoonallisen. Satoshin ääni on mukavan pehmeä ja toisaalta korkeakin. Kuitenkin Satoshin ääni soveltuu myös hyvin karjumiseen, jotenkin siitä puhtaasta laulusta ei ihan uskoisi että soveltuisi! :---D Satoshi on oikein kelpo vokalisti 8)

Onhan sitä muitakin todella hyviä vokalisteja, mutta tässä ehkä ne suosikit. :---)
Minun halkaistu kurkkuni on peitetty piikeillä
Tule, lauletaan tässä vääristyneessä maailmassa

sacrifice
Bändäri

ViestiKirjoittaja Kipe-chan » Ke Elo 11, 2010 1:24 pm

Pakko postata tänne!

SatsukiEx.Rentrer en soi, nyt soolo-uralla...
Rentrer en soi aikoina karjuminen kuulosti ihanalta ja korkeat kohdat kauniilta, se pakotaa melkei itkee.
Sillä on omanlainen ääni, vähän niinku se sekottais kahta erillaista ääntä yhteen...
Mut "harmoniset" biisit sopii ihanasti siihen korkeempaan ääneen. Se on melkein ku kiljumista, mut hienommin!

YomiNightmare
Pehmee ja kaunis ääni <333
Yomin ääni taipuu taipuu ja taipuu eri biiseihin eri tavoin, mut saa sen silti kuulostaa samalta.
Sen ääntä on vaikee kuvailla T_T

RukiThe gazette
Ääni on ainutlaatunen, ihana ja kehittynyt...
Noin hyvää ääntä harvoin kuulee. Ruki on yks niist harvoista ihmisistä jotka on onnistettu hyvällä laulutaidolla ja
se osaa käytää sitä oikein. Sen ääni on rauhottava, se on ku lääkettä vihaan, ärsyntymiseen ja unettomuuteen.ainaki mulla

Nää oli mun lempparit <333

// Topicin ideana on perustella kunnolla omat mielipiteensä, ei listata ja laittaa lauseen perusteluja - esimerkkiä voit katsoa aiemmista viesteistä.
- Orkrist
It's painful...

I miss you so...

I need you so...

Embrace my damaged heart!

Kipe-chan
Bändäri

ViestiKirjoittaja rairuoho » Ma Elo 16, 2010 4:18 pm

Okei mun ois kai pitäny muokata edellistä viestiä, muttaku sen jälkee oli tullu muitaki, ni päätin kirjottaa iha uuden.

Kyotaro (tai Kyoutarou, ihan miten vaa), oli Black:listin ja √eightin laulaja. Valitettavasti Kyotaro on lopettanu laulamisen kokonaan, joittenki perheongelmien takia tai jotai. Mun mielest Kyotaron ääni on mahtava, jollain tapaa ehkä parempi ku mun lempibändin UnsraWin laulajan. En tosiaankaa kyl voi verrata niit, mut silti.
Harmittaa ihan hirveesti, ku en nähny Black:listii ja Kyotaroo sillo joskus öö -08, ku en pahemmin mitään mainitsemisen arvosta kuunnellu :---DDD mä vaa salaa toivon, et Kyotaro jatkais laulamista ku selviäis niilt perheongelmiltaan. Se on jotain mitä maailma menettää, vaik no, on se silti laulanu.

Jooooo luulin et saisin kirjotettuu enemmän, mut emmä sit. Ois monii muitaki laulajii, joit haluisin mainita, mut emmä saa aikaseks. :s

Okei, Sadien Mao. En jaksa perustella enempää, muutaku et hyvä ääni. Vaikkaki mua häiritsee jotenki, et Mao kuulostaa (vähä) samalta ku Screwin Byou. En pysty kirjottaa enempää, koska en kuuntele täl hetkel Sadiee. Mullon se ongelma, etten pysty kirjottaa jonku muun bändin musiikist/laulust samal ku kuuntelen jotain toista ! ):

rairuoho
Roudari

ViestiKirjoittaja sunny » Ti Syys 14, 2010 9:26 pm

En taida saada aikaan niin pitkää perustelua kuin monet muut esimerkillisesti kirjoittivat, mutta yritän toki parhaani :)

Kuten olen sanonut noin 142 kertaa tällä foorumilla ollessani, en kuuntele liiemmin japanilaista, koska korealainen musiikki on kaikkein lähimpänä sydäntäni, eikä minulla näin ollen myöskään ole kovin montaa japanilaista suosikkivokalistia. Itse asiassa minulla ei taida olla ihan mitään ultimate suosikkia ollenkaan, mutta hyviä laulajia löytyy sieltä Japaninkin puolelta kyllä.

