Matenrou Opera

Bänditopicit H:sta O:hon.

Re: Matenrou Opera

ViestiKirjoittaja Lemia » Ti Kesä 09, 2009 6:36 pm

Jame:
"CLJ Records julkaisee kaksi tuoretta visual kei -albumia Euroopassa.

Ensimmäinen julkaisuista on fanien toivoma Matenrou Operan ensimmäinen kokopitkä. Anomien euroopanjulkaisun päivämäärää ei ole vielä vahvistettu, mutta tiedossa on jo, että se sisältää kaksi bonus-kappaletta.
"

MINULLE TUO.

Ihan parasta! Eurojulkaisu! *tuulettaa* Nyt minullakin on mahdollisuus saada se levy. ♥ Oon ihan innoissani täällä, sillä oon toivonut tuota siitä lähtien ko Anomien julkaisu ilmoitettiin, mutta en uskonut sen tapahtuvan. Milloinkahan se mahtaa ilmestyä? Toivottavasti ei kestä hirmu pitkää ikuisuutta (tosin rahapussille se ois ihan hyvä...). Aaa, tykkään tykkään.
Velaksi otettua mielenterveyttä.

Lemia
Teknikko

ViestiKirjoittaja shunshun » Ke Kesä 10, 2009 10:25 pm

Samplet oli tosi mahtavia! Kuunnelkaa ihmeessä ne, tosi kovis levy tulossa :o tykkäilin kaikista, osa oli niin selkeitä Anzin sävellyksiä, lisäksi oli tosi erikoinen öö heviballadin tapanen ja sit oli kirkonkelloja ja vaikka mitä muuta :D
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja shunshun » To Elo 20, 2009 10:10 pm

Jaa... koska en ole sanonut missään sanaakaan Matenrou Operan instoresta ja onemanista, niin ehkä on korkea aika aukaista sanainen arkku, vaikka tämä alkaa vaikuttamaan taas monologilta.

Alotetaas instorella. En selitä jonotuksesta tai muusta säädöstä mitään. Pojat tuli Tower Recordsiin ja ensin siinä oli pieni haastattelu, jossa Yuu kertoi siskonsa menneen naimisiin viikonloppuna (kaikki aawwitteli) ja että Yuulla oli kuulemma outfittinsa sandaalit jalassa niissä juhlissa... toivon, että se vitsaili! Suomessa instore on semmonen "nimmarit kouraan ja ulos", mut tuolla ne hölötti haastattelijalle kaikessa rauhassa, kommentoi toistensa juttuja ja naureskeli. Sono repeili ihan koko ajan! Ja Yuu on ihan ihme akka, se näyttää livenä ihan _naiselta, enemmän kuin minä :DDD

No sit mentiin jonoon, minä ja Nikchu täristiin ja hermoiltiin ihan paniikissa koko ajan ja vaan tuijotettiin niitä ja mietittiin, mitä sanotaan niille. Olin tietty suunnitellu vähän kaikkee, mut unohdin taas! Sit viime hetken nerokas idea oli sanoa Sonolle terkkuja karmikilta... lol, toteutinkin sen.
Sit kun alkoi olla meidän vuoro, niin molemmat oli jo ihan sekaisin siitä, että ne oli metrin päässä XD ja sitten meinasin kompastua siinä matkalla johonkin kajariinkin jne :'D noloa. Sit hyppäsin siihen korokkeelle Ayamen eteen ja olin ihan "ög ögö gögööö konbanwaaaa~" Ja se sitten siinä hymyili mulle eikä sen enempiä jaaritellut. Olin kyl eniten paniikissa Sonosta tietty, mut seuraavaks tuli You. Sit olin jo vähän itsevarmempi mun konbanwanin kanssa, mut You paskis löikin mut ällikällä kysymällä multa jotain ja koska en kuullut, kun en keskittynyt, niin olin ihan "wut" ja se hämmentyi hieman, koska se aatteli etten ymmärtäny. Sit kysyin nopsaan, että kysyikö se, että mistä oon kotosin, ja voi luoja että poika näytti helpottuneelta! Sitten kun sanoin, että Suomesta, niin johan se innostu! Oli ihan "hooooo FINRANDO!!!" :'D olin kyl oikeasti tosi hämmentynyt, kun You vaan alkoi jutteleen o.o sitten sanoin, että olin niiden keikalla Suomessa ja kiittelin siitä, se kiitteli takas ja sano, että haluaa palata joskus. NO SIT SE SONO!!!! Olin niin paniikissa :------D eka vaan tervehdin sitä ja Sono kysy kans mistä oon, sit sanoin että suomesta ja ööö kiittelin niiden Suomen keikasta ja kehuin sitä. Sit Somppa vaan liikkisteli siinä ja kiitteli takas. Tosin meillä tuli hieman hämmennystä, kun You oli antanu nimmarointinsa jälkeen sen levyn sisälehtisen suoraan Sonolle, joka meni ihan shokkiin, kun se luuli, että sen pitää kirjottaa Youn kuvan viereen ja sit yhdessä etittiin missä se on... eipä tietenkään ekana :'D Sit samalla kun Sono kirjotti niin rohkaisin mieleni ja kerroin terveisiä Mirkalta.... Sono tuijotti mua puoli sekuntia ja repesi sitten helvetilliseen nauruun :'D hampaat vaan paisto. Sitten sieltä tuli se ihana kommentti "Mirukka... omoidasu!" Ja vähän lisää naurua. Sit kiiteltiin siinä vielä ja siirryin Yuun luokse... se oli niin nainen! :DD ja kysy kanssa mistä oon, ja Suomen kuullessaan tuli taas "Oooooo Finrando! I will be back!!" Senkin kanssa tosin oltiin samassa idioottitilanteessa kuin Sononkin, koska me hukattiin Yuunkin kuva. Yuu ei löytäny itteensä ja sit otin ite sen lehtisen ja aloin selaan sitä ääneen naureskelin, että missä hitossa Yuu-san oikein on! Löyty sekin sit :'D sit kehuin Yuun lävistyksiä ja mun teki niin mieli sanoa sitä kauniiksi... mutten kehdannut 8DDD
No sit vikaks Anzi, sille älysin kaivaa sen kuvan valmiiks, kun saalistin sen kansilehden Yuulta ennen kuin se ehti Anzin kouriin. Se ei kysellyt sen kummempia, tosin se taisi salakuunnella Yuun juttuja Suomesta ja Anzi katseli mua oudon pitkään siinä aluksi ihan kuin miettien. Tosin olin Suomen keikalla ollut sen edessä ekassa rivissä ja mulla oli hiukset ihan samalla tavalla kuin silloinkin, puolikaljua myöden. Se siinä kuitenkin ystävällisesti kirjotti nimmarinsa ja ojensi lehtisen käteen ja kiitti. Sit kiitin takas ja sanoin jotain, mitä ei voinut jättää sanomatta! Eli, että Anzi on todella... siis anteeks ei tälle oo sanaa suomeksi, Anzi on tosi ikemen (sanakirjat aina kääntää sen rumaks mieheks, mutta siis se meinaa tosi coolia tyyppiä). Se hieman naurahti ja kiitteli sitten leveän hymyn kera. Se on ihan tajuttoman ikemen, tytöt vaan vilkuttelee ja flirttaa sille koko ajan ja sillä on semmonen cool, viilee hymy ja sit se heilauttaa kättään takas vähän kiusoittelevasti :'D voi lol, että hajosin, kun se teki tota niille pimuille. Oli siis pakko sanoa sitä ikemeniks.

