X Japan

Tänne bänditopicit P:stä Z:aan.

X Japan

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Su Syys 07, 2008 9:16 pm

Kuva

Kokoonpano:

laulu - Toshi
kitara - hide
kitara - Pata
basso - Heath
rummut - Yoshiki

Lähteneet jäsenet:

basso - Taiji Sawada (vuonna -92)

JaME kirjoitti:X JAPAN, kenties se kaikkein legendaarisin Japanin maailmalle lahjoittama yhtye sai alkunsa jo vuonna 1980, jolloin lapsuudenystävät YOSHIKI ja TOSHI perustivat Noisen, ensimmäisen yhtyeensä. YOSHIKI on tullut tunnetuksi ilmiömäisenä rumpalina ja pianistina, mutta aivan alussa solisti TOSHI kokeili kitaraa, siirtyen tosin pian laulajaksi. Vuonna 1982 nimeksi tuli X, ja nuorukaisten julkaisemat laulut saivat jonkun verran huomiota. Yhtyeen muut jäsenet vaihtuivat useaan kertaan, kunnes 1987 HIDE (kitaristi, kirjoitti nimensä soolourallaan pienin kirjaimin, h mukaan lukien), PATA (kitaristi) ja TAIJI (basisti) liittyivät joukkoon, ja X löysi muodon jossa se tulisi nousemaan Japanin huipulle.

Kasvavasta suosiosta huolimatta X ei saanut aikaan kaikkia tyydyttävää sopimusta minkään levy-yhtiön kanssa, joten YOSHIKIn äiti myi perheen kaupan ja antoi rahat pojalleen. YOSHIKI perusti Extasy Records-yhtiön, jonka tarkoitus oli aluksi julkaista vain X:n levyjä. Ensimmäinen albumi, Vanishing Vision (huhtikuussa 1988) ei sadunomaisesti lyönyt itseään läpi Japanissa, jossa heavy metal-tyylinen musiikki ei ollut vielä kovin suosittua. Mutta levy herätti tarpeeksi huomiota, ja X teki levytyssopimuksen Japanin Sony Recordsin kanssa.

Toisen levyn, Blue Bloodin (huhtikuussa 1989) myötä X nousi Japanin suurimmaksi rock-yhtyeeksi, ja yhdeksi Japanin menestyneimmistä yhtyeistä ikinä. Levy itse möi 10 000 kappaletta ensimmäisen viikon aikana, ja X oli ensimmäinen yhtye joka veti Tokyo Domen täyteen yleisöä kolmena peräkkäisenä iltana. Eikä ihme, sillä Blue Blood on täynnä upeita ja monipuolisia lauluja, ’jotain jokaiselle’, halusi sitten kuulla kauniita balladeja, raskaampia melodioita, tai jotain siltä väliltä.

Monipuolisen musiikin lisäksi X tuli tunnetuksi ’glam’-lookkinsa ansiosta. Pystyyn ja piikeiksi kammatut, kirkkaasti värjätyt hiukset ja omalaatuinen, eri tyylejä sekoittava pukeutuminen tekivät yhtyeestä helposti tunnistettavan ja taatusti ainutlaatuisen. Kiertueita riitti, ja vaikka yhtyeen jäsenillä oli ’metallinen’ lava-asenne, oli konserteilla hyvä maine ja tunnelma.

Vuoden 1991 heinäkuussa päivänvalon näki kolmas albumi, Jealousy. X oli tässä vaiheessa jo hyvin kuuluisa, ja levy nautti samoin suurta suosiota. Mutta tammikuussa 1992 TAIJI yllättäen jätti yhtyeen syistä, joita ei suuremmalle yleisölle julkistettu. Saman vuoden elokuussa Heath liittyi uutena basistina joukkoon, ja X koki muitakin muutoksia: yhtye siirtyi uuden levymerkin alle Japanissa sekä liittyi Atlantic USA:n riveihin, toiveena saavuttaa muiden maiden markkinoita. Viimeisen johdosta X muuttui muotoon X JAPAN, sillä ainakin noihin aikoihin Amerikassa toimi jo yhtye nimeltään X. Mutta heavy metal oli sirtynyt grungen tieltä, ja X JAPANin maailmanvalloitus jäi lähinnä hienoksi aikeeksi.

Tämä ei tietenkään pysäyttänyt yhä suurta suosiota Japanissa nauttivaa yhtyettä. Ensimmäinen julkaisu X JAPANina oli vain yhden laulun minilevy Art of Life. Levy sisältää vain yhden laulun, joka tosin on minuuttia vaille puoli tuntia pitkä, ja kantaa levyn nimeä. Art of Life nousi ensimmäisellä myyntiviikollaan listojen kärkisijalle: ei X JAPANin ensimmäinen listaykkönen, mutta kun ottaa huomioon laulun pituuden, niin moinen saavutus on huomattava, oli yhtye sitten mikä tahansa.

Fanit joutuivat odottamaan vuoteen 1996 seuraavaa albumia, joka tuli jäämään yhtyeen viimeiseksi. Dahlia keräsi kokoon vuosien 1992 ja 1996 välillä singleinä ilmestyneitä lauluja, joita levy-yhtiö oli julkaissut vähitellen niiden hioutuessa täydellisyyteen samalla kun jäsenet (varsinkin HIDE) työskentelivät sooloprojektien parissa.

Vaikka X JAPANin ’tahti’ oli hidastunut, tuli TOSHIn ilmoitus yhtyeen jättämisestä täydellisenä yllätyksenä. Solisti yksinkertaisesti ilmoitti lähtevänsä huhtikuussa 1997, syistä joita ei vielä tänä päivänä tarkaan tiedetä, mutta joista kiertelee villejäkin huhuja. Muut jäsenet pitivät syyskuussa tiedotustilaisuuden kertoen yleisölle yhtyeen hajoamisesta. 31. joulukuuta pidettiin kuitenkin vielä jäähyväiskonsertti kiitoksena faneille. Konsertti taltioitiin ja julkaistiin myöhemmin nimellä The Last Live. YOSHIKI ei alunperin halunnut TOSHIa lavalle muun yhtyeen kanssa, mutta HIDE sai hänet lopulta muuttamaan mielensä. Konsertista tuli ikimuistoinen ja kaikesta huolimatta upea lopetus legendaariselle yhtyeelle.

