Matenrou Opera

Bänditopicit H:sta O:hon.

Matenrou Opera

ViestiKirjoittaja tomoto » La Joulu 06, 2008 7:09 pm

>>> Etsi Lafista Matenrou Opera -ficcejä <<<

Kuva
anzi , you , sono , ayame , yuu
JaME , Matenrou Opera - official site

Jäsenet
sono (vo.)
anzi (gt.)
ayame (key.)
you (ba.)
yuu (dr.)

ex-jäsnet
mika (gt.)
karen (key.)

Matenrou Operan perustivat vuoden 2006 syyskuussa Jenivasta tutut vokalisti Sono ja rumpali Yuu. Muutamia kuukausia bändin perustamisen jälkeen mukaan liittyi myös basistiksi You, kitaristiksi Mika ja koskettimiin naispuolinen Karen, joista kaksi viimeisempänä mainittua lähtivät bändista vuonna 2007.

Matenrou Operan ensimmäinen virallinen keikka oli vasta vuonna 2007 toukokuussa, mutta heillä oli ollut myös huhtikuussa salainen etukäteen mainostamaton keikka. Ensimmäisen sinkkunsa alkaloid showcasen bändi julkaisi toukokuun keikallaan ja sinkun painos rajoittui 1000 kappaleeseen.

Alkaloid showcasen julkaisun jälkeen bändi piti itseään kiireisenä keikkojen ja monien tapahtumien merkeissä. Erään lokakuussa pidetyn keikan jälkeen bändi joutui harmillisesti ilmoittamaan, että Mika ja Karen lähtisivät bändistä 16. marraskuuta pidettävän keikan jälkeen. Uudet jäsenet oli kuitenkin päätettynä valmiiksi ja joulukuussa bändi julkaisi uusien jäseniensä nimet. Kitaristiksi tuli anzi ja koskettimiin tuli Ry:dia nimisestä bändistä tuttu Ayame. Samoihin aikoihin bändi julkaisi tiedon siitä, että tekevät sopimuksen Kamijon levy-yhtiön Sherow Artist Societyn kanssa.

Helmikuussa 2008 Matenrou Opera ilmoitti, että bändi on liittynyt eurooppalaiseen levy-yhtiö Rock-Indentityyn. Tästä seurasi bändin kiertue euroopassa maalis-huhtikuussa yhdessä Versaillesin kanssa. Suomessa Matenrou Opera nähtiin 31.03.2008.

alkoid showcase PV

-------------
Thihii, selailin tätä bändi osiota ja huomasin, että Matenroulta puuttuu oma topic kokonaan niin päätin sellaisen rustata ! Tietoja olen JaMen pohjalta laittanut.

Noniin mennäänpäs asiaan. Itse tutustuin bändiin kesällä. Olin toki kuullut heitä toki sitäkin ennen, mutta silloin se oli jäännyt minun kohdaltani vähemmälle huomiolle. Myöhemmin sitten kaivelin tämän bändin biisit tietokoneeni syövereistä ja aloin kuuntelemaan ihan vain sen takia, että muistaisin miltä he kuullostavat. Ja sen jälkeen se on ollut minun kohalta rakkautta. Pidän bändistä todella paljon ja nautin heidän musiikistaan valtavasti. Sonolla on aivan uskomaton ääni ja luokittelenkin hänet yhdeksi lempivokalisteistani. Hänen äänensä on vangitseva ja siitä ei voi muuta kuin nauttia. En muista milloin olisin viimeeksi näin hienoon ääneen törmännyt ! Toki kuuntelen bändejä joissa on mahtavia vokalisteja jne, mutta sonon ääni on jotakin aivan toista maata. Hän osaa käyttää ääntään hyvin ja monipuolisesti. Se ei ole sellaista tasapaksua sötkötystä johon tylsistyy ensikuuleman jälkeen.
Sama koskee Matenroudein musiikkia muutenkin. Se on minun makuuni monipuolista ja vaihtelevaa. Se ei ole sellaista, että siihen kyllästyisi heti taikka tulisi olo "noni, ei ois ikiin kannattannu ees kuunnella". Tietenkin se on persoonallisuus kysymys miten musiikkiin suhtautuu, mutta minun kohdallani asia on noin. Kun miettii miten pienimuotoinen on bändin diskografi on, he ovat onnistuneet luomaan musiikkia jota vähäisyydestä huolimatta haluaa kuulla uudelleen ja uudelleen.
Hypin ehkä vaan riemusta, kun tiedän, että ei ole pitkä aika siihen , että LAST SCENE pamahtaa tiskiin. Senkään ilmestymiseen ei ole enään montaa päivää ja se on enemmän kuin hienoa ! Saa joulun alla uutta materiaalia tältäkin bändiltä kuunteluun ja se on musta todella hienoa.

Humm. Mitäs sitten ? Niin ! Pidän todella paljon sara biisistä. Se on niin kaunis ja mieltä rauhoittava *kuuntelee parasta aikaa*. Se fiilis mitä tää biisin aiheuttaa on todella hieno. Se saa mahassa kuplimaan kivasti. Oon ehkä hieman taivaassa aina tän biisin suhteen ollu monta monituista kertaa. En vain voi sille mitään, että tää biisi herättää niin paljon tunteita. Se on jotenkin sanoinkuvaamaton fiilis.
No lempijäsentä en halua alkaa leimaamaan, koska en osaa sitä sanoa. Sanon toki sonoa lempivokalistiksini, mutta ei hän voi olla lempijäseneni silti, koska muutkin ovat todella todella hienoja muusikoita. Enkä pidä lempijäsenien leimaamisesta muutenkaan :33

Noniin siis. Onko kenelläkään muulla mielipiteitä tästä bändistä ?
Na na, na na, na na, na na na, na na, na na, na na na na na

tomoto
Teknikko

Re: Matenrou Opera

ViestiKirjoittaja shunshun » Ke Joulu 31, 2008 7:36 pm

Arvatkaa vaan harmittiko lafin kaatuminen, koska täältä lähti ainakin kilometrin verran mun selityksiäni hevon pusikkoon.
No, asialle ei voi mitään, mutta en enää jaksa ramblaa kaikkea uudestaan lävitse, joten tyydyn nyt vain säätämään tärkeimmät infot takaisin.

Poikien Ameba-blogit:
(sono)
(yuu)
anzi
(you)
彩雨 (ayame)

Ameba-blogien käännöksiä englanniksi:
skyscraperopera
-vaatii livejournal-tilin, jotta voit kaveerata yhteisön listoihisi ja seurata karmikin tekemiä käännöksiä.

mary-nine
-täältä löytyy käännösten lisäksi myös lyriikoita, (kanjit, romajit, englanti)
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja shunshun » To Tammi 15, 2009 9:14 pm

Selitän täällä yksinäni, mutta ihan sama, ei kiinnosta.

Pojat kehittyy ;;__;; ensimmäinen oneman 23.07.09
...arvatkaa vaan kuka menee Japsilandiaan katsomaan tuota keikkaa~ ähhää!
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Lemia » La Tammi 24, 2009 4:17 am

shunshun,
Eikä, sinäkin pääset sinne ekalle onemanille! Onnea ! *ww* Minäkin tahdon - lahjoituksia otetaan vastaan! Minä odotan tuliaisiksi sitten piiiitkää keikkaraporttia, haluan tietää kaiken! Kirjoitathan sellaisen~?