No ihan sama. Settilista on suurinpiirtein kai tämä:

1.Dolce
2.alkaloid showcase
3.EVE
4.ローンデイジー Lawn Daisy
5.ダチュラ Datura
6.輝ける世界 Kagayakeru Sekai
7.月の砂 Tsuki no Suna
8.本質へと辿る愛 Honshitsu he to tadoru ai
~Solo~(Yuu:Drums - You:Bass - Ayame:keyboard)
9.Utopia (Anzi Guitar Solo)
10.ANOMIE
11.悲哀とメランコリー Hiai to Melancholy
12.電脳パラノイア Dennou Paranoia
13.Faust
14.天上への架け橋を Tenjou e no Kakehashi wo
15.Last Game
16.Sexual Entrapment
17.忘却セルロイド Bokyaku Celluloid

ENCORE1
1.虚空からの手紙 Kokuu kara no Tegami
2.瑠璃色で描く虹 Ruriiro de Egaku Niji

ENCORE2
1.Eternal Symphony
2.honey drop

Tuo oli ensimmäinen ja ainoa keikkapaikka, jolle löytäminen oli hankalaa, mutta kämmäilystä huolimattaa oltiin ajoissa perillä. Hirveä lössi, siis reippaat tuhat ihmistä siinä pihalla kykkimässä neljään eri osioon (A, B, C, D) jaettuina. Kipastiin sitten sinne B-osioon, koska meillä oli B-liput, itselläni oli B5, eli pääsin sisälle heti A-porukan jälkeen. Saatiin lahjasinglet mukaan ja juomapoletit myös.
Sisällä heitettiin laukut yms lootaan ja äkkiä myyntipöydän luokse, jonka sijoittelu oli ihan idioottimaisen kaukana salista. No pienen tuhlailun jälkeen kipastiin saliin (eikä muuten nähty karmikin järjestämää Ohanayasanin kukkapuskaa siellä, se oli ilmeisesti sijoitettu bäkkärille... harmi. Oli muuten kuulemma komea kimppu ja isoin, mitä rahalla saa.)
No mutta! Salihan oli tietysti jo puoleen väliin täynnä leveästi seisovia japanilaisia ja ensin katseltiin hieman, että mistä ja minne mennään. Seisoskeltiin ensin jossain 12 rivissä Anzin puolella, mutta eteen keskelle oli kova hinku...
Siinä vaiheessa, kun valot sammu, niin ihmiset lähti puskemaan tietty eteenpäin. Fiksut meni sivuttain. Siihen "aukesi" sellainen mukava poluntapainen, jota pitkin pääsi juoksemaan yllättävän pienellä ihokontaktilla muihin. Jumahdettiin sitten kolmanteen riviin Sonon eteen :DDD että näin.
Yllätyin siitä, miten rajuotteisia MO-fanit oli, koska siellä oikeasti tönittiin ja ne minime't änkesi oikein urakalla. Mehän kerättiin tietty enemmän huomiota kuin japsit, koska totta kai länsimaalainen aina erottuu. Lisäksi me oltiin kaikki semipitkiä niiden kirppujen joukossa. (Olihan niilläkin omat pitkät tyyppinsä siellä... just mun edessä itse asiassa).

Hetkeä myöhemmin valkoinen (kyllä, valkoinen tosi utuinen) verho valahti alas ja siellähän ne ukot seiso ANOMIE- outfitissä, joka oli pieni yllätys! Alkuun tuli siis Dolce, jonka moshailun kyllä muistaa, kun koko yleisö vaan tahdissa heittäytyi eteenpäin nojaamaan suoraan edessäolevan selkään. Tässä vaiheessa myös mun taakse ilmaantui random länsimaalainen akka, joka oli... no hällä taisi olla omat bileet meneillään - ihan sama, mutta raju meininki. Neitokainen rynni ihan tahallaan ihmisten päälle ja tunki väkisin eteen. Mun vieressä sattui olemaan aikas lyhyt japsityttö/nainen, joka ei vaikuttanut kovin innostuneelta myöskään, koska tämä yksi idiootti hyppi oikeasti selkään koko ajan. Pyöriteltiin siinä sitten yhdessä silmiämme ja minä tuupin ilonpilaajariekkujaa takaisin. Muutaman kyynärpääiskun ja lantiolla työntämisen jälkeen sainkin keskittyä rauhassa musiikkiin.
Upeaahan se oli, ette uskokaan. Sali oli iso ja korkeakattoinen, lavakin aivan mahtava ja paljon suurempi kuin millä MO on ennen nähty! Äänentoisto oli aika makea, Sonon ääni *hurrr* se iskeytyi suoraan selkäytimeen ja jopa niinkin kuumassa puristuksessa meni kylmiä väreitä.

MCn paikkoja en tosiaankaan muista... mutta jo aika alkupuolella (muistan kai oikein), Sono katseli naureskellen yleisöön ja totesi "teidän meikit on vähän levinneet". :D reilu mies, vaikka ei kannattanut paljon puhua, kun Somppa oli ihan yhtä hikinen kuin yleisökin.
Lisäksi siinä tosiaan kanssa jossain alkutiimellyksissä lensi Sonon ANOMIE-hattu ja oi onnea, se päätyi suomalaisen kouriin! Nikchu tosiaan koppasi sen onnekkaana, (tuoksui muuten sisältä ihan megalomaanisen hyvälle!!! ihan jumalalliselle :DDD )

Ja jatketaan, seuraavat biisit oikeasti kului fiilistellessä, mukana hoilottaessa (uusissa biiseissä tuli kangerreltua, kun olin tosiaan kuullut koko levyn kaksi kertaa läpi ennen keikkaa), vierustovereista huolehtiessa, idioottitunkijoita pidätellessä ja ihmetellessä vaan sitä hienoutta, että itse oli siellä ja että Matenrou Opera oli siellä, kasvaneena ja kehittyneenä.
Itse asiassa musta tuntui kuluneen ikuisuus keikkaa jo silloin, kun Kagayakeru Sekai rämähti soimaan... (rämähti kuvaa hyvin) Tämä on allekirjoittaneen yksi rakkaimmista kappaleista, etenkin sanoitustensa vuoksi, kuten Sono joskus blogissaankin sanoi, silloin kun haluatte olla onnellisia ja iloisia... kuunnelkaa Kagayakeru Sekaita. Ja minä kuuntelen sitä juuri silloin ja aina se auttaa. Voitte siis kuvitella kuinka hitosti vollotin, kun Sonon ääni kajautti ensimmäiset sanat ilmoille. Ja... se oli puhtaasti niin kaunista. Silloin ensimmäistä kertaa sen keikan aikana koin sen, että kaikki muu vain imeytyi pois ja siellä oli vain minä ja se kappale, sekä sen esittäjät. Ihan kuin kenenkään kädet ei olisi tehneet fureja ympärillä, kukaan ei tuuppinut, kuumuus ei haitannut eikä nihkeä selkä. Oli tosi ihanaa päästä laulamaan sitä livenä ja kuuntelemaan. Puolessa välissä tulevat korkeammat lauluosuudet muuten vetäisivät multa ilmat pihalle keuhkoista... se oli upeaa jos jokin. Haukoin siinä henkeäni kuin kala kuivalla maalla, enkä kehdannut siihen edes itse laulaa päälle.
Kagayakeru Sekai oli sellainen kappale, joka pakotti keikallakin hymyilemään, koska mulla oli ihan suunnaton hyvänolon ja nostalgisuuden tunne siitä, kuinka usein autolla ajaessani piristyin raskaan työpäivän jälkeen, kun huudatin soitinta ja loilotin kilpaa Sonon kanssa, ehkä hitosti epävireisemmin, mutta kuitenkin.
Oho, tulipa yhdestä biisistä juttua.

Tsuki no Sunasta tuli yksi lemppareistani jo ensikuulemalta... rakastan sitä melankolista rytmiä ja Sonon leijuvaa äänen rytmiä, joka soljuu hitaammat osuudet läpi. Pidän myös tosi paljon pianon käytöstä sekä rummuista, ne ovat todella iskevät ja sopivat raskaudestaan huolimatta mukaan mainiosti. Lisäksi pidän tämän kappaleen sanoituksista todella paljon, ne ovat erittäin kauniit. (vaikka Nemureru Yoru menee sanoitusten pohjalta kyllä hieman ohitse)
Tässä biisissä on samaan aikaan livenä uskomaton tyyneys ja samaan aikaan hirveä määrä tunteita, jotka vaan purkautuvat lavaesiintyjissä, eikä oikein tiedä miten päin pitäisi olla katsellessaan tämän biisin live-esitystä.

