己龍 (Kiryu)

Bänditopicit H:sta O:hon.

己龍 (Kiryu)

ViestiKirjoittaja Yuugi » La Loka 09, 2010 9:27 pm

>>> Etsi Lafista Kiryu-ficcejä <<<

Tämä topic sulkee ympyrän ja olen virallisesti tehnyt topicin jokaiselle viidestä lempibändistäni.

Kuva

//kuva pienennetty Amberin tahdosta~

Kiryu on niin kutsuttu neo-japanese visual-kei -bändi, jonka konsepti edustaa traditionaalisen ja modernin Japanin kohtaamista niin musiikillisessa kuin ulkonäöllisessäkin mielessä. Vuoden 2007 syyskuussa perustettu bändi on kerännyt lyhyessä ajassa vankan suosion kotimaansa kamaralla, ja monia heidän julkaisujaan on jo myyty loppuun. Länsimaissa tämä selkeää orientaalisuutta edustava bändi ei ole vielä kovin tunnettu, mutta on täälläkin jo pikkuhiljaa keräämässä itselleen vakaata fanikantaa.
Länsimaistuvassa visual kei-skenessä Kiryu erottuu edukseen säilyttämällä jokaisessa kappaleessa japanihenkisyyden esimerkiksi kansallissoittimia käyttämällä (shakuhachi - japanilainen huilusoitin). Yleinen sävelmaailmakin on helposti tunnistettavissa traditionaaliseksi kaukoidän meiningiksi. Kuitenkaan Kiryun sävellykset eivät ole mitään kansanlauluja, vaan yhdistävät taidokkaasti japanilaisuuden ja länsimaisen raskaan rock-musiikin. Jokainen kappale on toki omanlaisensa teos, ja kaikkea löytyy herkistä balladeista rähinärockiin ja oudompiin, luokittelemattomiin teoksiin.
Bändin outfiteista on yhtälailla huomattavissa sekä japanilaisia että länsimaalaisia piirteitä. Printit ja perusrakenne vastaavat traditionaalista japanilaista pukeutumista, mutta pukujen leikkaus ja asusteet ovat modernimpia ja tuovat räväkän säväyksen bändin ulkonäköön. Esiintymisessäkin on otettu huomioon yhtyeen halu pitäytyä japanihenkisyydessä, sillä vokalisti Mahirolla on tapana esittää mitä mielenkiintoisimpia tansseja, joissa kappaleesta riippuen käytetään joko yhtä tai kahta viuhkaa. Levyjen kannetkin on suunniteltu orientaalisiksi ja kansilehtisten lyriikat on muotoiltu perinteisesti japanilaisittain ylhäältä alas ja oikealta vasemmalle. Bändi ei myöskään suosi juurikaan englanninkielisiä lyriikoita eikä vierasperäisiä sanoja.

Kaiken kaikkiaan Kiryuu on nouseva bändi, joka vielä odottaa tunnustustaan länsimaissa (eiköhän yhdessä tehdä se pojille helpommaksi).

PROFIILIT

Varoitan, profiilit ovat äärettömän epäselviä, ja se johtuu puhtaasti artistien aivovajauksesta.

Kuva
Vo. 黒崎眞弥 (Kurosaki Mahiro)
Syntymäaika: 19.10.19xx
Syntymäpaikka: Hiroo, Hokkaido
Veriryhmä: B
Harrastukset: Leluilla leikkiminen (gnrbu auttoi tämän kanssa)
Pitää: □ ja ○
Ei pidä: Verilöylyistä pimeässä yössä
Lisää kivaa informaatiota: 「嗚ヾ人生左斜め45°」
Ota kantaa omituiseen profiiliin: mahiro@kiryu-web.net
(Kääntäjän kommentti: Siis mitä v*tua Mahiro...)