Ai vitsi, että minäkin tahtoisin nähdä nämä livenä, tulisivat vaikka Suomeen uudestaan. Sitten tosin pitäisi etsiä rahoja keikkaan ja matkoihin jostain kivien ja käpyjen alta - mutta sitä keikkaa en jättäis välistä ! Viimeksikin tajusin MO:n olemassaolon vasta jonkun aikaa keikan jälkeen, ja siinä sitten mietin: 'Olikohan näillä keikka tässä äskettäin Suomessa..' Joten en päässyt silloinkaan. .__. Dämm, aina myöhässä.

Minulla oli ennen Lafin poksahtamista luonnoksissa jo melkein valmis selitys kaikesta mahdollisesta, ko hyväksi käytin kaikki koulutunnit atk-luokassa ja kirjoittelin siihen aina lisää juttuja. Mutta en sitten missän välissä ihan ehtinyt postaamaan sitä, joten kirjoittelen joskus paremmalla ajalla uuden sepustuksen, kello neljältä aamulla ei varmaan tulisi kovin tasokasta juttua. :--D

Niin ja hei, itseasiassa, mikäli oikein olen ymmärtänyt, Karmik kääntää niitä blogeja, jotka ovat ovat Matenrou Operan omilla sivuilla - eikä Ameba-blogeja. Valitettavasti vain Karmik ei ole pitkään aikaan ehtinyt päivittää blogien käännöksiä ( ja minun olemattomilla japanintaidoilla kun ei ymmärretä mitä tyypeille kuuluu. Harmi etten osaa japania).

Nyt nukkumaan - silmät ei pysy auki.
Velaksi otettua mielenterveyttä.

Lemia
Teknikko

ViestiKirjoittaja shunshun » Su Tammi 25, 2009 8:30 pm

LOL enpäs muuten tiedäkään, mitä Karmik kääntelee, koska en itse kauheasti harjoita livejormaa :'D jotain se kääntää ihan sama. Yleensä käännän itse ameba-jutut...tai siis Sonon<3 merkinnät, koska oon laiska ja kääntelen lisäks viel muittenkin bändomänien blogei, kun pari idioottia postaa sekunnin välein juttua.

Lupaan vääntää jonkun superraportin, jos selviän hengissä sieltä 8D mun matkaseurani ontuu hieman...koska se ei pääsekään kuukaudeksi. En todellakaan haluis olla yksin :'D mut Matenrou Operan (ja parin muun bändin) takia mitä vaan!

Keikkapaikkakin tosiaan julkaistiin ja mikäli ette ole vierailleet mestan kotisivuilla, niin voin sanoa, että se halli on _valtava_! Alas mahtui ihan pipona ihmisiä, sitten oli 2. kerroksen istumakatsomo ja vielä 3. kerros parvi.
Lipun aion ostaa etukäteen ja yritän vähän veljeillä kokeneempia kavereitani auttelemaan tässä 8D olis tosiaan pieni pino lippuja ostettavana...
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Fufu » Ke Helmi 25, 2009 6:25 pm

Ah, Matenrou... *---*

Havainnollistin näiden olemassaolon 30.03.2008, koska tuli selattua Japanpoppia (no yhyy) ja muuta mukavaa, ja sitten... sitten tuli kuunneltua pari kappaletta, kyllä, tykkäsin paljon, ja koska tiesin tulevan (seuraavan aka maanantain siis) illan olevan varsin puuduttava kun tekemistä ei ollut, ehdotin sitten isälle, että josko mentäis keikalle. : ) Säälittävää sinänsä, mutta kun ikää oli se kymmenen vuotta ja selänkin kunto vähän syvältä, mutta itse keikka avas mun silmät. Joo, se oli ihana, ja muistankin sen melko pitkälle edelleen. Mutta ah, kiitos Sonon tai Youn, johtuiko se sitten Sonon käden suunnasta vai Youn liikahtamisesta, elelin pari päivää siinä uskossa, että Ayame=basisti. : DDD En kuullu "keyboard"ia kunnolla, so...~

Mutta niin. MO:n musiikki on ollut mun mieleen melko lailla kaikin puolin, ainakin tähän mennessä. Vaikka voin myöntää, ettei Tenjou e no kakehashi wo kamalasti korvaa miellytä, tiedä sitten, että miksi. Ensimmäinen kappale ja the ihastuttaja ja uteliaisuuden nostattaja oli Boukyaku celluloid, jota seurasi Ruri iro de egaku niji. Sitten pitkin vuotta tuli tutustuttua muihinkin kappaleisiin, jolloin tykästyinkin vahvasti Plastic celliin ja honey droppiin. Senkin jälkeen tuli kuultua pari kappaletta Mikan ja Karenin aikaista tuotantoa - alkaloid showcasen aikaisempi versio ja Kaze no tori. Kaze no tori on mun omasta mielestä kenties yksi MO:n laadukkaimpia balladeja, tai ainakin näitä hitaita ja herkkiä kappaleita, mutta alcaloid showcase kuulostaa uudempana paremmalta. Vanhempi on jotenkin... yksitoikkoinen.

Lempijäsen on alusta asti ollut Ayame, vaikka onhan se toki kerennyt kiertää koko bändin läpi, eikä tuokaan niinkään Ayameen rajoitu, vaan myös You ja Anzi ovat hyvinkin lähellä sydäntä. 8) Jos nyt viehättäviä syitä heittäisi niin Ayamen hento ja ujo olemus, Youn hiljaisuus ja jo _nähtävä ystävällisyys ja... Anzista mä en edes tiedä. 8< Kai se on se kohteliaisuus ja tietyllä tapaa melko valloittava hymy. (ja_kitara_kappaleissa_yhyy. ♥) Myös Yuu ja Sono on todella mukavia, mutta... mulla on yleensä the vähemmälle huomiolle jäävät jäsenet vähän joka bändissä, ja nyt ne vaan sattuu olemaan Yuu ja Sono. >__< Ei mulla mitään niitä vastaan ole, mutta... ;;__;; ...Ton korvaa se, että Sono laulaa hyvin ja Yuu _osaa _soittaa _rumpuja. Mut heitän nyt oman mielipiteeni kun sanon, että kyllä ne tummat hiukset sopi sille vähän paremmin ku nykyset vaaleet, mutta kyl nekin sopii. ...Nih. Mua vaan harmittaa yhä, ettei yks kovalla vaivalla kirjotettu fanmail Ayamelle sitten lähtenytkään. : < Ihan hyvä siinä mielessä, että se oli täynnä kaikkea täysin randomia aina pituuden kysymisestä kehuihin (mua ei koskaan opetettu kohteliaaks, anteeks), mutta.... XDD Harmittaapahan vain.

Levyistä omistan Gilian euroopanpainoksen, Last scenen ja Spectacularin, sekä tulevan singlen acedian sitten kun se ilmestyy. : <
Ekaa onemania _haluaisin mennä katsomaan, mutta hyvin nopeasti törmää ensinnäkin omaan ikään, rahan vähäisyyteen ja muuhun kivaan. Joten odotan suosiolla ihmettä, eli sitä päivää, kun Matenroulla olis oneman-kiertue euroopassa. :__) ...Mut kai sekin joskus tulee, ihan varmasti tulee.

Mut siis niin, tykkään todella paljon, ja onhan näillä tunnearvioakin hyvin paljon. (esim. nyt vaikka eka keikka) Vaikka myönnän, että acedian samplet eivät kamalasti korvaa miellyttäneet, mutta ehkä ne tarvitsee vain sisäänajoa~ Sitä odotellessa... *---*

...Ehkä selitin nyt tarpeeksi. :'DDDD
Let's play my Game.

