RADWIMPS

Tänne bänditopicit P:stä Z:aan.

Re: RADWIMPS

ViestiKirjoittaja coldcuts » Ke Helmi 09, 2011 1:08 pm

Koska RADWIMPS on hypännyt muutamassa kuukaudessa nollasijalta mun Last.fm:n top viiteen, on varmaan aika tulla ulos kaapista!

Kuulin RADWIMPSiä ensimmäisen kerran joskus vuonna 2008. Silloinen tyttöystäväni soitti mulle GOOD no oton ja tuomitsin ensikuuntelulla kyseisen biisin ärsyttäväksi ja aivottomaksi renkutukseksi jonka lyriikat varsinkin ovat ihan suolesta. Jotenkin kappale kuitenkin alkoi salakavalasti luikahtaa välillä playlistilleni ja lopulta mp3-soittimeenkin (josta tyttöystäväni sen sitten löysi ja sain pitkään kuulla "HAH! Salaa tykkäsit kuitenkin!" -vittuilua : D). GOOD no oton lisäksi en kuitenkaan jaksanut vaivautua kuuntelemaan bändiä enempää, eihän se mielestäni edes ollut mikään hyvä. Unohdin RADWIMPSin melkein kahdeksi vuodeksi kunnes viime marraskuussa sattumalta törmäsin Youtubessa おしゃかしゃま (OSHAKASHAMA):n musiikkivideoon ja hämmästyksekseni ihastuin biisiin täysillä. Klikkailin auki myös ふたりごと 一生に一度のワープ (Futari goto isshou ni ichido no wappu):n ja オーダーメイド (Order Made):n videot ja noh, tässä kohtaa olin jo mennyttä naista. Hankin äkkiä käsiini Altocolony no Teirin ja lopulta lähes koko tuotannon.

niini kirjoitti:Lisäksi olen melko valmis tituleeraamaan Nodan parhaaksi lyriikankirjoittajaksi, jonka tiedän; se - mies - vaan - on - nero.

Voin niin allekirjoittaa tämän. En osaa paljoakaan japanin kieltä, mutta RADWIMPSin lyriikat kuulostaa kauneimmalta japanilta jota olen ikinä kuullut. Välillä olen jopa itkenyt Nodan tekstien käännöksiä lukiessa, vaikka yleensä lyriikat ei oo mulle niin oleellinen asia. Vaikka olen kuunnellut RADia tosi vähän aikaa, tästä bändistä on tullu mulle jotenkin...äh, en tiiä, hirveän henkilökohtainen. En ole soittanut RADia kenellekään muulle, tai edes puhunut bändistä kenellekään. En kestäis jos joku kyseenlaistaisi mun ihastukseni, tai haukkuisi kappaleet pystyyn. Hassua, normaalisti mua vaan naurattaa vaikka joku pilkkais kaikkia mun japsisuosikkeja. Lisäks tää on yksi niistä harvoista bändeistä joista en edes meinaa muistaa jäsenten ulkonäköä tai nimiä! (Normaalisti olen hysteerinen fanityttö joka kommentoi uuden musiikkivideon ilmestyessä ensimmäisenä basistin lihaksia ja laulajan hiuksia, eikä itse kappaletta. Ketä musiikki muka oikeesti kiinnostaa, häh? 8()

Uusimmista biiseistä DADA on ehdoton lempparini♥ Äitini on tosi riemuissaan kun "laulan mukana" eli kiljun YeahYeahYeahYeahYeah:ta 24/7. Lisäksi tykkään 携帯電話 (Keitai denwa):sta tosi paljon. Pidän kyllä 縷々(ruru):stakin, mutta niinkuin niini kirjoittikin, tää on vähän kuultu jo. Ekalla kuuntelulla oikeastaan luulin että 縷々(ruru) on joku vanha biisi jonka olen jo aiemmin kuullut :D.