Uusilla biiseillä tosiaan jatkui ja hempeässä linjassa mentiin. Tämä kappale on yksinkertaisesti niin kaunis, että se sulattaa kenet tahansa. Siinä on jo levyllä sitä jotain... ja se viaton, pohtiva, ja arka tunnelma tarttui kyllä mukaan. Alunperin toivoin, ja joskus vieläkin, että Nemureru Yorun sanoitukset olisivat tämän biisin sanoitukset, koska se se vasta eeppistä olisi. No, tämän kappaleen sanoitukset ovat... kaikkia noita adjektiiveja joita sanoin. Livenä Sonon esiintyminen oli todella herkkää ja kaunista, se oli todellakin lintumaista, kuten koko mieskin - ja Somppa se vaan sopii balladeihin ihan megahyvin.
Miksikö puhun Sonosta koko ajan? Koska seisoa kökötin hänen edessään enkä edes ihan mainittavan paljoa kääntänyt katsettani suosikkijäsenestäni. Hiton hienosti ne muutkin veti!

Sitten siirryttiin jokaisen jäsenen omiin sooloihin, jotka olivat tosi kivoja ja piristäviä. Lisäksi se oli hieno tapa antaa kullekin omaa huomiota ja antaa heille tilaisuus esitellä taitojaan. Oikein hyvä ajatus ja hienot soolothan sieltä tulikin!

No soolojen jälkeen ampaistiin ANOMIElla eteenpäin, joka kieltämättä oli ehkä settilistan loogisuudessa pieni tahra, koska ensin ollaan aloitettu rajusti, menty asteittain hitaampaan ja herkempään, sitten yhtäkkiä pamautetaan koko homma naamalle hevimäisellä ANOMIElla, jossa on muuten, mainittakoon, ihan vitun hyvät sanoitukset tässäkin! Biisihän itsessään on loistava ja hienoisen tunteiden uudelleen järjestelyn jälkeen (eli 5 sekuntia myöhemmin) oli taas täysi meno päällä, ja teki mieli ihan villiintyä! Siinä sitä ravisteltiin pienessä tilassa päätä ja huudettiin, tehtiin mun tokalempparifureja ja laulettiin mukana taas. Ja nyt kyllä mukana lauloi muutkin kuin neljä suomalaista!

Sitten mentiinkin loogisessa levyn raitajärjestyksessä, joten Hiai to Melancholy! Tämä on kanssa yksi suosikkikappaleistani, ottaen huomioon, että Sono kuulostaa edelleen alussa ihan Miyavilta (kuulosti hieman myös livenä). Meno oli taas tosi hyvä ja letkeä, koska tosiaan alun miyavimaisuus on letkeää... Mutta sitten päästään siihen MO-puoleen, joka on paljon tutumpaa ja englanninkielisiä lyriikoita oli ihan kiva luritella mukana! Niistä sai livenä myös paremmin selvää. Tämä oli todella nätti biisi ja taas siinä oltiin, tuijottelin idioottimaisen hymyn koristamana lavalla heiluvaa Sonoa.
Ai niin! Tässä myös tuli huudatusosuus! Oh, se kesti kauan, se oli oikein hienoa. Eli Raise your voice of greed to this world oli huudatettava lause ja se kyllä syöpyi jokaisen päähän sen huudatuksen jälkeen.
Sinänsä harmi, että tämä oli ainoa huudatettu asia, koska olisi ollut hienoa kuulla koko salin laulavan ihan kunnolla lyriikoita, kerralla.

Ja sitten Dennou paranoia, tässä kappaleessa on jotain, mikä jälleen muistuttaa EVEn tavoin mua Jakuhikarista, ja sitä myöden Jenivasta. Nopeissa osuuksissa Sonon ääni on psykedeelistä, joka on niin kaunista, että. En oikein tiedä, mitä sanoisin... tämä kappale on upea, hienot sanoitukset jälleen kerran ja oikein sopivat instrumentaalipuoleen. Livenä tämä oli todella fiilistelybiisi etenkin nopeilta osuuksiltaan, eli joo, tukka heilahteli taas, samoin kädet. Tässä oli muuten miellyttävät bassot livenä!

Ennen seuraavaan kappaleeseen siirtymistä totean, että jossain tässä... tuohon mennessä olleen keikan aikana, itse asiassa kesken jonkin kappaleen, joku meistä hieman vasemmalle, edessä pyörtyi tai halusi pois. Tytöt yrittivät heiluttaa järjestysmiehille, mutta he eivät huomanneet, koska neitokaiset olivat aika lyhyitä. Piti sitten mennä tietty mukaan avuksi, ensin otin kontaktia järkkäreihin katsomalla ja kääntelin sitten päätäni säälittävästi edestakaisin sinne, minne piti mennä ja järkkäriin. Kovin kummissaan se mies mua katselikin :'D sitten huidoin kädellä, ei vieläkään... levitin sitten hieman juttua eteenpäin ja kun kolme suomalaista huitoi niin johan alkoi tapahtua! Myöhemmin järkkärit etsivät yhtä tyttöä yleisöstä, joka oli ilmeisesti hieman heikossa hapessa. Sattumalta tyttö oli jossain meidän takana ja oltiin justiinsa lauottu parille akalle liuta suomalaisia kirosanoja ja uhkauksia tönimisen ja potkimisen kunniaksi, sekä tietty hieman työnnetty itse takaisin. Oli hieman panikoiva olo, kun järkkäri nousi aidan korokkeelle juuri meidän eteen ja katseli meitä/meidän yli :DDD onneksi meidän yli!
Hetkeä myöhemmin se tyttö löytyi, tai siis minä löysin, kiinni selästäni! Se oli NIIN pieni, ettette uskokaan. Siis ihan mini! Raukka oli ihan liiskana ja tietty heti oli kysymässä, että onko sillä kaikki okei, haluaako se pois jnejne. Kuulemma hyvin meni ja oli tyytyväinen :D
No siinä pari biisiä myöhemmin, kun edelleen riehuva länsimaalainen ja muut runnovat japsit huolestutti mua sen tytön suhteen niin paljon, että sen enempiä kyselemättä nappasin neitokaisen vyötärönympäryksestä kiinni ja vetäisin eteeni. Hän siinä kiitteli ja oli tosi herttainen muutenkin. Oli tosi yllättyneen näköinen kohteliaisuudesta ja siitä, kun tarjosin juotavaa jne. :D ei erityisemmin haitannut, koska näin siitä yli ihan muikeesti. Sitten myöhemmin kysyin, että näkikö ko. tytsty oikein mitään ja tuo myönsikin, että kehnot oli näkymät. Kysyin sitten, että haluaako hän ylemmäs ja sen enempiä miettimättä heitin kädet vyötärölle ja nostin syliin. Olen Suomessa tehnyt samaa lyhyimmille joskus, mutta nyt se oli todella helppoa, kun japsitytöt on niin kevyitä! Jaksoin puolikkaankin biisin verran kerralla pitää pimatsua sylissä, joka teki varsin tyytyväisenä fureja siinä... ehe ehe :'D
Myöhemmin minä ja se aiempi japsityttö/nainen menetettiin hermot siihen länsimaalaiseen, kun suojeltiin sitä pikkusta. Juteltiin siinä pikasesti biisien välissä ja todettiin, että se on todella ikävä henkilö ja sitten molemmat puskettiin sitä pois ja yhdistettiin kyynärpääiskujen voima. Kumma kyllä... tunkeaminenkin loppui!

Nonni! Nyt, kun toi on hoidettu välistä niin takaisin Faustiin. Se oli hieno ja jylhä aloitus komeilla syntikoilla. Sen jälkeen todella upea rumpujen, basson ja kitaroiden tempo oli tajuttoman mukaansatempaava! Faustin aikana myös, jos oikein muistan, paloi soihtuja lavalla luomassa tunnelmaa. Mahtavaa, mahtavaa! Ja fiilikset oli korkealla.

