SID

Tänne bänditopicit P:stä Z:aan.

SID

ViestiKirjoittaja Lupo » Ma Loka 13, 2008 1:34 pm

シド - major

Kuva

JaME kirjoitti:SID on nuorehko bändi, joka perustettiin vuoden 2003 alussa. Alunperin bändi koostui vain vokalistista ja basistista, kunnes muut jäsenet liittyivät hieman jälkeenpäin. Tämän jälkeen jäsenistö ei ole muuttunut kertaakaan.

SID ei ole bändi, jollaiseen voisit kuvitella törmääväsi nykyisten nuorien Japanilaisten bändien seassa, mistä voimme kiittää pääosin Maon toisaalta pehmeätä, toisaalta soraista ääntä. Ollakseen niinkin nuoria, jäsenten lahjakkuus vetää vertoja monien vanhempienkin muusikkojen lahjakkuudelle, ja he kykenevät säveltämään omat kappaleensa ja soittamaan monia eri musiikkityylejä.

Tämän lisäksi SIDillä on suuri fanikunta heitä tukemassa - osittain siksi, että alkuaikoinaan he osallistuivat kotimaassaan isompien, paremmin tunnettujen bändien kanssa hyvin moniin indies-tapahtumiin ja osittain siksi, että oltuaan kasassa hädin tuskin vuoden, he kävivät esiintymässä myös Amerikassa.

JÄSENET

Kuva
Mao - Vocals
Birthday: 23.10.
Heigh: 173cm
Weight: 54kg
BLOG

Kuva
Shinji - Guitar
Birthday: 8.2.
Heigh: 178cm
Weight: 57kg
BLOG

Kuva
Aki - Bass
Birthday: 3.2.
Height: 175cm
Weight: 55kg
BLOG

Kuva
Yuuya - Drums
Birthday: 9.12.
Height: 180cm
Weight: 60kg
BLOG

DISCOGRAFIA

ALBUM & MINI-ALBUM
2008-08-13 Side B complete collection -e.B-
2008-02-20 Sentimental Macchiato
2006-11-08 play
2005-11-16 Hoshi no Miyako
2004-12-22 Renai

SINGLE & MAXI-SINGLE
2008-10-29 Monokuro no Kiss
2007-12-05 Namida no Ondo
2007-09-26 Mitsuyubi~MITSUYUBI~
2007-07-11 Natsukoi
2007-04-04 smile
2006-08-16 Otegami
2006-06-14 chapter 1
2006-02-08 Hosoikoe
2005-10-12 Sweet?
2005-07-20 paint pops
2004-06-06 Ryutsu-Ban
2004-04-04 Tsuhan-Ban
2004-03-28 Kaijou-Ban

DVD
2008-10-15 SIDNAD Vol. 3 ~TOUR 2008 Sentimental Macchiato~
2008-05-14 SIDNAD Vol.2 ~CLIPS ONE~
2007-02-07 SIDNAD vol.1 ~film of "play"~

OHP
JaME

Natsukoi
Mitsuyubi
Namida no Ondo

* * * * * * * * *

Muita faneja?
Lempibiisejä?
Lempijäseniä?
Kuinka tutustuitte?
Miksi pidätte/ette pidä SIDistä?
Ensivaikutelma?

Keskustelua ! : D Tuun ite sanomaan tänne jotain vähä myöhemmin ku ehin

// oho joo tosiaan kiitos Hopsu ! Korjasin ton majorin tonne :---))
Viimeksi muokannut Lupo päivämäärä Ti Tammi 13, 2009 12:01 am, muokattu yhteensä 1 kerran
「一緒に行こうよ ギュッと繋いで 怖くないさ 君と僕となら
不安だって 涙だって 忘れてしまえるの」

Lupo
Fani

Re: SID

ViestiKirjoittaja Tuulessakulkija » Ma Loka 13, 2008 8:35 pm

Ooi. Fani ilmoittautuu, vaikka viime aikoina kuuntelu onkin jäänyt vähän vähemmälle. o/

