X Japan

Tänne bänditopicit P:stä Z:aan.

Re: X Japan

ViestiKirjoittaja Fanyare » Pe Heinä 15, 2011 9:52 pm

^ Mulle tuli mieleen ainoastaan "...". Nyt vain toivotaan että se Taiji sieltä virkoaa, ei toista samanlaista kuolemaa tuossa bändissä kiitos.

// Epävirallisen lähteen (YOSHIKI.fr-sivuston pääjehun) mukaan Taiji heräsi juuri ja on kunnossa. Toivottavasti pitää paikkansa. ^^
Come to me
just in a dream
Come on and resque me

Fanyare
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Fanyare » Su Heinä 17, 2011 12:17 pm

... Kamalia uutisia. Tapahtuma on ollut ilmeisesti jo sanomalehdissä ja Xplosionissa mutta muuten sitä ei ole vahvistettu. Tässäkin lähteenäni YOSHIKI.fr:n ylläpitäjä Clément, joka tietää kaikesta kaiken aina. Mutta ilmeisesti Taiji kuoli tänään 17. heinäkuuta 45-vuotiaana.
Clémentin mukaan Yoshiki oli Taijin kanssa sairaalassa, joten ainakin Taiji vietti viimeiset hetkensä ystävän kanssa.

Lepää rauhassa, Taiji. Tietänen ainakin, kuka sua tulee vastaan.
Come to me
just in a dream
Come on and resque me

2 tykkää.
Fanyare
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja SaseKo » Su Heinä 17, 2011 2:03 pm

Sanaton olo. En voi uskoa että tämä on totta. :( Tämä jos jokin tuli yllättäen, pakko sanoa... En mä ois voinut millään kuvitella, että tuo tapahtumaketju vois johtaa tähän!

RIP Sawada Taiji, lähdit aivan liian aikaisin ♥

1 tykkää.
SaseKo
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja kurisWu_ » Su Heinä 17, 2011 10:34 pm

En voi sanoa mitään... tää tuli niin puun takaa ja yllättäen. En vaan voi uskoa todeksi että Taiji on kuollut. :(
Ei sanat riitä kuvailemaan, Taiji oli kuitenkin mulle ikuinen ykkönen Xn basistina. ;__;

RIP Taiji Sawada <3
Kuten Fanyare sanoikin jo, me tiedetään kuka on Taijia vastassa. Mulle tuli se kans mieleen melkein heti

1 tykkää.
kurisWu_
Fani

ViestiKirjoittaja maiko » Ma Heinä 18, 2011 1:22 pm

Veti kyllä todella sanattomaksi, kun tästä sain tietää. :/

RIP.

1 tykkää.
maiko
Roudari

ViestiKirjoittaja Fanyare » Ma Heinä 18, 2011 4:33 pm

http://facttraction.info/Content/New/X- ... pb.twitter

Täällä X Japanin jäsenten kommentteja Taijin kuolemasta. Ei mitään yllättävää, kaikki tuntuvat vielä olevan shokissa. Kaikista surullisimmalta vaikuttaa Pata. =/
Come to me
just in a dream
Come on and resque me

1 tykkää.
Fanyare
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Cherries_ » Ti Heinä 19, 2011 8:58 am

Nyt kun on itketty jo koko eilinen, niin tää laittaa kyllä mutkin ihan sanattomaks. En osaa edes kuvitella miltä tuntuu niistä, jotka oikeesti tunsivat Taijin.

Lepää rauhassa <3
All love and sadness melt in my heart~

1 tykkää.
Cherries_
Bändäri

ViestiKirjoittaja Noradriel » Ti Heinä 19, 2011 2:06 pm

Olen jonkun verran itkenytkin, mutta suurimmaksi osaksi olen vain shokissa, enkä tiedä mitä ajatella.

Meillä on jopa ihan kotona puhuttu Taijin kuolemasta. Lähinnä minä ja sisko, mutta muutkin jonkun verran. Ei vain voi käsittää.

Lepää rauhassa. <3 Siellä sulla on varmasti parempi olo.

Ja Fany, sun postaus halimaassa sai minut itkemään vuolaasti.
Est celui qui lui jettera première pierre.

