Sadie

Tänne bänditopicit P:stä Z:aan.

Sadie

ViestiKirjoittaja remtara » To Elo 14, 2008 7:44 pm

Kuva
Mizuki (gu), Aki (ba), Mao (vo), Kei (dr), Tsurugi (gu)

Sadie (サディ)

Sadie on helmikuussa 2005 perustettu raskasta, mutta melodista rokkia soittava indiesyhtye. Vokalisti Mao ja basisti Aki perustivat sen ottaen mukaan Tsurugin (kitara), Soran (rummut) ja Mizukin (kitara). He aloittivat hyvin nopeasti, jo maaliskuussa keikkailun, ja 18. maaliskuuta he esiintyivät Osaka BIG CAT:ssa pidetyssä tapahtumassa mm. Fatiman, D'n ja Shullan seurana.

Vuoden 2006 alussa, tammikuussa, Sora kuitenkin jätti yhtyeen musiikillisten erimielisyyksien vuoksi ja hänen paikalleen maaliskuussa nousi Kei. Hän sai hyvin lämpimän vastaanoton ja sopeutui bändiin ja toukokuussa julkaistiinkin singlejen jälkeen ensimmäinen suurempi julkaisu, mini-album The Trend Killer, jota myytiin kuitenkin vain 4444 kappaletta.

Sadie julkaisi heti 2006 vuoden lopussa toisenkin mini-albumin, THE SUICIDE MACHINE'n ja lähti kiertueelle, josta kuvattiinkin live DVD - THE SUICIDAL APPLICANTS - joka julkaistiin huhtikuussa 2007 rajoitettuna 3333 kappaleeseen. Julkaisun jälkeisen kiertueen jälkeen saapui myyntiin toinenkin DVD, Distract against terrors, joka julkaistiin elokuussa.
Samana kesänä, 25. heinäkuuta Sadie julkaisi taas yhden mini-albumin, THE BULLET STORM'in kahtena eri versiona.

2008 vuosi toi Sadielle julkaisuina ensin sinkun Crimson Tear maaliskuussa, jonka PV'stä ilmestyikin erinäisinä aikoina ainakin kolme eri versiota. Bändin ensimmäinen kokonainen albumi, SADIE -UNDEAD13+2-, julkaistiin kesäkuussa ja se sisälsi vanhoja kappaleita uudelleen nauhotettuina, sekä bändin ilmestyneet PV't; Meisai, Silent eve, a holy terrors ja Crimsom Tear.

Heinäkuun 23. päivä ulos tuli sinkku Grieving the dead soul ja samalla taas uusi PV kyseisestä nimikkobiisistä. Joulukuun 17. julkaistiin taas PV'n sisältävä sinkku Ice Romancer. Myös 5.10. faneille jaettiin bändin livessä sinkku Struggle against betrayal, joka ei koskaan muualle tullutkaan myyntiin.

Ensimmäinen virallinen kokopitkä MASTER OF ROMANCE julkaistiin 25. helmikuuta ja se tuli kahtena versiona, jostai toisessa oli 11 biisin lisäksi bonuskappale ja kaksi livepätkää. Kolmas DVD Grieving the dead soul at AKASAKA BLITZ 20081005 ilmestyy 18. maaliskuuta 2009 tuoden livekuvaa heidän keikaltaan kyseiseltä AKASAKA BLITZ:ltä 5. lokakuuta 2008.

Heidän musiikkinsa on erittäin taitavaa - vahvat bassot, Maon voimakkas ääni ja aggressiiviset kitarat - siihen on erittäin helppo tykästyä. Bändi on kuitenkin kärsinyt koko uransa ajan vertailusta Dir en grey'hin, mutta vaikka bändeillä kontakteja onkin, ja jotain samankaltaisuuksia, ovat ne molemmat kulkeneet täysin omia polkujaan. Nykyään vertailu on selvästi vähentynyt.

OFFICIAL SITE

Keskustelua hienosta bändistä! Odotan Sadielta erittäin hyvää tuotantoa jatkossakin - bändihän loistaa upeudellaan.
Viimeksi muokannut remtara päivämäärä Su Maalis 22, 2009 11:54 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
NEVER MISS THE EYES
KNOW YOUR ENEMY

SUCK MY DICK

remtara
Teknikko

Re: Sadie

ViestiKirjoittaja tiku » Pe Elo 15, 2008 10:44 am

Pitäisi sitten uskaltautua vastaamaan ensimmäisenä? Okei. n__n

Sadie on... aivan ihana. Rakastan Maon ääntä, ainakin uusimman singlen sejonkanimeäentiedäromajiksi on loistava esimerkki miksi. Plus muutenkin. Ja pidän niin uudemmasta kuin vanhemmasta tuotannosta, ehkä uudemmasta jo siksi että bändi kehittyy entisestään koko ajan. Ja muuttuu myös, kyllä. Enemmän omanlaisekseen. <-- ignore

Syyttäkää remtaraa, se on edelleen tyyppi joka herätti mun mielenkiinnon bändiä kohtaan. Ja olen todella kiitollinen siitä. Ujelon avituksella pääsin kuuntelemaankin ja nyt se on noussut jo top 3:n viimeiselle sijalle. (Kuulostipa masentavalta.)

Lempikappaleita on Grieving the dead soul, Dustin fucker life, barking the enemies, meisai, deadly masquarade, Grieving the dead soul-singlen (regular edition) kappaleet, Crimson Tear, The Heartless, Payment of Vomiter...
Ja Mizuki. Mizuki on ihan uskomaton. Blog on varsin viihdyttävä ja noin. Uskomaton persoona ja kitaristi ja olen ihan fanityttö joo. Olen hyvin pahoillani.

