Kanon Wakeshima

Bänditopicit H:sta O:hon.

Kanon Wakeshima

ViestiKirjoittaja Monika » Pe Loka 17, 2008 1:07 pm

>>> Etsi Lafista Kanon Wakeshima -ficcejä <<<

Kuva
分島 花音 (Wakeshima Kanon)

ikä: 20
horoskooppi: rapu
veriryhmä: A
lempiväri: yleensä punainen

Erittäin lahjakas sellisti-laulaja nainen, soittanut selloa kolmevuotiaasta lähtien. Ensimmäinen sinkku still doll julkaistiin toukokuussa - seuraavan, Suna no Oshiron vuoro on ensi kuussa (jota odotan jännityksellä). Mana tuottaa häntä, ja säveltää hänen laulunsa, jotka Kanon sanoittaa kuitenkin itse (hänen sanoituksensa ovat kyllä kiinnostavia sen perusteella, mitä olen lukenut). Hänen lauluäänensä on (minun mielestäni) hyvin miellyttävä ja sopii musiikkityyliin. Hän on muutenkin taiteellisesti lahjakas - hänen maalauksensa ovat hyvin kaunista katseltavaa, vaikka itseni kohdalla hänen tyylinsä ei lukeudu lemppareihini. Olen silti hänestä todella kiinnostunut ja odotan jännityksellä, kuinka hän tulee menestymään. Ensimmäinen sinkku on uskomaton, ja odotukseni ovat melko korkealla seuraavankin suhteen. Minulla ei ehkä vielä ole paljoa sanottavaa hänestä tässä vaiheessa, muuta kuin että pidän hänen musiikistaan todella paljon ja tulen olemaan todennäköisesti aika taivaassa, kun tuo uusi sinkku ilmestyy. :'D Pidän sellomusiikista, ja kuten jo taisin sanoakin, hänen lauluäänestään ja musiikkityylistä muutenkin. Hänen etunimensä on kaunis, se tarkoittaa "kukkien ääntä" (花 hana = kukka, 音 oto = ääni). (Kanon on tullut musiikkitermistä canon.) Ikäänsäkin nähden hän on mielestäni lahjakas, hän on soittanut (ja laulanutkin) paljon, kuten voi päätellä jo siitä, kuinka kauan hän on soittanut selloa. :'D

still doll PV
Official site

Kuuntelijoita/kiinnostuneita/mielipiteitä/jotain? D:

Monika

Re: Kanon Wakeshima

ViestiKirjoittaja hyanniee » Pe Loka 31, 2008 10:35 pm

Heh:)
En ole erikoisemmin tutustunut artistiin, mutta pakko sanaa, että kyllä hän lahjakas on :DD
Sen verran hänestä tiedän, että olen Still Doll:n kuunnellit (liian) monta kertaa ja pidän kappaleesta paljon! Se on niin nätti... Ja pv:n tunnelma on niin... no käsinkosketeltava (?)... (miks se tollein ilmastuna kuulsotaa niin latteelta...?)
Mutta siis Still Doll:n perusteella jään odottaa uusia tulevia tuotoksia innolla n_________________n
ja hänen nimensä tosiaankin on kaunis:)
... että näin(:
Someday, somewhere, somebody, somehow... in the rain.

hyanniee
Teknikko

ViestiKirjoittaja manzi » La Marras 01, 2008 1:40 pm

Wakeshimalla on todella nätti ääni. En muista milloin kuulin hänestä, mutta siitä on jo jonkun verran aikaa. Tykästyin Still Dolliin ihan hirveästi. o_o
Enää en pahemmin kuuntele, mutta joskus kun tulee kuunneltua niin kyllä siitä aiheutuu parin päivän jankutus.
Ei ehkä lukeudu lempiartisteihin, mutta kelpaa kuunneltavaksi erittäin hyvin. Odottelen innolla uutta tuotantoa neidiltä.
enkä tahdo tietää
koska tiedän oikeaksi
olla tietämätön
epävarma

manzi
Roudari

ViestiKirjoittaja Monika » Ma Marras 17, 2008 3:20 pm

Tiedän, että kaikkia kiinnostaa se tosiasia, että oon juminu Suna no oshiroa ihan liikaa. 8<