En muista enää ollenkaan, miten tutustuin SIDiin. Ensimmäinen kappale oli Ajisai, mutta siihen aikaan en paljon edes välittänyt bändistä, kunhan oli jotain kuunneltavaa, joten tajusin asian vasta myöhemmin. Natsukoin myötä aloin sitten kuunnella enemmänkin ja nyt tykkään 8) Ensivaikutelma oli hyvä, ihastuin melkein heti.
Lempibiiseiksi voin sanoa ainakin tuon Natsukoin, sitten sen lisäksi ainakin Sweet?, Ringoame, Namida no ondo ja Yell kuuluu suosikeihin. Pidän Maon äänestä ja siitä, että musiikki poikkeaa niin paljon monista muista japanilaisista yhtyeistä, joita nyt olen tähän mennessä kuunnellut. Ja lempijäsen on ehdottomasti Aki >D Kyllähän Yuuyankin sekoiluja on kiva katsoa ja silleen, mutta Aki pisti heti ensimmäisenä silmään fanservicensä kanssa. Ja joo, omistan tuon Hoshi no Miyakon, tykkään kovasti 8)

... Tulipa lyhyt viesti. ^^'
Memories are beautiful
I'll never let you go
Memories are beautiful
I don't ever want to say
"goodbye"

Tuulessakulkija
Teknikko

ViestiKirjoittaja sirrrex » Su Loka 26, 2008 7:50 pm

Aaaaa SID. :--D Muistan ku olin ennen ihan täysillä näitten musiikkiin päin. On iteasias ollu mun lempipändikin. :D Nykyään kuuntelu on jääny vähemmälle, mutta oon pikku hiljaa taas alkanu kuuntelemaan enemmän.

En muista yhtään mikä oli eka kappale, jonka kuulin, saati sitten mikä oli eka PV. Eka piisi saattoin mahdollisesti ehkäpä olla Sweet?, mutta en nyt kyllä tiiä. Lempikappaleiks sanon kuitenkin Natsukoi, Ringoame, Ajisai ja Sweet?. Lempijäsen on Aki. Rakastuin siihen lopullisesti, kun näin Sweet?in PVn.

Rakastan Maon ääntä, mutta välillä lähtee pää irti sen tiettyjen ilmeiden kanssa. :---D Osaa olla jokseenkin ärsyttävä välillä.
Levyllä omistan Hoshi no Miyakon. Tykkään levyst tosi paljon, vaikka en ookkaan taas hetkeen kuunnellu. Vois kaivaa senki tuolt hyllyn perältä. :')
SID iski muhun tosi nopeesti, kun ekan kerran kuulin, musiikki oli tosi erillaista, kuin muu mitä olin kuunnellut, ja Maon ääni persoonallinen. Lisäks Aki nyt on ollut alusta asti iso plussa. :--D

sirrrex

ViestiKirjoittaja Hopsu » Ma Loka 27, 2008 11:34 am

Nykyäänhän SID on majorbändi...

Kyllä, rakastan tätä bändiä ja eniten Akia <3. Kuulin tästä bändistä joskus vuosi sitten, kun kaverini linkitti minulle meseen SIDin Otegami PV:n videon youtubesta. Ja kun kuuntelin heti perään Chapter 1 -biisin rakastuin tähän bändiin oitis *www*; Se ei ole hellittänyt yhtään ja vielä joskus mie meen niiden keikalle! Tahon nosebleedata Akille ja Maolle livenä.

Parasta oli se kun sain jouluna 2007 lahjaksi kaveriltani Namida no Ondon vihreäkantisen singlen. Hän oli paketoinut sen melkohuolellisesti ja luulin aluksi, että hän antaa minulle kirjan, koska se paketti oli kirjan muotoinen XD Paketti tosin pieneni sitä mukaa kun availin sitä. Nauroin ihan hulluna sitä avatessani ja kun sain viimeisen kääreen pois aloin kyynelehtimään silkasta onnesta. Se oli paras joululahjani, jonka olen koskaan saanut! <3

Kolmen lempibiisin joukossa ovat tällähetkellä random järjestyksessä: Namida no Ondo, Chapter 1 ja Otegami.
monnis sanoo:
ikuinen basisti XDD surkea tulevaisuus

