Paras vokalisti

Yleistä keskustelua liittyen japanilaiseen musiikkiin.

Re: Paras vokalisti

ViestiKirjoittaja Ni_Saki » Ke Joulu 15, 2010 7:44 pm

Minulla Itselläni On 3 Lempi Vokalistia :)

Aloitan D:n ASAGI:sta.
ASAGI vaan omistaa sellaisen äänen jota ei ole toisilla. Hän Pystyy myös Käyttämään ääntänsä monella eritavalla, kuten hän osaa laulaa korkealta ja matalalta ja osaa myös käyttää fibraa. ASAGIN lauluääni saa vain kulkemaan Kylmätväreet ihollani.

Versaillesin KAMIJO-SAMA.
Aah mikä ääni hänellä onkaan. Rakastan Sitä. Ja Ja.. Hmmh. Sen laulutyyli on vaan jotenkin tarttuvaa ja iskee mun sydämeen täysillä ja ain niin Pidän myös Kamijon Tyylistä erityisen Paljon.

Ja Kolmas Yllätys Yllätys Gazeton Ruki
Rukissa on vaan sitä jotai, vaikkakin hän on pieni. Se omistaa mahtavan lauluäänen ja ihailen häntä Ja kyllähän Ruki tietää Mitä Hän Tekee..

Ni_Saki
Fani

ViestiKirjoittaja tearless-rain » To Joulu 30, 2010 4:16 pm

Alointanpa näinkin tuntemattomasta herrasta kuin 雅-miyavi-. Herran ääni on yksi parhaimmista mitä olen koskaan kuullut, tuskin edes muuten hänestä kirjoittaisinkaan tänne. Minusta miyavilla on erittäin persoonallinen ääni, joka sopii oikeastaan minkälaiseen musiikkiin tahansa. Hiphoppiin, räppiin, balladeihin, rockiin... Kuitenkin kaikista eniten pidän herran laulamista balladeista ja hiphopmaisista biiseistä, joihin hänen äänensä tulee parhaiten esiin. Ja painotan myös sitä, että en usko että pitäisin miyavin äänestä jos hän alkaisi vaikka laulamaan Antikkua. Tarkoitan että miehen ääni sopii kaikenlaisiin biiseihin, mutta hänen omiinsa. On mahtavaa että miyavi kuuluu myös S.K.I.N:iin ja tekee soolouraa ''crewinsä'' kanssa. Mies todellakin ansaitsee kunnioitukseni taidoillaan ja äänellään. ♥

Sitten, MUCC:un Tatsurou.
Miehen ääni on niin miehekäs ja se vaihtelee matalasta korkeaan. Tatsurou todellakin osaa myös käyttää ääntään aina oikealla tavalla. En ole oikeastaan koskaan ollut pettynyt mihinkään hänen laulamaansa kappaleeseen. Mies laulaa todella vahvasti ja pitää huolen siitä että hänen äänensä kyllä kuuluu. Tatsun ääni saa usein aiheutettua meikäläiselle kylmiä väreitä, etenkin Ware, arubeki bashossa, Yuuchania lainaten. Ryuusei on myös oiva esimerkki herkemmistä kappaleista, joista oikeastaan pidän jopa enemmänkin kuin aggressiivisemmista.
Tatsuroun ääni sopii toki myös suoraan huutamiseenkin, mutta mielestäni herkemmät ja hitaammat (kuten juuri Yasashii Uta ja Ryuusei) tuovat hänen äänensä paremmin esille.

Puhumattakaan muuten myös miehen erinomaisesta lavakarismasta, en malta odottaa päästä näkemään MUCC:un liveä ensikuussa. ♥

D:n Asagi.
Tämän herran suorastaan enkelimäinen ääni on upea. Kadehdin sitä kuinka miestä on siunattu noin upealla äänellä~ ;__; ♥
Asagin ääni sopisi oikeastaan jopa oopperaan, miltä se joskus D:n herkimmissä kappaleissa myös kuullostaa. Pidän myös hänen aggressiivisuudestaan PV:issä, kuten esimerkiksi suosikeissani Tightropessa ja 7th Rosessa. Asagin ääni sopii myös nopeampiin kappaleisiin ja jopa huutamiseen. Tightrope, Snow white ja BIRTH ovat esimerkkejä kappaleista jotka tuovat Asagin äänen mielestäni parhaiten esille~