Fufu
Fani

ViestiKirjoittaja Wiit » To Helmi 26, 2009 8:54 pm

Mäkin tulen nyt selittämään, kun ei ole muutakaan tekemistä.

Joo. Matenrou on ollu mulle tuttu jo noin vuoden ajan. Melkein. Vähän harmitti, kun bändiin tutustuin vasta vähän keikan jälkeen, mutta elän toivossa, että näen jätkät vielä joskus livenä ;D

Hm. Matenroun kappaleet on mun mielestä tosi taidokkaita ja Sonon ääni on yks parhaimmista, mitä olen kuullut. (Jopa tätini, joka aina sanoo, että melkein kaikki J-rokkarit kuulostaa samalta, sano, että Sonon ääni on tosi hieno ja erilainen~) En nyt millään muista, mikä oli ensimmäinen kappale tältä bändiltä, jonka kuulin, enkä uskalla edes veikata |'D Mutta kun olin sitten sen kappaleen kuullut, halusin ehdottomasti kuulla lisää ja eniten yllätyin, kun kuulin, että bändillä on kosketinsoittaja, eikä kosketinpimputukset ole tehty tietokoneella, yms.

Tällä hetkellä lempibiisini Matenroulta on Shinkirou, alkaloid showcase (jonka GILIA versio on paljon parempi kuin alkuperäinen, ainakin omasta mielestäni x3) sekä EVE. Mutta mielestäni kaikki Matenroun biisit ovat omalla tavallaan upeita ja niistä on vaikea valita sitä omaa suosikkiaan ^-^

Lempijäsentä on hankala sanoa, koska kaikki ovat ihania, mutta kyllä taidan kallistua Ayamen ja Sonon puoleen. Ayame on vallan suloinen jo pelkällä olemuksellaan ja vaikuttaa niin ujolta niiden koskettimiensa kanssa, Sono taas... Sono on upea. Kaikin puolin ;D

Omistan GILIAn eurooppaversion, mutten ikäväkseni muuta. Mutta ehkä joskus.

Mitä mieltä te muuten olette tuosta alkaloid showcasen PV:stä? Itse pidän siitä aika paljon, vaikka se vähän toisteleekin normiPV:n kaavaa. Mutta silti, siinä on se... jokin, joka koukuttaa minut aina katsomaan sen. Sitä en sitten tiedä, että mikä se jokin on xD.

Ah, en jaksa kirjoittaa enempää, mutta toivottavasti pointtini kävi selväksi. Matenrou Opera on mahtava bändi nuoresta iästään huolimatta ja mä ainakin odotan tältä bändiltä jotain suurta vielä tulevaisuudessa~!
Love sunshine.

Wiit
Bändäri

ViestiKirjoittaja tomoto » To Helmi 26, 2009 11:10 pm

Wiit kirjoitti:Mitä mieltä te muuten olette tuosta alkaloid showcasen PV:stä?

Nuut, mä itse en pidä kovinkaan tuosta PV:stä, koska se on jotenkin tylsä. Se on liian sellainen tavallinen ja kaavamainen PV, joita lähes kaikilta bändeiltä löytyy. Onhan se toki PV:nä hieno ja tälläin, mutta se vain on liian tylsä. Sen jaksaa katsoa kerran silloin ja kerran tällöin, mutta en vois mitenkää paljon aikaani pyhittää vain sen koomaamiselle. Ja kaiken kaikkiaa, toi on mun makuun mitään sanomaton. Se vain ... en tiedä. Siinä ei ole sitä jotain, mistä itte pitäisin, mutta kaikkihan ei valitettavasti voi kaikkia miellyttää.

tomoto
Teknikko

ViestiKirjoittaja randomi » Pe Helmi 27, 2009 12:28 pm

Mitä mieltä te muuten olette tuosta alkaloid showcasen PV:stä?

Omasta mielestä kanssa se on aika tylsä, että olen nähnyt parempia joillain muilla bändeillä. Ei oikein säväyttänyt.

Kuuntelen tätä bändiä niinkin paljon, että omistan Gilia levyn xD Mutta yheltä sivulta kuuntelen aina välillä näitten uusimpia biisejä jne. Bändi ei kyllä ole oikee ikinä iskenyt muhun hirveemmin, Sonon ääni on kiva, mutta ei mun korvaan. ja mun mielestä se huulikoru ei hirveemmin sovi sille x_-
JA biisitkään ei kauheemmin säväytä. Lempibiiseihin kuitenkin on plastic cell, joka oli myös eka biisi jonka kuulin. Matenrousta kuulon heidän keikkansa jälkeen, kun samaisella sivulla, mistä kuuntelen aina välillä näiden biisejä, mielenkiinnolla rupesin kuuntelemaan. Keikalle en olisi halunnut mennä, enkä varmaan mene seuraavallekkaan jos tulevat Suomeen, paitti jos on riittävästi rahaa.

randomi
Bändäri

ViestiKirjoittaja shunshun » Pe Helmi 27, 2009 9:10 pm

Mitä mieltä te muuten olette tuosta alkaloid showcasen PV:stä?

Musta alkaloid showcasen PV on... peruskamaa. Ei mitenkään ihmeellisen erikoinen, mutta se on hyvin Matenrou Operan tyylinen ja minun mielestäni varsin onnistunut bändin ensimmäiseksi PVksi... olen nähnyt paaaljon huonompiakin XD
Lisäksi, minusta kappale itsessään on niin voimakas ja vahva instrumenteiltaan, sekä vokaaleilta ja ennen kaikkea sanoituksilta - niinpä se ei kaivannut enää tuekseen tosi innovatiivista stooriPVtä.

Kun kaikki on kerran sanoneet mitä omistavat *grin* niin mäkin 8D Eliii~ mulla on alkaloid showcase-single, Ruri iro de egaku niji-single, Gilia-minialbumi (japsiversio), Spectacular-single, Last Scene-single ja tilasin luonnollisesti myös acedia-singlen (joka kotiutuu onneksi ensi kuussa<3).
Hävettää, että multa puuttuu se saatanan kommentti dvd, jota sai vain liveistä, ja myös saran sinkku, jota jaettiin myös vain liveissä! Ärsyttää, koska haluan nekin.

Minä puolestani pidän enemmän alkaloid showcasen alkuperäisversiosta, siinä ei ole ylimääräistä kikkailua, siinä johtavassa elementissään on Sompan ääni ja sillä leikitellään - joskaan soittimet ei jää yhtään huonommaksi, mutta silloin koskettimet eivät olleet heillä niin ahkerassa käytössä, vaikka sellaiset löytyivätkin.

Lisäksi toinen biisi, joka on minusta paljon parempi alkuperäisenä on sara! Siis... siinä on uskomattoman kaunis alku, se on omaperäinen, se on herkkä... se alkaa rumpukapuloiden hakkaamisella, jota tehdään vain rokkibiiseissä. Se oli niin loistava veto niinkin herkkään balladiin. Joskin saran uudessa versiossa Sompan alkuhuokailut on nättejä, mutta... jotenkin se alkuperäinen... iskee.