.... On muuten aika helvetin hyvä sinkku. :o Ei auennut täysin ekalla kuuntelukerralla, mutta sittemmin rakastuin siihen. skip turn step♪ oli vielä vaikeampi kappale kuin nimikkobiisi Suna no oshiro - Kanonin ääni otti välillä siinä korvaan ja kappale tuntui jotenkin oudolta, mikä johtui varmaan viuluista. Kanon laulaa välillä myös hieman korkealta, mikä särähtää ainakin minulla - kappale on myös hitusen töksähtävä. Mutta pidän siitä silti. :'D Suna no oshirosta pidän kyllä enemmän, siinä on jotain - enemmän kanonmaista. Sellaista pehmeämpää ja kauniimpaa. Sinkun instrumentaaliversiot sekä Suna no oshiron orgel-versio ovat myös kuuntelemisen arvoisia, ainakin itse pidän. :'D still doll-sinkulla nimikkobiisin orgel-versio on mielestäni järkyttävä, mutta Suna no oshirosta tehty on mielestäni paljon kauniimpi ja parempi. Aluksi skippasin sen, sekä instrumentaaliversiot ajatellen, että ne ovat vain turhaa täytettä - mutta nyt pidän kyllä niistäkin.

Suna no oshiron PV on mielestäni pelottava. Ei parhaimpia, mitä olen nähnyt, mutta ei ollenkaan huono! Kanon näyttää välillä aivan nukelta, se on pelottavaa. Hän on todella kaunis kyllä, mutta en pidä joistain hänen eleistään / ym. ko. PVssä ja pidin still doll:n PVstä enemmän. Suna no oshironkin on kyllä kaunis, tiimalasi-idea on ihan hyvä, ja se, kun Kanon hajoaa hiekaksi ja jäljelle jää vain hänen punainen sellonsa ja sitten se tiimalasi! PVstä minulla ei ole kauheana kyllä sanottavaa, ihastelin suurimman osan ajasta vain Kanon käsiä (...). Ne ovat kauniit. :'D ... On kuitenkin pelottavan näköistä, kun hän on vain paikallaan ja tuuli heiluttelee hänen hiuksiaan ja puvun nauhoja. Se on klisee, mutta pelottavaa 8< (... tosin minä pelkään Muumejakin että.. köhköh.) Pidän myös paljon kohdista, joissa hän soittaa selloaan - jotenkin ne ovat vain kauniita.

Jatkoa odotellessa. Hän ei todellakaan tuottanut pettymystä uudella sinkullaan~

Monika

ViestiKirjoittaja hyanniee » Ma Tammi 05, 2009 12:38 am

Joo... Mun piti jo liian kauan aikaa sitten tulla sanoon jotain tosta uudesta sinkusta, mutta jotenkin vaan... tein taas perushyannieet, et unohdin sen aina ja silleen. Mut sainpa nytten otettuu itteeni niskasta kiinni ja tulin nyt sitten (vaikka pahasti myöhässä...) tännekin jotain laittaan:)

Ja toi, mitä Monika sanoit tosta Suna no oshiron pv:stä niin se, kun Kanon seisoo paikallaan ja tuuli heiluttaa sen hiuksia ja puvun nauhoja, niin on oikeesti pelottava. Tosin, pidän sitä tiimalasijuttuakin jo pelottavana... Mutta siis. Tykkään kyl tästäkin pv:stä. Tunnelma on.... Hiano. Tai jotenkin. Sopii biisiin ja sopii Kanonille. Ja tälleen btw, Kanon on mun miälestä tosi kaunis - ihan, kun nukke hyvässä miälessä - siinä:) Ja hei, en ollu aikasemmin kiinnittäny mitään huomioo Kanonin käsiin, mutta kun Monika siitä sanoit, niin katoin äkkiä pv:n ja totean ny sitten että olit ihan oikeessa.
Mut jollain tapaa se pv on kuiteskin aika... laahaava. Hhhmmm. En ny oo ihan varma, et mitä sanaa mun tosta olis pitäny käyttää, mut anyway. Jotenkin Still doll:n pv:ssä tavallaan "tapahtuu" enemmän. Ja siinä tunnelma on kyl parempi - jollakin tavalla. (ja btw, tykkään Still Doll:ssa kauheesti siitä, kun Kanonii näytetään sen pisaroide sotkeman ikkunan läpi:)). Mutta eipä tämä uudempikaan huono ole. Kanonin mekko on nätti. Paitti muo hämää sen sormus. En vaan jostai syystä tykkää siitäXD