Kuva
Gu. 酒井参輝 (Sakai Mitsuki)
Syntymäaika: 13 -vuotiaan kesä
Syntymäpaikka: Paikka, josta voi nähdä meren
Harrastukset: Ihmisten tutkiminen
Pitää: Kävelyistä sateisina päivinä
Ei pidä: Selkeistä päivistä
Lisää kivaa informaatiota: 「参式語録」
Ota kantaa omituiseen profiiliin: mitsuki2@kiryu-web.net
(Kääntäjän kommentti: No Mitsukihan vasta selkeä oli.)

Kuva
Gu. 九条武政 (Kujou Takemasa)
Syntymäaika: 3.8.
Syntymäpaikka: Shizuoka
Harrastukset: Ei ole (oikeasti Takemasa liitti tähän tavun "mu", joka japanissa viittaa jonkin puuttumiseen [vert. englannin un- ja -less])
Pitää: Sumiresta (純恋, viittaa nimeen "Sumire", eikä suinkaan violettiin väriin)
Ei pidä: Todellisesta rakkaudesta
Lisää kivaa informaatiota: 「密室系耽美主義」
Ota kantaa omituiseen profiiliin: takemasa@kiryu-web.net
(Kääntäjän kommentti: Mikä Sumire?)

Kuva
Ba. 一色日和 (Isshiki Hiyori)
Syntymäaika: 1.11.
Syntymäpaikka: Teeplantaasilla
Veriryhmä: O
Harrastukset: Rauhallinen kehrääminen (Saatan olla väärässä tämän kanssa)
Pitää: Söpöistä asioista, pehmeistä asioista, vanukkaasta
Ei pidä: Mausteisista asioista, shiitakesta (sieni); siitä, jos kutitetaan
Lisää kivaa informaatiota: 「ひよりんピック」
Ota kantaa omituiseen profiiliin: hiyori@kiryu-web.net
(Kääntäjän kommentti: Kerrankin ei niin omituinen profiili.)

Kuva
Dr. 遠海准司 (Tokai Junji)
Syntymäaika: 11.1.
Syntymäpaikka: Japani
Veriryhmä: A
Harrastukset: Musiikki
Pitää: Rummuista
Ei pidä: Itsestään
Lisää kivaa informaatiota: 「我羅駆打楽座」
Ota kantaa omituiseen profiiliin: junji@kiryu-web.net
(Kääntäjän kommentti: Onko kaikilla rumpaleilla krooninen itseinho?)

DISKOGRAFIA:
(2008.03.25) 獅噛ミ桜「Shigami Sakura」
(2008.05.20) アナザーサイド~会場盤~「ANOTHER SIDE ~Kaijou Ban~」
(2008.05.20) アナザーサイド~流通盤~「ANOTHER SIDE ~Ryuutsuu Ban~」
(2008.07.02) アナザーサイド-2nd Press-「ANOTHER SIDE -2nd Press-」
(2008.09.12) 見セ掛ケノ飴ト自己満足ノ鞭「Misekake no Ame to Jikomanzoku no Muchi」
(2008.10.29) 紫蝕/最後ノ恋「Saigo no Koi/Murasaki Shoku」
(2008.11.26) 羞月閉花「Shuugetsuheika」
(2009.01.17) 私。「Watashi」
(2009.03.02) 桜絡ミ「Sakuragarami」
(2009.05.06) 朱ク散ル僕ノ蒼「Shuku Chiru Boku no Ao」
(2009.05.15) 魑魅魍魎ノ跳梁跋扈「Chimimouryou no Chouryoubakko」
(2009.05.15) 鬼遊戯「Oni Yuugi」
(2009.10.14) Shock Edge 2009「Omnibus」
(2009.10.21) 月ノ姫「Tsuki no Hime」
(2010.01.27) 明鏡止水「Meikyou shisui」
(2010.06.23) 水無桜 「Mina Sakura」
(2010.10.27) 屡 流 「Ruru」

