Vidoll

Tänne bänditopicit P:stä Z:aan.

Re: Vidoll

ViestiKirjoittaja Nukeochi » La Syys 25, 2010 5:58 pm

En voi luokitella itseäni kummoiseksi Vidollin faniksi, saatika sitten mitenkään aktiiviseksi sellaiseksi. Jonkin verran musiikkia olen kuunnellut ja ihan hyvältä kuulostaa, mutta kun olen laiska ottamaan mistään uusista bändeistä selvää, niin se on sitten jäänyt siihen. Mutta ehkä jonain päivänä... Että mulle saa suositella hyviä biisejä.

Se ei kuitenkaan ollu tän viestin pointti, vaan se, että vaikka nyt en tosiaan suuri fani ole, yllätyin melkoisesti, kun löysin Vidollin julisteen selatessani uusinta Popcornia. Aukeeman kokoinen oli, ja tais olla jostain vanhemmasta lookista. Moni muukin hankkinut sen?
Viimeksi muokannut Nukeochi päivämäärä Su Syys 26, 2010 7:12 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
[Can you hear me now?]

Nukeochi
Teknikko

ViestiKirjoittaja Yuugi » La Syys 25, 2010 9:31 pm

^ Nukeochi, hienoa, että saatiin uusi käyttäjä tähänkin topicciin. :'D Vidoll on ehdottomasti tutustumisenarvoinen bändi (etenkin, koska olen monesta seikasta päätellyt, että juuri sinä satut olemaan Kisakin fani, ja kaikki tietävät, että Vidollin Rame on Kisakin yksipuolisen, kiihkeän rakkauden kohde). Pojat ovat kuitenkin musiikillisesti lahjakkaita ja älyllisesti lähinnä banaaneja, joten sekä ihailun huokauksia että headdeskausta ja facepalmausta riittää.

Hyvät biisit on täysin riippuvaisia siitä, minkälaiset biisit miellyttää. Vidollhan on koko uransa aikana vääntäny jos jonkinlaisia kipaleita lätyilleen, kaikkea popista jazziin ja Ramen epämääräisiin "no mä nyt laitan tähän vähän hiphoppia ja heviä sekasin" -biiseihin. Eli mun pitää tietää tykkäätkö enemmän esim. raskaasta vai kevyestä musiikista, niin osaan sanoa mistä Vidollin biiseistä tykkäisit. :'D Mut älä sano "jotain mikä kuulostaa Magolta", koska nää kaks bändiä käytännössä kasvoivat ku siiamilaiset kaksoset kiinni toisissaan, ja pojat tuntee toistensa musiikin niin perusteellisesti, että ne osaa välttää yhteisiä tekijöitä.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

ViestiKirjoittaja Nukeochi » Su Syys 26, 2010 7:12 pm

Oho, sainpas nopeasti vastauksen tänne. :'D Hyvä vaan.

(etenkin, koska olen monesta seikasta päätellyt, että juuri sinä satut olemaan Kisakin fani, ja kaikki tietävät, että Vidollin Rame on Kisakin yksipuolisen, kiihkeän rakkauden kohde).

Joo, näin on päässyt käymään. :----D Mutta niin, vaikka Vidollia en kummemmin seuraa, niin kyseinen seikka on tullut huomattua ja Rame onkin sen takia varmaan se kaikista tutuin jäsen bändistä. On sen verran useassa kuvassa Kisakin kanssa posettanu.

Mutta periaatteessa kaikki menee alas, ehkä ei niin mieleen on joku aivan yltiökevyt poppi, tosin enhän ole juurikaan perillä, että miten kevyttä musiikkia Vidoll on parhaillaan tehnyt. Luultavasti enemmän tykästyisin joihinkin raskaampiin kappaleisiin. C:
[Can you hear me now?]

Nukeochi
Teknikko

ViestiKirjoittaja Yuugi » Su Syys 26, 2010 7:45 pm

^ Raskaampia biisejä on Vidollilta esimerkiksi hiukan vanhemmat [F] stein to [M], Deathmate, vanhempi versio Gothikaroidista, ja San ga koronda, kun taas uusista mainitsisin lähinnä Shunin biisit, kuten vaikkapa At age 13, Nausea, Countdown since 911 ja Eirene. Jos tykkää raskaasta perusrockista, niin silloin kannattaa kuunnella myös Shishun no Ato.

Rame kieltämättä hengaa Kisakin kanssa turhankin paljon, ainakin Kisakin mielenterveyteen nähden. XD

// Kaikille, jotka eivät asiasta ole vielä päässeet jyvälle: Jui siis lähti leikkaukseen tänään. Toivottavasti kaikki kynnelle kykenevät lähettivät pikkuiselle vokalistillemme rohkaisevia viestejä sairaalaa varten. Mutta jos eivät, ei hätää! Minä nimittäin, eilisestä herran merkinnästä inspiroituneena, lähetin eilen illalla kaikkien suomalaisten fanien puolesta pienen, nätin ameburo-viestin, jossa kerroin, että me kaikki fanit Suomessa toivomme, että leikkaus menee hyvin, ja tuemme Juita koko sydämellämme. Ja perinteiset ganbattet perään. Toivottavasti pikkuinen osaa arvostaa sitä.

(Ja ei, Avalyn, edes minä en inhoa [lol, en inhoa ollenkaan] Juita niin paljon, että jättäisin rohkaisematta häntä. Mielestäni on aivan yhtä tärkeää kertoa Juille, kuin kenelle tahansa muullekin jäsenelle, että häntä tuetaan näinkin vaikeana hetkenä maailman joka kolkassa.)
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Avalyn » La Loka 02, 2010 12:08 pm

Ihan ensiksi kaunis kiitos Yuugille vaivannäöstä! ♥ Tuntuu todella hyvältä, että Jui sai tuollaisen rohkaisevan viestin yhteisesti koko Suomen Vidoll-fanikunnan puolesta. Jui kiitteli leikkauksen jälkeen sen verran nätisti kaikista saamistaan tukiviesteistä, että en yhtään epäile, ettei hän olisi arvostanut myös suomalaisten fanien välittämisen osoitusta. ^^

(Yuugi, en minä tarkoittanut vihjata, että sinulle olisi aivan samantekevää, mitä Juille tapahtuu. :( Kyllä minä tiedän, että hänen toipumisensa on sinulle tärkeää ja ettet sinä inhoa häntä. Joskus päädyn vain käsittämään jotkut kommenttisi vähän väärin. Anteeksi.)

Varsinainen asiani oli tulla infoamaan Juin blogia seuraamattomille kanssafaneille, että leikkaus meni hyvin ja Jui oli jo samana päivänä niin hyvässä kunnossa, että jaksoi opiskella englantia. Nyt hän näyttää blogikuvien perusteella siirtyneen nestemäisestä ravinnosta takaisin kiinteään ja kykenee ilmeisesti jo puhumaankin jonkin verran. Pitkästä aikaa siis hyviä uutisia jrockin saralta. ^^

Ja Nukeochi, voisin omasta puolestani suositella noiden Yuugin nimeämien biisien lisäksi sellaisia kappaleita kuin Cryptic Tokyo, Karakuri Romance, Chocoripeyes, Mayura Pisaroto ja Kirakiraboshi ~Wish on a star~. Kaikki noista eivät ehkä ole aivan yhtä raskaita kuin Yuugin jo suosittelemat mutta siitä huolimatta ehdottomasti tutustumisen arvoisia. ^^

//Oho, meinasin unohtaa mainita, että Crescent gazer oli viikolla 39 Oricon-listan indies-singlejen puolella peräti toiseksi myydyin. Tässähän alkaa olla melkein liikaakin hyviä syitä juhlimiseen! o/
Jossain ollessaan on jostain poissa.

Avalyn
Vuoden trouble

ViestiKirjoittaja Avalyn » Pe Marras 12, 2010 11:15 am

Pahoittelen tuplapostausta mutta ajattelin, että kun kukaan ei ole vielä infonnut täällä Vidollin tulevasta kokoelmalevystä, niin minä voisin tehdä sen. Shattered-Tranquility uutisoi asiasta näin:

Vidoll is still on hiatus, but the band has announced a compilation album release on January 19th! 「BEST」 will include 14 re-mastered tracks from their newest albums and one new track. Limited edition comes with DVD.

CD tracklist:

Crescent gazer
闇花 (Yami hana) (new song)
INNOCENT TEENS
Tree
CLOUD
Bastard
Blue star
舞夢~マイム~ (Maimu)
Puzzle ring
Love affair
Cryptic Tokyo
Focus
EVE
IKAROS
リマインドストーリー2 ~初恋~ (Remind story 2 ~Hatsukoi~)

DVD tracklist (all music clips):

INNOCENT TEENS
CLOUD
Blue star
舞夢~マイム~ (Maimu)
Puzzle ring
Cryptic Tokyo
Focus
EVE
Crescent gazer

You can already pre-order this album from CD Japan. Regular edition costs 3,150 yen and Limited edition 4,500 yen.

Mitä mieltä olette tulevasta kokoelmalevystä? Aiotteko tilata sen, ja jos kyllä, kumman version?

Itse olen varovaisen iloinen siitä, että Vidollilta tulee tauosta huolimatta jotakin ulos. Sitä paitsi olen melkoisen utelias kuulemaan, miltä tuo uusi biisi Yami Hana kuulostaa. Ihmettelen vain vähän sitä, miksi kaikki kokoelmalle valitut kappaleet ovat Juin säveltämiä. Tätä seikkaa on tunnuttu pohtivan kovasti myös muualla netissä... Noista kahdesta versiosta kallistuin tällä kertaa nopeasti Limitedin kannalle, vaikka se onkin aika hunajaisen hintainen. En omista yhtään sen mukana tulevista PV:istä, joten se tuntuu minulle sopivalta ostokselta. ^^

Avalyn
Vuoden trouble

ViestiKirjoittaja shunshun » La Marras 13, 2010 1:51 am

Mä en itse asiassa ajatellut tilata tota, koska mua nyppii tää Vidoll's BEST = The Best of Jui.
Ei nyt sillä, ettenkö tykkäisi miehestä, mutta musta on hyvin outo tapa antaa kuva kokoelma-alpasta laittamalla siihen vain vokalistin uusimmat (poppi)rallit.
Tulee mieleen enemmän ja enemmän Gackt & GacktJob... paitti et tää on joku Jui & The Boys tai J & The Pals.
Oon negatiivinen, sori :< mut kieltämättä Jui on ollut jo vähän aikaa myyntivaltti, ei suinkaan koko bändi.
Lisäksi oon edelleen kyrpiintynyt siitä, että Vidollin täytyy myydä itseään lihatiskinä eikä vain lahjakkaina artisteina (viittaan Juin PV-strippaukseen, joka ei ollut mitenkään tarpeen. Offshot-materiaalissa olis ok nähdä idolien strippaavan, mutten tykkää siitä, että Vidoll myy lihaa eikä lahjojaan. Ja turha väittää, ettei se olisi lihan myyntiä, tuskin Juilla oli muuten vaan kuuma...).

