ROACH

Tänne bänditopicit P:stä Z:aan.

ROACH

ViestiKirjoittaja Yuke » Ti Elo 19, 2008 7:22 pm

Kuva

Okinawasta ponnistava viisihenkinen ROACH sekoittaa heavy rockia perinteisellä japanilaisella tavalla laulettuihin melodioihin. Perinteen mukaan ottamisesta huolimatta sanoituksista löytyy japanin lisäksi myös englantia, joskin englanninkieliset osuudet yleensä öristään.

Jäsenillä ei ole ulkonäöllisesti varsinaista teemaa, vaan he pukeutuvat rennosti, antaen musiikin puhua puolestaan. Nuoresta iästään huolimatta yhtye on kerännyt huomiota jo niin Japanissa kuin sen ulkopuolellakin.

ROACH aloitti uransa vuonna 2003 lämmittelemällä erinäisille yhtyeille. Ensimmäisen vuoden lopuksi heidän laulunsa Kirabi pääsi omnibus-albumille nimeltä Ryukyu Mabui. Seuraavina vuosina he jatkoivat esiintymistä ja osallistuivat usealle eri kokoelmalle.

Todellinen sysäys menestykseen oli vuonna 2006 bändin toimiessa MUCC:n lämmittelijänä - samalla he pääsivät levy-yhtiö Danger Cruen hoiviin. Vuoden lopuksi ROACH esiintyi Danger Crue Tenka V Christmas -tapahtumassa, jossa lavaa jakoi bändejä kuten Creature Creature, La Vie En Rose ja SID.

Keväällä 2007 he julkaisivat ensimmäisen albuminsa MIND OF THE SUNin, aloittaen sen jälkeen BEGINNING OF THE SUN -kiertueen. Tästä lupaavasta yhtyeestä tulemme vielä kuulemaan lisää.

- JaME

Jäsenet:

Kuva
Vocal: Ta-ma♪
Birthdate: 17.5
Blood type: A
BLOG

Kuva
Guitar: Kubocchi
Birthdate: 17.6
Blood type: AB
BLOG

Kuva
Guitar: Masashi
Birthdate: 26.7
Blood type: AB
BLOG

Kuva
Bass: Katsuya
Birthdate: 26.2
Blood type: O
BLOG

Kuva
Drums: Misaki
Birthdate: 17.5
BLOG

Discografia:
MIND OF THE SUN [album] 18.4.2007
scarlet [single] 21.11.2007

Olen niin huono tekemään näitä esittelyjä -____-'' Varsinki kun ROACH ei ole kovinkaan tunnettu niin mtn tietoa ei tahdo löytyä D: Toivottavasti kuvat edes vähän auttaa - vaikkei olekkaan visual keitä.
Niin, itse tutustuin tähän bändiin ekan kerran nyt viime keväänä. Biisi oli Momoiro no Kaze ja rakastuin ensi kuulemalta <3 Se onkin lempi biisini. Ja Ta-man enkku on muuten hyvä !

Ja sit loppuun vaikka tää PV et jos kiinnostus heräis Momoiro no Kaze 8)
in my head a blue fish has just died.

Yuke
Fani

Re: ROACH

ViestiKirjoittaja Nokku » Ma Touko 11, 2009 2:41 pm

Hih, löysin viimein mun kauan kadoksissa olleen Mind of the sunin ja oon taas popittanu sitä 24/7. Mahtava levy, ei voi muuta sanoa. scarlet hiukan hämmensi tullessaan, koska screamo-teema puuttuu siitä lohkaisusta kokonaan. Hyvä se silti on! :)

Mutta niin, oli mulla asiaakin. Tätä vois päivittää sen verran, että Misaki ja Masashi molemmat jättivät ROACHin viime vuoden joulukuussa. Misakin tilalle hankittiin rumpuihin Dai-chan (blogi), mutta toista kitaristia ei ole vielä korvattu. ROACH keikkaa siis nyt nelihenkisenä ja parhaillaan on menossa DESTROY TO KNOW MYSELF-kiertue.