Ei mulla oikeastaan muuta. Aloin itkemään kun Aki sanoi blogissaan tahtovansa Eurooppaan esiintymään.

tiku
Teknikko

ViestiKirjoittaja Dobnu » Pe Elo 15, 2008 1:21 pm

Harrastan niin suurta epäaktiivisuutta näissä bänditopiceissa, että melkein hävettää. Päätinpä siis tulla rustaamaan ajatuksiani Sadiesta, viimeinkin.

Semmoisen vuoden ajan olen bändiä kuunnellut aika vaihtelevasti. Nyt on menossa Sadie-kausi tuon uuden sinkun putkahdettua ulos, sillä totta vieköön se oli __mahtava. Etenkin balladi Hakanaki Risou Wazuka na Ai on bändin upein tuotos tähän asti. Maon ääni vain paranee, niin tumma ja matala ja silti mies lähes kirkuu paikoittain, ja kehitys vain jatkuu. Odotan tältä bändiltä niin paljon. Ja esimerkiksi Suomen keikka olisi ihan kiva juttu. [pillahdin itsekin melkein itkuun, kun luin tikun viestistä Akin sanomiset.]

Tosiaan, Sadiella on kunnia olla ensimmäisiä kuuntelemiani j-rock bändejä, ja edelleen koko tuotanto löytyy iPodista, eikä ole pois lähdössä. Pidän hirveästi poikien ekasta sinkusta, Meisai oli pitkään lempibiisini. Kuitenkin tuotannosta löytyy myös biisejä, jotka eivät iske niin lujaa. Esim. THE BULLET STORM -minialbumi kokonaisuudessaan on tällainen. Tosin Silent Eve sattuu olemaan yksi lempikappaleistani. Yhtä kaikki, pidän Sadiesta paljon, se kuuluu bändeihin, jotka mainitsen aina luetellessani lempiyhtyeitäni.

Sen tahdon sanoa tuosta Diruihin vertaamisesta, että vaikka itsekin olen huomannut Maon ja Kyon äänien samankaltaisuuden, ei bändeillä niin paljon yhteistä voi olla, koska Sadie uppoaa minuun täysillä, Diruja taas kuuntelen erittäin randomista ja epäaktiivisesti. Joten antakaa jätkien näyttää, mihin kykenevät, ilman turhia vertailuja. :3

Joku päivä otan vielä hommakseni alkaa lukea Sadien blogeja, koska näihin jätkiin vain olisi mielenkiintoista tutustua vähän muutenkin kuin musiikin kautta. ~

Dobnu
Teknikko

ViestiKirjoittaja Charles » Ti Elo 26, 2008 8:31 pm

Sadie oli joskus lempibändini. Kyllä tykkään siitä vieläkin, mutta toisinaan olen huomannut ajattelevani "hmmm, olipas hyvä biisi ... kunnes mao alkoi laulaa" En tiedä. Tykkäsin siitä miltä Sadie kuulosti a holy terrors-singlen aikana ja aikasemmi, siitä se on sitten lähten huononemaa. Ei se huonoa ole, mutta ei niin hyvää, kun sillon joskus. En hirveasti pidä Sadie -undead 13+2-:sesta, koska ison osan alkuperäinen/vanhempi versio on parempi. Suomen keikka olisi rly siisti.

Uusin single oli kyllä positiivinen yllätys. Hakanaki Risou Wazuka na Ai oli ainut josta en pitänyt ollenkaan, se oli niitä biisejä, jotka alkaa lupaavasti, mutta solistin alkaessa laulaa kaikki se hienous katoaa. In Cavesta taas pidän äärettömästi ja Grieving the dead soul on monipuolinen ja oivallinen. Sexual Affection on itseasiassa eka johon siltä singleltä rakastuin >DDD Ne sanat... nättiä. Lollasin hieman.

Tsurugi on mun rakkaus. Oikeasti. Tsurugi on vaan täydellinen, en ymmärrä miks se on oikeestaan vähiten pidetty henkilö Sadiesta (livejournalissa oli kysely), mutta olen itseasiassa ihan todella tyytyväinen. Ah, kerrankin pidän jostain joka ei ole suosituin. Lempibiisejä on Sexual Affection, In Cave, barking at the enemy, meisai, Mousou higyaku seiheki ja M.F.P

Toi dirujuttu ärsyttää mua aika paljon. Mao näyttää hieman Kyolta ja kuulostaaki, mutta pitääkö sitä koko bändiä rangaista. Ja kun tämä ei tapahdu vaan Sadien kohdalla, jos laulaja vähän karjasee ni omg se bändi on dirukopio. Mutta joo itse pidän Sadiesta paljon enemmän kuin Dirusta.
Who ate? Who ate what? What was in your lunch box?
神への冒涜?資格は無いだろ

Charles
Fani

ViestiKirjoittaja tiku » Su Marras 09, 2008 12:40 pm

Tää topic on vähän kuollut.

JaME 02.10.2008 kirjoitti:Sadien kaksiversioinen Ice Romancer -singlen julkaisupäiväksi on varmistunut 17. joulukuuta. Valitettavasti muita lisätietoja ei ole vielä julkistettu.

JaME 13.10.2008 kirjoitti:Sadien seuraava albumi on saanut nimekseen MASTER OF ROMANCE ja sen kerrotaan ilmestyvän helmikuun 25. päivä 2009. Pitkähköä odotusta lievittänee jo aiemmin ilmoitettu single Ice Romancer, joka saapuu kauppoihin joulukuussa.

..hrr.

Tuota singleä odotan innolla. Albumin nimi on taas jotenkin... pelottava. En tiedä mitä ajatella. Mao tai joku lyönyt päänsä?
Elämme jänniä aikoja. Mizukikin oli jo kaksi päivää päivittämättä blogiaan.