1 tykkää.
Noradriel
Teknikko

Paikkakunta: Mansessa ja satunnaisesti vierailee Japanissa uniensa kautta

ViestiKirjoittaja Pinja-Chan » Ti Heinä 19, 2011 7:57 pm

Tää oli/on sellainen uutinen, mitä mä en oo voinu sisäistämään kunnolla vieläkään.
Kun kuulin tästä ekan kerran sunnuntaina ni kyllä veti hiljaiseksi. En osannu oikeen muuta ajatella, että RIP Taiji.
Mulla on aikoja, jolloin en haluaisi tämän olevan totta, mut sitten pian todellisuus iskee päin naamaa. Eilen kuuntelin ennen nukkumaan menoa Say Anything:iä, joka on mulle muutenkin tärkeä, muistoja herättävä biisi (olisko miitti, mitään?). Ensimmäisen kerran mä itkin kunnolla, enkä saanut nukuttua ollenkaan.
Jäsenten kommentit olivat todella koskettavia.

Ajattelin tulla laittamaan tämän tänne jo aikaisemmin, mutta en oo vain pystynyt kirjoittamaan sanoja ja painamaan lähetä -painiketta.
Mutta olen muiden kanssa samaa mieltä, Taijin on nyt parempi olla, hiden kanssa.
Life is tough but try to be postive always i will do my best So you will do your best.

☆ LM.C 13.5.2012
☆ An Cafe 6.11.2012
☆ Plunklock 9.5.2013

2 tykkää.
Pinja-Chan
Vuoden Maya

ViestiKirjoittaja GanesaIX » To Heinä 21, 2011 2:52 pm

Fiiliksistä varmaan kertoo se, että viimeiset kolme päivää ainakin on mennyt randomisti itkien. Eilen illalla kiitos Yoshikin virallisen twitterin. Multa ei enää sanoja löydy, koska yksinkertaisesti maailman upein ja taitavin basisti on siirtynyt parempaan paikkaan hiden seuraksi. Se, mikä nyt semisti piristää on se, että huomaan kuinka moni on jäänyt oikeasti kaipaamaan.

Taiji, sä et ollut se unohdettu X, kuten sä ajattelit.

Always loved, never forgotten. </3

4 tykkää.
GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Fanyare » Pe Elo 05, 2011 1:38 pm

Okei. Tota.

People, this just got sick.

http://your-story.org/the-mysterious-de ... ji-257984/

En ole varma tämän jutun lähteestä, joten älkää vielä siihen sataprosenttisesti luottako. Artikkeli tarjoaa kuitenkin hyvän selityksen sille, miten niin kauan huumeista kuivilla ollut Taiji oli lentokoneessa yhtäkkiä seonnut - tämän mukaan sekoaminen ei nimittäin johtunut huumeista, kuten aiemmin ollaan epäilty. Artikkeli kääntää oikeastaan kaikki tietomme Taijin kuolemasta päälaelleen.
Tiivistettynä: Taiji oli pari vuotta takaperin ryhtynyt työskentelemään uuden managerin, naispuolisen KT:n kanssa. KT:llä epäilleen olleen jopa joitain Yakuza-yhteyksiä. Manageri päätti Taijin kaikista menoista ja jopa piti hänen kännykkäänsä ja luottokorttiaan - tämän vuoksi Taiji ja hänen kihlattunsa olivat pahasti velkaantuneita, ja Taiji oli halunnut lopettaa aktiviteetit KT:n kanssa. Taiji ei ollut halunnut lähteä Saipaniin KT:n kanssa 11. heinäkuuta, ja silloin Shinsho, maailmanlaajuisen kultin päähahmo, josta Taiji oli puhunut myös blogissaan, käänsi Taijin pään. Taiji oli kuitenkin tehnyt päätöksen lopettaa KT:n kanssa työskentelyn, hän oli kertonut siitä kihlatulleen. Lennolla Saipaniin Taiji sekosi, kuten tiedetään - ja alan asiantuntijat sanoivat, että hänen käytöksensä koneessa oli hyvin samankaltaista kuin epilepsiasta kärsivän. Vuonna 2008 Taijin blogin henkilökunta oli ilmoittanut tämän epilepsiakohtausten pahentuneen. Ja tämä naispuolinen henkilö, joka yritti pitää Taijia aisoissa, oli ilmeisesti KT. Artikkelissa sanotaan myös, että Shinsho oli yrittänyt pimittää todellisia tapahtumia ja valehdella Taijin villin käytöksen johtuneen siitä, että tämä oli ottanut unilääkkeitä ja alkoholia "masennukseensa". Taijin kihlattu oli kuitenkin vakuuttunut siitä, että Taiji ei ollut masentunut, vaan päinvastoin.