Muotoilen tämän ehkä myöhemmin uudelleen...

// Vein kuulemma Yuugilta jalat suusta.
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Yuugi » Ti Tammi 18, 2011 5:36 am

Vidoll hajoaa. Piste. Syytä ei kerrottu. Ei puhuta tästä enää.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja shunshun » Ti Tammi 18, 2011 9:45 am

Eeei, puhutaan sittenkin. Paljon ja hartaasti.
Etenkin, kun poppipoika näillä näkymin hajotti tän yhtyeen, onnea vaan Jui - melkein koko maailma vihaa sua. Mitä Yuugin kanssa ollaan katsottu, niin tosiaan melkein kaikki fanit maailmalla ajattelee Juista nyt aiiiika kylmästi - me mukaan lukien!
Jui tosiaan aloittaa oman ihkun soolouran keväällä ja mystisesti Vidoll hajoaa. Vielä mystisempää on se, että tulevissa instore eventeissä on vaan Jui ja Ramen blogissa luki "Oletteko miettineet, miksen mene sinne? Koittakaa ymmärtää, että muhun sattuu."
Lisäksi Jui kertoi hajoamisesta yksin, yleensä koko bändi ilmoittaa tällaisista. Ei taida bändikaveritkaan ajatella kauheen hyvällä Juita. Ja siis jos asia on näin, annan täyden tukeni Ramelle, joka on soittanut Kisakille itkupuheluita ja Kii-sama sanoi, että Rame on ihan murusina. (Myös Jui soitteli Kisakille, joka on nyt ilkeässä välikädessä). Nyt kun ajattelee, tähän on ollut viitteitä jo kauan. Muut jäsenet ovat hard core vk-miehiä ja Jui ei haastatteluissa ollut niin varma, onko vk niin pakollista. Lisäksi Jui tahtoi koko ajan uusia faneja ja sanoi sen olevan tärkeintä, hitot vanhoista faneista. Lisäksi muutama vuosi sitten tämä Vidollin poppimaisuus alkoi olla häiritsevää, ja ilmeisesti Jui yritti muuttaa bändiä, mutta koska J & The Boys ei toteutunutkaan, Jui ottaa pitkät. En vieläkään tajua, miten Jui sai muilutettua _Vidollin kokoelma-alpan täyteen omia poppirallejaan... Suoraan sanoen, Vidollin siivellä maineeseen, tuohan on kuin melkein eka soololevy. Lisäksi tämä Amerikkaintoilu... Jui tähdännee maailmanluokan tähdeksi. Nippon Crown taisi olla Juille hyvä yhtiö, sieltähän se Gacktkin tulee ja hän saa pian uuden kilpailijan.
Nyt tajuan, miksi Juin biisejä oli niin paljon. Rame antoi Juille myöden, koska kaikkien pitäisi saada Vidollissa toteuttaa itseään ja niin Jui pysyi tyytyväisenä. Tähän asti...

Rakastin Juita, mutta nyt tuli sellainen määrä paskaa niskaan, että tässä vaiheessa bangyarujen paneminen on suorastaan ihailtava piirre Juissa. Puukottaa nyt ystäviä selkään ja pettää kaikki. Etenkin Rame. Anteeksiantamatonta - ja vain oman egon takia.
Toivottavasti 4 muuta perustavat uuden bändin uudella vokalistilla. Kisaki sanoi, että Ramen on taisteltava ja noustava uudestaan ylös tästä. Rame sanoi piristyneensä Kisakin sanoista.

Halusin aamuviideltä viimeiselle keikalle toukokuun seitsemäs, mutta jos asiat ovat näin... Niin enpä tahdo enää koskaan nähdä Juita. En tule myöskään seuraamaan Juin uraa enää koskaan ja toivon sille valitettavasti pelkkää pahaa. Enkä ole ainoa, Jui menetti tänään suuren määrän faneja ja pidän huolen, että Jui saa tietää sen (kunhan tämä kalabaliikki varmistuu esim. muiden jäsenten tahoilta).

So long Jui...
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Rika » Ti Tammi 18, 2011 5:04 pm

Siis anteeksi mitä. Sanotaanko nyt ihan suoraan että olin vähällä pyörtyä.
Vidoll hajoaa? Juin takia? Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin? En osaa sano pitäiskö tässä itkeä vai nauraa.
Luuleeko Jui todellakin saavansa aikaan tuollaisella teolla itselleen faneja? Ei todellakaan.
Tähänkin mennessä Jui on tullut tutuksi Vidollin fanien kautta.
Kuten shunshun sanoi, puoli mailmaa vihaa sitä aika varmasti. Minä mukaan lukien.
Paskamaisin teko ikinä.

Olen sanaton. Oikeasti yritän tässä nyt purkaa vihaa, muutenkin kuin repimällä harvoja Juin kuvia seiniltä.
Aaaaaa oikeasti! En koskaan hirveämmin pitänyt Juista, mutta omapahan on herran päätös.

Olen ollut kauan pihalla Vidollin asioista, mutta tämä tuli todellakin shokkina.
Oikeasti, jos joku viitsisi tänne ilmoitusta sitten laittaa, kun asia todellakin vahvistuu? (ellei ole jo vahvistunut. Olen todella ulalla nyt.)
En halua uskoa Juita, joka yksin ilmoittelee leikkauksen jälkeisissä höyryissä omiaan. Olen ilkeä mutta en osaa nyt olla muutakaan.
Luojan kiitos myös Kisakille, että se edes on ihan paikan päällä tukemassa Ramea.
Sanokaa ettei tää oo totta, jooko?

Rika
Bändäri

ViestiKirjoittaja shunshun » Ti Tammi 18, 2011 5:36 pm

Iltapäivällä Jui piti lyhyen livevideohaastiksen, jonka 6 minuuttia meni aika lailla näin: "Joo, oon alottamassa uuden soolouran... jaadijaadi... Tavottelen nyt mun uutta unelmaa... Oon kuitenkin aina muusikko... jaadi jaadi... Ajatelkaa musta lämpimästi ja tukekaa mua... jaadi jaadi... Btw mun uus levy ilmestyy huhtikuussa... jaadi jaadi... haluun tulla tosi cooliks artistiks... jaadi jaadi"
5 min. mennyt.
"Niin ja... Siis Vidoll... Se on surullista joo... Harmi juttu... Elämä jatkuu... Jaadi jaadi... Anteeksi kaikki... Shun, Giru, Rame, Tero... Ajatelkaa näistäkin ihmisistä lämpimästi ja tukekaa heitäkin... Jätkät, olen pahoillani... jaadi jaadi niisk niisk, kyynelkyynel"
6 min. täynnä!
Siis olipa empaattista. "minä ja mun ihku sooloura, tukekaa mua vaikka oon selkäänpuukottaja, ja jos aikaa jää, niin voitteks ees leikkiä pitävänne vidollin muista tyypeistä, vaikkei ne ookaan ilman mua niin hawt... mut hei gotta go, muistakaa mun ihku uus levy".
Eli... Eiköhän tää ala oleen Juin omastakin suusta ihan valmista tavaraa. Odotan kyllä itse mielelläni vielä muiden jäsenten sanomisia ennen kuin lähetän Juille kritiikkikirjelmäni.

Ja siis tosiaan Juinhan piti olla syksy ja talvi kuntouttamassa ääntään leikkauksen jälkeen, mutta paskan marjat. Juihan on äänittänyt ihkun soolouransa levyä. Että niin kamalan sairas Jui on ollut viime aikoina. Korkeintaan aivonsa hukannut.
Paikan päällä ja paikan päällä, ainakin nyt ne on olleet Ramen kanssa vasta puhelimessa. Luulen, et Rame menee kuitenkin käymään Osakassa kotonaan ja hengaa sitten Kissun kanssa. Rame on kuitenkin Kisakille hyvin rakas.

Mä olen... tyytyväisempi kuin aiemmin. Olen sitä mieltä, että Jui oli heikko lenkki, joka käytti bändiä ponnahduslautanaan. Toivotaan, että Rame selviää tästä viimeistään parin vuoden päästä ja kokoaa taisteluhenkensä kasaan. Katselisin mielelläni vanhaa kokoonpanoa uuden laulajan kera - tai voihan Rame aina laulaa :'D
En kuitenkaan olisi halunnut tätä päivää tapahtuvaksi, ei musta ole kiva ajatella Juista näin pahasti.

--- Asiasta on lisäinfoa, jota en jaksa kunnolla selittää. Enivei, Terokin oli varsin halukas lopettamaan, koska sillä ei ollut hauskaa. Kaikki kuulemma halus eri asioita (paitsi Rame, joka teki samaa kuin ennenkin), en tiedä Shunista ja Girusta vielä.
Olen silti sitä mieltä, että Jui ei tehnyt hyvin valehdellessaan enkä osaa kunnioittaa häntä siitä tippaakaan. Tosin nyt pidän Terostakin paljon vähemmän. Jos Giru ja Shun ovat samalla linjalla, tulen pitämään heistäkin vähemmän. Tauon aikana Rame oli ainoa, joka sanoi pitävänsä Vidollin kasassa niin kauan, kuin mahdollista... Onhan 4/5 aika yhteinen päätös.
Katsellaan asiaa, kunhan enemmän selviää. Mutta ehkä Juita ei tarvitse suolestaa, korkeintaan läimäistä, sillä valehtelu on rumaa.
Viimeksi muokannut shunshun päivämäärä Ti Tammi 18, 2011 8:58 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja neo-giri » Ti Tammi 18, 2011 8:57 pm

Okei, en mä mitenkään älyttömän paljon Vidollia oo kuunnellu, mut silti tää oli jotenki... raskain hajoomisilmotus pitkään aikaan. Tai siis, vaikka tässä nyt on ollu paljon hajoamisia bändeiltä, joita kuuntelen ainakin vähän niin tää veti kyl tositosi hiljaseks. Yleensä en tuomitte ketään pelkkien arvioiden tai muiden vahvistamattomien juttujen perusteella, mut kyl toi mitä näistä teidän lähinnä shunshunin viesteistä luin ni aika paska homma Jui! (miten nii just mietiskelin et lafissaki käytetään turhaan liikaa kirosanoja...? no sallittakoon tämä yksi kerta)

En mä oikein muuta osaa sanoa... Toivottavasti Rame, Shun, Giru ja Tero nyt kuitenkin jatkaa musiikin tekemistä ainakin jollain tapaa, sillä heillä on todella paljon potentiaalia ja taitoa, jota ei sopis hukata!