Ihastuin Suna no oshiroon heti, kun sen kuulin. skip turn step♪ taas... no sen kaa ainakin mullakin oli pikkasen ongelmia. Tai siis... se ei vaan vaikuttanu aluks mitenkään kauheen kanonmaiselta. Olin oikeestaan jo melki valmis hylkään koko biisin, mut sitten vaan kun kuuntelin sen monta kertaa niin se alko tavallaan kuulostaan paremmalta. Vaikka on se kyl viäläkin vähän hassu...
Haa joo! Tykkään ihan hirmusesti Suna no oshiron orgel-versiosta. Ja se on samalla kans aika... pelottava. En osaa sanoo, miks mut se vaan on. Ja täytyy sanoo, et itekin kyl pikkasen karsastin eka noita instrumentaaliversioita, mutta kyllähän ne ny tossa mukana meni.

Ja sanonpa viä sen verran, et mun miälestä sinkun kansi on nätti:)
Mutta siis joo. Mulla ainakin oli Still doll:n jälkeen odotukset aika korkeella. Ja kyllähän tää sinkku ne odotukset täytti.
Gääähh, jäin taas jumittaan Suna no oshiroo. Ja ainakin mulle se jää tarpeettoman usein soimaan päähän:'D

hyanniee
Teknikko

ViestiKirjoittaja InSane » Ke Tammi 07, 2009 8:03 pm

Taidamapa tähän nyt jotain laittaa kun kyllä tuo Wakeshima ansaitsee ainakin yhden viestin. Niin siis, hyvää musiikkia on tytöltä nyt tähän mennessä tullut, still doll oli todella hyvä ja kyllä tuo Suna no oshiro on myöskin hyvä. Skip turn step ei niinkään iskenyt ekalla kuuntelu kerralla mutta kyllä se nyt jo kuuntelua kestää, itse kuulen siinä hieman malice mizer tyyliä, en yhtään tiedä teistä. Arvostan Kanonin kaunista laulu ääntä joka todellakin sopii sellon kanssa yhteen. Tytön tyylikin on oikein kaunista, lolitoista kun pidän. Toki Kanonin mahtavat sellon soitto taidot ovat palvonnan kohteita koska itsekkin soitan selloa ^-^ Pv ovat olleet hyvin tehtyjä, eivät mitenkään aivan top 10 listan päässä mutta kyllä ne molemmat kärki kuusikkoon pääsevät. Still doll pv:ssä varsinkin pidän ajatuksesta, puvut ovat kauniita kuten suna no oshirossakin. Suna no oshirossa Kanon on uskomattoman kaunis, sello soi hyvin ja kyllä se tiimalasi-hommakin on aikas kiva. Tietenkin Kanonilla on hyvät jauhot pussissa, Mana kun hyppii sielä taustalla ja taitaa säveltää sekä tuottaa tytön tuotokset. Wakeshimalla taitaa olle albumi tulossa 11. helmikuuta 2009 täällä euroopassakin tuo taitaa olla julkaisupäivänä. Ja nimestä olen kuullut että se olisi shinsoku dolce..? Niin siis, musiikki on kaunista, kokonaisuus on kaunis ja itselläni kun kuuntelen tulee helposti unohdettua vähän kaikkea kun musiikki vie vaan mukanaan ^__^. Taitaa tuo shinsoku dolce saada mahdutettua osto listalle.. Pakko muuten vielä lisätä, rakastan Kanonin nimiä hänen selloilleen, Yaeharu-kun taitaa olla sen perinteisemmän ja sitten punaisen nimi on kait Nanachie-chan, suloiset :)
A pill to make you numb
A pill to make you dumb
A pill to make you anybody else
But all the drugs in this world
Won't save her from herself

InSane
Fani

ViestiKirjoittaja Monika » Pe Tammi 09, 2009 11:06 pm

skip turn step♪ ei kyllä ole jotenkin kanonmainen biisi, lisäksi itselläni tökkää hänen lauluäänensä siinä jotenkin hetkittäin, vaikka pidän kappaleesta kyllä silti. Kappaleen instrumentaaliversiokaan ei iske paremmin, mutta Suna no oshiro instrumentaali- sekä orgel-versioineen - kyllä. Pidän. Nyt kun tuota sinkkua on tullut kuunneltua hieman enemmän ja mielipiteet ovat kehittyneet.

