Plastic Tree

Tänne bänditopicit P:stä Z:aan.

Plastic Tree

ViestiKirjoittaja Elindar » Su Elo 10, 2008 2:31 pm

Eli, Plastic Tree ~ プラスティック トゥリー

Kuva
Akira → Ryutarou → Buchi → Tadashi

laulu: Arimura Ryutarou
kitara: Nakayama Akira
basso: Hasegawa Tadashi
rummut: Satou Kenken

ex-jäsenet:
rumpali Shin, lähtenyt 1994
rumpali Takashi, lähtenyt 2001
rumpali Sasabuchi Hiroshi, lähtenyt 2009

@ JaME; "Vaikkakin ovat olleet kasassa jo 10 vuotta, on Plastic Tree hyvin aliarvostettu bändi.
Yhtye on perustettu 1994 ja nimetty Radioheadin kappaleen Fake Plastic Treesin mukaan.
Plastic Treen musiikki kuulosti aluksi new-wavelta, mutta vuosien saatossa soundi muuttui. Nykyään se on lähinnä kitararockia, johon vokalistin ääni lisää paljon omaa. "

Pura on todellakin ollut kasassa jo neljätoista vuotta, ja yhä he vain jaksavat painaa ja hemmotella meitä musallaan. Lukuisia albumeja julkaissut bändi tuo uusimman sinkkunsa, Replay/Dollyn myyntiin aivan pian. Edellinen sinkku, Alone again, Wonderful world, julkaistiin tämän vuoden huhtikuussa. Bändi on myös kiertänyt Euroopassa jo pariinkin otteeseen ja uusin kiertue on kaavailtu tämän vuoden syksylle.

Itse tutustuin Puraan ensi kertoja parisen vuotta sitten. Ja vielä enemmän tutustuin, kun sitten kuulin, että he tulevat Suomeen. Missasin ekan keikan ja siitä lähtien olen odottanut bändiä uudelleen Suomeen, vielä tähän asti turhaan. Eivät he taida tulla tänne tänäkään vuonna, vaikka Eurooppaan tulevatkin. ;__;

Puran musiikki on ihanankuuloista, pidän melodioista, lyriikat ovat upeita ja Taroun ääni jotain niin mahtavaa. Siihen minä taisin ihan alunperinkin tässä bändissä rakastua. Se herra on kyllä yksi niistä monista palvontani kohteista. Plastic Tree on kuitenkin ehkä sellaisia bändejä, joita ei voi kuunnella milloin vain, vaan pitää olla se tietty fiilis. Mutta aina sitä jotenkin vain onnistuu ihastumaan bändiin uudelleen, vaikkei olisikaan kuunnellut sitä pitkiinkään aikoihin.
Lempikappaleikseni voisin nimetä ainakin Kuuchuu burankon, Ghostin, Namae no nai hanan, Hellon ja Andro metamorphosen.

Mielipiteitä & keskustelua Purasta ~
七転八起。

Elindar
Roudari

Re: Plastic Tree

ViestiKirjoittaja minnako » To Elo 14, 2008 6:41 pm

Hmm, Plastic Tree. Ei siitä voi oikein muuta sanoa, kuin että se on rakkaus. Ryutaro. Tadashi. Akira. Buchi. Siin on mun Plastic Tree, enkä mä voi kuvitella siihen ketään muuta.

Eka biisi minkä kuulin, oli Baka ni Natta no ni. ....hyvin alkaa, eikö vain? Siitä se lähti, siitä se jatkui ja tässä ollaan. Pura on rakkaus, todellakin, aina.

Eniten pidän Purassa..... sen omaperäisyydestä. En oo monesti kuullu samanlaista musaa ku Puralla on, en oo monesti kuullu kenelläkään samanlaista ääntä ku Ryulla on. En oikeastaan kertaakaan. Se on niin ainutlaatuinen bändi, että sitä rakastaa, tai vihaa. Ainakin mun mielestä.

Pura on iso juttu mun elämässä. Just tilasin Makka na Iton ja sen-uuden-ihanan-sinkun (kiitos Elindar *www* <3), enkä voi oottaa, et ne on postissa. Hitto sentään, oon ihan helkatin onnellinen. Sitä uutta videookaan en oo viel kattonu, haluun itkee sille sitten myöhemmin.