Jaksamisia faneille ja bändin jäsenille:'(<3
Gitchi Gitchi Goo !!

neo-giri
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Avalyn » Ke Tammi 19, 2011 1:07 am

Ajattelin, että kenties kanssafaneja kiinnostaa lukea, mitä Tero täsmälleen ottaen postasi FC-only blogiinsa, varsinkin, kun Teron sanat mielestäni näyttävät Vidollin hajoamisen ainakin hieman toisessa valossa kuin mitä tässä ketjussa aiemmin on keskusteltu. Käännös on peräisin VID Elite Club -blogista, ja sen on tehnyt nimimerkki Yu.

i'm sorry for the sudden news.
on may 7th at shinkiba coast vidoll will disband.
we came this far because we were supported by many fans, the staff, band friends, our office, by friends and family.
thank you very much.
to be honest, the 9 years with vidoll were more troublesome than fun, but they were experiences.
also, the world of music business is becoming severe these days.
many bands disband or stop activities, you hear that words very often recently.
but..
that's only because these times there are big economic recessions and some bands lack the ability and the luck to endure them.
of course it's not only us, but everybody is facing difficult and harsh environments and daily life.

about 2 years ago it began to happen that vidoll, everyone of us headed for a different direction and the things we wanted to do dispersed and i think in the end it also made our fans being left helpless and confused.
i personally wanted to go on a japan tour in the end and also wanted to see our fans abroad, but it's very sad this wish can't be granted.
i made my decision that i want to leave the band last year in september.
until recently we had a lot of discussions with the office and the band members about the band.
i always worried about if it was really good for me to go on with this band, including all the office stuff and such.
music means having fun with music.... and as i realized it, it had already vanished.
then at some point, the people around me didn't see me as a drummer anymore and there were psychically and physically hard times for me.
i think "i want to have fun" and "i need to have fun" are totally different and sometimes i couldn't even concentrate on the drums or the piano. i lost the "having nothing else than much fun with doing a band". i suffered at some point being unable to understand things like, what is it that i want to do? and what is a band?
but with all the people i met, the words of our fans and the support of my friends, the people i could share something with, i felt like i had to give my best.
in the long run it ended up in the disbanding, but people have their own reasons. i think think everybody is going on with their own activities, but i can't say anything about the plans of the other members.
i think no matter of sooner or later, it would have been the same result.
rather, i want everybody to give their best from now on as well.
that i was able to be with the 5 of vidoll is like the second page of my youth.
maybe i will challenge new music, do support or even a band of whatever kind. although it's finished now, i want to come back to the stage!
because after all i love music.
"an end" is "a beginning", "losing something" is "gaining something".
after that we'll just see.
thank you everbody for your support!
if i would say everything i want to, i couldn't stop!
i'll give my best until the end!
at the end, i want to say something. they said it in the news today, but i won't run a farm. rather, i can't! "niconico channel" and "twitter comment announcement" are not our own intention. and i do not intend to give up music! i totally can't understand how it came to such rumours.

Vidollin livejournal-yhteisössä kannanottojen rajuus vaikuttaa hieman lieventyneen tämän käännöksen myötä, ja henkilökohtaisesti toivoisin kovasti, että Juin syytteleminen ja haukkuminen laantuisi täällä Lafissakin. Tiedän, että kaikki Vidollin fanit ovat yllättyneitä, järkyttyneitä ja äärimmäisen pettyneitä hajoamisilmoituksen takia ja että kiusaus purkaa kaikki negatiiviset tunteet Juihin on suuri. Voin myöntää, että omakin päällimmäinen tunteeni hajoamisesta kuultuani oli epäuskon ohella syvä pettymys Juihin. Minusta tuntui, että Jui ei olekaan yhtään sellainen ihminen kuin olin luullut hänen olevan. Syyttelin Juita pääni sisällä ja olin jo melkein valmis vannomaan, etten tule seuraamaan hänen soolouraansa, vaikka rakastankin hänen ääntään.

Pari keskustelua, joita päivän mittaan kävin, saivat minut kuitenkin alkamaan nähdä asiat vähän toisessa valossa. Ensinnäkään kukaan meistä ei varmasti tiedä, mitä kaikkea kulissien takana tapahtuu. Tähän mennessä emme ole vielä edes kuulleet kuin Teroa ja Juita. Muiden bändiläisten postaukset asiasta saattavat hyvinkin antaa tyystin toisen kuvan asiasta kuin fanien ensimmäiseksi muodostama on. (Kuten Teron postaus mielestäni jo jossain määrin teki, hänhän vaikuttaa syyttävän musiikkibisneksen muutosta eikä bändikaveriaan.)

Toiseksi päätös hajoamisesta oli bändin yhteinen, vaikka Jui olikin se, joka tuli kameran eteen ilmoittamaan asiasta. Barksin sivuille postatusta hajoamisilmoituksesta saa sellaisen käsityksen, että bändiläisillä alkoi olla muitakin intressejä kuin Vidoll, esimerkiksi Shunilla baarinsa. Tero puolestaan puhuu postauksessaan, että hän tahtoi lähteä Vidollista jo syksyllä, kun Vidoll meni tauolle. Eli tuskin asia oikeasti meni niin, että Jui ilmoitti kylmästi hylkäävänsä Vidollin saadakseen rahaa ja kuuluisuutta ja muut jäsenet yrittivät epätoivoisesti taivutella häntä luopumaan päätöksestään, koska halusivat ehdottomasti jatkaa Vidollin toimintaa.

Kolmanneksi en jaksa uskoa, että Vidollin hajoaminen olisi Juille aivan niin helppo paikka kuin monet tuntuvat uskovan. Paitsi Ramelle, Vidoll oli hyvin tärkeä myös Juille. (Vaikka myönnänkin, että Vidoll ei ollut kenellekään muulle yhtä tärkeä kuin Ramelle. Vidollin keskeinen sija Ramen sydämessä lienee tullut kaikille bändin faneille varsin selväksi.) Jui on nähnyt Vidollin eteen aivan yhtä paljon vaivaa kuin kaikki muutkin jäsenet ja kokenut bändissä ollessaan niin ilon kuin surunkin hetkiä. Kaiken tämän valossa minä en jaksa uskoa, että Juin kyyneleet niconicon videossa olisivat pelkkää säälipisteiden keräämistä, vaan uskon, että Vidollin hajoaminen on oikeasti vaikea paikka myös Juille. (Ja siitä videoviestistä vielä sen verran, että se ei kuulemma sisältänyt suosion kalastelua soolouralle vaan soolouralle lähtö ja tuleva albumi tulivat esiin vain mainintana. Ja mitä sisältöön muutoin tulee, niin aika todennäköisesti viesti, jonka Jui kameran edessä luki, on peräisin levy-yhtiön kynästä. Olen muutenkin hieman kallistumassa syyttämään levy-yhtiötä ainakin osittain Vidollin hajoamisesta, erityisesti Teron viestin luettuani.)

Ajattelin myös sanoa, että Teron postauksen valossa vaikuttaa melkein siltä, että Vidollin hajoaminen olisi ollut jo noin kahden vuoden ajan lähinnä ajan kysymys ja että bändi olisi sinnitellyt kasassa näinkin pitkään vain saadun tuen vuoksi, vaikka kellään ei ollut enää oikeasti hauskaa. Kenties kyse siis oli ihan vain puhtaasti siitä, ettei jatkaminen Vidollina vain enää ollut mielekästä ja että oli aika mennä eteenpäin eri teitä. Sellainen hetki tulee jokaiselle bändillä jossain vaiheessa, niin surullista kuin se onkin. Ja jos mietitään Juin vaihtoehtoja hajoamisen jälkeen, niin sooloura on varsin ymmärrettävä valinta. (Vaikka en ole ollenkaan varma, että se on myös hyvä valinta. Olen hyvin huolissani siitä, että levy-yhtiön valta Juin biiseissä kasvaa ja seurauksena on surkeaa, sielutonta musiikkia, joka ei liikuta kenenkään sydäntä mihinkään suuntaan. Se on viimeinen asia, jota tahdon nähdä Juin tulevaisuudessa tekemässä.) Jui teki jo aiemmin selväksi, että laulaminen on hänen elämänsä. Toki Jui olisi voinut lähteä perustamaan uutta bändiä Vidollin jälkeen, mutta silloin hänen olisi pitänyt aloittaa melkein kuin tyhjästä, sopivia jäseniä olisi voinut olla hankalaa löytää, levy-yhtiö kannatti soolouraa jne. Eli ehkä soolourailmoituksen kanssa oli kyse vain huonosta ajoituksesta, josta voinemme ainakin osittain syyttää levy-yhtiötä. Jos ilmoitus soolouralle lähdöstä olisi tullut puoli vuotta Vidollin tauon jälkeen, kukaan tuskin olisi vetänyt syy-seuraus -yhteyttä Vidollin hajoamisen ja Juin soolouran välille.

Ai niin, mitä Juin "ihmeparantumiseen" tulee, niin en jaksa uskoa, että Jui olisi valehdellut terveydentilansa huonommaksi kuin se on. Itse asiassa pelkään nyt pikkuisen sitä, että levy-yhtiö on hoputtanut Juin työstämään sooloalbumia liian varhain toipumisen kannalta. Voi tietysti olla, että pelkoni on turha, mutta kun ottaa huomioon levy-yhtiön ylettömän suuret odotukset Juin suhteen (toinen Gackt wtf?!?), niin en pitäisi hoputtamista lainkaan mahdottomana. Itse asiassa mitä enemmän asiaa päässäni pyörittelen, sitä taipuvaisempi olen syyttämään Nippon Crownia Vidollin hajoamisesta. Toki voi olla, että kieltäydyn vain näkemästä Juissa kaikkein suurinta syytä tilanteeseen, koska en tahdo valita hänen ja Vidollin väliltä. (En oikeasti tahdo. Tuntuu, että minut yritetään pakottaa valitsemaan joko rakas lempilaulajani tai lempibändini, mikä on todella ahdistavaa. En tahdo hylätä kumpaakaan. ;_;) Mutta voi myös olla, että levy-yhtiöllä on oikeasti sormensa pelissä, varsinkin kun katsoo suuntaa, johon Vidollia on viety viime aikoina. (En oikeasti usko, että Jui olisi se, joka on yksin päättänyt, mihin suuntaan Vidoll kehittyy.)