Kanon on kyllä ollut aika onnekas, että on saanut Manan tuottamaan omaa musiikkiaan - kuitenkin ollaan niin miesvaltaisella alalla. Lahjakas hän kyllä on, siitä ei päästä mihinkään. Ja kuten InSane sanoi, hänen tyylinsä on kaunis. Lisäksi hän on itsekin niin kaunis ja kovin siro. Häneltä on tullut promokuvakin tuohon debuuttialbumiin liittyen. Itse pidän ainakin~ tuo puku näyttää niin kauniilta! punainen sopii hänelle.

Kuva

Ja tuosta debuuttialbumista, eikö sen julkaisupäivä ollut 18.2.? Jamen mukaan ainakin, tosin siis julkaisupäivä Japanissa. Huomasin vasta jälkeenpäin katsoa Euroopankin, oho. :'D Shinshoku Dolcehan se on nimeltään, oman kielipääni mukaan se tarkoittaa "sweet violation" (dolce on siis italiaa) (eikä syödä jos mun kielipää petti). Pidän jo levyn nimestä, odotan sitä todella mielenkiinnolla. Odotukseni ovat oikeastaan aika korkealla, uskon, että levy tulee olemaan hyvä. Hmmm, tuohon julkaisuun ei onneksi ole enää kauaa! ah, muistan, kuinka odotin samalla tavalla Suna no oshironkin julkaisemista. :'D

Hänen sellojensa nimet ovat kyllä suloiset, todella, enpä ole tullut ajatelleeksi! ja sovitaan, että tämä oli oleellinen viesti. Muttamutta, tuntuu, että hän on kuitenkin saavuttanut yllättävän hyvän suosion, kun ottaa huomioon kuitenkin, että hän on selloa soittava nainen. Toisaalta hän kyllä ansaitseekin sen. Albumia odotellessa ja sillain~

Monika

ViestiKirjoittaja hyanniee » La Tammi 10, 2009 12:47 am

Ah, pakko tulla sanoon jotain tosta promokuvasta ja tulevan albumin kansikuvista.
Oikeesti ihana nähdä Kanonin päällä jotain muuta - varsinkin punasta, koska se näyttää sopivan Kanonille ihan helkkarin hyvin:) - kaiken sen valkosen ja vaaleen värimaailman jälkeen. Hhhmmm. Tykkäsin kyllä ehkä enemmän (?) niistä Kanonin pidemmistäkin hiuksista, mutta... no, kai tuohon lyhyempään malliin tottuu. Niin joo ja hiuksista tuli mieleen, tällä kertaa toi systeemi, mikä Kanonilla on päässä on mun miälestä ihan törkeen sulonen:)
Ja tossa promokuvassa toi karusellisysteemi, mikä Kanonilla on sylissä, on aika mielenkiintonen. Hhhmmm, haluun niin kovasti tietää, et miten se liittyy mihinkään vai liittyykö mitenkään mihinkään!

Mutta tosiaan. Julkaisupäivään ei oo enää kauhian pitkä aika. Alkaa jo jännittää.
Ja kuten sääkin Monika sanoit, niin mullakin odotukset on aika korkeella - sen verren hyvää on Kanonin alkutuotanto ollu. Ja ainakin niiden sellaisten pikkualkupätkäsysteemien, mitä noista muutamasta uudesta biisistä on saatavilla, perusteella ei niitä odotuksia varmaan kauhean vaikea ole täyttää. Kunhan ei tule liikaa skip turn step♪:n tapasia "vaikeita" kappaleita, niin hyvähyvä:)

Mutta siis... sitä levyä odotellessa:)

hyanniee
Teknikko

ViestiKirjoittaja InSane » La Tammi 10, 2009 12:30 pm

Toi promo kuva on kyllä kaikkea muuta kuin sitä mitä odotin, mutta hyvällä tavalla. Kuten hyanniee tossa sano, on kiva nähä Kanonin päällä muutakin kuin vaaleita värejä. Ja kyllä toi punanen sopii Wakeshimalle aikas hyvin kuten kaikki asut mitä olen hänen päällään nähnyt näyttävät, mutta mikä toi karuselli on, se nimittäin on aikas sulonen. Oikeesti pitää varmaan alkaa jotenkin säästään ihan hemmetisti kun nyt toi Wakeshiman levy on mulle nyt sellanen houkutus että pitää varmaan sit ostaa se kun se ilmestyy mutta kun nyt tulee muiltakin bändeiltä uutta tuotantoo niin pitää vähän kattoo :<.. Mutta levyä odotellessa, täytyy varmaan alkaa laskeen päivii siihen jo ;D