Hopsu
Bändäri

ViestiKirjoittaja Kirikiri » Ke Loka 29, 2008 8:26 pm

Ah SID <3

Tutustuin bändiin..ööööö...oisko ollu joku 2-3 vuotta sitte (??) ku löysin netistä maailman sexyimmän kuvan : DD Eteeni hyppäs Aki side silmillä ja kieli ulkona..siis her god! Miten pienen ihmisen ois pitäny siin vaihees reagoida XDDD Rakastuin Akiin ja päätin alkaa hehkuttaa kaikille mitrn ihana Aki on *ww* tutkii is bändis Aki oli ja sit --> musa.
Ah, en voi sanoo muuta ku...et oon sulaa vahaa ku kuulen SIDin biisei <3 Lempibändi on siis tässä tadaa! : D
Maon ääni on jotain niin taivaallista ja Aki on taivas jajaja Shinji ja Yuuya on vaan...söpöi : DD Yuuyal viiraa aina niin kivasti päästä kans et ei siit voi olla tykkäämättä! : DDD
Lemppari biisi on täl hetkel Binetsu..okei se on ollu aika pitkään jo..jaaaaaa sit tykkään Caramelist jajaja Dear Tokiost o/
Tykkään kaikista biiseistä jos nyt näin aletaa avautuu :''D

Parasta oli se kun sain jouluna 2007 lahjaksi kaveriltani Namida no Ondon vihreäkantisen singlen. Hän oli paketoinut sen melkohuolellisesti ja luulin aluksi, että hän antaa minulle kirjan, koska se paketti oli kirjan muotoinen XD Paketti tosin pieneni sitä mukaa kun availin sitä. Nauroin ihan hulluna sitä avatessani ja kun sain viimeisen kääreen pois aloin kyynelehtimään silkasta onnesta. Se oli paras joululahjani, jonka olen koskaan saanut! <3

O______________________________________________________O töks.
Pelottavaa..Mä sain kans kaverilta 2007 jouluna lahjaks Namida no Ondon VIHREÄN singlen....SPOOKY XDDDD
MUT kiitän vielä shinjuu siit koska se oli ihana ja oon vieläki siit kikseis! <3

Tulispa ne Suomeeeeeen~

Kirikiri
Fani

ViestiKirjoittaja Cho » To Tammi 01, 2009 7:42 pm

Aww, SID. Fanitukseni on kyllä edelleen täysillä käynnissä, vaikken sitä koko aikaa paukutakkaan. :D En kyllä ole tuntenut bändiä vielä kauaakaan. Ensimmäisen kerran kuuntelin sitä aloittaessani katsomaan Kuroshitsujia. SIDin Monochrome no kiss on sen animen opening ja rakastui aivan totaaliseen kappaleeseen, vaikka se kuulostikin jotenkin siltä, että olisin kuullut sen jo eri versioina muiltakin samankaltaisilta j-rock bändeiltä. Mutta kappale on silti piristävä. ^___^
Varsinaista lempikappaletta ei ole, mutta sweet? on suloinen ja Mitsuyubi on myös hyvä.

Kaikki bändin jäsenet on erittäin herkun näköisiä~! Varsinkin Aki ja Mao. Maolla on ihana ääni. Kaverini ei tykkää sen äänestä, koska hänestä se värisee liikaa lopuksi. Havaitsen kyllä sen itsekin, muttei se häiritse minua millään tavalla. Eikä se edes värise niin paljon.
How does it feel
when you're alone
and you're cold inside?

Cho
Roudari

ViestiKirjoittaja Nera » To Tammi 01, 2009 10:55 pm

Ah, voisin avautua SIDistä vaikka kuinka, kerta ovat niin loistava bändi että oksat pois!
Olen valehtelematta kuunnellut kyseistä bändiä varmaan kolmisen vuotta, eikä fanituksessa ole loppua näössä. Kun SIDiin kerran hullaantuu, se ei vain lähde sinusta. <3

Lempijäseneni on ehdottomasti Mao, sillä luoja, se mies on huvittava, ääliömäinen ja dorka, mutta musiikillisesti aivan hervottoman nerokas. Kappaleitten lyriikka on ihan mieletön, sanaleikit, arvoitukset etc, käännöksistä vasta tajuaa miten loistava hän on kirjoittamaan lauluja, jotka eivät voisi jättää ketään kylmäksi. MILK on juuri sellainen kipale josta voisin puhua ummet ja lammet vaikka kuinka, sillä herranjestas! Onko kukaan koskaan kirjoittanut niin ihanaa rakkaudentunnustusta kenellekään? Enpä usko. Kaikessa surumielisyydessään hän kuvaa joko omia tunteitaan, tai sitten jonkun toisen varsin kauniisti, koskettavasti, kappaleesta ei voi jäädä kylmäksi, ei kukaan.