LINKKEJÄ:
OHP
Official MySpace
武政 @ YouTube
己龍 @ Last.fm
己龍 @ Livejournal

月ノ姫 PV (Tsuki no Hime PV)
明鏡止水 PV (Meiyou Shisui PV)
雨夜ニ笑ヱバ PV (Ameyo ni Waraeba PV)
別レ日和ハ仄カニ染マル PV (Wakare Biyori wa Honoka ni Somaru PV)

YHTEISTYÖSSÄ MUKANA
Kiryun Livejournal -yhteisö
Kiryun Last.fm -sivu
gnrbu

Itse kuuntelin ensimmäisen kerran Kiryuta vuoden 2009 toukokuussa. Silloin se iski nopeasti, mutta lyhytaikaisesti, ja kuunneltuani bändiä pari kuukautta into pipossa homma vähän unohtui. Löysin Kiryun uudestaan, kun Tsuki no Himen PV julkaistiin, ja silloin raskas rock japanilaisin sävytyksin iski lujaa, ja Kiryusta tuli yksi lempibändeistäni neljän muun rinnalle, ja siellä se on pysynyt tähän päivään asti. Omasta mielestäni Kiryun viehätys on nimenomaan se, ettei bändi kuulosta länsimaalaiselta. Suurin osa japanilaisista bändeistä kuulostaa siltä, että jos niihin pistettäisi länsimaalainen laulaja laulamaan englantia kukaan ei edes huomaisi eroa länsimaalaiseen musiikkiin. Kiryu sen sijaan ottaa niin vahvasti vaikutteita traditionaalisesta Japanista, ettei bändin alkuperäismaasta voi erehtyä. Toinen asia, jota rakastan Kiryun musiikissa, on yllätyksellisyys. Tämä bändi tekee välillä niin hämmentäviä biisejä, että ne ovat nerokkaita. Kuten esimerkiksi oma lempibiisini 朔宵 (sakuyoi) Mina sakura -singleltä. Biisi ei todellakaan tyydy sisältämään A-melodian, B-melodian ja C-melodian plus intron, vaan loppupeleissä biisissä taitaa vissiin olla kaiken kaikkiaan viisi eri melodiaa, joita sitten soitetaan vähän sekaisin siellä täällä, eikä mitään järkevää rakennetta ole. Nerokasta <3

Lempijäseneni... heittelehdin Junjin ja Mitsukin välillä. Junji on toisaalta aivan uskomaton rumpali. Todella taitava poika, ja Kiryun näppärät rumpukompit tuovat esille hänen kaikki taitonsa täydessä mittakaavassa. Toisaalta taas rakastan Mitsukia, ihan puhtaasti siksi, että Mitsuki on säveltäjä ja täysipäiväinen idiootti.

Lempikappaleita on muutamia, esimerkkeinä nimenomaan tuo mainitsemani 朔宵 sekä 月ノ姫.

Onko paikalla muita, jotka kuuntelevat Kiryuta? Tai joitakin, jotka kiinnostuivat topicin perusteella?
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

Yuugi
Pääesiintyjä

Paikkakunta: Ramen hameen alunen, siellä minne kaikki kadonnut menee

Re: 己龍 (Kiryu)