YOSHIKIlla ja HIDEllä oli ilmeisesti suunnitelmissa herättää X JAPAN uudelleen henkiin vuoden 2000 paikkeilla, mutta HIDEn äkillisen kuoleman myötä (2. toukokuuta 1998) nämä suunnitelmat kuolivat. HIDE oli hyvin suosittu myös soolourallaan, ja hänen poismenonsa sai aikaan suuren kohun ja surun Japanissa. Yli 25 000 ihmistä seurasi hautajaisia ja jotkut surun murtamat fanit yrittivät jopa seurata idoliaan, muutama siinä onnistuenkin. Yhtyeen jäljellä olevat jäsenet kokoontuivat yhteen ja esiintyivät murtuneina hautajaisissa.

X JAPAN hajosi, mutta sen jäsenet jatkoivat eteenpän. HIDEn kuolemasta huolimatta hänen soololevynsä myyvät yhä tänäkin päivänä. PATA ja Heath perustivat yhdessä yhtyeen Dope HEADz, ja tätä nykyä PATA toimii yhtyeessä Ra:IN. Sekä TOSHI että YOSHIKI työskentelivät pitkään soolouriensa parissa, YOSHIKIn projekti on nimeltään Violet UK. Vuoden 2006 lopulla YOSHIKI ilmoitti perustavansa uuden yhtyeen nimeltä S.K.I.N., johon kuului muina jäseninä Gackt, Sugizo ja Miyavi. TOSHI perusti hänkin oman yhtyeensä TOSHI with T-EARTHin vuonna 2008.

Kesäkuussa 2007 X JAPAN ilmoitti tekevänsä paluun musiikkimaailmaan. Ensimmäinen uutuuskappale, englanninkielinen I.V toimi Saw IV -elokuvan tunnuskappaleena ja sen kerrottiin sisältävän myös ennenjulkaisematonta materiaalia HIDEltä.

Paluuesiintymiset sijoittuivat Tokyo Domelle, jossa X JAPAN esiintyi maaliskuun lopussa kolmena perättäisenä päivänä täydelle areenalle. HIDEä ei varsinaisesti korvattu, vaan vierailevan kitaristin osuudessa nähtiin useita kuuluisia muusikoita; lavalla esiintyi niin amerikkalaiset Wes Borland (Black Light Burns, ex.Limp Bizkit) ja Richard Fortus (Guns N' Roses), kuin myös japanilainen Sugizo (LUNA SEA).

Pian Japanin-konserttien jälkeen X JAPAN uutisoi maailmankiertueaikeistaan. Yhtye ilmoitti esiintyvänsä Yhdyvalloissa, Ranskassa ja Taiwanissa heinä-syyskuun välisenä aikana, mutta kansainvälisen fanikannan suureksi suruksi suunnitelmat peruuntuivat juuri ennen kesää.

Heinäkuun alun Ranskan Japan Expo -tapahtumassa, minne Euroopan-konsertin oli ollut tarkoitus sijoittua, paljastettiin kiertueen kaikista ongelmista huolimatta alkavan vielä vuoden 2008 aikana.

Eli nyt keskustelua sitten näistä todellisista j-rockin ylijumalista - mitä mieltä bändistä ylipäätään? Suosikkijäseniä/-biisejä? Kumpi sen olla pitää - Taiji vai Heath? Onko hiden kuolema itsemurha vai täysi vahinko? Miksi Yoshiki käyttää hyväkseen välimerkkejä blogissaan niin paljon? Lepääkö se mies koskaan? Mitä tahansa, sana on nyt sitten teidän.

GanesaIX
Taustalaulaja

Re: X Japan

ViestiKirjoittaja Crystal » Ma Syys 08, 2008 2:32 pm

X Japan... Mitäs se tuo minulle ensimmäisenä mieleen? No, se oli ihan ensimmäinen j-rockbändi, johon tutustuin.

En muista tätä tarkkaan, mutta kaverini puhui X Japanista joskus silloin kun olin kahdeksannella luokalla, kiinnostuin ja kuuntelin Tearsin. Se oli siis ensimmäinen j-rockbiisini ikinä. Vaikka en enää kuuntele kuin harvoin tätä bändiä(Dahlia <3), Tears on koskettava. Kyllästyin jossain vaiheessa tähän bändiin, joten se jäi taka-alalle. Kuuntelin silloin vain sen X Japanin tuotantoa, jossa hide oli mukana. Tämä oli sellainen bändi, jossa en opettele tarkasti nimiä, muistin vain hiden ja Yoshikin. Uusinta X Japanin tuotantoa en ole kuunnellut, olen miettinyt pitäisikö tätä kuunnella useammin(pitikin poistaa se Tears koneelta! >.<').
Sen muistan että lempibiiseihini kuuluivat Rusty Nail, Tears ja Say anything, ainakin.
Jos vaikka joku päivä vois kuunnella enemmän X Japania niin voisi innostua taas... ^__^
Mutta tosiaan, nämä ovat j-rockin ylijumalia! Niin hyvää musiikkia ovat tehneet ja osa bändeistä ovat ottaneet heistä mallia.
Last.fm ~ Livejournal
It's only death silence. Do you hear it?
Avatar by asuka_tsuzuki from LJ.

