Merry

Bänditopicit H:sta O:hon.

Merry

ViestiKirjoittaja Nokku » Ke Maalis 17, 2010 2:01 am

>>> Etsi Lafista Merry-ficcejä <<<

Olen vastustanut halua kuukausi tolkulla ja toivonut, että joku muu tekisi tämän, mutta koska Lafissa näyttää olevan loppujen lopuksi surullisen vähän lampaita, oli pakko - sen verran upea bändi kuitenkin kyseessä.

Merry

Kuva

Perustettu vuonna 2001, major vuodesta 2005 lähtien. Aktiivinen.

Jäsenet

Gara (laulu)
Yuu (kitara)
Kenichi (kitara)
Tetsu (basso)
Nero (rummut)

Merryn omaperäistä soundia on vaikea kuvailla. Oli musiikki sitten bluesia, acid-jazzia, skata, punkkia tai jotain näiden väliltä, siitä ei ole ollenkaan hankalaa pitää. Vaikka bändi on luettavissa osaksi visual kei -skeneä, heidän tyylinsä on kaukana vinyyliasuista, räikeistä hiuksista ja rajuista meikeistä; Merry näyttää suosivan tummia pukuja ilman sen suurempia koristuksia. Yksikertainen ulkonäkö mahdollistaa bändin jäsenten runsaan liikkumisen lavalla, ja Merryn show't ovatkin eräitä musiikkimaailman mielenkiintoisimmista ja intensiivisimmistä.
-JaME

OHP
MySpace

Video

---

Tuohon JaMEn tekstissä mainittuun tummien pukujen suosimiseen on vielä pakko korjata, että Merryn ulkonäkö (jota en itse kuvailisi missään nimessä yksinkertaiseksi) vaihtelee suhteellisen usein, eivätkä tummat puvut ole olleet ehdoton pakko bändillä enää muutamaan vuoteen.

Itse löysin kyseisen bändin vuonna 2002, kun sain puolivahingossa käsiini Haikarasan ga toorun toisen painoksen, jonka kaikki neljä kappaletta kuuluvat edelleen ehdottomiin suosikkeihini. Garan ääni on upea ja erikoinen, ja Yuun "väärin" viritetty kitara sekä Neron rumputyöskentely jättävät allekirjoittaneen lähes aina sanattomaksi. Rakastuin täysin, enkä usko, että koskaan kyllästyisin tai "kasvaisin ulos" Merryn kaltaisesta eri musiikkityylejä mestarin ottein sekoittavasta bändistä.

No niin rakkaat lafi-lampaat, on aika ryömiä esiin kivien alta ja tunnustaa rakkautta yhdelle erikoisimmista Visual-bändeistä! Keskustelua käyntiin, nyt siihen on vihdoinkin mahdollisuus.

//korjasin OHPn, kun se vaihtui levy-yhtiön myötä.

// niini vaihtoi toimimattoman kuvan uuteen.
Viimeksi muokannut Nokku päivämäärä Pe Syys 03, 2010 2:07 am, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuva

Nokku
Taustalaulaja

Re: Merry

ViestiKirjoittaja Oonu » Ma Maalis 22, 2010 11:22 am

Ooh, Merry ♥

Ihailen bändiä aivan kamalasti!
Garan ääni on jotenkin niin mahtava, että.. ei semmonen perus, vaan semmonen hieno :--D
Ja muutenkin musiikki on todella uniikkia verrattuna useisiin jiirubändeihin (kuten niihin uusimpiin, jotka ovat melkein kaikki toistensa kopioita).

Merryä olen kuunnellut semmoisen vuoden verran ja lempialbumiksi on vakiintunut tuo suhteellisen uusi Under-world. Sieltä vielä biisinä Gekisei, joka on... upea.
Karkkia ostamaan o/

Oonu
Fani

ViestiKirjoittaja shy-rebel » To Kesä 24, 2010 11:40 am

Bääää!

Yksi uusi lammas etsiytyy Merryn fanilaumaan (Tai siis Murryyn, kun yritin selittää MUCCusta ja Merrystä yhtä aikaa ja lopulta sanani menivät sekaisin). :"D Tykästyin Merryn musiikkiin vasta viime syksynä, kun sinä, Nokku, päätit tutustuttaa minut bändin musiikkiin. ;) Joten Merry on aika lailla uusi tuttavuus minulle vieläkin, eikä se tutkimusmatka ole päättynyt, sillä Merryn musiikki on myöskin monipuolista ja laajasti bändi hyödyntää eri musiikkialojen tyylejä omassa soitossaan. Garan ääni varsinkin on juuri sopiva Merrylle, ja varmasti bändi laajalti muistetaan juuri laulajansa äänestä.
Eli lyhyesti sanottuna olen samaa mieltä siitä, että bändi on omaperäinen, kuten Jamen lainauksessakin lukee. :D