Seuraava biisi kyllä rikkoi taas tunnelmaa omalla tavallaan musiikillisesti... muttei lyriikallisesti! Sanoitusten perusteella tämä sopiikin.
Ja... voi kuulkaa, tiedätte mun heikkouden MOn balladeihin, etenkin Sonon ääneen ja pianoon. Voitte kuvitella, mitä Tenjou e no Kakehashi wo oli. Melkein ihan samanlaista vollotusta kuin Kagayakeru Sekaissa. Pystyi hengittämään hitaasti, rauhassa ja muutenkin tuli euforinen leijailufiilis, vaikka sanoitusten haikeus ja masentavuus melkein musersivat polvilleen, etenkin kun Sono niitä niin tunteellisesti tapaili. Oli kuitenkin hienoa, kun koko yleisö hiljeni ja keskittyi kuuntelemaan. Enemmän minäkin vain lipsynkkasin äänettä ja pyyhin itkuisia silmiäni... mutta se oli hieno tapa rauhoittaa tilannetta ja antaa kaikille hetki aikaa syventyä. Muistaakseni tätä biisiä ennen Sono sanoi "kuunnelkaa, olkaa hyvät" ja se tosiaan tarkoittaa sitä, että kuunnellaan. Suomessa kuuntelukulttuuri on niin erilainen, täällä näytetään eleillä ja fyysisyydellä arvostusta ja rakkautta... onemanissa oli ihana voida vain ajatella lyriikoita ja keskittyä siihen ympärillä vellovaan estetiikkaan (enkä nyt tarkoita yleisökavereita).
Lopun kitarasoolokin, jonka anzi vetäisi, oli tosi herkkää kuunneltavaa, joskin toivoin, ettei se olisi alkanut niin pian.
Ai niin... viimeiset säkeet tästä kappaleesta oli todella eeppistä synkata mukana, jos on ensin fiilistellyt koko kappaletta ja kuunnellut lyriikoita eläytyen niihin. Siinä vaiheessa sitä oikein astui lyriikoiden hahmon rooliin ja itkuhan siinä taas tuli.
Onneksi oli semikuuma koko ajan, ettei kyyneleet ja hikipisarat erottuneet toisistaan - ja japsimeikeille kiitos siitä, että ne pysyy naamassa. Hohhoh, ai niin ja se mun pelastama japsityttö sen toisen kanssa katseli mun kyynelehtivää lärviä jotenkin... kamalan "ooh" :'D en tiedä mitä se meinas, mutta ne katseli mua pitkäänkin sen jälkeen kovin silleen omg-ilmeellä.

Last Gamen aikana pitelin taas sitä pikkytyttöä sylissäni, joten hytkymiset, laulamiset ja näkökenttäkin meni ensimmäisen puolikkaan edestä ohi, koska näin vain sen tsikun moshailevan pään ja furit. :D No näin sit ite myöhemmin... mut tässä välissä mulla on joku black out, saatoin keskittyä juomiseen ja juomisen tarjoamiseen. Loppupuolella kyllä taas lauloin antoisasti mukana ja oli omatkin kädet mukana!

Nyt kun tässä kirjottaessani oon aina muistinvirkistykseksi kuunnellut jokaisen kappaleen... niin tää biisi herätti mulle muistoja nimenomaan keikasta, ei siitä, että "aa, tää on tää biisi" vaan "ai, niin tää oli se sairaan hyvä biisi livenä!" Olin tän kuunnellut tosiaan kaksi kertaa, mutta en ehtinyt huomioimaan tätä niin paljon, kuin paria muuta, mutta... kyllä. Muistan kovin mainiosti tämän biisin vauhdikkuuden ja intensiivisyyden livenä. Ja miks mulla on aina hieman hassu olo, kun Sono laulaa seksistä :'D etenkin, kun se useimmiten on naisen näkökulmasta... Sonon salainen perversio selkeästi, heko heko. Onneksi mun taidoilla ymmärsin livessä tän sanoista siedettävän vähän, joten enemmänkin nautin hiusten heiluttamisesta ja fureista. Kun tässä vaiheessa oli jopa hyvin tilaa tehdä fureja!

Boukyaku Celluloid olikin sitten paljon tutumpaa kauraa, vaikkei tämän biisin kuulemisesta livenä ollutkaan ihan superkirkasta muistikuvaa, koska tuttu biisi jää helpommin mieleen kuin uusi. Tässä oli kuitenkin sitä jotain nostalgiaa, pääsi taas laulamaan mukana ja oli oikein sellainen... ihana fiilis, koska tämä on kuitenkin tosiaan aika vanha tuotos.
Fureja tuli tässäkin väänneltyä :D pakko sanoa, etten osaa kuvailla tästä sen enempää kokemuksiani. Lisäksi aika loppuu!

Sitten tuli tosiaan tauko... en todellakaan vaivautunut huutamaan encorea, koska en tosiaankaan jaksanut, halusin säästellä voimiani ja no, ei ne ilman encorea lopettaisi onemania!

Kokuu kara no Tegami oli taas jotenkin ihanan pirteä ja vähän taas kyynelkanavissa kutisi siihen malliin, että itkua taas tulisi. Pidättelin kyllä muistaakseni itseäni aika hyvin, ei silmäkulmia pidemmälle päässeet. Tässä tuli tehtyä lempifureja ja tietty laulettua mukana! Tääkin biisi aiheuttaa musiikillisesti jotenkin haikean ja keveän tunteen, eli joo hymyilin taas ihan urpon näköisenä :'D Apua, mitä voin sanoa Sonosta, siellä se meni ja lauloi! Kauniisti kuin enkeli<3

Sit tulikin Ruriiro de Egaku Niji, josta sai kanssa ihmeen nostalgiahuurut! Toi alku saa aina mun vatsan heittämään voltteja, kun se kuulostaa niin dramaattiselta... livenä vielä pahemmin!!! Oli oikeasti ihan sellainen fiilis, että nyt ne vasta tulee lavalle :DDD vaikka ne siinä tosiaan olikin. Tosin oon kyl unohtanu miellyttävästi tän biisin visuaaliset tapahtumat... en tiiä mihin koomaan menin!

Sitten toinen encore ja siihen sisältyi tosiaan se lahjasinkkunakin saatu Eternal Symphony, kikkelihevibiisi :DDD se oli oikeasti kyllä hyvä livenä! Siis joo, kikkeliheviä, mutta fiilikset oli muikeet! Tästäkään mulla ei kuitenkaan ole visuaalista muistia kertoa, koska... no tää on uusi biisi :DDD
Sitten viimeiseksi tietty honey drop<3<3<3 Tähän olisi sopinut hienosti se laulatus, mutta ilman sitäkin pärjättiin moitteetta! Tämä meni kyllä niin fiilistelyyn oikeasti, tiesi mikä biisi on kyseessä ja tiesi sen olevan viimeinen, joten kaikki oli pelissä silloin. Sonon teettämiä käsiliikkeitä myöden ja lauluhan raikasi! Muidenkin kuin suomalaisten suusta...
Tässä oli tosi vauhdikas meno, pojatkin pani parastaan loppuhuipennukseksi ja oli niin mukana ja kaikki niin hemmetin ilosen näkösiä kuin olla ja voi! Oon tosi ilonen niiden puolesta, että ne sai kokea ton ja ne voi tosiaan olla ylpeitä itsestään ihan syylläkin. Varmasti oli palkitsevaa nähdä koko salillinen ihmisiä aktiivisesti mukana ja jo se, että kaikki oli tulleet katsomaan niitä. Ja kyllähän pojat sitä puhuikin, että ovat tosi iloisia ja heistä on hienoa, että kaikki on siellä katsomassa niitä jnejne.

Whoaaaa tässä se alkoi olla :DDD
Jeesus, mikä lista tekstiä :'D no onpahan teillä taas luettavaa!
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Lemia » Ke Syys 16, 2009 3:29 pm

Minä luki keikkaraportti, minä iloinen, minä tykätä shunshun ! 8---D
Ei oikeasti, kiitos. Kirjoitit tuon tosi hyvin ! Sillein, että minullekin irtosi siitä keikkafiilistä, vaikka olin toisella puolella maailmaa ja vain lukemassa keikasta. Entistä enemmän tuli sellainen olo, että olisin niin halunnut olla itse paikalla todistamassa niiden ekaa onemania. ;__;

(Ja jos Sonon hatun piti päätyä jollekin muulle ko Sonolle, niin suomalainen on ainoa oikea vaihtoehto. JES!)

Tuleekohan nuo uudet julkaisut myös euro-painoksina?
Tilasin muuten viimeinkin maanantaina sen Anomien euroversion, ja Äxästä luvattiin, että ennen klo 16 tilatut tuotteet on perillä seuraavana arkipäivänä. No, minä suurin piirtein istuin postiluukun takana tiistain odottamassa sitä - JA SITÄ EI TULLUT. Nyyhkis. Tuli vain sähköposti, että tuote on tilapäisesti loppunut. Niin minun tuuria. ;___; Tahtoo ~

... Oon muuten huomannut Matenrou Operan kohdalla sellaisen hassun jutun, että minulla ei oo mitään ongelmia ficata siitä, mutta en voi lukea muiden Matenrou Opera -ficcejä. Vähän... hassua. Ei minulla muiden bändien kanssa ollut tällaista tilannetta.