SID:on Mao!
Ah, Maon upea mutta hieman rosoinen ääni on rakkaus. Migite Spoon to Hatsukoi on SID:on yksi nopeimmista ja aggressiivisemmista kappaleista, mutta meikäläisen mielestä herran ääni sopii myös tämän tapaisiin biiseihin, vaikka ne eivät tuokaan hänen ääntään niin hyvin ja puhtaasti esille kuin rauhallisemmat. Mao taitaa myös sanoitukset ja lavaesiintymisen, sekä jonkin verran myös ihanan fanservicen puolta. ;))

Yksi suurimmista unelmistani on päästä näkemään SID ihan livenä ja kuulla Maon ääni kaikessa ihanuudessaan. ♥

Ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä... Rurutia! Sanooko mitään? No jos ei, niin kuunnelkaapa esimerkiksi tämä. Japanilaisista naisartisteista hän on ehdoton suosikkini~ Hänen äänensä on hieman käheä, mutta silti omituisen kirkas ja puhdas. Äänessä on myös sitä tiettyä ihanaa mystisyyttä. Kuuntelen itse aina Rurutian kappaleita kirjoittaessani jotakin, koska musiikki on rauhallista ja inspiroivaa. Suosittelen häneen tutustumista koko sydämelläni! PV:t ovat myös aina kauniita ja tarkoituksellisia, sekä niissä on monen monta tulkintamahdollisuutta. Minusta on upeaa että vaikka emme puhukaan samaa kieltä, pystyn silti olemaan tietynlaisessa ''yhteydessä'' kyseiseen henkilöön hänen upean ja kauniin musiikkinsa avulla. ♥
Kuva

「ずっとなんて強いこと言えない僕聞けない君。」

I've always been unabled to say strong words, that's why you never heard of them.

song: Nigatsu - SID
translation: rayaikawa @ LJ

1 tykkää.
tearless-rain
Teknikko

ViestiKirjoittaja Wiivi » Su Maalis 27, 2011 9:16 pm

Puoli vuotta sitten olisin vastannut varmaan erilailla, ja puolen vuoden päästä tulen varmaan vastaamaan eri lailla kuin nyt. Tämän hetken mielipiteen mukaan vastaukseni on Dir En Grey Kyo.

Itse en bändistä juuri välitä, vaikkakin erinäiset biisit iskevät. Ensimmäisiä kertoja, sisareni pakkokuunteluttaessa bändiä mulle, mä inhosin sitä musiikkia. Tai ehkä se oli vaan biisi, josta n pitänyt ja se aiheutti sitten epäluuloja. Oli miten oli, bändi ei edelleenkään ole vienyt mua kokonaan mukaansa, mutta yhtä asiaa (okei on niitä asioita useampiakin) täytyy kehua. Kyon ääntä.
Se on niin ihmeellistä, miten ihmisen ääni pystyy tekemään sen kaiken. Se on niin ällistyttävää, että ekan kerran Vinushkan kuunnellessani meinasin pudota tuolilta. Eka kysymys oli: Tekeeks toi ton ite? Voi kyllä, kyllä tekee. Siistiä. Loistavaa. Mahtavaa.
Kyolla on siis ehdottomasti laajin ja laulullisesti puhtain ääniala, jonka olen kohdannut.

Mieleen tulee myös X Japanin Toshi. Vaikka Toshi ei ole laulullisesti ehkä erityisen puhtaasti laulava, eikä omaa edes niin laajaa äänialaa kuin kaikki artistit, niin Toshilla on jotain, mitä hyvin harvalla on - aitoa tunnetta. Ne ballaadit, mitä kuulet tämän vetävän, nostaa kyyneleet silmiin ihan vaan, koska Toshin ääni on mukana. Ja Toshin ääni todellakin on voimakas, sitä ei voi kyllä kieltää (sanoo henkilö, joka kuuneli X:ää liian kovalla kotimatkalla ja "räjäyti" korvansa", heheh)

Girugameshin Satoshilla on kaunis ääni, joka taipuu monenlaiseen tilanteeseen. Itseä miellyttää ne korkeat äänet, jotka Giruille tyypillisenä kohtaat kertsissä, ne kun nousee niin nätisti ja puhtoisesti. Se on kuin enkelin ääni, pitäisikö sanoa.
Ja tietenkin Gazetten Ruki. Rukilla on niin monialainen ääni, että edellisessä hetkessä jätkä kuulostaa niin coolilta kuin olla ja voi ja seuraavassa örisee täyttä päätä. Rukin ääni ei ehkä ole yhtä kaunis kuin edellisten, mutta koukuttavaa kuunneltavaa se ehdottomasti on.
"We Rock" -Reita, The GazettE
RIP Isshi ♥