Merrystä tosin olen tiennyt jo jonkin verran pidempään.
Jälleen kerran varhaisimmat tietoni nojautuvat Suosikkiin, jossa oli kerran levyartikkelissa mainittu Merry ja heidän Peep Show-levynsä. Kuva bändistä oli kyllä niin pieni, etten erottanut jäseniä kuin juuri ja juuri, mutta bändi kyllä jäi mieleen sen perusteella, mitä levystä lehdessä kerrottiin. Sittemmin kun allisapp alkoi fanittaa bändiä, tulin kuulostelleeksi Blind Romancea ja Callingia, jotka jäivät myös mieleen jo viime kesästä. :)

Suosikkibiisejäni en kaikkia muista nimeltä, yhden biisin nimeä en muista vieläkään, vaikka sen videoversion olenkin nähnyt useaan otteeseen. (Mikä se biisi on, jonka videolla Nerolla on jokin taistelukala maljakossa ja sitten se lasimaljakko menee rikki? Olen epätoivoinen, tahdon tietää sen biisin nimen... DDD:)
Öhöm, muita suosikkibiisejäni ovatkin sitten Tozasareta Rakuen, Blind Romance, Violet Harenchi, Akai Kutsu, Charlie ja Atashi wa sute neko. Voisi ihan sanoakin, että olen biisi biisiltä tykästynyt Merryyn aina vain enemmän ja enemmän. :) Levyä en valitettavasti omista missään muodossa (ainakaan tällä hetkellä), vaikka Nuchemical Rhetoric houkutteleekin minua tuon tuosta. :"D

Tähän loppuun voisinkin sitten heittää pienen ihkutuksen eräästä Merryn jäsenestä: lempijäseneni bändistä on - yllätys yllätys - rumpali Nero! Se mies on vain niin ihana ääneään myöten ja tyylikäskin! Me likes his style! o/ Voin varmalla äänellä sanoa, että hän on suosikkirumpalini numero yksi. <3
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

shy-rebel
Vuoden double

ViestiKirjoittaja Nokku » To Kesä 24, 2010 9:37 pm

Bäääää!

Se biisi, jonka nimeä et muista, on Komorebi ga boku wo sagashiteru... <-Kolmoispiste kuuluu nimeen. Mun käy aina sitä kalaa sääliksi, kun katson sitä PVtä. :'( Siellä pitäis lukea "no fishy fishies were harmed during the making of this PV."

Ja kun nyt olen naputtelemassa Merry-topsuun, niin kysyn mitä ihmiset pitävät uuden biisin(/videon) The Cry Against... previewstä? Itse olen ihan täpinöissä biisistä ja kuolaan Tetsun syntisen herkullisia hiuksia tossa pätkässä. Melkein yhtä ihanat kuin Tatsun! ;_; <3 Nyt se on todistettu: pitkät j-rockarit ja pitkät hiukset kuuluvat yhteen. (Miten niin menen taas asian vierestä?)

The Cry Against... julkaistaan 4.8 ja sitä voi ennakkotilata. ^^

//ahahaha, repeilen tolle Yuun örinälle. xD Ei näin!
Kuva

Nokku
Taustalaulaja

YLLÄTTIKÖ EDES?!

ViestiKirjoittaja Nokku » To Heinä 22, 2010 5:13 pm

Pakko tulla hehkuttamaan tuota uutta "ylläri" Monochrome'a ja sen PV'tä! Musta tuntuu, että mun aivot räjähti seinälle ja loput kehosta leijuu jossakin Saturnuksen tienoilla. Mä en osannut yhtään varautua tähän, kun venasin vaan tota The Cry Against... -biisiä!

Aaaah, että ne teki ilkeän ihanasti! *hurhurhur* Miten toi voikin olla noin ihana?! Garan laulu on jotain niin upeaa, että mulla menee vieläkin kylmät väreet pitkin selkää. Ja Neron rummutus! O.O Niin mahtavaa, että mä pyörryn kohta tänne! Mun tekisi vain mieli pomppia parvekkeelle ja hihkua siellä kovaan ääneen, miten paljon Merryä rakastan. <3 Miten ne jätkät osaavatkin aina yllättää. ;_; <3

Ja aaaaah, että ne on HOT! Ja Neron tarrat näkyy, double-hurhur! <3

Mä olen niin onnellinen nyt, pakahdun.
Kuva

Nokku
Taustalaulaja

ViestiKirjoittaja Umi » Su Syys 26, 2010 3:26 pm

Crisis Moment PV

Menen jopa niin pitkälle, että väitän 6/10 luvassa olevan tämän vuoden kovin singlejulkaisu j-rockin saralla. Crisis Moment on yksinkertaisesti ihan mieletön kappale. Rauhallisemmat säkeistöt yhdistettynä raskaampaan kertosäkeeseen sekoittuvat kenties jopa yllättävän helposti keskenään luoden eheän kokonaisuuden, joka saa korvat huutamaan hallelujaa. Biisi on ennakkoluuloton ja rohkea, ja saa ainakin minut vakuuttuneeksi siitä, että siirto Firewallille oli erittäin kannattava veto.