Huhhuh, onpas tullut kirjoitettua... Jokohan olen saanut kaiken tähdellisimmän sanottua? Tuntuu, että Vidollin hajoamista koskien on miljoona asiaa, joita koen tarpeen kommentoida, mutta ehkäpä tässä oli kaikki keskeisin... Selvitti kyllä omia ajatuksianikin, kun pääsin kirjoittamaan ne tällä tavalla ylös. Ehkä tämä tästä vielä selkenee, kun tulee lisää infoa. Toivottavasti kukaan ei nyt rupea suolestamaan minua sen tiimoilta, mitä olen kirjoittanut. En edelleenkään tahdo valita puolta, jos tässä todella ollaan jakautumassa kahteen leiriin, mutta koska Jui on minulle hyvin tärkeä, koen tarvetta yrittää vähän lieventää ihmisten vihaa häntä kohtaan, varsinkin kun en ole enää aivan vakuuttunut, että se on oikeutettua. Loppuviimeksi syyllisten etsiminen ei edes auta ketään. Vaikka pystyttäisiinkin aukottomasti todistamaan, että Jui on maailmankaikkeuden alhaisin ihmisolento, jonka seurassa edes sammakot ja kastemadot eivät viihdy, niin ei se silti toisi Vidollia meille takaisin. Harras toiveeni onkin, että yrittäisimme mieluummin tukea toisiamme kuin jakautua kahtia.

Avalyn
Vuoden trouble

ViestiKirjoittaja shunshun » Ke Tammi 19, 2011 11:18 am

Sitä mukaan, kun tietoa tulee lisää, musta alkaa tuntua, että ajattelen useammista ihmisista kylmemmin.
Okei, en ole koskaan niin erityisesti välittänyt Juista tai Terosta itsestään, rakastanut toki jäseninä, mutta kun en miellä heitä jäseniksi, on helpompi ajatella heistä yksilöinä kylmemmin jos ei ole alun perinkään niin välittänyt.
Näiden tietojen valossa musta tuntuu, etten pidä rahtuakaan kummastakaan, koska no Jui olisi voinut hoitaa asian paremmin ihan oikeasti. Ja Tero on vain alkoholisti, joka tahtoo leikkiä taas 20-vuotiasta.

Ennen kuin muut kolme, joihin yritän asettaa luottamustani - toki se lepää painavana Ramen kapeilla hartioilla muutenkin -, joskin luotan enemmän Giruun kuin Shuniin, en uskalla arvailla tapahtumia.

Eilinen puhelusessio Yuugin kanssa sai meidät hieman miettimään... Sitä, että loppujen lopuksi Tero on ryyppääjä, joka haikailee nuoruuttaan = meidän mielestä aasinpallit, kuten Rame sanoisi. Okei, Tero ei ole sitä tyyppiä, joka haluaa tehdä paperihommia, mutta on lapsellista ajatella voivansa olla taas pikkubändi, Tero saa juhlia ja ryypätä. Koska anteeksi nyt vain Teron mielestä ryyppääminen = hauskaa, ja itse asiassa Rame on tässä sen... Pari vuotta rajoittanut Teron juomista, jopa myös omassa blogissaan asiaan on hieman humoristisesti viitattu.
Jui puolestaan... No Juilla oli intressejä popahtavampaan musiikkiin ja hän halusi kokeilla sitä. Levy-yhtiö oli luultavasti haukkana ja tahdon uskoa, että hommassa oli hieman aivopesun makua. Juille luultavasti kerrottiin, että Vidollin kasvu voisi kestää vuosia, mutta Jui voisi sooloartistina päästä nopeastikin maailmalle ja olla tähti - sillä hänessä on potentiaalia. Ja en epäile, etteikö Gacktia tuottava yhtiö sanoisi ja tekisi näin, sillä Gackt alkaa olla - oikeasti - vanha, uusia tähtiä tarvitaan aina, mikseivät he tarttuisi tilaisuuteen ennen kuin jokin toinen yhtiö tarjoaa sopimusta.

Tero puhui siitä, että kaikki tahtoivat eri asioita, mikä hämmensi faneja. Mun kohdalla tota ei niinkään tapahtunut, ajattelin, että ne on avoimia, jotka voi tehdä laidasta laitaan jokaiselle jotain. Ei haitannut, (ennen kuin Ramen sävellykset väheni ja Juin määrä kasvoi).
Tässä mulla on mielipide. Jui tosiaan alkoi tahtoa jotain muuta, eli popahtavaa. Tero taas ei säveltänyt senkään vertaa, kun ei ollut kivaa. Mutta Ramen tyyli on mun mielestä pysynyt hyvin samana kuin vanha Vidoll. Girun tyyli puolestaan mätsää Ramen sävellyksiin täysin! Shunkin sopii joukkoon, vaikkakin parin biisin kömmähdys on ihan inhimillistä. Luulen, että Shun puolestaan hämmentyi, loppupuolella Jui teki tosi paljon biisejä ja Shun ei tiennyt, kenen tyyliin hänen pitäisi sopia. Lopputuloksena hän yritti sopia sekä Ramen että Juin tyyliin, ja siitä tuli mm. club b ja se toinen höpö biisi, jonka nimeä en edes muista, koska se on niin samankuuloinen.
Tästä päästään siihen, että miksi Rame olisi alkanut tahtoa eri asioita kuin ennen, koska Ramen sävellykset olivat kytköksissä vanhaan Vidolliin. Rame myös itse sanoi tekevänsä levylle biisejä, joista sekä uudet että vanhat fanit voivat pitää.
Yuugin kanssa nähtiin asia niin, että kolme perustajajäsentä on nyt ottanut yhteen parisen vuotta. Siitä lähtien, kun Jui tahtoi tehdä enemmän omaa musiikkiaan ja siitä lähtien, kun Teron sisäinen kaljamittari oli laskussa ja ikämittari nousussa.
Me nähdään asia niin, että sen takia Jui sävelsi paljon, koska Rame ajatteli sen pitävän Juin tyytyväisenä. Teron ei varmaan tarvinnut olla niin paljon toimistohommissa mukana ja no eihän Tero liiemmin ole koskaan säveltänyt...
Rame varmaan yritti pitää bändin koossa, antoi myönnytyksiä ja teki kompromisseja, joskin ne oli väliaikaisesti toimivia. Sitten Jui ja Tero vaan totesi, että ei kiitos enää. Minkäs Rame asialle tekee, kaksi alkuperäisjäsentä tahtoo lähteä eikä enää kompromissit kelpaa.
Tähän on osin vaikuttanut tosiaan se, miten paljon raskaammin Rame on tämän ottanut ja miten usein hän on kertonut olevansa vain avuton.
Entä Shun ja Giru? Luulemme, että optimistisesti ajatellen he jäivät tässä vähän ulkopuolelle. He ovat uusia jäseniä niin sanotusti ja kokivat ehkä olevansa hieman pihalla tilanteesta. Senpä takia tämä tauko on nähtävästi lähentänyt heitä todella paljon. Realistisesti kaksi vaihtoehtoa: joko Shun ja Giru olivat samaa mieltä, että siirrytään eteenpäin... Joskaan en huomannut heidän tahtovan eri asioita kuin Rame, musiikillisesti siis. Tai sitten he odottivat, mitä tapahtuu ja toimivat sen puitteissa (menkääkolmistaanbändiinjookojooko).
Joskin Giru sekä Shun ovat henganneet kumpikin paljon Ramen kanssa, joten... Tahdon uskoa, että Rame on heille mama-chan ja mentor, jota he eivät jättäisi yksin.

Mä luulen, että tämä tauko liittyi loppujen lopuksi yllättävän vähän Juin sairauteen (siihenkin varmasti), vaan siihen, että nyt tuli hetki, jolloin lyödään kortit pöytään ja katsotaan kuka häviää. Rame oli varmaan pidätellyt Juita ja Teroa sen pari vuotta, yrittänyt saada homman toimimaan taas. Ilmeisesti kumpikin joutui toteamaan, ettei Rame onnistunut tekemään, mitä pitäisi. Jui tahtoi liian erilaista asiaa, Tero tahtoi olla nuori ja tyhmä.
Rame joutui luovuttamaan, koska eipä oikein ollut vaihtoehtoja.

Jos jonkun mielestä on höpöä ajatella, että Rame olisi tarinan enkeli ja suurin uhri, niin mulle voi antaa näyttöä siitä, ettei näin ole. Ennen kuin Rame itse sanoo "Joo en oikeesti halunnu enää olla Vidollissa, tein vaan ihan samanlaisii biisei ja näyttelin haluavani takas, oikeesti haluun tehä trancee/räppiä", en usko muuta. Nimenomaan siitä syystä, että Rame ei näyttänyt kasvaneensa Vidollista ulos - kuten Tero ja Jui -, vaan pikemminkin halusi olla ehkä enemmän old school.

Toivon niin kovasti, että Shun ja Giru selittää tästä - ja että Rame kertoo edes olevansa hengissä! Ja toivon, että he voisivat kolmistaan keksiä jotain kivaa, vaikka se olisi vasta toukokuussa, kunhan jotain.
En näe tässä vaiheessa syytä, miksi mama-chanin kanssa mätsääviä sävellyksiä tekevät kitaristit tahtoisivat jotain muuta ilman Ramea.