Mitäs muuta voisin nyt pojista sanoa... Mahtava bändi, johon tutustuin MUCCun kautta, yllätys yllätys :D Miyalla on taito bongata lahjakkuuksia. ROACHin tyyli sekoittaa rockia, screamoa ja punkkia loistavalla tavalla. Esim Momoiro no kazessa Ta-man laulu kuulostaa välillä envyn Tetsuyalta, (mies, jonka ääntä palvon) ja jumailoinkin Ta-man ääntä jo pelkästään sen moninaisuuden vuoksi. Jesh, ehkä jätän kitarariffien hehkuttamiset ja sanon vain, että toimiva soundi ja lupaava bändi. :)

Loppuun vielä scarlet PV, jos jota kuta kiinnostaa kuulla myös tämä poikien popimpi puoli. :D

//Niitten HP oli down, kun viimeksi katoin, en tiedä miksi. :(

//2. Dai-chan:
Birthdate: 8.1
Kuva

Nokku
Taustalaulaja

Uusi EP!

ViestiKirjoittaja Nokku » To Kesä 24, 2010 10:23 pm

Vihdoinkin! \o/ Uutta tuotosta ollaankin saatu odottaa pojilta jo melkein kolme vuotta(!) erinäisistä syistä, mutta nyt sitä tulee. ^^

Tuleva EP on nimeltään For you, I will ja se sisältää nimikkoraidan lisäksi kaksi muuta biisiä: 耳を澄ませば ja scream with love ja se julkaistaan 11.7 (awuhuhuu!)

Onko kukaan muu yhtä innoissaan? Mun tekisi mieli kirkua onnesta täällä!

Nyt myönnän myös, että DC'ltä lähtö oli oikeasti hyvä juttu. :D
Kuva

Nokku
Taustalaulaja

Re: ROACH

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Ke Touko 11, 2011 9:42 pm

Voisin tulla nyt viimein tännekin turisemaan omia kokemuksia ROACHista. :D

Ekaksikin, haluan nuo Ta-man kengät! Ne ovat ihanat, mistä niitä saisi? :( Sopivat ainakin tuolle laulajaherralle oikein hyvin, että hurr purr vain. ^^

Niin, miten siis olenkaan tutustunut okinawalaisyhtyeeseen? Nokun kautta (tietenkin)! :D Eräänä päivänä neiti soitti kyseisen bändin musiikkia minulle, taisipa vielä olla kyseessä iki-ihana Momoiro no Kaze, jota olen luukuttanut siitä lähtien omallakin koneellani. Ihana biisi, josta oli todella hyvä aloittaa laajempi tutustuminen bändin tuotantoon. Rakastan biisin alkua ja sitä, kuinka se sittemmin räjähtää ja palaa takaisin raiteilleen. Nerokasta! :)

ROACHin omaperäisyys iski jotenkin heti ensikuulemalta, se, että bändillä oli musiikissaan jotain vanhaa ja erikoista sekoitettuna raskaaseen rock-musiikkiin. ^^ Tuo perinteinen japanilainen laulutyyli varsinkin on mielestäni rohkea veto, joka saa mielenkiinnon heräämään. Lisäksi tykkään myös bändin monipuolisuudesta, sillä esim. Scarlet on kevyempää kun taas Now I know on hyvin raskas kappale. Myöskin uusi biisi For you, I will kolahti - ja kyseinen kappale onkin jo aiheuttanut minussa matkakuumeen bändin kotiseuduille Okinawalle. Tahtoo nähdä bändi livenä! ;W;

Jees, olen tämänkin bändin suhteen vielä aika uusi fani, mutta kyllä aikeissa olisi hankkia bändin ykköslevy Mind of the Sun - jos tilaus onnistuu - ja perehtyä tuotantoon lisää. Kenties tämä matkakuume helpottaisi sitten sen verran, että saan palan Okinawaa kotiini. ^^ Pakko mainita myös, että tykkään todella paljon bändin levyjen kansitaiteesta. Ihanan värikkäitä ja omaperäisiä kuvia. (:

Mutta joo, ROACHiin kannattaa kyllä tutustua! Siihen musiikkiin ja Ta-man ääneen jää koukkuun! ;D
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

shy-rebel
Vuoden double

Paluu Bändit # P - Z