Crystal
Teknikko

ViestiKirjoittaja Fanyare » Ti Syys 09, 2008 9:32 pm

Paras. Ja ylivoimaisesti. Minulle X:n tasolle ei ole musiikissa koskaan kohonnut mikään bändi, enkä usko että tulee koskaan kohoamaankaan. X:n biisien soidessa on tullut koettua niin värikkäitä tunnetiloja, joita en varmaan pystyisi tuntemaan minkään muun kautta. Minun on vaikeaa nähdä X:ää vain bändinä, koska se on vaikuttanut minuun niin paljon. Sen lisäksi että musiikki on... no, täydellistä, jäsenetkin ovat aivan hirveän mielenkiintoisia. Eivätkä fanit voi ainakaan tylsistyä.
Suosikkijäseneni on vaihdellut hiden, Yoshikin ja Taijin välillä, mutta viime aikoina se on vakiintunut Taijiksi. En tiedä mikä siinä miehessä on, mutta se nimeämätön jokin on järjettömän kiehtovaa. Ensinnäkin herran lavakarisma ja taito ottaa yleisö haltuun sekä tietysti se kuuluisa basson rakastelu ovat ilmiömäisiä. Virallisesti herra otti tärkeimmän askeleen lempijäsenen titteliä kohti, kun luin netistä hänen omaelämäkertansa. Silloin kunnioitukseni Taijia kohtaan kasvoi, kun tajusin miten vahva ihminen olikaan kyseessä. Ehkä hienointa on se, että Taijilla on ollut paljon vaikeuksia, hän on meinannut monta kertaa heittää pyyhkeen kehään, mutta porskuttaa silti. Ja varsinkin X:n vanhoissa liveissä Taijissa kyti sellainen pieni kapinallisuus, joka muuten sopii hänelle hiton hyvin. Ja koska Taiji on lempijäseneni, minun ei varmaan tarvitse vastata 'Taiji vai Heath' -kysymykseen : D Heath on toki hyvä basisti, mutta Taiji vetoaa enemmän minuun.
Mitä tulee hiden kuolemaan, en ainakaan usko että se oli tietoinen itsemurha. Ihan tarpeeksi riittävältä teorialta kuulostaa se, että hide yritti rentouttaa niskojaan, sammui ja... niin. Sellaista sattuu, vaikka seuraukset olisivat kamalat.
Lempibiisejä on todella vaikea sanoa, mutta jos supistan niiden määrää vaikka kolmeen, vastaus on Art of life, Love replica ja Week end. AOL nyt on kestosuosikki, Love replica on jotain jossa nerokkuus ja kieroutuneisuus sulautuvat täydellisesti yhteen, ja Week end nyt vain on omalla tavallaan järjettömän henkilökohtainen ja koskettava. Tykkään enemmän X:n vanhemmasta tuotannosta, koska se on jotenkin rosoisempaa. Uudemmat biisit ovat toki myös mestariteoksia, mutta ne ovat silotellumpia. Kuuntelen X:ää huomattavasti enemmän kuin samaa bändiä Japan-liitteellä perässä.
Ja kun Yoshikin Myspace-merkintöihin vielä tullaan, niin voi sanoa että harvoin löytää mitään yhtä viihdyttävämpää : D "Rice monster is trying to eat me!" Herran syömiset ja Gacktin seurassa vietetyt ravintolakerrat kirkastavat synkimmänkin taivaan!

Jaa, mitäköhän tähän vielä sanoisi. X on hyvä bändi.
Come to me
just in a dream
Come on and resque me

Fanyare
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Ke Syys 10, 2008 9:13 am

Tulenpa nyt itsekin viimeinkin avaamaan suuni.

Pakko tosin sanoa ensin tähän väliin että Fanyare, fanit ei tosiaankaan tylsisty - nimim. rakastanko edes niitä paria hide-macroa jotka löysin. :'D "You fail moar than TOSHI. That's a lotta fail. Good job u fuck." ♥ Okei joo, ei saa ilkeillä. XD

Eli... Koko jiirukuunteluni ajan olen kyllä tiennyt että X Japan oli tämä "kaiken pahan alku ja juuri", näin tekotaiteellisesti ilmaistuna. Homma taisi alkaa siitä, kun tyttöystäväni Panda-muru linkitti X Japanin X:n liven YouTubesta, ja vieläpä Last Livesta. Ensimmäinen asia mitä muistan koko homman katselusta oli se, että: "Yoshiki, vittu sä olet... kahjo." Joo, niskatuki pisti ensimmäisenä silmään. Olin sen jälkeen että joo, on se X ihan hyvä biisi että saa sendiä ja sillein.

Ei kuitenkaan vielä siinä vaiheessa ollut mitään erityisempää faniutta nähtävissä. Pyysin muistaakseni, että josko Panda sendaisi koko tuotannon että saisin perehtyä hieman paremmin - kuuntelin siinä sitten randomisti kaikkia kappaleita, kunnes se yksi tietty tuli vastaan. Silent Jealousy. Se on joku... jumalainen. Mikä ei ole niin orgasmista kuunneltavaa kuin Yoshikin rumpufilli siinä alussa.

Ja niin, koska huomaatte kuinka hemmetin Yoshiki-painotteista selitykseni on tässä niin eiköhän se ole päivänselvää, että Yoshiki on aina ollut se suosikkijäsen. Tosin se vain, etten oikein perusta suuremmalti tästä "spanieli-Yoshikista", eli niistä vanhoista kuvista en oikein ymmärrä mitään. Toki, olihan herra nätiksi laittautunut ja piti milloin tiaraa ja milloin hääpukua tai leikki muuten vain prinsessaa, mutta se menee hieman liian feminiinisen näköiseksi minun silmissäni, koska olen tottunut tähän lyhythiuksiseen, blondiin Yoshikiin. Eli siinä on suosikkini.

(Huomautan tässä välissä että omiin kysymyksiin on hemmetin typerän tuntuista vastata, mutta teen sen siltikin. XD)

Kumpi Taijista ja Heathistä? No joo, Taiji on hyvä soittamaan sen perusteella mitä bassokuvioita olen kuunnellut Eksun biiseistä lävitse, mutta... minäpä sanon että Heath, vaikkei hän alkuperäiseen ja ensimmäiseen kokoonpanoon kuulu. Heath on sellainen... minun ja Pandan sanoin, söpö pieni emopoika. ♥ Tietenkin, arvostan tässäkin herrassa muutakin kuin vain ulkonäköä - osaa se soittaa hyvin, todella hyvin, mitä nyt itse osaan basistina sanoa. Itse en yltäisi sille tasolle vielä pitkään aikaan vaikka harjoittelisin 24/7.

Ja kiitos Fanyaren, luin juurikin tämän Taijin omaelämänkerran, kun neiti sen auliisti linkitti minulle. Olen tosiaankin miettinyt todenteolla sen tekstin perusteella hiden kuolemaa, ja olen siinä sitten Taijin kanssa samaa mieltä. hide ei vaikuttanut sellaiselta persoonalta niiden kirjoituksien perusteella, että tekisi itsemurhan - herra kaiketi tosiaankin halusi vain saada niskansa parempaan kuntoon. Tiedän hemmetti miltä se tuntuu kun se saamarin kantohihna hiertää ja niskat on meikällä muutenkin miltei koko aika jumissa. Varmaankin kitaristi sitten tosiaan sammui ja on... potkaisi tyhjää, tekotaiteellisesti sanottuna.