Mulle tärkeintä on kuitenkin, samoin kuin Yuugille, että Rame tulee takaisin. Ilman kitaristejaan tai niiden kanssa. Olisi toki taivaallista, jos Shunppeli ja Girppa tulisivat kera Ramen. Tahtoisin pitää heistä vielä... Mutta en osaa pitää ihmisistä, joiden takia Rameen sattuu, vaikkei satuttaminen olisikaan suunniteltua.
Voin syödä osan Juille osoittamastani vihasta, koska Terokin tarvitsee oman osuutensa. Mä en oikein osaa uskoa Ramen varsin näkyvää epätoivoa "yhteiseksi päätökseksi". No 4/5 tosiaan on aika yhteinen, kuten aiemmin sanoin. Tai ehkei Shunia ja Girua lasketa... eli 2/3sta.
En osaa olla Teroa kohtaan kuin pettynyt. Ajattelin "kyllä Tero ainakin pitää yhtä Ramen kanssa, ne on olleet ystäviäkin niin kauan" ja paskanmarjat. Luulin aina, että Terolla ja Ramella on jotain tiettyä, mutta ehkä se hiipui...
Tämä kalabaliikki ei ollut Juin oma vika, sillä minkäs tyhmyydelleen voi, mutta jos hän olisi tosiaan ollut fiksu, olisi kannattanut ilmoittaa soolosta joko tauon alkupuolella (mikä olisi tosin kuulostanut tosi epäilyttävältä, kun Juin piti kuntoutua) tai sitten vasta tyyliin joskus maalis- huhtikuussa, kun lopettamistieto olisi jo otettu vastaan.
Miltä hitolta kuulostaa "niin, mä lähden soolouralle, levyy pukkaa huhtikuussa, ostakaa ja tukekaa, btw meidän bändi hajoaa so sad"
öö... wat
Lisäksi Jui puhui videolla aika paljon omasta tulevaisuudestaan ja soolostaan, mikä oli musta hieman loukkaavaa. Määrän ja ajan suhdanne lähinnä. Olisin toivonut ja olisi ollut fiksua puhua ensin Vidollista, koska se oli tärkeintä, vaikka itku olisikin tullut - Juilla oli isot arskat! Enkä sano, etteikö Jui olisi välittänyt Vidollista, mutta... Ei näemmä niin paljon kuin luulin ja se ei ollut jotain, mitä Jui halusi enää. Että joo, no nyt kun Juista tulee rikas ja kuuluisa, hän voi ostaa enemmän poimuttuneet aivot. Tai edes käyttää niitä, jotka on jo. Tuskin Jui tahallaan tahtoi vaikuttaa epäkunnioittavalta ja tuskin hän tahtoi ihmisten suuttuvan... Mutta no olipa vaan tyhmästi tehdyt pari juttua.

Lisää tietoja toiveikkaana ja hieman kauhulla odotellessa... Toivon niin, että Shun ja Giru ois fiksuja poikia. Ja toivon, ettei Rame tee mitään turhan tyhmää, ei sitä koskaan tiedä, milloin napsahtaa. Joskin luotan, että ainakin Kissu pitää Ramppelista huolta, kunnes elämä voittaa. Kun Rame nousee tästä ja ilmoittaa, ettei vois koskaan lakata tekemästä musiikkia, niin... Sit itken onnesta. Harmi vaan, että Ramen elämän tärkein asia tulee olemaan hyvin pitkään myös Ramen elämän kipein asia tän homman takia - ja se on niin väärin.

Btw, huhuja liikkuu, että Rame saattaisi palata Ayanon ja Hiden (ex-kitaristeja Vidollista, ellei kaikki tiedä) kanssa musaskeneen uudella bändillä. Mielluummin silti Shun ja Giru :< Tahtootahtootahtoo.
Juin ja Teron näen silti pettureina, vaikka elämä vaan menikin eteenpäin. Oon kuitenkin Rame-fani, joten lättyyn pistäisin kumpaakin, jos kadulla näkisin. En halua laittaa mun lempikitaristeja samalle listalle.

Ainoo, että Rame ansaitsis nyt paljon haleja ja hellyyttä - sekä rohkaisevaa puhuttelua, jonka voi toki toteuttaa Ameba-viestillä, mutta ei se ollut eilenkään sama asia. Mielluummin halisin oikeasti kuin kirjoittaisin mun kakka japanilla kannustavaa viestiä.
Toivottavasti Rame ilmoittaa pian olevansa hengissä, joskin onneton :'<
Ja muitakin selityksiä odotellessa...

---- edit ----
Giru päivitti blogiaan, mikä on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa, koska Giru ei kommentoinut koko draamaa mitenkään, vaan sen sijaan sekoilee, kun iPhone hämmentää häntä.
Samoin kuin Vidollin tauon alkaessa, Giru ei kommentoinut, eli ne unohti kertoa Girulle, joka ihmetteli vaan suunnatonta vapaa-aikaansa. Nytkin ne tais unohtaa mainita Girulle lopettamisesta...
Eli siis... Päivittäisipä joku, jolla on aivot jotain asiaan liittyvää lisätietoa
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Yuugi » Ke Tammi 19, 2011 6:39 pm

^ En avaudu tähän topicciin omista mielipiteistäni. Oon vielä liian sekasin ja liian... en tiiä. Mutta tämä on varma: Päätös lopettamisesta ei ollut Ramen. Ramella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Ramen yritys pitää yllä Vidollia jyrättiin muiden suunnitelmien tieltä, oli ne sitten pelkästään Juin ja Teron, tai koko loppubändin. Mutta Rame ei tähän suostunut, korkeintaan alistui, kun ei muuta voinut.

Mä mietin, miltä Ramesta tuntuu. Ei ehkä siksi, että oma bändi hajoaa, vaan siksi, että todennäköisesti Rame syyttää siitä itseään. Rame LUPASI, että Vidoll tulee takasin, ja nyt se joutuu kertomaan kaikille, että sen pitää pettää lupauksensa. Ramen mielessä pyörii todennäköisesti ajatuksia siitä, ettei hän itse ollut riittävä pitämään Vidollia yhdessä ja täyttämään fanien odotuksia. Ramesta tuntuu, että hän petti lupauksensa silkkaa kykenemättömyyttään, vaikka tosiasiassa tilanne olisikin se, ettei vaihtoehtoa vain ollut.

Rame parka, pelkään sen puolesta.

Ai niin, ja Amppu:

Above all I don't want to break up, and even now I can't really agree
- Shun, Vidoll, 22. tammikuuta, käännös: supercait @ livejournal

Näin yhteinen päätös se oli.

Kaikkien jäsenten lausuntojen edessä mä sanon samaa, mitä oon aina aikaisemminkin sanonu: Vidoll ei pärjää ilman Juita, eikä jäsenet suostu pitämään bändiä kasassa ilman Juita. Ehkä ne oiski kyenny ettimään uuden rumpalin, ja fanit ois hyväksyny sen, koska ei Tero oo missään johtoliigassa, mitä Vidollin faneihin tulee, mut Jui ois vieny automaattisesti puolet. Eli mä luulen, että päätös tuli oikeasti vain ja ainoastaan siksi, ettei Jui halunnut jatkaa. Ainakin, jos Shunia on uskominen.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Yuugi » To Helmi 10, 2011 9:23 pm

^ Hetken teki mieleni heittää kukkaruukulla tietokoneruutua, mutta taidanpa olla tekemättä niin, käyttäytyä aikuismaisesti ja kertoa, mikä kirjoitetussa viestissä häiritsi.

Okei, minusta on ihan hyväksyttävää, että ihmiset ovat Jui-faneja. En minä inhoa Jui-faneja sen enempää, kuin inhoan Teron, Girun, Shunin tai Ramenkaan faneja. Eniten minua ärsyttää se, ettei tästä maailmasta tunnu löytyvän juurikaan Vidoll-faneja. Valitettavasti suurin osa Jui-faneista nimenomaan syyllistyy tähän.

Näen jatkuvasti punaista, kun joku livejournalissa, Monochrome Heavenissä tai täällä lafissa nostaa esille, että voi harmi kun bändi hajosi, mutta onneksi sentään Jui jatkaa. Entä ne neljä muuta? Vaikka loppuvaiheessa Vidoll alkoikin olla lähinnä sitä, että Rame antoi periksi Juin poppiballadeille bändi ei kuitenkaan koskaan ollut mikään J and the Boys - Japanin suurin humppa-artisti ja hänen taustabändinsä. Minulle itse bändin fanina, tulee joka kerta kuullessani "No onneksi Jui jatkaa"-kommentin sellainen olo, ettei sen sanoja ole alun alkaenkaan ollut koskaan Vidollin fani, sillä häntä ei bändin hajoaminen ja loppujen neljän jäsenen tekemiset tunnu haittaavan lainkaan, kunhan vain Jui jatkaa.

Toivoisin itseään bändin faneiksi itseään kutsuvilta edes vähän uskollisuutta bändiä kohtaan, edes vähän surumielisyyttä siitä, että bändi hajoaa. Mutta tässä taas näkee, ketkä ovat bändin jäseniä, ja ketkä yksittäisen jäsenen.

Tulen varmaankin katumaan tämän viestin postaamista jossain vaiheessa, mutta olen vihainen ja ärsyyntynyt moniin Jui-faneihin, joilla tuntuu olevan oma mielipiteensä siitä, miten mielipide bändin hajoamista kohtaan tulee ilmaista, eikä se mielipide saa missään nimessä olla mitenkään Jui-vastainen.

Saatanan kuustoista, anteeksi.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja shunshun » Pe Helmi 11, 2011 2:02 am

SakUke kirjoitti: harmi kun ei ole enää kasassa.