Girugamesh 08032011 Nosturi ♥

2 tykkää.
Wiivi
Fani

ViestiKirjoittaja GINGA » To Huhti 28, 2011 10:07 pm

* poistettu *
Viimeksi muokannut GINGA päivämäärä La Huhti 06, 2013 9:51 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
❤ LM.C - 05/04/10
❤ 雅-MIYAVI- - 13/04/11
❤ kanon×kanon - 07/11/11
❤ LM.C - 13/05/12
❤ AN CAFE - 06/11/12
❤ the GazettE - 29/09/13
❤ AN CAFE 11/03/14

GINGA
Teknikko

ViestiKirjoittaja Dekiru » Su Marras 20, 2011 12:37 pm

X Japanin Toshi. Ensinnäkin tämä herra osaa laulaa niin hemmetin koskettavasti, välillä todella nopeasti ja välillä kovaa. Toshin ääni on melkeempä joka kappaleessa erilainen, melodiittinen (onko toi ees sana?) ja niin kaunis, en jaksa ees arvata kuinka monesti oon balladeille alkanu itkemään tai sitte kuinka monesti oon hyppiny seinillä ku Kurenain kuunnellu. Toshin ääni on sellanen erilainen, kun on olemassa liian monta J-rock bändiä jotka on vaan sitä yhtä massaa. X on varmasti Toshin äänen saattelemana päässy näinkin korkeelle mitä se on nyt. Toshi on jumala.
Kun ekan kerran joskus kauan sitten kuulin Jaden ekaa kertaa, niin heti Toshin ääni ihmetytti. Olin tosin sillon niin väsyny ettei siitä jääny sen suurempaa muistikuvaa kun että WTF. Jos tohon ääneen ei oo tottunu niin se voi kuulostaa aika oudolta näin alkuun mutta sitte ku kerran jää koukkuu nii mikään vierotushoito ei auta. Nimimerkillä kokemusta on, Toshin ääni on sellanen mitä tulee ikävä.

Sitten hide. Tollastakaan ääntä ei oo kellään muulla, mun sanavarasto on vielä liian pieni kuvailemaan sitä. Kuunnelkaa ihe vaikka Beauty & Stupid tai Zilchin Psyche niin tiedätte mitä haen takaa. Mut nii, hide kuulostaa jokasessa biisissä erilaiselta, jokanen sen biisi on erilainen. Hide osaa laulaa myös kauniisti, kuten vaikka biisissä Honey Blade. Niin miehinen ääni että aw. Hide on taivaan lahja. Lisäksi hide pääsee niin järkyttävän korkealle, kimeästi ja puhtaasti.
Viimeksi muokannut Dekiru päivämäärä Su Touko 20, 2012 6:51 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

2 tykkää.
Dekiru
Teknikko

ViestiKirjoittaja illusionchiu » Ti Joulu 06, 2011 7:24 pm

Voisin itse aloittaa X Japanin Toshista. Sillä miehellä on kerrassaan uskomattoman hyvä ääni, mikä pystyy vaikka mihin. Toshin ääni kantaa niin erinlaisia juttuja, jos nyt lainaan Yoshikia, niin Toshi pystyy laulamaan, huutamaan ja itkemään äänensä kanssa, mikä on ihan totta. Ja se että Toshin ääni on niin omanlaatuinen ettei toista samanlaista maailmasa tuu koskaan löytymään.

Gothikan Androlla on polvet letuiksi saava ääni. Ihaillen kovasti Andon äänen mataluutta ja sit' miten hyvin Andro osaa käyttää ääntänsä Gothikan kappaleissa. (:

Buck-Tickin Atsushi Sakurailla on vasta sellainen ääni, jota en koskaan kuvitellut edes tykkääväni, mutta väärin meni. Atsushinki äänessä vetää eniten puoleensa se miten matalalta Acchan ääni kuulostaa laulaessa(/puhuessa).

Gackt, tämä mies on sitten oma lukunsa. Oli mulla myös ongelmia G:n äänen kanssa aluksi, mutta sitten joku vaan mussa alkoi tykkäämään Gackton äänestä ja lopulta siitä muodostui yksi lempparini. Gacktossakin ihailen sitä miten laajasti mies käyttää ääntänsä kappaleissansa ja kuulostaa joka kerta yhtä hyvälle!
Life is not about waiting for the strom pass,
it is about learning to dance in the rain.

illusionchiu
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja AMAZE » Ma Touko 07, 2012 2:37 pm

D'espairsRayn HIZUMI.

En ala lurittelemaan mitään hienouksia kyseisen miehen äänen hienoudesta, vaan sen sijaan keskityn kertomaan muita seikkoja, miksi hän on lempivokalistini.