........ mut spoilasin itteeni. Löysin jonkun kuvan, olin silleen et: "WTF tää on ____hiton hieno kuva, miksen oo nähny tätä." ja sit katoin kommenttia, se oli uusin kuva, uudesta PV:stä. sillon ketutti, mut nyt enemmänkin huolestuttaa, Ryu on laihtunut Alone againista ihan sairaasti.

Lempibiisejä on vaikea sanoa. Niitä on monia, niitä tulee koko ajan lisää.

Pura = elämä. Tulispa ne Suomeen. Ne lupas.
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Hopsu » Su Elo 17, 2008 9:20 am

Tämän bändin kuuntelu on tosiaan lisääntynyt mulla viimeaikoina aika paljon 8D Ryun ääni on jotain niin sanoin kuvaamatonta <3________<3 Ei siihen vaan voi sanoa mitään.... ;---;
Pandalle kiitokset kun se silloin joskus ärsytti mua Baka ni natta no ni -biisin kanssa ja pakotti mut kuunteleen sen ja sit se jäi mun päähän soimaan ;---; Sit kuuntelin niit lisää ja koukkuunnuin.... Näin mulla kävi 8)))))

Ja Pura todellakin sais tulla Suomeen ;___; vtu jos ne ei tuu!
monnis sanoo:
ikuinen basisti XDD surkea tulevaisuus

Hopsu
Bändäri

ViestiKirjoittaja minnako » To Elo 21, 2008 1:54 pm

Mä kuuntelin sen uuden biisin.

Mä kuuntelin sen. Mä sain sen. Oli aika outo olo kun aloin sitä kuunteleen, ku... ku... mä kiljuin ku aloitin sitä. Mulla ei ollu ootuksia siihen, mä vain... odotin sitä. Ei ennakkoluuloja.

Sit ku sain sen levyn (helkatin hienon sellasen) käteeni, aloin kiljuun kamalasti. Se juliste oli älyttömän ihana, mikä siin mukana tuli ja......... se kansi oli upee. Sit mä kuuntelin sen.

Ei mua itkettäny alus, mut ku Ryu tuli ruutuun (siis DVD:llä), mä itkin ihan helvetisti. Se on laihtunut ihan älyttömästi, se näyttää olevan huonossa kunnossa. No, ainakin se oli söpö ja ihana, jumalainen, mutta jos tää niiden musiikin tekeminen menee siihen, et ryu menee huonoon kuntoon niin parempi ois jos ne ei tekis musiikkia ollenkaan.

Mut no. Video oli ihana. Biisi oli ihana. Ryun ääni vain kehittyy ja kehittyy, se on loistava, ne pienet äänen voimakkuuden muutokset oli siel jotain upeaa. Ne bassot, ne kitarat, jotenkin niin puramaisia. Se marssirumpu ei oikein sopinut sinne taustalle, mutta ihan hyvä sekin oli - paskempikin ois voinu olla. Mä rakastuin tohon biisiin.

ps Ryun lenkkarit on rakkaus ♥
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja minnako » Ma Elo 25, 2008 6:41 am

TUPLAT.

asdasdasdasdasdasdasd kattokaa, jumankiuta sentään:

KLIK !

.................mut....................niin..........................

kuulostaa kivalta, tulis toi levy jo.
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja tiku » To Syys 04, 2008 9:04 am

Ehkä tulen minäkin avautumaan. Kuulin Purasta ennen Nosturin keikkaa. Kaveri pyysi mukaan, mutta en sitten päässyt. En jaksanut kauheasti tapellakaan, kun ainoa biisi jonka olin kuullut oli baka ni natta, eikä se sytyttänyt niin hirveästi. Jotenkin Pura sit jäi, enkä perehtynyt. Muistin vaan, että laulajan ääni kuulosti ärsyttävältä. Sit tulee Minnat. Eka Minnake kysyy onko mulla Haruseki Sentimental ("Kun tuommone ernu oot.") ja etsin sen sit sille kuunnellen itsekin - pidin, mutta jäi silti. No sitten, aloin tutustuu minnakoon. minnako selittää Purasta, tiesittekö? xD ♥ minnako linkitti aoi torin ja ehkä koukutuin.