//Nyt se julkastiin, taisi olla jo monta monta päivää sitten kylläkin. Olen itse vähän läpi kuunnellut levyä ennen kun ostan sen (jos löydän sen jostain), ja hyvältä kuulostaa! Eli kannatan että käytte kuuntelemassa koska taitaa olla jo utubessa kappaleita levyltä eli sinne vaan joo, mainospuhe..
A pill to make you numb
A pill to make you dumb
A pill to make you anybody else
But all the drugs in this world
Won't save her from herself

InSane
Fani

ViestiKirjoittaja sakuk » Su Huhti 12, 2009 10:38 am

Mä tutustuin tähän tyttöön joskus... Pari kuukautta sitte ? En muista yhtää. No kuitenkin, Kanon on noussu mun lempi(laulajaksi) tosi lyhyessä ajassa. Eka mut veti sanattomaks sen ulkonäkö ja koko profiili - kerranki oikeasti nainen ja vielä oikeasti nuori, ei mikää kolmekymppine, joka vaa näyttää teiniltä. Kuuntelin sitä musiikkia, mitä youtubes on, ja tykkäsin aika kauheesti. Suna no Oshiro on ehkä kaunein laulu minkä tiedän, toi alku, mis Kanon laulaa hiljaa, sai mut melkein itkemään. Tytöllä on hento ääni, ja sit ku se alkaa laulaa kunnolla, nii seki on ihanan kuulosta. Eli Kanon osaa tosi hyvin muuttaa ääntään, mikä on aika harvinaista, kun jrokkareista puhutaan. Ja toi, että Mana säveltää sen laulut, teki aika suuren vaikutuksen (vaikka en Manasta hirveästi pidäkään). Mä uskon, että Kanonista tulee vielä jotain suurta. Lempilaulu on edelleen Suna no Oshiro, ja sitä kuuntelen suurimman osan ajasta. Tykkään ♥
En kuuntele enää jiirokkia yms, joten älkää ihmetelkö jos minua ei täällä paljoo näy ~

sakuk
Teknikko

ViestiKirjoittaja PinkuNamida » Pe Elo 14, 2009 8:50 pm

Rakastanko ees?

No rakastan. Se on niin lahjakas ja sillä on todella sulonen ääni.<33
Se on myös tosi nätti.<33
(Kauhee ku käytän kokoajan ihmisist 'se' sanaa mutku en osaa sanoo 'hän' se kuulostaa tyhmält jos yritän)

Suna no Oshiro ja Still Doll on molemmat tosi ihania<3

Saan kohta Kanon Wakeshiman levyn. Kulutan sen varmaa loppuu, ku kuutelen liikaa.

Ainiin... En oo kuunnellu viel kovin kauaa, mutta rakastuin heti ku kuulin ekan kerran<3
Tiksu~?

PinkuNamida
Bändäri

ViestiKirjoittaja Gilraen » La Elo 15, 2009 1:33 pm

Vampire Knightin kautta sain tietää Kanonista. Rakastuin aivan totaallisesti Still Doll-kappaleeseen, nimenomaan siihen animen reilu minuutin pituiseen versioon. Jostain syystä se albumiversio ei ole yhtä hyvä, se loppuu jotenkin tönkömmin ilman sitä ihanaa "Still you do not answer"-kohtaa, jossa ei musiikkia enää kuulu. Saan siitä kylmät väreet joka kerta.

Kun kuulin Shinshoku Dolsen, Kanon varmisti paikkansa yhtenä lempiartistinani. Pidän paitsi hänen todella pehmeästä ja herkästä äänestään, myös sellosta, jota kappaleissa kuullaan oikein suurissakin määrin. On helppo huomata, että Mana on tuottanut Kanonin musiikin. Tyyli on paikoitellen aika samankaltaista kuin Malize Mizerin ja Moi dix Moisinkin.

Lempikappaleeni on ehdottomasti Still Doll, ja viime aikoina olen alkanut tykätä todella paljon myös Monochrome Framesta. Siinä on todella kaunis melodia. Myös Kagami ja Suna no Oshiro kuuluvat suosikkeihini, vaikka olenkin kuunnellut niitä jo melkein kyllästymiseen saakka. Luulisi minun jo kyllästyneen Still Dolliinkin, mutta se ei vain koskaan tunnu menettävän hohtoaan. Mitään inhokkikappaleita minulla ei ole, kaikki ovat omalla tavallaan hyviä.
reality is beautiful in you.