"Too milky to be called Café au Lait and thus mismatched with me in memory
Pleasant exhaustion, unhurried kisses; it was all planned... or something"

Tämä lienee suosikkilainaukseni koko kappaleesta. Muutenkin, kappaleet kuten Shutter Speed, Yuukan Collection, Room, Kara no binsen sora e no tegami, Mitsuyubi kaikessa hunajaisessa eroottisuudessaan, sekä moni muu kappale siinä ohessa. Yuukan Collectionia olen luukuttanut varmaan enemmän kuin mitään muuta kappaletta, jos ei Roomia lasketa mukaan (toimii atm soittoäänenä... :''D), kiitos yhden koulutehtävän. Rakastan sitä kappaletta. Shutter Speed taas on loistava esimerkki siitä miten otsikko voi hämätä. Luulisi että kyseessä on kappale joka kertoo valokuvaamisesta, vaikka siinä kerrotaan mustasukkaisuudesta. Mao, olet nero, vaikka sinulla ei ole tyylitajua ja olet kamala brändihoro ja fanityttö. <3 Ihailen rohkeuttasi.

Niin. Ja sitten muu bändi on myös mainitsemisen arvoinen, totta hemmetissä! Aki on basistina ja säveltäjänä aivan äärettömän loistava. Daa, ei kuka tahansa vain tee sellaisia kappaleita kuin Namida no Ondo joka päivä. Ah, mies olet kuuma, olet pälli, ja olet nerokas muusikko mitä säveltämiseen tulee. Sitäpaitsi olet myös kamala lesopetteri. Ah ja voi.
Shiji ja Yuuya eivät ole suosikkejani, mutta hekin ovat vain ihmisiä. En ymmärrä Yuuyan käytöstä aina välillä, mutta rumpalina hän on lahjakas ja hänen bloginsa on huvittavaa luettavaa. Kuka ei halua lukea siitä, miten Mao säätää kännishä hänen kanssaan, ja miten Shinji ja hän juovat kilpaa viinaa? Arvatenkin. Shinji on myös omasta mielestäni erittäin luova säveltäjä ja kitaristina ihailtavan kunnianhimoinen. Se miten he kaikki yhdessä luovat musiikkia, joka vaihtelee kevyestä, vähän jopa humppamaisesta popista raskaaseen rockiin on ihaltavaa, sillä bändi ei jätä ketään kylmäksi. Maon ääni hivelee korvia, pistää ihon kananlihalle ja saa minut haluamaan vain lisää. Jos tämä bändi joskus eksyy Suomeen, niin minä olen paikalla heti! >D

Spread the SID love bebehs~!

Nera
Vuoden crossover

ViestiKirjoittaja mochi » Pe Tammi 09, 2009 4:06 pm

Mä oon tutustunut SIDiin vasta pikkasen aikaa sitte, täytyy sanoa että se on kyllä hyvä!
En oikestaan muista edes miten mä päädyin kuuntelemaan tätä bändiä. o.O Ainakin sen mä muistan, että oon aina nähny ton SID nimen joka puolella ja oon vaa aatellu, että 'varmaa ihan surkee', mutta olin niin väärässä!
Eka kappale minkä kuulin on... tättärätää..... *muistelee* Itseasiassa en muista sitäkään... -_-'' .... Taisi se kyllä olla Natsukoi tai Smile.

Rakastuin heti Maon ääneen, siinä on jotain niin hienoa... :>

Lempibiisejä on mm. Otegami, Ajiai, Natsukoi(jonka musavideossa Mao on tosi hyvän näköii. :P), Smile(jonka musavideossa Mao näyttää mun mielstä IHAN Lolita23Q laulajalta, en muista sen nimeä..?? :o).....