Lempparibiisejä on aika mahdoton luetella, mutta yritetään. ふたりごと 一生に一度のワープ (Futari goto isshou ni ichido no wappu), ソクラティックラブ (Socratic Love), おしゃかしゃま(OSHAKASHAMA) オーダーメイド (Order Made), いいんですか? (iin desu ka?), 携帯電話 (Keitai denwa), 05410-(n), イーディーピー~飛んで火に入る夏の君~ (EDP~Tonde hi ni iru natsu no kimi~), セツナレンサ(Setsunaresa), 謎謎 (nazonazo) ja DADA. Videoista lempparini on 叫べ(sakebe).

En vieläkään meinaa tajuta miten paljon oikein tykkään RADWIMPSistä! Tää eroaa kuitenkin aika paljon mun muusta musiikkimausta. Jos joku olisi sillon 2008 väittänyt että joskus vielä RAD on yksi mun lempibändeistä, olisin varmaan nauranut paskaista naurua :---D. Tulipa tästä sisällötön "mä tykkään siitä ja siitä biisistä" -viesti 8< No, pääsinpähän avautumaan.

1 tykkää.
coldcuts
Fani

ViestiKirjoittaja tearless-rain » La Helmi 26, 2011 4:42 pm

Ah, RADWIMPS.
Tutustuin tähän bändiin jo muistaakseni puoli toista vuottakin sitten, mutta silloin popitin vain ''hekkushunia''. Muistan hyvin miten eräällä automatkallakin soitin biisin kuusi kertaa peräkkäin, mikä on minun kohdallani todella harvinaista! Nyt parin kuukauden sisällä olen kuitenkin tutustunut bändin tuotantoon laajemmin ja tajunnut, mitä olenkaan menettänyt kun en ollut aikasemmin alkanut kuuntelemaan ahkerammin!

Biisit ovat todellakin mahtavia, suurimmaksi osaksi siksi, että niissä on todella hyvät sanoitukset ja melodia, joka jää soimaan päähän (ainakin minulla). ;'D Pojat osaavat soittaa musiikkia, jota voi vain kuunnella, eikä siihen välttämättä tarvitse keskittyä sen enempää. Kuuntelenkin RAD:ia usein kun teen läksyjä tai kuulokkeilla kun olen menossa nukkumaan.
En sanoisi niinkään fanittavani bändiä samalla tavalla kuin MUCCua tai SIDoa, mutta silti ehdottamasti kuuntelen bändiä päivittäin. Voisin jopa sanoa, että he ovat bändi, jota kuuntelen kolmanneksi eniten. o_o; En muista todellakaan bändin jäsenten nimiä, vaikkakin tiedän jotakin bändin historiasta. Aion kyllä jonakin päivänä hankkia heistä enemmänkin tietoa, sillä he kiinnostavat minua. Ainakin ''Oshakashaman'' sanoitukset saivat minut kiinnostumaan heistä ihan ihmisinä, ei vain pelkästään bändinä. Ja suurena plussana musiikissa kulkee Nodan englanti, jota oikeasti voi ymmärtää!
En osaa japania niin hyvin, että osaisin heti biisin kuunneltuani sanoa mistä siinä kerrotaan, vaikkkakin olen lempibiiseihini käynyt käännöksen katsomassa. coldcutsia lainaten:

En osaa paljoakaan japanin kieltä, mutta RADWIMPSin lyriikat kuulostaa kauneimmalta japanilta jota olen ikinä kuullut.

Allekirjoitan tämän, kyllä kiitos! o/
''Oshakashaman'' sanoitukset kuullostavat todellakin sekopäiseltä, mutta ne ovat omalla tavallaan mielestäni todella kauniit. ''Kiseki'' on vain kaunis, ja se tuntuu kyllä paljon lyhyemmältä kuin kahdeksan minuuttiselta kappaleelta. o_o; ''hekkushun'' on upea; se vaihtelee suorastaan vihaisesta laulusta surulliseen. ''Futarigoto'' taas... se biisi on saanut minut jopa itkemään, mikä on käynyt minulle _todella_ harvojen biisien kanssa. Käänsin myös kappaleen suomeksi, vaikkakin enimmäkseen Perapera-kunin ja biisin enkkukäännöksen avulla. avuton yritys Löytyy tästä.