Gilraen
Teknikko

ViestiKirjoittaja featherboy » Pe Maalis 19, 2010 1:47 pm

Wow, en olisi uskonut, että Wakeshimasta löytyisi täällä lafissakin juttua. Pakko on tännekkin kyllä postata omasta puolestani.
Elikkä, Kanon wakeshima taisi olla alku J-rock kuuntelulleni (Malice mizerin lisäksi). Hänen ensimmäiseen kappaleeseen tutustuin Yami no matsuein kautta,joka sattui olemaan Still doll.Tottakai kiinostuin yh enemmän, ja seuraavaksi ihastuin Suna no oshiro nimiseen kappaleeseen. En kyllä nykypäivänä fanita kyseistä vokalistia,mutta ihailen häntä silti. Kuuntelen tämän kappaleita sillointällöin.
Taitaa olla niistä yhdistä harvoista naislaulajista japanissa, joita siedän.Exist Tracen lisäksi. Ja mä muutenkin tykkään musatyyylistä, tällästä angstin synkkää,ja samalla myös hemmetin herkkää ja kaunista kuuneltavaa. Monta kertaa oon särkyny kesken kappaleen kuutelun.

Mutta jaa, enpä tosta pukeutumisesta tiiä. Kaunis tyylihän Kanonilla on,lolita. (gothic?)
En taida osata sanoa tästä vielä tämän enempää. En ole perehtyny kovinkaan hyvin, ja eikä Wakeshimalla ole sen hääppöstä tuotostakaan vielä.

ikä: 20
horoskooppi: rapu
veriryhmä: A
lempiväri: yleensä punainen

Erittäin lahjakas sellisti-laulaja nainen, soittanut selloa kolmevuotiaasta lähtien.

Mä yllätyin tosta tiedosta kyllä. Mä kuvittelin Kanonin eka vähän vanhemmaks. (ehkä joku 30v?) Mutta huhhuh. Ja vielä montavuotta selloa soittanut,älyttömän nuorena aloittanut.
Todentotta toi tietovei multa sanat suusta. Mutta joo, mäkin odotan menestystä Kanonilta.
Olen sanottavani sanonut. o/
Kuva

• I tell a story myself. Therefore, it is an irrelevant to you. •

>> Now I Know why <<

pervo-erakko/reclusegay/featherboy

featherboy
Roudari

ViestiKirjoittaja sunny » Ke Syys 08, 2010 11:58 am

Voi, en olisi arvannut että täällä Wakeshimastakin oma topic ! Jipii ! :D

Hmm, mitähän minä hänestä sanoisin ? Seurasin häntä debyytista lähtien vähän matkaa, (you know Still Doll singlen ajan, Kuroi Torikago, Suna no Oshiro ym), ja koska rakastan etenkin viulua ja selloa soittimina, rakastuin neidin musiikkin aivan täysin. Kuuntelin siihen aikaan myös Ayumia aika paljon (nyt tosin vähemmän, Ayumi alkaa menettää aitouttaan mun silmissä, mutta se ei nyt kuulu tähän), ja muutenkin japanilaisia naisartisteja, joten Wakeshiman debyytti osui aivan oikeaan saumaan. Tykkäsin paljon alkutuotannosta, ja kuuntelinkin ihan kiitettävästi, mutta kun moni uusi artisti alkoi debytoimaan mun musiikin ykkösmaassa Koreassa hetkeä myöhemmin, niin jotenkin unohdin tämän tyttösen ihan :(

Wakeshiman musiikissa tykästyin eniten jousisoittimien ja tietysti hänen äänensä lisäksi siihen aavemaiseen, melodisen pelottavaan tunnelmaan, mikä hänen kappaleissaan on ominaista. Tosi uniikkia musiikkia, en ole tavannut toista aasialaista naisartistia, jolla olisi samanlainen tyyli !

En ole nyt tätä uudempaa tuotantoa seurannut lainkaan, joten en uskalla alkaa nimeämään suosikkibiisejä :D Mitä nyt Youtubesta kuuntelen tätä uutta levyä samalla, niin ihan lupaavalta vaikuttaa !