Ja se Yoshikin välimerkkien raiskaaminen siellä blogissa... Ei elämä, kuinka monta pistettä tai huutomerkkiä se saa oikeasti tungettua yhden lauseen perään? :'D Sen täytyy olla taitolaji. Ja samaten sitten tosiaan se, että kuinka Yoshiki rakastaa informoida meitä fanejaan siitä, mitä söi milloinkin. XD Tosin se oli suloista, että herra kieltäytyi syömästä sitä mansikkaa sisältävää herkkua, koska fanit pyysivät. Nawwws~, Jossu on tui. ♥ Harmillisesti se nyt ei ehdi kovinkaan usein blogata mitään, kerta se suurinpiirtein hautaa itsensä töihin. >___>

No mutta jöö, eiköhän tämä ollut hieman syvävalaiseva teksti sitten tästä minun elämäni Eksu-kokemuksesta.

GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Noradriel » Ti Syys 23, 2008 10:12 am

Romaani varoitus.

Minä joudun myöntämään, että vaikka omistin Blue blood kappaleen pitkään, en tiennyt bändistä juuri mitään ennen talvea 2005-06. Toivon vain, että olisin löytänyt X:n aiemmin. Elämä olisi ollut paljon helpompaa. No kuuntelin teatterissa Fanyaren kertomuksia Yoshikin pianon-pahoinpitelystä (jo joskus syksyllä 2005) No joskus keväällä 2006 pyysin Fanylta X:n levyt lainaan ja kopsasin ne. Kuuntelin ekana Art of lifen. Ja se iski - ja kovaa! Istuin sen koko puolituntisen parvella cd-soittimen vieressä. Vittu. Itkin, kun biisi loppui. No parissa viikossa olin aika fani jo. Nykyäänkin kuuntelen X:ää, en ehkä päivittäin, mutta melkein.(Löysin uudelleen Kurenain ihanuuden livejen avulla...)

X. Rakastan sitä kokonaisuutena. Kaikkia jäseniä, enkä vieläkään osaa päättää kummasta pidän enemmän Heathista vai Taijista...Molemmat on omalla tavallaa hyviä basisteja (niinkuin minä jotain ymmärtäisin...). Pata ja hide ovat hemmetin ihania ja hyviä kitaristeja. Toshi. Luoja, katselin puoli vuotta sitten Tearsin nuotteja. Ne menevät korkealle. Hui... Sillä riittää ääntä niihin. Yoshiki. Oikeasti, pianistina sain alemmuuskompelsin, kun kuulin Art of lifen pianosoolon. Se on jotain aika uskomatonta. Ja se vielä pysyy nuorena, ja on ihana persoona. ^_^ Ainiin ja nero. XD

X:n biiseistä oikeastaan kaikki ovat lemppareita. Kaksi on yli muiden.

Art of life on ehkä ekana. Se vain on. Taisi olla toinen kappale, jonka kuulin X:ltä. Tykästyin. Heviä, rokkia ja klassista yhdessä kappaleessa. Kuka muu pystyy siihen? Sanoitus, pianosoolo, kitarasoolot.... Se vain on lempikappaleni. Ja lempikohtani vielä on aika lopussa, jossain 27 minuutin kohdalla, kun kaikki soittimet ja laulu on tasapainossa. Aloin itkeä ekaa kertaa kuunnellessani kohdan. Käy bussimatkalla kuunneltavaksi. XD

Tears. Luoja, jos osaisin kirjoittaa kappaleita omista murheistani, minulla ei olisi mitään ongelmia. Alan joka toinen kerta itkeä. Jopa, kun soitan. Toshi pääsee tosiaankin korkealle. Minä en pysty edes kokeilemaan niin korkealta. Ja se Yoshikin puhe siinä lopussa....

X Japanin musiikki...Se on jotain todella upeaa. Yhdistelmä kaikkia rakastamiani genrejä; heviä, rockia, klassissta.Yritin tässä joku aika sitten miettiä mitä genreä X edustaa. En päätynyt mihinkään. Kitarasoolo ovat välillä hevi ja välillä selvästi rockkitarasooloja. Ja sitten piano-osuudet. Löytyy varmaan joka mielialaan oma kappaleensa.

Ja hiden itsemurha, olen kallistunut Taijin teorian kannalle, se ei ollut itsemurha vaan vahinko. En vain voi uskoa itsemurhaa. Taijin kirjan lukemisen jälkeen on ollut hieman tarkempia käsityksia kaikista jäsenistä muutenkin.

X:n reunion! Kun sain tietää, aloin oikeasti itkeä. Tärisin, kun kuuliin I.V:n. Oli kuin välissä ei olisi ollut kymmentä vuotta ollenkaan. Kuin kaikki olisi niin kuin ennen. Viime kevään keikkoista katsoin Youtube pätkiä ja kuvia. Panikoin erään ystäväni kanssa(jonka käännytin X-faniksi viime syksynä ^^) mitä ihmettä Yoshiki tekee. Melkein itkimme puhelimessa.

Ja Yoshikin blogit. ^^Ne ovat piristäviä. Kuinka hyvänsä liikaa välimerkkejä ja kömpelöä englantia. Harmi, ettei ole tullut pitkään aikaan uutta blogia. Niitä on mukava lukea ajankuluksi. ^^ Ehkä Yoshiki on levännyt tämän hiljaisuuden aikana (toiveajattelua....)
Sisko muuten varmisti, että kaikki perheessämme tietävät, että Yoshikin blogit ovat mieleenkiitoisia. Viimeistä Potteria lukiessaan hän laittoi oveensa lapun jossa luki lopussa:"...Ja Noora, tärkeä asia EI tarkoita sitä, että Yoshiki on syönyt silakoista!" Eli siis veljeni naljailee kokoajan silakoita syövästä Yoshikista. XXXD

Hmmm? Olikohan tässä kaikki..?
Est celui qui lui jettera première pierre.