Rakastan sittenkin Ryun ääntä :'D Plus esim Ghostin PV:llä Ryussa on jotain hirveän... en tiedä, koukuttavaa? Jotain sellaista et sitä jää helposti tuijottamaan.

Replay, Ghost, aoi tori, cage for rent, alone again ja Andro metamorphose. <--- lempikappaleet, loogisesti

Niin. Olen kuunnellut viime päivät Puraa paljon ja pitää sanoa, että on muuten hieno bändi.

tiku
Teknikko

ViestiKirjoittaja chok » Su Syys 14, 2008 11:10 am

Ilman puraa ja biisi Rocket en ehkä olisi tässä, kuka tietää. Se oli ensimmäinen japanilaisen bändin biisi, johon oikeasti tykästyin. Laulajan ääni kuulosti kivalta ja musiikki oli kivasti erilaista kuin se, mitä silloin muuten kuuntelin. Siitä on sellaset parisen vuotta, ja Nosturin keikka taisi olla siinä vähän jälkeen. Joo, muistan sen, kun luin jostain, että pura esiintyy piakkoin Suomessa, ja aattelin et kiva jee : ), mut en sitten tajunnut, että olisin voinut mennä ko keikalle 8D Nyt kyllä harmittaa, kun bändin kiertueet näyttävät skippailevan Suomea.

Muistan kans just joskus silloin pari vuotta sitten, kun kuuntelin puraa reilusti enemmän kuin nykyään, kun luin jotain foorumia ja törmäsin siellä puralle pyhitettyyn topiciin. Siellä suurin osa porukkaa sanoi, ettei ole koskaan kuullutkaan koko bändistä, ja se oli mulle pikkuinen järkytys. Siis täh, eivät tiedä puraa ??!? Joo, pura on ollut mulle aina lähinnä itsestäänselvyys ja on outoa, kun joku ei ole kuullut siitä. Ja se aliarvostus... outoo.

Tosiaan, nykyään puran kuuntelu on vähän jäänyt. Liian monet biisit on mulle sellasia, että niitä voi kuunnella vaan tiettyyn mielialaan ja esim Harusaki sentimentalia ei vain voi kuunnella kuin keväällä. Uusinta levyäkään en ole vielä kuunnellut kokonaan kun jo lisää pukkaa. Ja vaikka bändi kuuluu ehdottomasti lempibändeihini (jos sellaisia on :oo), en edelleenkään osaa jäsenten nimiä/tunnista niitä 8DD kyl sitä luulis tässä ajassa pikkuhiljaa oppivan. Okei, Ryutaro nyt on aina 'erottunut joukosta' tjtn, se tunnistuu. Ja Akira aina välillä.

Lempibiisit...... Rocket, Harusaki sentimental, Makka na ito ja Alone again ainakin. Ne nyt riippuu vähän siitä, millanen kausi sattuu olemaan päällä.

chok
Fani

ViestiKirjoittaja minnako » La Syys 20, 2008 2:36 pm

HUUU KESKIVIIKKONA !

noei, oli mulla asiaakin. tota öö.

OHP:lla on uusi yhteiskuva ! *w* Ne on aika helkatin kuumia, vituttaa vain kun profiilikuvina on vielä no Replayt. Uh, tykkään kamalasti noista meikeistä ja vaatteetkin on ihan okeit, muttamutta kuva on vaan liian pieni eikä sitä voi tallentaan koneelle muuta kuin printscreenillä, joka vituttaa suht kohtuupaljon.

ja niin. sitten piti kysyä tuosta jutusta. Onko kellään mitään hajua, että voiko Jellyfish Breediin liittyä Euroopasta? Se maksaa noin neljäkymppiä, mikä ei kyllä haittaa ollenkaan, muttei viitsis ihan turhan takia niitäkään rahoja sinne asti lähettää. Kellään mitään hajua?
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja minnako » Su Loka 12, 2008 10:58 am

JaME kirjoitti:Plastic Treen tämänvuotinen eurokiertue ei valitettavasti yltänyt Suomeen, mutta fanit voivat pian lohduttautua uuden DVD:n parissa. Jouluaattona ilmestyvästä DVD:stä ei ole vielä kerrottu paljoa, mutta Tower Records -kaupan saamien tietojen mukaan rajoitettuun painokseen tulee kuulumaan bonus-DVD ja T-paita.

hyrrhyrr *www* Olisiko parempaa joululahjaa voinut toivoa, vaikkakin tuo tulee sitten vähän jälkeenpäin, mutta ei voi mitään !