//edit
Todella kuollut.

Uusi kuva!

Mao *w*
(Lol, sen kissaentryt alkaa sulattaa mun sydäntä aika huolestuttavasti. Ainakin uusin.)
Aki näyttää hassulta. *tuums*
Joo. Huomenta.

tiku
Teknikko

ViestiKirjoittaja remtara » To Marras 20, 2008 11:34 pm

Ice romacerin sample PV'stä ja samalla siis biisitä nähtävillä sadien official sitellä ollut tässä jo muutamia päiviä.

*CLICK* (huom, popup-esto täytyy laittaa pois päältä)

Oma henkilökohtainen mielipiteeni; ♥ Pure love. Mä pidän todella paljon tuosta, miltä PV näyttää tulevan ja biisikin on kaunis. Ah, haluaisin kuulla pian sen kokonaisenakin. Käykää ihmeessä tsekkaamassa !

Kyseinen maxi-sinkkuhan tulee ulos 17.12.
NEVER MISS THE EYES
KNOW YOUR ENEMY

SUCK MY DICK

remtara
Teknikko

ViestiKirjoittaja tiku » Pe Marras 21, 2008 10:06 pm

Tuo sample on tosiaan ihana *w* Vaikka aika perus-Sadieta. Mutta Maon ääni ah.
Ja sitten tuo PV. Lumisade ja kaikki, näyttää niin hyvältä *w* Ja selvispä mitä kuoppaa Tsurugi videokuvas blogiinsa >D
Promokuvat silleen kans öö mitä Akille on käynyt, kun se näyttää entistäkin kuolleemmalta?

Olenko mä vain sokea, vai eikö tuota singleä tosiaan ole vieläkään tilattavissa CD Japanista? .__. Oon venaillu, mut ei kuulu. Yhyy.

Onnea Maon kissalle Mintolle, kun se täyttää vuoden *www* Okei lol, mutku Mao aloitti.

//Okei olihan se, vaihteeksi vaan eri nimellä. Täällä.

tiku
Teknikko

ViestiKirjoittaja Dobnu » To Tammi 01, 2009 1:22 pm

Mä en millään jaksaisi odottaa tuota uutta albumia. Ice Romancer oli sinkkuna todella hyvä, vaikka ei päihitäkään Grieving the Dead Soulia, joka on mun mielestä Sadien paras sinkku ikinä. Mutta onko oikeasti mahdollista, ettei tota Master of Romancea oo vielä tilattavissa CDJapanista? Koska mitä oon stalkannut, niin eipä ole näkynyt.
Ja näin myöhässä tuosta uudesta kuvasta, Mao on aika *ww* Mut voi että noi Kein hiukset sopii sille niin mahtavasti, toi musta ja toi malli on ihan täysin sen juttu. *www*

Mä olen tässä viime kuukausina alkanut aika toivottomasti toivomaan, että Sadie tulisi Suomeen keikalle tänä vuonna. Lähetin jo melkein Maolle sähköpostia, jossa sanoin, että tervetuloa tänne, mutta sitten se ei suostunutkaan lähettämään sitä, joten mun pitää tehdä se uudelleen. Sadie olisi vaan niin mahtavaa nähdä livenä. *wwww*

Tsih, tää mun postaus on oikeesti ihan turha, mutta piti päästä purkaan mun Sadie-fanitusta. :'D

Dobnu
Teknikko

ViestiKirjoittaja tiku » Pe Helmi 20, 2009 1:34 pm

Piitkästä aikaa.

Ice Romancer oli hieno. Pidin siitä aaa ja joku marionette, kukaan ei varmasti huomannut mun pitäneen esim. sen sanoista. Jos Crimson Tearin aikaan epäilin vähääkään, mihin bändin musa on menossa, niin nyt ainakin pidän siitä. Uusi albumi siis kiitos kyllä.

Uuteen albumiin liittyen ~

Sampleja täällä.
Tilattavissa CD Japanisa vihdoin regular täällä ja limited täällä.

(En tiedä toimiiko nuo samplet sitten, en vaan tahdo kuunnella vielä ;w; Odotan, et saan tuon albumin.)

Ja lisäksi, bändiltä tulee kolmas live-DVD.

「Grieving the dead soul at AKASAKA BLITZ 20081005」
obstacle progress
迷彩 (Meisai, Disguise)
Payment of vomiter
obvious ballade
Sexual affection
Grieving the dead soul
MAD-ROID
サイレントイヴ (Silent Eve)
Crimson Tear
CHILDREN OF DESPAIR
サイコカルチャー (Psycho Culture)
a holy terrors

Julkaisupäivä 2009/03/18

Eikä unohdeta OHP:n uusia outfittejä.

*tiku vetää henkeä vihdoin*

Infopaketti. Bändi on aktiivinen ja tiku ainakin pyörii jo ympyrää tuon albumin takia.

tiku
Teknikko

ViestiKirjoittaja remtara » Su Maalis 22, 2009 11:32 pm

Mä halusin nyt ehkä kuluttaa aikaani, mutta samalla mulla on jotenkin kamala halu kommentoida jotenkin nyt MASTER OF ROMANCEa, joka on pyörinyt mun mp3'sessa repeatilla jo ties kuinka kauan. Aivan mahtava albumi, näin aluksi sanottuna.

imaginary creature
No, ensinnäkin, kun ekan kerran aloitin kuuntelemaan koko albumia, sydän meinasi pysähtyä ja henki salpautui. Ajatus pysähti. Aivan mielettömän hieno introbiisinä. Nuo pianot (luulen, että Akin soittamat, onhan mies tuosta pianostaan jauhanut jo pitkään) ovat samalla erittäin surulliset, mutta kauniit. Erikoisetkin jopa aluksi. Aivan mielettömän hieno. Ja Maon hiljainen laulu kuullostaa erittäin hyvältä. Sanoisin, että yksi upeimmista "intro"biiseistä, mitä olen ikinä kuullut.