ViestiKirjoittaja Mizuumi » To Loka 14, 2010 5:29 pm

Joku ehti ennen minua! Itselläni on pari kuukautta jopa ollut tarkoituksena tulla lisäämään tämä ihana bändi lafilaisten tietoon, mutta en vain ole saanut aikaiseksi. Kiryu on yksi lempibändeistäni, vaikkakin se...se...kyllä kaikkien täytyy tietää se live video, jossa Mahiro kus-- pissii punaviiniä. Ei elämä, kun meinasin kuolla nauruun koko videolle ja sen kommentoiminen olikin mukava ja hauska urakka galleriassa muinoin. Lempijäseneni on Mahiro joka minulle luovutettiin, muistattehan? ja pakko myöntää, että ensimmäistä kertaa kuullessani hänen laulavan --> minun oli aivan pakko vaihtaa välilehteä ja katsoa sitä videota. Kauaa en ehtinyt sitä katsoa ja kuunnella, kun oli aivan pakko alkaa etsiä kommenttivideoita, joissa Mahiro mahdollisesti puhuisi, sillä toisen kerran j-rock / -pop elämäni aikana en voinut olla varma, oliko henkilö mies vai nainen. Luulin Mahiron olevan mies, mutta lauluääni sekä ulkonäkö puhuivat naisen puolesta todella hyvin varsinkin sen jälkeen, kun on exist tracea kuunnellut. Kommenttivideo kuitenkin paljasti sukupuoleksi miehen, mikä hämmensi minua pitkään. Kiryu ja tämä....mielenkiintoinen toinen "vapaa-ajan viete bändi" ovat kyllä aivan mahtavat ja voin vain surra kohtaloani, kun en voi hankkia heidän levyjään tai saatika sitten mennä heidän keikalleen.
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

Mizuumi
Teknikko

ViestiKirjoittaja kurisWu_ » Pe Heinä 01, 2011 1:43 pm

Kun luin tätä topikkia tajusin, että oon kuunnellu ihan liian vähän Kiryua.. Nyt pitäis kyllä ryhdistäytyä ja mennä Youtubeen samantien.
Okei löysin tän bändin vahingossa, joku 4-5kk sitten ja en jaksa kuollaksenikaan muistaa miten.. :D Mutta, tykkäsin kyllä heti, koska Mahiron ääni on jotain niin hienon kuullosta erityisesti 夢幻鳳影 biisi nousi mun suosikiksi melkein heti.
Just se miten Kiryu ei käytä englantia ilmeisesti ollenkaan kappaleissaan on hienoa ja tää, miten ne sekoittaa perinteistä Japania mukaan on hienoa. Tää bändi on kyllä niin erilainen verrattuna moneen muuhun mitä kuuntelen (ja nyt mä ihmettelen taas miks oon kuunnellu tätä niin vähän) Mahiron ääni on niin hieno, ihmettelin aluks kun se vaihteli ääntä matalammasta korkeammalle niin olin vähän sekasin siitä onko se nyt mies vai nainen d:
Ja oon niin surkea ku en tiedä kiryusta vielä paljo mitään, niin en muista muuta kun Mahiron nimen :P lol Niin enpä viitti sanoa paljo mitään vielä, etten puhu ihan tyhmiä (ellen tehny sitä jo)

Mutta, mutta pakko sanoa vielä tästä "My Dragonista" sen verran, että voin sanoa rehellisesti että kuolin kun näin niiden Nijigen Complex pv:n ja sen liven missä Mahiro pissii punaviiniä xD En siinä vaiheessa tiennyt mitä ajatella.. Olin totaalisen järkyttynyt, ja nauruun kuollut.

kurisWu_
Fani

ViestiKirjoittaja Yuugi » Ma Elo 29, 2011 2:31 pm

Voisin yrittää aktivoitua tässäkin topicissa ja infota vähän bändin tulevista julkaisuista ja uusista outfiteista.

26.10. Kiryu julkaisee uuden singlen nimeltään Kyousei. Single julkaistaan kolmena eri versiona, joista A sisältää kaksi raitaa ja PV:n ja B ja C kolme raitaa, joista viimeiset eroavat toisistaan.

Kaiken lisäksi bändi on julkaissut uudet outfitit kotisivuilleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pakko mainita, että itsestäni vaikuttaa siltä, että Mahiron pukusuunnittelijoilta alkavat ideat loppua pikkuhiljaa kesken. Kyousein outfitti näyttää nimittäin suunnilleen ihan samalta kuin kolme aikaisempaakin outfittia. Etenkin viimeisimmän albumin kukkahärpäke tekee näyttävän paluun.

Toisaalta, kuinka paljon variaatiota voidaan kehittää, kun bändi on ollut kasassa vuodesta 2007 lähtien ja rajoitteina toimivat japanilainen teema ja värit.