Tämä on todella lamauttavaa kuultavaa. Voihan olla, että artikkeli ei pidä paikkaansa, mutta hyvin vakuuttava se on. Artikkelin koostaja mainitsee paljon nimiä, ja teksti on päivämääriä myöten yksityiskohtainen. Järkyttävää ja surullista tämä on... Taiji-parka. .__.
Come to me
just in a dream
Come on and resque me

7 tykkää.
Fanyare
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja junk-story » To Marras 03, 2011 7:46 pm

Okei, vihdoin mä sain itseni lafiin, ja ehkä mä vihdoin, reilun kolmen kuukauden jälkeen osaan jo sanoa asiaan jotain...
Heinäkuun lopun ajan mä vaan työnsin asiaan sivuun, en ajatellut sitä, enkä oikeastaan edes itkenyt.
Sitten se tuli. Se iski, se lamautti mut ja mä huomasin täriseväni ja itkeväni aivan hysteerisenä.
Mä tajusin, että ihminen, jonka olemassaolo on vaikuttanut mun elämään rehellisesti sanoen eniten, on poissa.
Taiji. Sawadan Taiji. Mun oma basistinpallero.
Ainahan se on ollut jotenkin mielessä, että ei Taijin kuolema tule olemaan mikään tavallinen tai rauhallinen. Surullista sanoa, mutta se oli jokseenkin Taijimainen. Se mies eli dramaattisesti, ja kuoli dramaattisesti.
Mutta nyt hän on paremmassa paikassa, ilman kipuja, ilman mitään huolia.
Taiji pääsi parhaan ystävänsä seuraksi, ja tuolla jossain ne suojelee muita Äksäläisiä.

Lepää rauhassa, rakas.

GanesaIX kirjoitti:Taiji, sä et ollut se unohdettu X, kuten sä ajattelit.

aamen.
are you a poet, electrical junkie?

4 tykkää.
junk-story
Teknikko

ViestiKirjoittaja GanesaIX » Pe Joulu 16, 2011 8:38 am

Fanyare kirjoitti:Okei. Tota.

En ole varma tämän jutun lähteestä, joten älkää vielä siihen sataprosenttisesti luottako. Artikkeli tarjoaa kuitenkin hyvän selityksen sille, miten niin kauan huumeista kuivilla ollut Taiji oli lentokoneessa yhtäkkiä seonnut - tämän mukaan sekoaminen ei nimittäin johtunut huumeista, kuten aiemmin ollaan epäilty. Artikkeli kääntää oikeastaan kaikki tietomme Taijin kuolemasta päälaelleen.
Tiivistettynä: Taiji oli pari vuotta takaperin ryhtynyt työskentelemään uuden managerin, naispuolisen KT:n kanssa. KT:llä epäilleen olleen jopa joitain Yakuza-yhteyksiä. Manageri päätti Taijin kaikista menoista ja jopa piti hänen kännykkäänsä ja luottokorttiaan - tämän vuoksi Taiji ja hänen kihlattunsa olivat pahasti velkaantuneita, ja Taiji oli halunnut lopettaa aktiviteetit KT:n kanssa. Taiji ei ollut halunnut lähteä Saipaniin KT:n kanssa 11. heinäkuuta, ja silloin Shinsho, maailmanlaajuisen kultin päähahmo, josta Taiji oli puhunut myös blogissaan, käänsi Taijin pään. Taiji oli kuitenkin tehnyt päätöksen lopettaa KT:n kanssa työskentelyn, hän oli kertonut siitä kihlatulleen. Lennolla Saipaniin Taiji sekosi, kuten tiedetään - ja alan asiantuntijat sanoivat, että hänen käytöksensä koneessa oli hyvin samankaltaista kuin epilepsiasta kärsivän. Vuonna 2008 Taijin blogin henkilökunta oli ilmoittanut tämän epilepsiakohtausten pahentuneen. Ja tämä naispuolinen henkilö, joka yritti pitää Taijia aisoissa, oli ilmeisesti KT. Artikkelissa sanotaan myös, että Shinsho oli yrittänyt pimittää todellisia tapahtumia ja valehdella Taijin villin käytöksen johtuneen siitä, että tämä oli ottanut unilääkkeitä ja alkoholia "masennukseensa". Taijin kihlattu oli kuitenkin vakuuttunut siitä, että Taiji ei ollut masentunut, vaan päinvastoin.