Pervo-erakko kirjoitti:Mä yllätyin tosta tiedosta kyllä. Mä kuvittelin Kanonin eka vähän vanhemmaks. (ehkä joku 30v?)

Vau, oikeasti ? Minusta Wakeshimalla on ihanan puhdas ja kirkas ääni, minun on vaikea uskoa että hän on jo 20 :___D

// pakko tulla vielä sanomaan; olenko ainoa, jonka mielestä skip turn step♪ kohdasta 0:31 eteenpäin kuulostaa aivan Coldplayn Viva la vidalta ....
Viimeksi muokannut sunny päivämäärä Pe Loka 29, 2010 3:27 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja serellenders » La Syys 11, 2010 8:34 pm

JaME Suomi kirjoitti:Kanon Wakeshima ja An Cafen Kanon esittävät Shiki-animen tunnuskappaleen, ja muodostavat sitä varten uuden yhtyeen, jonka nimeksi on kerrottu kanon×kanon.
Duon ensimmäinen julkaisu on single Calendula Requiem. Debyytti saapuu kauppoihin 17.11., ja sisältää nimikappaleen ja sen instrumentaaliversion sekä B-puolet The Dollhouse and Umigame Soup. Sinkun erikoispainoksen mukana tulee Calendula Requiemin PV.

Jos totta puhutaan niin en ihan ensimmäisenä ole käynyt mielessä, että an cafen Kanon ja Wakeshima tekisivät musiikkia yhdessä, mutta jään mielenkiinnolla odottamaan, että mitä tämä parivaljakko oikein saa aikaiseksi.
Kun ruumiini ajattelee... On ihollanikin sielu
Colette, la retraite sentimentale

ex-altesse

serellenders
Teknikko

ViestiKirjoittaja sunny » La Syys 11, 2010 10:42 pm

^

Älä muuta sano. Mitenköhän ihmeessä heidät on ylipäänsä lyöty yhteen ja kenen toimesta ? :D En jaksaisi millään uskoa, että takana on vain se, että molempien nimi sattuu olemaan Kanon (joka tosin ei ole mikään virallinen teoria).

Mä odotan tottapuhuen vähän pelonsekaisin tuntein, että mikä heidän yhteistyönsä tulos on. Jotakin hyvin, hyvin mielenkiintoista on varmasti odotettavissa.
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja Ni_Saki » To Loka 28, 2010 9:07 am

Tulin Käväsemään :) ja aion laittaa linkkiä :)

http://www.youtube.com/watch?v=YLaVSFscqAw KANONXKANON-Calendula Requiem

Antikun Kanon O_O

Ni_Saki
Fani

ViestiKirjoittaja sunny » La Loka 30, 2010 10:11 pm

(Odottelin, josko joku muu lähettäisi tänne mielipiteensä, ettei minun tarvitsisi melkein tuplapostata, mutta koska viime viestini on melkein kaksi kuukautta vanha, uskaltaudun nyt kirjoittamaan uuden.)

Hmm. Minun on hankala sanoa kyllä yhtään mitään tästä. Kuuntelin tuon Calendula Requiemin jo vähän aikaa sitten, mutta en ole oikein saanut mielipidettä kokoon. Olen yhä ihmeissäni, miksi Wakeshima ja Kanon the An-Café tekevät musiikkia yhdessä, joten tästä heidän musiikistaan minulla ei vielä ole mieltämullistavia aatoksia.

Huomasin melko heti, että kappale ei ole peruswakeshimaa, mihin olen tottunut, sillä tässä oli paljon popimpia vivahteita. Tämä kuulosti melkeinpä remixiltä jostakin Wakeshiman kappaleesta ! Huhhuh. Olen yhä liian kummastunut sanoakseni mitään. No jaa. Musiikkivideosta minulla on kyllä enemmän sanottavaa, en nimittäin pidä siitä yhtään. No, ehkä yhtään, mutta se on liian... kummallinen. Olen aina ihaillut Wakeshiman MV:itä niiden taiteellisuuden vuoksi, mutta tässä oli kyllä jotakin liian outoa. Tyyppejä, joilla on pään paikalla kumiankka ? Mitä jumalistea, kysynpähän vain. Tämähän on tosin jonkun animen opening (ymmärtääkseni), joten silläkin saattaa olla osuutta asiaan.