Kenguruviesti - hyppii ja pomppii aiheesta toiseen.
Velaksi otettua mielenterveyttä.

Lemia
Teknikko

ViestiKirjoittaja Wiit » Ke Syys 16, 2009 3:55 pm

Kirjoitit tuon tosi hyvin ! Sillein, että minullekin irtosi siitä keikkafiilistä, vaikka olin toisella puolella maailmaa ja vain lukemassa keikasta.

Samaa mieltä :3

Niiiin, sitä minä vain, että tuossa Sonon blogia lukiessani huomasin tällaisseen:

-CD-
2009.10.28 1st Full Album 「ANOMIE」-通常版-
2009.10.28 COUPLING COLLECTION 08-09

-DVD-
2009.11.25 「DAWN OF ANOMIE」in Akasaka BLITZ

Eli ne todellakin aikoo julkaista siitä DVD:n(?) 83

// Shunshun, et todellakaan ollut ainut, joka oli villinä, kun kuuli :'''DD
Viimeksi muokannut Wiit päivämäärä Pe Syys 18, 2009 6:15 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Love sunshine.

Wiit
Bändäri

ViestiKirjoittaja shunshun » To Syys 17, 2009 6:21 pm

Kiitos :DDD jos onnistun sumplimaan itseni C.C. Lemon Hallin tammikuun keikalle, niin lupaan kirjoittaa uuden raportin :DDD sormet ristiin kaikki!

Joo, olin ihan villinä, kun tuo DVDn julkkaripäivä tuli ;;___;; aa näyn siellä ja pääsen elään uudestaan kaiken. KUI SIISTII!!
Ostan sen japsilandiasta varmaankin... tai sit tilaan sen etukäteen jos sen saa CDJapanista, koska pelkään, että se myydään loppuun :'DDDD
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Tricen » Pe Loka 30, 2009 7:30 pm

Jame sanoo näin~

Visuaalisesti näyttävä kokoonpano Matenrou Opera on ilmoittanut uudesta singlestään, joka kantaa nimeä Murder Scope ja ilmestyy tulevan joulukuun 16. päivä - vain puoli vuotta ANOMIE-kokopitkän jälkeen.

Murder Scopea on kuvailtu kappaleeksi, jossa on kuultavissa heavyn ja death metallin elementtejä, kun taas b-puolen kappale COCOON on rumpali Yuun käsialaa.

Singlestä ilmestyy kaksi erilaista versiota, joista rajoitetun formaatin mukana tulee PV:llä maustettu DVD sekä kaksi kappaletta yhtyeen heinäkuisesta konsertista Akasaka BLITZiltä. Normaalipainos pitää puolestaan sisällään neljä liveäänitystä samaiselta keikalta.
No more words are needed.
Just moments scattering into nothingness.

Just beauty.

Tricen
Teknikko

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Ke Maalis 10, 2010 8:42 pm

Uskaltaudunpas tännekin vaihteeksi heittämään viestiä~

Yksi MO-fani ilmoittautuu mukaan!
Olen tässä suurin piirtein puolisentoista vuotta fanittanut MO:ta ja voisin nyt viimeistään jakaa omia tunnelmointejani bändistä täälläkin.
Matenrou Operan kohdalla kävi se klassinen tapahtumasarja, että ensin en bändistä niinkään välittänyt, mutta varkain orkesteri jäi kummittelemaan mieleeni kiinnostuksen kasvaessa, kunnes lopulta näppäilin tarvittavat sanat Youtubeen ja antauduin bändin musiikin vietäväksi. Se oli sitten menoa, josta olen enemmän kuin tyytyväinen. Matenrou Opear on ihana bändi! <3

Kuten varmasti monen muunkin fanin kohdalla, Matenrou Opera kantautui korviini bändin ensimmäisen Suomen keikan yhteydessä. Itse keikalle en mennyt, mutta myöhemmin lueskelin Japan Popista, että tällainen bändi kuin Matenrou Opera kävi Suomessa. En ollut kuullut koko bändistä, mutta kuvat tekivät suuren vaikutuksen, ja myöhemmin bändin musiikkia kuulostellessa iski katumus päälle. Miksi ihmeessä en mennyt sille keikalle? ;___;

Joksikin aikaa Mate (rakkaalla lapsella on monta nimeä) jäi muiden bändien varjoon, kunnes löysin bändin uudemman kerran vuoden 2008 syksyllä etsiessäni lisää jrockia kuunneltavaksi. MO muistui silloin mieleeni, ja musiikki iski kuin tuhat volttia saran ja alkaloid showcasen soidessa syys- ja talvi-iltaisin tietokoneen ääressä. ^^ Gilia tarttui matkaani Tracon IV-tapahtumasta ja sitä tuli kuunneltua urakalla. Tässä sitten odottelen Anomieta, jonka vihdoin ja viimein päätin laittaa tilaukseen. Myös bändin oneman oli upeaa katseltavaa, kun Lemian luona katsoimme kyseisen keikan. <3

Suosikkibiisejä on oikeastaan kertynyt aikamoinen nippu, mainittakoon ainakin sara, Tenjou e no Kakehashi wo, Hiai to Melancholy, Dolce, Last Game, alkaloid showcase, Koku Karano Tegami, Kagayakeru sekai ja Anomie... Ja sarja jatkuu, vielä en ole aivan kaikkia biisejä kuullut. ;) Tykkään todella paljon siitä, kuinka bändillä on tasapuolisesti balladeja ja menevämpiä kappaleita, joissa kaikissa soittimet ja laulu pääsevät tasapuolisesti ja monipuolisesti esille. En osaa oikein selittää, mutta biiseissä tuntuu kuuluvan myös sellainen jylhä ja upea tunnelma. Hassua sanoa, mutta muutamista biiseistä tulee jopa mieleeni taivas. :"D Myös biisien lyriikat ovat minusta kiinntoisaa luettavaa, sillä niihin on kätketty hyvin kauniita asioita. 8) Sonon lauluäänestä täytyy erikseen mainita se, kuinka minulle tulee aina hyvässä mielessä kylmä väreet kuunnellessani tuota kaunista ääntä. Sono käyttää ääntään niin taidokkaasti!

Kyseessä on selvästi taidokas yhtye, joka koostuu ammattitaitoisista muusikoista, joiden uraa on ilo seurata. Jos pojat vain tahtoisivat tulla vielä joskus takaisin tänne Suomenmaallekin. Tätä bändiä menisin ehdottomasti katsomaan!
Mutta ehkäpä nyt tyydyn vain levyjen soittamiseen... ^^
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

shy-rebel
Vuoden double

ViestiKirjoittaja featherboy » La Elo 07, 2010 2:08 am

Nyt päätin mäki ottaa itteeni niskasta kiinni, ja postata tänne foorumille. Eli siis, yksi opera-fani lisää!

Hmm, tutustuin kyseeseen bändiin reilu vuos sitten, mutten mitenkään ajatuksella tai muunlaisellakaan mielenkiinolla, mä en vaan sitä musiikkia jaksanu kuunella. Noh, parisen kuukautta sitten mulla oli _älyttömän vittuuntunu olo, ja mä päätin kiukkuni tuotoksena etsiä youtubesta mulle piristystä. Kirjotin tuben hakuun ''jrock'', ja päätin selailla hakusanalla saamiani videoita. Hmm, olihan niitä kaiken moisia. Karsin useita, mut, sit Murder Scopen pv'seen törmäsin, ja mun silmäni avautu siinä 5 sekunnin jälkeen jo. Mietinpä että ''Tosi tutulta kuulostaa.'' No mutta, etsin lisää ja lisää, ja päätin jopa yhden Dvd pätkän katsahtaa. Sinä hetkenä mä rakastuin Rumpaliin Yuuhun, mä en tajua, mutta se iski muhun heti, ko se oli avannu suunsa autossa ja rupenu laulamaan.XD Se oikeesti piristi, ja sai mut huumaantuneena itkemään.

Noh, tähän Matenrou Operan kuunteluun mulla on myös toinenkin reitti, mä satuin täältä lafista joskus nakki ja muussi lukeaan Kamijo/Sono, Yuu/Sono oneshotin. Hmm, se ei ollu hullumpi, mutta... ;_____; ♥ Äääh, siintä on niin pitkä aika mutta mä silti muistan vieläkin ku hysteerisesti menin sen oneshotin jälkeen Bingin kuvanhakuun ettimään kuvia heeboista jaja niin. Ai että mä oikeesti olin sitä mieltä että ''Nyt löyty vitun pruut bändi.''

Mulla onkin pari albumia koneella, ja suosikki biiseiksi voisin leimata sen Murder Scopen, Faustin ja Utopia.
Mä tykkään tosi paljon Utopia livestä. (Jota nytkin kuuntelen♥) Ihan Btw:nä laitan nyt koska uuuuuuuh.
Se on oikeesti tosi _tosi koskettava. Kieltämättä tää saa mut muistelemaan kaikkee sitä mennyttä mut so what,antaa palauttaa mun muistoja ilmaan mutta mä vaan _rakastan tota kappaletta. Ayame, mä viekä jonain päivänä soitan yhtähyvin, ko sä. Se herra sai mut oikeesti innostumaan tosta fuckingin pienon soitosta.

Hmm,nyt kun tuon Ayamen mainitsin, niin voisin kai sitten muutaman sanasen muista herroista sanoa.~
Mä kyllä oon tykästyny eniten tässä parissa kuukaudessa Yuuhun ja Yoohon. Mä niin arvostan sitä, että Yoo herra tuura japanissa versaillesia basson soitossa. ;___; (toivoin kyllä kovasti, että herra olisi tulut suomen keikallekkin, mutta en oo silti mitenkään pettyny.) Ja niin, yks suosikki basisti 4-ever.

Yoo sen sijaan on ihan vitun pöhkö kaveri. XD Se taitaa olla _pöhköin j-rokkari jonka mä tunnen. Siis, sen kaikki matchoilut ja pelleilyt saa aina mut niin hyvälle tuulelle. ;____; Mä pidän siintä miehestä, se on vaan niin omalaatunen. Ja joo, kyllähän se niitä rumpuja taidookaasti paukuttelee, rastojensa lomassa... 8'')

Sono...sulla on kyllä kieltämättä tosi korkee ja kimee ääni, taitaa olla yks kimeimmistä, joita J-rockin puolelta tiedän. Hmm, no onhan se omallakin tavalla hienoa, mutta älä laula karaokessa Ascendead masteria....<'''''DDDD Hmmm, se on myös kyllä aika hömppä tyyppi. Mä kyllä arvostan sitä, ja noh, musta kyllä se se kimeestä äänestä huolimatta osaa laulaa, omalla tavallaan. En sano huonoksi, sanoisin vaikka keskiverto?

Anzi...hmm, mä en oo siihen kyllä pahemmin tutustunu. Tai no, perehtyny. Okei, kitaran sä hallitset, mitä niitä sun yksityis soolojas nyt kuuntelee. Mä kyllä vähän luulen että tuun pitämään siintä nyt enemmän ko jankkaan ton Operan parissa vielä muutamisen kuukauden.

Ayame,tosiaan. Niinko mainitsin tossa hetkisitten, mä ihailen sen kosketin taitoja, ja mä _aijon joskus olla sen veronen, tai edes melkein. Mä otan siintä miehestä itelleni roolimallin, mä lupaan nyt skarpata tän miehen takia opistolla paremmin. Hmm, se on kyllä erityisen neiti, mutta söpö sellainen. Se taitaa olla koko bändissä se ''kiltti'' hahmoisin. Tai no, kiltti ja kiltti... <''D Mutta nah, kaipa mä näistä osaan sanoa enemmän vielä joskus ko perehdyn bändiin paremmin.

Hmm, ei siinä sitten muutakun haastatteluja lukemaan enemmän ja videoita metsästämään!
Kiitos ja heihei. ~
Kuva

• I tell a story myself. Therefore, it is an irrelevant to you. •

>> Now I Know why <<

pervo-erakko/reclusegay/featherboy

featherboy
Roudari

ViestiKirjoittaja Hii » Ke Tammi 19, 2011 3:26 pm

Mun on pitänyt hyvin pitkään ilmoittautua yhdeksi matenrou opera faniksi lisää, mutta koskaan en oo vaan saanut aikaiseksi. Matenrou Opera, tutummin Murot kuten itse tykkään kutsua heitä, on niin lähellä sydäntä. Aloitin yhtyeen kuuntelemisen vuonna -08 ja siitä lähtien bändi on ollut mukana elämänmuutoksissa, iloissa ja suruissa.

Ensimmäisenä kuuntelin muroilta GILIAn, kun kaveri lähetti kyseiset biisit minulle sähköisesti. Hyi minua, enää en lataa taikka anele muilta musiikkia, vaan kunniallisesti ostan musiikkini. Nykyään hyllyssä komeillee lähes murojen koko tuotanto alkuajoilta uusimpaan minialbumiin. Enkä mä ihan oikeasti osaa sanoa tästä bändistä juuri mitään nyt, kun ensimmäistä kertaa kirjoitan tänne. Se on vain niin iso asia mun elämässä. Mutta yritän parhaani :'D

Yoosan, tai You kuten jotkut kirjoittaa. Itse tykkään sanoa Yoosan. Mutta kuitenkin, se mies muutti mun elämää hyvin syvästi tässä viimeisen puolen vuoden aikana. Vaikka mä ennen nauroin sille sen tyhmyyden takia, sulin hymyyn sen sähläilyiden johdosta, nykyään mä kunnioitan sitä. Mä kunnioitan sitä kaikista eniten noista miehistä. Muusikkona ja muusikkoperheen pentuna käsitin sen soittotaidot vasta hiljattain. Yoosanin lavakarisma ja soittotaidot saa mut hiljaiseksi. Mä oon ihan heikkona. Yoosan innoitti mua muiden muusikkojen kanssa aloittamaan musiikin harrastuksena uudelleen. Nykyään soittelen aivan innoissani bassolla kokuu kara no tegamia, joka onkin suosikkikappaleiden joukossa. Se on ollu aivan alkuajoista lähtien mun suosikkeja, aivan lähellä sydäntä. Siinä biisissä vain on sitä jotain. Olin surullinen, iloinen, pähkinöinä, ahdistunut... sitä voi kuunnella aina ja tulla paremmalle tuulelle.

Mä välitän kaikista näistä jätkistä. Yoosan on henkilökohtaisesti mulle tärkein ja myös esikuva basistina. Toinen ihminen, joka on kaunis ja tärkeä, on Sono. Se laulaa kauniisti, on ollu ihanaa seurata sen sävellysten kehittymistä, lauluäänen kypsymistä. Ainoa asia, mikä mua surettaa, on se että nykyään se laulaa vähän enemmän "eteen". Se on väärä lalutekniikka (sanoo ammattilaulajan tytär) ja toivon hartaasti, että Sono oppii siitä pian pois. Koska Sonon cleanit on vahvoja, sillä on kaunis väreily sen äänessä. Sono myös osaa laulaa matalalta yllättävän hyvin, joten se saisi myös tehdä niin. Jos osaisin laulaa kuten Sono, mä laulaisin. Mutta taidan tyytyä näiden herrojen kuuntelemiseen ja oman bassoni rämpyttelemiseen.

Mistään muusta bändistä ei ole tullut näin tärkeä. Kaikista eniten arvostan sitä, kun nää miehet uskaltaa olla omia itsejään, uskaltaa nauraa, sähläillä, kiusata toisiaan. Niille ei oo kauniisti sanottuna noussu pissa päähän, mitä näkee valitettavan usein. Sono on aivan uskomattoman lahjakas säveltäjä ja laulaja, Yoosan mieletön basisti. En oo löytäny samanlaista, joka olis niin vikkelä viiskielisen kanssa. Se mies on peto. Ja kun nuo kaikki on yhdessä, niin... Joo, olen myyty.

Tosin, olisi kiva tietää, ovatko muut huomanneet muutoksia esimerkiksi Sonon äänessä? Mitä mieltä ihmiset on uusimmista julkaisuista?
"See me ruined by my own creations"
- Tuomas Holopainen

Hii
Bändäri

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Ma Huhti 04, 2011 10:23 am

^En osaa koskaan havannoida laulajan äänen muutoksia, mutta Sonon kohdalla uskaltaisin väittää muutoksen olevan aina vain parempaan suuntaan? :D

Ja hei, uusia julkaisuja! Käyn säännöllisen epäsäännöllisesti katsomassa Youtubesta, onko bändiltä ilmestynyt uusia videoita - ja kovin monta kertaa olenkin saanut itkeä, miksi niin hyvältä bändiltä kuin Matenrou Opera on ilmestynyt niin vähän musiikkivideoita. ;_____;

Nyt oli kuitenkin jotain uutta! Ja pyörin täällä taas paikallani ympyrää pelkästä euforiasta, JÄTKÄT ON JULKAISSU UUTTA MUSAA ÄÄÄÄ! ;WWWWW; <33333 Okei no videot on julkaistu jo tammikuussa, jos oikein katsoin, mutta olen hidas näitä aina etsimään. .___.

Sanokaahan mielipiteitänne seuraavista biiseistä:

"R"

Mou Hitori no Hanayome

Kurenai (X Japan cover)

Eniten pidin tuosta Mou Hitori no Hanayomesta. Meinasin alkaa itkeä, kuinka ihana biisi on kyseessä! ;W; Pojat on aina niin kauniita, video oli varsin onnistunut ja biisi kuulosti korvaani todella hyvältä. en osaa selittää tätä onnellisuuden tunnetta! Että tätä vain lisää kiitos ja video ripiitille. Rakastuin varsinkin tuohon alun pianoon. Kaunista, Matenrou Opera! <3

Okei, mua alkaa taas itkettää toi biisin kauneus. ;____;

"R" oli mielestäni sellaista... sanoisinko perinteistä Matenrou Operaa? Hyvä biisi kuitenkin, ei siinä mitään. Mukavan menevä ja saa mut entistä enemmän toivomaan, että bändi julkaisisi jo uutta materiaalia ihan levyn muodossa. <3 Vai tietääkö joku MO-fani bändin julkaisuista vähän tarkemminkin? :3 Ärrän musavideo taasen oli myös hieno, vaikken kauheasti perustakaan keikkakuvaa välittävistä musavideoista.

Ja Kurenai, oi se on niin ihanan kuuloista, sillä minun mielestäni bändi on onnistunut coverissa oikein hyvin! :) Sonopoika osaa tuota englantiakin niin hyvin, että biisiä on ilo kuunnella. Ayamen piano on jälleen kerran loistavassa iskussa tuossa kappaleen alussa. Myönnettäköön, etten ole siis kuunnellut tätä originaaliversiota Kurenaista, mutta mielestäni tämä sopi Matenroulle tosi hyvin. ^^ Onnistunut coverveto. <3

Mielipiteitä? :D Minä menen katsomaan Mou Hitori no Hanayomen making of-videota. <3
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

1 tykkää.
shy-rebel
Vuoden double

ViestiKirjoittaja Hii » To Huhti 07, 2011 11:01 am

shy-rebel, matenrou operalta on tullut paljonkin materiaalia viimeisen vuoden sisään. Itse seurailen jätkien julkaisuja päivittäin, tosin videoiden suhteen olen yllättävän laiska lukio-opintojen takia. Mutta sitähän varten toisetkin murofanit ovat, jotta voimme kokoontua yhteen ja pähkinöidä yhdessä jokaista videota, kuvaa, julkaisua ja biisiä. Ja kokoan nyt tähän huvikseni viimeisimmät julkaisut, mitä ei ole vielä kirjattu tänne, jotta kaikki voivat saada saman informaation. Minua saa toki korjata ja tökkiä oikeaan suuntaan, jos olen väärässä :'D

Murder scope-sinkun jälkeen pojat julkaisivat 6.5.2010 singlensä GENESIS/R. Itse ymmärsin näin, että tätä kyseistä sinkkua jaettiin vain keikoilla, eikä ole mahdollista tilata vaikkapa cdjapanin kautta. Kyseiset biisit kuitenkin löytyvät INDIES BEST COLLECTIONILTA, kokoelma-albumilta, joka puolestaan julkaistiin 24.11.2010. Tämä kokoelma-albumi sisältää 4 musiikkivideota ja muistaakseni 13 biisiä.
Syksyllä jätkäthän vaihtoivat levy-yhtiötä ja johan alkoi tapahtumaan. 1.9.2010 tuli myyntiin kaksi liveä, documentti ja livetaltiointiversio emergence from cocoonista. 22.12.2010 ilmestyi minialbumi Abyss ja nyt tänä vuonna on tullut ulos uusi livetaltiointi "Matenrou opera -1214- at Shibuya ax".

Tämän verran itse tiedän ja nuo mussukat ovat nyt kiertueella ympäri Japania~. Saisivat tulla takaisin Suomeen, yhyy. En ehtinyt niiden keikalle silloin D: Anygays, mitä tulee näihin uusimpiin julkaisuihin, niin lähes kaikki ovat löytäneet jo tiensä omaan matenrou opera-kokoelmaani. Abyss löytyy molempina versioina hyllystä, samaten tuo uusin live ja live-versio emergence from cocoonista. Nämä jätkät syövät kaikki rahani, mutta ilomielin supportaan heitä näin.

Mitä Abyssiin tulee albumina, Sonon säveltäjän taidot ovat kehittyneet huimasti. Ayamen sävellykset eivät ole juurikaan koskaan vakuuttaneet minua. Viimeinen raita, THE FINAL on yllättävän hyvä instrumentaaliksi ja nostankin hattua Anzille, sillä hän tämän sai aikaan. (Jos olen lukenut oikein :'DD) Kokonaisuudessaan toimiva ja viehättävä, tunnepitoinen albumi. Uusinta liveä en ole vielä katsonut, sillä odotan seuraa.

Ja ihan näin aiheeseen liittyen, kiinnostaisiko ketään ihmistä järjestää matenrou opera viikonloppua? Kun itseltäni tosiaan löytyy lähes koko tuotanto jo, enkä tykkäisi katsella niitä aina yksin, niin muroviikonloppu pienessä porukassa voisi oikeasti olla aika jees. Talvesta olen miettinyt järjestäväni sellaisen, missä jokainen saa kuolata Yuun lihaksia, Sonon lantioliikkeitä, sulaa Yoosanille taikka sitten nauraa Anzin kyltymättömyydelle.
Ja enempää informaatiota tai juttua minusta ei irtoa.
- Tuomas Holopainen

1 tykkää.
Hii
Bändäri

ViestiKirjoittaja shunshun » Su Huhti 17, 2011 1:32 am

Uutta maxia pukkaa:

摩天楼オペラ(matenrou opera) new maxi single "Helios" will be released at 2011/07/06 (3 TYPE)

limited edition TYPE B will include CD (1 song)+DVD (including "Helios" multi-angle PV), limited edition TYPE A will include CD (2 songs+bonus track), and regular edition will include CD (2 songs with different track 2 from limited edition TYPE A) only.

Että aurinko... Osa länkkärifaneista, jotka puhuvat englantia natiivina eivät nauttineet nimestä, koska kreikka on kuulemma vaikeaa. Toivottavasti nimi ei heijastele liian kesäisen iloisia biisejä, ehkä jotain maperampaa.
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja shy-rebel » La Heinä 23, 2011 10:14 am

Helios on mielestäni kaunis nimi, sopii ihan hyvin Maten biisivalikoimaan. :( Eivätkö he ole ennenkin kreikankielisistä sanoista inspiroituneet?

Mutta mutta, tämän on varmasti jo moni nähnyt Youtubessa, mutta postailenpas tätä tänne, nyt kun olen alkutäpinöistäni selvinnyt,

nimittäin Helioksen PV <3

Satuin taas etsimään Matesta uusia julkaisuja ja törmäsin tuohon. Voi miksi en koskaan ole ajan tasalla tämän bändin suhteen... ;___; tämä video on mielestäni yksinkertaisesti kaunis, siinä missä Mou hitori no Hanayomekin oli aivan loistava ja säväyttävä. Kuolasin jo Twitterissä tuota Sonon naamaria, mutta pakko sanoa, että kyllä koko porukka on jälleen niin kaunista katseltavaa ja musiikki mitä upeinta. <3 Helioshan on aivan mahtava biisi! Tykkään tuosta alun piano-osuudesta, kuorolauluista, ylhäisestä tunnelmasta... kaikesta.