Ice Romancer
Ei ehkä aivan täydellinen valinta imaginary creaturen perään, mutta biisinä erittäin hieno. Pidän kitaroista erittäin paljon, todella Sadiemaiset ja hienot. Samoten rytmi tarttuu jalkaan ja päähän ja rummut kuullostavat todella hyviltä. Säkeistössä instrumenttien vaihtelut Maon äänen taustalla saavat minulta ainakin rakkauta puoleensa. Erikoinen. Kun Mao viimein alkaa karjumaan, olen erittäin iloinen, että hän on siirtynyt takaisin "terävämpään" karjuntatapaan. Esimerkiksi Crimsom Tearin karjuntaan verrattuna tämä vie pisteet 10-1. Biisinä erittäin kiva, kitarat todellakin ovat edukseen, samoin kuin Maon ääni. Lyriikoista jotenkin huomaa, että Mao on siirtynyt hieman... no, pehmeämpään ja vähemmän angstiseen tyyliin. Mutta minusta hienot lyriikat kuitenkin. Pidän.

Shingan
Hieman raskaampi sitten seuraavaksi. Erittäin menevä jotenkin alusta lähtien, tämän haluaisi todella kuulla livenä ja tanssia ja moshata mukana. Maon "puhe" ja karjunta yhdessä vie mukanaan. Pidän todella paljon siitä, miten Mao on löytänyt aivan uusia ulottuvuuksia äänestään ja oppinut käyttämään sitä eri tavoin. Biisi on melko hidas kuitenkin, mutta sopii juuri hyvin. Kitarat taas edustavat luotettavaa sadieta. Mizuki ja Tsurugi tekevät hienoa yhteistyötä. Tämä ei ole ehkä aivan minun silmiini kaikkein esiin hyppäävimpiä biisejä albumilta, mutta kuitenkin hyvinkin kuunneltava tapaus. Hmh, lukekaa lyriikat ja todetkaa kanssani, etten kyllä osaisi kertoa, mistä tämä biisi lopulta kertoo. Tavallaan mukavankin sekavat sanat.

VIRTUAL FAKEMAN
Jatketaan hieman raskaammalla, ehdottomalla riehumisbiisillä. Akin bassot ja Maon ääni säkeistössä kyllä saavat melkein kananlihalle. Tekee mieli liikkua. Hieman tunkkaiseksi miksattu Maon ääni sopii mielestäni tähän erittäin hyvin. Mao on selvästi alkanut käyttämään enemmän stemmoja ja monistusta lauluunsa, ja se syventää hänen äänensä kuuluvuutta levyllä. Pidän sanoista paljon, ja biisi sopii mielestäni hyvin sanoihin. Oikein mukaisa biisi hieman enemmällä energialla!

Scarlet
Scarlet on mielestäni yksi levyn kauneimmista biiseistä. Alku kuullostaa heti hyvältä ja varsinkin, kun Mao alkaa viimein laulaa. Basso ja kitarat ihanan vahvoina ja rytmikkäinä. Mao laulaa hieman pehmeällä tavalla ja sekin sopii hänelle erittäin hyvin. Kertosäkeistössä Maon englannista saa jopa selvää ja hänen äänensä kuullostaa ihanan surumielisen kirkkaalta kahden edellisen biisin jälkeen. Tämä biisi tuo myös esille huomattavasti sitä, miten Sadie tuo Akin bassoja selvästi esille ja ne tuovatkin mielestäni musiikkiin suurta syvyyttä. Tämä kyllä jää soimaan päässä ja sopii hyvin levyn teemaan. Master of romance todella, näitä rakkauslauluja löytyy useampikin. Tämä kyllä hyppäsi melodiansa ja kitaroiden takia ehdottomasti mielestäni parhaiden levyn biisien listalle. ( En vain voi olla kuulematta biisin lopussa: Ain't blowjob. )

Ageha no nakigara
Alusta lähtien tämä biisi tuo ihon värisemään. Nämä kitarat - varsinkin kun molemmat yhtyvät introon. Ihanat. Säkeistö - Maon äänen surumielisyys ja puhtaus kuullostaa aivan ihanalta. Muutenkin Mao käyttää mielestäni ääntään taas todella hyvin ja edelleen monipuolisesti. Mielenkiintoinen biisirakenne, joka kyllä tarttuu mieleeni. Ja nuo puhtaat kitarat tuolla taustalla kuullostavat erittäin hyvältä. Lyriikoista huomaa taas jotenkin, miten Mao on tuntunut kasvavan kirjoittajana ja laulajana. Jotenkin koko bändi on kuin astunut yhden askeleen taas eteenpäin ja he todellakin ansaitsevat tittelinsä yhtenä potentiaalisimmista nousevista indiebändeistä.

Crimsom Tear
En ole pitänyt Crimsom Tearista oikein koskaan erityisemmin, juuri ehkä sen takia, etten löydä siitä oikein... mitään erikoisempaa. Melko tasapaksu biisi, olisin ehkä enemmän kaivannut vaihtelua kitaroilta ja rytmiltä. Mutta kuitenkin menevä kappale, joka ei kuitenkaan ole Sadien parhaimmistoa. Lisäksi Maon ääni kuullostaa jotenkin... vaikealta. Kitarasoolo biisin keskellä kyllä ansaitsee kiitoksia, se on oikein hieno.