Suosikkibiisini on: KAIKKI!
Pidän siis kaikista, jopa uusista samplejen perusteella. Niissä oli uutta suuntaa, jota ei oltu ennen kokeiltu, lisäksi yllättävän raskas sinkku. Koska yleensä MO tekee niin, että joko sinkulla on yksi tosi raskas, yksi aika raskas ja sitten balladi; tai sitten yksi raskas ja kaksi vähän kevyempää, muttei slovaria. Tai sitten siellä on se yks raskas, yks balladi. Nyt ollaan synkällä linjalla, tosin, uskon, että siellä piilee jonkinlainen yllätys seassa, josta hämmästyn taas.
Joka tapauksessa, ne samplet veti mut ihan sanattomaksi ja sulin lattialle :'D Ja taas vaihteeksi niistä kuulee Sonon äänen kehityksen, siis ihan hienoisen, mutta muutamassa kuukaudessa se on oppinut taas enemmän ja hallitsee ääntään kerta kerralta paremmin.

Kaikki balladit ovat upeita, koska hei Sono + piano = love. Jokainen hidas kappale saa mussa aikaan kylmiä väreitä, jo pelkästään soiton perusteella.
Kun Sono alkaa laulaa... rentoudun täysin ja ne kylmät väreet jatkuu, olen hetken aikaa jossain muualla, minne ei pääse kuin minä ja Matenrou Opera. Kaiken muun hyvän lisäksi... sanoitukset ovat jotain niin uskomatonta, herkkää, kaunista, sydäntäsärkeviä, epätoivoisia, loistavia.
Sitten 輝ける世界 (kagayakeru sekai) on minulle myös erityinen, kuuntelen sitä silloin, kun haluan tuntea oloni paremmaksi. Itse asiassa, Sono sanoikin blogissaan, että "ihmiset, kuunnelkaa tätä silloin, kun teillä on vaikeaa" (lähinnä ihmissuhteissa), koska se kappale on ihan uskomaton. Miten siihen onkaan kiteytetty se ihana fiilis musiikilla, ja sanoilla... ja se, miten Sono tulkitsee sanoja, niistä tulee niin uskomattoman kaunis fiilis läpi. Sun ei edes tarvitsisi tietää mistä lauletaan, koska se kauneus välittyy äänessä. Ja olen muuten ihan satavarma, että tän biisin taustalla Sonon äänen mukana lirkuttaa pikkulintuja XDDD olin aluksi vähän "mitäs vittua..." kattelin ympärilleni, että näkyykö lintuja :'D mut Sonon kanssa ne sirkutti.
蜃気楼 (shinkirou) on myös uskomattoman upea, siis... etenkin Sonon sanoituslahjat lyö mut aina ällikällä, eikä tämän biisin sanoitukset edes ole vielä minusta sitä ultimate parhaimmistoa (vaikka mahtavat ovatkin). Tässä on se ihana tunnelma myös... Matenrou Operalla on se toimiva yhteistyön taito, jolla he osaavat siirtää tunnelman musiikkiin, luoda siihen uusia ulottuvuuksia ja tehostaa sanomaa. Eikä muuten ole ensimmäinen kerta, kun Sono kirjoittaa seksuaalista kontenttia naisen näkökulmasta biiseihin... esim. honey drop = sexxx~
Evessä on se, että siinä Sono palaili hetkeksi vanhaan laulutyyliinsä, joka oli kuitenkin kehittynyt. Jos olette kuunnelleet Jenivaa tiedätte mistä puhun. Even laulu on kuin suoraan Jakuhikarista! Siis... se on upean nostalgista ja mulle tulee siitä se sama psykedeelinen tunnelma korviin. Ensin Jakuhikari saattaa kuulostaa ulinalta, mutta kukaan muu ei vittu ulise niin kuin Sono 8DDD ei niin kauniisti! Lisäksi Even sanoitukset on ihanan julmat ja aggressiivisen epätoivoiset, hämmentyneet - ja sen kuulee musiikista ja laulusta jälleen.
天上への架け橋を (Tenjou he no kakehashi wo) on ihan omaa luokkaansa... Siis... kuten sanoin, rakastan balladeja. Tässä on kuitenkin minusta tasapaino soitinten ja laulun välillä. Sono käyttää ääntään hillitymmin, mutta niin tajuttoman vahvasti. Ja tämä... tämä on se biisi, jossa on yhdet maailman kauneimmista sanoituksista ja jos hetkeksikin erehdyn kuuntelemaan niitä, niin itku tulee. "Ole kiltti ja odota minua vielä hieman kauemmin" <- haista paska Sono! Tuollaisia loppuja ei saa kirjoittaa millekään biisille eikä millekään muullekaan. Tämä kappale oli niin ihanan... ihmisyyttä käsittelevä, täynnä hämmennystä ja hiljalleen ymmärrystä ja jokseenkin pyyteetöntä... herttaista rakkautta. Lisäksi tuo lopun kitarointi tuo kaiken niin yhteen tässä ja ah... en osaa edes kuvata sanoin miten paljon rakastan tätä biisiä.

Joo, en selitä kaikista kappaleista, vaikka melkein haluaisinkin...

Olen itse asiassa tosi iloinen, että epätoivo heijastuu nykyään suureksi osaksi Matenrou Operan sanoituksissa ja biiseissä muutenkin... koska aiemmin Sono angstasi hirveästi ja se huolestutti aika paljon, koska ikinä ei tiedä milloin joku on tosissaan (tässä nyt on parin vuoden sisään jrockareita joutunut osastolle masennuksesta ja yksi heitti lusikan nurkkaan viime vuonna... ) No... juomista Sono ei ehkä vähennä (vaikka se kerran angstasi siitäkin tässä vuodenvaihteessa), mutta... mieluummin noin.

Sori, että oon kauhee sonosonosono<3 mutta... mulle no... se on mulle vain niin tärkeä. Koko Matenrou Opera on, mutta... ne muut ei ole sama kuin Sono. Yuu tulee tosiaan mun kakkosena, muut onkin sitten vähän sekavaa puuroa. Ehkä siihen vaikuttaa mun rakkauteni Jenivaan, koska Sono ja Yuu oli siinä ensin yhdessä ja jatkoivat sitten seuraavaan bändiinkin yhdessä. Ja mun on helpointa arvioida Sonon tekemisiä ja kehittymisiä, koska seuraan sitä kaikkein tarkimmin. Myönnän, etten huomaa erikseen esim. kuinka Ayame kehittyy itsekseen. Näen koko bändin kehityksen, joka on todella nopeaa, mutta kaikkein selvimmin huomaan siitäkin vokalistiherran.

Mun piti vielä jotain sönköttää tähän... unohdin jo :'D

No ainakin se, että olisin kynsin ja hampain tappelemasta paikastani edessä Matenrou Operan vuoksi, jos tänne tulisivat vielä, lisäksi maksaisin siitä aika paljon. Aaaa, en edes vielä tajua kunnolla, että näen ne ensi kesänä ja silti olen ihan inssinä :'D Siellä en varmaan joudu sotimaan paikastani... kovin paljoa. No, se nähdään sitten! Siellä on mun lisäksi muutama muukin suomalainen edustamassa.
Ja mä toivon, että MO julkaisee lisää keikkoja heinäkuun alkuun, koska haluaisin nähdä ne useammin kuin vain kerran... joskin eka oneman on aika hyurrrr, eli se riittäisi, ellei muuta ole.

En nyt oikeesti muista mitä mun piti sanoa :DD no ei sit!