En osaa sanoa muuta, sori lyhyt viesti ja sillee, mutta tää on täynnä asiaa! XD
Nyt kun yksin kuljen
hellästi suljen sydämeeni
tunteet jotka muutu ei.
Sua kaipaan vieläkin
...

mochi
Teknikko

ViestiKirjoittaja randomi » Su Helmi 15, 2009 4:29 pm

Eräänä päivänä oli hyvin tylsää. Eräs tyttö käväisi Jamen sivuilla, jossa oli haastiksena SID. Onhan siitä jo aika kauaa, tai ei ihan, n. puoli vuotta.

Siitä se ajatus sitten lähti. Tämä tyttö (eli minää jee) käväisi Youtubessa kuuntelemaan SIDiä, ja ekaksi biisiksi osui Sweet. Olin kyllä hyvinkin yllättynyt, positiivisesti. Rupes toi vamma jalkaki samantien hyppii musiikin tahdissa.
Ensivaikutelma SIDistä oli hyvinkin positiivinen. Niiden tyyli oli mun silmään sopiva. Ja musiikki varsinkin !!

SID kuuluu vieläkin lempi bändeihin, vaikka viim vuoden talvella oli pientä taukoa tästä bändistä, mutta kun kuulin biisin Nakidashita Onna to Kyomukanin. Sillon kuolin :--D Se kertsi on vaan niin ihana, ja kun kuvittelee sen livenä, haluaa samantien SIDin suomeen ;__; kyllähän ne joskus tännekkin tulee. Hope so.

Lempi jäsen onkin Aki, ollut siitä asti kun kuulin tästä bändistä. Rakastan sen korvalävistyksiä, ja se on sellanen ujo :3 ihana persoona. Yuuya on myös, sellanen kauhee xDD oke ei kauhee, hiton hauska tyyppi vaan xD repeen sen jutuille aina.
Lempi biisi onkin tuo Nakidashita Onna to Kyomukan

randomi
Bändäri

ViestiKirjoittaja Nepzu » Ke Maalis 04, 2009 6:01 pm

fani ilmoittautuu.

Mää löysin SIDin viime kesänä, ja oli silloin jopa lempibändikin. Ja Akiin rakastuin ehkä heti. myöskin tykkäsin Maon 'puhtaasta' äänestä ja hänen laulutavastaan. Biisit myös sopi mun silloseen tyylin, nyt on muuttunu musiikki vähän raskaammaks ja SIDin kuuntelu jääny vähemmälle mut eiköhän se pian taas nouse pintaan ^^

Lempparibiisejä Natsukoi ja Otegami. Otegami oli ensimmäinen biisi jonka heiltä kuulin, ja kaverini ohjasi minut SIDin puolelle. kiitollinen olen <3

mochi, mun mielestä Mao ei muistuta Souta yhtään. Tai ainakaan mä en nää yhden näköisyyttä. *tiiraa*

mutta mä tuun vielä joskus ja sepustan oikeen kunnolla.
Me was thinkin'... Me is hungry!

Nepzu
Teknikko

ViestiKirjoittaja Nera » La Heinä 31, 2010 2:52 pm

New single, in September 29th, "Cosmetic".

And TOKYO DOME LIVE in December 11th.

8)))) !!!
Viimeinkin jotain muita mutiaisia kuin JE Doomulla! <3

Nera
Vuoden crossover

ViestiKirjoittaja marien » Su Elo 01, 2010 2:56 pm

Luin muutamia minuutteja sitten saman asian Kokoron kirjoittamana tuolta Hehkutustopicista, ja oli nyt pakko tulla tännekin vielä sanomaan että JES.

Hieno juttu todellakin, SID on kuitenkin viime vuosina Japanissa sen verran suosiota kasvattanut, että olihan tällänen jo pikku hiljaa odotettavissakin. Tulee varmasti/toivottavasti ikimuistoinen keikka, pojat saa kyllä olla ylpeitä itsestään. Kuinka paljon antaisinkaan että saisin olla tuolla. Hassu juttu muuten että mun kaksi suosikki bändiä tekee Dome debyyttinsä saman kuun sisällä.
Viimeksi muokannut marien päivämäärä La Loka 30, 2010 7:24 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
ei saa surettaa
leikittäiskö prinsessaa
maailma muuttuu kauniimmaksi niin
kun se on meidän

marien
Bändäri

ViestiKirjoittaja Anraf » La Elo 28, 2010 5:34 pm

Hei kaikki addiktioni jakajat! o/
SID on ihana, mahtava, upea *insert 100000 praising adjectives here*
Jokainen on hauska, omanlainen persoonansa, ja kauheita lollikohtauksia tuleekin niiden haastatteluja & blogeja lukiessa.
Jos joku ei vielä tiennyt, täällä blogikäännöksiä ja täällä käännöksiä haastatteluista sekä Maon kolumneista.