Noradriel
Teknikko

Paikkakunta: Mansessa ja satunnaisesti vierailee Japanissa uniensa kautta

ViestiKirjoittaja Noradriel » Ke Marras 12, 2008 10:12 pm

Ilkeä tuplapostaus.

Onko Taiji kännissä tai jotain?
Est celui qui lui jettera première pierre.

Noradriel
Teknikko

Paikkakunta: Mansessa ja satunnaisesti vierailee Japanissa uniensa kautta

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Ma Marras 17, 2008 2:59 pm

Noradriel kirjoitti:Ilkeä tuplapostaus.

Onko Taiji kännissä tai jotain?

Vohoi kyllä, sen on pakko olla kännissä, ei se selvinpäin tuollainen voisi olla. :'D Olen katsonut tuon saman haastattelun ties kuinka monta kertaa ihan vain kännisen Taijin takia, ja siksi koska se on yksinkertaisesti suloinen kännipäissään tuossa, kiusaa kaikkia. x3

Nimim. olen faniutunut Taijiin nykyisin, hitot Heathista. XD

GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Fanyare » La Joulu 06, 2008 11:22 am

Taijiasiaa.

http://community.livejournal.com/xjapan/279132.html

Eli, Taiji on sairaalassa kriittisessä tilassa, mutta ei kuolemanvakavassa tilanteessa. Monta vuotta sitten ilmeisesti moottoripyöräonnettomuudessa mennyt jalka alkoi niinsanotusti vittuilla taas, aiheuttaen epileptisiä komplikaatioita yms. ei niin kivoja juttuja. Kyse siis ei ole elämästä ja kuolemasta, mutta friikkasin kyllä aika lailla kun näin tuon merkinnän otsikon =/ Uskon kyllä että se tuosta selviää ihan hienosti, kyse on varmaan siitä ettei se ole vain antanut sen jalan parantua kunnolla. Mikä näitä rokkareita vaivaa? D:

Ja näin iloisempiin asioihin siirtyen, hitto Nora miten hajosin tuolle videolle XD Taiji tökkimässä studiomaskottia oli aika kiva näky noiden uutisten jälkeen. Tuli ainakin selväksi, kuinka linssilude herra on kännissä 8D Kannattaa katsoa myös tämä:

http://www.youtube.com/watch?v=KKtocbtC98k - Yoshiki puhuu, puhuu ja puhuu, eikä ketään näytä kauheasti kiinnostavan XDD X:läisten ilmeet ovat aika ainutlaatuisia, ja ilmeestä päätellen Taiji aploodaa aika sarkastisesti lopussa <3
Come to me
just in a dream
Come on and resque me

Fanyare
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Xosurun » La Helmi 21, 2009 10:08 pm

Ahh, lempipuheenaiheeni. Pakkohan tännekkin on jotain rustata, kun tuo yksi tuossa
katsoo leffaa eikä siitä ole seuraksi : DDD

X Japan = Jumalia.
Yoshiki = Ylijumala.

Lempibiisejä mulla on paljon, tykkään oikeastaan kaikista biiseistä.
Crucify My Love on kyllä lempparini, ainakin Last.Fm:n mukaan sitä on kuunneltu eniten.
Tykkään X:n balladeista erityisen paljon, niitä on ihana kuunnella kun angstittaa ja niiden
kanssa on hyvä purkaa tunteita. Menobiisit ovat kaikki myös tosi hyviä, suosikkini on tietenkin
Kurenai tai sitten Miscast. Ihan fiiliksen mukaan siis.

Lempijäseneni on tottakai Yoshiki. Kysy keneltä tahansa kavereistani, että kenestä minä
pidän eniten niin vastaus on aina Yoshiki. En siedä jos joku dissaa Yoshikia... Paitsi GanesaIX
on ainoa jolta sitä siedän. Hänen kanssaan on kiva keskustella...köh.
Muut kaverini osaavat pitää mölyt mahassaan.
Toki siedän kritiikkiä, mutta perustelematonta dissausta en kuuntele ja sen huomaa.

Hyvä neuvo niille jotka haluavat minuun tutustua: älä sano pahaa sanaa Yoshikista.

Mitä hiden kuolemaan tulee.. Pidän sitä humalaisen vahinkona. Piste. Mitä sitä
turhaan jauhamaan itsestään selvistä asioista? 8DD

Sitten.. Se ikuinen kysymys, Heath vai Taiji??
Pidän molemmista. Henkilökohtaisesti pidän enemmän Heathistä, mutta arvostan Taijia ihan älyttömän
paljon. Pidän Heathistä enemmän, koska hän oli se kumpaan tutustuin ensin jne. Mutta Taiji on loistava
basisti, pakko myöntää ja myönnän sen mielelläni.

Että näin, jos on jotain mitä haluatte kysyä, niin kysykää toki. Ei ole olemassa
tyhmiä kysymyksiä :::: DDD

~Xosurun

ps. sori vähän ohi varsinaisesta keskustelun aiheesta, mutta oli pakko D:
>>On the eight day god created Yoshiki<<

We are so X that your x looks like a pathetic stitchmark.

Xosurun
Fani

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Ti Helmi 24, 2009 9:08 pm

Yrf, näemmä tässä töpössä ei tätä ole ollut.

Eli juu, tuota noin. Tulen ilmoittamaan sen, että Taiji on nyt jo aikaa sitten hieman päässyt pois sieltä sairaalassa ja hyvässä kunnossa kuulemma. Ihmettelen tosin miksei kukaan muu ole ilmoitellut asiasta täällä. No, onneksi sain kerrankin laittaa hyviä uutisia bändi-topiciin. ^-^

Xosurun kirjoitti:En siedä jos joku dissaa Yoshikia... Paitsi GanesaIX on ainoa jolta sitä siedän.

Oho, tunnen oloni otetuksi tästä.

Anygays, tulen herättämään lisää keskustelua aiheesta nimeltä X Japanin comeback.

Tosiaan, nehän ovat nyt hieman aikaa jo keikkaa heittäneet ja niin pois päin, mikäs on teidän kantanne asiaan?