Kagerou
Kitarat vievät mukanaan tanssimaan kyllä heti alusta. Mukavan menevä ja energinen, jotenkin paljon puhtaampi, kuin monet biisit. Kitaroiden leikittely kuullostaa mukavalta ja tämä on myös kuin luotu livebiisiksi. Kertosäkeessä Maon laulaessa korkeampaa, tekee mieli itsekin laulaa mukana. Taas yksi rakkauslaulujen joukkoon, mutta toisaalta pidän tästä tyylistä myös, ei ainaista "you kill yourself"-menoa. Vaihtelu piristää, toisena päivänä rakastat mahdollisimman angstisia kappaleita, toisina taas tämänkaltaiset menevät rakkaudestakin kertovat laulut iskevät. Ja kun ei suurin osa meistä tuota japania ymmärrä, niin kyllä tässä tämä musiikki on se, joka kappaleesta tekee hyvän.

Parasite scene
Yksi albumin hienoimmista vedoista. Alku heti erikoinen ja soittimien lähtiessä mukaan rytmi kuullostaa enemmän kuin tarttuvalta. Ja mikä yllätys, kun Mao alkaa laulaa. Herranjestas, tämähän on upean hieman hullua ja ehkä pelottavaankin ja hieman sekopäiseen viittaavaa. Kuten lyriikatkin - kerrassaan veikeällä tavalla erittäin sekopäiset ja hienot. Rakastan erityisesti rytmiä ja Maon ääntä. On ihanaa, että he uskaltavat tehdä tälläistä hieman tälläistä erikoisempaakin tuotantoa. Minä ainakin upposin tähän biisiin aivan täysin. Löysin itseni rakastamasta tätä biisiä ensimmäisestä kuuntelukerrasta lähtien.

Grieving the dead soul
Ja sitten sinkkukamaa, mutta erittäin hyvää sellaista. Grieving the dead soul on todella mukavan raskas ja menevä biisi samalla. Bassot ja kitarat ovat todella herkulliset, ja rytmi muuttuu useita kertoja - varsinkin kertosäkeen alkaessa Maon ääni pääsee ihanasti oikeuksiinsa. Tämä biisi on kyllä ehdottomasti erittäin hyvä sinkun nimikkobiisinäkin ja sopii myös albumille. Voin ainakin sanoa itse, että pidän Maon tavasta laulaa hieman puhuen erittäin paljon. Tämä on erittäin vaihteleva ja hieno kappale.

Swallow Rain
Mitäköhän muuta voisin sanoa, kuin että erittäin hieno lopetusbiisi, sekä erittäin hieno biisi muutenkin. Kitarat alusta lähtien erittäin tarttuvat ja uppoavat minuun. Samoin kuin biisin sanat ja taas Maon tapa laulaa hieman puhtaammin. Varsinaisia kunnon balladejahan tästä levyltä ei oikeastaan löyty, mutta minusta tämä on yksi kauneimmista ja ehkä surullisimmista biiseistä. Swallow Rain ja Mao kuullostaa laulavan oikeasti tunteella. Tässä taas kitarat pääsevät koko ajan oikeuksiinsa ja molemmat, Mizuki sekä Tsurugi, tuntuvat kehittyneen siinä, miten luovat kappaleita. Swallow Rain todellakin ehkä eniten on soittimessa albumin biiseistä soinut ja pidän siitä todella paljon. Raskas ja kaunis - mitä muuta enää haluaisinkaan. Vielä näin upean bändin soittamana.

(Valitettavasti tästä puuttuu biisi Newage slicer, koska itse en ole vielä sitä mistään saanut ja päässyt kuuntelemaan. Mutta uskon, että hyvää se on.)

Kokonaisuutena albumi oli mielestäni erittäin onnistunut ja kehujensa arvoinen. Koko Sadie tuntuu kehittyneen kamalasti ja erittäin hyvään suuntaan, ainakin jos minulta kysytään. Albumin kuuntelun jälkeen jäi pysähtynyt ja hieno fiilis ja ymmärsin taas, miksi juuri tämä bändi on siellä luettelemissani lempibändeissäni. Suosittelen kaikkia kuuntelemaan ja tukemaan bändiä ostamallakin! Jospa sitten joskus piakkoin näkisimme heitä Suomessakin asti.

Kiitos todella paljon Sadielle.
NEVER MISS THE EYES
KNOW YOUR ENEMY

SUCK MY DICK

remtara
Teknikko

ViestiKirjoittaja akumu » Pe Touko 08, 2009 5:00 pm

Taisin tuossa ihan tän viikon alkupuolella ihastua tähän bändiin uudestaan.

Joo, taisin kuulla Sadiesta joskus vuonna 2007. Mulla on jotenkin hatara muistikuva siitä, että oisin joskus Wikipediasta ettiny jrockbändien nimiä, ja sitten tän bändin nimi hyppäsi jotenkin mukavasti silmille. Mutta en todellakaan muista kunnolla, siitä on kuitenkin jo aika kauan aikaa. Rakastuin silti tähän bändiin silloin heti ensikuulemalta, ensimmäinen biisi oli Silent eve, jonka kuulin. Katsoin pvtä ihan muna pystyssä, se video jotenki vakuutti mut ! Ja muutenkin, rakastan Maon ääntä, oon tässä koko tän ajan rakastanut oikeastaan.

Lempibiisejä tällä hetkellä on aika monta, mutta parhaimmat on kuitenkin Ice romancer, Ageha no nakigara, Silent eve, Under the chaos, Cold play ja Deathwish. Pidän toki muistakin biiseistä yhtä paljon kuin näistä, mutta nämä biisit kyllä ovat ne kaikista parhaimmat. Rakastan Ice romancen alkua pirusti, pvkin on älyttömän kiva ! Vaikkei siinä sillä tavalla mitään erikoista olekaan, silti mä pidän siitä. Mä oon kyllä tässä aika vaihtelevasti katsellut yleensäkin bändien pveitä, mutta kyllähän niitä tulee joskus katseltua.