Ihan rehellisesti sanottuna HIZUMI on ainoa vokalisti, jonka bändin kappaleita jaksan kuunnella vaikka kuinka kauan putkeen. Muilla bändeillä raja vaihtelee siitä minuutista kolmeen tuntiin, mutta harvemmin kyllä enempää. D'espaa sen sijaan voin kuunnella vaikka viikon putkeen ilman, että tulee tarve kuunnella muita bändejä.

Minulle olennaisen tärkeää musiikkibisneksessä on bändin jäsenten persoonallisuus. Varsinkin, jos bändi aikoo kiriä tärkeään asemaan minulle. En ikinä voisi kuvitella kuuntelevani aktiivisesti bändiä, jonka jostain jäsenestä en pidä. Okei, kyllä kuuntelen paria bändiä - MUTTA vain satunnaisesti - vaikka joku jäsen ei sydäntä lämmittäisikään. Ja esimerkiksi juurikin D'espairsRayn kohdalla jäsenten persoonallisuudet ovat melkeinpä tärkeämpiä minulle kuin itse musiikki. Siitä se energia tulee.

Hizumi on käynyt elämässään niin paljon kaikenlaista läpi, että kunnioitan häntä ihan tajuttomasti. On ollut ilo seurata vierestä, miten hän on kehittynyt ihmisenä D'espairsRayn uran aikana. Bändin hajotessa ehdin huolestua HIZUMIn hiljaiselon vuoksi, että mitä mies puuhaa ja ajattelee. Kun Hizu rekisteröityi Twitteriin, olin melkeinpä onneni kukkuloilla huomatessani, miten pirteä ja hyvinvoiva hän on. HIZUMIsta todella löytyy sitä elämäniloa, jota itsekin moni haluaisi havitella, vaikka hän on käynytkin suhteellisen rankkoja juttuja läpi esimerkiksi varhaisaikuisuudessaan.

HIZUMIssa arvostan myös sitä, miten faniläheinen hän on. Harva tämän kokoluokan bändin jäsen vastailee ja juttelee faneilleen aktiivisesti Twitterissä. Omia kavereitani seuranneena voin kertoa, että vastaus HIZUMIlta voi todellakin tehdä päivän. Monelle se tuntuu merkitsevän ihan äärettömän paljon. D'espairsRay on muutenkin aina ollut tosi vahvasti faniystävällinen bändi ja esimerkiksi TSUKASA on monesti sanonut, että mania ja bändi ovat yhtä sanattomalla tasolla. Ja niinhän me olemmekin.
Kehdossasi keinahtelee nätti prostituoitu.

1 tykkää.
AMAZE
Bändäri

ViestiKirjoittaja Chikatsuno » Ma Touko 07, 2012 5:36 pm

Heh, olen tunnetusti hyvä perustelija, mutta yritänpäs nyt!

凛として時雨 - Toru "TK" Kitajima (北嶋徹)

Mies ja ääni, omnom~ Osaa huutaa ja mesuta, mutta silti hiljaiset kohdat ja kuiskaukset saa meikän niskavillat pystyyn, hyvällä tavalla. Vaikkin Torun erikoinen laulutapa tuppaa ärsyttämään, minua se ei ole vielä häirinnyt. Herra kyllä vetää oman äänialaa yli ja ali, välillä tuntuu että ympärikin, ja joskus huomaa, kuinka hän joutuu kunnolla "pakottamaan" itseään päästäkseen tietylle tasolle. Ja ne dynaamiikan vaihtelut, kun kuiskauksista siirrytään yhtäkkiä järjettömään huutoon <3 Olen myyty. Varsinkin I was Musicissa korostuu Torun ääni, samoin kuin 7 days wonderissa. I was musicin alussa menee vaan mies ja kitara hetken, ja sitten tulee sellaisia... kovaäänisiä kuiskauksia? En osaa kuvailla muuten. Mutta Torun laulutapa ja ääni ovat minusta sen verran uniikkeja ja upeita, enkä usko että moiseen äänenkäyttöön moni artisti pystyy oman äänialansa ulkopuolella.

Girugamesh - Satoshi (左迅)

Herra osaa huutaa, se on vissi. Itseasiassa, rakastuin Satoshin ääneen kunnolla vasta kuunneltuani Kowareteiku Sekain. Se soi taustalla, kun tein jotain muuta koneella, en edes kiinnittänyt siihen kunnolla huomiota, mutta havahduin biisin puolivälin jälkeen tuleviin huutoihin kylmät väreet niskassa. Oli pakko kuunnella biisi uudestaan alusta asti. En osaa sanoa oikein tarkasti, mikä siinä on niin mahtavaa, mutta Satoshi huudossa on sitä jotain, raakaa voimaa, tunteita, jotain joka saa minut rakastumaan kerta toisensa jälkeen.
"Mennä ulos tai pysytellä kotona, selkeän taivaan alla tai lukkojen takana."