//tikraw pienensi liian ison kuvan.
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

2 tykkää.
Yuugi
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja illusione » Pe Helmi 17, 2012 8:34 pm

Luin jostai jtn huhuja että Kiryul on tulos joku "huono uutine", et ne ehkä lopettaa(?) tai joku jäsen eroo tai jtn. o:
Onko kellää mitään tarkenpaa tietoa tästä ? Oon ihan paniikissa täällä jo . . .
Dear ██, I ██ you.

I will ██ you with every broken piece of me.

illusione
Roudari

ViestiKirjoittaja shunshun » Pe Helmi 17, 2012 8:43 pm

Kaikki "important announcement"it kieltämättä kantaa aina ikävää assosiaatiota mukanaan saaden ne jo valmiiksi kuulostamaan huonoilta uutisilta :DDD Tosin useimmiten ne on huonoja uutisia...
Enivei! Kiryu antaa important announcementin Shibuya O-Eastin livessä 2012/03/02, siitä ei ole mitään tarkempaa tietoa.
Huhuja sen sijaan on sitäkin enemmän: mm. joku jäsenistä olisi lähdössä, tai sairas, tai bändi hajoaisi yms. tyypillistä huhukamaa.
On myös mahdollista, että se on iloinen uutinen, kuten "uusi julkaisu", "uusi kiertue syksylle", "maailmankiertue" yms., nekin ovat tyypillisiä important announcementeja.

Eli mene ja tiedä... Odotuksen riemua siis :DDD Rupeen kyl inasen riehuun ja pistään paikkoja paloiks, jos ne ottaa ja hajoo.
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

2 tykkää.
shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Yuugi » Pe Maalis 02, 2012 9:21 pm

^

Ja sen sijaan, että suurin osa porukasta epäili tämän "important announcementin" olevan hajoamis-/jäsenen eroamisilmoitus, niin totuudeksi paljastui kuitenkin aivan muuta.

Kiryu nimittäin julkaisee kolmannen kokopitkän albuminsa ja lähtee sen kunniaksi 47 liveä sisältävälle, koko Japanin kattavalle kiertueelle.

Albumi julkaistaan kahtena versiona. A-TYPE sisältää 11 kappaletta sekä PV:n ja maksaa 3,765yeniä, kun taas B-TYPE sisältää samat 11 biisiä sekä kaksi lisäkappaletta, eli yhteensä 13 biisiä, ja maksaa 3,150yeniä. Albumi julkaistaan 25.4.2012.

Pojat vaihtoivat myös outfitteja, taas vaihteeksi, uuden albumin kunniaksi.

Kuva
Kuvan saa klikkaamalla isommaksi.

Kaiken lisäksi eilen pidetyssä livessä esitettiin uuden albumin PV:n preview, joka sitten ilmaantui YouTubeen aika äkkiä tänään. Äänistä ei kuule mitään muuta kuin yleisön kiljumisen, mutta kuvamateriaali on aika varteenotettavaa laatua.

Irtoraajoja, verta, suolenpätkiä, epämuodostuneita japsityttöjä. Kauhuelementit tekevät paluun. Kiryu on oikeasti uskomaton bändi. :'D Ja Mitsuki näyttää virallisesti zombilta jopa virallisissa outfiteissa. Tämä albumi vaikuttaa joltain, mitä saatan oikeasti haluta Kiryulta omistaa.

Mitä muut on mieltä tästä "important announcementista" ja uudesta albumista/PV:n previewistä/outfiteista?
ママちゃん, 平手打ちしてください!!

Kuva

Avan tehnyt Hasu

1 tykkää.
Yuugi
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja shunshun » La Maalis 03, 2012 1:04 am

*tekee Leena Hefnerin pyllynläpsytystanssia*

Oon oikeesti ihan multiuskomattoman iloinen uudesta alpasta :3 Kiertueesta en oo normaalia innostuneempi, koska en vaan tajua, mikä suunnaton ongelma on vittu raijata pebat lentokoneeseen ja soittimet myös, ja sitten suhahtaa Euroopan lämpöön :<<< Ei oo meinaan ainakaan noitten jätkien kankuissa liikaa painoa, kone nousis ihan hyvin!