Btw, virallisestihan bändi on vielä kasassa. Bändi hajoaa 7.5., vaikkakin kuolleelta se jo nyt tuntuu. Enivei, faktat kunnossa ja silleen.
Ai niin ja Yuugin purkaus ei muuten johtunut Yuugia ennen kommentoineesta henkilöstä ^___~ Tämä oli meidän koko maailmanlaajuisista Vidoll-keskustelusivustoista tiivistynyt vitutus. Osa ihmisistä on vielä hyvin herkkinä, joten tällaiset mielipiteenilmaisut annettakoon meille ja muille halukkaille anteeksi.
Pidetään huolta myös siitä, että vaikka osa viesteistä provosoi ja on kärkeviä, ei oteta itseemme, kukaan ei itke tai suutu eikä flameteta. Vastaranttaus tietenkin perustellusti ja halutessaan kylmästi sekä mm. sarkastisestikin sallittua :D

Mua hatuttaa toi ihan sama asia kuin Yuugiakin (ylläri, koskas me ei oltais samaa mieltä). Siis Jui-fanius on ihan samaa kamaa kuin mun Rame-fanius, mutta en kanssa käsitä, miten "Onneks Juilla on soolo" voi lohduttaa Vidollin hajoamisessa. Siis... Ei siinä ole mitään, mikä korvaa Vidollin, koska Vidoll ei muodostu tietenkään vain Juista, joten se ei vaan lohduta Vidoll-asiassa. Se lohduttaa Jui-faneja, koska on kiva, ettei Jui lähde musabisneksestä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Vidollin kanssa. Tuo lause tässä lopettamisyhteydessä ilmaistuna on niin absurdia... Tai siis mua lohduttaa Vidollin hajoamisessa vain se, jos ne tekee comebackin. Kun sanoo vain "No onneks Jui sooloilee", siitä tulee olo, että "On tää surullista ja tykkään kyl kaikista, mut Juin soolo<3"... Siihen se jääkin, hädin tuskin kukaan on edes kysellyt missään foorumeille/yhteisöissä vaevah, että mitä ne muut tekee ja tietääkö kukaan. Vaikkei sitä tarkottaiskaan, niin se kuulostaa siltä, että ihan sama kunhan on Jui.
Siis saa noin sanoa, vika ei oo siinä. Mutta musta on vissi ero olla Vidoll-fani ja Jui-fani tai ihan kenen tahansa jäsenen fani, ilman, että fanittaa myös bändiä kokonaisuutena. Jos rakastaa kokonaisuutta, yksilö ei pysty paikkaamaan sitä aukkoa. Jos rakastaa yksilöä eikä niinkään kokonaisuutta, niin sen voisi esim. myöntää.
Eikä näistä faneista ajateltaisi niin ikävästi, jos ilmenisi, että fanittaa vain yhtä henkilöä, silloin voi todeta "aa, okei, se fanittikin vaan tota eikä koko bändi ollutkaan sille niin absoluuttinen", siinä ei ole mitään vikaa. Sen myöntäminen ilmeisesti sen sijaan on :-----D

Okei, mäkin puhun eniten Ramesta, kun puhun hajoamisesta, koska ajattelen eniten Ramea, mutta ei mua lohduttaisi Vidollin kannalta se, että Rame olisi uudessa bändissä. Se lohduttais siltä kannalta, että en menetä Ramea kokonaan, mut - kuten Yuugi sanoi - Vidoll on kuin henkilö. Sen poismeno on kuin rakastajan tai sisaruksen kuolema.
Mut en koskaan olis niin tahditon, et sanoisin "So sad, mut onneks Ramen uus bändi korvaa kaiken", koska se loukkaa niitä, jotka fanittaa enemmän jotain toista. Puhun Ramesta eniten, koska miellän asioita eniten Ramen kautta - ja no sen verran olen vuosien varrella huomannut, ettei kukaan ole sanonut Vidollin olevan elämänsä tärkein asia, paitsi Rame. Myös Shun puhui Vidollista äärimmäisen kauniisti, lähes Ramen tasoisesti sanoessaan, ettei tahdo koskaan kuulua muuhun bändiin kuin Vidolliin ja että hän on Vidollin suuri fani.

Lisäksi sappi kiehuu sen takia, että kaikilla ihmisillä on joku hirveä ongelma kuulla oman idolinsa kritisointia. On niin kauheen epäkypsää bashia (eikä oikeesti ees bashia) rokkareita, jotka ei oo tehneet kirpun kipeää mukamas. Jokaisella on mielipiteensä, miksi jonkun negatiivinen mielipide pitäisi jättää sanomatta. Siis käyttäytyä pitää, ei saa sanoa Juita runkkariks tai Teroa hikiseksi hevosiinsekaantujaksi, semmonen on väärin. Musta on kuitenkin asiallista ilmaista, että ei arvosta Juita sen vuoksi, miten hän asiat esitti. Tai ettei osaa kunnioittaa Juita tai Teroa kumpaakaan, koska molemmat valehtelivat jopa omille bändikavereilleenkin silmät, suut, korvat ja kaikki muutkin aukot täyteen. En osaa arvostaa ihmistä, joka väittää lopettamisen olevan yhteinen päätös, jos kitaristi sanoo, ettei hän todellakaan halunnut hajota. Se, että itse haluaa lopettaa, on täysin ok, koska that's life, mutta mua kyrpii tommonen vastuunpakoilu. Aikuiset ihmiset... Jui ja Tero olisivat voineet ottaa selkärankansa mukaan, kun tätä asiaa puitiin.
Muuten noissa miehissä ei ole vikaa (no okei, Teron nykyinen alkoholisoituminen riistäytyy vähän käsistä), mutten osaa antaa edes artisteille anteeksi valehtelua ja huijaamista. Se ei kaunista ketään, ei edes heitä.
Joillekin ilmeisesti on vaikea kuulla tuollaisia asioita, mutta onko sitten pakko lukea. Hittoako tunkea nenäänsä joka paikkaan, jos tietää lähes valmiiksi, mitä sisältöä on luvassa.
Sitten voi mennä vaikka Livejournaliin, koska se natsimesta on Jui-myönteisyyden keskitysleirikirkko. Jos postaat sinne muita kuin neutraaleja ja myönteisiä kommentteja, kaikki viestisi poistetaan ja ennen pitkää sinut bannitaan. Nimimerkillä kommentit poistettu ja Yuugi bannattu. Musta on naurettavaa ja todella epäkypsää, ellei pysty kuulemaan kritiikkiä idolistaan, koska sellaiset ihmiset ottaa itteensä niistä, vaikka sen ei niin kuulu mennäkään. Siis mikä ihmeen sananvapaus?

Sekin vielä, että ihmisillä tuntuu olevan taas tämä "minäminäminä"-kausi menossa. Jos itse ei halua kritisoida ja hyväksyy hiljaisesti kohtalon, niin hyvä - siinähän teet ja meet. Mutta efdsckdjszaxz en tajua, miten joku on saanut päähänsä, että muiden pitäisi reagoida samalla tavalla tai edes itselleen mieluisalla tavalla. Ei mua haittaa jos joku on ihan hiljaa ja ei kritisoi ketään, antaa mennä vaan. Siinä vaiheessa, kun aletaan nillittämään toisen reaktiotavasta, josta nyt ei vaan tykkää itse, se on naurettavaa. Mikä logiikka tälläsessa "No siis oon mäkin surullinen, mutten sentään hauku ketään. Antakaa niitten tehdä, mitä ne tahtoo vinkuvinku."
Miten jonkun vatipään reaktio on muka parempi kuin tämän tekstin kirjoittaneen vatipään reaktio? Vastauksia saa kertoa ;>
Joku on iloinen, että Vidoll hajoaa, toinen ei välitä, kolmas nostaa metelin, neljäs hyväksyy asian vaikka sureekin. Kuka näistä tekee oikein, se jolla on vastaus tähän on ristittävä uudeksi Jeesukseksi ja perustettava uskonto tällaisen mahtitietäjän mukaan.
Jos riittää ymmärrys siihen, että bändipojat saa tehdä niin kuin tuntuu hyvältä, miksi pitää alkaa nirputtamaan toisten fanien tunteista (kiehuvistakin ehkä). Kaikki käsittelee asiaa eri tavalla, yksi tapa ei vaan voi olla ainoa oikea. Pppphhhhailll.

Myös se, että ihmiset kuvittelevat tietävänsä asioista niin hitosti, vaikkeivät oikeasti tiedäkään, on pohjattoman tyhmää. Siis... Miksi väittää asioita, jotka perustuvat omille luuloille, eivätkä akuuteille faktoille (faktathan voivat muuttua). Siis tässä hajoamisdraamassa oli paljon muuttuvaa infoa, mutta osaa ei kiinnostanut ottaa siitä selvää, joten sitten sitä on tullut väitettyä ties ja mitä ties missä. Sitten jos joku tulee oikaisemaan ja kertomaan faktapäivityksiä (esim. artistien blogipäivityksiä), niin näille tietämättömille on joku massiivinen ongelma absorboida uutta informaatiota, joten he vain kitisevät ja sanovat jotain tyyliin "no ihan miten sä sanot" - vaikkei koko asialla olekaan tekemistä tiedonjakajien mielipiteen kanssa. Siitä seuraa niitä vihaisia dissausblogimerkintöjä, jotka ovat kaksinaismoralistisia ja pitkälti epäkypsempiä kuin minun antamani kritiikki artistien käytöstä kohtaan.
En vaan tajua, miksi pitää päästä pätemään ja väittämään asioita, vaikkei olekaan tietoa pätemiseen. Se, että muodostaa jonkun oman hienon oletuksen tai yleistyksen, niin paskanmarjat sanon minä. Se ei ole sen oikeampaa kuin mun kirjoittamat ficit.

Huuuuhhh~ jos nyt ärsyttäisi vähemmän. Mä en usko katuvani sanojani, joten oon tyytyväinen - tosin mä kävinkin suihkussa rauhoittumassa ensin. Joskin mua silti nyppii ihmisten pikkumaisuus... Oikeesti :'D ei mua haittais, jos joku tulis sanomaan Ramea rumaksi läskiksi, tms. Etenkään ei haittais, jos kritiikki kolahtais ihan oikeeseen kohtaan. Ymmärrän, että harmistutaan perustelemattomista haukuista, mutta jos on syy, niin sitten pitäisi vain niellä kiukkunsa ja muistaa, ettei artisti ole mikään oman itsensä jatke, jonka kritisoinnista voi ottaa itteensä. Kuten sanoin, se jos jokin on epäkypsää.

Miks mun yritykset lyhyeen ranttiin venyy aina...
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Yuugi » Pe Helmi 11, 2011 5:08 am

^ Shunshun, I love you man.

Osaat aina sanoa jotenkin niin hienosti ja järkevästi sen, minkä minä oksennan pihalle raivosta sokeana. Eilen tosiaan veri kiehui ja ärräpäitä lenteli suuntaan jos toiseenkin, saatoin jopa suutuspäissäni keksiä pari uutta nimitystä ihmisille, jotka tahtovat minun suhtautuvan flegmaattisesti siihen, että elämäni rakkain asia menee pois. Koita, homo, itse olla itkemättä, jos kissas kuolee! Sry.