Toi T-paita jotenkin sykähdyttää, olisipa jo joulukuu *ww* ♥

ps. happy birthday, buchi-san ! oo loistava rumpali jatkossakin ! ♥

/////hyrrr, nyt kaikki kattoon official sitelta se DVD ! *w* awwwww, se on ___niin Pura.
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja sakuk » Su Tammi 18, 2009 9:25 am

Oon wnbplastikkufani.
Eli.
Joskus 2007 löysin tän netistä. Kuuntelin Baka ni natta no'n, mut siihen se sitte jäiki. En tiä miks.
Nyt, tänää, aloin kuuntelee kaikkia biisejä, tällähetkellä Ghost menos. Plastikku on hyvää vaihteluu tohon gazeen ja cafeen, mut Ryun ääni on ehk liian karhea, ku... Oon tottunu sellaseen tasaseen ääneen.
Yritän jokatapauksessa löytää näit biisejä. En anna periks, i promiz.
Mut siis ---- Plastikun pojat on söpöjä ja tää musiikki on hyvää. 8) Mut se vtuttaa että en muista noiden nimiä ! Ryun muistan ja siihen se sit jääki. Mut yritän nyt kuunnella ja tuun sitte ihQttaa et miten hyvää tää musiikki on. :---))
En kuuntele enää jiirokkia yms, joten älkää ihmetelkö jos minua ei täällä paljoo näy ~

sakuk
Teknikko

ViestiKirjoittaja minnako » Ma Helmi 23, 2009 3:51 pm

JaME kirjoitti:Plastic Treen rumpali Hiroshi Sasabuchi on tänään ilmoittanut jättävänsä bändin. Yhteistä taivalta ehti kertyä lähemmäs seitsemän vuotta, mutta nyt muusikko näkee parhaaksi jatkaa omilla teillään.

Nykyinen kokoonpano esiintyy yhdessä viimeisen kerran 19. maaliskuuta järjestettävässä faniklubikonsertissa.

EI VITTU. Vaikka tän kyllä arvas, sen blogimerkinnät on ollut jo pitkään mitä on, mutta...
Mun Plastic Tree ei oo ilman Buchia ja mun Plastic Tree sit -- katos. Vaikkei Buchi ja sen tissit ookkaan ollu mulle koskaan läheisin siitä bändistä.

I'll miss ya ♥

//ja sillä on kuulemma sit toinen bändi >: (((
Viimeksi muokannut minnako päivämäärä Ma Helmi 23, 2009 4:05 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Elindar » Ma Helmi 23, 2009 4:02 pm

.................. MITÄVIT--

ei jumalauta saatana EI. ;;_________________;; eieieieiEI MIKSI.

...
mä en nyt osaa muodostaa mitään järkeviä lauseita, oon vaan jotenkin niin järkyttynyt. EI.
buchi ei oo mullekaan ollut ikinä se mitenkään läheisin purasta, mutta niin kauan kun oon kuunnellut niitä ja ollut fani, se on ollut mukana, joten.... buchi kuuluu puraan, se ei oo todellakaan enää sama bändi ilman sitä.
七転八起。

Elindar
Roudari

ViestiKirjoittaja jiranran » Ma Helmi 23, 2009 4:09 pm

En sano tähän nyt muuta kuin, että heippa Buchi, ikävöin jo nyt. ._.,,
I've got my time to give away if you'll receive
*
[ "Fuufi-chan, lets escape together!" ]

jiranran
Fani

ViestiKirjoittaja Mikumi » Ti Helmi 24, 2009 8:21 pm

Toistelen muita mutta mitä muutakaan voin tehdä kun lukee JaMesta jotain sellaista, että Buchi häipyy!