Oih, Tokyo Dome... Kyllä on poijaat päässeet pitkälle siitä kun oli vain pari fania keikkojaan katsomassa. Inspiroivaa. Kunnioitettavaa.
SID <3

Olen harkinnut pitäväni SID-miitin Tampereella tässä jossain vaiheessa syksyä. Oliskohan porukalla innostusta asiaan? :)
~Here lies what is left of me. The rest is mystery. Ignore thyself.~ (Stan Rice)

Anraf
Vuoden jännitys

ViestiKirjoittaja tearless-rain » Pe Joulu 17, 2010 7:16 pm

Ja nyt minä vasta sitten päädyn ihkuttamaan kirjoittelemaan tästä mahtavan herkullisesta yhtyeestä nimeltä SID.
Minulle SID on nyt parin vuoden sisällä merkinnyt todella paljon, on oikeastaan keikkunut nyt koko bändin ensikuulemisen jälkeen siellä kärjessä jakamassa paikkaa jonkin kanssa. Tällä hetkellä MUCCun, mutta ykköspaikalla ovat kumpikin~

Tosiaan, SID on kokonaisuudessaan upea; Maon kaunis vaikkakin hieman rosoinen ääni, Shinjin taitava kitarointi, Akin seksikkyys ja syvyyttä antava basso ja Yuuya hauskuuttamassa ja antamassa SIDolle tahdin rummutuksensa kanssa. Puhumattakaan siitä, että sanoitukset ovat usein todella koskettavia.

Suosikki? Se on ollut aina alusta lähtien Shinji. ♥
En tiedä oikeastaan edes, mikä siinä herrassa niin koskettaa minua, mutta herranjestas sentään. Luultavasti miehen lavakarisma, taidot ja luonne. Ja se hymy, ah. ♥ Mies osaa todellakin mielestäni myös sanoittaa ja tehdä musiikkia. Hänen twittauksien ja bloginsa lukeminen kuluu päivittäisiin rutiineihini. : D

Pojat ovat päässeet todella pitkälle, mutta sitä en ihmettelekään~ Olen varmasti ostamassa DVD:n joka ilmestyy sitten ensivuoden puolella + odotetun uuden albumin!

SID on kyllä yksi niistä bändeistä mikä saisi tehdä sen hartaasti odotetun Euroopankiertueen. :))
Viimeksi muokannut tearless-rain päivämäärä To Joulu 30, 2010 3:26 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva

「ずっとなんて強いこと言えない僕聞けない君。」

I've always been unabled to say strong words, that's why you never heard of them.

song: Nigatsu - SID
translation: rayaikawa @ LJ

tearless-rain
Teknikko

ViestiKirjoittaja illusione » To Joulu 23, 2010 5:41 pm

*W* Aww awwwwww ..... Tutustuin SIDii wast jonku aikaa sitten yhen ficin kautta x"D :3333
ja Mao ja Aki ovat ehdottomat lembat <333 Mao on ihana ja suloinen pikkunen tyhmä *W* Söpö tyyppi + ihana nauru :33Aki taas...
jotenki mielenkiintoinen ja semmone 8D Tyksin myös Yuuyasta & sen luonteesta 8"33 Hauska tyyppi...
Hmm ..... SID on ihana bändi :33 Ihania biisejä tekee ...
biiseistä puheenollen lembba biisejä on tällä hetkellä nuo Monochrome no kiss & Otegami :33 Vaikkakaan en
tykkään tosta Otegamissa olevasta naisesta o.O^ On näidä muitaki mut nuo nyt kuitenki o 8"DD
Yayaya ... en nyt keksi tähä muuta sanottavaa : 333 aiika ehana bändi ... laatu lagaa taas vaihteeks ku väsyttää ; ooo ANTEEKS
Dear ██, I ██ you.