Lempibiisini? Hm, näitä on jonkin verran: kuten Futarigoto, Oshakashama, September-san, hekkushun, Hikikomororin, Nanchitte, Oreiro Sky, Shirimetsuretsu ja Kiseki. ... Apua, en edes ollut tajunnut miten paljon niitä olikaan! ;'D

Tätä bändiä suosittelen, oikeasti. Sekoa, kaunista, hauskaa, itkettävää, toisin sanoin: mahtavaa musiikkia. ♥
Kuva

「ずっとなんて強いこと言えない僕聞けない君。」

I've always been unabled to say strong words, that's why you never heard of them.

song: Nigatsu - SID
translation: rayaikawa @ LJ

1 tykkää.
tearless-rain
Teknikko

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Ke Touko 11, 2011 9:30 pm

Ää en tiedä enää miten näihin topiceihin tulisi kirjoittaa, mutta yritetään silti. :"""D

Elikkäs siis, RADWIMPS... Joskus menneenä talvena näin unta bändistä, kun olin tätä topicia käynyt lueskelemassa. XD Jokseenkin alitajuntani oli antanut käsityksen, että kyseessä on korealaisbändi, mutta siitä unesta lähtien mielessä pyöri ajatus, että josko sitä RADWIMPS:n musaa kokeilisi ihan piruuttaan ja katsoisi, millaisen vastaanoton se minulla saisi. Menin siis Youtubeen eräänä iltana ottamaan asiasta enemmän selvää ja klikkasin Oshakashaman soimaan.

Se olikin sitten menoa, sillä yksinkertaisesti rakastuin kyseiseen biisiin. Sen menoon, säveleen, sanoihin (kun äkkäsin jonkun kääntäneen sanat enkuksi), kaikkeen. Kerta kaikkisen loistavaa musiikkia siis, jota oli pakko kuunnella lisää - katselinkin täältä suositeltuja biisejä aluksi ja klikkailin sitä mukaa netin suosittelemia kappaleita. Niin siinä sitten kävikin, että löysin uuden bändin. Kiitos siis tästä topicista, jota ilman en olisi varmaan koskaan päässyt näin mahtavan bändin musiikin pariin. ;)

Olen siis aika tuore fani vielä, olen kuunnellut RADWIMPS:a vasta muutaman kuukauden verran (muistaakseni helmikuusta lähtien), mutta kyllä tämä musiikki on tullut selvästi jäädäkseen minun musamakuuni. Vähän väliä sitä huomaa, että päässä soi iin desu ka tai Order Made, johon olen myöskin rakastunut viime päivien aikana. Muitakin biisejä olen kuulostellut, mutten muista nimiä tarkalleen. hekkushunin ja me me shen nyt ainakin kuuntelin myös ja monta muutakin. :D Haaveissa olisi tilata Altocolony no Teiri ja tutustua sen kautta lisää bändin tuotantoon. Pitäkää peukkuja, että saan senkin levyn tilattua! ^^

Ja tosiaan, Nodan sanoitukset ovat todella hienoja ja oivaltavia. Oshakashamanissa ja Order Madessa varsinkin on todella kauniit sanat, joita jää ihan pohtimaan. Mistä Noda keksii näin hienoja sanoituksia? :D RADWIMPS tuo myös mieleen Puran, mutta yhtyeellä on kuitenkin selvä oma linjansa ja tyylinsä musiikkinsa suhteen. ^^ Olen rakastunut RADWIMPS:n menoon ja meininkiin sekä haikeisiin hetkiin.

Pakko tätä on kuunnella lisää. :D
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

1 tykkää.
shy-rebel
Vuoden double

Paluu Bändit # P - Z