Itse sanon, että koko homma oli huono idea, ihan suoraan. Kamoon, teiltä on kitaristi kuollut ja vieläpä sellainen, joka oikeasti toi eloa sinne lavalle persoonallaan (puhumattakaan räiskyvän värisistä vaatteista XD). Vaikka Sugizo onkin hyvä kitaristi ja soittaa aivan mahtavasti X:n kitarasoolon Extasy Summitissa vuodelta -92, niin se ei siltikään toimi.

Ja no, vaikka Heath on edistynyt soittotaidoissaan, niin ei. En mieluusti siltikään tahdo kuulla esimerkiksi Sadistic Desirea tai jopa Rose of Painia (vaikka tämän soittamista epäilen) tämän herran soittamana. Yksinkertaisesti Heathin soitto vain on niin... vaimean kuuloista, etenkin kun on katsellut Taijin viimeisen liven (vannon, se jätkä yritti sahata bassonsa kielet poikki sillä plektralla). Mutta tämähän on vain minun näkemykseni asiasta.

Kaiken hyvän lisäksi otetaan huomioon Yoshikin terveyden tila. Vaikka Yoshiki ei suosikkini olekaan, eikä inhokkikaan, niin siltikin se pistää huolestuttamaan. Sillä miehellä on enemmän sairauksia kuin Japanin laki sallii, ja ne eivät helpotu sillä että herra istuu hakkaamassa rumpusettiään mielipuolena. Iästä ei ole niinkään sanottavaa, kyllähän vanhatkin miehet saavat heilua lavalla. Terveyden tila vain huolettaa.

Että niin, estradi on teidän.

GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Fanyare » Ti Helmi 24, 2009 10:48 pm

Hienoa että Taiji on paranemaan päin, toivottavasti ei hankkiudu sairaalaan pian uudestaan. Käy vähän liian tutuksi tuo sairaalakuvio X:n kohdalla, T:n ja Y:n ainakin. =/

Sitten tuo comeback! Itse pidän sitä siltä osalta hyvänä juttuna, että Yoshiki pystyy ns. lopettamaan X:n kunnolla kuten oli sanonut. Ja miinusta ei ole sekään että faneilla Euroopassakin on mahdollisuus nähdä ko. bändi (jos ne ikinä pääsevät tänne asti D:). Uudet biisitkin ovat ok, mutta siinä vaiheessa kun X huomaa "hei, meistähän tykätään vielä!", voi kunnianhimo kasvaa vähän liian suureksi, Yoshiki päättääkin että tehdään vielä kuusi uutta levyä ja homma menee överiksi. Todella toivon ettei niin käy, koska se veisi paljon pois X:n hienoudesta. Jotenkin toivon että kiertueen jälkeen homma on sitten siinä. Bändi joka on lopettanut kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla tyylikkäästi.
Pääosin mä olen kuitenkin ihan mielettömän onnellinen siitä että comeback sattui juuri tähän eikä vaikka kahdeksan vuotta sitten kun en ollut kuullutkaan koko bändistä. Se että on edes mahdollisuus kuulla livenä kaikki Weekendit, Blue bloodit jotka merkitsee mulle henkilökohtaisesti ihan mielettömästi, on hienoa. Olisihan se hiton eeppinen kokemus nähdä tällainen bändi livenä!

GanesaIX kirjoitti:(vannon, se jätkä yritti sahata bassonsa kielet poikki sillä plektralla)

Ehkä se kuvitteli ne Yoshikiksi tai jotain 8D Mutta vielä tuosta Taiji-asiasta, mullekin se on se aito alkuperäinen basisti. Mä tykkään kaikilta osin vanhemmasta X:stä - ulkoisesta tyylistä, musiikista ja bassosta, joten ei se ole ihmekään jos Heath ei yhtä paljon iske. Heath ei ole teknisesti ehkä yhtä hyvä, mutta kyllä se kehittynyt on. Ja nyt se ei enää tunnu X:ssä niin ulkopuoliselta kuin mitä se alussa oli, tai ainakin näytti. Paitsi että se on kirkuvan VISUAL verrattuna muihin. :D Sitten tuo Sugizo, no, olihan siinäkin totuttelemista. Mutta olen sitä mieltä että se on ainoa joka voi edes jotenkin korvata hiden. Sinänsä oikea valinta Yoshikilta mun mielestä.
Come to me
just in a dream
Come on and resque me

Fanyare
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja minnako » To Maalis 12, 2009 8:58 pm

Mä en jaksanut kysyä tätä LJ'ssä, mut

his_majesty_yo @ LJ kirjoitti:According to the persons concerned, a possibility that HEATH will secede has also come out.

.......... mitä?
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Pe Maalis 13, 2009 4:22 pm

Ah, tämä huhu että Heath lähtisi lätkimään. Jos nyt tämä koko homma on edes totta, niin... eikö Yoshiki voisi jo pikkuhiljaa alkaa ottamaan merkkejä vastaan siitä, että olisi hyvä lopettaa?

Jos Heath nyt lähtee ja X Japan jatkaa vielä sen jälkeen, niin voi pyhä jumala, anna mun kaikki kestää. Olisivat tosissaan laittaneet pillit pussiin silloin, kun hide kuoli. Mikäs siinä jos korvaa lähteneen basistin, mutta kuolleen kitaristin korvaamista on sen verta vaikea minun ymmärtää, ettei mitään rajaa. Sugizo ei korvaa hideä missään vaiheessa muuten kuin vain siten, että osaa soittaa biisit nuotilleen. Sugizo on Sugizo, ei hide.

Eilen puhuttiin juuri tästä oman hiden kanssa ja tultiin ihan samaan tulokseen, että olisi parempi jo lopettaa. Mitään unelmia en siitä elätä, että Taiji muka tulisi takaisin rivistöön. Ehei, se jätkä sopii paremmin Cloud Nineen kuin mitä nykyiseen X:ään, joka vetää enemmän selkeästi hempeämpiä biisejä (minun korvissani). Eli niin.

Täälläkin on nähty jo, kuinka fanit kiroavat sitä kun keikka-aikataulut eivät pidä paikkaansa ja keikkoja perutaan sekä lipunmyyntejä siirretään. Minusta tämä antaa bändistä vain huonon kuvan - lupaavat yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta suurin osa jää sitten saavuttamatta.

Yoshiki, luovuta jo hyvällä. Kiltti.

GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Fanyare » Pe Maalis 13, 2009 9:44 pm

Tosiaan spekuloin Ampun kanssa eilen tuota Heathin lähtöä ja tulin aika vahvasti siihen tulokseen että se on erittäin utopistinen ajatus. Ensinnäkin se on luultavasti vain käsistä levinnyt huhu joka syntyi kun Heathilla oli jotain ongelmia sopimuksensa kanssa.

GanesaIX kirjoitti:Täälläkin on nähty jo, kuinka fanit kiroavat sitä kun keikka-aikataulut eivät pidä paikkaansa ja keikkoja perutaan sekä lipunmyyntejä siirretään. Minusta tämä antaa bändistä vain huonon kuvan - lupaavat yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta suurin osa jää sitten saavuttamatta.

Niinpä, ja kuvitelkaapa vielä yhden jäsenen lähtö tuohon päälle. X Japan menettäisi täydellisesti uskottavuutensa, kun koossa olisi enää kolme virallista bändin jäsentä ja kaksi randomia soittajaa. Siinä olisi koko comebackin idea ihan romutettu. Yoshiki on kuitenkin tehnyt suuria lupauksia maailmankiertueesta, ja jos ne puheet eivät toteudu, fanit pettyvät. Uskoisin että sellaisen mittakaavan pettymystä Yoshiki välttelee ja vaikka tarvittaessa liimaa Heathin jaloistaan kiinni lavaan - jos se takaa uskottavuuden säilymisen ja edes jonkinlaisen comebackin.
Että mä en ainakaan olisi tuosta huolissani. Niin kauan kun X:llä oletetaan olevan comeback, siinä on ne neljä jäsentä. Jos ei, koko homma on aika lailla pirstaleina.
Come to me
just in a dream
Come on and resque me

Fanyare
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Ma Maalis 16, 2009 5:55 pm

Koska meikä harrastaa Last.fm-stalkkausta joskus, kävi tänään ilmi aika... outo huhu. Ja nyt tosiaan sanon, että huhu, koska en tiedä itsekään mitä tästä pitäisi sanoa.

Eli vilkaisin tänään X Japanin shoutboxia ja huomasin siellä viestin, joka meni näin:

Maybe that's why Yoshiki announced special guest from X' past on May concerts?

Sanoisin, että... mitä helvettiä? Ihan suoraan. Itse en ole missään vaiheessa tuollaiseen törmännyt, mutta siis... yh, nyt epäilyttää.

Sanon sen suoraan, etten halua sen olevan Taiji. Tai no siis, joo, upea basisti, paras basisti ikinä koko bändissä TEKNISESTI katsottaessa, eikä siinä lavaesiintymisessäkään mitään vikaa ole, ei ollenkaan. Mutta... huolettaa.

Nyt vedetään teoria, jonka repäisin villisti esiin n. tunti sitten. Mitä jos tämä "vieras Eksun menneisyydestä" onkin Taiji? Sehän voi olla tietty kuka muu tahansa (paitsi hide, ehheheee, lame joke, I know), onhan tästä bändistä niitä jäseniä alkuaikoina lähtenyt tiuhaan tahtiin kuka mistäkin syystä.

Ja nyt sitten hyperventiloin keskenäni, että jos se onkin Taiji. Sekä hyvä, että huono juttu. Hyvä siksi, että no, vanhat biisit ja etenkin niiden bassokuviot tulisi taas upealla tavalla esille (minä sanon vielä kerran, se jätkä soittaa sitä bassoa kuin se olisi huora, joka on sille velkaa, köhköh)... mutta. Se hemmetin iso mutta. Ei Taiji ole samassa kunnossa mitä tyyliin vuonna -89.

Se on ollut ties kuinka monessa onnettomuudessa sen jälkeen, joista tämä pahin herättää painajaisia. Se sen jalka, minkä takia Taiji joutui vähän aikaa sitten sairaalaan kriittisessä tilassa. Jeesus, eihän se enää kestäisi sitä menoa, mitä Eksu vaatii. Taijin lavahommat tuntien, se jätkä tahtoo aina antaa kaiken minkä vaan voi, eikä hinnalla ole väliä (mitäs väliä, niin, oma terveyshän se siinä ja niin pois päin). Kaiken hyvän lisäksi en tahdo, että Taiji soittaa uudempaa Eksua, koska se ei sovi sen persoonalle. Ai miksikö ei? No, nykyinen Eksu on paljon pehmeämpää musiikiltaan, eikä niinkään karkeaa ja tuhotonta mättöä mitä se joissain biiseissä oli vuonna -88 Vanishing Visionilla. Se ei vaan sovi Taijin persoonalle, kun kuuntelee vaikkapa Cloud Ninea.

Tämä tosiaan on villi teoria, joka ilmaantui kun luin tuon lauseen ensimmäistä kertaa. En mene sanomaan että mikään tästä on totta, mutten mene kyllä sanomaan ettei se valhettakaan ole. En tuomitse, ennen kuin saan tietää todellisen asian laidan. Tarkoitus on vain herättää hieman keskustelua tässä muuten melko vaiteliaassa topicissa, jossa pääosin käy aika lailla pidempään Eksua fanittaneet (minä en lukeudu tähän joukkoon, mutta laatuhan se korvaa menetetyn ajan 8D).

Ja yh. Panikoin. Joku pliis tuokaa paperipussi tai kuolen, kun en tiedä miten päin pitäisi olla. Epätietoisuus on aivan hemmetin ankeaa.

Teidän vuoronne. ~

PS. Ottakaa teorisoidessanne huomioon tämä jupakka, joka Heathilla on sen sopimuksensa kanssa.

GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Simma » Ma Maalis 16, 2009 7:05 pm

Minä vaan odotan täällä, että joku tulisi ja selittäisi, mistä tässä kaikessa nyt sitten loppujen lopuksi on kysymys.
Vieläkään en osaa ymmärtää, että X tekee paluuta. Jotenkin en vaan osaa ajatella sitä niin. Varsinkaan, kun bändistä puuttuu hide ja Taiji (..en _vieläkään osaa kuvitella Heathia X:ssä).