Miesartisteista suosikkini on luultavasti jpop-poikabändi NEWSin jäsen Yuya Tegoshi. Ne, jotka kyseisen henkilön tietävät, tuskin kaipaavat valinnalleni mitään perusteluita, joten voitte lopettaa lukemisen tähän, ette lue tästä postauksesta mitään uutta :D

Tegoshin ääni on yhtä suloinen kuin hänen ulkonäkönsä, ellei jopa suloisempi. Hänellä on sellainen heartbreaker-ääni. Se on niin pehmeä, niin luonnollinen ja persoonallinen ja ulkonäön kanssa yhteensopiva. Siinä on myös toinen, voimakkaampi puoli, joka räjäyttää kappaleen kuin kappaleen käyntiin. Ääni on vahva ja vakaa, vaikka kuinka hiljaa hän laulaisikin, se ei edes vavahda. Hänen äänensä läpi voi aistia tunnetta varpaissa asti. Hänen laulamisensa ja eläytymisensä on niin aitoa, että siihen ei moni pysty. Hyvänä esimerkkinä NEWSin kappale Ai nante, joka on... no, uskomaton. Mikään adjektiivi ei kuvaa sitä, miten paljon minä pidänkään tästä kappaleesta. Ja Tegoshin äänestä. Ja etenkin niistä yhdessä.

Tegoshin ääni ei ehkä sovi aivan kaikenlaiseen laulamiseen (tämän hymypojan esittämä screamo varmaan lähettäisi minut hoitoon loppuelämäkseni). Se kestää ehkä vain popin, jonkinlaisen rockahtavan sävyn ja kaikki sitä laimeammat, mutta itse uskon, ettei vokalistin tarvitse pystyä laulamaan kaikkia maailman genrejä ollakseen hyvä. Pidän Tegoshin äänestä juuri sellaisena, kuin se on.

Toinen miesartistisuosikkini on Jin Akanishi. (Kyllähän te hänet tiedätte, right ? KAT-TUN, sanooko mitään ?) Jinistä minun onkin vähän hankalampi keksiä perusteluita kuin Tegoshista. En nimittäin oikein itsekään tiedä, miksi pidän hänen äänestään niin paljon kuin pidän. Mielestäni se ei ole aivan yhtä uniikki kuin Tegoshin, mutta siinä on jotakin, mikä iskee minuun.

Vaikka pidänkin KAT-TUNista aivan valtavasti, pidän enemmän Jinin äänestä silloin, kun hän laulaa yksin. Hänen äänessään on jotakin sellaista, mitä pitää kuunnella herkeämättä ja keskittyen, ilman toisia vokalisteja. Siihen pitää oikein uppoutua parin minuutin ajan, että tosiaan ymmärtää, kuinka hieno hänen äänensä on. Ja kun sen ymmärtää, sen jonkin ominaisuuden, mikä hänen äänessään on, sen kuulee joka kerta. En sano, että Jinillä on huono ääni niin kauan, kunnes hänen kappaleitaan on kuunnellut tuhat kertaa ja hakannut päätään KAT-TUNin CD:llä, vaan se on sellainen... perushyvä ennen kuin tajuaa sen mahtavuuden.
Biisi, joka musta tekee etenkin oikeutta Jinin äänelle, on hänen soolokappaleensa Care. Rakastan sitä, siinä on meininkiä. Varmaan yksi suosikkikappaleistani kaikista maailman biiseistä :D

Naispuolelta suosikkini on varmastikin Kanon Wakeshima. Pidin ennen myös Ayumi Hamasakista, mutta hänen äänensä on alkanut menettää aitouttaan tässä vuosien varrella, enkä pidä hänestä enää yhtä paljon niin ihmisenä kuin vokalistinakaan, kuin mitä pidin ennen. Hän on yhtä kaikki varmasti toiseksi tai kolmanneksi paras japanilainen naisartisti minun mielestäni, eihän entisistä suosikeista koskaan kokonaan eroon pääse :D

(Mutta siis, takaisin Kanoniin.) Kanonin äänessä on jotakin niin puhdasta ja kirkasta, että se vetoaa minuun täydellisesti. Siinä on samaan aikaan jotakin niin mystistä, että se tuo jousisoittimien kanssa jokaiseen kappaleeseen jotakin uutta ja ennalta-arvaamatonta. Jotakin mielenkiintoista. Hänen äänessään on tyypillinen japanilaisen naisvokalistin korkeus ja sävy, mutta hän käyttää ääntään mielestäni omalaatuisella tavalla. Lisäksi hänen musiikkivideonsa ovat erittäin lumoavaa katseltavaa, hän sopii täydellisesti viktoriaaniseen tyyliinsä. Häneltä en oikein osaa sanoa, mikä kappale toisi parhaiten hänen lahjansa esiin. Hänen jokaisessa kappaleessaan on jotakin samanlaista, mutta silti uutta ja erilaista.

Siinä oma top 3 -listani, ei lisättävää :)
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä