heidi.

Bänditopicit H:sta O:hon.

heidi.

ViestiKirjoittaja Tuulessakulkija » Su Tammi 04, 2009 11:46 am

>>> Etsi Lafista heidi.-ficcejä <<<

Kuva

heidi. (ハイジ - haiji) on vuonna 2006 toimintansa aloittanut visual kei -yhtye. He aloittivat esiintymällä muutamassa salaisessa konsertissa ympäri Tokiota helmikuun alussa, mutta virallinen aloituspäivä oli vasta 3. kesäkuuta, samana päivänä kuin heidän ensimmäinen oneman-konserttinsa Ikeburo CYBERissa. Yhtyeen ensimmäinen mini-albumi doukoku myytiin nopeasti loppuun. Vuosi 2006 oli täynnä kiertueita ja konsertteja muiden yhtyeiden kanssa, mutta samalla julkaistiin myös uutta materiaalia. 25. päivä huhtikuuta 2007 ilmestyi heidän esikoislevynsä kasou, ja samana vuonna bändi esiintyi myös hide's Memorial Day -tapahtumassa.

heidi.:n kappaleet ovat kaikkea iloisista rallatuksista hard rockiin, mutta tuotoksissa näkyy aina yhtyeen uniikki kädenjälki. Bändi luokitellaan usein angura-keiksi, ja sitä verrataan usein yhtyeisiin kuten Kalimero, MUCC ja jopa Plastic Tree. heidi.:n suosio on ollut jatkuvassa kasvussa vuoden 2006 esikoisjulkaisusta lähtien, ja yhtyeen tulevaisuus näyttää erittäin lupaavalta.

- Tiedot JaMEsta

Jäsenet

Kuva
Yoshihiko: laulu

Kuva
Nao: kitara

Kuva
Kohsuke: basso

Kuva
Kiri: rummut

Itse löysin heidin vanhan Lafin Hitti vai huti -topicista ja ensimmäinen biisi oli Synchro. Meni jonkin aikaa, ennen kuin kuuntelin sen uudestaan, ja siinä vaiheessa rakastuin täysin. Ensimmäisenä kiinnitin huomiota kitarasooloihin ja siihen, miten taitavia kaikki jäsenet tuntuivat olevan. Yoshihikon äänen kanssa oli aluksi vähän totuttelua, mutta pidemmän kuuntelun jälkeen siihen tottui ja oikeastaan sitä on kiva kuunnella, kun tämä laulaa niin tunteella. Lempijäsentä on aika vaikea sanoa, mutta kyllä se varmaan olisi Nao. Se mies osaa oikeasti soittaa, ja muutenkin kaikki huomio kiinnittyi ensimmäisenä siihen. Kousuke on myös ihanan iloinen, ja kommenteissa sekä liveissä on aina kiva katsoa, miten helposti Yoshihiko hymyilee vaikka on PV:issä niin vakava. Kiri on vaan.. Kiri. :'D
heidillä ei ole kovin monia kappaleita, joista en tykkäisi, mutta sanotaan nyt lemppareiksi Orange Drama, Aru hi no kokuhaku, Shindaze sekai, Synchro, Hakuchuumu ja Hyururi. Ne melodiat ja kitarasoolot ovat upeita, muuta en voi sanoa. Kovin kauaa en ole heidiä kuunnellut, mutta sinä aikana se on hypännyt Last.fm:ssä ensimmäiseksi. Eli tykkään, paljon.

Toivottavasti muitakin kuuntelijoita löytyy, heidi. on nimittäin oikeasti taitava bändi. Eli miten tutustuit? Mikä oli ensimmäinen kappale? Lempijäsentä/kappaletta/PV:tä? Omistatko levyjä/voisitko harkita ostavasi?

Ja linkkejä:
Orange Drama
Synchro
REM

OHP
Memories are beautiful
I'll never let you go
Memories are beautiful
I don't ever want to say
"goodbye"

Tuulessakulkija
Teknikko

Re: heidi.

ViestiKirjoittaja Retsku » Ma Tammi 26, 2009 9:24 pm

Ihana bändi. : DDDD Olen addiktoitunut Yoshihikon ääneen, ja pahasti. Ensimmäinen biisini jonka kuulin taisi olla Utakata, kun kaveri linkitti youtubeen Utakatan PV:n. Ei heti iskenyt musiikki, mutta kuuntelin seuraavana päivänä uudestaan ja sitten upposi jo paremmin. :'D Kuuntelin lisää musiikkia ja tykästyin yhä enemmän. Bändin yhteistyö musiikin luomiseen toimii. Suosittelen kaikille ainakin kokeilemaan. : DD Lempi PV:ni... on varmaan Utakata myös! 8'DD Tai Orange Drama. Levyjä olisi mukava omistaa, jos olisi rahaa että voisin ostaa niitä. ._______.

Kai täällä enemmänkin heidi.:n kuuntelijoita on, ei kai se näin tuntematon voi olla? >:

Retsku
Fani

ViestiKirjoittaja akumu » Ma Heinä 20, 2009 6:19 pm

Aivan upea bändi, täytyy munkin nyt sanoa :D

Kuulin ensimmäisen kerran tästä bändistä joskus vuonna 2007 ja rakastuin tähän heti. Ensimmäinen biisi, minkä kuulin oli kaiketi Ganbou ja se sai mut ihan heti vakuuttumaan Yoshihikon lauluäänestä. Mä oon sitä mieltä, että heidi. on yksi parhaimmista japanilaisista bändeistä biisien ja musavideoiden suhteen. Tykkään myös Yoshihikon äänestä ihan mielettömästi, se on mun mielestä jotenkin erilainen kuin monen muun japanilaisen bändin laulajan. Siinä on sitä jotain, mihin rakastuin heti ensikuulemalta. Voin sanoo, että kuuntelisin heidi.ä enemmän, jos mulla olisi koko heidän tuotantonsa koneella. En vaan koskaan oo saanut aikaiseksi ladattua sitä. Damn, voisin joskus ottaa itteäni niskasta kiinni ja kunnolla.

Koskaan en oo kuitenkaan tän bändin ihailua lopettanu, mä rakastan tätä bändiä tosi paljon ja menee todella monen muun bändin yli hienoilla kappaleillaan. Lempibiisi on kuitenkin toi Yuuyake to kodomo ja Kaihou, ne on jotenkin sellaisia biisejä, joihin mä pystyn hyvin samaistumaan ja niitä tykkään kuunnella tosi paljon. On heidi.llä muitakin tosi ihania kappaleita ja introja, mutta noista kahdesta biisistä tykkään tällä hetkellä eniten. Lempijäsentä mulla ei oo sitten taas, Yoshihikoa arvostan kyllä musiikkona todella paljon ja about palvon hänen ääntään. Ja kun kuuntelee noita biisejä, tulee sellainen huoleton olo. Jotkut saattaa olla vähän synkempiä tai muuta, mutta ei se mitään, mä tykkään !

Rakastan tässä bändissä about kaikkea, Yoshihikon lauluääntä, kitaroita, biisejä, sanoituksia, ihan kaikkea. Musavideotkin on aika lähellä sydäntä, vaikka niitä harvemmin katselen.

Kuitenkin, yksi uusi kuuntelija ilmoittautui joukkoon !
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja BABYKING » Su Marras 08, 2009 8:41 pm

Ilmottaudun kuuntelijoidin!

Aivan upea bändi♥Löysin kyseisen bändin ehkä v.2008 youtubesta (ja biisi taisi olla Utakata?) ja mielenkinitoni heräsi, ja teki vaan mieli tarkastella bändin muuta tuotantoa ja törmäsin Synchroon ja siitä se lähti 8D... Yoshikon ääni on koukuttava,ja muutenkin siihen tykästyy yllättävän nopeasti! ei voi muuta sanoa kuin kaunista 8) Ja musavideot on hyvin tehtyjä
Lempijäsen on tällähetkellä Nao, en tiedä miksi mutta se vaan on pistäny sieltä silmään ja herra hoitaa hommansa aivan mielettömästi!(kuten muutkin jäsenet)
Olen tykästynyt tuohon uuteen Panorama-levyyn.. Josta varsinkin Tsubasa räjäytti tajunnan 8) yksinkertaisesti bidän siitä 8)..erityisesti kitara osuudet ja Yoshihikon ääni *--*
Ja muita lemppareita on Utakata, Orange Drama,Sychro..
aina on joku joka odottaa ♥
180309 ♥

BABYKING
Bändäri

ViestiKirjoittaja Anraf » Pe Huhti 18, 2014 2:17 pm

Tää on aika surullista, että lafista ei löydy kuin yksi ficci bändistä (ja sekin raapale) ja bänditopic on hiljaisempi kuin tiistai-ilta Tampereen rautatieasemalla (believe me, silloin jopa me VR-tädit pistämme pystyyn VR-bingon jotain tehdäksemme). Tänäänhän tämä suurenmoinen kokoonpano esiintyy Helsingin Glorialla! Joten jos jollakulla ei vielä syystä tai toisesta ole pitkäperjantaille ohjelmaa, niin seiskaksi Glorialle viihtymään!

P.S heidi.n loop soi tällä hetkellä kämpässäni... no... loopilla. Niin pitäisi teilläkin.
~Here lies what is left of me. The rest is mystery. Ignore thyself.~ (Stan Rice)

1 tykkää.
Anraf
Vuoden jännitys

Paluu Bändit # H - O