Rakastuin, rakastan. Milloin tulisi uutta levyä pojat? Yksi fani ainakin odottaisi jo innolla, että pääsisi tuhlaamaan rahojaan tuotantoonne *köh köh*.

Mielipiteitä musavideosta? :D
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

shy-rebel
Vuoden double

ViestiKirjoittaja maiko » La Heinä 23, 2011 1:20 pm

Katsoin itsekin jo jokin aika sitten Helioksen PVn, ja tuo on ihan älyttömän kaunis, puhumattakaan itse kappaleesta ♥ Kun kuuntelin ensimmäistä kertaa kappaletta, niin mulla meni jo pelkän intron aikana kamalat kylmät väreet, jotka vain paheni loppua kohden. ;--; Tykkään myös todella paljon uuden sinkun muista biiseistä, vaikka Helios onkin näistä suosikkini. Olen viime aikoina ollut pettynyt joihinkin lempibändieni uusimpiin julkaisuihin, mutta Matenrou Operan julkaisut taas tuntuvat vaan aina toinen toistaan paremmilta. :'D
En malta odottaa sitä, kun he päättävät taas julkaista uuden kokopitkän, joka toivottavasti tapahtuis pian. Tosin mun lompakko ei odota sitä kovin innolla

maiko
Roudari

ViestiKirjoittaja Hii » Ti Elo 02, 2011 12:18 pm

Ennen kuin alan kertomaan omaa mielipidettäni Helioksesta ja videototeutuksesta, mun on ihan pakko kertoa nyt tää koko maailmalle : Yoosan on Mr. Rockhand. Ihan oikeasti se on basistien Mr. rockhand. Tämä herra ei ainoastaan soita rumpukapulalla viisikielistään ja nopeammin basso-osuuksiaan kuin Anzi, vaan myös puhtaasti ja kauniisti. Nyt kuvioihin on astunut kaksikaulainen basso, josta toinen kaula on viisikielinen ja alempi kaula KAHDEKSANKIELINEN. Ei... härreguud. Muut huomanneet uudet kuvat blogissa ja Yoosanin innon viisikielisiin ja kuusikielisiin?

Mitä Heliokseen tulee, vetää se samaa linjaa Abyssin kanssa. Moniulotteista ja enemmän soittimia mukana kuin aikaisemmissa julkaisuissa. Helios pitää paremmin tunteen kasassa kuin aikaisemmat biisit ja olen onnellinen kuin myös helpottunutkin, että Sono laulaa taas puhtaammin verrattuna esimerkiksi Murder scopeen, mutta tästä voi olla montaa mieltä. Eniten harmittaa se, että Yoosanin kauniit skaalat ja monimutkaisemmat basso-osuudet on jätetty pois, eikä videollakaan näytetä siisteimpiä soittokohtia mitä bassoon tulee. Sono on kauniina kuten aina, niin videolla kuin ihan ääniversiollakin. Pakko myöntää, että tämä kovis purskahti itkuun katsoessaan ensimmisiä kertoja koko Heliosta.

Edellisissä musavideoissa ei kuvat ja musiikin rytmi oikeen pelannu yhteen, mutta nyt Helioksessa editoijat ja kuvaajat on osannu juttunsa paitsi Yoosanin kohdalla >.< Tykkään todella miten dramaattisissa kohdissa patsaiden kädet puristuu hiljalleen nyrkkiin, miten Sono pitelee aurinkoa tai yrittää kurkotella sitä. Koko video on täynnä kauniita elementtejä ja meidän sonopoikamme on ihan oma itsensä. Ensimmäisen kerran katsoessani tota Anzi oli jotenkin pelottava, ehkä jopa kärsivän näkönen. En mä tiedä, siinä oli vain jotain riipaisevaa. Muilla mielipiteitä siitä?

Muuta mä en pahemmin osaa sanoa itse musiikkivideosta ja musiikista, kuin että se on kaunista ja hyvin toteutettua. Muistan vieläkin kun näin uudet lookit ja olin ihan "....wut." Sonon huulimeikki järkytti mua, koska se muistutti mua anemiasta kuin myös kuolemastakin. Jätkä näyttää sen kanssa haavoittumaisemmalta ja jotenkin... hauraammalta, ehkä siks se oli järkytys mulle. Oon aina pitänyt Sonoa vahvana persoonana.

Kokonaisuudessaan mahtavaa. Muroilla on hieno tulevaisuus edessä, enkä jaksais odottaa seuraavia julkaisuja.
- Tuomas Holopainen

2 tykkää.
Hii
Bändäri

ViestiKirjoittaja shunshun » Pe Marras 25, 2011 6:16 pm

Mapera (jätkien omakäyttämä lyhenne) julkaisee ensimmäisen täysimittaisen major albuminsa (anomiehan oli vielä indies-kautta).

Julkkaripäivä: 2012/03/07
(hinta 2,500yen)
Muita infoja ei vielä julkaistu.
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

1 tykkää.
shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja shy-rebel » Pe Marras 25, 2011 8:18 pm

^shunshun, luettuani viestisi ainoa ajatukseni asiasta on vain tämä:

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE VIHDOINKIN! <3333333

Arigatou gozaimasu tästä tiedosta! m(_ _)m Nyt sitten vain jännityksellä odottelemaan levyn ilmestymistä ja pohtimaan, mitä kaikkia biisejä siinä tuleekaan olemaan. Jos vaikka kävisi hyvä munkki ja tuon levyn saisi julkaisun jälkeen nopeasti itselleenkin, koska Anomie oli jo niin mahtava levy, että tuosta seuraavasta levystä onkin jo kovat odotukset... (:

Mou hitori no hanayome ja Helios voisi ainakin olla levyllä mukana~! <3
また夢で思い出す, ここから君だけ消え去り...

Galileo Galilei - Oh, Oh

shy-rebel
Vuoden double

ViestiKirjoittaja valentia » La Marras 26, 2011 2:42 pm

Uutiset albumista olivat todellakin tervetulleita! Kuulin asiasta ensimmäistä kertaa torstaina Shibuya Club Quattrolla pidetyssä konsertissa. Se oli myös ensimmäinen kerta kun näin poikien liven. Opera oli vielä loistavampi kuin osasin kuvitella! Vieläkin ihan uskomatonta että oikeasti olin siellä.

Jään mielenkiinnolla odottamaan millaisia kappaleita uudella albumilla tulee olemaan. Bändin kehitys on mielestäni mennyt eteenpäin joka julkaisulla. Rakastan Sonon ääntä aina vain enemmän! Uskoisin, että tulevakin albumi jatkaa samalla loistavalla linjalla kuin edelliset major-julkaisutkin. En malta odottaa! Hypin innosta jo nyt.

1 tykkää.
valentia
Fani

ViestiKirjoittaja murderscope » To Heinä 12, 2012 8:13 pm

Täällä olisi yksi Matenrou Opera-fani lisää. Matenrou on mun lempibändi, löysin heidät ystäväni avulla pari vuotta sitten, ensimmäinen kuuntelemani biisi oli EVE. Rakastuin nopeasti näiden musiikkiin, Sonon ääneen ja koko bändiin. Matenrou Operasta on tullut mulle hyvin hyvin tärkeä, heidän musiikkinsa on upeaa ja ihailen jokaista bändin jäsentä hyvin paljon. Minulle henkilökohtaisesti tärkein on Sono. Ihailen hänen ääntään ja biisintekotaitojaan suunnattoman paljon. Suurin unelmani on nähdä MO vielä joskus livenä. Uskon että vielä se päivä tulee ja sitten olen varmasti onnellisempi kuin koskaan. En ole koskaan tuntenut näin suurta rakkautta mitään bändiä kohtaan aikaisemmin. Olen pojille niin kiitollinen, että he tekevät musiikkia, joka pelastaa minut aina. <3 Olen niin onnellinen, että minulla on elämässäni tämä bändi. Toivon ja uskon, että pojat pääsevät pitkälle urallansa. He ovat kaikki niin taitavia siinä mitä tekevät ja yhdessä he ovat sanoinkuvaamattoman upea bändi.
Those moments were like flowers to me.

1 tykkää.
murderscope
Fani

EdellinenSeuraava

Paluu Bändit # H - O