Tämä on todella lamauttavaa kuultavaa. Voihan olla, että artikkeli ei pidä paikkaansa, mutta hyvin vakuuttava se on. Artikkelin koostaja mainitsee paljon nimiä, ja teksti on päivämääriä myöten yksityiskohtainen. Järkyttävää ja surullista tämä on... Taiji-parka. .__.

Jos tää nyt oikeasti on totta, ni voi elämän kevät. Ikään ku X:n suhteen Toshi ei ois tarpeeks sekoillu kulttien kanssa - nyt sitte Taiji...

Ja kyllä, voi jumala mikä ihme, postaan tänne vaikka en enää piireissä liikukaan.

1 tykkää.
GanesaIX
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja illusionchiu » Ke Joulu 21, 2011 1:17 pm

Fanyare kirjoitti:Okei. Tota.

Siis jos OIKEASTI toi^ on totta, niin ei juma sentää...
._. Koska siten mä en ymmärä mitä ton ihmisen päässä on oikeen liikkunut...
WTF?

Ikään ku X:n suhteen Toshi ei ois tarpeeks sekoillu kulttien kanssa - nyt sitte Taiji...

Niimpä. -______-" muttaToshinkisekoilustaollaansanottuavaikkamitäetteiseolluToshinsyy.
Life is not about waiting for the strom pass,
it is about learning to dance in the rain.

illusionchiu
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Adolfiina » La Elo 03, 2013 10:36 pm

Huh, nostan vuosien takaisen tovan, mutta syy on hyvä.

Kattia kanssa.

Kaikki varmaan tietävät sen tunteen, kun joku laulu ns. "muuttaa elämän". Syy, miksi aloin tässä iltamyöhään kuunnella Youtuben syntipesäkkeestä umpimähkäisesti ÄXää on itsellenikin vähän epäselvä. Ehkä minunkin oli viimein aika tutustua kaikkien hehkuttamaan, eittämättä yhteen japanilaisen rockin tunnetuimmista nimistä. Ja painaahan tässä tietysti vuosikymmenkin, 90-lukua pitemmälle ei vielä ole itse tullut päästyä jrockin parissa.

Aika minimaalisesti mitään taustatietoa omaavana selasin syntipesäkkeen biisivalikoimaa ja ehtana progehirmuna päädyin valitsemaan "kivan näköisen 35 min. rallin". Oli muuten ihan törkeän kova ralli, Art of Life, live-esitys vuodelta 1993 tai jotain. Korvani eivät ole pitkään aikaan saaneet mitään yhtä mehevää kuultavaa, ja jos tähän aikaan yöstä ei väsyttäisi ihan niin paljon, kuuntelisin sen varmaan vielä pari kertaa.

Kaikki täällä ihan satavarmasti tietävät, kuinka maagillisen ihku kappale se on. Jos olisi järkeviä sanoja, joilla kuvailla kaltaiseni ummikon ensivaikutelmaa, niin käyttäisin niitä. Kun ei ole, niin edetään järjettömällä linjalla varmastikin kaikkien suureksi mielihyväksi.

Alunperin tiesin jotakuinkin, että se on "jotain aika kasarihtavaa". Oli sitä ja paljon muutakin. Alun pianot veivät heti muassaan matkalle taikamaailmaan, ja sitten päälle puskee ankara jenkki-glämitys, pieni harmistus, "Eihän tästä edes erottais, että tää on japanilaista". Laulukin kuulostaa ihan keneltä hyvänsä meikäläiseltä sukkahoususankarilta. Engelskaksi laulaminen vähän nyppi, no en ole kyllä ihan varma, oliko se koko ajan engelskaa, charmantti japsiaksentti toisaalta auttaa sitäkin ongelmaa. Eipä toisaalta musiikillisten ihmeiden parissa laululla paljon päätään jaksa vaivata.

Hiden kitarasoolo ansaitsee oman kappaleensa. Ole hyvä. Soittaisin itsekin bändissä, jos soittaisin tuolla lailla.

Pian puskee päälle neoklassiset vibat, ja tyytyväisen hyrinäni taso nousee. Kyllä tämä kreisi kokeellisuus sittenkin on japanilaista. Väli-/jonkun minkälie -osan ~20min. kohdalla pärähtävä pianosoolo valahduttaa kintut veteliksi, ja heivaa mielen ekstaasiin. Semmoinen perus avantgarde-skitsoilu-soolo ihan mielettömällä eläytymisellä keskelle puolituntista hevirymistelyä ei voi olla mitään muuta kuin äärimmäisen toimivaa. Yoshiki, (toivottavasti osuin nimen kohdalla oikeaan) sinä yliluonnollinen nero, opeta minua hakkaamaan koskettimia minuuttitolkulla samanlaisella viehkeällä, tunnetta tihkuvalla voimalla. Ei siinä muuta, mutta omat ranteet räjähtäisi puolivälissä tuota.