Memento mori.

1 tykkää.
Chikatsuno
Fani

ViestiKirjoittaja nyappycafekko » To Marras 22, 2012 10:29 pm

hehee tuun nyt herätteleen tätä topiccii eloon (-------:

Mulla on itseasiassa aika montakin vokalistia, ketä muhun on tehny tosi suuren vaikutuksen. Ja kaikki on tälläsii aika pieniä/ei-niin-kuuluisia/erikoisia bändejä, mutta ei anneta sen haitata :---)

Shou, alice nine.
Vaikka arisua oon vasta tosi vähän aikaa kuunnellu, niin siltikin, Shoun ääni on tehny muhun täydellisen vaikutuksen. Kun pari vuotta sitten kuuntelin arisuja ekan kerran, en sillon lämmennyt Shoun äänelle. En sit tiiä mikä siinä oli. Ja kappale oli RAINBOWS, minkä sillon kuuntelin. Mutta nyt tänä syksynä kun kuuntelin tuon kyseisen kappaleen uudestaan, se kolahti. Omaan korvaani Shoun ääni kuulostaa pehmeltä ja kauniilta. Mutta kyllä, Shou pystyy mihin vain äänensä kanssa. Cross Game on yksi todella hyvä esimerkki, missä Shoun ääni on kertakaikkiaan upea.

Chisa, DIV (ex. NEXX)
Jos minulta kysyttäisiin, Paras vokalisti titteli menisi luutavasti tälle herralle. Chisan ääni, se on todella upea. Hyvänä esimerkkinä toimii elokuussa julkaistu 夏の行方 (Natsu no yukue). Minusta kappale tuntuu siltä, että se olisi jaettu 'osiin'. Chisan ääni kuulostaa jokaisessa osassa hieman erilaiselta. Välillä se kuulostaa hieman surulliselta, hieman iloiselta ja välillä hieman innostuneelta. Tämä on se syy, miksi pidän Chisan äänestä. Viikon alussa, kun julkaistiin heidän tulevan sinkun 30 sekunnin pätkä, olin todella häkeltynyt. Tämä kappale oli todella kaunis ja herkkä, Chisan ääni pääsi hyvin esille. Ja ihan oikeasti, Chisalla on kaikenkaikkiaan kaunis ääni.

Byo, SCREW
Tälltä herralta onnistuu mikä vain! Hän osaa sen raskaammankin ja herkemmän puolen. Olen itse ollut SCREWin konsertissa ja voin sanoa, että se oli upea kokemus. Byon ääni oli todella upea. Se kuulostaa jopa paremmalle kun levyllä! Hän oikeasti osaa, hänellä on taito laulaa! Tässäkin voisin todeta, että Byon ääni taipuu vaikka mihin!

/lisäänjoskuslisää
♥ 20110413 雅-MIYAVI-
♥ 20111107 kanonxkanon
♥ 20120513 LM.C
♥ 20120616 SCREW
♥ 20121106 An Cafe + VIP
♥ 20130929 THE GAZETTE

nyappycafekko
Roudari

ViestiKirjoittaja illusionchiu » Ma Joulu 17, 2012 1:43 pm

Tuota joo teempäs tämän uusiksi kun on lista vähän muuttunut.~
Eniten varmaan ihailen tätä miestä:

D:n Asagi

Asagissa ja herran äänessä on jotain sellaista eritystä. Asagi osaa ja pystyy laulamaan niin eri tavoilla ja jokainen niistä kuulostaa hyvälle. Asagi luottaa itseensä ja omaan ääneensä että uskaltaa kokeilla erinlaisia tyylejä laulaa. :)
Hän kanssa osaa laulaa suoraan sydämeen ja tunteisiin. Ei hän muuten olisi Asagi.

D:n HIDE-ZOU:

Hide-Zoun mainitsen siksi, kun kuulin As'Realilta yhden kappaleen ja tajusin että Hide-Zou sen laulaa niin olin aivan myyty. Hide-Zoulla on erinkoinen ja omalaatuinen ääni ja se mies osaa laulaa! :33
Life is not about waiting for the strom pass,
it is about learning to dance in the rain.

2 tykkää.
illusionchiu
Taustalaulaja

Edellinen

Paluu Yleistä