Oottakaas vaan, kun sinkku ilmestyy ja kuuntelen ne biisit, väännän tänne taas sellaiset arvostelut ettei ole totta. Tällä kertaa olen tarpeeksi fiksu ja tallennan sen omalle koneelleni :'D että voin sitten serveriongelmien kohdatessa postata kilometriviestini takaisin<3 8DDD

Ah, nyt muistan! Mun on hirveen hankala kutsua Matenrou Operaa Matenrouksi, koska Mana ja Malisun Közi oli bändissä nimeltä Matenrou joskus ennen Malisua :'D Sitten mulle tulee aina mieleen Mana.
Kukakohan jäsen sen lyhensi... oliko peräti Anzi, joka lyhensi itse Matenrou Operan Moperaksi, mutta koska se kuulostaa niin... hiton tyhmältä (ainakin suomalaisittain, koska se muistuttaa moppia), niin jotkut lyhentää sen Mapera. Sillähän ei ole väliä, mutta mua naurattaa näin offisti, kun mun päähän tulee aina leijumaan Moi dix Mois Mana :DDDD

Ja miten niin pitkä postaus :'D *rambleramble*
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Lemia » To Maalis 05, 2009 6:21 pm

Haa, te ootte puhuneet hirveästi ja minä en oo huomannut ollenkaan. :---D Tämä on Laifn ainoa bänditopic, jota jaksan edes stalkata.

Kerran kaikki muutkin, niin minäkin: en omista Matenrou Operalta kuin vain Gilian Eurooppa-version. Senkin löysin tosi randomisti Kuopion(!) Toptenistä. Olin jo kävelemässä kaikessa rauhassa ohi - ja sitten peruutin takas, kun kuulin levyn kutsuvan minua. >D ja onhan miulla toki kaikki biisit koneella, mutta niitä ei lasketa.
Ette usko kuin paljon haluaisin kaikki muutkin, mutta köyhällä opiskelijalla ei paljon ole varaa tilata levyjä Japanista asti, ja tällä hetkellä oon muutenkin miinuksella. o/ Mutta kyllä minä vielä joskus toivon mukaan saan kaikki kappaleet ihan levyilläkin, oon niin materialisti, että katselen mielummin kasvavaa levypinoa, kuin koneella musiikkitiedostoja.

Minä en oo vielä saanut mitään irti niistä uusista sampleista, hassua sinäänsä, että miun on kuultava koko biisi ennen kuin voin sanoa siitä oikein minkäänlaista mielipidettä. Tahtoo jo kuulla acedian !

Kuten shunshun ainakin taisi sanoa, minäkin huomaan aina oikeastaan ensimmäisenä laulajan kehityksen. Eli tässä tapauksessa Sonon. :--D Minulla on koneella muutamia Jenivan biisejä (tahtoisin kaikki, mutta piru ko mistään ei löydy), ja jos niistä vanhimpia vertaa Matenrou Operan uusimpiin biiseihin, huomaa kyllä aika valtavan kehityksen Sonon äänessä. : D Mutta vaikka tutustuinkin ensin Matenrou Operaan ja sitten vasta Jenivaan, niin Sonon ääni on silti tunnistettavissa niistä vanhoissakin biiseissä, sillä on miusta koko ajan sellainen persoonallinen vivahde siinä, joka erottaa sen jostain randomlaulajasta.

Jopa tätini, joka aina sanoo, että melkein kaikki J-rokkarit kuulostaa samalta, sano, että Sonon ääni on tosi hieno ja erilainen~

Kuten Wiit sanoi, minunkin äiti sanoi, että Matenrou Opera on kaunista ja hyvää musiikkia! Muuten noin yleensä se ei arvosta minun kuuntelemia japanilaisia yhtyeitä (vaikka syynä voi olla, että äiti tykkää myös esim. Nightwishista, niin Matenrou Operakin menee. :--D)

Minä en edes osaa lyhentää Matenrou Operaa kuin korkeintaan MO:ksi. :--D Matenrou tai Opera erikseen kuulostaa hassuille, MO on vähän karu, Moperasta tulee just joku moppi tai mopo mieleen, joten Matenrou Opera vaan on se paras. 8D

Toivottavasti ehdin selittää kaiken edes suunnilleen olleellisen -- noh, jatkuu taas myöhemmin. :--D

Lemia
Teknikko

ViestiKirjoittaja shunshun » Ke Maalis 25, 2009 9:58 pm

Jatkan varmaan tän viestin perään, kunhan jaksan väkertää mielipiteeni UUDESTA SINKUSTA, jonka ylpeänä levyä odotellessani raapaisin.

Mutta! Kaikki muutkin sinkkua odotellessaan, tai sitä jopa kuunnellessaan, olkaa hyvät ja nauttikaa Karmikin tekemästä haastattelukäännöksestä:
LAST SCENE -haastis

(Lisää on ehkä tulossa, Karmik sanoi olevansa toisen haastattelun kimpussa jo.)

Ja oi vitsi, nauroin tavalle, jolla Sono vietti viime uuden vuoden :'D

//edit// nyt vasta huomasin, et tossa esittelyssä on toi uusin promokuva :-----D vihaan sitä niin paljon, toi on huonoin Matenrou Operan kuva ikinä eikä toivottavasti toista tuollaista tule 8DDD siis saa tykätä, mutta mä en tietyistä syistä tykkää siitä. Esim. amputaatiot, Yuun vammakäsi, yliphotarointi, putket/nauhat/suolet/johdot ei ole ihan... Matenrou Operaa ja kaikkein kamalinta... paidaton Sono. Laittais vaatteita. Ja toi fanservisutyylinen juttu Ayamen kans plää.

//tuplaedit//

Karmik pisti puntteihin vipinää ja tässä on toinen haastis:
acedia -haastis
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja shunshun » Su Maalis 29, 2009 2:37 pm

Nyt se sinkku:

Hiai to Melancholy

Alku lähtee ihanalla "vanha radio"-efektillä ja muuttuu sitten hyvin pian mielenkiintoisella kikkailulla selkeämmäksi. Muistuttaa hieman honey dropissa tehtyä alkua, muttei kuitenkaan musiikillisesti. Sonon vokaalit ovat itse asiassa... hieman miyavimaiset! Niin hassua kuin se onkin, niin pari ekaa säettä tulee todella miyavisti. Kuitenkin Sompan oma ääni tulee tosi nopeasti esille ja soittimilla on mainio linja. Siellä on jätetty "turhat kikkailut" niin sanotusti pois, ei omia vingutuksia. Matenrou Operalla on muutenkin tapana tehdä kappaleita niin, että laulaja on yksi soitin. Se sekoittuu mukaan ja on se kikkaileva instrumentti, kuten tässä biisissä hyvin huomaa.
Pidän todella paljon noista kappaleen säröilyistä ja hieman hiphopmaisesta huuto-osuudesta, Sonon ääni kuulostaa tosi mielenkiintoiselta.
Aina vokaalien noustessa korkeammalle menee kylmiä väreitä pitkin niskaa, koska se on todella vahvaa ja taas sanon: Sono on kehittynyt!! Ja nyt mukana on taas hieman Jenivassa tavattua laulutyyliä. Eikä vain tässä kappaleessa, vaan ihan koko sinkulla. Sono itse mainitsi asiasta myös.