On vaan oikeasti tosi raskasta ja vaikeeta, kun itse koet bändin oikeasti elämää suurempana asiana (mikä ei varmaan ole normaalia, eikä länsimaisessa kulttuurissa mitenkään suotavaa, mut paskan väliä, koska en minäkään aina, valitettavasti, kykene kontrolloimaan tunteitani), ja sitten joku pienisieluinen tulee sanomaan, ettet saisi tuntea niin, ja että sinun pitäisi istua omassa huoneessasi omalla tuolillasi, pitää suu kiinni ja nyökytellä hyväksyvästi. Myönnän itse reagoineeni aika voimakkaasti alunperin, kun syytin Juita koko tapahtumasta. Ilmaisin sen myös hiukan aiheettomasti, mutta ainakin olen valmis myöntämään virheeni. En silti koe, että minun pitäisi kohauttaa olkiani ja todeta: "No, ei voi mitään. Tää on sitä mitä ne haluaa." KOSKA PLAINLY TÄMÄ EI OLLUT SITÄ MITÄ KAIKKI HALUSIVAT. Oikeasti tämä oli sitä, mitä pari jäsentä halusi, koska atm Rame kuvittelee voivansa tuoda Vidollin takaisin, Shun totesi, ettei halua esiintyä enää ikinä missään muussa bändissä kuin Vidollissa, ja Giru... Giru ei ole virallista kantaansa kertonut, mutta perustuen siihen, miten hyvissä väleissä se on yhä Ramen kanssa (söivät eilen yhdessä paistettua riisiä), Girulla on tapahtumista samat fiilikset kuin kahdella edellä mainitulla, eli no no big time.

Ja sitten tosiaan nämä henkilöt, joilla eivät faktat ole kondiksessa. Minäkin tein erehdyksiä. Kuten sanoin, syytin Juita, vaikka tämä ei ole, ainakaan kokonaan, Juin vika. Minä myönnän virheeni ja pyydän anteeksi. Mutta annas olla, jos menen korjaamaan jonkun toisen fanin käsityksiä tapahtuneesta, ja kerron ystävällisesti, että anteeksi, asia ei nyt mennyt ihan noin, ainakaan Shunin mukaan, minulle vastataan nihkeästi: "Ihan miten vaan", "Ihan miten sä haluut", "No tehään niinku sä sanot, turha tästä on lähteä kiistelemään", ihan kuin kyseessä olisi minun mielipiteeni, eikä faktat. Oikeasti, miksi minä vaivautuisin kertomaan uusia tuulia ihmisille, jotka eivät niistä itse viitsi ottaa selvää, jos reaktio on tämä? Minuun suhtaudutaan, kuin olisin joku itseään elitistiksi kuvitteleva. En itseasiassa uskonut olevani elitisti, ennen kuin sain tällaista kohtelua. Ennen ajattelin olevani vain fani, joka obsessoituneesti etsii kaiken mahdollisen tiedon ja haluaa jakaa sen muille, jotta faktat pysyvät kondiksessa ja kaikki pysyvät samalla kartalla. Ja sitten vielä vaivaudun miettimään, miksiköhän en tule toimeen suurimman osan suomalaisten Vidoll-fanien kanssa.

Okei viesti jää nyt vähän roikkumaan, mutta pitää mennä kuivaamaan hiukset ja valmistautumaan äidinkielen tekstitaidon YO:hon. Sry, guys.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Avalyn » Pe Helmi 11, 2011 1:10 pm

En ole aivan varma, että minun kannattaa tulla pistämään lusikkaani tähän soppaan, mutta teen sen nyt kuitenkin epäilyksistäni huolimatta, koska ajattelen, että näkökantani voisi rikastuttaa tätä keskustelua. Älkää heitelkö kivillä, kiitos, koska tarkoitukseni ei ole provosoida ketään.

Ensiksikin haluaisin kertoa oman näkökulmani siihen, kun ihmiset sanovat, että onneksi Jui sentään jatkaa. Olen nähnyt samantapaisia kommentteja monen muunkin bändin hajoamisen yhteydessä, enkä itse ole koskaan tätä ennen edes tajunnut ajatella niitä loukkaavina. Tietenkään yksi bändin jäsen ei ole sama asia kuin koko bändi, mutta kun verrataan tilannetta, jossa menetät kaikki bändin jäsenet lopullisesti, ja tilannetta, jossa ainakin yksi jäsen jatkaa varmasti, niin kyllä minustakin jälkimmäinen tilanne on hiukan positiivisempi. On ehkä vähän tahditonta sanoa bändin hajoamisen yhteydessä olevansa iloinen, että sentään joku jatkaa, mutta ei se välttämättä kerro siitä, ettei kyseinen ihminen olisi kuin yhden jäsenen fani. Ja Juin tapauksessa osa kommenteista saattoi johtua myös siitä, että on ollut epävarmaa, pystyykö Jui tulevaisuudessa laulamaan lainkaan, ja kun nyt saatiin tietää, että pystyy, niin ihmiset iloitsivat ylipäätään Juin toipuneesta äänestä eivätkä niinkään hänen sooloprojektistaan. En usko, että kovinkaan moni Vidollin fani kuitenkaan kuuntelee Juita mieluummin soolouralla kuin Vidollissa. Ainakaan minä en niin tee, sillä minulle Jui tulee olemaan tästä lähtienkin ensisijaisesti Vidollin vokalisti. Koen kuitenkin, että tämä on edes hieman parempi vaihtoehto kuin se, että Jui olisi joutunut äänensä kunnon takia vetäytymään kokonaan musiikkibisneksestä.

Minä tulen seuraamaan Juin soolouraa ainakin jonkin aikaa tarkoin silmin. Jos hänen tekemänsä musiikki on hyvää, niin faniuteni jatkuu. Jos ei ole, niin sitten faniuteni todennäköisesti hiipuu. En koe Vidollin ja Juin fanittamisen välillä olevan yhteensovittamatonta ristiriitaa. Totta kai ajatus siitä, että sooloura oli yhtenä syynä Vidollin lopettamiseen, häiritsee tietyllä tasolla, mutta haluan uskoa, että sooloura on sitä, mitä Jui todella haluaa elämältään. Jos niin on, niin kuka minä muka olen tuomitsemaan hänen päätöksensä, varsinkaan, kun en tiedä, mitä kaikkea taustalla on? Kun vaihtoehdot ovat, että tuen Juita hänen soolourallaan tai luovun Juista kokonaan, niin kallistun kyllä ensimmäisen vaihtoehdon puoleen. Vaikka sooloura on laiha lohtu, niin on se kuitenkin jonkinlainen lohtu. (Ja sivumennen sanoen en usko, että vaikka kaikki Vidoll-fanit boikotoisivat Juin soolouraa, se toisi Vidollin takaisin. Ei tämä asia varmasti ihan niin yksinkertainen ole, sillä Vidollin kulisseissa on selvästi tapahtunut vaikka mitä muutakin, joka on vaikuttanut hajoamiseen. Esimerkkinä mainittakoon, että myös Tero halusi lähteä bändistä, joten vaikka Jui palaisikin anellen Ramen helmoihin soolouran flopattua, niin Tero ei välttämättä haluaisi tulla takaisin.)

Haluaisin myös ottaa hieman kantaa Juin kritisointiin, sillä minusta se on paikoitellen mennyt pahasti yli. En ole kuullut kovinkaan monen bändin hajoamisen herättäneen näin aggressiivisia tunteenpurkauksia yhtä jäsentä kohtaan. Kun tieto hajoamisesta levisi julkisuuteen, saatoin laittaa ihmisten rajut reaktiot alkushokin piikkiin, ja vaikkei se tehnyt noista reaktioista kovinkaan paljon mieluisampia, niin ainakin saatoin uskoa, että bashaus menee ohi. Ongelma on se, ettei se ole mennyt. Juin ensimmäisen PV:n toissapäiväinen vastaanotto oli melkein yhtä ruma kuin hajoamisuutisen, mikä tuntuu älyttömän pahalta. Totta kai vika voi olla minussa, kun otan itseeni Juihin kohdistuvat haukut, mutta luulen, että jokainen fani toimii oman idolinsa suhteen samoin. Idoli ei ehkä saisi olla fanin jatke, mutta tosiasia on, että kun kuulee omaa idoliaan kritisoitavan, niin ei se kivalta tunnu. Se, joka voi väittää kykenevänsä ottamaan vastaan lempiartistiinsa kohdistuvan kritiikin ilman sen kummempaa tunnereaktiota, voi nostaa kätensä pystyyn nyt. En jaksa uskoa, että käsiä nousisi kovin montaa.

Lisäksi kritisointi ja suoranainen bashaus ovat kaksi eri asiaa. Olen nähnyt viime aikoina Vidolliin liittyvissä keskusteluissa molempia. Kritiikin kohdalla olen valmis nielemään mielipahani ja toteamaan, että kaikki eivät voi ajatella minun tavallani, vaikka niin tietysti haluaisin. Jos joku kirjoittaa, että hänen mielestään Juin soolouran ensimmäinen biisi on musiikillisesti toisteinen, niin mielestäni hänellä on täysi oikeus sanoa niin. Tuo on asiallinen mielipide ja siten aivan yhtä hyvä kuin oma, myönteisempi mielipiteeni kyseisestä kappaleesta. Valitettavasti kaikki eivät ole ilmaisseet mielipiteitään näin siivosti. Mielestäni ei todellakaan ole asiallista todeta, että "Jui is a stupid slut that fucked shit up", "he's a fake, plastic money hungry whore and I hope he gets botched surgery", "Jui is a fucking egoist", "Jui, you are an asshole" tai että Juilla on pieni penis. En valitettavasti keksinyt yhtään noista toteamuksista päästäni, vaan luin ne toissailtana netistä. Voitte varmaan arvata, tuliko kamalan hyvä fiilis.

Ymmärrän, että ihmiset ovat äärimmäisen pettyneitä Vidollin hajoamisen takia, mutta jokaisen kannattaisi kyllä silti kahteen kertaa miettiä, haluaisiko lukea vastaavaa omasta idolistaan. Sitä paitsi ei tuollainen asiaton avautuminen edes auta tilannetta millään tavalla, vaan päinvastoin pilaa vielä muutaman muunkin ihmisen päivän. Vaikka Juita kuinka haukuttaisiin nettipalstoilla tai saataisiin jok'ikinen Jui-fani itkun partaalle, niin ei se toisi Vidollia takaisin. Pikemminkin jatkuva riitely on aiheuttanut sen, että fanikanta on jakaantumassa kahtia, mikä on minusta äärimmäisen surullista. En todellakaan usko, että Vidollin jäsenet haluaisivat niin käyvän. Ei tällä kaikella haukkumisella ja kinastelulla saada aikaa mitään muuta kuin se, että kaikille jää paha maku suuhun Vidollista sen sijaan, että muistettaisiin Vidoll sellaisena, kuin se parhaimmillaan oli ja millaisena siihen rakastuimme.