Muistan vieläkin, kun lempijäsen tästä bändistä oli Mao. Hänen koko olemuksensa sai mut kiinnostumaan, ja ehdottomasti, se aivan upea ääni. Ja monia kertoja oonkin kuullut, miten ihmiset vertaavat Kyoa ja Maoa toisiinsa, se on oikeasti ihan älyttömän turhauttavaa. Vaikka heissä onkin ehkä samanlaisia piirteitä, ei sille voi mitään. Mun mielestä heidän äänensäkin ovat aivan erilaisia, jos oikein tarkasti kuuntelee. Mä oon ainakin tätä mieltä, en oo itse kyllä koskaan ees ajatellut vertaavani Sadieta ja Dir en greytä toisiinsa.

Hmm, taisin tässä välissä jäädä siihen lempijäseneen. Tuota, tällä hetkellä mun on sanottava, että se lempijäsen on hieman muuttunut. Eniten tästä bändistä Mizuki vie mun kaiken huomioni, koska... En mä tiiä, se on vaan niin suloinen niiden ihanien törröhuuliensa kanssa ja muutenkin. En sano, että pelkkä ulkonäkö viehettäisi, en todellakaan, pidän myös hänen luonteestaan paljon. Hän on sellainen suloinen ja aika touhukas persoona, jos näin voi sanoa. Muutenkin Mizukin kitaran soittotaidot on aivan _mahtavat. Yhyy, rakastan sitä miestä paljon.

Kaikessa kokonaisuudessaan Sadie on loistobändi, joka olisi joskus todella hienoa nähdä livenä ! Miettikää nyt, jos tää bändi yhtäkkiä päättäisi jostain kumman syystä tulla Suomeen keikalle ! Se olisi mun mielestä ihanaa *w* Kuitenkin, kuuntelen, rakastan ja tuen tätä bändiä. Sen verran kauan oon kuunnellut tätä. Yksi näistä lempijrockbändeistä ~ ♥
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Riku » Ma Heinä 20, 2009 7:17 pm

Kagerou julkaistiin tuossa menneellä viikolla ja pakko sanoa, että Sadie jatkoi tasaista voittokulkuaan. Vaikka silleen Knife ja Black Star olivat aika erilaisia kuin Sadien tuotanto tähän mennessä, niin mä olen positiivisesti yllättynyt - se pieni hiphop vaikutteisuus Maon laulussa kuulosti oikeasti _hyvältä isolla H:lla.

Oma suosikki uudelta sinkulta oli varmaan... Black Stars. Se vaati hiukan kuuntelua, ennen kuin pääsin siihen oikein sisälle, mut tykkään siitä ihan järjettömästi tätä nykyä. Olisi kiinnostavaa tietää, kuka Sadiesta sen on säveltänyt, harmittaa kun kansilehdissä ei koskaan lue sitä.
Eniveis, biisin kertosäkeistö on ihana, tykkään noista taustaäänistä ihan hulluna, vaikka yleensä tuollainen ns. sillisalaatti aiheuttaa vähän "... okei"-fiiliksen, mutta tällä kertaa koin positiivisen yllätyksen ja tykästyin niihin. Lisäksi Maon ääni on ihana puhtaana, kun se ei karju, rakastan sitä. Maolle sopii karjuminen, mutta on kivaa kuulla biisejä, joissa se on kokeillut jotain uutta, koska selkeästi sen ääni riittää melkeinpä mihin vain väliltä kuiskaus ja karjunta.

Knife oli musiikkinsa puolesta eniten Sadien vanhempaa tuotantoa muistuttavaa, ihanan kiukkuinen biisi. Jotenkaan mä en vieläkään osaa oikein sanoa, mitä mieltä tästä biisistä olen. Se on hyvä, mutta jotenkin vaan aika moniulottuneinen, kun siinä on niin paljon kaikkea. Mutta tykkään jälleen ihan hulluna kertosäkeistöstä, vaikka noi kaikki taustakarjahdukset ei ehkä olekaan ihan mun makuuni.

Kagerou itsessään on edelleen hyvä, tykkään siitä, se on mukavaa kuunneltavaa ja ah niitä kitaroita. *w* Pakko sanoa, että jos Black Stars ei olisi noin koukuttava, niin nimikkobiisi olisi ollut ehdottomasti mun suosikkini, mutta nyt se sai Knifen kanssa jaetun kakkossijan. :3

Sadieltahan tuli uusi DVD:kin tässä? Jos pohditte sen hankkimista, niin vinkkaan, että hankkikaa se aivan ehdottomasti! Se on ihan mieletön, Sadie veti jälleen loistavan livekeikan ja DVD on mun mielestä tehty kivasti, vähän edellisistä DVD:istä eroavalla tyylillä.
Kuva

Riku
Teknikko

ViestiKirjoittaja mizzu » Pe Syys 04, 2009 10:46 pm

Sadie! Ihana bändi n__n~ Tutustuin tähän joskus...keväällä ja meisai video hurmasi mut täysin 8> En olisi uskonut, että tälläinen "örinämusa" missä karjutaan välillä, niin voisi upota muhun :D Vaikka diruja kuuntelenkin. Mut mun mielestä nää bändit on ihan erilaisia, en itse ainakaan vertaile näitä yhtään. Lempparijäsen on yllätysyllätys Mao, rakastan sitä miltä se näyttääää! varsinkin meisain pv'ssä se on niiiin hot. haluun sellaset hiuksetkin XD Hmm. Mitäs muuta.
Lempparibiisejä on ainakin: grieving the dead soul, meisai, silent eve, cold play, grudge of sorrow....jne :3