Faust

Faustissa on MOlle tyypilliset synat, mutta hieman urkumainen fiilis yllättää - eikä yhtään vähempää vain muutamien sekuntien päästä! Melodia ja kappaleen rytmi ovat todella erikoisia ja kuulostavat uusilta, raikkailta ja upeilta!
Sonon matalat vokaalit sopivat mainiosti tuohon jyräävään tempoon taustalla, ensimmäinen säkeistö meneekin kokonaisuudessaan niin. Seuraavassa säkeistössä Sono kuitenkin laulaa jo korkeammalta ja koko kappale ikään kuin saa raitista ilmaa ja kevenee, mutta pysyy hyvin painostavana. Myös synet käyvät läpi korkeampia säkeistöjä ja Yuun rumpuja on käytetty tässä tosi miellyttävästi.
Hitaampi kohta on myös onnistunut, siinä on jotain todella raskasta ja tukahduttavaa, vaikka se on musiikillisesti kevyt. Kitarasoolo on myös aika herkku, vaikken olekaan niin suuri kitaroiden fani, mutta pidän niistä. Soolo oli herkkä eikä liian machoileva ja se sai tuekseen syntikoita.
Loppupuolella Sonon eriaikaistetut vokaalit ovat todella, todella kauniit ja niistä tulee jotenkin ihanan psykedeelinen tunne. Loppupuolen äänenvenyttely tuo niin mieleen Jenivan ja se on oikeasti hieno. Kuoromainen lopetus mietitytti hetken, mutta sopi hyvin alkuun ja sitä mukaan toimi kokonaisuutena ja dramaattisena loppuna.

Lawn Daisy

Konemainen alku oli joko uhkaava tai leikittelevä, en ole varma... no, varmistuin asiasta, kun soittimet ja Sono tulivat kunnolla mukaan. Laulu ja sävel tempaa mukaansa ja on todella kaunis. Säkeistössä on jotain todella tuttua Sonoa, mutta äänessä taas kuulee kehityksen ja hieman menneeseen paluutakin, Jenivaa jälleen.
Tavallaan koko biisi alkoi "kertsillä", joka sitten seurasi säkeistön jälkeen ja siitä ei voi sanoa kuin... KAUNIS! Siis se on sellaista ääntä minun korvissa, että ihan itkettää. Soittimet käyvät korkeallakin, mutteivät silti revittele liikaa... ja samalla Sonon ääni tulee niin hyvin mukana, se johtaa kappaletta, mutta on samalla osa sitä. Melodia on oikeasti tosi tarttuva ja Sono rytmittää ääntään nätisti.
Kitarasoolo yhdistettynä vahvasti syntikoihin toimii hyvin! Kitarasyntikkasoolo on taas jotain uutta ja pidän siitä miten se antaa kuvan, että kappale jatkuu, vaikka ollaankin jo aika lopussa. Sama syntikoiden konekikkailu tulee lopussa vuoroon ja ikään kuin rauhoittaa kappaletta.
Olisin toivonut, että tämä kappale olisi kestänyt kauemmin! Tässä ainoa negatiivinen puoli olikin, että se loppui liian nopeasti. Olihan tämä puoli minuuttia lyhyempikin kuin kaksi kaveriaan.
Mutta siis... tämä on sellainen biisi, jonka haluan ehdottomasti kuulla livenä (ja oletan kuulevani sen kesällä), tämä on kappale, jota haluaa laulaa Sonon mukana ja keinahdella tuolillaan kuunnellessaan sitä. Tämä on kappale, jossa on sitä tiettyä iloisuutta ja epätoivoa, joka on Matenrou Operalle varsin tyypillistä. Se on hienoa, miten nämä jätkät aina tuovat tunnelmia instrumenteilla esille, ei vain sanoituksissa.

Tämä single noudatti rakenteelta kyllä sitä yleiskaavaa! Kuten olen aiemmin sanonut, joko Matenrou Opera julkaisee sinkun, jolla on yksi rankka biisi, toinen ei ihan niin rankka, mutta sinne päin, ja sitten yksi letkeämpi, mutta vauhdikas ja herkempi, iloinen kappale! Toinen vaihtoehto olisi sitten se rankka, rankka, slovari. Kuten LAST SCENE...

Toivottavasti seuraavalla sinkulla on slovari... jossa on pianoa... Sono + piano<3
Ja toivottavasti seuraava sinkku julkaistaan heinäkuussa! 8DDD ja toivottavasti sillä sinkulla on INSTORE ::::DDDD!!!

Aaa~ ja mua vituttaa kyllä hieman se, että ihan ekat onemanin ennakkoliput ARVOTAAN niiden kesken, jotka on ostaneet acedian (siis niistäkin pitää maksaa... ja se on vaan japseille ;< ).
Ärsyttävää, koska oisin halunnut tilata omani ihan heti... no jaa. No ne tavalliset liput tulee varmaan jossain välissä myyntiin.
Irc-gallerian Matenrou Operan yhteisön ensimmäinen ja todennäköisesti ainoa miitti 23.7.09 Tokiossa, pidetään Matenrou Opera päivä esim. karaoken merkeissä jne, ja sitten mennään ekaan onemaniin yhdessä.
Miittiin osallistujia tällä hetkellä kolme, lisää sopii tulla! :D

Herättäkää sielunne henkiin ja kertokaa mielipiteenne sinkusta tähän kuolleeseen topicciin tai alan puhumaan täällä oikein olan takaa yksinäni :---------D
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja shunshun » Ma Maalis 30, 2009 11:04 pm

Moi vaan, monologi jatkuu.

Mutta tämän teen sen vuoksi uuteen viestiin, että tämä on ilmoitusluontoinen asia.

Eli tosiaan paljon puhuttu ONEMAN lähestyy hiljaa mutta varmasti! Joten sen vuoksi on päätetty antaa mahdollisuus ulkomaalaisille faneille osallistua tyypilliseen japanilaiseen onnentoivotukseen Matenrou Operalle.
Aika moni täällä käyttää Irc-galleriaa, mistä viestin löytää myös, mutta mahdollisimman suuren osallistujamäärän takaamiseksi tapausta levitellään mahdollisimman paljon.

Itse asiaan: karmik keksi, että lähetetään oneman-päiväksi keikkapaikalle kukka-asetelma, joka on hyvin tyypillinen japanilainen tapa toivottaa onnea ja menestystä. Ei mitään pientä, vaan osallistujamäärästä riippuen mahdollisimman suuri tai jopa useampia jos rahaa riittää! Eli nämä kimput ovat oikeasti isoja ja todella hienoja. Lisäksi on suunnitelmissa tehdä kirjekortti, jossa on jokaisen osallistujan nimi ja kotimaa.

Osallistuminen hoidetaan Livejournalin kautta, mutta ellet käytä kyseistä mestaa lainkaan, niin en usko, että karmik pahastuu galtsussa lähetetystä viestistäkään/esim. sähköpostista tms.
Lähetyksen ja asetelman teon ottaa hoitaakseen Ohanayasan, jota karmik on käyttänyt onnistuneesti aiemminkin. Arrangement-osiosta näette esimerkkiasetelmia. Ajatuksena on kuitenkin teettää jotain Matenrou Operalle sopivaa. Nimet ja maat karmik kerää kirjeeseen, joka lähetetään Ohanayasanille ja se liitetään asetelman mukaan.

Osallistuaksesi siis ota yhteyttä karmikiin ja sitten maksat (sovittuna ajankohtana) haluamasi määrän rahaa, joka on noin 1,5-? € ihan oman tahtosi mukaan. Rahat maksetaan mieluiten tilisiirrolla tai Paypalin kautta. En tiedä käteisellä lähettämisestä, sitä pitää kysyä karmikilta itseltään.
Tästä ei rokoteta mitään palkkioita välistä, joka sentti menee mahdollisimman massiiviseen ja upeaan kukkapukettiin, eli rahat päätyvät juuri sinne, minne ne on tarkoitettukin.