Minusta parasta olisi, jos lakattaisiin vihdoin metsästämästä syyllistä Vidollin hajoamiseen, koska se ei oikeasti paranne tilannetta, ja hyväksyttäisiin, että asiat nyt vain menivät näin. Olisi jo korkea aika yrittää siirtyä asian käsittelyssä viha-vaiheesta suremiseen ja sitten jonain päivänä toipumiseen, kukin kykyjensä mukaan. Henkilökohtaisesti näen vihan tunteena, joka on toki ymmärrettävä ja inhimillinen mutta pidemmän päälle tuhoisa ja kuluttava. En jaksa uskoa, että vihasta kiinni pitäminen tekisi kenenkään elämästä merkittävästi parempaa. Toivoisinkin, että ihmiset rupeaisivat miettimään hiukan paremmin kanssafanien tunteita, ennen kuin menevät avautumaan tunteistaan. Jos ei oikeasti ole mitään hyvää sanottavaa, niin ehkä sitä suuta ei kannata avata vaan odottaa, että pahin pettymys menee ohi. Tämä on ehkä itsekäs toive, mutta voin rehellisesti sanoa, että viime aikoina ei ole ollut kovin nautinnollista olla Juista pitävä Vidoll-fani.

Pahoittelen, jos olin kamalan epäselvä. Ja tosiaan, tarkoitukseni ei ollut ärsyttää ketään vaan pelkästään kertoa oma kantani asiaan, joten älkää mielellään heitelkö minua kivillä, kukkaruukuilla, tikoilla tai millään muullakaan.

Avalyn
Vuoden trouble

ViestiKirjoittaja shunshun » Pe Helmi 11, 2011 1:57 pm

Loppujen lopuksi me ollaan Yuugin kanssa yllättävän paljon samalla linjalla kuin Avalyn ja niinhän me ilmaistiinkin. Siis mustakaan haukkuminen nimenomaan henkilökohtaisella tasolla ei ole okei - tai ainakin niiden kirjoittelu foorumeille tms. Se on asiatonta.

Minä kuitenkin nostan käteni pystyyn siinä suhteessa, että mun puolesta saa kritisoida vaikka maailman tappiin asti, kunhan se on perusteltua. Jos se on aiheetonta ja vain typerää haukkumista, en innostu, mutta jos henkilö - kuten vaikka minä ja Yuugi - kertovat syyn kritiikilleen, niin se on okei. Silloin pitäisi vaan kasvaa henkisesti ja muistaa, ettei itse omista artistia. Ymmärrän kuitenkin Avalynia siinä asiassa, että äärimmäiset Jui-haukut eivät ole kivoja - etenkään kun niitä ei perustella. Henk.koht. pystyn vähän naureskelemaan, koska en ota niitä niin tosissani, mutten itse kirjoittaisi samankaltaista kommenttia.

Tosin se, kun monet sanovat - myös edellinen -, ettei viha ja boikotointi auta mitään, on aivan totta. Mutta kävikö mielessä, että ne jotka ovat vihaisia, boikotoivat Juita tms. eivät yritä vaikuttaa mihinkään.
Minä olen pettynyt ja kriittinen, koska minusta tuntuu siltä, boikotoin Juin sooloa, koska olen hyvin pettynyt häneen, enkä tahdo siitä syystä kuunnella. Tunteita ei pitäisi täysin tukahduttaa, joten musta myös se, että Avalyn sanoi, että ikävät asiat voisi jättää sanomatta, on hieman tekopyhää. Tai siis en tajua, miksi sitten saa kirjoittaa kaikkea hyvää ja neutraalia, muttei negatiivista. Tässä on ongelmana se, että kaikki ajattelevat oman itsensä kautta ja sitten mietitään, että mikä reaktiotapa ei ole hyvä ja miksei se omasta mielestä ole hyvä. Kukaan ei voi täysin ymmärtää toista, siksi on hupsua edes yrittää rationalisoida sitä. Kyllä minä sen tiedän, ettei asenteeni muuta mitään, mutta enpä minä ole yrittänytkään. Tämä on tapa, jolla minä käsittelen asiaa ja kukaan ei saisi tulla sanomaan, että minun pitäisi pitää suuni supussa. Se vähättelee minua fanina, aivan kuin olisin vähempiarvoinen eikä minun pitäisi antaa omien tunteideni tulla ilmi. Ja jos asia on yksi elämän tärkeimmistä, niin on raakaa pyytää tukahduttamaan tunteitaan vain yleisen kohteliaisuuden vuoksi.

Avalyn kirjoitti:Olisi jo korkea aika yrittää siirtyä asian käsittelyssä viha-vaiheesta suremiseen ja sitten jonain päivänä toipumiseen,

Tahdoin quoteta tämän, koska musta toi kuulostaa pahalta. Ajattelin vaan "miten niin JO?", siis tää juttuhan on vielä aivan kesken, syyt ja seuraukset auki, koko homma levällään. Ei näin keskeneräinen asia voi painua kasaan, koska aukkoja on liikaa. Lisäksi toi kuulostaa kamalan paljon ns. lopulliselta hyväksynnältä, mutta ei. Ei, ei sen aika ole vielä. Mulle tää on pikemminkin odotusaikaa, koska luotan Rameen. Rame sanoi, että he palaavat varmasti vielä. Shunkaan ei tahdo olla kuin Vidollissa. En näe tätä loppuna, vaan odotan uutta tietoa. Toipumisyritykset eivät ala vielä, koska en näe tätä loppuna. Loppu on silloin, kun Rame sanoo niin.
Yleisesti toipumisesta... Joillain se toipuminen kestää vuosia, joten musta on väärin sanoa, milloin on aika siirtyä vaiheesta toiseen. Kukaan ei pysty määräämään toisen tunne-elämää. Olen tässä asiassa aika hyökkäävä, koska tiedän itse olevani todella hidas toipuja. Kagerou hajosi tammikuussa 2007, en ole vieläkään sinut sen asian kanssa - ja kaikki viimeisetkin toivon rippeet vietiin, kun ex-bändin vokalisti otti ja kuoli 2010. Siinä vähän lisää toivuttavaa.
Kagerou on mulle samalla tasolla kuin Vidoll, joten aika tulee olemaan pitkä - kunhan Rame jonain päivänä ilmoittaa Vidollin olevan kuollut ja kuopattu. En halua kuulla, mitä minun pitäisi tuntea ja miten - ei kellään ole lupaa sanoa sellaisia asioita.

Ja btw, mua ei liiemmin huoleta Teron tapaus. Tero sanoi, että hän haluaa olla vain pikkubändeissä ja sellaisena Vidoll tämän jälkeen pysyisikin, jos ja kun palaavat. (En usko, että Rame lupailisi, jos se ei olisi todennäköistä.) Ellei Teroa kiinnosta enää sama porukka niin... No... On maailmassa muitakin taitavia rumpaleita. Ja Shun asetti ehdoksi vain Juin. Sama kokoonpano olisi unelma, mutta joistain asioista voi olla pakko luopua - mutta se ei voi olla laulaja. Kitaristeista ja basistista ei edes tarvitse luopua, koska he haluavat olla Vidollissa.

Ai niin, Avalyn, miksi sä aina pelkäät, että täällä viskotaan henkisiä virtuaalikiviä? Tämä keskustelu on ja saa mun puolestani pysyä täysin aisoissa. Mielipiteet voivat olla ristiriidassa keskenään ja kumotaan toisia kuin asiallisessa väittelyssä konsanaan. Lakkaa, jooko, huolehtimasta. Kyllä me osataan käyttäytyä, vaikka vastaan sanotaankin... Sanoithan säkin mulle vähän vastaan, joten no big deal :D

Valitettavasti Vidoll-fanit jakautuivat jo aikoja sitten kahtia. Vanhan Vidollin faneihin ja uuden Vidollin faneihin. Osa vanhoista faneista hylkäsi bändin, kun musiikki muuttui. Itse jäin, vaikka vierastinkin aluksi Shunia ja Girua (opin kuitenkin rakastamaan heitä enemmän kuin edeltäjiään), ja niin teki moni muukin. Uudet fanit tuntevat tuoreemman ensin ja suurin osa heistä on myös Japanissa Jui-faneja... Totta kai tässä jakaudutaan.
Hajoaminen jakaa meitä niihin, jotka eivät tahdo luovuttaa ja niihin, jotka hiljaa hyväksyvät. Samalla jakaudutaan niihin, jotka eivät sulata kaikenlaista käytöstä artisteilta ja niihin, jotka antavat anteeksi.
Tällainen on väistämätöntä, koska vaikka musta kaikki saa ajatella niin kuin tahtoo, kovin moni näistä hiljaisista hyväksyjistä tahtoo opastaa aggressiivisempia kritisoijia ns. oikealle, omalle polulleen. Se on valitettavaa ja loppujen lopuksi jokainen "negatiivisia asioita ei tarvitsisi sanoa"-kehoitus ja Livejournalin natsimeininki pikemminkin nostattavat mun ärsyyntymystäni ja halua edes keskustella sellaisten ihmisten kanssa, koska miten voin avoimesti jutella, jos jotkut ottavat heti itseensä. Hankalaa.

Pakko myöntää, että kuten Yuugi, minäkään en koe tulevani muiden Vidoll-fanien kanssa kovin hyvin toimeen - tai lähinnä suomalaisten. En tiedä, miksi, mutta kemiat ei osu yksiin ja suurella osalla on niin erilainen ajatusmaailma ja heidän faniutensa tuntuu rakentuvan aivan eri pohjalle. Siis kukaan ei ole mua huonompi enkä minä ketään parempi, mutta en vain löydä sitä yhteyttä suomalaisten kanssa...
Onneksi on olemassa Yuugi<3

Btw musta tällainen mielipiteiden ja näkemysten vaihto on puhdistavaa ja raikastavaa. Kaikki saa esittää omat mielipiteensä ja ehkä oppia ymmärtämään toisiaan paremmin. Eikä tarvitse onneksi tapella, vaikka eri mieltä olisikin.
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

EdellinenSeuraava

Paluu Bändit # P - Z