Yhtä kaikki, toivoisin mielipiteitä muiltakin ! Ehkä jopa perusteellisempia kuin omani, hih.
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

ViestiKirjoittaja Amber » Su Helmi 12, 2012 8:51 pm

Koska kanon x kanonin keikkatopicci on jo lukittu eikä bändillä ole omaa bänditopiccia, on varmaan ok, jos heitän linkin tänne: kanon x kanon Tavastialla -näkökulma @ JaME.

Tuolta kitkerän humoritista kritiikkiä ja erittäin hyviä keikkakuvia saatavana! Multa paljon kyseltyä virallista settilistaa ei valitettavasti ole saatu mistään.
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

1 tykkää.
Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja sunny » Ma Heinä 15, 2013 10:12 am

Tämä topikki on ollut valitettavan kuolleena jo pitkään. :(

Pakko myöntää, etten itsekään ole Wakeshimaa hirveän tarkasti seuraillut tämän KanonxKanonin perustamisen jälkeen... Keikalla olisi ollut mainiota käydä näkemässä tämä sellisti-ihme, mutta valitettavasti se oli minulle mahdotonta. Näkemäni keikkakuvat näyttivät kyllä mahtavilta!

Onko kukaan muu seuraillut Kanonin aktiviteetteja? Itse kuuntelin viimevuoden loppupuolella julkaistun tupla-A singlen Foul Play ni Kurari/Sakura Meikyuun juuri, ja pakko myöntää, että KanonxKanonin luomat pelot Wakeshiman soolouran suunnan toisaalle lykkäämisestä olivat täysin aiheettomia! Kanon kuulostaa yhtä hyvältä kuin ennenkin, niin musiikillisesti kuin äänellisestikin. Ennen kuin kerron lyhyesti mielipiteeni ko. singlen kappaleista, haluaisin jakaa vähän tuoreemman kuvan, tällä kertaa tämän sinkun jacketin muodossa:

Kuva

Mielestäni tämä kultakalamaljakonsepti on kiintoisa, ja Wakeshima näyttää kadehdittavan nätiltä lyhyessä vaaleamman ruskeassa tukassa. :(

Itse single - kuten sanoin - yllätti minut positiivisesti. Foul Play ni Kurari kuulosti minusta vokaalipuolelta lapsekkaammalta kuin Sakura Meikyuu, oikeastaan minusta tuntui Foul Playtä kuunnellessani kuin olisin todistanut japanilaista renderointia jostakin Disneyklassikosta :') Tämähän voi olla vain kohteliaisuus, sillä Disneyn kappaleet ovat kiistatta musiikin helmiä jokainen! Molemmissa kappaleissa ihailin Wakeshiman tyyliä laskea paljon painoa äänelle, jolloin nuotista toiseen siirtymisen välillä saattoi kuulla pieniä epävireisiä vingahduksia, jotka toivat oman energiansa sekoitukseen.

Sakura Meikyuu oli ensimmäinen näistä kahdesta, jonka kuuntelin, ja ihastuin siihen heti, vaikka jälkikäteen suosikkia en näiden parin kuuntelukerran jäljiltä osaakaan sanoa. Pidin paljon hiljaisista verseistä, jotka korostivat Wakeshiman nättiä, korkeaa, lapsekasta ääntä, ja räjähtävän voimakkaista kertosäkeistä. Jälleen kerran taidokkaat sellonvingutukset jäivät mieleeni päällimäisenä instrumentaaleista, jotka imartelivat täydellisesti Kanonin ääntä, kun taas sekin tietysti soittimia. Vaikeaa sanoa, kumpi on Wakeshiman biiseissä kauniimpaa, soitto vai laulu. Pidän siitä, että vaikka pitkiä instrumentaalisia pätkiä ei olekaan, Kanon panostaa kappaleissaan paljon musiikilliseen puoleen, eikä vain luota laulun tuovan kappaleeseen melodian.

Entä muut? Oletteko kuunnelleet uutta tuotantoa? Mietteitä? Lemppareita? Jätän teille kätevästi linkit molempiin kappaleisiin, jotta pääsette näihin mestariteoksiin heti käsiksi; Kanonilla ei koskaan voi olla liikaa faneja!

Foul Play ni Kurari (ファールプレーにくらり)
Sakura Meikyuu (サクラメイキュウ)
難道 是天意

sunny
Vuoden kommentoija

Paluu Bändit # H - O