Kerrassaan hyvä bändi ^______^

mizzu
Fani

ViestiKirjoittaja Riku » La Syys 05, 2009 9:56 am

Fanclubin viikkotiedote tiesi kertoa uudesta livejulkaisusta. En tosin vielä tiedä, koska on julkaisupäivä tai oikeastaan mitään muutakaan. Kyseessä on ilmeisesti Master of Romance tourin päätöskeikka toukokuulta. Voi olla, että toi on jälleen joku FC only juttu, mutta infoan tarkemmin kun saan jotain selville. Viikkotiedotteet ja niiden selkeys :D ♥

// 16.12. tulee myyntiin 9 maxi single, joka kantaa nimeä 「Gain 」ja 25.10. tulee Swordin verkkokauppaan myyntiin uusi DVD Master of Romance tourin kiertueen päätöskeikalta. Ilmeisesti ko. jutusta tulee sekä FC-versio, että tavallinen versio.

// Ujelo yhdisti tuplapostin.
Kuva

Riku
Teknikko

ViestiKirjoittaja Reksu » Su Loka 11, 2009 8:06 pm

Mulla ois kysymys, koskien tota fanclubia... Että voiko siihen ihan suomalaiset liittyä? vai miten? Japani vielä vähän tökkii niin en oo saanu vastausta asialle...

Joten jos joku vois vähän kertoa mulle, miten tää homma toimii...? :3

Reksu
Fani

ViestiKirjoittaja Riku » Su Loka 11, 2009 8:57 pm

Reksu kirjoitti:Mulla ois kysymys, koskien tota fanclubia... Että voiko siihen ihan suomalaiset liittyä? vai miten? Japani vielä vähän tökkii niin en oo saanu vastausta asialle...

Joten jos joku vois vähän kertoa mulle, miten tää homma toimii...? :3

Sadien fanclubiin voi liittyä ns. ostopalveluiden kautta. Se lisää hintaa aika roimasti - n. 10000yen, mutta palvelu on ainakin itsellä aina pelannut moitteettomasti ja tyypit on mukavia. Käytän Mukunokia niin Vidollin kuin Sadienkin fc:n kanssa ja pakko sanoa, et oon positiivisesti yllättynyt. Tyypit puhuu englantia, kaikesta infotaan hyvin ja ns. "parhaille" asiakkaille on yleensä luvassa jotain bonusta esim. alennettuja palvelumaksuja jne. Mut mukunokin sivut löytää googleemalla.
Kuva

Riku
Teknikko

ViestiKirjoittaja Reksu » Ma Loka 12, 2009 1:06 pm

Okei, kiitos tosi paljon vastauksista :3

Reksu
Fani

ViestiKirjoittaja ikur » Ma Marras 09, 2009 8:05 pm

Ah, Sadie.
Oli joskus mun yksi suurimmista rakkauksista. Ja on vieläkin. ♥

Kuten varmaan muutamat muutkin, heti ekan biisin jälkeen minkä Sadielta kuulin, mulle tuli hirveen Dirumainen olo. Tai siis, mä ihan hämmennyin että kuinka paljon soundi voi olla samantapainen kuin Dirujen, mutta parin kuuntelukerran jälkeen mä en ajatellut näin enää ollenkaan. Sadiesta muodostui pikkuhiljaa mun mielessä oma kuva, ajattelin sen omana bändinä, enkä halpana Dirukopiona (kuten yksi mun kaveri ajatteli. Mä vihaan sitä.), jona mä en tosiaan ole sitä koskaan ajatellut.
Biisien jälkeen lähennyin Sadien kanssa kun mä katoin youtubesta jonkun videon, missä Mao näyttää sen bokserit .. :__D Melko suurena dirufanina tykkäsin bändistä, koska sen soundi muistutti kivasti Diruja, mutta sen videon jälkeen.. Sadie oli jo _ihan oma juttu. Se oli alkanut irrottautua Diruista jo vähän aikaisemmin, eikä kulkenut sen kanssa enää niin käsikädessä, mutta.. se video räjäytti ihan mun tajunnan. XD Mä muistan sen varmaan ihan aina.
Myös yksi syy, minkä takia mä yhdistin Sadien Diruihin, oli varmaan biisi Nageki no Koufuku. Se oli mun mielestä _niin dirusoundia kun ekaa kertaa kuuntelin että oksat pois. Jos mulle olisi heitetty se biisi eteen pari vuotta sitten ja sanottu että "kato, Diruja", niin olis kyllä menny ihan täydestä. Ei se enää kuulosta musta ollenkaan Diruilta tosin.

Eka biisi, johon varsinaisesti Sadielta rakastuin, taisi olla Swallow Rain. Se oli _niin hyvä, ja kuuluu vieläkin suosikeihini. Kertsi iski muhun ihan, ja vaikka vokaalit ovat melko rauhalliset lukuunottamatta muutamaa örinää, melodia värittyi imo kivasti raskaammilla kitaroilla. Ei ole rauhallinen, ei ole rankka. Sopiva. ♥ Sen jälkeen mä tykästyin Scarletiin. Melkein kaikki MASTER OF ROMANCEn biisit on musta tosi hyviä, ja voin soittaa levyä läpi kerta toisensa jälkeen. Se onkin mun suosikkilevy ´w`
Suosikkibiisejä on ICE ROMANCER, imaginary creature (no ei varsinaisesti biisi, mutta rakastan silti ♥), Sayonara no hate, Payment of Vomiter ja Grieving the Dead soul. Aika perussettiä, mutta mä tykkään.