Asia julkaistiin tänä iltana ja osallistujia on jo nyt melkein 30 ympäri maailmaa, joten mukaan vain. Jättää karkkipussin tai tupakka-askin ostamatta ja onnittelee sen sijaan poikien menestystä!
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Lemia » Ti Maalis 31, 2009 6:50 pm

Minä tuun pienesti pelastamaan siut, shunshun, monologeiltasi. 8D [ei sillä, ei minulla nyt ole mitään mielenkiintoista sanottavaa, mutta höpötyttää, ja silloin Matenrou Opera on ihan hyvä aihe, eiks je? Paitsi, että oon huono juttelemaan pitkästi itsekseni, mutta kuitenkin muille. >D;]

Tuossa viime perjantaina selaisin kaupassa odotellessani Anime-lehteä, ja sieltä hyppäsi melkein ekana silmille Matenrou Operan kuva. Olin heti sillein woow, mitä mitä, mutta se oli vain pieni uutinen onemanista ja acediasta ~

Josta pääsemme kätevästi tuohon onemaniin. Ai että tahdon sinne! D: Ongelmia nyt vain on aina rahasta siihen, että kuolisin varmasti paniikkiin tiedosta, että joudun jonnekkin Japaniin - toiselle puolelle maapalloa (meiningillä: en oo vielä kertaakaan poistunut tästä maasta, harmi). Sitten tarvitsisin matkaseuraa ja muutenkin taidon pysyä kartalla. XD Eksymisen lahja on se paras lahja. Tunnustan, seikkailin jo eilen täysin viattomin aikein katselemassa jotenkin sattumalta lentoja Japaniin tuossa heinäkuun lopulla *kröhöm*. Tosin, oon Briteissä näillä näkymin kesäkuun alusta 20.7 saakka, miten hienoa olisikaan jatkaa sieltä vielä matkustusta Japaniin näkemään MO. *www* Miulla alkaa pikku hiljaa olla täydet suunnitelmat valmiina, toteuttamismahdollisuusprosentti 0.

Sitten tuo kukkajuttu on aivan ihana! Stalkkailen sen etenemistä pienesti taka-alalta (uskon Matenrou Opera -yhteisön välittävän minulle kaiken tarpeellisen XD) ja jos sitten kaikki menee hyvin ja tämä omistaa jossain välissä rahaa - menen tuputtamaan Karmikille kasaa viisisenttisiä ja anon mukaan pääsyä. :---D

Ja acedia ~ minusta tuo vaan on ehkäpä kenties mahdollisesti Matenrou Operan paras single. Jotenkin -- oli aivan ihana kuunnella tämän singlen kokonaisuus, eikä vain pieniä sampleja kotisivuilta, niissä ei ehtinyt tarttua biiseihin kunnolla. Tykkään kokonaisista biiseistä, tykkään myös singleistä, mutta albumeista tykkään vieläkin enemmän. Oneman tulee jo kovaa vauhtia, tulisikohan albumikin?
Ah, mutta niin, eksyin. Tällä hetkellä olen kaikkein eniten ihastunut Lawn Daisyyn, varsinkin niihin "alkupimputuksiin". Jotenkin kun ne alkoivat ensimmäisen kerran tuli vähän sellainen olo, ettei tiedä mitä sieltä tulisi. ~ jotain kevyttä vai tummaa ?

Koska kaikkitietävä Oraakkeli tietää kaiken:
Lemia kysyi: “Julkaiseeko Matenrou Opera pian kokopitkän?”
Oraakkeli vastasi: "Uskoni tähän on vahva."

8)))

Lemia
Teknikko

Re: Matenrou hylje

ViestiKirjoittaja shunshun » Ke Huhti 01, 2009 3:39 pm

Mä en osaa sanoa mikä sinkku olis paras... kaikissa on jotain uskomattoman siistiä, enkä osaa verrata niitä. Apua, en tiedä :'D
No koska en oo saanu viel käännettyä/käännöksiä acediaa, niin en tiedä sanotusten puolesta kovin paljoa... jotain perusjuttui mitä ymmärsin ja mitä karmik vähän käänteli. Siis teemoiltaan ne biisit on tosi hienoja... ja kuulkaas, ne lupailevat aika paljon jotain uutta!
Tässä on ehkä enemmän kuin vain single... etenkin, jos satuitte lukemaan acedia-haastiksen, jonka karmik ystävällisesti on kääntänyt. No, etenkin Lawn Daisylla oli siellä oma merkityksensä... josta pääsemme itse asiaan.

ANOMIE! Onko tuttu? Eli alunperin tästä yhtyeestä ei tiedetty mitään, mutta tässäkin on nyt koira haudattuna. Anomien sample heidän sivuillaan kuulosti aivan Matenrou Operalta. Sample oli pelkästään instrumentaalinen (arvatenkin siksi, ettei Sonon ääntä tunnistaisi). Kyseessä on siis ilmeisesti alter ego... joka ei sekään ole vielä itsessään tarpeeksi.

Lainaan tähän karmikin galtsupäiväkirjaa, koska en itse jaksa selittää samaa asiaa, etenkin, kun tiedot ovat karmikilta:

"oon tässä miettiny vielä enemmän tota anomie-hommaa ja oon tullu seuraavanlaisiin päätelmiin:

- matenrou opera hajoo 23. heinäkuuta
- anomie alottaa 23. heinäkuuta

:D

kaveri tuli maininneeks sen et muutkin bändit on ennen tehny niin et jos levylafka kuolee nii bändi "hajoo" ja alottaa uudella nimellä. siitäpä tuli mieleeni että tosiaan, versaillesista on tulossa major kesäkuussa(kohanseoli), jonka jälkeen matenrou opera olis ainoo bändi sassilla. ei kuulosta kauheen todennäköseltä mun mielestä, että kamijo jatkais sassin pyörittämistä vaan matenrou operan takia kerta oma bändinsä siirtyy toiselle lafkalle (vaikka mistäs sitä tietää, jatkohan tomozokin lafkansa kans vaik oma bändi lähti, mut sinne jäi sentää enemmän ku yks bändi).

sehän on siis jo selvää et matenrou opera = anomie = matenrou opera. ja vaik aiemmin mietin et ehkä ne haluis tehdä jotain erilaista anomiena, niin ei se kuitenkaan oo NIIN erilaista, ja sonon lauluilla varustetulla versiolla ne kuulemma kuulostaa _ihan_ matenrou operalta. et jos se olis joku pysyvä alter ego, niin tuskin ne tekis ihan samanlaista musiikkia ku varsinainen bändinsä, etenki ku matenrou opera nyt on tullu aika suosituks viimeaikoina ja niil on ihan tarpeeks paljon työtä matenrou operan kans jo pelkästää.

ja sit on toki se onemanin nimi. se oikeestaan on se mikä saa mut lähes varmaks tosta matenrou opera -> anomie -muutoksesta. "DAWN OF ANOMIE". anomien aamunkoitto!? niil on ollu anomie-suunnitelmat meneillää täs alkuvuodesta asti, mut miks toi ois DAWN of anomie, kun se päättää sen anomie-suunnitelman? no en tiiä mut mun mielestä kuulostais järkevimmältä selitykseltä et se tarkottaa sitä et 7/23 jälkeen anomie alottaa täyspäiväset aktiviteettinsä ja matenrou opera jää pois.