Ja kaiken lisäksi PV on vielä kaikessa yksinkertaisuudessaan(?) erittäin onnistunut. Betonipintaa, valkoiseksi maalattu tanssija, värivaihtelut, MERRY. Toimii.
Mind the gap between the train and the platform.

Umi
Teknikko

ViestiKirjoittaja serellenders » Su Syys 26, 2010 5:34 pm

Mä en voi muuta kun kompata Umia Crisiss Momentin suhteen. Kappale ja PV vetivät aika hiljaiseksi. PV oli tosiaan upea sen yksinkertaisuudesta huolimatta. Garan ääni on taas vaihteeksi vain jotakin sellaista mitä ei voi olla rakastamatta.

Nokun aloitusviestiin viitaten täällä lafissa on jo vuoden päivät piileskellyt hyvin hiljainen lammas.
Kun ruumiini ajattelee... On ihollanikin sielu
Colette, la retraite sentimentale

ex-altesse

serellenders
Teknikko

ViestiKirjoittaja Amber » Pe Loka 01, 2010 12:45 pm

Ei voi kuin olla samaa mieltä! Aivan mieletön biisi ja mielietön video: molemmissa dynamiikka ja sävyt toimivat tosi hienosti, ja vielä stemmaavat kivasti yhteen. Ai että mikä audiovisuaalinen orgasmi.

Oon myös todella iloinen siitä, että toisin kuin usein, tuohon on valittu oikeasti teknisesti taitava tanssija! Varsinkin kädet toimivat mielettömän upeasti, eikä mitään perinteistä tai yhtenäistä koreografiaa ollut tehty. Musta maailman kauneinta tanssia on just tollanen, missä tanssija osaa tekniikan, mutta käyttääkin kehoaan jotenkin groteskisti ja epäloogisesti. Se saa huutamaan hallelujaa pelkälle ihmiskehon kauneudelle!

Ja huudan hallelujaa myös ihmisäänen kauneudelle. Gara on saanut sellasen taivaan lahjan, että harva on sellaisesta kuullutkaan, enkä nyt puhu tuosta taivaallisesta ulkonäöstä. :---------------------D

Jotenkin mulla on sellainen tunne, että Merry on ihan huomaamatta ottanut jonkun mielettömän harppauksen johonkin uuteen ja jännään. Tämän lampaan määkynä on onnellista sorttia. Lähes kehrään.
Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään.

"I think that giving up is a harder road. Walk a road that wouldn’t leave you any regrets."
- Kaoru, Dir en grey

Amber
Vuoden beta

ViestiKirjoittaja serellenders » Su Loka 10, 2010 2:35 pm

JaME Suomi kirjoitti:Firewallille siirtynyt MERRY jatkaa levy-yhtiön vaihdoksesta alkanutta ripeää julkaisutahtiaan ja julkaisee vielä yhden singlen tämän vuoden aikana.

Yakou, bändin kolmas sinkku sitten elokuun, saapuu kauppoihin 1.12. Levyn kahdesta painoksesta rajoitetusta puuttuu normaalipainokselta löytyvä nimikappaleen akustinen versio, mutta sekin sisältää B-puolen Lost generation replay ja lisäksi bonus-DVD:n.

Elikkä JaME tossa jokunen päivä sitten tiedottokin asiasta, että saadaan Merryltä vielä yksi sinkku tämän vuoden puolella. Crisis Momentin ansiosta, takia odotan aika paljon tältä. Saa nähdä sitten mitä tulevan pitää.
Kun ruumiini ajattelee... On ihollanikin sielu
Colette, la retraite sentimentale

ex-altesse

serellenders
Teknikko

ViestiKirjoittaja rikashock » Ma Joulu 13, 2010 10:03 pm

Tämä eksynyt lafi-lammas löysi tänään jotain hyvin riemastuttavaa. o/

Jep, Yakou! En tiedä ollaanko tätä biisiä/musavideota bongailtu täällä jo nopeammin, mutta enpä ainakaan havainnut linkkiä aiemmissa viesteissä.
Itse tykästyin tähän kyllä välittömästi. Tuoreempi Merry ei vieläkään miellytä minua jostain syystä yhtä paljon kuin aiemmat biisit kuten Ringo to Uso ja Blind Romance, mutta huonoon suuntaan Merry ei ole menossa, ei ei. Kyllä tämäkin iskee, ja kovaa iskeekin. Musavideokaan ei ole mikään huono, vaikka ei välttämättä ole se paraskaan mitä herroilta on ilmestynyt. Melko jouluinen kyllä, sillä itselleni tulee noista sinisistä ja punaisista ... pisaroista kovasti mieleen joulupallot. :D