Lempijäseniä.. Alunperin, siis _ihan alunperin muistin Mizukin ehkä parhaiten ulkonäöltä, ja musta se vaikutti kerrassaan kivalta persoonalta, mutta sittemmin tykästyin myös Maohon, joten.. en mä tiedä, Mizuki ja Mao kulkee varmaan nykyään aika käsi kädessä nekin.

Hii, ihana bändi. ♥

Rock on, ja tervetuloa Suomeen, eikös.
›› one of these days the sky's gonna break

ikur
Teknikko

ViestiKirjoittaja disp » Pe Joulu 18, 2009 7:21 pm

En ole ihan varma mikä on se mun kaikista suurin lempibändi, mutta se vois todellakin olla Sadie. Joten kai mä voisin tähän jotain yrittää selostaa :'D
Eka biisi jonka mä niiltä kuulin oli Meisai, ja rakastuin siihen ihan heti <3 Ihan randomilla vaan klikkasin youtubesta, ja siitä se lähti. Hyvä että oli niin tylsää että klikkasin :D Mulle ei tullu Dirut ollenkaan mieleen, johtuu tietenkin siitä etten ollut niitten musaa paljon kuunnellut, enkä kyllä ole vieläkään. Toi vertailu menee kyllä välillä vähän ärsyttäväks, ja hyvä ettei sitä niin paljon enää ole.

Lempikappaleita on aika loputon lista, mutta esim. Grieving the dead soul, Ice Romancer, Swallow Rain, Meisai, A holy terrors, Dustin' fucker life, Tsuiren no hana jne. Tykkään sekä vanhemmasta että uudemmasta tuotannosta. Toi kesällä ilmestynyt Kagerou oli myös hyvä, ja Black Stars oli siitä mun suosikki... Kiinnostais tietää mihin suntaan niitten musiikki on menossa, en jaksa oottaa että Gain ilmestyy ! Sehän on siis muutettu minialbumiksi, ja se ilmestyy vasta 30. pvä? Vai.. En tiedä, mut niin oon kuullu ainakin.

Eka mun lempijäsen oli Mao, sitten Mizuki, nyt en oo enää tiennyt pitkään aikaan :'D Se vois olla oikeestaan kuka tahansa. Harmi kun en näistä tyypeistä tiedä paljookaan ;( Paitsi että Mizuki nyt ainakin vaikuttaa uskomattoman puheliaalta ja
pirteältä, muista ei niin paljon ota selvää. Haastatteluissakin aika vähäpuheista porukkaa, ainakin mitä mä oon huomannu. Aki ei ainakaan puhu niissä melkein mitään.

.. se video räjäytti ihan mun tajunnan. XD

joo, niin munkin :---D se oli aika... en tiiä. mielenkiintonen.

Mitäs tässä vielä? Vähänkö olis muuten mahtavaa jos ne sais julkaistua jotain Euroopassa, tai no, ennen kaikkea tulis tänne :D täällähän sitä odotellaan.
Joo, siis aivan mahtava bändi! Sadie <3
tulkaa suomeen....

disp
Fani

ViestiKirjoittaja Apinakapina » To Maalis 11, 2010 4:02 pm

On se kumma, miten joku bändi ei iske yhtään jonain toisena aikana ja sitten yhtäkkiä iskee kuin muurinmurtaja palleaan. Vaikka tiedän bändistä vain Karasun viehättävään kokoonpanoon kuuluvan Mizukin ja biiseistä ennen kaikkea Meisain, jota olen tässä kuunnellut iloiset viisi tuntia putkeen kirjoittaessani, olen ihan varma, että olen matkalla fanittajaksi. Jo tämän yhden biisin (taitaa olla jo muutaman vuoden takainen) takia olen valmis tilaamaan levyn. Tämä taktiikka on ennenkin osoittautunut hyväksi ^^;

Vaikka minulle kieltämättä tuli Dirut mieleen joskus silloin aikoinaan, kun Sadieta ensi kerran kuulin, niin ei niitä enää pienen kuuntelun jälkeen sekoita toisiinsa. Toisaalta taas kyllä luulen, että Sadieen ihastuttuani tulen ehkä vähän vastaanottavaisemmaksi Diruillekin, jotenkin niin samalla osastolla ne shoppaavat. Ehkä vaikeinta minulle(kin) Sadiessa oli ensiksi Maon laulu, enkä ylipäätänsäkään ole niin ihkuna tällaisella tekniikalla laulaviin tenoreihin. Jotenkin tämä aasialainen tapa muodostaa ääni (kieli ja kurkunpää korkeammalla, jolloin kaikupohja on pienempi) on helpompi sulattaa matalammalla äänialalla.

Katselin muuten tuossa Sadien profiilia Jamessa ja tällaisia uutisia sieltä löytyi:

JAME kirjoitti 27.02.10:

Sadie on ilmoittanut julkaisevansa uuden singlen. Dress-sinkku ilmestyy 28.4., noin viisi kuukautta viimeisimmän levyn, minialbumi Gainin jälkeen. Nimen lisäksi julkaisusta ei ole vielä paljastettu muuta.

Uutta julkaisua promotoidakseen bändi aloittaa Japanin-laajuisen kiertueen. Toukokuussa järjestettävä kiertue on nimeltään tour2010 [DRESS OF SKIN]. Siihen kuuluu 13 oneman-konserttia, viimeisenä Sadien suurin tähänastinen konsertti, joka pidetään Shibuya C.C. Lemon Hallilla 11.6.
Kuvassa Keiji, Reitan neitokakadu. Se on söpö.

Apinakapina
Taustalaulaja

Seuraava

Paluu Bändit # P - Z