Multakaan ei nyt paljo sanoja heru järkytyksen lomassa mutta.. Tää on kamalaa ;____; Plastic Tree on niin mahtava bändi, mahtava laulaja, mahtava kitaristi ja basisti. JA RUMPALI. Mää en nyt vaan voi käsittää tätä tilannetta.. (tunnen itseni idiootiksi) ei saatana.. .___.
Mut hyväksytään Buchin päätös, vaikka se kamalaa onkin.
"Red. Blue. Dreams. Lies. The colored sky. Coming home. The first train. Sunlight. The window."

Mikumi
Fani

ViestiKirjoittaja minnako » Ti Huhti 07, 2009 6:14 pm

Plastic Treelta uusi single 10.6. !

Klik!

( ja aa se mitä ne oli sanoneet uudesta keikastaan, " FC only tour titled: "Goodbye triangle, a square comes " = kukas onkaan uusi rumpali? aaa sit vaan odottamaan toukokuun keikkoja ! *w* )
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja minnako » Ke Touko 20, 2009 9:38 am

Tosiaan, Pura aloitti viimein virallisen bloginsa, jonka löydät täältä. LJ'stä löytyy myös käännös, jos jotakuta kiinnostaa :'))

Sitten - Buchi-uutisia ! Herra on siis liittynyt the studsiin "as a supporting member" OHP:nsa mukaan. Jostain kuulin, että hän menisi myös soolouralle, mutta en löydä asiasta enempää tietoa, eikä herra siitä itse (ainakaan englannin kielisellä) sivustollaan ole sanonut, että en mene sanomaan tähän asiaan mitään.

Buchi tosiaan on vielä 24.5. keikalla ( JA MIETIN ET MILLON SE UUS RUMPALI TULEE KOSKA SEN PITI TULLA FANCLUB-KEIKKOJEN AIKAAN JA NOI ALKAA OLLA VIIMISIÄ ) ja oli kyllä aikaisemmallakin keikalla kiertueen alkupuolella, että ei Buchi ainakaan musiikkiuraa tuu jättään ~
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja minnako » Ma Heinä 06, 2009 8:49 pm

Okei, triplapostaus, mutta päätin tulla tänne kertomaan Puran uudesta rumplalista Satou Kenkenistä, joka liittyi Puraan 3.7. (mahdollisesti aiemmin, mutta asiasta ilmoitettiin vasta kolmas päivä.)

Mut -- hienoa !

Asia jäi kyllä mua häiritsemään ihan kamalasti, sillä mitä Ryutaro eräässä haastattelussa hyvin varmasti ilmoitti, niillä ei ollut mitään kiirettä rumpalin etsimiseen ja ne ei olleet siitä vielä varmoja yhtään. No, aika nopeasti kuitenkin ja hyvä näin :') Ohp:llä ei ole mitään tietoja herrasta (eikä koko ihmisestä näy löytyvän mitään tietoa lukuunottamatta Pariisin Japan Expossa jaettuja kortteja (jossa oli myös pieni lupaus Europaankiertueesta!).

Lisätietoja odotellessa ; )
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja Amber » Su Heinä 19, 2009 8:34 pm

Lisää Pura-uutisia!

JaME Suomi kirjoitti:Uuden rumpalin saanut Plastic Tree julkaisee best-of-levyn 26.8. Albumilta voi kuulla yhtyeen tyylissä tapahtuneen muutoksen edellisten kokoelmien, vuoden 2005 Kuro-banin ja Shiro-banin julkaisun jälkeen. Gestalt houkaiksi nimetystä julkaisusta ei ole vielä paljoa tiedossa; esimerkiksi levyn sisältämät kappaleet ovat vielä hämärän peitossa. Varmuudella tiedetään, että normaali painos sisältää kaksi bonuskappaletta ja rajoitettu painos DVD:n.