Ah ja voi, sitten kun näitä biisejä pääsisi kuulemaan livenä. Saisi Merry kyllä ryömiä tänne Suomeen äkkiänytheti, kun viimeksi pääsi tulo menemään hiukan pipariksi. :(

rikashock
Fani

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Su Huhti 03, 2011 12:57 pm

Jou, lampaat! o/

Yritän epätoivoisesti viritellä keskustelua noista uusista biiseistä ja niiden musavideoista. :D Kiitos heti ensiksi rikashockille tuon Yakoun videon linkkaamisesta! <3 Hävettää kuitenkin samalla myöntää, että huomasin tuon videon vasta eilen seikkaillessani tämän topicin viesteissä. :""""D Auts.

Mutta siis, mitä ihmiset ovat mieltä noista uusista biiseistä? Tässähän on nyt ainakin jo tullut mainittua tuo Crisis Moment, jonka ylistystä on jatkettava. Hieno (miksi kirjoitin ensin pieni?) biisi ja Garan ääni kuulostaa todella kauniilta. (: Samaisen kappaleen musavideo oli myös kovasti mieleeni, tosin jollain tavoin videolla tanssiva mies toi hämäriä muistikuvia elokuvasta Black Swan. :"""D Ja Neroa ja herran soittamista on aina kiva katsella, purrrrr. <3

Suosikikseni nousee kuitenkin näistä uusista kappaleista tuo Yakou. Jollain tavoin se muistuttaa minua Merryn vanhemmistakin kappaleista(?). Jokin samanlainen juttu tässä biisissä tuntuu olevan, mutta korjatkaa toki, jos menen veikkauksissani ihan metsään. ^^' Mutta anygays, ihastuin tuohon biisiin heti ensikuulemalta. (:

Yakoun musavideo oli myös aika mielenkiintoinen, vaikka hajoilin tuolle miehelle, joka yrittää selvästi huumata Neron kukkakimpulla. XD Mutta tykkäsin tuosta videosta kuitenkin monen pienen yksityiskohdan ansiosta. Mainittakoon nyt vaikkapa Garan kävelykeppi, lintuhäkki, nuo jännät saippuakuplat, kiikarit ja se, että Yuu kastelee kastelukannulla omenoita (odotin kyllä, että niistä ompuista kasvaa omenapuu. D:).

Monochrome sen sijaan jätti vähän kylmäksi raskaasta soundistaan ja rockhenkisestä menostaan huolimatta. Video oli myös hieno, tykkäsin jätkien tyylistä tosi paljon, mutta jokin tässä biisissä ei kuitenkaan nyt iskenyt minuun yhtä suurella teholla kuin Yakou ja Crisis Moment. Täytyypi vielä tuohon The Cry Against...-biisiin perehtyä paremmin, mutta varsin hyvältä kuulostaa. :D

Ja olen samaa mieltä rikashockin kanssa tuosta Merryn keikkailusta. Saisivat herrat nyt tulla tännekin esiintymään. :( Tosin pohdin eilen Avalynillekin ääneen, että mitä siitäkin tulisi, jos näkisin Neron livenä. Pelkkä rumpalin kuvan näkeminen eilen sai minut vinkumaan kuin Munamies, joten kierisin varmaan keikkasalin lattialla, jos näkisin rumpalimiehen edes muutaman metrin päästä. :'(

Everybody dance now! \o/
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

2 tykkää.
shy-rebel
Vuoden double

ViestiKirjoittaja elmeri » La Tammi 19, 2013 7:26 pm

bändi jää tauolle 13.2. pidettävän liven jälkeen. gara joutuu leikkaukseen välilevyn pullistuman vuoksi ja tauolla varmistetaan et gara on teräskunnossa taas mahdollisimman pian.
terqin jame

voi nyt helvetti
haluan vain ihmisarvon
ja tietty helvetisti rahaa
limusiinin ja porealtaan

ava valerina_haci @ LJ

elmeri
Teknikko

ViestiKirjoittaja gnrbu » La Tammi 19, 2013 8:01 pm

No, mieluummin selän kuin äänen takia.

Onko kellään tietoa, onko Gara mennyt (taas) tekemään itselleen jotain typerää, vai onko tämä vielä edellisestä onnettomuudesta johtuvaa?

gnrbu
Vuoden Kaoru

Paluu Bändit # H - O