I will ██ you with every broken piece of me.

illusione
Roudari

ViestiKirjoittaja akumu » To Tammi 20, 2011 5:42 pm

Tajusin etten ole tännekään kirjoittanut mitään.

Mut kumminkin, mä tykkään SIDistä, ihan hirveesti. Se on nykyään yksi niistä harvoista japanilaisista bändeistä, joita mä jaksan oikeastikin kuunnella. Niiden bändien musat, joita joskus kuuntelin enemmän kuin tarpeeksi, nykyään ne ei enää sytytä mua ollenkaan. Mutta tosiaan, se saattaa johtua siitä, että mä luukutin niiden musiikkia kakskymmentäneljäseittemän ja kyllähän siinä alkaa jo kyllästyä. SIDin kuunteleminen jäi tuossa jossain vaiheessa aika pitkäkestoiselle tauolle, ja vaikka olisinkin kuunnellut heidän joitain biisejään joskus, mulle ei tullut niistä sellaista... hyvää fiilistä, mikä mulle yleensä musiikin kuuntelusta tulee. Luukutin vain samoja biisejä pitkillä aikaväleillä, mutta silti ne samat biisit kuuluu edelleenkin mun lemppareihin !

Mä en oikeasti muista, missä ja milloin kuulin SIDistä ensimmäisen kerran, mutta sen muistan, että mä tykästyin heidän musiikkiinsa välittömästi. Mulla on jotenkin sellainen muistikuva, että löysin japanilaisten bändien listalta kyseisen bändin ja laitoin eMulesta musiikkia latautumaan... En kuitenkaan osaa sanoa tätä varmaksi, mutta mulla ilmestyi just äsken tuollainen mielikuva päähän :D Ensimmäinen biisi, jonka kuulin oli ReDreamer. Silloin biisi osui ja uppos mun kohdallani, ja toki pidän kyseisestä biisistä edelleenkin ihan kauheasti ! Se on jotenkin niin suloisen pirteä ja itse tuun aina ihan hirveen hyvälle mielelle, kun ReDreamer soi taustalla.

Mun mielestä SIDin yksiä parhaimpia biisejä on Sweet, no tuo ReDreamer, OTEGAMI, Natsukoi, Binetsu ja sitten mun ultimatelemppariksi on nyt kohonnut Kuroshitsujin myötä tuo Monokuro no Kiss ! Kun kuulin sen biisin alkutunnarina Kuroshitsujin ensimmäisessä kaudessa, mä rakastuin ja sen myötä aloin kuunnella SIDiä paljon enemmän. Muutkin biisit menee kyllä, mutta edellämainitut kuuluu mun lemppareihini. Tuota Monokuro ni Kissiä mä oonkin tässä kuukauden ajan jumittanut joko omasta musiikkikirjastosta, Youtubesta tai musasoittimestani. Se biisi jotenkin jollain ihan kummallisella tavalla inspiroi mua erilaisissa asioissa !

Mulla ei ole mitään lempijäsentä, koska tykkään kaikista tasavertaisesti. Mao on hyvä laulaja, Aki on hyvä basisti, Shinji on hyvä kitaristi ja Yuuya on hyvä rumpali. On niin vaikeaa keksiä näistä herroista jotain parasta puolta, joka sitten tekisi esimerkiksi Akista paremman kuin Maosta ja niin edelleen. Just sen takia mä en osaa arvostella ketään musiikkoa enkä kyllä haluaisikaan :D Mun mielestä kaikki SIDin jäsenet on ihania, mutta Maon äänestä mun on pakko sanoa sen verran, että se on niin ihana. Sitä jaksaa kuunnella ilman sen suurempaa kyllästymistä, vaikka kyllähän joskus mun korvat alkaa pursuta Maon ääntä enkä sen takia viitsi laittaa kaikkia biisejä soimaan.