En ole X:n comebackia vastaan, mutta jotenkin tuntuu, että se ei vain toimi. Bändistä puuttuu toinen kitaristi ja kohta mahdollisesti myös basisti. Ja sillä valloitetaan maailma? Vaikka olenkin aina ollut Heathia vastaan, en silti haluaisi, että tässä käy näin.
No ainahan he voivat ottaa uuden basistin mukaan (tai vaihtoehtoisesti vanhan) mutta se ei ole sama asia. X, jossa on jäljellä enää kolme alkuperäisjäsentä ei oikein kuulosta miltään. Ja niin kuin GanesaIX tuossa sanoi Taijin mukaan ottamisesta, en oikein pidä siitä ajatuksesta (edellisessä viestissä perusteltiin melkolailla miunkin näkökulmia asiasta, joten en ala toistamaan niitä).

Olisi tietty hirmu kiva, jos joku kertoisi, miten asiat oikeasti ovat, ettei tarvitsisi turvautua pelkkiin huhuihin. Jos joku ystävällisesti ilmoittaisi asioiden oikean laidan..

Mutta joo, en oikein osaa edes olla tästä vielä mitään mieltä, kun koko comeback tuntuu niin epätodelliselta miun silmissä. Ja mitä Heathin asiaan tulee, niin pitänee vain rauhallisesti (..jos vaan pystyisi?) odottaa mitä tapahtuu.
Does anybody know if we're looking out on the day of another dream?

Simma
Teknikko

ViestiKirjoittaja minnako » Ma Maalis 16, 2009 11:26 pm

Tosiaan, olisi ihan sairaan kiva kuulla välillä jotain virallista ja joka sitten pitäisi.

Mä muistan viime kesältä sen helvetillisen vitutuksen, kun mäkin suunnitelin TURKISTA meidän Ranskaan lähtöä, että wow nyt nähdään X. Se peruttiin, niin kuin muistatte 8))) Ja sit ilmotettiin uus. Se peruttiin. Nyt maailmankiertue ja nyt jo lippujenmyyntiä siirretään.

EI HERRANJUMALA SENTÄÄN. Mä en jaksa oikeasti enää edes uskoa, että lol ne tulis Suomeen, koska jos ne ei jaksa oman maansa keikkoja ilman jäsenien lähtemistä tai muuta sellaista, niin miten helvetissä ne tänne eksyisi. Mun henkilökohtainen luottamus on bändiä kohtaan jo nollassa ( voi olla että mulla ei ole vielä sellaista sidettä noihin ) mutta mä niin toivon, ettei eksu tän takia menetä kaikkia fanejaan.

Ne tekee loistavaa musaa enkä halua, että yksikään fani lakkaa fanittamasta niitä tämän takia. Vaikka -- ehkä on liian myöhäistä ees toivoa noin 8))

Voin vaan uskoa millainen se fiilis on niillä, jotka on fanittaneet äksää jo vuosia.

Ehkä pitää vaan ottaa rauhallisesti ja odottaa -- toivottavasti tällä kerralla EI TAAS PETYTÄ KAIKKI 8)

Kiitti, X, paskemman bändin kohdalla monet olis jo luovuttaneet.
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja SaseKo » Ma Huhti 20, 2009 2:16 pm

Viimeksi muokannut SaseKo päivämäärä Su Huhti 26, 2009 12:01 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

SaseKo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja junk-story » Ma Huhti 20, 2009 2:52 pm

Mun täytyy sanoa että mä en vaan pysty uskomaan tuota... Tai siis... Siitähän on vaahdottu jo yli kuukausi, ja sitten välillä on tullut näitä 'se on vaan juorulehtien kirjottamaa paskaa' -juttuja. Jotenkin mun ajatukset kallistuu samalle kannalle.
Nyt ahdistaa.
Täytyy kai vain tyytyä odottamaan jotain vähän virallisempaa informaatiota. Sitä ennen mä en suostu/halua ottaa tuota todesta. D::

Mutta jos sitten paljastuu, että tämä on totta, niin eiköhän Yoshikin ole jo aika myöntää että ei tästä enää tule mitään. Peli on lopullisesti menetetty, jos basistikin lähtee.
are you a poet, electrical junkie?

junk-story
Teknikko

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Ti Huhti 21, 2009 3:20 pm

Sillä välin kun Heath on aiheena, niin tuonpa esille sitten Taiji-asiaa, koska senkin herran elämässä tapahtuu taas musiikin parissa. ~

Kyseessä on bändi nimeltä The Killing Red Addiction, jonka muodostavat tunnetut muusikot. Kokoonpano on seuraavanlainen:

Vo: Dynamite Tommy (ex-COLOR)
Ba: Taiji Sawada (ex-X/Kings/Otokaze/Taiji with Heavens/etcetc...)
Gu: Tatsu (ex-GASTUNK)
Dr: Kenzi (∀NTI FEMINISM)

Bändi aikoo heittää ensimmäisen keikkansa Jenkeissä, tarkemmin sanottuna Whiskey A GO GO-klubilla ensi kuun 12. päivä.

Ensimmäistä kertaa on sellainen olo, että nyt tahdon päästä Jenkkeihin. Muut bändin jäsenet ovat näitä ns. puolituttuja muusikoita meikälle, eli olen kuullut mainittavan jossain, mutta siihen se onkin jäänyt - Tatsu kuitenkin loistaa sellaisena henkilönä, josta en tiedä sitten mitään, koskaan ole edes kuullut hänestä.

Muuta en toivo kuin onnea tälle bändille. Menestystä heille ja toivotaan samalla, että tämä pysyisi kasassa hieman pidempään (suurin osa kun niistä projekteista joissa Taiji on ollut mukana, ei ole kauaa kestänyt). Plus sitten tietty, että Taiji on hyvä ja varoo vaikka Jenkkilässä onkin, ei se terveydentilaa muuta. Varovaisesti siellä, murunen. ♥

// Edit:

junk-story, nyt hankitaan jostain kolehti, että päästään ens kuussa Amerikkaan. XD Voin kuvitella itteni siellä eturivissä karjumassa englanniks Taijille koko aika ku se liikahtaaki et varo nyt v*ttu sitä kinttuas! XD (Jos se ees tajuu...)
Viimeksi muokannut GanesaIX päivämäärä Ti Huhti 21, 2009 6:53 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

GanesaIX
Taustalaulaja

Seuraava

Paluu Bändit # P - Z