Ja ujosti muokkasin tuonne Elindarin aloitusviestiin nykyisen rumpalin.
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja minnako » Ma Heinä 20, 2009 6:57 pm

Apua mä en tiedä mitä sanoo tosta kokoelmasta --

Näitä kokoelmia Purallahan ON OLLUT jo usempia (:------D) ja muutama varsinkin silloin, kun niitä syytettiin kaupallisuudesta ynnä muusta kaikesta sellaisesta, mut en usko että siitä on kyse tällä kertaa -- Ehkä kokeilla äänittämistä uuden rumpalin kanssa? not. No, en oo muutenkaan ymmärtänyt herroista paljoa __koskaan, mutta kuitenkin.

Kaikenlisäksi toi nimi - mikä se olikaan? - Gestalt houkai. Saksaa, jos en ole kovin pahasti väärässä. ( ja japania ofc. ) Oon niin hämmentynyt ja kmalsmlasdmlasdml etten osaa edes sanoa. :--D Tässä vain sitten ootellaan milloin niiltä tulee biisi suomeksi. :'D

Mutta kuitenkin - mä en tiedä, haluanko mä ostaa tuota levyä. Kaksi bonus-biisiä/DVD kyllä innostais, mutta en tiedä, tarvitsenko jälleen uutta kokoelmalevyä huomatakseni kuinka niiden tyyli onkaan muuttunut kuro- ja shirobanista. Ensimmäistä kertaa mä oikeasti mietin, haluanko mä ostaa mun lempibändin levyä ja mua ärsyttää niin paljon. Pura on pura ja se on tärkeä, mutta --

Mä olen enemmän innostunut Satou Kenkenistä (en tiedä vielä millä nimellä sitä pitäis kutsua...) kuin uudesta levystä. Liian paljon kerralla? Ehkä.
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

ViestiKirjoittaja minnako » Pe Elo 07, 2009 11:40 am

Tuplat, mutta:

Kuva

,saldlaskmalkdmaskdnakjsdnaksjdaskjdnkjasndkfnksjösd,öasd en tiedä mitenpäin olisin. Voisin kiljua ja pyöriä onnesta ja heitellä kukkia ja itkeä ja nauraa ja vihellellä, koska mun mielestä Pura ei ole koskaan näyttänyt noin hyvältä.

( vaikka KenKen onkin niin pieni............. ;____; <3 )

Nyt vain sitten odottelemaan OHP:n profiilipäivitystä niin voin sanoa, että oon tyytyväinen !

+

OHP:lla julkaistiin tässä joku aika sitten tuon uuden kokoelmalevyn kannet.

Kuva
limited

Kuva
regular

Limited sisältää kaksi CD:tä ja levyn ( jos oikein ymmärsin ) ja regular vain yhden cd:n.

//edit.

tracklist:

REG ED:
1.リプレイ (Replay)
2.ザザ降り、ザザ鳴り。 (zazafuri zazanari)
3.うつせみ (utsusemi)
4.Dummy Box
5.真っ赤な糸 (Makka na ito)
6.讃美歌 (Sanbika)
7.テトリス (Tetris)
8.スピカ (Spica)
9.アローンアゲイン、ワンダフルワールド (Alone again, Wonderful world)
10.Ghost
11.メルト (Melt)
12.ヘイトレッド、ディップイット (hate red, dip it)
13.記憶行き (Kioku Yuki)
14.アンドロメタモルフォーゼ (Andro Metamorphoze)
15.空中ブランコ (Kuuchuu Buranko)

SPECIAL ED:
1.リプレイ (Replay)
2.ザザ降り、ザザ鳴り。(Zazafuri zazanari)
3.うつせみ (Utsusemi)
4.Dummy Box
5.真っ赤な糸 (Makka na Ito)
6.讃美歌 (Sanbika)
7.テトリス (Tetris)
8.スピカ (Spica)
9.アローンアゲイン、ワンダフルワールド (Alone again, wonderful world)
10.Ghost
11.記憶行き (Kioku Yuki)
12.アンドロメタモルフォーゼ (Andro Metamorphoze)
13.空中ブランコ (Kuuchuu Buranko)

käänsin tuohon sen verran mitä suorilta käsin osasin, krediitit reita_camui @ LJ.
提心吊胆和闷

minnako
Mao Zedong

Seuraava

Paluu Bändit # P - Z