Parasta on se, et kerrankin important announcement on iloinen asia :DDD Jeee, hukkukaa häpeään te, jotka jo povasitte Kiryun maailmanloppua ilman kunnon syytä.

Okei, jes, jes! Musta on ihanaa, kun on bändejä, joihin voi luottaa ja Kiryu on yksi niistä *3* Ottaen huomioon, että toi preview oli täynnä tyttöjen kiljuntaa ja vain häivähdys huonolaatuisesti tallennettua musisointia, se vaikutti hyvältä - kun siis ignoorasi ne tyttelit. Lisäks teema on musta järisyttävän cool! Me happy, toisaalta tosi old schoolia, mutta samalla freesiä. Myös itse PV vaikutti oikeesti hyvältä, se oli hyvällä tavalla kauhuteemaa, ei mikään trololololool splatterphail, jossa Kiryun jäsenet syö toistensa varpaita kilpaa naamat mönjässä.
Pidin värimaailmasta ja intensiivisyydestä, lisäksi se oli paikoin oikeasti hyvällä tavalla ahdistavaa. Epämuodostunut japsityttö pwnaa normityttöä -kohtaus oli pähee, siitä lisäpisteitä. Valta rumille - eiku... No siis se oli oikeasti erilainen tapa käyttää naista PVssä. Kerrankin musavideossa ei ole nättiä tyttöä keimailemassa :DDD

Taidan tahtoa tuon levyn, koska oon enempi biisi-ihminen, niin B-type, kiitos :333
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja ANSSON » Ti Touko 15, 2012 4:24 am

noniin. nyt tama lusmu sai otettua itseaan niskasta kiinni ja kirjauduttua lafiin :D
ihan tan topicin takia.

eli joo, kai se on pakko tulla kaapista ihmisten ilmoille ja myontaa, etta joo tykkaan :D paljon. :DD
ma loysin 己龍n joskus tassa puoltoista kuukautta sitten My Dragonin kautta.
Vahan mua aluksi hairitsi Mahiron aani, en osaa kuvailla miten, mutta mun korviin se kuulosti aluksi jotenkin... karsivalta? XD

Jatkoin kuitenkin naiden kuuntelemista, koska muuten oli kaikki ihan nappiin, mulle ainakin. ja nyt kun naita on tullu kuunneltua varsin paljon, voin sanoo ettei Mahiron aanikaan haittaa :D ja tosiaan, mun suosikkikappaleeni on 叫声. :D

Ja koska oon kerran japanissa, niin miksikas sita jattais hyvan mahdollisuuden kayttamatta, eli ostin ton uusimman levyn. Tai oikeestaan kaveri osti mulle kun ei paikallisista levykaupoista(mista?) loytynyt. :D Ja A-puolen.
levya on tullut kuunneltua(nytki) paljon ja joo. me gusta.
voin sanoa, etta PV sopii loistavasti teemaan japanilainen kauhu :D tai sitten ma olen herkka :D heh.
ja PVn making of -video oli juuri niin lappa, kuin nailta miehilta on odotettavissa :D
ja koska videolla nahdaan mm kohtaus, jossa Kujou esittelee kuvauspaikan vessaa, on laatu taattua! XD

ja koska en osaa sanoa muuta ja olen koulun kirjastossa (jossa ei saisi kayttaa kannykoita, mita mita) en tahan enempaa raapusta.

Keep up the good work! :D

ps jos saan viela jostain liput olis tarkotus kayda naiden keikalla heinakuussa(ko) :D toivomme siis parasta! :D
"...The "girl's best friend"? "
" Pepperspray? "

1 tykkää.
ANSSON
Fani

Paluu Bändit # H - O