Musiikkivideoita en pahemmin ole seurannut, joskus on tullut katsottua Sweetin, Natsukoin, Monokuro no Kissin ja OTEGAMIn musavideot, mutta muuten en tykkää katella niitä. Mulle se biisi itsessään on tärkeä, ei se miltä he näyttävät musavideoissa, koska mä tiedän jo etukäteen, että jokainen heistä näyttää hyvältä :D Mua kyllä niin paljon joskus naurattaa, kun Sweetin pvssä Aki yrittää olla niin viettelevä XD Vai onko mun päässä vain vikaa, kun kuvittelen sellaista... Mao näyttää siinä ihan übersöpöltä, Shinji ja Yuuya normaaleilta ja Aki ehkä hieman narkkarilta ja viettelysten kuninkaalta. Oonko ainut, joka on pistänyt tällaisen asian merkille ?

Mainitsemisen arvoinen bändi SID kumminkin on ! Pidän paljon :)
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Anraf » Ma Tammi 31, 2011 10:32 am

Siis apua, Mao ei todellakaan pursua korvista! xD

Nimimerkillä: Kuunnellut pelkkää SIDoa viimeisen viikon, kaikki niiden biisit soittolistassa.

Hmm, juuri, kun sain Japanissa täydennettyä SIDNAD -kokoelmani, eikö vaan kuutosta olla pykäämässä ulos helmikuussa? -_-
Eikä siinä kaikki. Lisäksi heiltä tulee limited edition kuvakirja, siinä jokaisesta bändinjäsenestä on oma kirjasensa täynnä kuvia, haastatteluja ym. ja jota Akikin niin kovasti kannusti ihmisiä hankkimaan. Hänen suostuttelutapansa ovat kyllä aina ihan omaa luokkaansa. >.>;
No, kun näiden kahden yhteenlasketusta summasta nippanappa selvisin laskeskeltuani budjettiani, kohtasin vielä senkin tosiseikan, että uusi albumikin ilmestyy tänä keväänä ja sisältää DVD-ekstraa. u.u

Joten! Tänä keväänä tulen taas yhdessä kuussa köyhtymään taloudellisesti, mutta koen ehkä valaistuksen henkisesti, ja saan viimein aikaiseksi alkaa järjestää sitä miittiä meille! Jepjep.

Ja tähän väliin pakko todeta, etenkin kolme biisiä, joita olen SIDolta veivannut nurin- ja oikeinpäin viime päivät, ovat tällä hetkellä: Watashi wa ame, Mousou nikki, ja Hitsuyouaku.

>^_^< love love love~

.
~Here lies what is left of me. The rest is mystery. Ignore thyself.~ (Stan Rice)

Anraf
Vuoden jännitys

ViestiKirjoittaja Anraf » Ke Helmi 23, 2011 12:02 pm

Huom, kaikki SID-fanit! Olemme järjestelemässä miittiä!

Anraf
Vuoden jännitys

ViestiKirjoittaja Anraf » Ti Huhti 05, 2011 1:54 am

Huomaan olevani jo kolmatta kertaa äänessä, mutta sehän nyt ei tietenkään haittaa - ainakaan itseäni. Jonkunhan on SIDoakin liputettava täällä.

Katselin juuri äsken SIDNAD vol.6 tuplaDVD:n ja voin sanoa että ZOMG, sitä miittiä odotellessa!
Koska olen tällainen wonder of multitasking, kirjoittelin samalla Twitteriin pieniä reunahuomioita tuota videota tapittaessani.
Voitte siis lukaista vapaamuotoisen review'ni täältä, mikäli teitä kiinnostaa millainen livelevy on kyseessä.

Anraf
Vuoden jännitys

ViestiKirjoittaja Anraf » La Touko 14, 2011 10:02 am

Monologini jatkuu. :D

Elikkäs, päätimme eilen perustaa tearless-rainin kanssa SIDNAD harem -nimisen yhteisön LiveJournaliin. Sinne ovat siis tervetulleita kaikki SIDoa rakastavat ja siitä kiinnostuneet. Yhteisön tarkoituksena on pitää yhtä ja jakaa uutisia, kuvia, mielipiteitä ja jopa ficcejä.

:)

Ai niin, eilen tuli mieleen myös ajatus, että milloinkahan SID julkaisee uuden sinkun? Jostain syystä odottelen kummasti (ihan kuin en olisi törsännyt jo omaisuuttani niihin muutenkin).

Anraf
Vuoden jännitys

Seuraava

Paluu Bändit # P - Z