Pahoittelut turhasta yhden biisin ihkutuksesta.

Mieleni alkoi taas tehdä tiettyjä levykäisiä.
The clocks on the wall are driving us crazy but we don't know how to stop them.
-Derek Noy

8 tykkää.
Adolfiina
Vuoden outolintu

ViestiKirjoittaja gnrbu » Su Syys 15, 2013 6:56 pm

Olisi kuulemma tulossa blu-ray-versiot kuudesta vanhemmasta keikasta. Olisikohan tämä vihdoinkin tarpeeksi hyvä syy ostaa blu-ray-soitin?

2 tykkää.
gnrbu
Vuoden Kaoru

ViestiKirjoittaja Adolfiina » Ma Joulu 09, 2013 11:41 pm

gnrbu kirjoitti:Olisi kuulemma tulossa blu-ray-versiot kuudesta vanhemmasta keikasta. Olisikohan tämä vihdoinkin tarpeeksi hyvä syy ostaa blu-ray-soitin?

Saattaapi olla. Itse en kuitenkaan periaatesyistä moista edes harkitse. VHS-kasetti on se ainoa oikea audiovisuaalinen formaatti, joskin pakko myöntää, että DVD:kin on ihan (siis täydelleen tarpeeksi) kätevä.

Uutta tai vanhaa, tajusin tässä tunnin jos toisenkin Youtuben ääressä tunteiltuani, että niin auvoisalta kuin elo vaikuttaakin, ei minullakaan ole vielä aivan kaikkea, mitä tasapainoiselta elämältä vaaditaan. Olen joutunut aivoihin kohdistuneen sädetyksen uhriksi, ja saanut pinttymän kuvallismusiikillisen X-materiaalin haltuunsaamisesta mielellään mitä pikimmiten. Minkälaisista julkaisuista ja minkälaisia kokemuksia laudalla on X:n livevideoista, olivat ne sitten muovikiekkoja tai siihen mustaan tiileen pakattua pyörivää nauhaa (siis olisi oikeasti ihan tosipäheätä, jos joku täällä omistaisi alkuperäisiä X-VHS:ejä)? Selväähän on, että mistään ihmisten ilmoilta tuommoisia kapistuksia ei saa. Edes lähes kaikkivoiviksi todetut jrock-foorumien kirppikset eivät taida tähän puutteeseen voida vastata.

Siksi lähdin tapojeni vastaisesti merta rutkasti edemmäs kalaan, ja ensimmäisenä nyt sattui osumaan silmiin eBaysta tämmöinen. Okei, hinta on tosi kohdillaan, minkä takia se niin pistikin silmääni, japaneesit DVD:t kun tunnetusti ovat yleensä ihan törkeän hintaisia. Mitään japanipainoksia puhumattakaan mistään ensipainoksista nuo eivät varmastikaan ole, mutta mitenkähän leisi tuon virallisuuden laita, jos edes sitä vaikka yrittäisi pitää laatukriteerinä. Onko kellään kokemusta tuommoisista vastaavista (ehkä vaikka muidenkin japsibändien) halpisvideojulkaisuista? Tuon linkin takaa löytyvissä nyt juuri ehkä vähän epäilyttä se, ettei mitään kataloginumeroa löydy, ja muutenkin tuo ilmoitus on aika vajaainformaatioinen. Minulla vain on huonoja kokemuksia (eurooppalaisten yhtyeiden) epävirallisista halpis-DVD-julkaisuista, joissa levyjen soittopinta jota kuinkin syöpyy ilman vaikutuksesta ja levyt muutaman katselukerran jälkeen ovat ihan katselukelvottomia.

Jakakaa niin hyvät kuin huonotkin kokemuksenne asian tiimoilta. Onko halpaa laatua olemassa, vai onko mielenrauhaa uhkaavien pakkomielteiden tyydyttämisen ainoa keino lompuukinsa totaalinen tyhjiöinti?
The clocks on the wall are driving us crazy but we don't know how to stop them.
-Derek Noy

Adolfiina
Vuoden outolintu

Edellinen

Paluu Bändit # P - Z