että nii. kuulostaa pelottavalta sanoo "matenrou opera hajoo", mut niin kauan ku samat tyypit jatkaa yhdessä bändinä niin ei haittaa mua. ;D

matenrou opera tosin on tosi kiva nimi. VAIKKA SE TULEEKIN ANIMESTA! sono aina haastiksissa selittää et "joo, ku matenrou tarkottaa niinku pilvenpiirtäjii, ja opera on semmonen klassinen juttu, niin kelattiin et me silleen yhdistetään uutta ja vanhaa". toi se nimen viehätys ja niiden idea varmaan on ollu, mut toi nimi tulee kyl blood+-nimisestä animesta ;D se on ko. animen 48. jakson nimi. ja oon stalkannu sonoo niin pitkään et tiedän et 1. se on JÄÄTÄVÄ OTAKU ja 2. se tykkää blood+:sta paljon. ..mut nii, jos tota nimee ei ajattele animesta tulleena vaan tolleen ku somppa sen aina selittelee niin se on tosi kiva nimi! ja muutenkin, se kuulostaa kivalta, ja näyttää kivalta japaniks kirjotettuna.

mut toisaalt, tykkään kyl anomie-nimestäkin. se kuulostaa hyvältä, ja vaik merkitys kuulostaa vähän vamolta jos hakee jonkun wikipedia-selityksen, niin niil on ihan oma ideansa siin takana kuitenkin, eikä vaan pelkkä wikipedia-idea. jossei joku oo viel lukenu niin käänsin acedian aikasen haastiksen mis ne puhuu paljo anomie-jutuista: acedia-haastis kantsii lukee, tykkäsin tosta haastiksesta tosi paljon.

mut joo. täähän nyt siis on vaan pelkkää spekulointia, asioita mitä oon ollu päättelevinäni kavereideni kommenteista ja kaikesta tästä matenrou opera vs. anomie -jutusta ja haastiksesta ja kaikesta. en mee vannoon et matenrou opera tulee vaihtuun anomieks, voihan sille olla joku ihan toisenlainen merkitys ja selitys, mut tää nyt on ainoo semmonen järkevän kuulonen selitys minkä mä pystyn keksiin alter egolle, joka kuulostaa ihan samalta kuin itse bändi. :D"

Lähdetäänpä tosiaan siitä, että tässä on Anomien kotisivut, joilla on vain sample. Huomatkaa ensinnäkin url "anomie0723" Japsithan kirjoittaa aina kuukauden ensin, päivän sitten. Sama päivä kuin ekalla onemanilla...
Ja aivan niin kuin karmik sanoi, tuo koko homma on vain spekulointia... mutta se todella on loogisinta! Ja kamoon DAWN of ANOMIE. Kun ottaa vielä mukaan ton haastattelun jutut... Sono vihjaili tosi rivien välissä vähän... jotain tämän suuntaista.

Mielipiteitä? Mitä jos Matenrou Opera onkin mennyttä ja meille tulee kesällä Anomie sen sijaan?

Itse olin ensin pelästynyt, koska ajatus MOn lopettamisesta ei vain missään muodossa kuulosta hyvältä. Tosin, sitten kun aloin ajattelemaan... niin... mikään ei muutu! Samat jätkät, musiikki samanlaista... vain nimi muuttuu. Eikä nimi miestä paniina, joten tuskin bändiäkään.
Pliis, en haluu taas monologia, vähän aktiivisuutta :'D
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja shunshun » Su Touko 03, 2009 8:43 pm

Nonni!!!!!!!

Nyt se on tapahtunut, ette uskokaan, sillä en usko minäkään!

Ensimmäinen kokopitkä!!!!

Albumi kantaa nimeä ANOMIE ja julkkaripäivä on 24.6.2009
Eli vallan pian!
Tämä julkaisu myös vahvistaa karmikin pohtimaa teoriaa, jonka minä myös postasin tänne. Eli Matenrou Opera on mitä todennäköisimmin hajoamassa ja muuttumassa Anomieksi (jäsenten kasvot ja uudet nimet on julkaistu)

Tuossapa perustiedot (kuten hintaa ja tracklistiä)

品番 : SASCD-050
価格 : ¥3,675-(tax in)
発売日:2009.6.24

[収録曲]
Disc1
1.SEED OF ANOMIE
2.Dolce
3.ANOMIE
4.悲哀とメランコリー
5.月の砂
6.電脳パラノイア
7.EVE
8.眠れる夜
9.Last Game -ANOMIE EDITION-
10.Sexual Entrapment
11.Utopia
12.瑠璃色で描く虹
13.本質へと辿る愛

Disc2
1.ANOMIE

Joo sori, en jaksanu romajisoida noita, koska olen niin järkyttynyt ja shokissa... romajisoikaa ite :'D

Olen niin ylpeä pojista, vauhti sen kun kiristyy! Ja on muuten mun eka päivä japanissa toi julkkaripäivä... miten ois instore pojat, pliiiiiis<3
Mielipiteitä mielipiteitä, ettei mun tartte tehdä aina postauksia omieni perään :o

// EDIT //

Olin taas niin innoissani, että väkersin Anomie-töpön 8DDD
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja tomoto » Ma Touko 04, 2009 4:43 pm

tuota uutta albumia on kyllä kiva odotella alkukesä ja mukavasti tuohon lomaan sitten saa väriä, kun se ilmestyy ja aikaa menee sitä kuunnellessa ja sitä säistäessä :33

ja tuosta hajoamisesta ja uudesta nimestä ja sen semmoisista. kiva seurata mitä siitäkin tulee, vaikka herrat rivistöissä ovat mukana edelleen, mutta onhan siinä paljon muutosta kuitenkin ku jäsenten nimet muuttuu ja bändin nimi muuttuu. mutta siitä lisää käyn selostamassa Anomien omassa töpössä :3

tomoto
Teknikko

ViestiKirjoittaja Lemia » Ma Touko 04, 2009 8:35 pm

Ahihi, minun piti tulla jo aikaisemmin selittämään tuosta Anomie-jutusta, mutta se jäi. Edelleen se hämää vähän, pitääkö oppia sanomaan poikia uusilla nimillä, ihan hassua. :___D (Karmikista vois tulla salapoliisi.) Mutta se Anomie-look on upia, Matenrou Operan uudet kuvat on ihanat ---

Ja mikä parasta. Albumi.
Ehkä vähän innostuin ko kuulin. Tätä on odotettu jo jonkun aikaa, viimeinkin ne saa sen tehtyä. 8D ♥ Odotan suuria! Pakko vain vielä saada se levy jostain, kun Japanista tilaaminen ei innosta pahemmin, mutta tässä ei taida muukaan auttaa.

Levylevylevy.

Nyt ei lähde levy innostuksesta mitään järkevää irti.
Bändi kyllä tosiaan pisti tuulemaan.

//ORAKKELI OLI OIKEASSA !

Lemia
Teknikko

ViestiKirjoittaja shunshun » Ke Touko 13, 2009 11:10 am

Levyn ennakkotilaus nyt käynnissä! Ostakaa omanne.
Mukana 60 minuutin off shot -DVD!!!!
-Mä en ole homo!
- Vidoll Shun

Ruokalista

shunshun
Pääesiintyjä

Seuraava

Paluu Bändit # H - O